Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 19 de febrer de 2018, de la Direcció General de Justícia de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, per la qual es convoca un concurs específic per a la provisió dels llocs de treball singularitzats com a conseqüència de la implantació de l'Oficina Fiscal a la Comunitat Valenciana.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8258 de 21.03.2018
Número identificador:  2018/2716
Referència Base de Dades:  002892/2018
 

  • Anàlisi documental

    Texto
    Texto Texto2
    Origen de disposició: Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques
    Grup temàtic: Ocupació pública
    Descriptors:
      Temàtics: concursos de trasllats, personal de la Generalitat, A/A1



RESOLUCIÓ de 19 de febrer de 2018, de la Direcció General de Justícia de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, per la qual es convoca un concurs específic per a la provisió dels llocs de treball singularitzats com a conseqüència de la implantació de l'Oficina Fiscal a la Comunitat Valenciana. [2018/2716]



Vista l'Ordre 16/2017, de 3 d'agost, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques per la qual es determina l'estructura i organització de l'Oficina Fiscal a la Comunitat Valenciana i de la Unitat de Suport al Fiscal Superior (DOGV 8102, 09.08.2017).

Vista l'Ordre JUS/1069/2017, de 30 d'octubre, del Ministeri de Justícia, publicada en el Boletín Oficial del Estado número 270, de 7 de novembre de 2017, per la qual s'aprova la relació de llocs de treball de l'Oficina Fiscal a la Comunitat Valenciana.

D'acord amb el que disposa l'article segon de la Llei orgànica 1/2009, de 3 de novembre, complementària de la Llei de reforma de la legislació processal per a la implantació de la nova oficina judicial, per la qual es modifica la Llei orgànica 6/1985, d'1 de juliol, del poder judicial, que modifica la disposició transitòria quarta de la Llei orgànica 19/2003, de 23 de desembre, així com els articles 49 i següents del Reial decret 1451/2005, de 7 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament d'ingrés, provisió de llocs de treball i promoció professional del personal funcionari al servei de l'Administració de justícia, aquesta direcció general resol:



Primer

Fer pública la convocatòria del concurs específic de mèrits i capacitats per a la provisió dels llocs de treball singularitzats establits en la relació de llocs de treball de l'Oficina Fiscal a la Comunitat Valenciana que es detallen en l'annex 2 d'aquesta convocatòria.





Segon

Aprovar les bases de la convocatòria, que figuren en l'annex 1 d'aquesta resolució.

Informació sobre els recursos que es poden interposar:

Contra la present resolució, que esgota la via administrativa, podrà interposar-se un recurs potestatiu de reposició davant de la Direcció General de Justícia, en el termini d'un mes, segons el que estableixen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o un recurs contenciós administratiu davant dels jutjats contenciosos administratius de València en el termini de dos mesos, des de l'endemà que siga publicada en el Boletín Oficial del Estado, segons el que disposen els articles 8.2.a, 14.2, 25 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.



València, 19 de febrer de 2018.– La directora general de Justícia: Verónica López Ramón.





ANNEX 1

Bases



Primera. Règim de participació

1.1. De conformitat amb el que preveu l'article segon de la Llei orgànica 1/2009, de 3 de novembre, complementària de la Llei de reforma de la legislació processal per a la implantació de la nova Oficina Judicial i atés que es tracta d'un procés d'acoblament, podran participar en exclusiva i per una sola vegada els funcionaris i funcionàries del cos i de l'escala de gestió processal i administrativa i de tramitació processal i administrativa, destinats en el municipi on hagen d'exercir-se els llocs de treball i que es troben en situació de servei actiu o en qualsevol altra situació administrativa no exclosa, amb reserva de lloc de treball, sempre que complisquen els requisits de participació en la data en què finalitze el termini de presentació de sol·licituds que estableix la base segona d'aquesta convocatòria.

1.2. No poden participar en aquest concurs, ja que es tracta d'un procés d'acoblament, els funcionaris o funcionàries que es troben en situació d'excedència voluntària sense reserva de lloc de treball, els suspesos en ferm, mentre dure la suspensió, i els sancionats amb trasllat forçós per a una destinació en la mateixa localitat en què se'ls va imposar la sanció, mentre no hagen transcorregut un o tres anys si es tracta de falta greu o molt greu, respectivament.

1.3. Pel que fa al temps mínim per a participar en aquest concurs específic, i de conformitat amb el que preveu l'article 49.7 del Reial decret 1451/2005, de 7 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament d'ingrés, provisió de llocs de treball i promoció professional del personal funcionari al servei de l'Administració de Justícia, no regirà la limitació que estableix l'article 46.1.

1.4. El personal funcionari amb discapacitats podrà participar en el procés en igualtat de condicions que la resta de participants sempre que puga realitzar les funcions del lloc de treball a proveir.





Segona. Requisits de participació

Els requisits de participació s'han de complir en la data en què finalitze el termini de presentació de sol·licituds que estableix la base tercera d'aquesta convocatòria.



Tercera. Sol·licituds

3.1. La sol·licitud per a prendre part en aquest concurs ha de formalitzar-se segons el model que figura en l'annex 3 d'aquesta convocatòria i presentar-se en el termini de cinc dies hàbils a comptar des de l'endemà de la publicació de la present convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i en el Boletín Oficial del Estado. En el cas que la publicació no es faça simultàniament en el Boletín Oficial del Estado i en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, es tindrà en compte la data de publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Les sol·licituds, firmades, aniran dirigides a la Direcció General de Justícia de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, ciutat administrativa 9 d'Octubre, torre 4, planta segona, carrer de la Democràcia, número 77, 46018 València, i es presentaran en el Registre General de la Conselleria, ubicat en la planta baixa.

Igualment podran presentar-se en els registres dels serveis centrals i territorials de les distintes conselleries, en els punts PROP o en les oficines públiques a què fa referència l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Si les sol·licituds es presentaren a través de les oficines de Correus, hauran d'anar en sobre obert per a ser datades i segellades pel funcionari o funcionària corresponent abans de ser certificades.



3.2. Les persones aspirants han de consignar en la sol·licitud de participació el número i la denominació del lloc de treball a què opten i, si es vol concursar al mateix temps per més d'un lloc d'aquesta convocatòria, hauran d'indicar per ordre de preferència la numeració i les denominacions corresponents dels llocs a què opten, que figuren en l'annex 2, sempre que reunisquen els requisits que s'exigeixen.



3.3. Amb la sol·licitud, s'haurà d'adjuntar l'annex 4, de declaració dels mèrits i capacitats que s'al·leguen, que hauran d'acreditar-se documentalment mitjançant les certificacions, títols, justificants o qualsevol altre mitjà documental, degudament compulsats i numerats, a què es refereix la base sisena d'aquesta convocatòria. En cas d'haver sol·licitat l'expedició de certificació acreditativa d'algun dels mèrits al·legats, sense que en siga previsible l'expedició dins del termini de presentació de sol·licituds, es farà constar i s'acreditarà documentalment la dita circumstància en la instància per a prendre part en el present concurs. Una vegada obtinguda la certificació sol·licitada, s'haurà d'aportar immediatament perquè siga valorada, amb el límit màxim de la data de publicació de l'adjudicació provisional dels llocs oferits.



3.4. Les sol·licituds tindran caràcter vinculant per als o les concursants. No obstant això, podrà admetre's la renúncia a la participació en el concurs, i es disposarà com a termini fins a l'últim dia de presentació d'al·legacions a la resolució provisional, en aquells casos degudament justificats i sotmesos a la comissió de valoració

3.5. Els i les participants no podran anul·lar o modificar el contingut de la seua sol·licitud una vegada finalitzat el període de presentació.



Quarta. Fases del concurs i proposta de resolució

4.1. Aquest concurs consta de dues fases que inclouran la totalitat dels mèrits i capacitats especificats en la base cinquena d'aquesta convocatòria. La proposta de resolució recaurà en la persona candidata que tinga la major puntuació en la valoració dels mèrits en el conjunt d'ambdues fases.

4.2. En cas d'empat en el conjunt del concurs, aquest es dirimirà en funció de la major puntuació obtinguda en l'apartat d'antiguitat en el cos.



Cinquena. Mèrits i capacitats a valorar. Barems de valoració

5.1. Primera fase. Mèrits generals (puntuació màxima 65 punts).



En aquesta fase es comprovaran i valoraran els mèrits generals. La puntuació màxima que es podrà aconseguir serà de 65 punts.

a) Antiguitat. Pels serveis prestats com a funcionari de carrera en el cos o escala per al qual participa, computats des de la data de presa de possessió, s'atorgaran dos punts per cada any complet de serveis, i es valoraran proporcionalment els períodes inferiors per mesos o, si és el cas, per dies. A aquests efectes, els mesos es consideraran de trenta dies. La puntuació corresponent per dia és de 0,00555556 punts. La puntuació màxima per aquest concepte serà de 56 punts.



b) Coneixement oral i escrit del valencià. Es valorarà el coneixement oral i escrit del valencià fins a un màxim de 9 punts, segons el nivell de coneixements acreditats en els termes següents:

1) Certificat de grau superior o nivell C2: 9 punts.

2) Certificat de grau mitjà o nivell C1: 7 punts.

3) Certificat nivell B2 MCER: 5 punts.

4) Certificat de grau elemental o nivell B1: 3 punts.

5.2. Segona fase. Mèrits o aptituds concretes (puntuació màxima 40 punts).

En aquesta fase es comprovaran i valoraran les aptituds concretes que garantisquen l'adequació de l'aspirant d'acord amb el contingut funcional del lloc a proveir descrit en l'annex 2 d'aquestes bases. La valoració dels mèrits específics d'aquesta segona fase s'efectuarà mitjançant la puntuació obtinguda amb la mitjana aritmètica de les atorgades per cada un dels membres de la comissió de valoració, i caldrà rebutjar a aquests efectes la màxima i la mínima concedides o, si és el cas, una de les que apareguen repetides com a tals. Les puntuacions atorgades en cada apartat del barem, així com la valoració final, hauran de reflectir-se en l'acta que s'alçarà a aquest efecte, segons l'article 49.8 del Reial decret 1451/2005, de 7 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament d'ingrés, provisió de llocs de treball i promoció professional del personal funcionari al servei de l'Administració de justícia.



En concret, i dins d'aquesta fase, es valoraran els mèrits i capacitats que per a cada lloc de treball s'especifica en l'annex 2:

5.2.1 Experiència professional.

5.2.1.1. Experiència en oficines fiscalia: Es valorarà l'exercici de llocs en oficines de fiscalia, com a funcionari de carrera en els cossos o escales de gestió processal administrativa o tramitació processal administrativa, en funció del lloc per al qual participa.

La puntuació màxima a obtindre en aquest apartat serà de 25 punts, a raó de 2 punts per cada any complet de serveis efectius en els centres de destinació esmentats i es computaran proporcionalment els períodes inferiors per mesos o, si és el cas, per dies. A aquests efectes, els mesos es consideraran de trenta dies. La puntuació corresponent per dia és de 0,00555556 punts. Es computaran des de la presa de possessió en cada destinació, i no es computaran els terminis possessoris.

5.2.1.2. Experiència en direcció de grups de treball (quan aquest mèrit estiga previst en l'annex 2): es valorarà l'acreditació de l'exercici com a personal funcionari de carrera de llocs que figuren en les relacions de llocs de treball amb la denominació de direcció de secció, direcció d'equip o de coordinador, a raó de 0,75 punts per any complet de serveis en aquests llocs i es computaran proporcionalment els períodes inferiors per mesos o, si és el cas, per dies. La puntuació màxima a obtindre per aquest apartat serà de 3,75 punts.

5.2.1.3. Àmplia experiència en gestió aplicacions informàtiques del ministeri fiscal: es valorarà l'acreditació de l'exercici com a personal funcionari de carrera de llocs de treball que comporten àmplia experiència en l'ocupació de les dites aplicacions, a raó de 0,75 punts per any complet de serveis en els dits llocs i es computaran proporcionalment els períodes inferiors per mesos o, si és el cas, per dies. La puntuació màxima a obtindre per aquest apartat serà la prevista en l'annex 2.



5.2.2. Coneixements.

5.2.2.1. Coneixements en estadística: es valoraran acreditant la impartició, assistència i/o l'aprofitament dels cursos de formació i de perfeccionament que tracten sobre estadística, a raó de 0,2 punts per cada deu hores de formació rebuda i de 0,4 punts per cada deu hores de formació impartida. Queden exclosos els cursos de formació d'entitats privades, els de menys de 10 hores, els de més de cinc anys d'antiguitat i els de matèries repetides, i es valorarà el de major duració. Dins d'aquest apartat es valoraran els crèdits universitaris obtinguts en assignatures cursades sobre la matèria d'estadística. La puntuació màxima a obtindre per aquest apartat serà la prevista en l'annex 2.



5.2.2.2. Coneixements Informàtics: es valoraran acreditant la impartició, assistència i/o l'aprofitament dels cursos de formació i de perfeccionament sobre Informàtica, a raó de 0,2 punts per cada deu hores de formació rebuda i de 0,4 punts per cada deu hores de formació impartida. Queden exclosos els cursos d'entitats privades, els de menys de deu hores, els de més de cinc anys d'antiguitat i els de matèries repetides, i es valorarà el de major duració. Dins d'aquest apartat no es valoraran els crèdits universitaris. La puntuació màxima a obtindre per aquest apartat serà la prevista en l'annex 2.



La puntuació final màxima, sumades ambdues fases, serà de 105 punts.



Sisena. Sistemes d'acreditació de mèrits i capacitats

6.1. La Direcció General de Justícia comprovarà d'ofici l'antiguitat en el cos, d'acord amb el que estableix el punt 5.1.a d'aquesta convocatòria.

6.2. Així mateix, el nivell de coneixements de llengua valenciana haurà de ser al·legat per la persona interessada i serà verificat d'ofici per la Direcció General de Justícia.

6.3. L'experiència professional en fiscalies de la Comunitat Autònoma Valenciana haurà de ser al·legada per l'interessat o la interessada, i serà verificat igualment d'ofici per la Direcció General de Justícia.



En cas de funcionaris o funcionàries que hagen exercit els seus serveis en fiscalies d'altres comunitats autònomes o en l'àmbit gestionat pel Ministeri de Justícia, el mèrit relatiu a l'experiència professional haurà de ser al·legat per l'interessat o la interessada, qui també haurà d'aportar certificat expedit per l'òrgan competent en matèria de personal corresponent acreditatiu del temps de serveis prestats en els centres de destinació esmentats.

6.4. Amb la finalitat d'acreditar la resta dels mèrits i les capacitats a què es refereix la base quarta, s'aportarà, dins del termini de presentació de sol·licituds, la documentació següent:

6.4.1 Els mèrits relatius als cursos de formació a què es refereix el punt 5.2.2.1 i 5.2.2.2. S'acreditaran mitjançant els diplomes o certificats obtinguts en cursos de formació o perfeccionament, organitzats, impartits o homologats per qualsevol institució o administració pública així com per les centrals sindicals en desplegament d'acords per a la formació subscrits amb les administracions públiques que tinguen relació amb els mèrits susdits.

En el cas que s'al·legue com a mèrit la impartició dels cursos esmentats s'acreditarà mitjançant el certificat corresponent.

6.4.2. L'experiència en direcció de grups de treball a través de l'exercici de llocs amb denominació de direcció o coordinació, haurà de ser al·legada per l'interessat o interessada, i igualment es verificarà d'ofici per la Direcció General de Justícia.

En cas de funcionaris o funcionàries que hagen exercit els dits llocs en altres comunitats autònomes o en l'àmbit gestionat pel Ministeri de Justícia, s'haurà d'aportar certificat expedit per l'òrgan competent en matèria de personal corresponent acreditatiu del temps de serveis prestats en els esmentats llocs de direcció o coordinació.



6.4.3 L'experiència en gestió en aplicacions informàtiques del ministeri fiscal s'acreditarà mitjançant certificació del responsable funcional de l'òrgan de la fiscalia de destinació en què conste el temps de serveis prestats en llocs de treball que comporten àmplia experiència en l'ocupació de les dites aplicacions.

6.5. Els mèrits es valoraran amb referència a la data en què finalitze el termini de presentació de sol·licituds que s'estableix en el punt 3.1 d'aquesta convocatòria.



Setena. Comissió de valoració

7.1. L'òrgan col·legiat al qual correspon el desenvolupament d'aquest procés de provisió és la comissió de valoració, està formada per quatre membres en representació de l'administració convocant i designats per ella, dels quals almenys un serà funcionari al servei de l'Administració de justícia i tres membres designats per les organitzacions sindicals més representatives, en els termes que preveu l'art 50 del Reial decret 1451/2005, de 7 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament d'ingrés, provisió de llocs de treball i promoció professional del personal funcionari al servei de l'Administració de justícia. La selecció dels membres respondrà a criteris d'imparcialitat, professionalitat i paritat.

Tots els membres de la comissió de valoració hauran de pertànyer a cossos per a l'ingrés dels quals s'exigisca la mateixa titulació o superior al que estiguen adscrits els llocs convocats.

7.2. La comissió de valoració té la facultat de convocar personalment els candidats o candidates a fi d'aclarir punts dubtosos dels mèrits i capacitats o altres aspectes de la documentació aportada pels interessats o interessades quan ho considere convenient.

7.3. Excepte els requeriments de caràcter individual, les actuacions de la comissió de valoració que requerisquen notificació als o les aspirants es faran públiques en la pàgina web de la Direcció General de Justícia, i en la intranet de l'Administració de justícia.

7.4. L'abstenció i recusació dels membres de la comissió de valoració es regularà pel que disposen els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

7.5. La comissió de valoració és l'encarregada de proposar per a cada lloc els candidats o candidates que hagen obtingut major puntuació, sumats els resultats de la fase de mèrits generals i de la fase de mèrits específics i, en cas d'empat, els candidats o candidates amb major antiguitat en els cossos respectius.

7.6. La composició de la comissió de valoració és la que figura en l'annex 5 d'aquesta convocatòria.



Huitena. Procediment

8.1. Transcorreguts els terminis previstos de presentació de sol·licituds, la comissió de valoració elaborarà la proposta d'aspirants admesos i exclosos, amb indicació dels motius d'exclusió, que serà exposada d'acord amb el que estableix el punt 6.4 de les bases. Els interessats tindran un termini de tres dies hàbils per a formular al·legacions contra la proposta d'admesos i exclosos.

8.2. Realitzada la valoració dels mèrits previstos segons els sistemes d'acreditació que s'han establit en la base cinquena, la comissió de valoració elaborarà la proposta provisional d'adjudicació dels llocs oferits en el concurs, que serà exposada d'acord amb el que estableix el punt 6.4 de les bases a fi que els interessats o interessades puguen formular, en el termini cinc dies hàbils, les observacions o reclamacions que consideren pertinents.

8.3. La comissió de valoració elaborarà la proposta definitiva d'adjudicació dels llocs oferits en el concurs, que elevarà a l'òrgan convocant a fi que, si és procedent, l'aprove i elabore la resolució definitiva del concurs.



Novena. Resolució del concurs

9.1. El present concurs serà resolt en el termini màxim de tres mesos comptats des de l'endemà de finalització de presentació de sol·licituds. La resolució es publicarà en el Boletín Oficial del Estado i en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, i en aquesta constaran els llocs de treball d'origen de les persones que obtinguen destinació i el lloc adjudicat en virtut del present concurs.

9.2. El règim d'adjudicació de destinacions s'ajustarà a la normativa vigent.



Desena. Terminis de formalització del cessament i presa de possessió

Els terminis de formalització del cessament i presa de possessió dels funcionaris o funcionàries que hagen obtingut destinació, es concretaran en la resolució per la qual es resolga el present concurs.

Mapa web