Ficha disposicion

Ficha disposicion





Universitat de València. RESOLUCIÓ de 15 de febrer de 2018, del Rectorat, per la qual es convoquen proves selectives d'accés al grup A, subgrup A1, per promoció interna, sector d'administració especial, escala tècnica superior d'informàtica d'aquesta universitat



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8243 de 27.02.2018
Número identificador:  2018/1700
Referència Base de Dades:  002053/2018
 



RESOLUCIÓ de 15 de febrer de 2018, del Rectorat, per la qual es convoquen proves selectives d'accés al grup A, subgrup A1, per promoció interna, sector d'administració especial, escala tècnica superior d'informàtica d'aquesta universitat (oferta d'ocupació pública UVEG: 2016 i 2017). [2018/1700]

Aquest Rectorat, fent ús de les competències que li atribueix l'article 20, en relació amb el 2.2, de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats, modificada per la Llei 4/2007, de 12 d'abril, el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei del l'estatut bàsic de l'empleat públic i d'acord amb el que estableix l'article 190 dels Estatuts de la Universitat de València, acorda:

Convocar proves selectives d'accés al grup A, subgrup A1, per promoció interna, sector d'administració especial, escala tècnica superior d'informàtica de la Universitat de València, de conformitat amb l'Oferta d'ocupació pública UVEG 2016 (DOGV 18.07.2016) i amb l'Oferta d'ocupació pública UVEG 2017 (DOGV 04.08.2017) i amb les següents:



Bases de la convocatòria



Primera. Normes generals

1.1. Aquesta convocatòria té per objecte la selecció de personal per a cobrir 7 llocs vacants del grup A, subgrup A1, per promoció interna, sector d'administració especial, escala tècnica superior d'informàtica, mitjançant el sistema de concurs oposició.

1.2. D'acord amb el que estableix l'article 73 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats, la realització d'aquestes proves selectives s'ha d'ajustar al que disposa la legislació vigent per a la funció pública de la Generalitat Valenciana, i la normativa específica universitària recollida en la Llei orgànica d'universitats i en els Estatuts de la Universitat de València, així com en les normes que estableix aquesta convocatòria.

1.3. El procés selectiu constituït pel concurs oposició l'integraran les proves, les valoracions, les puntuacions i les matèries que figuren en l'annex I d'aquesta convocatòria. El temari que ha de regir aquestes proves figura en l'annex II d'aquesta convocatòria. Les persones que no reunisquen el requisit de coneixement de valencià que figura en aquesta convocatòria hauran de realitzar una prova prèvia al procés selectiu, segons consta en l'annex I d'aquesta convocatòria.



Segona. Requisits de les persones aspirants

2.1. Per a ser admeses en les proves selectives, les persones aspirants han de reunir els requisits següents:

2.1.1. Posseir la titulació de doctor o doctora, llicenciatura, enginyeria superior, arquitectura superior, grau o titulació equivalent o estar en condicions d'obtenir-ho abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds.

En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger, la persona ha d'estar en possessió de la credencial que n'acredite l'homologació.

2.1.2. Les persones aspirants que es presenten a aquestes proves selectives han de ser funcionaris i funcionàries de carrera integrats a la Universitat de València del grup A, subgrup A2, d'administració especial, escala tècnica mitjana d'informàtica, en actiu o en situació d'excedència, i haver prestat serveis efectius en la mateixa durant almenys dos anys.

2.1.3. Posseir el certificat acreditatiu de coneixements de valencià del nivell C1, expedit per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià de la Generalitat Valenciana o pel Servei de Política Lingüística de la Universitat de València, o bé el certificat d'homologació emès per aquest Servei, sense perjudici del que estableix la base 1.3 i l'annex I d'aquesta convocatòria.

2.2. Els requisits per a l'admissió a aquestes proves, recollides a l'apartat 2.1, s'hauran de posseir en el moment de la finalització del termini de presentació de sol·licituds i se n'han de gaudir durant tot el procés selectiu fins al moment de la presa de possessió.

2.3. En el moment de presentar la sol·licitud, només s'exigirà una declaració expressa i formal que es reuneixen els requisits establerts en els subapartats 2.1.1 al 2.1.3 d'aquesta convocatòria, els quals s'hauran d'acreditar posteriorment en cas de superar aquestes proves.



Tercera. Sol·licituds

3.1. Qui desitge prendre part en aquestes proves selectives ho haurà de fer constar en la sol·licitud que es troba en aquesta convocatòria com annex IV i que facilitarà gratuïtament el Servei de Recursos Humans (PAS) d'aquesta universitat, a l'av. Blasco Ibáñez, 13, 46010 València. També podran accedir a una còpia de la sol·licitud esmentada a través de la pàgina web del Servei de Recursos Humans (PAS), l'adreça de la qual és http://www.uv.es/pas.

3.2. Les sol·licituds s'ompliran per duplicat (una per a la Universitat de València i una altra per a l'interessat/da) i estaran dirigides al Rectorat de la Universitat de València.

3.3. El termini de presentació serà de 20 dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV).

3.4. Presentació de sol·licituds:

3.4.1. Les sol·licituds es podran presentar en:

a) El registre d'entrada de la Universitat de València (av. Blasco Ibáñez, 13, 46010 València), que es troba obert al públic de dilluns a divendres (horari: de 09.00 a 14.00 h i de 16.00 a 18.00 h).

b) El registre de qualsevol altra administració pública o a les oficines de Correus, tal com estableix l'article 38.4 de la Llei 30/199, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú (que es manté en vigor en aplicació del penúltim paràgraf de la disposició derogatòria única de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques).

Si es presenta la sol·licitud en una oficina de Correus, s'haurà de presentar en sobre obert, perquè l'empleat o empleada la segelle, i hi ha de figurar amb claredat el nom de l'oficina i la data. En cas de no fer-ho així, es considerarà presentada en la data d'entrada en el registre general d'aquesta universitat.

Al sobre hi ha de constar l'adreça següent: Universitat de València, Servei de Recursos Humans (PAS), av. Blasco Ibáñez, 13, 46010 València.

3.4.2. De conformitat amb l'apartat b de l'article 38 de la Llei de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, no tenen la consideració d'oficines de registre les d'altres universitats distintes a la convocant.

3.5. Cal adjuntar a la sol·licitud la documentació següent:

3.5.1. Una fotocòpia del document nacional d'identitat.

3.5.2. Resguard original de l'ingrés dels drets d'examen o justificant pel qual s'acullen a l'exempció de taxes; si es té bonificació per família nombrosa, caldrà adjuntar la justificació pertinent (apartat 3.7 d'aquesta convocatòria).

3.6. Els drets d'examen seran de 24,76 euros, que s'ingressaran en el compte corrent «Drets d'examen – Universitat de València», núm. ES21.0049.6721.65.2010001382 del Banc Santander.

El fet de no abonar la quantitat indicada com a drets d'examen dins del termini de presentació de sol·licituds es considerarà incompliment inesmenable i determinarà l'exclusió en les proves de la persona aspirant.

3.7. D'acord amb el que disposa el text refós de la Llei de taxes de la Generalitat Valenciana, estan exemptes del pagament dels drets d'examen:

3.7.1. Les persones amb una discapacitat igual o superior al 33 %. Aquestes persones han de presentar els certificats corresponents que acrediten la condició de persona amb discapacitat mitjançant fotocòpia acarada del certificat de la Conselleria de Benestar Social o òrgan competent.

3.7.2 Els membres de famílies nombroses i de famílies monoparentals de categoria especial. Aquestes persones hauran de presentar fotocòpia acarada de la documentació oficial en vigor que acredite la condició esmentada.

3.7.3. Gaudiran d'una bonificació del 50 % d'aquestes taxes els membres de famílies nombroses i de famílies monoparentals de categoria general. Aquestes persones hauran de presentar fotocòpia acarada de la documentació oficial en vigor que acredite la condició esmentada.

3.7.4. Les víctimes d'actes de violència sobre la dona que acrediten aquesta condició mitjançant qualsevol dels mitjans de prova previstos en els articles 9.1 i 9.2 de la Llei 7/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat, integral contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.

3.8. Les persones aspirants amb discapacitat que desitgen sol·licitar mesures d'adaptació hauran d'indicar-ho expressament en l'imprès de sol·licitud, no només marcant la casella corresponent, sinó especificant el tipus de mesura requerida. En l'annex V figura la llista de mesures d'adaptació possibles. Perquè els siga aplicada la mesura d'adaptació corresponent hauran de presentar juntament amb la sol·licitud, les fotocòpies acarades del certificat del grau de discapacitat i del dictamen tècnic facultatiu expedit per l'òrgan competent.

Sense la presentació d'aquest últim no serà possible la concessió de l'adaptació sol·licitada.

3.9. Com la convocatòria preveu la realització d'una prova d'idioma comunitari, voluntària i de mèrits, la persona aspirant haurà de fer constar la seua opció en l'imprés de sol·licitud, a més d'indicar l'idioma triat per a aquesta. Si no ho fa així, s'entendrà que renuncia a realitzar aquesta prova.

3.10. Els errors materials que es puguen advertir en la sol·licitud, es podran corregir en qualsevol moment, d'ofici o a instàncies de la persona interessada.



Quarta. Admissió de les persones aspirants

4.1. Una vegada finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, i després que s'haja comprovat que es tenen tots els requisits de participació que la convocatòria assenyala, així com el pagament dels drets d'examen o la justificació de l'exempció de l'abonament dels mateixos, el rector dictarà una resolució que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) i que contindrà la llista provisional de persones admeses i excloses a la realització de les proves.



4.2. A partir de l'endemà de la publicació de la llista provisional de persones admeses i excloses, s'iniciarà un termini de 10 dies hàbils perquè s'hi puguen formular al·legacions o esmenar els defectes que hagen motivat l'exclusió, d'acord amb el que estableix l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

En qualsevol cas, per tal d'evitar errors i permetre'n l'esmena dins del termini i en la forma escaient, les persones aspirants hauran de comprovar fefaentment no només que no figuren en la relació de persones excloses, sinó que a més, el seu nom, cognoms i DNI consten correctament en la relació de persones admeses, així com l'idioma triat per a la prova voluntària i de mèrits, si es va optar per la realització d'aquesta.



Les persones aspirants que dins del termini assenyalat no esmenen els defectes detectats o no al·leguen les omissions, seran definitivament excloses de la participació en aquestes proves.

4.3. Una vegada finalitzat el termini de reclamacions i d'al·legacions, esmenats els defectes, es dictarà una nova resolució, que contindrà la llista definitiva de persones admeses i excloses, la data, el lloc i l'hora de la realització del primer exercici. Aquesta resolució es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV).

4.4. Són causa d'exclusió, a més de les que s'indiquen en altres apartats d'aquestes bases:

– No haver signat la sol·licitud.

– No haver presentat fotocòpia del DNI o que aquest siga il·legible.

– No haver efectuat el pagament dels drets d'examen.

4.5. És causa d'exclusió de l'exercici de mèrits no haver assenyalat l'apartat corresponent de la sol·licitud; i, pel que fa a l'exercici d'idioma, no haver-hi especificat l'idioma elegit.



Cinquena. Desenvolupament de les proves selectives

5.1. Els exercicis es faran a les dependències de la Universitat de València. El primer exercici es realitzarà al lloc, la data i l'hora que establirà la resolució del Rectorat d'aquesta universitat mitjançant la qual s'aprove la llista definitiva de persones admeses i excloses de les proves objecte d'aquesta convocatòria.

5.2. En cas de realitzar-se algun dels exercicis en diverses sessions, l'ordre d'actuació de les opositors i opositores s'establirà per sorteig.

5.3. En cada exercici les persones aspirants hauran d'acreditar la seua identitat exclusivament mitjançant la presentació del DNI, del passaport o del permís de conduir.

L'incompliment d'aquest requisit per alguna persona, determinarà la seua exclusió de la realització de les proves.

Les còpies o fotocòpies d'aquests documents no són vàlides en cap cas.

5.4. Les persones aspirants seran convocades per a cada exercici en crida única, i en seran excloses les qui no hi compareguen. Si la persona arriba al lloc de realització de les proves quan aquestes ja s'han iniciat o no s'hi presenta, encara que siga per causa justificada, perdrà el seu dret.



Les persones que integren el tribunal i el personal col·laborador no permetran l'accés a les sales on es realitzen els exercicis a aquelles persones que no complisquen els requisits indicats, ni a aquelles que hi compareguen després que s'haja acabat la crida de les persones aspirants convocades.

Tanmateix, quan es tracte de proves orals o d'altres de caràcter individual i successiu, el tribunal pot considerar les causes al·legades i admetre la persona aspirant, sempre que aquestes proves no hagen finalitzat i aquesta admissió no menyscabe el principi d'igualtat amb la resta de personal.

5.5. Després de cada prova, el tribunal ha d'anunciar la realització de la següent a través de la pàgina web del Servei de Recursos Humans (PAS), l'adreça de la qual és: http://www.uv.es/pas, amb una antelació mínima de 48 hores.

5.6. Si en qualsevol moment del procés selectiu el tribunal tinguera coneixement que alguna de les persones aspirants no posseeix la totalitat dels requisits exigits en aquesta convocatòria, prèvia audiència a la persona interessada, se li requerirà que acredite els requisits esmentats. Si no els acredita en el termini de 10 dies hàbils següents a la notificació del requeriment, el tribunal proposarà la seua exclusió de la prova, tot indicant les inexactituds o falsedats formulades per la persona aspirant a l'òrgan convocant, el qual, després de les verificacions oportunes, dictarà resolució motivada d'exclusió de l'esmentada persona de les proves selectives.

5.7. La valoració de cadascun dels exercicis de que consten les proves selectives s'expressarà amb dos decimals.



Sisena. Informació i actuacions del tribunal

6.1. Tota la informació que calga comunicar a les persones aspirants, les llistes d'aprovats i aprovades de cadascun dels exercicis, la valoració dels mèrits i qualsevol altre anunci que el tribunal estime pertinent, es publicarà al tauler oficial d'anuncis electrònics de la UVEG (https://webges.uv.es/uvTaeWeb/), a l'apartat de personal d'administració i serveis, i amb caràcter merament informatiu, a la pàgina web del Servei de Recursos Humans (PAS), l'adreça de la qual és: http://www.uv.es/pas.

6.2. Finalitzades les proves i valorats els mèrits que integren el concurs oposició, el tribunal elaborarà una llista amb els noms de les persones que hagen superat aquest concurs oposició, per ordre de puntuació, que s'interromprà quan el nombre de persones coincidisca amb el nombre de llocs convocats.



Si en l'elaboració d'aquesta llista es produeix un empat entre la puntuació de les persones aprovades, l'ordre s'ha d'establir de la manera següent:

1. Segons la puntuació obtinguda en el segon exercici.

2. Si encara persisteix l'empat, s'ha de tenir en compte la puntuació del primer exercici.

3. Si tot i així es manté l'empat, aquest es dirimirà per sorteig.



Setena. Llista de les persones aprovades i presentació de documents



7.1. Una vegada finalitzat el procés selectiu, es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV), per resolució del Rectorat, la llista definitiva amb els noms de les persones aprovades.

7.2. Dins el termini de 20 dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) de la llista amb els noms de les persones aprovades, aquestes hauran de presentar al Servei de Recursos Humans (PAS) d'aquesta universitat la documentació següent:

7.2.1. Fotocòpia acarada amb l'original del títol acadèmic exigit en aquesta convocatòria.

7.2.2. Certificat acarat acreditatiu dels coneixements de valencià exigit en aquesta convocatòria.

7.3. Les persones que hagen aprovat, pel fet de tenir la condició de funcionari o de funcionària de carrera d'aquesta universitat, queden exemptes d'acreditar documentalment la resta de les condicions generals exigibles per a l'ingrés a la funció pública, pel fet de tenir-los acreditats en nomenaments anteriors.

7.4. Si no es presenta la documentació dins del termini indicat (excepte en els casos de força major) o hi ha falsedat als documents presentats, això comportarà la invalidesa de les actuacions de la persona aprovada i, respecte d'aquesta, la nul·litat subsegüent dels actes del tribunal, sense perjudici de les responsabilitats en què haja pogut incórrer.





Huitena. Nomenament de funcionaris o de funcionàries

Una vegada transcorregut el termini de presentació de la documentació especificada en la base setena d'aquesta convocatòria, i després que haja estat verificat el compliment dels requisits exigits, el rector dictarà una resolució, que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV), mitjançant la qual les persones que hagen superat aquestes proves selectives seran nomenades funcionaris o funcionàries de carrera.



Novena. Tribunal

9.1. La composició del tribunal qualificador d'aquestes proves s'ajustarà al que va ser aprovat per l'Acord del Consell de Govern d'aquesta Universitat (ACGUV 185/2012), de 30 de juliol de 2012, Composició i funcionament dels tribunals de les proves selectives per a l'accés a les diferents escales que conformen el personal d'administració i serveis d'aquesta Universitat, i que figura en l'annex III d'aquesta convocatòria.

La relació nominal de les persones que l'integren es farà pública en la mateixa resolució en què es publiquen les llistes definitives de persones admeses i excloses.

D'acord amb l'article 14 de la Constitució espanyola, el tribunal ha de vetllar pel compliment del principi d'igualtat d'oportunitats entre ambdós sexes.

9.2. La composició del tribunal s'ha d'ajustar al principi d'imparcialitat i professionalitat dels seus membres i la seua composició ha de tendir a la paritat entre homes i dones, en compliment del que estableix l'article 53 de la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes, l'article 60.1 del Reial decret legislatiu 5/2015, pel qual s'aprova el text refós de la llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic, i la Llei 10/2010, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana, i a l'Acord del Consell de Govern de la Universitat de València de 29 d'octubre de 2013 (ACGUV 210/2013), pel qual s'aprova el II Pla d'Igualtat de la Universitat de València.



9.3. El tribunal podrà nomenar personal col·laborador, especialista i ajudant, que estarà sempre sota la seua direcció i control directes.

9.4. Les persones que componen el tribunal, així com el personal col·laborador, especialista i ajudant, s'hauran d'abstenir d'intervenir en les activitats del tribunal quan es troben en alguna de les circumstàncies previstes en els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, o si han realitzat tasques de preparació d'opositors a proves selectives per al mateix cos o escala en els cinc anys anteriors a la publicació d'aquesta convocatòria.



La presidència podrà sol·licitar a les persones que formen part del tribunal una declaració expressa de no trobar-se sotmeses a les circumstàncies previstes en els articles esmentats.

9.5. Prèvia convocatòria de la presidència, el tribunal es constituirà amb l'assistència almenys de la majoria reglamentària dels seus membres, titulars o suplents. En aquesta sessió el tribunal acordarà totes les decisions que corresponguen per al correcte desenvolupament de les proves selectives.

Durant el procés selectiu el tribunal resoldrà tots els dubtes que puguen sorgir sobre l'aplicació d'aquestes normes, així com el que s'haja de fer en els casos no previstos.

El procediment d'actuació del tribunal s'ha d'ajustar en tot moment al que disposa la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

9.6. El tribunal adoptarà les mesures necessàries perquè les persones aspirants amb discapacitat tinguen les mateixes condicions per a la realització dels exercicis que la resta de participants. En aquest sentit, per a les persones que ho sol·liciten, d'acord amb la base 3.8, s'establiran les adaptacions possibles de temps i mitjans.

9.7. Per a les comunicacions i la resta d'incidències que puguen sorgir, el tribunal tindrà la seu al Rectorat de la Universitat de València (av. Blasco Ibáñez, 13, 46010 València).

9.8. Les persones que formen part del tribunal que actua en aquestes proves tindran la categoria que per a aquests casos determina la legislació vigent.

9.9. En cap cas el tribunal podrà aprovar ni declarar que ha superat les proves selectives un nombre de persones superior al de llocs convocats. Qualsevol proposta que contravinga el que hi ha establert serà nul·la de ple dret.

9.10. La presidència del tribunal adoptarà les mesures oportunes per garantir que els exercicis de la fase d'oposició siguen corregits sense el coneixement de la identitat de les persones aspirants, en aquells exercicis on escaiga.



Desena. Informació respecte de les dades recollides

10.1. Les dades subministrades per les persones interessades podran quedar incorporades en un fitxer automatitzat que constitueix la base de dades de personal o la base de dades de borsa de treball, de conformitat amb la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal (LOPD).

10.2. El fitxer quedarà sota la responsabilitat de la Secretaria General de la UVEG, a l'avinguda Blasco Ibáñez, 13, 46010 València.



10.3. La informació obtinguda serà processada exclusivament per a la gestió de personal.

10.4. Les dades de caràcter personal seran tractades amb el grau de protecció que estableix el Reial decret 1720/2007, de 21 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament de desplegament de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, i s'adoptaran les mesures de seguretat necessàries per garantir la confidencialitat i la integritat de la informació.

10.5. Les persones interessades podran exercir els seus drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició, en compliment del que estableix la LOPD, davant el Servei de Recursos Humans (PAS) de la Universitat de València (av. Blasco Ibáñez, 13, 46010 València).



Onze. Recursos

Contra aquesta resolució, que esgota la via administrativa, es pot interposar, conforme a l'article 123 de la Llei 39/2015, recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la seua notificació o publicació, davant el mateix òrgan que dictà la resolució. O bé, directament, interposar el recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, comptats des de l'endemà de la seua notificació o publicació, davant els òrgans de la jurisdicció contenciosa administrativa de la Comunitat Valenciana.

Contra els actes del tribunal es podrà interposar recurs d'alçada, d'acord amb el que preveu la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Els recursos contenciosos administratius que s'interposen contra aquesta resolució s'anunciaran al Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV), a l'efecte de citació a termini a les possibles persones interessades.



València, 15 de febrer de 2018.– El rector, p. d. (DOGV 06.02.2018), el gerent: Joan E. Oltra i Vidal.



ANNEX I

Sistema selectiu



Amb anterioritat a l'inici del procés selectiu, les persones que no estiguen en possessió de la certificació de coneixement de valencià de nivell C1, hauran de realitzar una prova prèvia de coneixements de la llengua oral i escrita equivalent a aquest nivell. El resultat d'aquesta serà apte/a o no apte/a. Superada la prova, podrà començar el procés selectiu i se la considerarà en possessió de l'acreditació suficient del nivell C1 de valencià exigit.

El sistema selectiu serà el de concurs oposició.

1. Fase d'oposició

Constarà de tres exercicis, dels quals els dos primers són obligatoris i eliminatoris, i el tercer, voluntari i de mèrits.

Primer exercici. Consistirà a desenvolupar per escrit un tema a elegir entre tres dels que propose el tribunal, que seran extrets a l'atzar entre els que configuren el temari, annex II d'aquesta convocatòria.

El temps de duració de l'exercici el fixarà el tribunal i no podrà ser superior a dues hores.

Una vegada finalitzada la prova, l'exercici s'introduirà en un sobre que cal tancar i que quedarà sota la custòdia del tribunal, el qual en una crida única convocarà els opositors i les opositores perquè el llegeixen. El lloc, la data i l'hora de la lectura seran anunciats pel tribunal en el moment de realitzar l'exercici.

La valoració d'aquest exercici serà de 0 a 10 punts. Per aprovar-ho caldrà obtenir-hi almenys 5 punts.

Segon exercici: consistirà en resoldre per escrit dos supòsits pràctics a elegir entre tres proposats pel tribunal, relacionats amb les matèries que figuren en el temari, annex II de la convocatòria.

La valoració total d'aquest exercici és de 0 a 10 punts. Cada supòsit serà valorat de 0 a 5 punts, i per aprovar-ho, cal obtenir-hi almenys 5 punts en total i no haver estat valorat amb 0 punts en cap dels dos supòsits.

La duració d'aquest exercici serà anunciada pel tribunal amb prou antelació i dependrà del seu contingut.

Tercer exercici. Voluntari i de mèrits. Tindrà dues parts: una voluntària i una altra obligatòria. Les persones que sol·liciten la realització d'aquest exercici hauran de desenvolupar necessàriament la part obligatòria.

Primera part. Voluntària. Tindrà com a objecte valorar el coneixement d'una llengua comunitària, segons l'opció manifestada per la persona interessada en l'imprès de sol·licitud de participació en les proves selectives.

Segona part. Obligatòria: tindrà com a objecte realitzar una entrevista basada en una memòria que haurà de presentar l'opositor o l'opositora sobre el funcionament d'un servei de la Universitat de València relacionat amb el àrea professional a què es refereixen les places convocades. Aquesta memòria, la redactarà l'opositor o l'opositora i no podrà superar els 15 fulls.

Les persones aspirants hauran de presentar la memòria juntament amb el curriculum vitae en el termini de 10 dies a comptar des de l'endemà de la publicació de la llista de persones aprovades als exercicis obligatoris.

La valoració total de l'exercici serà de 5 punts. La primera part es valorarà de 0 a 3,5 punts i la segona, de 0 a 1,5 punts.

Finalitzats els exercicis de la fase d'oposició i publicada la llista de les persones aprovades d'aquesta fase, s'obrirà un termini de 10 dies hàbils, comptadors des de l'endemà a la seua publicació, per a que aquestes presenten la documentació acreditativa per a la fase de concurs.

2. Fase de concurs.

A la fase de concurs només hi poden optar els i les aspirants que hagen superat la fase d'oposició. Es valoraran els mèrits que hagen aportat les persones esmentades segons el barem que s'assenyala a continuació. Aquests mèrits els hauran de posseir en el moment de finalitzar el termini de presentació de sol·licituds.

La puntuació obtinguda en la fase de concurs se sumarà a l'obtinguda en la fase d'oposició per a elaborar l'ordre definitiu de les persones aprovades.

A continuació s'elaborarà una llista amb els noms de les persones aprovades en el concurs oposició.



Barem

Es valoraran els mèrits següents:

a) Antiguitat. Es valorarà tot el temps de serveis reconeguts a l'empara de la Llei 70/1978, segons la fórmula següent: 4 log(1+nre. anys)/log(31). El temps màxim que es valorarà serà el període de 30 anys i no es tindran en consideració fraccions inferiors a l'any.

b) Treball desenvolupat. Es valorarà el grau consolidat que els i les aspirants tinguen en el moment de finalitzar el termini de presentació de sol·licituds, fins a un màxim d'1 punt el nivell del grup que promociona i de 0,5 punts el nivell inferior.

A les persones que es troben en situació d'excedència per atenció de fills o filles se'ls valorarà el grau personal que tinguen consolidat. S'aplicarà aquesta mateixa norma a totes les persones que estiguen en situació de reserva del lloc de treball.

A les persones excedents voluntaris se'ls valorarà el grau personal que tinguen consolidat en el moment de sol·licitar l'excedència.

c) Titulació acadèmica. Es valoraran les titulacions acadèmiques acreditades per les i els aspirants que siguen superiors a la que s'exigeix per a accedir al grup a què pertanyen les places oferides. La valoració màxima per aquest concepte serà 1 punt.

d) Cursos de formació. En aquest apartat es valoraran els cursos de formació organitzats per la Universitat de València o organismes oficials reconeguts en matèria de formació de funcionaris/àries que hagen estat convalidats pel Servei de Formació Permanent de la Universitat de València. En cap cas es puntuaran en aquest apartat els cursos de coneixement de valencià i d'idiomes, i es limitarà als que estiguen previstos en els epígrafs de formació en el barem general d'aplicació als concursos de mèrits per a la provisió de llocs de treball, aprovat per la Junta de Govern de 22 d'octubre de 1991.

La valoració màxima per aquest concepte serà 1 punt. Es puntuarà d'acord amb l'escala següent:

Cursos entre 15 i 30 hores: 0,10 punts.

Cursos entre 31 i 50 hores: 0,20 punts.

Cursos de 51 i més hores: 0,30 punts.

e) Coneixements de valencià. La valoració màxima per aquest concepte serà d'1 punt. En aquest apartat es valoraran els nivells de coneixement de valencià d'acord amb l'escala següent:

Nivell C2: 1 punt.

Només es reconeixeran els certificats expedits per la Junta Qualificadora de Coneixements del Valencià, els certificats del Servei de Política Lingüística de la Universitat de València o els que hagen segut homologats per aquest Servei.

Tot seguit, s'ha d'elaborar la llista amb els noms de les persones aprovades en el concurs oposició, tal como s'estableix en la base 6.2 d'aquesta convocatòria.







ANNEX II

Temari



1. Arquitectura d'ordinadors. Base tecnològica. Components. Funcionalitats. Característiques. Capacitats. Tecnologies actuals: des dels telèfons mòbils als superordinadors. Arquitectures escalables. Sistemes de memòria compartida.

2. Manteniment d'equips i instal·lacions. Manteniment preventiu, correctiu i perfectiu. Monitorització i capacitat de gestió. Monitoratge de sistemes i serveis. Eines de monitoratge: nagios, munin, cacti, zabbix i RMF.

3. Virtualització d'escriptoris i aplicacions. Descripció. Arquitectura lògica. Arquitectura física. Arquitectura de sistemes. Descripció de la capa de web. Descripció de la capa d'aplicació. Esquema de funcionament.

4. Distribucions de Linux: concepte i generalitats. Les distribucions Debian, RedHat i Suse. Instal·lació, actualització i gestió de paquets programari.

5. Arquitectures de sistemes en alta disponibilitat. Característiques, tipologies i implementacions. Balanceig i distribució de serveis. Tècniques de recuperació davant contingències. Tecnologies Proxy, reverse proxy i balancejadors: pound, Nginx, HAProxy.

6. Serveis de directoris LDAP. L'OpenLDAP: característiques i estructura i integració amb altres directoris.

7. Tècniques de virtualització en servidors: entorn Linux Xen, entorn Kernel-based VM, entorn VMware. Plataformes de computació en el núvol. IaaS. OpenNebula i OpenStack.

8. Servidors d'aplicacions: WebSphere Application Server, JBoss, TomCat i WebLogic. Característiques. Instal·lació, configuració, administració i optimització. Connectivitat amb bases de dades i desplegament d'aplicacions.

9. Aules d'informàtica. Funcionament: manteniment, polítiques d'ús i restriccions. Mecanismes de distribució de programari en entorns físic i virtual.

10. Tecnologies d'emmagatzematge. Tipus, característiques i prestacions. Nivells de protecció i redundància en discos: nivells de RAID senzills i nivells de RAID múltiples o niats. Discos de reserva (hot spare). Conceptes de sistemes d'emmagatzematge empresarial SAN/NAS.

11. Components i topologies Fibre Channel. Sistemes d'emmagatzematge basats en iSCSI. Plataforma d'emmagatzematge en cluster: Ceph. Tecnologies Fabric i Arbitrated Loop. Topologia. Encaminament. El login de ports. El zonnig. Construcció de Fabric estès.

12. Plataforma Java EE: Conceptes generals i rols. Components, APIs i EJBs. Desplegament d'aplicacions. Contenidors i serveis Java EE. Desenvolupament d'aplicacions Java JCA. Arquitectura del connector Java EE.

13. Entorn de desenvolupament amb plataforma Rational. Versions i productes associats. Arquitectura de la plataforma. Eines bàsiques i avançades de desenvolupament, prova i desplegament.

14. Desenvolupament d'aplicacions en entorns open source. Frameworks de desenvolupament i llenguatges de programació: C, PHP, Perl.

15. La qualitat del programari i la seua mesura. Models, mètriques, normes i estàndards. Eines per a l'assegurament de la qualitat del Programari: SonarQube y Jenkins.

16. Fonaments de gestió de serveis de Tecnologies d'Informació basats en ITIL v3.

17. Administració electrònica. Conceptes, tecnologia i components. Plataforma d'administració i tramitació electrònica de la Universitat de València.

18. Eines per a la cooperació entre Administracions Públiques en matèria d'Administració Electrònica. Infraestructures i serveis comuns. Plataformes de validació i interconnexió de xarxes. Esquema Nacional d'Interoperabilitat (ENI).

19. Models de negoci de gestió universitària (I). Sistemes d'informació de gestió acadèmica. Plans d'estudis, oferta de curs acadèmic i matrícula. Actes d'avaluació, expedients i títols.

20. Models de negoci de gestió universitària (II). Sistemes d'informació de recursos humans: Personal d'Administració i Serveis, Personal Docent i Investigador i Personal d'Investigació. Sistemes d'informació de gestió de la investigació.

21. Models de negoci de gestió universitària (III). Sistemes d'informació de gestió econòmica i contractació administrativa.

22. Models de negoci de gestió universitària (IV). Plataformes de suport a l'ensenyament i l'aprenentatge no presencial. Moodle a la Universitat de València. Integració amb la resta dels sistemes d'informació de gestió universitària.

23. Models de negoci de gestió universitària (V). Sistemes d'informació de gestió bibliogràfica. Plataformes de gestió documental i repositori digital de la Universitat de València. Documentum. Serveis d'interoperabilitat de gestió de continguts CMIS.

24. Eines de col·laboració i treball en grup. La Consigna de la UV. Emmagatzematge compartit: disco.uv.es, nuvol.uv.es i mmedia.uv.es, llistes de distribució, blogs.uv.es i documentació amb Confluence.



25. Gestió, control i seguiment dels projectes de desenvolupament. Control de versions: el CVS i Subversion. Conceptes. Requeriments d'usuari. Gestió de canvis. Mètriques, tècniques i eines. Estimació de recursos i esforç. Eines de seguiment: JIRA.

26. El llenguatge SQL: característiques generals. Llenguatges de definició (DDL), manipulació (DML) i control (DCL). Optimització de sentències SQL.

27. Bases de dades en codi obert (open source). Característiques, avantatges i inconvenients, plataformes de desenvolupament. El SGBD PostgreSQL: característiques, administració, salvaguarda i recuperació.

28. Sistema gestor de bases de dades Oracle. Arquitectura bàsica. Backup i recuperació de dades. Tasques d'administració. Oracle Real Application Cluster (RAC).

29. Data warehouse (DW) i mineria de dades (data mining). Definició i característiques del DW. Arquitectura de DW. Fases d'implementació. Tècniques d'explotació. La plataforma MicroStrategy.

30. Tècniques d'avaluació de alternatives i anàlisis de viabilitat de projectes informàtics. Recursos de personal, procediments, planificació temporal, software i hardware. Pressupost, control de costos d'un projecte informàtic.

31. Gestió de la atenció als usuaris: centres d'atenció, CRM. Arquitectura multicanal. La gestió de sol·licituds e incidències amb Request Tracker.

32. La Carta de Serveis del Servei d'Informàtica de la Universitat de València: Missió, Visió, Serveis prestats, Compromisos e Indicadores.



33. Signatura electrònica i certificats digitals. Definició i conceptes. Esquemes de signatura digital. Autoritat de certificació. Autoritat de registre. Segellat de temps. Gestió de certificats X.509.

34. Xarxes locals. Estàndards IEEE 802.3 i 802.11. El projecte eduroam. Ponts transparents i commutadors LAN. Spanning Tree. Disseny i configuració de VLANs.

35. Protocol IP (versió 4 i versió 6). Adreces, màscares i subxarxes. Protocol ICMP. Protocols de resolució d'adreces: ARP, BOOTP i DHCP. Tipus de NAT, característiques i limitacions.

36. Protocols del nivell de transport: TCP i UDP. Protocols del nivell d'aplicació: Telnet, DNS, FTP, SMTP, SNMP, HTTP, RTSP, H323 i SIP.

37. Seguretat a nivell d'aplicació. El correu electrònic segur i seguretat en navegadors. Connexions segures (SSL, SSH i HTTPS).

38. Instal·lació, configuració i manteniment de clústers de supercomputació. Adaptació del centre de processament de dades per a la instal·lació de grans clusters HPC. Sistemes de supercomputació de memòria distribuïda i compartida. Programari de gestió de clusters. Xarxes d'alta velocitat per a clusters HPC. Sistemes de fitxers paral·lels escalables per a clusters HPC. Els sistemes de fitxers GPFS i CFS LUSTRE.

39. Auditoria de la seguretat informàtica: Objectius, abast i metodologia. Tècniques, eines, normes i estàndards. Anàlisi de riscos. Pla de seguretat. Pla de contingències. Pla de recuperació. Polítiques de salvaguarda. La metodologia Magerit d'anàlisi i gestió de riscos.



40. Llei Orgànica de protecció de dades (LOPD). El Reglament de Protecció de Dades RGPD. El Delegat de Protecció de Dades (DPD). Esquema Nacional de Seguretat (ENS). Política i Reglament de Seguretat dels Sistemes d'Informació de la Universitat de València. Procediments de Seguretat.

Nota: La normativa legal que empara el contingut d'aquestes temes, serà la que es trobe publicada en el moment de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) de la convocatòria.







ANNEX III

Tribunal



El tribunal per a aquestes proves selectives estarà compost per cinc membres, amb veu i vot, nomenats pel rector o la rectora:

a) La presidència i el secretari o la secretària, i els seus suplents, que designa el rector o la rectora entre el personal funcionari de la comunitat universitària.

b) Un/a vocal, i la seua suplència, que designa el rector o la rectora, preferentment entre el personal de la mateixa escala o les escales superiors a la de la convocatòria.

c) Un/a vocal, i la seua suplència, que es tria per sorteig, entre el personal, preferentment, de la mateixa escala o les escales superiors a la de la convocatòria.

d) Un/a vocal, i la seua suplència, que designa el rector o la rectora, entre personal d'altres administracions públiques de cossos funcionarials o escales del mateix grup o superior i de funcions anàlogues a la de la convocatòria.



ANNEX V

MESURES D'ADAPTACIÓ



Les mesures d'adaptació que poden sol·licitar les persones amb discapacitat són les següents:

1. Eliminació de barreres arquitectòniques i taula adaptada a cadira de rodes.

2. Ampliació del temps de durada de l'exercici.

3. Augment de l'amplitud dels caràcters de l'examen, per dificultat de visió.

4. Necessitat d'intèrpret per causa de sordesa.

5. Sistema braille d'escriptura.

6. Altres. En cas que l'adaptació requerida no figure entre les previstes, indiqueu-ho en un full complementari.

(Indiqueu en la sol·licitud el nombre de la mesura d'adaptació que requerisca).

Mapa web