Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 24 de febrer de 2021, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual es convoquen subvencions destinades a finançar accions i programes d'actuació per a l'atenció i cura de les persones afectades de Pàrkinson i de les seues famílies, a la Comunitat Valenciana, per a l'exercici 2021.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 9033 de 03.03.2021
Número identificador:  2021/1956
Referència Base de Dades:  001884/2021
 



RESOLUCIÓ de 24 de febrer de 2021, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, per la qual es convoquen subvencions destinades a finançar accions i programes d'actuació per a l'atenció i cura de les persones afectades de Pàrkinson i de les seues famílies, a la Comunitat Valenciana, per a l'exercici 2021. [2021/1956]

La Generalitat, a través de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, de conformitat amb el que s'estableix en l'article 54.1 de l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana, té competència exclusiva en l'organització, administració i gestió de totes les institucions sanitàries públiques dins del territori de la Comunitat Valenciana.



En aquesta competència, la Conselleria, a través de la direcció general amb competències en matèria de sanitat, tal com reflecteix el Decret 93/2018, de 13 de juliol, del Consell, pel qual aprova el seu reglament orgànic i funcional, i de conformitat amb el seu article 8, assumeix el desenvolupament de les funcions, per a millorar la qualitat de vida de les persones afectades per la malaltia de Pàrkinson i els seus familiars.

Aquestes subvencions s'incardinen en el Pla estratègic de subvencions de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública per al període 2020-2023, aprovat per Resolució de 20 de gener de 2020, de la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública.

La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, estableix, en el seu article 23, que el procediment per a la concessió de subvencions s'iniciarà sempre d'ofici, mitjançant convocatòria aprovada per l'òrgan competent.

Mitjançant l'Ordre 3/2018, de 25 de maig (DOGV 04.06.2018), de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, s'aproven les bases reguladores que regiran la concessió de la subvenció destinada a finançar accions i programes d'actuació per a l'atenció i cura de les persones afectades de Parkinson i de les seues famílies, en la Comunitat Valenciana.

Per l'anterior i de conformitat amb el que s'estableix en l'article 160.4 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, en relació amb l'article 9 del Decret 5/2019, de 16 de juny, del president de la Generalitat, pel qual es determinen el nombre i la denominació de les conselleries, i les seues atribucions; en el Decret 185/2020, de 16 de novembre, del Consell, d'aprovació del Reglament orgànic i funcional de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, i en l'ordre per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió d'aquestes subvencions, resolc:



Primer. Objecte i àmbit d'aplicació

Aquesta resolució té per objecte convocar, en règim de concurrència competitiva, subvencions per al finançament d'accions i programes d'actuació en l'àmbit de la Comunitat Valenciana destinats a associacions i entitats sense ànim de lucre de pacients de Pàrkinson i de les seues famílies, les de voluntariat sanitari o aquelles la finalitat de les quals siga la millora de la qualitat de vida dels pacients i les organitzacions no governamentals sense ànim de lucre, per a l'atenció i cura de les persones afectes de Pàrkinson i de les seues famílies, a desenvolupar durant l'any 2021 en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana, no obstant això queda supedita a l'existència de crèdit adequat i suficient en els pressupostos de la Generalitat per a 2021.

Les accions susceptibles de subvenció són:

1. Accions dirigides a satisfer de manera sinèrgica i complementària amb la xarxa sanitària pública les necessitats de les persones afectes de Pàrkinson i les seues famílies en la Comunitat Valenciana, que estan orientades a millorar la seua qualitat de vida i aconseguir una autèntica inclusió social i participació activa d'aquestes persones en la comunitat.

2. Accions de detecció de persones que no estan ateses en els serveis assistencials i que per la proximitat en el territori de les associacions de persones usuàries i familiars i de les organitzacions no governamentals són els agents més indicats per a poder detectar, sensibilitzar a ajudar a incorporar a aquestes persones al circuit assistencial i social per a la seua atenció i tractament i seguiment.

Aquests programes, accions i intervencions han de complementar l'atenció presentada per la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Publica i no substituir-la ni donar lloc a un desequilibri en l'atenció.

Sense perjudici de la durada global de l'actuació concreta, les parts de l'activitat que se subvencionen es desenvoluparan dins de l'anualitat corresponent a la resolució d'aquesta convocatòria.



Segon. Finançament de les ajudes

Les subvencions contingudes en aquesta convocatòria es concediran a càrrec del pressupost de la Generalitat per a 2021, secció 10, servei 02.91, programa pressupostari 412.22, Assistència sanitària, capítol IV, en les línies pressupostàries i pels imports màxims globals que es detallen a continuació:

Línia de subvenció: S4545000.

Denominació: Atenció a persones amb Parkinson.

Consignació pressupostària: 150.000,00 euros.

Procedència i quantia dels fons:

Propis: 150.000,00 euros.

Externa: 0 euros.

En aquesta convocatòria es fixa la quantia total màxima destinada a les subvencions convocades, que podrà ser objecte d'ampliació en cas de produir-se un increment dels crèdits pressupostaris a conseqüència d'una generació, ampliació o modificació pressupostària.



En aquest supòsit, l'assignació d'aquests crèdits, objecte d'ampliació, no requerirà d'una nova convocatòria i es realitzarà d'acord amb els mateixos criteris de valoració i procediment d'assignació recollits en aquesta convocatòria.

En qualsevol cas, amb caràcter previ a la seua aplicació, per resolució de la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública es donarà publicitat a aquest increment de crèdits i a l'import global definitiu destinat a la concessió de les ajudes previstes en aquesta convocatòria.





Tercer. Política de competència de la Unió Europea

Aquesta convocatòria no requereix la seua notificació o comunicació a la Comissió Europea, i no és aplicable l'article 107 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea, al no reunir tots els requisits continguts en aquest, ja que les subvencions previstes en aquesta convocatòria no suposen avantatges econòmics per a empreses.





Quart. Sol·licitants i requisits dels beneficiaris

1. Podran sol·licitar les subvencions objecte de regulació de l'Ordre 3/2018, de 25 de maig, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, les associacions i entitats sense ànim de lucre de pacients de Parkinson, i de les seues famílies, les de voluntariat sanitari o aquelles la finalitat de les quals siga la millora de la qualitat de vida dels pacients, i les organitzacions no governamentals sense ànim de lucre, legalment constituïdes que desenvolupen accions o programes d'actuació orientats a l'atenció i cura de les persones afectes de Pàrkinson i de les seues famílies que desenvolupen la seua activitat en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.

2. Les entitats sense fi de lucre hauran de disposar d'una seu central o delegació permanent en la Comunitat Valenciana, entenent-se com a tal la presència física amb domicili social en aquesta, comprometent-se des d'aquesta a gestionar i dirigir els programes finançats per la Generalitat.

3. No podran obtindre la condició d'entitat beneficiària de les subvencions regulades en aquesta ordre, les entitats en les quals concórrega alguna de les circumstàncies establides en l'article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en els articles 18 i concordants del Reglament de la Llei general de subvencions.



Cinqué. Despeses subvencionables

Les ajudes previstes en aquesta convocatòria es destinaran a cobrir les despeses que es relacionen en l'article 18 de l'esmentada ordre, que de manera directa responguen a la naturalesa de l'activitat subvencionada, resulten estrictament necessàries i es realitzen en el període subvencionable.



Sisé. Termini i lloc de presentació de sol·licituds

1. El termini de presentació de les sol·licituds serà d'un mes comptat a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

2. Les sol·licituds es presentaran segons el model normalitzat disponible en el corresponent tràmit telemàtic https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=19554&version=amp únicament per via telemàtica, a través de la seu electrònica de la Generalitat (http://sede.gva.es), accedint a GUIA PROP «Tràmits i serveis», en aplicació del que es disposa en l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Qualsevol sol·licitud presentada seguint un procediment diferent del descrit, serà inadmesa, de conformitat amb el que es disposa en l'article 66.6 i en l'article 68.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. La presentació de la sol·licitud implica l'acceptació de les bases reguladores.



3. La informació sobre les signatures digitals admeses i sobre les instruccions per a la tramitació telemàtica de la sol·licitud i posteriors aportacions de documentació, en el seu cas, podrà consultar-se en la seu electrònica de la Generalitat (http://sede.gva.es). En qualsevol cas, s'haurà de tindre en compte el següent:

a) Les persones jurídiques i entitats emplenaran la sol·licitud, accedint amb la signatura digital de representant d'entitat emesa per qualsevol de les entitats admeses en el portal electrònic de la Generalitat https://sede.gva.es/va/web/sede_electronica/sede_certificados o certificació digital del seu representant que haurà d'inscriure's en el Registre de Representants de la Generalitat.

b) Les persones físiques emplenaran la sol·licitud accedint amb la signatura digital de ciutadania o a través de representant inscrit en el Registre de Representants, en els mateixos termes que en el paràgraf anterior.

4. A la sol·licitud s'acompanyarà la documentació que corresponga. La documentació que haja de presentar-se signada ho serà amb signatura de representant d'entitat o ciutadania, segons siga procedent, i s'aportarà per via telemàtica.

5. L'esmena o aportació telemàtica de documentació podrà realitzar-se utilitzant el tràmit de la GUIA PROP següent «Aportació de documents d'esmena o de justificació d'un expedient d'ajudes o de subvencions de la Direcció General d'Assistència Sanitària»: https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=20566&version=amp.



6. L'assistència tècnica per a solucionar els problemes de tal índole que puguen derivar-se de la tramitació telemàtica de la sol·licitud s'efectuarà a través de l'adreça electrònica: generalitat_en_red@gva.es.



Seté. Documentació

1. Les entitats sol·licitants hauran d'emplenar la sol·licitud, la qual haurà d'anar acompanyada de la documentació que s'especifica en l'article 9 de l'Ordre 3/2018, de 25 de maig, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, que es relaciona a continuació:

a) Descripció del programa específic a subvencionar.

b) Objectius generals, objectius específics, accions.

c) Cronograma.

d) Proposta d'avaluació.

e) Àmbit geogràfic.

f) Recursos materials.

g) Recursos humans i acreditació de la titulació que justifique l'acompliment de les funcions detallades en el programa.

h) Nombre específic de persones a atendre.

i) Persones contractades segons el que s'estableix en l'article 6, lletra f, de l'Ordre 3/2018, de 25 de maig, si n'hi haguera

j) Pressupost desglossat del projecte o programa incloent-hi l'import sol·licitat per a aquesta subvenció, i també qualsevol altra ajuda i/o subvenció que s'haguera sol·licitat o rebut per a aqueix programa concret.



k) Les declaracions responsables de la persona representant legal de l'entitat sol·licitant següents:

1r) Declaració responsable en la qual manifesta sota la seua responsabilitat que totes les dades recollides en la sol·licitud són verídiques i que es troba en possessió de la documentació que així ho acredita, quedant a la disposició de la Generalitat per a la comprovació, control i inspecció que s'estimen oportunes. A tenor del que es disposa en l'article 69.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, la inexactitud, falsedat o omissió, de caràcter essencial, de qualsevol dada o informació, que s'incorpore a aquesta declaració responsable, i també la no presentació de la documentació que, si escau, siga requerida per a acreditar el compliment del que s'ha declarat, determinarà la impossibilitat de continuar amb la convocatòria.

2n) Declaració responsable en la qual manifesta sota la seua responsabilitat que l'entitat sol·licitant no està sotmesa en cap de les prohibicions previstes en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, per a ser beneficiària de les subvencions que en aquesta ordre es regulen, i que està al corrent en el pagament de reintegrament per subvencions.

3r) Declaració responsable en la qual es manifesta sota la seua responsabilitat que l'entitat disposa d'un pla d'igualtat en el cas que, d'acord amb la legislació d'aplicació, li siga exigible.

4t) Declaració responsable en la qual es manifesta sota la seua responsabilitat que, en l'entitat sol·licitant, l'IVA suportat és íntegrament repercutit i no recuperat, actuant el beneficiari de l'ajuda com a consumidor final. En el cas d'entitats subjectes a la regla de prorrata establida en l'article 102 de la Llei 37/1992, de 28 de desembre, de l'impost sobre el valor afegit, es considerarà despesa subvencionable la part de l'IVA que no siga deduïble, havent d'aportar-hi en el moment de la justificació una declaració resum de l'exercici on conste la prorrata definitiva.



l) Autorització perquè l'Administració obtinga directament l'acreditació del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social previstes en els articles 18 i 19, respectivament, del Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. En cas que aquesta autorització no s'indique, l'entitat sol·licitant haurà d'incloure en la seua sol·licitud aquesta documentació.

No obstant això, quan el beneficiari no estiga obligat a presentar les declaracions o documents referits al compliment d'obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, el seu compliment es justificarà mitjançant declaració responsable.

A més de la documentació esmentada, s'hi incorporarà:

m) Certificat expedit per l'entitat bancària on efectuar, en el seu cas, els pagaments, en el qual s'especifique: codi de l'entitat, codi de la sucursal, número de compte i titular d'aquest, i també document d'alta de tercers, segons model genèric. Aquelles entitats que en exercicis anteriors hagueren sigut subvencionades, únicament hauran de presentar aquesta documentació en cas de modificació de les dades bancàries.



n) Còpia autenticada o fotocòpia acarada dels estatuts, en els quals haurà de constar explícitament l'àmbit de l'entitat, i també la inexistència d'ànim de lucre en els fins d'aquesta. Únicament hauran de presentar aquesta documentació en els casos de modificació dels aportats en anteriors convocatòries o en el cas de tractar-se de noves entitats sol·licitants.

o) Memòria de les actuacions desenvolupades, en matèria de salut mental, en l'exercici 2019, en el cas d'aquelles entitats que no hagueren sigut subvencionades en la convocatòria d'aqueix exercici.



2. La sol·licitud i la resta de documentació de subvenció es dirigirà a la Direcció General d'Assistència Sanitària, i s'ajustarà als models normalitzats, que estan també disponibles en la seua pàgina web i en la guia PROP de la Generalitat (www.prop.gva.es).

3. Quan la sol·licitud no reunisca els requisits establits en la convocatòria o no s'acompanye la documentació exigida se li requerirà, de conformitat amb l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, a la persona interessada, d'acord amb l'article 45.1.b d'aquesta llei, perquè en un termini de 10 dies esmene la falta o acompanye la documentació necessària amb l'advertiment que, si no ho fa, s'arxivarà la sol·licitud sense més tràmit. Les sol·licituds de documentació es publicaran en el tauler d'anuncis de la seu central de la conselleria amb competències en matèria de salut mental i en la seua pàgina web.

4. En els casos que els que documents estiguen en poder de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, el sol·licitant podrà acollir-se al dret establit en l'article 53.1.d de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, sempre que es faça constar la data, l'òrgan o dependència al qual van ser dirigits, la identificació del procediment on es troben i que no haja transcorregut més de cinc anys des de la finalització del procediment al qual corresponguen.

5. Solament es podrà presentar una sol·licitud per entitat. En el cas que es presente més d'una sol·licitud per la mateixa entitat, únicament es tindrà en compte l'última presentada dins del termini establit.





Huité. Comissió de valoració

D'acord amb els continguts establits en l'article 11 de l'Ordre 3/2018, de 25 de maig, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.



Nové. Criteris de valoració

La valoració de les sol·licituds de subvenció es realitzarà sobre la base dels criteris establits en l'article 6 de l'Ordre 3/2018, de 25 de maig, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública:

a) Qualitat del programa: es valorarà la justificació dels programes a desenvolupar, els objectius perseguits, la metodologia, els recursos materials i humans, la temporalització i l'avaluació: fins a un màxim de 50 punts. L'entitat haurà d'obtindre un mínim de 15 punts en aquest apartat per a continuar en el procés de valoració.



b) Àmbit geogràfic que abasta, impacte territorial i persones ateses: fins a un màxim de 15 punts.

c) Experiència prèvia acreditada de l'entitat titular en programes de similar contingut: fins a un màxim de 15 punts.



d) Estar certificada l'entitat sol·licitant amb normes de qualitat ISO: fins a un màxim 5 punts.

e) Estar declarada l'entitat sol·licitant com a entitat d'utilitat pública pel ministeri amb competències en la matèria: 10 punts.

f) La contractació per un període superior a sis mesos de persones amb un grau de discapacitat igual o superior al 33 per cent: fins a un màxim 5 punts.



Deu. Resolució

1. Correspon al titular de la conselleria amb competències en matèria de salut mental, o òrgan en qui delegue, dictar la resolució de la concessió de les diferents subvencions.

2. La resolució es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, sense perjudici del que s'estableix en l'article 45.1.b de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

3. El termini màxim per a resoldre i notificar els expedients serà de tres mesos a comptar des de la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds. Transcorregut el termini sense haver-se notificat la resolució, s'entendrà desestimada la sol·licitud de concessió de subvenció en els termes de l'article 21 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



4. Contra les resolucions dictades en el procediment de concessió de subvenció, que posa fi a la via administrativa, es podrà interposar recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, a comptar des de l'endemà de la seua publicació, davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, de conformitat amb el que es preveu en els articles 10 i concordants de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

5. Tot això sense perjudici de la interposició del recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes comptat des de l'endemà de la seua publicació, d'acord amb el que es disposa en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



Onze. Justificació i pagament

1. La forma de pagament de les despeses subvencionables es realitzarà després de la justificació prèvia per part de l'entitat beneficiària, de conformitat amb el que s'estableix en l'article 171 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.

2. Els beneficiaris de les subvencions tindran de termini fins al 15 de novembre de 2021 per a presentar la documentació justificativa de la totalitat de la subvenció concedida, segons el que s'estableix en els articles 17 i 20 de l'Ordre 4/2017 de 6 de juny, sempre que això siga possible d'acord amb el que s'estableix en la llei de pressupostos per a aqueix exercici.

3. El pagament es realitzarà en els termes previstos en l'article 20 de l'Ordre 3/2018, de 25 de maig, de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.

4. La presentació de la justificació i de la memòria es realitzaran a través del tràmit telemàtic següent: https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=20566&version=amp.



Dotze. Pèrdua o minoració de l'ajuda

Es produirà d'acord amb els continguts establits en l'article 21 de l'esmentada ordre per la qual es regulen les bases.



Tretze. Verificació de dades

D'acord amb el que s'estableix en la disposició addicional huitena de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, i en l'article 4 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, l'òrgan gestor podrà verificar aquelles dades manifestades per les persones interessades amb la finalitat de comprovar l'exactitud d'aquests.



La potestat de verificació inclou verificar la identitat de la persona sol·licitant o, en el seu cas, del seu representant legal i consultar les dades que consten en la Base de Dades Nacional de Subvencions següents: les subvencions i ajudes que li han sigut concedides, incloses aquelles a les quals se'ls aplica la regla de minimis, i que la persona sol·licitant no està inhabilitada per a percebre subvencions.



Catorze. Recursos

Contra aquesta resolució de convocatòria, que posa fi a la via administrativa, podrà interposar-se, potestativament, de conformitat amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, recurs de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictada, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la seua publicació, o directament recurs contenciós administratiu, davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la seua publicació, de conformitat amb el que es preveu en l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.





Quinze. Entrada en vigor

Aquesta resolució produirà efectes a partir de l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 24 de febrer de 2021.– La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública: Ana Barceló Chico.

Mapa web