Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 16 de març de 2021, de la Conselleria de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica, per la qual es convoquen, per a l'any 2021, subvencions destinades a les cases regionals d'altres comunitats autònomes a la Comunitat Valenciana.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 9046 de 23.03.2021
Número identificador:  2021/2865
Referència Base de Dades:  002626/2021
 



RESOLUCIÓ de 16 de març de 2021, de la Conselleria de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica, per la qual es convoquen, per a l'any 2021, subvencions destinades a les cases regionals d'altres comunitats autònomes a la Comunitat Valenciana. [2021/2865]

L'Ordre 4/2016, de 3 de juny, de la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació, per la qual s'estableixen les bases reguladores conjuntes de les subvencions destinades a les entitats locals (ajuntaments, mancomunitats i altres fórmules associatives), entitats ciutadanes, centres valencians en l'exterior (CEVEX) i les seues federacions i confederacions, cases regionals d'altres comunitats a la Comunitat Valenciana, i les seues federacions i confederacions, per al foment de la participació ciutadana, la transparència i l'accés a la informació pública (DOGV 7798, 06.06.2016), regula en el títol II, capítol V, les bases per a la concessió de subvencions destinades a les cases regionals d'altres comunitats autònomes a la Comunitat Valenciana.



De conformitat amb el que s'estableix en l'article 159 del Decret 105/2019, de 5 de juliol, del Consell, pel qual s'estableix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat, l'article 8.2.m del Decret 179/2020, de 30 d'octubre, del Consell, d'aprovació del Reglament orgànic i funcional de la Conselleria de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica i l'article 160.4 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, resolc:





U. Objecte

Convocar, per a l'exercici 2021, les subvencions destinades a les cases regionals d'altres comunitats autònomes a la Comunitat Valenciana, les seues federacions i confederacions.



Dos. Bases reguladores de la convocatòria

Les bases per les quals es regeix aquesta convocatòria, són les contingudes en l'Ordre 4/2016, de 3 de juny, de la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació, per la qual s'estableixen les bases reguladores conjuntes de les subvencions destinades a les entitats locals (ajuntaments, mancomunitats i altres fórmules associatives), entitats ciutadanes, centres valencians en l'exterior (CEVEX) i les seues federacions i confederacions, cases regionals d'altres comunitats a la Comunitat Valenciana, i les seues federacions i confederacions, per al foment de la participació ciutadana, la transparència i l'accés a la informació pública (DOGV 7798, 06.06.2016), d'ara en avant, Ordre 4/2016.



Tres. Finançament

La present convocatòria de subvencions es finançarà amb càrrec a l'aplicació pressupostària 22.02.01.112.90.4, línia S0801000, de la Llei 4/2020, de 30 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2021, amb un crèdit màxim de 130.000,00 euros (cent trenta mil euros).



Quatre. Entitats beneficiàries

1. Podran beneficiar-se de la present convocatòria les cases regionals d'altres comunitats autònomes a la Comunitat Valenciana, les seues federacions i confederacions, que complisquen els següents requisits:

a) Estar inscrites en el Registre Nacional d'Associacions o en el Registre Autonòmic d'Associacions de la Comunitat Valenciana o en aquells registres especials, establits per la normativa vigent.

b) No estar incurses en les prohibicions que, per a obtindre la condició d'entitats beneficiàries de subvencions, estableix l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (d'ara en avant, LGS).

c) Estar adaptades, en el cas d'associacions, federacions i confederacions, a l'àmbit d'aplicació de la Llei orgànica 1/2002, de 22 de març, reguladora del dret d'associació.

2. No podran obtindre la condició d'entitat beneficiària d'aquestes subvencions:

a) Les cases regionals i federacions integrades en una federació o confederació, que hagueren sol·licitat subvenció en la present convocatòria per al mateix projecte presentat per la seua federació o confederació.

b) Les cases regionals que hagen integrat els seus projectes específics en el projecte general d'una federació, i no podran rebre una subvenció indirecta a través del projecte subvencionat de la federació a la qual pertanyen.

c) Les entitats en les quals concórrega alguna de les circumstàncies establides en els apartats segon i tercer de l'article 13 de l'LGS. A aquest efecte, l'entitat sol·licitant ha d'estar al corrent del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social atenent al que s'estableix en els articles 18 i 19 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (d'ara en avant, RLGS), circumstància que serà comprovada d'ofici per l'òrgan instructor del procediment, segons el que s'estableix en l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (d'ara en avant, LPACAP), llevat que conste expressament en el formulari de sol·licitud oposició expressa de la persona interessada. En aquest últim cas, s'haurà d'acreditar el compliment presentant els corresponents certificats emesos per l'Agència Estatal d'Administració Tributària, la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic i la Tresoreria General de la Seguretat Social, expressius d'estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.



La justificació per les entitats de no estar incurses en les prohibicions per a obtindre la condició d'entitat beneficiaria, contingudes en els apartats segon i tercer de l'article 13 de l'LGS, es realitzarà mitjançant declaració responsable.



Cinc. Objectius i activitats subvencionables

1. Se subvencionaran les actuacions, l'objectiu general de les quals siga l'organització i realització de projectes concrets per al desenvolupament de les activitats pròpies dels centres, les seues federacions i confederacions.

1.1. Els objectius específics, que hauran de definir-se i desenvolupar-se en el projecte, consistiran a:

a) Promoure projectes de caràcter participatiu que tinguen per objecte el coneixement i manteniment de les arrels culturals d'altres comunitats autònomes a la Comunitat Valenciana.

b) Promoure projectes de caràcter participatiu que tinguen per objecte la integració de la població originària d'altres comunitats autònomes en la cultura i la llengua pròpia de la Comunitat Valenciana.

c) Afavorir el coneixement mutu i la convivència entre les associacions, cases i centres regionals presents en la societat valenciana.



1.2. Per a la consecució dels objectius esmentats adés, se subvencionaran activitats i accions consistents en:

a) Conferències, jornades, exposicions o altres activitats similars per a potenciar el coneixement i manteniment de les arrels culturals d'altres comunitats autònomes a la Comunitat Valenciana.

b) Conferències, jornades, exposicions o altres activitats similars que fomenten la participació activa i la integració de la població originària d'altres comunitats autònomes en la cultura valenciana i la llengua pròpia de la Comunitat Valenciana.

c) Cursos i programes d'informació, orientació i assessorament dirigits a la població originària d'altres comunitats autònomes, resident a la Comunitat Valenciana, en l'àmbit legal, sociolaboral, educatiu, cultural i de participació ciutadana, amb la finalitat de millorar les seues condicions d'integració en la Comunitat.

d) Programes de promoció de l'associacionisme i desenvolupament d'activitats d'animació sociocultural, dirigits a facilitar a la població originària d'altres comunitats autònomes, resident a la Comunitat Valenciana, el contacte amb la seua realitat social i territorial.

e) Programes de promoció de l'associacionisme i desenvolupament d'activitats d'animació sociocultural dirigits a afavorir el coneixement mutu i la convivència entre les associacions, cases i centres regionals presents en la societat valenciana.

2. No passaran a la fase de valoració aquells projectes que no s'adeqüen als objectius concrets i a les activitats definides en aquest apartat, o aquells projectes en els quals no existisca una mínima coherència entre aquests objectius i les activitats, i es desestimarà la sol·licitud.

3. Les activitats que se subvencionen podran executar-se a partir de l'1 de gener de 202 1 i fins hui límit de justificació de la subvenció, sense esperar que la concessió de les subvencions es produïsca i sense que això prejutge la decisió que s'adopte finalment.

4. Les activitats subvencionades hauran d'executar-se en el territori de la Comunitat Valenciana.



Sis. Despeses subvencionables

1. Seran despeses subvencionables aquells que, responent de manera indubtable a la naturalesa de l'activitat subvencionada, resulten estrictament necessaris per a la consecució de l'objecte de la subvenció. En qualsevol cas, haurà d'atendre's el que s'estableix en l'article 31 de l'LGS.

2. Seran subvencionables les despeses corrents i de personal necessàries per a la realització del projecte presentat. Entre aquestes despeses es poden incloure les següents:

a) Despeses indirectes: s'entén per tals les despeses que afecten tota l'activitat de l'entitat beneficiària amb caràcter general. S'inclouen les despeses de lloguer de l'immoble que figure com a seu, llum, aigua, telèfon, neteja i anàlegs. Es podrà imputar a aquesta mena de despesa un màxim del 40 % de la subvenció concedida en el cas de les cases regionals, que es limitarà a un 10 % per a les federacions i confederacions.



b) Despeses directes: seran subvencionables les despeses que es deriven de manera directa de l'execució de les activitats detallades en el projecte. s'inclouen en aquesta mena de despeses:

b.1) Costos de personal intern: dins d'aquestes despeses s'inclouran les nòmines del personal de la mateixa entitat, imputables a la realització del projecte, fins a un màxim del 40 % de la quantitat subvencionada, tant per a cases regionals com per a federacions i confederacions.



b.2) Costos de funcionament: s'inclouen les despeses de difusió, material fungible d'oficina, despeses de transport i altres despeses gestionades directament per l'entitat.

Respecte a les despeses de transport, seran subvencionables les despeses de locomoció del personal adscrit al projecte que s'executa, sempre que el desplaçament siga necessari i tinga relació directa amb l'activitat subvencionada. Quan el desplaçament es realitze en vehicle particular únicament se subvencionarà, si escau, la quantitat que resulte de computar 0,19 euros per quilòmetre recorregut, sempre que es justifique la necessitat del desplaçament i la seua realització efectiva.

b.3) Costos de subcontractació. S'entén per subcontractació quan l'entitat beneficiària concerta amb tercers l'execució total o parcial de les activitats que constitueixen l'objecte de la subvenció. L'entitat beneficiària podrà subcontratar, totalment o parcialment, l'activitat objecte de la subvenció, fins a un percentatge màxim del 75 % de l'import de les activitats subvencionades, amb els requisits i prohibicions establits en l'article 29 de l'LGS.

3. El pressupost presentat haurà de tindre relació directa amb les activitats contemplades en el projecte, i ser coherent amb aquestes.

A aquest efecte, s'entendrà com a coherència en la distribució de les despeses la relació lògica i adequada entre les despeses que es pressuposten en el projecte i les activitats a realitzar per al compliment dels objectius fixats. Per a això el pressupost haurà d'estar prou detallat segons la mena de despesa a realitzar i equilibrat íntegrament.



4. No seran subvencionables:

a) Les despeses per a l'adquisició de béns inventariables (equips informàtics, impressores, mobiliari, vestits tradicionals i altres anàlegs).



b) Els premis, donacions o ajudes de qualsevol mena.

c) Les despeses d'allotjament.

d) Les despeses de taxi, pàrquing, peatge d'autopistes i combustible.

e) Tota la cartelleria i la publicitat realitzada de l'activitat subvencionada que no incloga l'esment o els logotips d'haver sigut finançades per la Generalitat Valenciana, Conselleria de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica.

f) Els materials fets per encàrrec, que porten impreses llegendes o eslògans i no tinguen imprés el logotip d'haver sigut finançades per la Generalitat Valenciana, Conselleria de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica.

g) Activitats que promoguen o justifiquen qualsevol forma de discriminació per raó de raça, sexe, religió, ideologia o qualsevol altra que atempte contra els drets fonamentals de la persona o la seua dignitat.



5. Quan un projecte continga activitats recreatives com a complement a la seua realització, les despeses corresponents a serveis de servei d'àpats, restauració, comestibles o avituallament imputables a la subvenció no podran superar en cap cas el 10 % de la quantitat subvencionada quan l'entitat beneficiària siga una casa regional, que es limitarà a un 5 % per a les federacions i confederacions.

6. El pressupost per a l'execució del projecte que presente l'entitat haurà d'adequar-se a l'import de la subvenció sol·licitada, que no podrà superar en cap cas la subvenció màxima per projecte establida en la convocatòria.



Set. Presentació de sol·licituds i termini

1. Cada entitat solo podrà presentar una sol·licitud a la present convocatòria de subvenció. El projecte que, si escau, presenten les federacions i/o confederacions haurà d'estar necessàriament relacionat amb les activitats específiques de la federació, i no s'hi podrà incloure projectes o activitats concretes de les seues cases regionals federades.



Les sol·licituds es presentaran en el termini de 20 dies hàbils a comptar des de l'endemà de la publicació de l'extracte de la present convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. L'incompliment de l'esmentat termini donarà lloc a l'exclusió de la convocatòria.

La presentació de la sol·licitud significa la plena acceptació del que es disposa en l'Ordre 4/2016, i en aquesta resolució de convocatòria.

Les entitats sol·licitants, atés que són persones jurídiques i, per tant, estan obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l'article 14 de l'LPACAP, presentaran les sol·licituds exclusivament de manera telemàtica a través del següent enllaç: https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=18098&version=amp.

També es podrà accedir en la pàgina web de la Conselleria de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica: http://participacio.gva.es/va/web/participacio/convocatorias-y-subvenciones.

La presentació de la sol·licitud de manera diferent de la telemàtica descrita en aquest apartat determinarà l'exclusió de la convocatòria.

Per a poder realitzar la presentació telemàtica, l'entitat sol·licitant haurà de disposar d'un sistema de signatura electrònica, dels admesos en la Seu de la Generalitat, dels següents tipus:

a) Certificat digital de persona jurídica o similar, que identifique convenientment l'entitat sol·licitant.

b) Certificat digital de la persona física, que conste inscrita com a representant de l'entitat sol·licitant en el Registre de Representants de la Generalitat, per a tramitar aquest procediment.

c) Excepcionalment, i per al supòsit que no es poguera presentar la sol·licitud de la manera establida en algun dels dos supòsits anteriors, s'admetrà la presentació de la sol·licitud amb un certificat digital de la persona física que exercisca la representació de l'entitat sol·licitant per a realitzar la tramitació d'aquest procediment, si s'acreditara documentalment aquesta representació davant la Direcció General de Participació Ciutadana en el moment de la sol·licitud.

Els models de formularis i d'annexos es troben en l'adreça web indicada: https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos/pro_documentos?id_proc=18098&aneu_page=&aneu_site=&aneu_cas=docs

La presentació de la sol·licitud de subvenció comportarà la subjecció de l'entitat sol·licitant a les normes i condicions establides en la present convocatòria, i la seua autorització perquè la Direcció General de Participació Ciutadana obtinga directament dels òrgans administratius corresponents l'acreditació del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, tenint en compte el que s'estableix en els articles 18 i 19 del RLGS, i en aquest cas les entitats no hauran d'aportar les corresponents certificacions, segons el que s'estableix en l'article 28 de l'LPACAP. No obstant això, es podrà denegar aquest consentiment, si així s'assenyala expressament en el formulari de sol·licitud. En aquest supòsit, hauran d'aportar-se els corresponents certificats emesos per l'Agència Estatal d'Administració Tributària, la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic i la Tresoreria General de la Seguretat Social, d'estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.

La justificació per les entitats de no estar incurses en les prohibicions per a obtindre la condició d'entitat beneficiària, contingudes en els apartats segon i tercer de l'article 13 de l'LGS, es realitzarà d'acord amb el que s'estableix en l'apartat seté de l'esmentat article.



2. La sol·licitud (annex, documente número 1) formalitzada en tots els seus apartats i signada pel/per la representant legal autoritzat/ada com cal, es presentarà juntament amb els següents documents electrònics:

a) Projecte presentat segons el model normalitzat (annex, document número 2). Les dades no emplenades en aquest formulari no seran tingudes en compte a l'efecte de la seua valoració. Així mateix no seran tingudes en compte aquelles dades emplenades per l'entitat beneficiària que, després de l'examen de l'expedient per la comissió avaluadora, no siguen coherents amb els objectius i les activitats proposades en el projecte.

Perquè siguen valorats determinats mèrits al·legats en el projecte, haurà d'aportar-se la documentació que els acredite. Aquesta documentació s'especifica en l'annex, document número 2, per a cada mèrit.



En el cas que el projecte contemple més d'una activitat, s'emplenarà un full (pàgina 2 del formulari del projecte) per cadascuna de les activitats que s'estableixen desenvolupar en el projecte, en la qual es descriurà de forma detallada l'activitat i el cost econòmic previst per a la seua realització.

b) Memòria descriptiva de les activitats i dels projectes duts a terme, si escau, per l'entitat durant els exercicis 2019 i 2020.

c) En els casos d'aquells projectes on estiga previst el treball en xarxa, s'haurà d'aportar una declaració responsable subscrita per la persona representant de l'entitat sol·licitant on es manifeste la col·laboració en el disseny i/o l'execució del projecte a través de la metodologia de treball en xarxa (annex, document número 3). S'entén per treball en xarxa la interacció intencional i selectiva entre dos o més actors sobre la base d'una relació, bé entre els subjectes o bé per les activitats que realitzen, amb la finalitat de millorar el benestar personal i la qualitat de vida, tant de l'individu com de la comunitat en la qual s'integra.



d) En el supòsit d'entitats que presenten sol·licitud de subvencions a la Generalitat per primera vegada, en cas que les entitats beneficiàries hagen modificat les seues dades bancàries respecte a exercicis anteriors, o bé a requeriment de l'òrgan gestor, hauran d'aportar, d'acord amb el que s'estableix en l'Ordre 18/2011, de 17 de juny, de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació, per la qual es regula la comprovació i el procediment de registre de comptes bancaris de les persones físiques i jurídiques que es relacionen econòmicament amb l'administració de la Generalitat (DOGV 6548, 21.06.2011) la següent documentació:



1. Model de domiciliació bancària (annex, document número 4), signat per la persona representant de l'entitat beneficiària juntament amb els documents vàlids en dret que deixen constància fidedigna de la seua representació.

2. Acreditació de la titularitat del compte bancari, així com de l'IBAN, que s'assenyale en el model de domiciliació bancària.

e) En el cas de federacions i confederacions hauran de presentar un llistat actualitzat de les associacions federades i/o confederades.

f) L'entitat sol·licitant haurà d'aportar, a més, la documentació següent:

1. Document públic acreditatiu de la inscripció en els registres descrits en el punt 4.1, a) de la present convocatòria.

2. Còpia de l'acta fundacional, en la qual conste l'acord adoptat en la data de constitució de l'entitat sol·licitant.

3. Còpia dels estatuts de l'entitat, adaptats a la normativa vigent i on conste la inscripció en el registre competent.

4. Certificació acreditativa de l'actual composició de la junta directiva, amb indicació del nom, cognoms, DNI dels membres integrants, i càrrec que ocupen.

g) Qualsevol altre document justificatiu de mèrits al·legats per a la valoració.

Quedaran exemptes de presentar els documents relacionats en aquest apartat aquelles entitats la documentació de les quals ja es trobe en poder de la Direcció General de Participació Ciutadana, segons el que s'estableix en l'article 28.2 de l'LPACAP. No obstant això, segons el que s'estableix en l'apartat 3 del mencionat article, excepcionalment, si la Direcció General de Participació Ciutadana no poguera recaptar els citats documents, podria sol·licitar novament a l'entitat sol·licitant la seua aportació.



Huit. Criteris de valoració de les sol·licituds

1. Les cases regionals sol·licitants hauran d'obtindre en la valoració un mínim de 50 punts per a rebre subvenció en la present convocatòria, tenint en compte els criteris objectius de valoració establits en l'article 28 de l'Ordre 4/2016, i la ponderació d'aquests que a continuació s'estableix:

a) Entitat sol·licitant (fins a 30 punts):

a.1) Nombre de socis i sòcies (fins a 6 punts).

a.2) Antiguitat del centre (fins a 6 punts).

a.3) Foment de les TIC (fins a 6 punts).

a.4) Creació i treball en xarxes (fins a 6 punts).

a.5) Relleu generacional i paritat en els òrgans directius dels centres (fins a 6 punts).

b) Projecte i activitats a desenvolupar (fins a 70 punts):

b.1) Enfocament tècnic. Es valorarà la qualitat i viabilitat del projecte, així com la coherència i adequació d'aquest als objectius a aconseguir (fins a 15 punts).

b.1.1) Identificació de les necessitats que justifiquen el projecte. Es valorarà la fonamentació de les necessitats detectades que motiven la realització del projecte i, especialment, la realització d'estudis o anàlisis prèvies d'aquestes. En cas de realitzar-se l'estudi, aquest haurà d'adjuntar-se a la sol·licitud (fins a 5 punts).

b.1.2) Adequada definició i desenvolupament dels objectius del projecte (fins a 5 punts).

b.1.3) Grau de coherència entre els objectius i les activitats a desenvolupar (fins a 5 punts).

b.2) Activitats previstes. Es valorarà la planificació i gestió de les activitats previstes, tenint en compte el seu àmbit d'actuació i difusió i impactes previstos (fins a 40 punts).

b.2.1) Planificació i gestió de les activitats previstes (fins a 15 punts).

b.2.2) Àmbit d'actuació (fins a 20 punts).

b.2.3) Activitats de difusió (fins a 5 punts).

b.3) Persones beneficiàries del projecte. Es valoraran especialment les activitats destinades als col·lectius més desfavorits, a la infància, la joventut, les persones majors, així com a la convivència intergeneracional, les dones i la igualtat d'oportunitats entre homes i dones (fins a 5 punts).

b.4) Experiència. Es valoraran les activitats desenvolupades per l'entitat en els últims dos anys (fins a 10 punts).



Nou. Criteris per a la determinació de la subvenció

1. Per a determinar la quantia subvencionada, es tindrà en compte l'adequació dels projectes presentats per les entitats als criteris de valoració determinats en l'apartat anterior.

2. La subvenció màxima per projecte serà:

a) Per a confederacions i federacions de cases regionals se subvencionarà, com a màxim, 15.000 euros per projecte.

b) Per a cases regionals considerades individualment se subvencionarà, com a màxim, 2.500 euros per projecte.

Els projectes que hagen superat la puntuació de 50 punts, se subvencionaran atenent al límit anterior, i es concediran les subvencions per ordre de puntuació de major a menor fins a l'esgotament dels fons establits en la corresponent convocatòria.

3. En cas d'empat de les entitats sol·licitants, es considerarà primer a l'entitat que tinga la puntuació més gran obtinguda, d'acord amb l'assenyalat a continuació, i per aquest ordre:

– En primer lloc, l'entitat que haja obtingut major puntuació en l'apartat b.2) Activitats previstes.

– Si persisteix l'empat, qui haja obtingut major puntuació en l'apartat b.1) Enfocament tècnic.

– Si persisteix l'empat, qui haja obtingut major puntuació en l'apartat b.3) Persones beneficiàries del projecte.

– Si persisteix l'empat, qui haja obtingut major puntuació en l'apartat b.4) Experiència.

– Si persisteix l'empat, qui haja obtingut major puntuació en l'apartat a.1) Nombre de socis i sòcies.

– Si persisteix l'empat, qui haja obtingut major puntuació en l'apartat a.2) Antiguitat del centre.

– Si persisteix l'empat, qui haja obtingut major puntuació en l'apartat a.3) Foment de les TIC.

– Si persisteix l'empat, qui haja obtingut major puntuació en l'apartat a.4) Creació i treball en xarxes.

– Si persisteix l'empat, qui haja obtingut major puntuació en l'apartat a.5) Relleu generacional i paritat en els òrgans directius dels centres.



– Si persisteix l'empat, qui haja presentat la sol·licitud en primer lloc, tenint en compte l'entrada en un registre telemàtic habilitat a aquest efecte.

4. Quan es produïsca la renúncia d'alguna de les entitats beneficiàries a la subvenció, el crèdit pressupostari no aplicat podrà concedir-se sense necessitat de nova convocatòria a l'entitat sol·licitant següent per ordre de puntuació que, havent superat la puntuació mínima, no haja resultat beneficiària i sempre que aquesta renúncia es produïsca en el termini d'un mes des de la publicació de la resolució de concessió.



5. L'import global màxim establit en l'apartat tercer de la present resolució per a finançar aquestes subvencions, es distribuirà destinant el 70 % a les confederacions i federacions i el 30 % a les cases regionals considerades individualment. En el cas que la quantia econòmica destinada a una de les modalitats de subvenció no s'esgotara íntegrament, el sobrant podria ser aplicat a les sol·licituds de l'altre grup.





Deu. Ordenació i instrucció

1. L'òrgan encarregat de l'ordenació i instrucció del procediment serà la Direcció General de Participació Ciutadana que, en qualsevol moment del procediment podrà, d'ofici, acordar totes les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut dels quals ha de pronunciar-se la resolució.



2. La comprovació de l'existència de dades no ajustades a la realitat podrà comportar, en funció de la seua transcendència, la denegació de la subvenció sol·licitada, la pèrdua del dret al cobrament, o el reintegrament d'aquesta, sense perjudici de les restants responsabilitats que pogueren derivar-se d'aquesta circumstància.

3. La concessió de la subvenció es realitzarà mitjançant el procediment de concessió en règim de concurrència competitiva recollit en l'article 164 de l'LHPG.



Onze. Resolució i notificació

1. La resolució de concessió o denegació de les subvencions correspondrà dictar-la a la persona titular de la Conselleria de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica, després de la proposta de la comissió avaluadora, descrita en l'article 9 de l'Ordre 4/2016, després de la valoració de les sol·licituds admeses.

La Direcció General de Participació Ciutadana, com a òrgan instructor, a la vista de l'expedient i de l'informe de l'òrgan col·legiat, formularà una proposta de resolució provisional de concessió de les subvencions que es publicarà en la pàgina web de la Conselleria, sense que la mateixa origine cap dret a favor de les entitats beneficiàries proposades, fins que siga dictada i publicada la resolució de concessió, conformement amb el que s'estableix en l'article 25.4 de LGS.

2. El termini màxim per a resoldre les sol·licituds i efectuar la publicació de la resolució de concessió serà el de sis mesos comptats des de la data de publicació de la convocatòria, transcorregut el qual, sense que haja recaigut resolució expressa, aquelles hauran d'entendre's desestimades, de conformitat amb l'article 25 de l'LPACAP.

La resolució per la qual es concedisquen o deneguen les subvencions es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, d'acord amb l'article 45.1.b de l'LPACAP.

3. Contra aquesta resolució, que exhaureix la via administrativa, es podrà interposar potestativament un recurs de reposició davant el mateix òrgan que ha dictat l'acte en el termini d'un mes, comptat des de l'endemà de la seua publicació, de conformitat amb el que s'estableix en els articles 123 i 124 de l'LPACAP, o bé un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos, comptats des de l'endemà de la seua publicació, de conformitat amb el que s'estableix en els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa (d'ara en avant, LJCA). Tot això sense perjudici que es faça servir qualsevol altra via que es considere oportuna.



Dotze. Règim de deslliuraments de pagament i termini per a la justificació de la subvenció

1. El pagament de les subvencions, es realitzarà en pagament únic, després de la justificació de la despesa realitzada, mitjançant transferència bancària al compte designat per l'entitat beneficiària en la seua sol·licitud.

2. El termini màxim per a la presentació de la justificació de la subvenció finalitzarà el 2 de novembre de 2021.



Tretze. Justificació de la subvenció

1. Per a efectuar el pagament les entitats beneficiàries de la subvenció hauran d'ajustar-se als requisits i formes d'acreditació establits en els articles 30 i 31 de l'LGS, així com en l'article 169 de l'LHPG, havent de presentar un compte justificatiu simplificat, de conformitat amb l'article 75 de l'RLGS, que contindrà la següent informació:



a) Certificat de justificació de despeses (annex, document número 5).

b) Relacions detallades de les despeses ocasionades pel projecte objecte de subvenció, per cadascun dels diferents conceptes de despesa, amb el següent detall:

– Una relació per a les despeses indirectes.

– Una relació per als costos de personal intern.

– Una relació per als costos de funcionament.

– Una relació per als costos de subcontractació.

En cadascuna de les relacions haurà de constar la identificació de la persona creditora, l'import, la data d'emissió de la factura, la nòmina o altres despeses del personal, data de pagament d'aquestes i una relació amb les activitats i objectius del projecte. A més, haurà d'indicar-se l'import d'imputació de cada factura i de les despeses de personal intern a la subvenció concedida.

Així mateix, cadascuna de les relacions haurà de portar realitzat el sumatori de les despeses realitzat i la quantitat de les quals haurà de coincidir amb les quantitats expressades en el Certificat de compliment del pressupost aprovat, establit en l'apartat d.

Aquesta relació de despeses haurà de ser subscrita per el/la representant de l'entitat.

c) Memòria tècnica detallada de les activitats realitzades efectivament i materialment i que han sigut subvencionades. Caldrà ser desenvolupada, com a mínim, segons els següents epígrafs:

– Dades de l'entitat sol·licitant: nom i NIF.

– Títol del projecte.

– Treball en xarxa: entitats participants, àrees de responsabilitat, pressupost assignat.

– Activitats realitzades, detallant: nom, dates de realització, lloc, horari, nombre d'hores, nombre de participants, materials utilitzats, persona responsable, descripció de com s'ha dut a terme.

– Difusió del projecte: descripció del pla de difusió detallant les dates de realització i les accions emprades.

– Avaluació del projecte:

– Descripció dels resultats obtinguts.

– Descripció de la relació entre els resultats obtinguts i les necessitats prèvies.

– Anàlisi del grau de compliment dels objectius plantejats.

– Descripció de la incidència dels resultats sobre el foment de la participació ciutadana.

– Aplicació dels resultats per a la posada en marxa de futurs projectes o la millora en la gestió d'aquests.

– Aportació del material gràfic (fullets, cartells, tríptics), fotografies de les activitats o material utilitzat en l'avaluació (qüestionaris, informes de resultats), llista d'assistents i d'altres que es consideren oportuns.

d) Certificat de compliment del pressupost aprovat (annex, document número 6). S'adjuntarà a la justificació final un certificat del compliment del pressupost aprovat amb la sol·licitud. Les despeses justificades hauran d'adaptar-se als tipus de despesa autoritzats. Únicament s'admetrà una desviació en la imputació de quantitats als diferents tipus de despeses en una quantia de fins a un trenta per cent (30 %), de l'import assignat a cadascun d'aquests, i es respectaran en tot moment els límits màxims establits en l'apartat sis de la present resolució. La desviació no podrà aplicar-se a tipus de despesa no autoritzada.



2. La documentació justificativa haurà de presentar-se per via telemàtica en el Portal de la Generalitat Valenciana, accedint a la «Seu Electrònica», Serveis en línia, Ciutadania, Ajudes, beques i subvencions: https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=19273. Els annexos associats a la justificació estan disponibles també en la pàgina web de la Conselleria de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica: http://participacio.gva.es/va/web/participacio/convocatorias-y-subvenciones. Per a poder realitzar aquesta presentació electrònica, l'entitat sol·licitant haurà de disposar d'algun dels sistemes de signatura electrònica admesos en la Seu de la Generalitat.

3. Es reduirà proporcionalment la subvenció en el cas que la justificació de les despeses realitzades no aconseguisca la quantia atorgada o es produïsca el desviament de quantitats que superen els percentatges màxims establits en el punt sis i en el tretze, apartat 1.d.

4. Es produirà la pèrdua del dret al cobrament total o parcial de la subvenció en el supòsit d'incompliment de l'obligació de justificació, la justificació insuficient i la presentació extemporània de la justificació, segons el que s'estableix en els articles 34.3. i 37.1.c de l'LGS. Els tres supòsits donaran lloc a la incoació d'un procediment per a deixar sense efecte l'acte de concessió de la subvenció. En tot cas es garantirà el dret de l'audiència de la persona interessada.



Catorze. Pla de control

Es realitzarà la comprovació de l'efectiva realització de l'activitat subvencionada, mitjançant un control administratiu sobre una mostra aleatòria corresponent al 50 % dels projectes concedits.



Quinze. Clàusula de transparència

Com a entitat beneficiària d'una subvenció, en compliment de l'article 3 de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, de l'article 3 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana i de l'article 3 del Decret 105/2017, de 28 de juliol, pel qual es desenvolupa la Llei 2/2015, de 2 d'abril (DOGV 8118, 01.09.2017), hauran de complir-se les següents obligacions en matèria de publicitat activa, sense perjudici de les altres obligacions establides en l'article 14 de l'LGS i altra legislació aplicable:



1. En el cas de percebre durant el període d'un any ajudes o subvencions públiques en una quantia superior a 100.000 euros o quan, almenys, el 40 % del total dels seus ingressos anuals tinguen caràcter d'ajuda o subvenció pública, sempre que assolisquen com a mínim la quantitat de 5.000 euros, haurà de complir les obligacions de transparència establides en la Llei 19/2013, de 9 de desembre.

2. Sense perjudici de l'anterior, en el cas de percebre, durant el període d'un any, ajudes o subvencions de l'administració autonòmica o de qualsevol altra entitat enumerada en l'article 2 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, per import superior a 10.000 euros, haurà de donar l'adequada publicitat a aquesta, indicant almenys l'entitat pública concedent, l'import rebut i el programa, activitat, inversió o actuació subvencionada.



La difusió d'aquesta informació es realitzarà preferentment a través de les corresponents pàgines web. En cas que no disposen de pàgina web on realitzar aquesta publicitat, podran complir amb aquesta obligació a través del portal que pose a la seua disposició l'òrgan concedent. Per a això, durant el període de justificació de l'ajuda concedida haurà de comunicar-ho a l'entitat concedent perquè hi done publicitat en la web corresponent.



Setze. Clàusula de protecció de dades

De conformitat amb el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques quant al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades (RGPD), la Llei orgànica 3/2018, de protecció de dades i garantia dels drets digitals (BOE 294, 06.12.2018) i altres disposicions aplicables; les dades de caràcter personal proporcionades seran tractades per la Generalitat per a efectuar la tramitació de la sol·licitud a l'empara de l'LGS.

Les entitats podran exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació, oposició, supressió, portabilitat i limitació del tractament davant la Conselleria que gestione la seua ajuda, així com reclamar, si escau, davant l'autoritat de control en matèria de protecció de dades, especialment quan no haja obtingut satisfacció en l'exercici dels seus drets.





Contra el que es disposa en la present resolució, que exhaureix la via administrativa, es podrà interposar potestativament un recurs de reposició davant del mateix òrgan que ha dictat l'acte en el termini d'un mes, comptat des de l'endemà de la seua publicació, de conformitat amb el que s'estableix en els articles 123 i 124 de l'LPACAP, o bé recurs contenciós administratiu davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos, comptats des de l'endemà de la seua publicació, de conformitat amb el que s'estableix en els articles 10 i 46 de l'LJCA. Tot això sense perjudici que s'utilitze qualsevol altra via que es considere oportuna.



València, 16 de març de 2021.– La consellera de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica: Rosa Pérez Garijo.

Mapa web