Ficha disposicion

Ficha disposicion





Ajuntament de Paiporta. Bases i convocatòria del procediment de consolidació d'ocupació temporal per a cobrir en propietat tres places d'agent de la policia local.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8511 de 22.03.2019
Número identificador:  2019/2658
Referència Base de Dades:  002654/2019
 

  • Anàlisi documental

    Texto
    Texto Texto2
    Origen de disposició: Ajuntament
    Grup temàtic: Ocupació pública
    Descriptors:
      Temàtics: ofertes d'ocupació pública i oposicions, C/C1
      Descriptors toponímics: Paiporta



Bases i convocatòria del procediment de consolidació d'ocupació temporal per a cobrir en propietat tres places d'agent de la policia local. [2019/2658]

Mitjançant resolucions de l'Alcaldia números 1537/2018 i 1899/2018, de dates 26.10.2018 i 14.12.2018, s'han aprovat les bases específiques del procés selectiu per a cobrir en propietat tres places d'agent de la policia local mitjançant un procediment de consolidació d'ocupació temporal, incloses en l'oferta d'ocupació pública d'aquest ajuntament de 2018 (BOP de data 03.05.2018.

El contingut íntegre de les bases és el que es reflecteix a continuació:



Bases que regiran la convocatòria per a proveir en propietat tres places d'agent de la policia local de l'Ajuntament de Paiporta mitjançant un procediment de consolidació d'ocupació temporal.



És objecte de les presents bases la provisió en propietat de tres places d'agent de la policia local, escala d'administració especial, subescala serveis especials, classe policia local i els seus auxiliars, escala bàsica, grup C1 de titulació de l'article 76 del text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015 de 30 d'octubre, sent proveïdes les tres places convocades mitjançant procediment de consolidació d'ocupació temporal d'acord amb el que es disposa en l'oferta aprovada per Decret d'Alcaldia número 519/2018, de data 3 de maig de 2018, per a l'exercici 2018, la Llei 17/2017, de 13 de desembre, de la Generalitat Valenciana, de coordinació de policies locals de la Comunitat Valenciana, Decret 3/2017, de 13 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana i el Decret 180/2018, de 5 d'octubre, aprovat pel Consell de la Generalitat, pel qual es desenvolupa la disposició transitòria primera de la Llei 17/2017, de 13 de desembre, de la Generalitat, de coordinació de policies locals de la Comunitat Valenciana.



El procediment selectiu serà el de concurs oposició, segons el que s'estableix en l'esmentat Decret del Consell 180/2018, de 5 d'octubre.





Normes generals



1. Places màximes a proveir

1.1 El tribunal no podrà declarar que ha superat el procés selectiu un nombre d'aspirants superior al de places convocades, sense perjudici del que disposa l'article 61.8 paràgraf 2 del text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic.

1.2 Es procurarà la coordinació a l'hora de materialitzar els cessaments i preses de possessió en les places respectives per a garantir la continuïtat en la prestació del servei.

1.3 Si la persona interina no ha obtingut plaça en el procés, el seu cessament haurà d'anar precedit d'un termini de preavís no inferior a vint dies previs a la incorporació del titular.



2. Publicitat

Les presents bases de la convocatòria per a la provisió de llocs vacants es publicaran íntegrament en el Butlletí Oficial de la Província de València, en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, en el tauler d'anuncis municipal, en la pàgina web de l'Ajuntament de Paiporta (la publicació en la pàgina web, en tots els casos esmentats en aquestes bases, ho serà merament a efectes informatius), i anunci de la convocatòria i extracte de les bases en el Boletín Oficial del Estado.



Es comunicarà el seu text íntegre a l'Institut Valencià de Seguretat Pública i Emergències de la Generalitat Valenciana, en els termes establits en la legislació de règim local i de coordinació de la policia local de la Comunitat Valenciana.

La llista provisional i la llista definitiva de personal admés i exclòs es publicaran en el Butlletí Oficial de la Província de València, en el tauler d'anuncis i la pàgina web municipal. Els restants anuncis es publicaran únicament en la pàgina web municipal i tauler d'anuncis, en aquest últim cas a efectes merament informatius.



3. Requisits de les persones aspirants

Per a ser admés o admesa al present procés selectiu per a accedir a la funció pública local, serà necessari, referits al dia en què finalitze el termini de presentació d'instàncies, complir els següents requisits que estan recollits en l'article 7 del Decret 180/2018, de 5 d'octubre, del Consell, pel qual es desplega la disposició transitòria primera de la Llei 17/2017, de 13 de desembre, de la Generalitat, de coordinació de policies locals de la Comunitat Valenciana.

a. Tindre la nacionalitat espanyola.

b. No tindre una inhabilitació per sentència ferma per a l'exercici de la funció publica, ni de separació del servei de cap administració pública mitjançant expedient disciplinari.

c. Mancar d'antecedents penals.

d. Estar en possessió de la titulació acadèmica exigible a l'escala bàsica.

e. Tindre almenys díhuit anys d'edat i no excedir, si escau, de l'edat màxima de jubilació forçosa.

f. Comprometre's, mitjançant declaració jurada, a portar armes de foc, i si cal, utilitzar-les.

g. Estar en possessió dels permisos que habiliten per a la conducció de vehicles de les classes B i A que permeta la conducció de motocicletes amb unes característiques de potència que no sobrepassen els 25 kW o una relació potència/pes no superior a 0,16 kW/kg.

h. No patir cap malaltia ni defecte físic que impedisca l'acompliment de les funcions, d'acord amb les exclusions mèdiques establides en aquest decret i tindre una alçada mínima d'1'65 metres els homes i 1'60 metres les dones.



3. Forma i termini de presentació d'instàncies

Les instàncies per a sol·licitar prendre part en el procés selectiu es dirigiran a l'Alcaldia de la corporació, i es presentaran en el Registre general d'entrada de l'Ajuntament o en la forma que determina l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, durant el termini de 20 dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el Boletín Oficial del Estado.

Les persones participants que presenten la sol·licitud en altres registres diferents dels de l'Ajuntament de Paiporta hauran de remetre còpia d'aquesta, dins del termini de presentació de sol·licituds al següent correu electrònic personal@paiporta.es.

Les sol·licituds també podran presentar-se a través de la seu electrònica utilitzant el tràmit EMP01-11 (procés selectiu agents de la policia local per consolidació d'ocupació temporal) al qual es pot accedir en la pàgina web https://unica.paiporta.es/portalciudadano.

En el moment de la sol·licitud els/les aspirants presentaran declaració expressa i formal que reuneixen tots i cadascun dels requisits de la convocatòria referits sempre a la data d'expiració del termini de presentació de sol·licituds, havent d'acreditar-los posteriorment en el cas que siguen seleccionats.

Els drets d'examen són els que determine l'ordenança fiscal municipal reguladora de la taxa per prestació dels serveis administratius en proves i expedients de selecció de personal, vigent en el termini de presentació de sol·licituds, publicada en la pàgina web de l'Ajuntament, i seran satisfets per les persones aspirants en presentar la sol·licitud mitjançant la corresponent autoliquidació que se'ls facilitarà en l'oficina UNICA.



Pagament per teletramitació:

Accediu a la pàgina web de l'Ajuntament www.paiporta.es i en el marge inferior dret entreu en Autoliquidacions d'impostos. En la pàgina que s'obri, en el marge esquerre entreu en Taxa drets d'examen. Punxeu en el desplegable de la part superior de la pàgina i marqueu Accés a policia local escala bàsica, inscripció, prova psicotècnica i reconeixement mèdic o Accés a policia local escala bàsica, inscripció, prova psicotècnica i reconeixement mèdic (50 % bonificat). Ompliu les dades personals en la part superior, l'import de la taxa ha d'aparéixer autocompletat. En observacions s'ha d'indicar Taxa procés selectiu policia local escala bàsica. Genereu l'arxiu PDF en el qual apareixerà un codi de barres.

L'imprés d'autoliquidació generat pot pagar-se en una entitat bancària o en la pàgina web de l'Ajuntament, en la pestanya Pagaments telemàtics, que figura en el marge superior esquerre.



5. Admissió persones aspirants

Per a ser personal admés a les proves selectives, bastarà que les persones aspirants manifesten en les seues instàncies que reuneixen totes i cadascuna de les condicions exigides en aquestes bases, referides a la data de finalització del termini de presentació d'instàncies, que hagen abonat els drets d'examen i es comprometen a prestar el preceptiu jurament o promesa.

Expirat el termini de presentació d'instàncies, mitjançant resolució de l'Alcaldia, s'aprovarà la llista provisional de personal admés i exclòs, la qual s'adoptarà atenent el que han declarat les persones aspirants. Aquesta resolució es publicarà en el BOPV, en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament, i en la pàgina web, concedint-se un termini de 10 dies hàbils a partir de l'endemà de la publicació en el BOPV perquè es puguen formular reclamacions o esmenar els defectes, quan foren corregibles, que hagen motivat l'exclusió.

Seran corregibles els errors de fet, assenyalats en l'article 66 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, com són les dades personals de la persona interessada, lloc assenyalat a l'efecte de notificacions, data, signatura o òrgan al qual es dirigeix.

No serà corregible, per afectar el contingut essencial de la mateixa sol·licitud del sistema selectiu, el termini de caducitat o la manca d'actuacions essencials tals com:

– No fer constar que es reuneixen tots i cadascun dels requisits de capacitat exigits en les bases.

– Presentar la sol·licitud de forma extemporània, siga abans o després del termini corresponent.

– La falta de pagament dels drets d'examen dins del termini de presentació d'instàncies, o el pagament parcial d'aquests.

Conclòs el termini de presentació de reclamacions i esmenes i resoltes aquestes, per l'Alcaldia s'elevarà a definitiva la llista de personal admés i exclòs, mitjançant resolució que es publicarà igualment en el BOPV, en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament i en la pàgina web. Aquesta publicació servirà de notificació a efecte d'impugnacions i recursos. En la mateixa resolució es determinarà el lloc, la data i l'hora del començament del primer exercici que tindrà lloc en un termini no inferior a quinze dies hàbils, així com l'ordre de crida de les persones aspirants. Els errors de fet podran esmenar-se en qualsevol moment, d'ofici o a petició de la persona interessada.



6. Tribunal qualificador

Els òrgans de selecció seran col·legiats, la seua composició haurà d'ajustar-se als principis d'imparcialitat i professionalitat dels seus membres i es tendirà a la paritat entre dones i homes. No podran formar part dels òrgans de selecció el personal d'elecció o de designació política, el personal funcionari interí i el personal eventual. La pertinença als òrgans de selecció serà sempre a títol individual, de manera que no es podrà ostentar en representació o per compte de ningú.



Composició: la composició dels tribunals de selecció de personal funcionari serà predominantment tècnica i els seus membres hauran de posseir una titulació igual o superior a la requerida per als llocs de treball que s'han de proveir i pertànyer al mateix subgrup o subgrups superiors. Junt amb els membres titulars del tribunal qualificador es designaran els seus suplents.

El tribunal qualificador estarà compost pels següents membres, tots ells amb veu i vot:

– President o presidenta: una persona funcionària de carrera d'igual o superior categoria a la plaça que es convoca, designada per la presidència de la corporació.

– Secretari o secretària: aquella persona de la corporació o una altra persona funcionària designada per la presidència de la corporació, que actuarà a més com a vocal.

Vocals:

– Dos vocals designats per la direcció general de la Generalitat Valenciana competent en matèria de policia local.

– Un vocal designat per la direcció general de la Generalitat Valenciana competent en matèria d'administració local.

– El cap del cos de la policia d'aquest Ajuntament, o una altra persona funcionària designada per la presidència de la corporació.

– Una persona funcionària de carrera pertanyent a cossos de policia local de la Comunitat Valenciana de categoria igual o superior a la que es convoca, designada per la presidència de la corporació.

Podran nomenar-se assessors del tribunal especialistes en aquelles proves que s'estime necessari o convenient quan les característiques o dificultat de les proves així ho requerisquen, que es limitaran a l'exercici de les seues respectives especialitats i col·laboraran amb els tribunals amb base exclusivament a aquestes i que tindran veu però no vot. La designació nominativa de les persones especialistes, que seran nomenades per l'Alcaldia Presidència, es publicarà igualment junt amb la composició del tribunal de selecció. La composició del tribunal inclourà la dels respectius suplents i es farà pública juntament amb la llista provisional d'admesos i exclosos, publicant-se també les persones assessores tècniques en aquest.

Abstenció i recusació: els tribunals de selecció tindran la consideració d'òrgans col·legiats de l'Administració i, com a tals, estaran sotmesos a les normes contingudes en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic i a les causes generals d'abstenció i recusació contingudes en la citada llei. El personal que assessore estarà així mateix sotmés a les causes de recusació i abstenció establides en el paràgraf anterior. Quan concórrega en els membres del tribunal de selecció o en les persones assessores alguna de les circumstàncies de l'article 23 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, s'abstindran d'intervindre i notificaran aquesta circumstància a l'Alcaldia Presidència; així mateix, les persones aspirants podran recusar-los en la forma prevista en l'article 24 de la citada llei.

Constitució i actuació: els tribunals de selecció no podran constituir-se ni actuar sense l'assistència de la meitat almenys dels seus integrants titulars o suplents, indistintament, i en tot cas hauran de comptar amb la presència de qui el presidisca i del seu secretari o secretària. Així mateix estaran facultats per a resoldre les qüestions que puguen suscitar-se durant la realització de les proves, per a adoptar els acords necessaris que garantisquen el pertinent ordre en aquestes, en tot el no previst en les presents bases així com per a l'adequada interpretació d'aquestes. Els acords que haja d'adoptar el tribunal (criteris d'interpretació, data d'exercici següent, etc.) s'adoptaran per majoria d'assistents.



Les resolucions del tribunal de selecció vinculen l'administració municipal, que només podrà revisar-les pel procediment establit en els articles 106 i següents de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



Actes dels tribunals de selecció: la secretària o el secretari del tribunal de selecció estendrà acta de totes les sessions, tant la de constitució com de la realització dels exercicis, correcció i avaluació, així com les de deliberació dels assumptes de la seua competència, on es faran constar també les qualificacions dels exercicis, les incidències i votacions que es produïsquen.

Les actes hauran de ser aprovades i subscrites per tots els membres del tribunal de selecció, es facilitarà una còpia de les actes als membres del tribunal. Les actes, numerades i rubricades, constituiran l'expedient que reflectirà el procediment selectiu dut a terme. Una vegada finalitzat el procediment selectiu, la persona que exercisca de secretari o secretària del tribunal remetrà al departament de personal l'expedient pertinentment ordenat i foliat junt amb tota la documentació de les proves realitzades.

Indemnitzacions per raó de servei: els membres del tribunal i també les possibles persones especialistes que l'assessoren percebran les indemnitzacions que per raons del servei s'estableixen en el Reial decret 462/2002, de 24 de maig, sobre indemnitzacions per raó del servei, i tindran la categoria segona prevista en l'annex IV del citat reial decret.



Les actuacions del tribunal podran ser recorregudes en alçada davant l'Alcaldia Presidència, en el termini d'un mes a comptar des que aquestes es van fer públiques, d'acord amb l'article 121 i següents de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. La presidència de la corporació podrà nomenar com a membres del tribunal funcionaris d'altres administracions d'acord amb el principi de col·laboració i cooperació interadministrativa atesa la professionalitat dels llocs que es pretenen cobrir.





7. Començament i desenvolupament del procés selectiu

El primer exercici començarà en la data que s'anunciarà en l'acord pel qual s'aprove la llista definitiva de persones aspirants admeses i excloses. L'ordre d'actuació de les persones opositores s'iniciarà per l'ordre alfabètic de cognoms i nom, aplicant la Resolució de 10 d'abril de 2017, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, per la qual es determina la lletra per a fixar l'ordre d'intervenció dels aspirants a totes les proves selectives que s'efectuen durant l'any 2017, del conjunt de les administracions públiques valencianes, i s'iniciarà per aquells el primer cognom dels quals comence per la lletra B. En el cas que no existisca cap persona aspirant el primer cognom de la qual comence per la lletra B, l'ordre d'actuació s'iniciarà per aquells el primer cognom dels quals comence per la lletra C, i així successivament.

Les persones aspirants seran convocades en crida única, excepte casos de força major, pertinentment justificats i apreciats lliurement pel tribunal. La no-presentació d'una persona aspirant en el moment de ser cridada a qualsevol de les proves obligatòries determinarà automàticament el decaïment del seu dret a participar en el procés selectiu, per la qual cosa quedarà exclosa d'aquest.

El tribunal podrà requerir a les persones aspirants, en qualsevol moment, perquè acrediten la seua identitat, a la qual hauran d'anar proveïts del DNI.

Una vegada començades les proves no serà necessària la publicació dels successius anuncis de realització dels restants exercicis en butlletins oficials, i serà suficient la seua publicació en la pàgina web i tauler d'edictes amb 24 hores d'antelació al començament d'aquestes, si es tracta del mateix exercici, o de dos dies, si es tracta d'un nou exercici.



8. Procediment de selecció

Fase d'oposició.

1. La fase d'oposició consistirà en la superació, amb caràcter obligatori i eliminatori, de les proves esmentades en l'annex I del Decret 180/2018, de 5 d'octubre, del Consell, pel qual es desenvolupa la disposició transitòria primera de la Llei 17/2017, de 13 de desembre, de la Generalitat, de coordinació de la policia local de la Comunitat Valenciana, amb la finalitat de determinar l'aptitud de les persones aspirants en relació amb les funcions dels llocs de treball convocats.



2. En la realització dels exercicis escrits haurà de garantir-se, sempre que siga possible, l'anonimat de les persones aspirants.

3. En tot cas, la màxima puntuació obtinguda en la fase d'oposició no podrà ser superior al 60 % del màxim que puga obtindre's en el total de la convocatòria.

Les proves a superar en la fase d'oposició establides en l'annex I del Decret 180/2018, de 5 d'octubre, del Consell, pel qual es desenvolupa la disposició transitòria primera de la Llei 17/2017, de 13 de desembre, de la Generalitat, de coordinació de la policia local de la Comunitat Valenciana, seran les establides a continuació:

a) Prova de mesurament d'alçada.

b) Prova psicotècnica: es realitzarà un test psicotècnic de personalitat que avalue els factors indicats en l'annex III de l'Ordre de 23 de novembre de 2005, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administracions Públiques, per a la categoria d'agent.

La qualificació d'aquest exercici serà d'apte o no apte.

c) Proves d'aptitud física: consistiran a superar les proves que posen de manifest la capacitat per a l'acompliment del lloc de treball les marques mínimes de les quals seran, almenys, les següents i segons el quadre d'edats.

Prèviament a l'inici de les proves físiques les persones aspirants aportaran un certificat mèdic oficial i original, en el qual es faça constar expressament «la seua capacitat per a concórrer a les proves físiques exigides en l'annex I apartat B de l'Ordre de 23 de novembre de 2005, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administracions Públiques, per la qual s'estableixen els criteris mínims per a la selecció dels policies locals de la Comunitat Valenciana en les proves físiques, psicotècniques i reconeixement mèdic (publicat en el DOGV 5148 de 02.12.2005)». La falta de presentació i lliurament d'aquest certificat en els termes descrits anteriorment, exclourà les persones aspirants de participar en el procés de selecció que es convoca; aquest certificat haurà d'haver sigut emés i datat amb una antiguitat inferior a un mes a comptar des del dia de celebració de la prova.



El quadre d'edats establit és el següent:



Barem d'edats masculí

Quadre d'edats 1 2 3

Fins a 30 anys 4,20 3,75 m 60

De 31 a 35 anys 4,50 3,50 m 1,10

De 36 a 40 anys 5,30 3,25 m 1,25

De 41 a 45 anys 10 3,00 m 1,30

De 46 a 50 anys 11 2,75 m 1,40

Més de 50 anys 12 2,40 m 1,55









Barem d'edats femení

Quadre d'edats 1 2 3

Fins a 30 anys 4,50 3,10 m 1,10

De 31 a 35 anys 5,20 2,90 m 1,20

De 36 a 40 anys 6,00 2,70 m 1,35

De 41 a 45 anys 11 2,50 m 1,45

De 46 a 50 anys 12 2,30 m 1,55

Més de 50 anys 13 2,10 m 2,10







Proves



1. Carrera de resistència 1.000 metres

2. Salt de longitud amb carrera

3. Natació 50 metres



La qualificació d'aquest exercici serà d'apte o no apte, havent de superar com a mínim dues de les tres proves per a ser declarat apte.

La valoració de les proves d'aptitud física en les proves de salt es realitzarà mesurant la distància efectiva.

La superació de les proves físiques per a l'accés a la categoria d'agent tindrà una validesa de quatre anys des de la seua realització, fins al dia de finalització del termini de presentació de les instàncies, amb independència de l'edat de la persona aspirant, quedant exempts de realitzar-la aquelles que, en aquest període, l'hagen superada.

Els qui desitgen fer ús d'aquesta exempció hauran de presentar original o fotocòpia compulsada del certificat de superació d'aquesta prova en les condicions establides, juntament amb la instància.

La corporació declina tota la responsabilitat que es derive dels accidents i incidents que es pogueren produir com a conseqüència de la realització d'aquest exercici.



d) Prova teòrica

Consistirà a contestar correctament per escrit, un qüestionari de 100 preguntes tipus test amb quatre respostes alternatives, una d'elles certa, no penalitzant les contestades erròniament, en un temps mínim de 2 hores, sobre els temes que s'assenyalen en l'annex IV de les presents bases, de conformitat amb l'Ordre d'1 de juny de 2001, de la Conselleria de Justícia i Administracions Públiques, de desenvolupament del Decret 88/2001, de 24 d'abril, del Govern Valencià, pel qual s'estableixen les bases i criteris generals uniformes per a la selecció, promoció i mobilitat de les policies locals de la Comunitat Valenciana, escala bàsica i auxiliars de policia.

La qualificació d'aquest exercici serà de 0 a 25 punts, havent d'obtindre's una qualificació de 12,5 punts per a superar aquest.

Els qüestionaris que es proposen contindran cinc preguntes addicionals tipus test, les quals substituiran per ordre, correlativament, aquelles preguntes que, si escau, siguen objecte d'anul·lació amb posterioritat a l'inici de l'exercici.

e) Exercici pràctic

Consistirà en la realització d'un exercici escrit, amb una durada màxima d'una hora, que fixarà l'òrgan tècnic de selecció abans de la realització d'aquest, que constarà sobre el desenvolupament d'un supòsit policial sobre les activitats, funcions i serveis propis de l'escala bàsica, categoria d'agent, així com, si escau, sobre la redacció de documents policials. Es valorarà la claredat i exposició de totes les actuacions i mesures que hagen d'adoptar-se en relació amb el supòsit plantejat. Es podran acompanyar o fixar sobre pla que aporte el tribunal les actuacions policials.

La qualificació d'aquest exercici serà de 0 a 35 punts, havent d'obtindre's un mínim de 17,5 punts per a superar aquest.



f) Reconeixement mèdic

Consistirà a superar un reconeixement mèdic, d'acord amb les següents exclusions mèdiques:

1. Obesitat o primesa manifesta que dificulten o incapaciten per a l'acompliment del lloc de treball.

2. Ull i visió:

2.1. Agudesa visual amb o sense correcció inferior als dos terços de la visió normal en tots dos ulls.

2.2. Hemianòpsia completa i absoluta.

3. Oïda i audició.

Agudesa auditiva binaural amb o sense correcció que supose pèrdua entre 1.000 i 4.000 hertzs a 45 decibels.



4. Aparell locomotor.

Qualsevol patologia òssia d'extremitats que produïsquen retraccions o limitacions funcionals de causa muscular o articular.



5. Aparell digestiu.

Qualsevol procés digestiu que, segons el parer dels assessors mèdics, dificulte de forma important el desenvolupament del lloc de treball.



6. Aparell cardiovascular.

Hipertensió arterial mal controlada, no havent de sobrepassar les xifres en repòs els 170 mmHg en pressió sistòlica i els 95 mmHg en pressió diastòlica; segons el parer dels assessors mèdics, es podrà repetir la prova quan concórreguen circumstàncies que així ho aconsellen. Varius ulceroses. Tromboflebitis. Insuficiència cardíaca severa.

Hipertròfia ventricular esquerra descompensada. Infart de miocardi.





7. Aparell respiratori.

La broncopatia crònica obstructiva. Disminució FVC per davall del 65 % de la seua edat.



8. Sistema nerviós.

Epilèpsia, alcoholisme i toxicomanies.



9. Pell i fàneres.

Cicatrius que produïsquen limitacions funcionals.



10. Altres processos patològics.

Malalties immunològiques sistèmiques, no asimptomàtiques que impossibiliten l'acompliment del lloc de treball. Intoxicacions cròniques. Hemopaties greus.



Fase de concurs.

1. Aquelles persones aspirants que superen el nivell d'aptitud establit per a tots i cadascun dels exercicis de caràcter eliminatori de la fase d'oposició passaran a la fase de concurs.

2. Així, a la puntuació obtinguda en la fase d'oposició se li sumarà la resultant de la fase de concurs d'acord amb el barem de l'annex II Decret 180/2018, de 5 d'octubre, del Consell, pel qual es desenvolupa la disposició transitòria primera de la Llei 17/2017, de 13 de desembre, de la Generalitat, de coordinació de la policia local de la Comunitat Valenciana i annex II d'aquestes bases.

3. En qualsevol cas, la màxima puntuació obtinguda en la fase de concurs no podrà ser superior al 40 % del màxim que puga obtindre's en el total de la convocatòria.

Els mèrits a valorar en la fase de concurs seran els que es recullen en aquest apartat, juntament amb la seua valoració i mitjà d'acreditació d'aquests.

1. S'atorgaran fins a un màxim de 30 punts pels serveis efectius prestats com a personal funcionari interí en l'escala bàsica, categoria d'agent, o com a auxiliar de policia, valorats a raó de 3 punts per any o la proporció corresponent, en el supòsit de períodes inferiors a l'any.



2. Formació i titulació:

2.1. Titulacions superiors, fins a 1 punt

Per títol de tècnic superior: 0,30 punts

Per títol universitari de grau o equivalent: 0,80 punts

Per títol de màster oficial: 1 punt



No es valoraran aquelles titulacions que siguen necessàries per a l'obtenció d'una altra que també siga objecte de valoració.



2.2. Cursos de formació, fins a 4 punts.

Per la realització de cursos de formació impartits en l'IVASPE o homologats per aquest, d'acord amb el següent barem:



Nombre d'hores Assistència Aprofitament

De 20 a 50 0,11 0,20

De 51 a 100 0,21 0,30

De 101 a 150 0,31 0,40

De 151 200 0,41 0,60

De 201 a 250 0,61 0,70

Més de 250 0,71 1,00







Quan es tracte de cursos de durada inferior a la mínima avantdita, la puntuació d'aquests vindrà donada per la suma del còmput d'hores i/o assistència d'aquests. En el cas d'haver impartit hores com a professor o professora en els cursos, es puntuaran amb el barem corresponent al certificat d'aprofitament, i sense superar per aquest concepte el màxim de 4 punts. Els cursos organitzats i impartits per l'IVASPE, realitzats amb anterioritat a la data d'entrada en vigor de la Resolució de la Direcció General d'Interior de 24 de març de 1995, sobre cursos de formació impartits per l'IVASPE (DOGV 2487, 10.04.1995), així com els realitzats pel Ministeri de l'Interior, o altres ministeris o conselleries relacionats amb la funció policial o organismes anàlegs, escoles de policia de les corporacions locals o de comunitats autònomes, ambdues expressament reconegudes per l'IVASPE, es valoraran en tot cas amb la puntuació corresponent al diploma d'assistència.



2.3. Coneixement del valencià, fins a un màxim de 2 punts, d'acord al següent barem:

A2 0,40 punts

B1 0,80 punts

B2 1,20 punts

C1 1,60 punts

C2 2,00 punts



2.4. Altres idiomes, fins a un màxim d'1 punt, d'acord al següent barem:

A2 0,20 punts

B1 0,40 punts

B2 0,60 punts

C1 0,80 punts

C2 1,00 punts



2.5. Exercicis superats: s'atorgaran fins a 2 punts per la superació d'exercicis selectius finals en convocatòries d'accés a la condició de funcionari o funcionària de carrera en els cossos de policia local, categoria d'agent, a raó d'1 punt per cada exercici final superat.



Els serveis efectius s'acreditaran mitjançant certificat expedit pels ajuntaments, expressiu del període o períodes de serveis prestats i categoria professional i els mèrits relacionats amb la formació, titulació i idiomes, mitjançant còpia compulsada del certificat expedida per la institució competent. Els exercicis superats s'acreditaran mitjançant certificació expedida per la secretaria general en la qual s'indique el caràcter d'exercici final de la fase d'oposició, la qualificació obtinguda en aquest i la referència al Butlletí Oficial de la Província de València en el qual es van publicar les bases reguladores de la convocatòria.





8. Relació de persones aprovades

A la puntuació obtinguda en la fase d'oposició se li sumarà la resultant de la fase de concurs d'acord amb el barem de l'annex II del Decret 180/2018, de 5 d'octubre, del Consell, pel qual es desenvolupa la disposició transitòria primera de la Llei 17/2017, de 13 de desembre, de la Generalitat, de coordinació de la policia local de la Comunitat Valenciana. En tot cas, la màxima puntuació obtinguda en la fase d'oposició no podrà ser superior al 60 % del màxim que puga obtindre's en el total de la convocatòria, igual que, en qualsevol cas, la màxima puntuació obtinguda en la fase de concurs no podrà ser superior al 40 % del màxim que puga obtindre's en el total de la convocatòria.

Acabada la qualificació de les persones aspirants, el tribunal publicarà la relació d'aprovats per ordre de puntuació, no podent sobrepassar aquests el nombre de places convocades.

Les places que queden vacants en cada torn incrementaran el següent en la proporció establida en el Decret 88/2001, de 24 d'abril, del Govern Valencià, pel qual s'estableixen les bases i criteris generals uniformes per a la selecció, promoció i mobilitat de totes les escales i categories de les policies locals i auxiliars de policia local de la Comunitat Valenciana, de manera que el tribunal emetrà proposta de nomenament en cada torn fins a cobrir el total de places oferides.





9. Curs selectiu

El tribunal formularà proposta a la presidència de la corporació de les persones aspirants que, havent superat les proves selectives convocades i prèvia la presentació de la documentació exigida en aquestes bases, haja de realitzar el curs de capacitació de contingut teoricopràctic, i de caràcter selectiu, en l'Institut Valencià de Seguretat Pública.



Les persones aspirants proposades s'incorporaran a l'IVASPE per a realitzar el primer curs que es convoque, atenent les necessitats del servei les persones aspirants podran realitzar el curs de capacitació en diferents convocatòries.

El curs selectiu constarà de dues fases: una, de formació i selecció en l'Institut Valencià de Seguretat Pública, amb una durada de 700 hores lectives; una altra, de pràctiques, que es realitzaran en el municipi que es determine en les bases, amb una durada de dos mesos.

La qualificació del curs, tant del període teoricopràctic com de les pràctiques, correspondrà a l'Institut Valencià de Seguretat Pública, i la seua valoració es realitzarà amb base a criteris objectius, que tindran en compte, entre altres, els següents punts: assimilació dels coneixements impartits, responsabilitat, dedicació, actituds enfront del professorat i resta d'alumnes, i tots els aspectes de l'actuació de l'aspirant que siguen necessaris per a valorar la seua capacitat per a una adequada prestació de les funcions atribuïdes al lloc.

Durant la realització del curs teoricopràctic els aspirants seran nomenats funcionaris en pràctiques, amb els drets inherents a tal situació i percebent, en tot cas, les retribucions íntegres del lloc al qual aspiren. Superat el curs teoricopràctic, l'Institut Valencià de Seguretat Pública formularà proposta de nomenament, si escau, a l'Alcaldia, amb indicació de la puntuació o qualificacions obtingudes, a l'efecte del seu nomenament.

En el supòsit que les persones aspirants no superen el curs selectiu, l'IVASPE comunicarà aquesta circumstància a l'Alcaldia, podent incorporar-se al curs immediatament posterior. Si no superen aquest curs perdran el dret a participar en el procés de selecció instat, que s'entendrà acabat a l'efecte de poder convocar de nou la plaça o les places no cobertes. Per a la realització del curs teoricopràctic, les persones aspirants seran nomenades funcionàries en pràctiques i percebran amb càrrec a l'Ajuntament les retribucions íntegres del lloc al qual aspiren.



10. Presentació de documents

La persona aspirant proposada pel tribunal haurà d'aportar davant de la corporació, en el termini de 20 dies hàbils des que es faça pública la relació de persones aspirants aprovades, els documents acreditatius de les condicions de capacitat i requisits exigits en les presents bases de convocatòria:

– Certificat de naixement expedit pel registre civil corresponent o fotocòpia del DNI, degudament compulsada.

– Original o fotocòpia compulsada del títol acadèmic exigible segons la corresponent convocatòria.

– Declaració de no haver sigut separada mitjançant expedient disciplinari en qualsevol administració o ocupació pública, així com de no trobar-se inhabilitada penalment per a l'exercici de funcions públiques.

– Fotocòpia compulsada dels permisos de conducció exigits com a requisit en la base tercera.

Les persones que, dins del termini indicat, i excepte cas de força major, no presentaren la documentació, no podran ser nomenades funcionàries, i s'invalidarà l'actuació de la persona interessada i la nul·litat subsegüent dels actes del tribunal respecte a aquesta, sense perjudici de la responsabilitat en què pogueren haver incorregut per falsedat en la seua instància. En el cas que la persona aspirant siga exclosa per no presentar la documentació, o per falsedat d'aquesta, el tribunal podrà proposar la inclusió en la llista de persones admeses, el mateix nombre que el d'excloses per les anteriors causes, sempre que hagen superat les proves selectives i pel mateix ordre que resulte d'aquelles.



11. Incidències

El tribunal queda facultat per a resoldre els dubtes que es presenten, interpretar les bases d'aquesta convocatòria i prendre els acords necessaris per al bon ordre del procés selectiu. En el no previst en les presents bases, caldrà atindre's a allò previst en la Llei 17/2017, de 17 de desembre, de la Generalitat, de coordinació de les policies locals de la Comunitat Valenciana; Decret 180/2018, de 5 d'octubre, del Consell, pel qual es desenvolupa la disposició transitòria primera de la Llei 17/2017, de 13 de desembre, de la Generalitat, de coordinació de la policia local de la Comunitat Valenciana, Ordre d'1 de juny de 2001, de la Conselleria de Justícia i Administracions Públiques, de desenvolupament del Decret 88/2001, pel qual s'estableixen les bases i criteris generals uniformes per a la selecció, promoció i mobilitat de les policies locals de la Comunitat Valenciana, escala bàsica i auxiliars de policia; Ordre de 23 de novembre de 2005, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administracions Públiques, per la qual s'estableixen els criteris mínims per a la selecció dels policies locals de la Comunitat Valenciana en les proves físiques, psicotècniques i reconeixement mèdic; Ordre de 23 de novembre de 2005, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administracions Públiques, per la qual s'aprova el barem general per a la valoració dels mèrits en els concursos oposició convocats per a la selecció dels membres dels cossos de policia local de la Comunitat Valenciana; Decret 3/2017, de 13 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana; Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic; Llei 7/1985, de 2 d'abril, de bases de règim local; Reial decret legislatiu 781/1986, de 18 d'abril; Reial decret 896/1991, de 7 de juny, i resta de legislació aplicable. De forma supletòria s'aplicarà el que preveu el Reial decret 364/1996, de 10 de març, pel qual s'aprova el Reglament general d'ingrés del personal al servei de l'Administració General de l'Estat i provisió de llocs de treball i promoció professional de personal funcionari civil de l'Administració General de l'Estat, d'aplicació supletòria en l'administració local.







12. Recursos

La convocatòria, les seues bases i tots els actes administratius que es deriven d'aquesta i de les actuacions del tribunal, podran ser impugnats per les persones interessades en els casos i en les formes previstes en Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, a partir del moment de la seua publicació i del de la convocatòria.





ANNEX I

Proves psicotècniques



El contingut de les psicotècniques és l'establit en l'Ordre de 23 de novembre de 2005, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública (DOGV 5148, 02.12.2005).





ANNEX II

Reconeixement mèdic



El contingut de la prova de reconeixement mèdic és l'establit en l'Ordre de 23 de novembre de 2005, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública (DOGV 5148, 02.12.2005).





ANNEX III

Proves físiques



Consistiran a superar proves d'aptitud física que posen de manifest la capacitat per a l'acompliment del lloc de treball, el contingut i les marques mínimes de les quals seran, almenys, les següents i segons el quadre d'edats, que se citen en el punt 7.3.c del procediment de selecció. La qualificació d'aquest exercici serà d'apte o no apte, havent de superar com a mínim dues de les tres proves per a ser declarat/ada apte/a.







ANNEX IV

Programa/Temari



Grup I. Dret constitucional i administratiu

Tema 1. La Constitució espanyola de 1978. Estructura, contingut i principis bàsics. Reforma de la Constitució.

Tema 2. Organització política de l'Estat espanyol. Classe i forma d'estat. Organització territorial de l'Estat. La Corona: funcions constitucionals del rei. Successió i regència. La ratificació.

Tema 3. Les Corts Generals: les cambres. Composició, atribucions i funcionament. La funció legislativa. El poder executiu: el Govern. Relacions entre el Govern i les Corts Generals. El poder judicial. Estructura, organització i funcionament dels tribunals en el sistema espanyol.



Tema 4. L'organització territorial espanyola. Les comunitats autònomes. Els estatuts d'autonomia, òrgans i competències. Les administracions públiques: estatal, autonòmica i local.

Tema 5. Drets i deures fonamentals de la persona en la Constitució: la seua defensa i garantia. El Tribunal Constitucional i el Defensor del Poble. La suspensió dels drets i de les llibertats.

Tema 6. L'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana. La Generalitat Valenciana. Les Corts. El Govern o Consell. Les competències. Administració de justícia.

Tema 7. L'administració pública. La hisenda pública i l'administració tributària. El ciutadà i l'administració.

Tema 8. El dret administratiu. Fonts. Normes no parlamentàries amb rang de llei. El Reglament.

Tema 9. El procediment administratiu. Marc jurídic. Fases del procediment. L'audiència de l'interessat. Notificacions. El procediment sancionador administratiu. La revisió administrativa de l'acte administratiu. Procediments i límits de la revisió. Recursos administratius. El recurs contenciós administratiu.

Tema 10. La Unió Europea: institucions. L'ordenament jurídic de la Comunitat Europea. La recepció, aplicació i control del dret comunitari a Espanya.



Grup II. Règim local i policia

Tema 11. El municipi: òrgans unipersonals de govern. L'alcalde. Els tinents d'alcalde. Els regidors.

Tema 12. Òrgans col·legiats de govern. El Ple de l'Ajuntament. La Comissió de Govern. Òrgans consultius i participatius: les comissions informatives.

Tema 13. La funció pública en general i els funcionaris de les entitats locals. Organització de la funció pública local. El personal al servei de les administracions locals: concepte i classes. Drets i deures de les policies locals. Adquisició i pèrdua de la condició de funcionari.



Tema 14. Responsabilitat dels funcionaris públics. Reglament de règim disciplinari. Incoació i tramitació d'expedients.

Tema 15. Obligacions i competències dels ajuntaments. Les ordenances municipals: concepte i classes. Infraccions. Potestat sancionadora. Els bans d'Alcaldia.

Tema 16. La seguretat ciutadana. Autoritats competents. Funcions de la policia local segons la Llei orgànica de forces i cossos de seguretat. Actuacions de la policia local en col·laboració amb la resta de les forces i cossos. Policia governativa i judicial.

Tema 17. La policia local. Ordenament legislatiu de la policia local. Missions i objectius. Disposicions estatutàries comunes. Estructura orgànica i funcional.

Tema 18. El binomi policia local-ciutadà. Principis bàsics i normes d'actuació. Suports ètics. Règim disciplinari dels funcionaris de policia local.

Tema 19. La legislació sobre policies locals i de coordinació de policia local de la Comunitat Valenciana. La coordinació de les policies locals. Estructura i organització de les policies locals de la Comunitat Valenciana. Règim estatutari.

Tema 20. L'Institut Valencià de Seguretat Pública i Emergències. Regulació legal. Finalitats i funcions. La formació de les policies locals de la Comunitat Valenciana. El Registre de policies locals. Sistema retributiu de les policies locals de la Comunitat Valenciana. Premis i distincions



Grup III. Dret penal, policia administrativa i sociologia

Tema 21. El Codi Penal. Concepte d'infracció penal: delictes. Les persones responsables criminalment dels delictes.

Tema 22. L'homicidi i les seues formes. Avortament. Lesions. Lesions al fetus. Delictes contra la llibertat: detencions il·legals i segrestos; amenaces; coaccions. Les tortures i altres delictes contra la integritat moral.

Tema 23. Delictes contra la llibertat sexual: agressions i abusos sexuals; l'assetjament sexual; exhibicionisme i provocació sexual; delictes relatius a la prostitució. Infraccions a les disposicions de trànsit i seguretat constitutives de delicte

Tema 24. Delictes contra el patrimoni i l'ordre socioeconòmic: furts, robatoris, extorsió, robatori i furt de vehicles.

Tema 25. Delictes contra l'administració pública: prevaricació i altres comportaments injustos; abandó de destinació i l'omissió del deure de perseguir delictes; desobediència i denegació d'auxili; infidelitat en la custòdia de documents i de la violació de secrets. Suborn, tràfic d'influències, malversació, fraus i exaccions il·legals, negociacions i activitats prohibides als funcionaris públics.



Tema 26. Llei orgànica reguladora del procediment d'habeas corpus. De la denúncia i la querella. De l'exercici del dret de defensa. L'assistència d'advocat. El tractament de presos i detinguts. L'entrada i registre en lloc tancat.

Tema 27. La policia judicial. De la comprovació del delicte i esbrinament del delinqüent. Funcions de la policia local com a policia judicial. L'atestat policial.

Tema 28. Policia administrativa. Protecció civil. Medi ambient. Urbanisme. Patrimoni historicoartístic. Ocupació de les vies públiques. Escolarització. Espectacles i establiments públics. Venda ambulant.



Tema 29. Els grups socials. Formació dels grups socials. Les masses i la seua tipologia. El procés de socialització.

Tema 30. La delinqüència. Models explicatius i factors. Els comportaments col·lectius. Comportament en desastres. Efectes i conseqüències dels desastres. Reacció davant situació de desastres.







Grup IV. Policia de trànsit i circulació

Tema 31. El trànsit i la seguretat viària: concepte i objectius. L'home com a element de seguretat viària. Els conductors. Els vianants. El vehicle. Les vies.

Tema 32. La normativa sobre trànsit, circulació de vehicles a motor i seguretat viària: la llei de bases i el seu text articulat. Tipificació de les principals infraccions. Infraccions de trànsit que constitueixen delicte. El Codi de Circulació i els seus preceptes encara vigents.

Tema 33. El Reglament general de circulació. Estructura. Principals normes de circulació.

Tema 34. El Reglament general de conductors. Normes generals Classes dels permisos de conduir i els seus requisits. Validesa. Equivalències.

Tema 35. Reglament general de vehicles. Normes generals. Categories. Les seues condicions tècniques. La inspecció tècnica de vehicles. Assegurança obligatòria de responsabilitat civil. Infraccions i diligències policials.

Tema 36. Reglament del procediment sancionador en matèria de trànsit. Fases del procediment i contingut. Mesures cautelars: immobilització de vehicles. Retirada de vehicles de la via.

Tema 37. El transport. Classes de transport. Servei públic de viatgers i servei públic de mercaderies o mixt. El servei privat. Transport escolar i de menors. Transport de mercaderies perilloses.

Tema 38. Alcoholèmia. Legislació aplicable. Taxes d'alcoholèmia. Normes d'aplicació per a les proves reglamentàries. Infraccions i diligències policials.

Tema 39. Els accidents de trànsit: concepte i consideracions prèvies. Les seues causes, classes i fases. Actuacions de la policia local en accidents de trànsit: d'urgència i tecnicoadministratives.

Tema 40. Òrgans competents en matèria de trànsit i seguretat viària. El Consell Superior de Trànsit. Especial consideració de les competències municipals.



Grup V

Tema 41. Història local de Paiporta. Festes, tradicions i actes d'interés social i cultural. Monuments i personatges il·lustres.

Tema 42. El terme municipal de Paiporta. Situació. Extensió. Límits, vies de comunicació i característiques geogràfiques. Llista de carrers, barris i partides rurals de Paiporta.

Tema 43. Organització de l'Ajuntament. Serveis municipals. Edificis i llocs d'interés.

Tema 44. Ordenances municipals. Reglament de la policia local de Paiporta.



Paiporta, 4 de febrer de 2019.– L'alcaldessa: Isabel Martín Gómez.

Mapa web