Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 15 de gener de 2018, de la Presidència del Consorci Hospital General Universitari de València



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8245 de 01.03.2018
Número identificador:  2018/1509
Referència Base de Dades:  002165/2018
 



RESOLUCIÓ de 15 de gener de 2018, de la Presidència del Consorci Hospital General Universitari de València (CHGUV), per la qual s'aproven les bases generals de les convocatòries de provisió de places de direcció. [2018/1509]

El títol V del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, estableix els criteris d'ordenació de l'activitat professional i de la planificació dels recursos humans, i també els principis ordinadors i procediments per a la provisió de places, orientats a la consecució d'una Administració pública més eficaç que, en el cas del CHGUV, es concreta en una entitat orientada al pacient i a la promoció eficient de la salut.



De la mateixa manera, la Llei 44/2003, de 21 de novembre, d'ordenació de les professions sanitàries, en l'article 10 traça el model d'implantació de la gestió clínica en les organitzacions sanitàries, les funcions que tenen una tal consideració i detallen, entre altres, les relatives a direcció o coordinació d'equips, i també la necessitat de sotmetre el seu exercici a avaluació periòdica.

Per la seua banda, els Estatuts refosos del Consorci Hospital General Universitari de València, aprovats mitjançant el Conveni interadministratiu de col·laboració entre la Generalitat i la Diputació de València, publicats en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana de 24 de juliol de 2017, incideixen de forma patent en aquestes raons al llarg del seu articulat.

Mitjançant la Resolució de 23 d'octubre de 2009, de la Presidència del CHGUV, es van aprovar les bases generals de les convocatòries de provisió de places de direcció (DOGV 6141, 10.11.2009), la finalitat de les quals, tal com consta en la seua exposició de motius, no sols era homogeneïtzar els processos de provisió de places i simplificar els seus tràmits, sinó unificar –amb vocació de permanència en el temps– els criteris de gestió dels òrgans i comissions de valoració, dotant aquests processos de més claredat i publicitat, per a contribuir a més seguretat jurídica. Tot això d'acord amb els principis d'igualtat, legalitat, eficiència i periodicitat que han d'ordenar els processos de provisió i selecció en les administracions públiques.

De conformitat amb l'autorització prevista en l'article 37.1 del mencionat RDL 5/2015, de 30 d'octubre, s'estableixen en el capítol IV del vigent Conveni col·lectiu del CHGUV els criteris generals sobre les matèries relatives a la planificació dels recursos humans, l'oferta d'ocupació pública, la selecció, provisió, promoció interna i carrera.



Amb aquest punt de partida, s'ha considerat oportú publicar mitjançant la present resolució unes noves bases generals, que redunde en qualsevol cas en una major eficiència, en unes majors garanties, i en conseqüència en més seguretat jurídica per a totes les parts implicades.



De conformitat amb el que s'ha exposat, la Presidència del CHGUV, en els termes que estableix l''article 13 dels Estatuts refosos del CHGUV i en l'apartat 1.2 de l'Acord del seu Consell de Govern de 12 de desembre de 2003 (DOGV 13.01.2004), sobre delegació de facultats en determinats òrgans del CHGUV, resol:



Aprovar les bases generals de les convocatòries de provisió de places de direcció en l'àmbit de l'entitat de dret públic Consorci Hospital General Universitari de València (CHGUV) que figuren en l'annex.





Aquesta resolució entra en vigor l'endemà d'aparéixer publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV).



València, 15 de gener de 2018.– La presidenta del Consorci HGUV i consellera de Sanitat Universal i Salut Pública: Carmen Montón Giménez.









ANNEX

Bases generals per a la provisió de places de direcció en l'àmbit del CHGUV



Índex

1. Àmbit

2. Normativa aplicable

3. Principis generals

4. Règim jurídic i àmbit geograficofuncional

5. Gestió de les convocatòries

6. Contingut mínim de les bases específiques

7. Requisits generals dels aspirants

8. Publicació de les convocatòries

9. Sol·licituds

10. Admissió de sol·licituds

11. Documentació i projecte de gestió

12. Comissions de valoració

13. Barems específics de mèrits i acreditació

14. Desenvolupament de les convocatòries

15. Resolució de les convocatòries i nomenament

16. Desistiment i renúncia

17. Cessament i presa de possessió

18. Avaluació de l'exercici

19. Vinculació de les bases

20. Recursos

21. Publicitat d'actes i acords

22. Llengües oficials de la Comunitat Valenciana

23. Pàgina web corporativa

24. Protecció de dades de caràcter personal

25. Habilitació de desenvolupament

Disposició transitòria. Processos d'avaluació de l'exercici respecte a convocatòries resoltes amb anterioritat a l'aprovació d'aquests bases generals

Disposició derogatòria



1. Àmbit

Aquests bases generals s'apliquen a totes les convocatòries de provisió de places que comporten direcció en l'entitat pública Consorci Hospital General Universitari de València (CHGUV).

Queden exclosos d'aquests bases els processos de provisió per mitjà de convocatòries pel sistema de lliure designació.



2. Normativa aplicable

A les convocatòries de provisió de places de direcció s'apliquen aquests bases generals, les bases específiques contingudes en cada convocatòria específica, el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, i en el cas de personal sanitari, la Llei 44/2003, de 21 de novembre, d'ordenació de les professions sanitàries; tot això, sense perjuí de la legislació que, supletòriament, s'aplique.





3. Principis generals

Les convocatòries han de complir els principis generals establits en el RDL 5/2015, de 30 d'octubre, de l'EBEP, i la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes, i també els continguts en l'article 10 de la Llei 44/2003, de 21 de novembre, d'ordenació de les professions sanitàries, en el marc dels criteris generals que s'han anat adoptant per mitjà dels processos de negociació col·lectiva en l'àmbit del CHGUV.



4. Règim jurídic i àmbit geograficofuncional

4.1. En el context de l'ordenació sanitària de la Comunitat Valenciana, totes les places objecte de les distintes convocatòries tindran la consideració de places del Departament de Salut València - Hospital General o el que en el futur corresponga, i implicaran l'obligació de prestació de serveis en el dit àmbit funcional i geogràfic.

4.2. Qui siga seleccionat obtindrà un nomenament temporal per a la plaça objecte de la convocatòria, subjecte a avaluació periòdica de l'exercici quant a la seua continuïtat.

4.3. Les condicions de treball i, en especial, el règim de dedicació i de jornada del personal que obtinga plaça per mitjà de qualsevol de les convocatòries serà, d'acord amb la naturalesa de la seua relació d'ocupació, l'establit amb caràcter general o comú en l'àmbit del CHGUV sense que siguen d'aplicació garanties personals adquirides amb anterioritat en l'exercici d'altres places o categories.

4.4. En el cas del personal facultatiu, la dedicació serà la corresponent al complement específic C, i el règim de prestació de serveis assistencials serà el que tinga assignat, en cada moment, el servei o unitat a què es trobe adscrita la plaça, i podrà ser indistintament de matí o vesprada.



5. Gestió de les convocatòries

La Direcció de Recursos Humans del CHGUV és l'òrgan de gestió de les convocatòries i de suport i assessorament tècnic a les comissions de valoració; en el seu domicili tenen la seu la totalitat de les comissions de valoració que es constituïsquen.

La gestió dels processos de provisió s'ajustarà al que estableixen les presents bases i, si és el cas, a les particularitats derivades de cada convocatòria específica.

El termini màxim per a la resolució de les convocatòries serà de sis mesos, comptats a partir de l'endemà del dia de finalització del termini de presentació de sol·licituds, i podrà ser objecte d'ampliació, mitjançant una resolució motivada de l'òrgan de gestió, quan concórreguen circumstàncies que així ho justifiquen.



6. Contingut mínim de les bases específiques

Per resolució de la Presidència del CHGUV s'aprovaran les convocatòries específiques de places que contindran els punts següents:

– Descripció i nombre de places

– Classificació retributiva

– Caràcter sanitari o no sanitari

– Perfil clínic o de gestió, si és el cas

– Adscripció funcional

– Requisits específics

– Model de sol·licitud o seu electrònica on obtindre'l

– Termini de presentació de les sol·licituds i documentació requerida

– Barem de mèrits, si és el cas

– Duració de la fase 2a (exposició i defensa del projecte de gestió) i puntuació mínima per a superar-la

– Periodicitat del procés d'avaluació de l'exercici, que no serà inferior a dos anys ni superior a quatre.

Per raons d'eficiència, les convocatòries específiques podran regular de forma conjunta els processos i característiques de diverses places.



7. Requisits generals dels aspirants

Per a ser admesos en els processos de provisió, els aspirants hauran de posseir en el dia de finalització del termini de presentació de sol·licituds i mantindre fins al moment de la presa de possessió en la plaça de nova adjudicació els següents requisits de participació, així com els continguts en les corresponents convocatòries específiques.



7.1. Ser empleat públic amb caràcter fix, d'acord amb els requeriments següents:

7.1.1. Per a les places de direcció clínica: haver exercit plaça de l'especialitat de què es tracte durant un període no inferior a cinc anys en el cas de direccions de servei, o no inferior a tres anys en el de direccions de secció, com a personal laboral fix o personal funcionari de carrera, que haja sigut seleccionat en processos selectius de les administracions públiques, i que presten serveis en centres sanitaris de titularitat pública, o amb nomenament com a personal estatutari fix en les institucions sanitàries públiques del Sistema Nacional de Salut.

7.1.2. Per a la resta de places: ser empleat laboral fix del CHGUV del grup de titulació o categoria corresponents; en el cas que ho prevegen les convocatòries específiques, ser estatutari fix, funcionari de carrera o laboral fix del mateix grup de titulació, de conformitat amb els Estatuts del CHGUV i la resta de normativa que s'aplique.

7.2. Estar en possessió de la titulació requerida per a accedir a la plaça o categoria professional a què es concursa i, si és el cas, de l'especialitat corresponent.

Per a les direccions de servei de caràcter assistencial caldrà estar en possessió del títol de doctor.

7.3. Posseir l'aptitud psicofísica i funcional necessària per a l'exercici de les funcions pròpies de la plaça i categoria.

7.4. No excedir l'edat de jubilació que assenyale la normativa aplicable al règim jurídic de la persona participant.

7.5. No haver sigut separat per mitjà d'expedient disciplinari del servei de qualsevol Administració pública o servei públic en els sis anys anteriors a la convocatòria, ni trobar-se inhabilitat per sentència judicial ferma per a l'accés o exercici de funcions públiques ni per a la corresponent professió.

En el cas dels nacionals d'altres estats membres de la Unió Europea o Espai Econòmic Europeu, no trobar-se inhabilitat, per sanció o pena, per a l'exercici professional o per a l'accés a funcions o serveis públics en aquests, ni haver sigut separat, per sanció disciplinària, d'algunes de les seues administracions o serveis públics en els sis anys anteriors a la convocatòria.



8. Publicació de les convocatòries

Les convocatòries específiques, aprovades mitjançant una resolució de la Presidència del Consorci HGUV, es publicaran en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV).



9. Sol·licituds

a) Les persones interessades a participar en les convocatòries dirigiran la sol·licitud degudament omplida a la Direcció de Recursos Humans del CHGUV, i la presentaran juntament amb la documentació corresponent, preferentment en el Registre General del CHGUV (av. Tres Creus, 2, 46014 València), o bé per mitjà de qualsevol de les formes previstes en la Llei de procediment administratiu comú de les administracions públiques.

En el cas d'enviament per mitjà de correu certificat, la presentació de la sol·licitud, la documentació annexa i el projecte o memòria de gestió en l'oficina de Correus haurà de realitzar-se d'acord amb el que preveu l'article 31 del Reial decret 1829/1999, en sobre obert a fi que l'exemplar destinat al CHGUV siga datat i segellat.

En el cas que la sol·licitud no estiguera datada per les oficines públiques de registre o per les oficines de correus, s'entendrà únicament com a data vàlida la d'entrada en el Registre General del CHGUV.

b) En el cas de concórrer a diverses places la persona interessada haurà d'indicar l'ordre de prelació, en cas contrari la sol·licitud es processarà per l'ordre del seu ompliment.

c) Les sol·licituds s'ajustaran al model que en cada convocatòria específica s'indique.

d) El termini de presentació de sol·licituds serà el que establisca cada convocatòria específica que serà, com a mínim, de 15 dies hàbils comptats a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV), en els termes que estableix l'article 30 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



e) La consignació de dades falses en la sol·licitud o en la documentació aportada pels aspirants, comportarà l'exclusió del procés o nul·litat del nomenament i adjudicació de plaça si és el cas, sense perjuí de les mesures legals, disciplinàries o laborals que corresponguen.



f) El domicili que figure en la sol·licitud serà el considerat vàlid pel que fa a notificacions.



10. Admissió de sol·licituds

Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, l'òrgan de gestió publicarà la llista provisional de concursants admesos i exclosos, amb expressió, en l'últim cas, de les causes d'exclusió.

Les persones concursants exclosos disposaran d'un termini de 10 dies hàbils comptats a partir de l'endemà de la publicació de la resolució, per a esmenar el defecte o omissió que haja motivat la seua exclusió.

Les reclamacions seran acceptades o rebutjades en la resolució que aprove la llista definitiva, que es publicarà en idèntica forma que la provisional.



11. Documentació i projecte de gestió

La documentació acreditativa haurà de ser original o, a falta d'això, trobar-se degudament compulsada. En cas contrari s'entendrà com no presentada.

La comissió de valoració podrà admetre, quan els considere fefaentment acreditats i els verifique, documents impresos amb firma o empremta digital, o documents electrònics degudament referenciats de bases de dades documentals.

La comissió de valoració només podrà valorar la documentació degudament acreditada dins del termini i en la forma corresponent, si bé podrà requerir els aclariments que considere. En cas de documents redactats en idiomes diferents dels oficials a la Comunitat Valenciana, se'n podrà requerir a l'aspirant una traducció jurada o fefaent.

Juntament amb la sol·licitud de participació els aspirants hauran d'aportar, inexcusablement, la documentació que es detalla a continuació:

a) Document nacional d'identitat (DNI) o document equivalent per als nacionals d'altres estats.

b) Titulació requerida per a accedir a la plaça o categoria a què es concursa, o certificació acadèmica que acredite haver realitzat tots els estudis per a l'obtenció del títol i haver realitzat el depòsit per a la seua expedició. En el cas de titulacions obtingudes en l'estranger, credencial emesa per l'òrgan competent que n'acredite l'homologació.



c) Projecte tècnic de gestió d'acord amb les condicions següents:



1. Per a les places de caràcter sanitari, el contingut del projecte tècnic de gestió versarà, almenys, sobre les següents qüestions i haurà de guardar coherència amb el Pla estratègic del CHGUV i el Pla de salut de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública:

– Programa d'accions i propostes assistencials, orientades al pacient, que milloren l'accessibilitat, l'eficiència i la satisfacció dels ciutadans, analitzant costos i recursos.

– Anàlisi de situació i proposta d'objectius, sobre la base de la gestió clínica, d'estratègies i activitats i implantació de processos que garantisquen o milloren la continuïtat entre nivells assistencials.

– Pla de qualitat de garanties i seguretat clínica.

– Anàlisi de la cartera de serveis i, si és el cas, coordinació intra i extrahospitalària.

– Propostes de cooperació assistencial amb les unitats clíniques del Departament de Salut València - Hospital General o altres si és el cas.



– Docència pre i post graduada.

– Investigació: àrees d'interés i projectes d'investigació, finançament i incardinació amb els projectes de la Fundació d'Investigació Hospital General València.

2. Per a les places de caràcter no sanitari, es presentarà un projecte de gestió que arreplegarà les línies fonamentals i objectius que s'han de desenvolupar, per a cada una de les places a què es concórrega. El seu contingut es referirà, almenys, als aspectes següents:

– Programa d'accions i propostes de gestió que milloren l'eficiència i la qualitat del servei i la satisfacció dels diferents usuaris, analitzant costos i recursos.

– Anàlisi de situació i proposta d'objectius, estratègies i activitats respecte a la situació de la unitat.

– Anàlisi de recursos.

– Propostes de coordinació entre la unitat i la resta de serveis o unitats del Departament de Salut València - Hospital General, en el cas que siga procedent.

– Si és el cas, docència i investigació.

3. El projecte es presentarà en format electrònic o digital editable en format compatible amb OpenOffice o Microsoft Office, i en cinc exemplars en paper enquadernats.

4. La no-presentació del projecte juntament amb la sol·licitud determinarà necessàriament l'exclusió del procés, sense que puga ser objecte d'esmena.

d) Curriculum vitae, on consten els mèrits valorables, de conformitat amb el barem que preveja la corresponent convocatòria, i documentació acreditativa dels mèrits al·legats.

e) Certificació expedida per l'òrgan competent, de complir les condicions requerides en les convocatòries específiques, de conformitat amb el que estableix la base 7.1.



12. Comissions de valoració

a) En les convocatòries específiques o mitjançant una resolució singular de la Presidència del CHGUV, que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV), s'establirà la seua composició nominal, que estarà conformada per un president, tres vocals i un secretari titulars, i altres tants de suplents.

b) Les comissions de valoració tindran la consideració d'òrgan col·legiat i se'ls aplica el que disposa la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i ordenaran la seua composició i activitat d'acord amb els principis rectors establits en l'article 60 del RDL 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'EBEP.

c) Les comissions de valoració tenen com a comesa l'avaluació dels mèrits i els projectes de gestió presentats pels aspirants, així com de l'exposició o entrevista; la formulació de la proposta d'adjudicació d'acord amb les bases de la convocatòria i, en general, l'execució del procés amb subjecció a les normes aplicables, garantint la igualtat d'oportunitats entre els aspirants i la transparència del procés.



d) Pel que fa a comunicacions i la resta d'incidències les comissions tenen la seu en la Direcció de Recursos Humans del CHGUV.



13. Barems específics de mèrits i acreditació

Els barems de mèrits podran fer referència a un conjunt homogeni de places, i es publicaran bé mitjançant una resolució singular o bé annexats a les convocatòries específiques.

Els barems podran estructurar-se identificant mèrits específics i generals, en funció del contingut de l'activitat a desenvolupar o perfil de la plaça.

13.1. Els mèrits s'acreditaran i documentaran de les formes següents:

13.1.1. Experiència professional o antiguitat, segons preveja la convocatòria.

Per mitjà d'un certificat emés pel registre de personal o òrgan competent de la institució, entitat o Administració pública.

13.1.2. Formació acadèmica

Per mitjà d'una certificació acadèmica emesa per l'òrgan competent.

13.1.3. Formació especialitzada (només per a places de caràcter facultatiu)

Per mitjà de títol oficial de les especialitats sanitàries o, si és el cas, acreditació oficial dels períodes de formació i residència previs a l'adquisició d'aquells.

13.1.4. Cursos de formació. Diplomes i màsters

Per mitjà de certificats emesos pels òrgans o instituts de formació de les administracions públiques o Sistema Nacional de Salut, les seues escoles de formació, universitats, els convocats en el marc dels acords de formació contínua d'empleats de les administracions públiques, o en el cas de formació contínua i continuada els impartits per centres degudament acreditats o reconeguts per a la docència pels òrgans competents.

No es valoraran els cursos de valencià o d'idiomes, ni els cursos integrats en una titulació universitària o acadèmica quan formen part del pla d'estudis, ni els cursos derivats de processos selectius, promoció interna, plans d'ocupació o d'adaptació del règim jurídic a la naturalesa de les places ocupades.

13.1.5. Activitat docent, científica o investigadora

Per mitjà de certificació acreditativa emesa per l'òrgan acadèmic o administratiu competent.

13.1.6. Publicacions. Treballs científics i d'investigació

Articles, llibres o capítols de publicacions col·lectives, de prestigi reconegut i interés científic. Hauran de ser detallats específicament en la relació de mèrits o autobaremació. Si es tracta de recursos electrònics o es troben referenciats en bases de dades indexades per mitjà d'estàndards internacionalment admesos, es podran valorar si l'aspirant els indica i identifica unívocament en la seua sol·licitud, i la comissió els considera suficientment acreditats i verificables.

13.1.7. Coneixement del valencià

Per mitjà d'una certificació, o convalidació o homologació emesa per la Junta Qualificadora de Coneixements del Valencià (JQCV). Només es valorarà el nivell més alt obtingut.

13.1.8. Coneixement d'idiomes de la Unió Europea

Per mitjà d'una certificació acadèmica, o convalidació o homologació emesa per l'òrgan competent. Només es valorarà el nivell més alt obtingut i en cap cas es consideraran els cursos superats d'idiomes inclosos en els plans d'estudis d'ESO, Batxiller, Formació Professional, i d'estudis universitaris de qualsevol nivell.

13.2. Adequació a les funcions a desenvolupar

En general, i en especial pel que fa als apartats d'experiència professional, formació, i activitat docent i investigadora, els mèrits al·legats només podran valorar-se si es troben en relació directa amb les funcions a realitzar en la categoria de què es tracte.

En aquest sentit, els cursos relacionats amb: tecnologies de la informació, estadística, prevenció de riscos laborals, planificació, ordenació i gestió sanitària, i els de semblant naturalesa es consideraran com de caràcter generalista, excepte en el cas de places on els cursos es corresponguen directament a la seua àrea funcional i d'activitat o el barem de mèrits preveja un altre règim diferent.

13.3. Període computable

El període computable dels mèrits finalitzarà el dia de la publicació de les convocatòries específiques en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV).

13.4. En cap cas un mèrit podrà ser al·legat o valorat en més d'un apartat, subapartat o epígraf del barem.



14. Desenvolupament de les convocatòries

El procés de valoració dels concursos constarà de dos fases. Cada una de les fases serà valorada amb un màxim de 50 punts.

a) En la primera fase seran valorats els mèrits degudament acreditats pels aspirants, d'acord amb allò que s'ha establit en aquests bases i amb el barem de mèrits aprovat per a la respectiva convocatòria específica.

b) La segona fase consistirà en l'exposició pública davant de la corresponent comissió de valoració d'un projecte tècnic de gestió de la unitat que es tracte, en un acte únic de caràcter públic, tenint una duració màxima de 60 minuts, i un mínim de 30 minuts. El temps de defensa del projecte serà establit per la convocatòria específica.



Tindrà caràcter eliminatori, i per a superar-la cal obtindre almenys el 50 % de la puntuació màxima.

La puntuació final estarà determinada per la mitjana aritmètica de les qualificacions atorgades a cada participant per cada membre de la comissió de valoració.



15. Resolució de les convocatòries i nomenament

La comissió de valoració abans de formular la proposta de resolució farà públiques les puntuacions assignades en les distintes fases de la convocatòria.

Durant el termini de 10 dies hàbils, a comptar del següent al de la publicació, les persones interessades podran al·legar el que estimen convenient.

La qualificació final de la convocatòria serà la resultant de la suma de les valoracions obtingudes en les dos fases.

La proposta d'adjudicació es realitzarà a favor de l'aspirant que obtinga major qualificació final i no es podrà proposar més d'un candidat per plaça. Si dos o més concursants obtingueren idèntica qualificació final, l'empat es resoldrà a favor del que haguera obtingut major puntuació en l'exposició i defensa del projecte de gestió; si així i tot persistira l'empat, es resoldrà seguint l'ordre dels apartats indicats en la base 13, i si continua, se seguirà l'ordre alfabètic de cognoms i nom, començant per la lletra que s'obtinga per sorteig d'acord amb la resolució de l'òrgan competent de l'Administració del Consell de l'any de la convocatòria corresponent.

La proposta de la comissió té caràcter vinculant per a l'òrgan competent. No obstant això, el procés podrà declarar-se desert quan en cap dels aspirants concórreguen els requisits exigibles o no superen la fase eliminatòria.

L'òrgan competent del CHGUV dictarà una resolució d'acord amb la proposta de la comissió de valoració.

La resolució del procés es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV).

En el cas que es constate que un aspirant seleccionat no reuneix els requisits exigits en la convocatòria es deixarà sense efecte la designació mitjançant una resolució motivada.

En qualsevol moment per part de l'òrgan de gestió, podrà requerir-se a les persones aspirants l'acreditació complementària dels requisits exigits amb vista a l'adopció de les mesures oportunes, si és el cas.

16. Desistiment i renúncia

Només es podrà desistir de la sol·licitud de participació en la convocatòria abans que finalitze el termini per a la seua presentació.

La renúncia a la plaça adjudicada no tindrà efecte, llevat que s'haguera obtingut una altra plaça en una convocatòria concurrent, de concurs o lliure designació, i en aquest cas s'haurà d'exercir l'oportuna opció dins del termini assenyalat per a la presa de possessió.

Així mateix, es podrà desistir de la participació en el procés o renunciar a la plaça sol·licitada quan transcórreguen més de nou mesos des del final del termini de presentació de sol·licituds de participació en la respectiva convocatòria, i aquesta no s'haja resolt.



17. Cessament i presa de possessió

La destinació obtinguda com a resultat de les convocatòries específiques és irrenunciable.

Els aspirants seleccionats obtindran un nomenament temporal per a la plaça, l'exercici de la qual serà avaluat als efectes de la seua continuïtat, en la forma i el termini que s'establisca en la convocatòria específica; el termini no serà inferior a dos anys.

En el cas dels empleats del CHGUV, el cessament en la plaça exercida amb anterioritat es realitzarà d'ofici.

La presa de possessió en la plaça adjudicada es realitzarà d'acord amb el que preveja la resolució de nomenament i com a màxim en el termini d'un mes a partir de l'endemà del dia de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV).

Les persones que no formalitzen la corresponent presa de possessió en el termini fixat per a això, perdran els drets derivats de la participació en la convocatòria.



18. Avaluació de l'exercici

L'avaluació de l'exercici té per objecte mesurar i valorar la conducta professional i el rendiment o l'èxit de resultats; així com valorar la proposta de gestió futura de la unitat.

Mentre no es desenvolupen els sistemes d'avaluació de l'exercici previstos en l'article 20 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'EBEP, l'avaluació de l'exercici de les places objecte d'aquests convocatòries se subjectarà al procediment següent:

18.1. Comissió d'avaluació

Mitjançant una resolució de la Presidència del CHGUV es designarà una comissió d'avaluació, subjecta a criteris de professionalitat, transparència, objectivitat, imparcialitat i no-discriminació.

Seran aplicables els principis i criteris a què es refereix la base 12.



18.2. Contingut de la memòria de gestió i del curriculum vitae

La memòria de gestió té per objecte detallar i documentar fefaentment la gestió, funcionament i activitats de la unitat durant el període objecte d'avaluació, així com concretar les propostes de gestió per al següent període en cas d'obtindre la pròrroga en el nomenament; que hauran de ser posades en relació amb el projecte de gestió presentat en la convocatòria inicial, atenent les diverses àrees (activitat, costos i recursos, qualitat del servei, i si és el cas docència i investigació). Per la seua banda, el curriculum vitae es referirà al període objecte d'avaluació.

El contingut de la memòria i el curriculum vitae o la falta de presentació no podrà ser objecte d'esmena.

18.3. Gestió del procés d'avaluació

En el termini màxim d'un mes des de la data de venciment del període objecte d'avaluació, la persona interessada haurà de presentar en el Registre General del CHGUV i dirigir a la Direcció de Recursos Humans la memòria de gestió i el curriculum vitae.

La memòria de gestió es presentarà en format electrònic o digital editable en format compatible amb OpenOffice o Microsoft Office, i en cinc exemplars en paper enquadernats.

La direcció-gerència formularà, després de demanar els informes que considere necessaris, una proposta motivada sobre la procedència de la continuïtat en la plaça de la persona avaluada. En el cas de les direccions clíniques la comissió clínica emetrà un informe previ no vinculant.

Rebuda i comprovada la documentació, la Direcció de Recursos Humans procedirà a convocar una sessió pública en què la persona avaluada exposarà i defendrà davant de la comissió el contingut de la memòria de gestió, del curriculum vitae si és el cas, i se sotmetrà a les preguntes o qüestions que se li formulen tant sobre el període transcorregut com sobre el projecte de futur.

La comissió avaluarà motivadament l'exercici com a positiu o negatiu. Quan el resultat de l'avaluació siga positiu les persones interessades continuaran exercint la plaça durant un nou període, pel termini establit en la convocatòria específica, llevat que es tractara d'una convocatòria anticipada i en aquest cas la resolució establirà el nou termini d'exercici.



Quan la qualificació siga negativa o desfavorable a la continuïtat o l'interessat renuncie a l'avaluació, aquest cessarà en la plaça de direcció i s'incorporarà a una plaça bàsica de la seua categoria o quedarà, si és el cas, en la situació que corresponga en la seua administració o servei de salut de procedència.

Excepcionalment, mitjançant una resolució motivada, quan hi haja circumstàncies que menyscaben o alteren el funcionament de la Unitat, l'autoritat convocant podrà anticipar el procés d'avaluació de l'exercici inicialment establit en la convocatòria corresponent.



La falta de presentació de la memòria de gestió suposarà l'automàtica renúncia al procés d'avaluació i la finalització del nomenament temporal obtingut inicialment, i la persona es reincorporarà a la seua plaça bàsica o situació que corresponga.

18.4. Resolució del procés d'avaluació

La resolució del procés d'avaluació serà publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV), i servirà de notificació a totes les persones interessades.

La resolució consistirà en la pròrroga del nomenament temporal obtingut inicialment per un nou període, o en la finalització i cessament de la persona avaluada.

Quan les circumstàncies ho justifiquen podrà establir-se motivadament un període de nou exercici inferior al fixat inicialment.



19. Vinculació de les bases

Aquests bases generals i les específiques de cada convocatòria vinculen el CHGUV, les comissions i els que participen en els processos de provisió.



20. Recursos

20.1. Contra les convocatòries i bases específiques.

Contra les convocatòries específiques, les persones interessades podran interposar potestativament un recurs de reposició davant d'aquest mateix òrgan, en el termini d'un mes comptat des de l'endemà de la publicació o, directament, un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos comptats de la mateixa manera, davant del jutjat contenciós administratiu competent, de conformitat amb el que disposen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú; així com els articles 25 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. Tot això sense perjuí de la interposició de qualsevol altre recurs que s'estime convenient.

20.2. Contra els acords o resolucions de l'òrgan de gestió o de les comissions.

Contra els acords i resolucions de l'òrgan de gestió o de les comissions, les persones interessades podran interposar un recurs d'alçada davant de la Presidència del CHGUV en el termini d'un mes comptat a partir de l'endemà del dia de publicació del corresponent acord o acte, de conformitat amb els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



21. Publicitat d'actes i acords

21.1. Les bases generals, les corresponents convocatòries específiques, les resolucions que aproven la composició de les comissions, i les resolucions que posen fi a cada un dels processos es publicaran en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV).

21.2. La resta de resolucions i acords de l'òrgan de gestió o de les comissions es publicaran amb caràcter oficial, d'acord amb el que preveu l'article 45.1.b de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, per mitjà de la seua inserció en el tauler d'anuncis de la Direcció de Recursos Humans del CHGUV i en la pàgina web corporativa.

Quan la informació a publicar siga elevada o el seu volum considerable, la publicació es realitzarà a través de la pàgina web corporativa, i s'inserirà una ressenya en el tauler d'anuncis.

Els corresponents terminis comptaran a partir de la data de publicació de l'acord o, si és el cas, de la seua ressenya en el tauler d'anuncis.

21.3. La publicació dels acords i actes de les comissions o de l'òrgan de gestió servirà de notificació a totes les persones interessades, i es donaran per resoltes les al·legacions o impugnacions presentades, si és el cas.



22. Llengües oficials de la Comunitat Valenciana

D'acord amb l'Estatut d'Autonomia i d'acord amb la Llei 4/1983, de 23 de novembre, d'ús i ensenyament del valencià, els candidats podran utilitzar i exigir durant el desenvolupament dels processos l'ús de qualsevol de les llengües oficials de la Comunitat Valenciana.



23. Pàgina web corporativa

Les bases generals i específiques, els barems de mèrits aplicables en cada cas, la composició de les comissions i la informació rellevant dels processos per a la provisió de places, les resolucions i acords de les comissions i, en especial, els formularis o models de sol·licituds i les seues instruccions d'ompliment s'allotjaran actualitzats en la web del Consorci Hospital General Universitari de València:



http://chguv.san.gva.es/empleopublico



24. Protecció de dades de caràcter personal

Les dades de caràcter personal dels participants en les convocatòries específiques seran incorporades a un fitxer per al seu tractament per aquesta entitat de dret públic, amb finalitat exclusivament administrativa en l'àmbit de les seues funcions i competències.

En el marc d'allò que s'ha previst per l'article 45.1.b de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, per a la pràctica de les notificacions i garantia del principi de publicitat, la participació en la convocatòria implica necessàriament el consentiment exprés per al tractament de les dades personals amb els dits fins.

Les persones interessades podran exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició en els termes que preveu l'article 5 de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, i es dirigirà a la direcció-gerència del CHGUV.



25. Habilitació de desplegament

Es faculta la Direcció de Recursos Humans del CHGUV, com a òrgan de gestió dels processos de provisió de places, per a adoptar els acords, resolucions o instruccions necessàries per a l'aplicació d'aquests bases generals o de les bases específiques, i per a l'adequada ordenació i desenvolupament, en especial pel que fa a la seua planificació i coordinació.



Disposició transitòria

Processos d'avaluació de l'exercici respecte a convocatòries resoltes amb anterioritat a l'aprovació d'aquests bases generals

Les convocatòries de places de direcció resoltes per mitjà de les bases aprovades per la Resolució de 23 d'octubre de 2009, de la Presidència del Consorci Hospital General Universitari de València (DOGV 6141, 10.11.2009), així com les resoltes amb anterioritat a les dites bases i que preveren procediments d'avaluació de l'exercici, se subjectaran d'ara en avant al procediment regulat en la base 18, a fi de garantir la necessària homogeneïtat i equitat entre els diferents processos amb independència del moment en què foren publicades les respectives convocatòries específiques.



Disposició derogatòria

Queden expressament derogades les anteriors bases generals reguladores dels processos de provisió de places de direcció del CHGUV, aprovades mitjançant la Resolució de 23 d'octubre de 2009, de la Presidència del Consorci Hospital General Universitari de València (DOGV 6141, 10.11.2009).

Mapa web