Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 8 d'abril de 2019, de la Universitat Jaume I, per la qual es convoca concurs d'accés a places de cossos docents universitaris.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8526 de 10.04.2019
Número identificador:  2019/3623
Referència Base de Dades:  003325/2019
 



RESOLUCIÓ de 8 d'abril de 2019, de la Universitat Jaume I, per la qual es convoca concurs d'accés a places de cossos docents universitaris. [2019/3623]

De conformitat amb el que es disposa en l'article 63 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats (a partir d'ara, LOU), modificada per la Llei orgànica 4/2007, de 12 d'abril; el Reial decret 1313/2007, de 5 d'octubre, pel qual es regula el règim dels concursos d'accés a cossos docents universitaris (a partir d'ara, RDA); la Normativa per al desenvolupament dels concursos d'accés a cossos de funcionariat docent universitari i dels concursos de selecció de professorat col·laborador i contractat doctor de la Universitat Jaume I de Castelló, aprovada pel Consell de Govern de 24 de maig de 2012 (a partir d'ara, Normativa del Consell de Govern); atés que l'article 19, apartat Un.2.i, de la Llei 6/2018, de 3 de juliol, de pressupostos generals de l'Estat per a l'any 2018 permet en les universitats públiques convocar processos selectius emparats en la taxa de reposició d'efectius que defineixen els apartats 2 i 7 de l'esmentada disposició, sempre que les places resultants de l'aplicació de la taxa de reposició d'efectius s'incloguen en una oferta d'ocupació pública aprovada en els termes de l'article 70.2 de la Llei 7/2007, de 12 d'abril, de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic, d'acord amb la Direcció General de Pressupostos de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic que en el seu escrit de 13 de març de 2019 no planteja objeccions a l'oferta d'ocupació pública presentada per la Universitat Jaume I, d'acord amb l'informe favorable de la Direcció General d'Universitat, Investigació i Ciència de 14 de març de 2019 i en virtut de l'acord de data 13 de març de 2019 del Consell de Govern de la Universitat Jaume I.





Aquest Rectorat, fent ús de les competències previstes en l'article 100 dels estatuts de la Universitat Jaume I, aprovats pel Decret 116/2010, de 31 d'agost, del Consell de la Generalitat (a partir d'ara, EUJI), convoca un concurs d'accés a les places que s'assenyalen en l'annex I d'aquesta resolució, d'acord amb les bases següents.



Primera. Àmbit d'aplicació i règim jurídic

Aquest concurs es regirà per les presents bases, per la qual cosa disposa la LOU, el RDA, els EUJI, el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, per la Normativa del Consell de Govern i, amb caràcter supletori, per la qual cosa preveu la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques





Segona. Requisits generals

Per a poder participar en aquest concurs es requereixen els requisits generals següents:

a) Nacionalitat. Tindre la nacionalitat espanyola o la dels altres estats membres de la Unió Europea o la dels estats a què, en virtut de tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya, els siga aplicable la lliure circulació de treballadors i treballadores en els termes que s'haja definit en el Tractat constitutiu de la Unió Europea

També poden participar el cònjuge o la cònjuge, els descendents propis i els del cònjuge, tant dels ciutadans i ciutadanes espanyols com de les persones nacionals dels altres estats membres de la Unió Europea o dels estats a què, en virtut de tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya, els siga aplicable la lliure circulació de treballadors i treballadores, siga quina siga la seua nacionalitat, sempre que els cònjuges no estiguen separats de dret i, pel que fa als descendents, siguen menors de 21 anys o majors d'aquesta edat, però visquen a càrrec dels seus progenitors.



Així mateix, poden participar les persones de nacionalitat estrangera no comunitària quan, en l'Estat de la seua nacionalitat, als espanyols i espanyoles se'ls reconega aptitud legal per a ocupar en la docència universitària posicions anàlogues a les del funcionariat dels cossos docents universitaris espanyols; a aquest efecte el Consell d'Universitats sol·licitarà l'informe dels ministeris d'Assumptes Exteriors i d'Administracions Públiques.

En el moment de presentació de la sol·licitud de participació en el procés selectiu ha d'acreditar-se la nacionalitat, i també, si escau, el vincle de parentiu, i el d'estar vivint a càrrec dels progenitors, d'acord amb el que preveu l'article 8 del Reial decret 543/2001, de 18 de maig, sobre accés a l'ocupació pública de l'administració general de l'Estat i els seus organismes públics de nacionals d'altres estats a què és d'aplicació el dret a la lliure circulació de treballadors i treballadores.



L'acreditació de la nacionalitat i la resta de requisits exigits en la convocatòria s'ha de realitzar mitjançant els documents corresponents, certificacions per les autoritats competents del país d'origen traduïts a l'espanyol, que és la llengua oficial en què tindrà lloc el desenvolupament de les proves i el coneixement del qual s'exigeix a totes les persones participants. Amb aquesta finalitat se celebrarà una prova de coneixement, de la qual estaran exemptes les persones amb nacionalitat espanyola i les que acrediten estar en possessió del diploma d'espanyol com a llengua estrangera (d'acord amb el que disposa el Reial decret 264/2008, de 22 de febrer, pel qual es modifica el Reial decret 1137/2002, de 31 d'octubre, que regula els diplomes d'espanyol com a llengua estrangera).

b) Edat. Tindre setze anys complits i no excedir els setanta anys d'edat.

c) No haver patit separació mitjançant expedient disciplinari del servei de cap de les administracions públiques (de l'Estat o de l'autonòmica, de la local o la institucional), ni estar en situació d'inhabilitació per a l'exercici de les funcions públiques. Les persones amb nacionalitat no espanyola han d'acreditar igualment que no es troben incurses en cap sanció disciplinària o condemna penal que impossibilite l'accés a la funció pública al seu estat d'origen.

d) No patir cap malaltia ni ser una persona afectada per cap limitació física o psíquica incompatible amb l'exercici de les funcions corresponents al cos del funcionariat docent universitari.





Tercera. Requisits específics

A més dels requisits generals, s'han de complir els requisits específics següents:

a) Es poden presentar als concursos d'accés les persones que hagen sigut acreditades d'acord amb el que estableixen els articles 12 i 13 i disposicions addicionals primera, segona, tercera i quarta del RD 1312/2007, de 5 d'octubre, pel qual s'estableix l'acreditació nacional per a l'accés als cossos docents universitaris.

Així mateix, es poden presentar les persones que resulten habilitades d'acord amb el que estableix el Reial decret 774/2002, de 26 de juliol, pel qual es regula el sistema d'habilitació nacional per a l'accés a cossos de funcionariat docent universitari i el règim dels concursos d'accés, de conformitat amb el que estableix l'article 4 del Reial decret 1313/2007.

S'entén que les persones habilitades per a càtedres d'escola universitària ho estan també per a professorat titular d'universitat.

També poden presentar-se als concursos d'accés a places de professorat titular d'universitat i de catedràtic o catedràtica d'universitat, els funcionaris i funcionàries dels cossos de professorat titular d'universitat i de catedràtics i catedràtiques d'universitat, respectivament.

b) No poden formar part d'aquest concurs d'accés les persones que es troben incurses en la prohibició continguda en l'article 9.4 del Reial decret 1313/2007, és a dir, aquelles que no hagen ocupat durant, almenys, dos anys una plaça anteriorment obtinguda per concurs d'accés en una altra universitat.

c) Els requisits enumerats en la base segona i en aquesta base s'han de complir en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds i mantenir-se fins al moment de la presa de possessió com a funcionari o funcionària de carrera.



Quarta. Presentació de sol·licituds

4.1. Les persones que vulguen participar en la prova selectiva han de presentar el model oficial de la sol·licitud que s'adjunta en l'annex II, dirigit al Rectorat de la Universitat Jaume I.

Excepcionalment, només quan no siga possible presentar la sol·licitud de forma telemàtica, podrà presentar-se de forma presencial en el Registre General de la Universitat Jaume I, o per qualsevol dels procediments establits en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. En el cas que s'optara per presentar la sol·licitud en les oficines de Correus, es farà en sobre obert, perquè s'estampe el segell, i haurà d'aparéixer amb claredat el nom de l'oficina i la data abans de ser certificada. En cas contrari, es considerarà presentada en la data d'entrada en qualsevol dels llocs establits en el paràgraf anterior.



Les sol·licituds presentades a l'estranger podran cursar-se a través de les representacions diplomàtiques o consulars espanyoles corresponents, qui les enviaran a continuació a l'organisme competent. Per a ser admeses, les persones aspirants han de signar la declaració responsable que figura en la sol·licitud segons el model oficial, en el qual manifesten que reuneixen tots i cadascun dels requisits exigits, referits sempre a la data d'expiració del termini de presentació de sol·licituds, i hauran d'acreditar-los posteriorment, en el cas que siguen seleccionades.



El termini començarà a partir de l'endemà a la data de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana o en el Boletín Oficial del Estado i finalitzarà transcorreguts 20 dies hàbils des de l'última publicació. Al costat de la sol·licitud que s'adjunta en l'annex II s'haurà d'entregar la documentació següent que acredita els requisits necessaris per a participar en aquest concurs:

a) Fotocòpia del document nacional d'identitat vigent. En el cas de les persones que no tinguen la nacionalitat espanyola, s'haurà de presentar una fotocòpia del document acreditatiu de la nacionalitat, targeta d'identitat o una fotocòpia del passaport.

b) Certificacions en què s'acredita el compliment dels requisits específics que assenyala la base tercera per a participar en el concurs d'accés.

c) Justificant d'ingrés o abonament, mitjançant el resguard original de la transferència bancària de la quantitat de 27,07 euros, en concepte de drets d'examen, feta:

Forma de pagament per a les sol·licituds presentades de forma telemàtica:

Únicament es realitzarà el pagament electrònic si la sol·licitud es presenta telemàticament.

Forma de pagament per a les sol·licituds presentades de forma presencial:

El pagament de la taxa s'efectuarà ingressant en el compte corrent de la Universitat Jaume I (ES36 Banc Santander, entitat 0049, sucursal 4898, DC 95, núm. compte 2816129170) o pagant mitjançant targeta de crèdit/dèbit en el mateix Registre General de la Universitat Jaume I).

En el justificant, que s'ha d'adjuntar a la sol·licitud, haurà de constar a més del nom i els cognoms, el número del document nacional d'identitat i el número de la plaça.

En cap cas el pagament de les taxes suposa la substitució del tràmit de presentació de sol·licituds davant de l'administració pública dins del termini i en la forma escaient.

La falta d'abonament de les taxes establides durant el termini de presentació de sol·licituds, es considera incompliment no corregible i causarà la no admissió en el concurs. L'exclusió per no complir algun dels requisits de la convocatòria no comporta el dret de devolució de taxes.

4.2. Seran motius d'exclusió, no sent subsanables, entre altres, la falta de signatura de la instància per part de l'interessat així com la falta d'abonament dels drets d'examen corresponents, no posseir o no acreditar de forma suficient la possessió dels requisits exigits per a cadascuna de les places convocades i presentar la sol·licitud fora del termini establit.

4.3. D'acord amb el que estableix l'article 33 bis de la Llei 12/1997, de 23 de desembre, de taxes de la Generalitat Valenciana, redactat d'acord amb la Llei 12/2004, de 27 de desembre, estan exemptes del pagament de la taxa establida en el paràgraf anterior, les persones aspirants amb una discapacitat igual o superior al 33 %. Aquestes persones han de presentar un certificat de la Conselleria de Benestar Social o dels òrgans competents d'altres administracions públiques, que acredite una discapacitat igual o superior al 33 %. També estan exempts del pagament de la taxa els membres de famílies nombroses de categoria especial. Així mateix, gaudeixen d'una bonificació del 50 % de la quota els membres de famílies nombroses de categoria general. El concepte i categoria de família nombrosa ve previst en els articles 2 i 4, respectivament, de la Llei 40/2003, de 18 de novembre, de protecció a les famílies nombroses (BOE 19.11.2003).

Estan exemptes del pagament les persones que figuren com a demandants d'ocupació durant el termini, almenys, d'un mes anterior a la data de la convocatòria. Per al gaudi de l'exempció és requisit no haver rebutjat, en el termini del qual es tracta, cap oferta d'ocupació adequada, ni haver-se negat a participar, excepte causa justificada, en accions professionals de promoció, formació o reconversió, ni tampoc tenir rendes superiors, en còmput mensual, al salari mínim interprofessional. El certificat relatiu a la condició de demandant d'ocupació, amb els requisits previstos en la llei, s'ha de sol·licitar a l'oficina de l'Institut Nacional d'Ocupació corresponent. Pel que fa a l'acreditació de les rendes, cal acreditar-les amb una declaració escrita de la persona sol·licitant. Ambdós documents han d'adjuntar-se inexcusablement a la sol·licitud de participació en aquestes proves selectives (article 17 de la Llei 50/1998).



Cinquena. Llista de persones admeses

5.1. Finalitzat el període de presentació de sol·licituds, si totes les sol·licituds presentades s'ajusten en tots els seus extrems a la convocatòria, el Rectorat de la Universitat Jaume I dictarà en el termini màxim de 20 dies hàbils una resolució en la qual elevarà a definitiva la llista de persones aspirants admeses. En cas contrari, i en el mateix termini, el Rectorat dictarà una resolució en la qual es declararà aprovada la llista provisional de persones admeses i excloses, i s'indicarà, pel que fa a aquestes últimes, la causa d'exclusió, indicant a les persones interessades que, si no ho esmenen en el termini improrrogable de 10 dies hàbils, perdran el dret. Finalitzat aquest termini, s'elevarà a definitiva la llista provisional amb les modificacions que procedisquen.

5.2. Aquesta resolució es publicarà al tauler d'anuncis oficial (http://www.uji.es/seu/info-adm/tao/).

5.3. Contra la resolució que aprove la llista definitiva de persones admeses, les que hagen resultat excloses poden interposar un recurs en els termes que preveu els articles 123 i següents de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



Sisena. Comissions dels concursos d'accés

6.1. Els concursos d'accés són jutjats per comissions, la composició dels quals s'ajusta als principis d'imparcialitat i professionalitat dels seus components; així mateix s'ha de procurar que tinguen una composició equilibrada entre dones i homes, llevat que no fora possible per raons fundades i objectives ben motivades.

6.2. Les persones que componen les comissions han de pertànyer al professorat de l'àrea de coneixement a què es refereix la plaça o d'una àrea afí, de categoria igual o superior en la plaça objecte del concurs i que han de tenir, almenys, dos sexennis d'investigació en el cas de les catedràtiques i catedràtics d'universitat, i un sexenni d'investigació en la resta de cossos docents universitaris. La designació de la composició de les comissions ha de recaure en professorat funcionari dels cossos docents universitaris, preferentment de la Universitat Jaume I i de l'àrea de coneixements de la plaça, tenint en compte les previsions de l'article 89.2 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats. En la data de publicació de la convocatòria del concurs en el BOE, poden trobar-se, en qualssevol de les situacions administratives a què es refereix l'article 85 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, excepte en les d'excedència i suspensió de funcions.



El professorat jubilat, excepte si està contractat com a professorat emèrit, no pot formar part de les comissions.

En tot cas, quan es convoquen places de professorat titular d'universitat almenys el president o presidenta de la comissió ha de pertànyer al cos de catedràtics i catedràtiques d'universitat o equivalent.



6.3. El Rectorat nomenarà la comissió encarregada de resoldre aquests concursos, que està formada per:

La presidència, designada pel Rectorat entre professorat catedràtic de l'àrea de coneixement.

Un o una vocal designat pel departament.

Un o una vocal nomenat pel Rectorat i designat pel Consell de Govern entre un mínim de cinc persones proposades pel departament, de les quals almenys tres han de ser de l'àrea de coneixement de la plaça.

Per a cada comissió s'han de nomenar tants membres suplents com titulars.

En les comissions en què hi haja membres de distints cossos docents, actuarà com a secretari o secretària la persona del cos docent de menor categoria i, dins del mateix cos, la de menys antiguitat. En les comissions en les quals tots els membres siguen del mateix cos, actuarà com a secretari o secretària la persona de menys antiguitat dins del cos.



6.4. Per a garantir la transparència i objectivitat en el nomenament de les persones que componen les comissions que han de resoldre els concursos d'accés, la Universitat Jaume I publicarà el contingut dels seus currículums, pel que fa a les dades incloses en l'annex del Reial decret 1312/2007, de 5 d'octubre, pel qual s'estableix l'acreditació nacional per a l'accés als cossos docents universitaris, d'acord amb l'article 62.3 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats, en la nova redacció donada per la Llei orgànica 4/2007, de 12 d'abril.



6.5. El nomenament com a membre d'una comissió és irrenunciable, excepte quan concórrega causa justificada que impedisca l'actuació com a component d'aquella. En aquest cas, l'apreciació de la causa al·legada correspon al Rectorat, que ha de resoldre en el termini de cinc dies hàbils comptadors des de la recepció de l'escrit de renúncia. Si escau, es farà el nomenament de la persona suplent corresponent com a membre de la comissió titular.

6.6. En el cas que concórrega algun dels motius d'abstenció i recusació a què es refereix els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, les persones afectades hauran d'abstindre's d'actuar en la comissió i manifestar al Rectorat el motiu concurrent.

6.7. Quan es produïsca la recusació a la qual es refereix l'article 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector, que podrà tindre lloc en qualsevol moment del concurs, la persona recusada manifestarà si es dona o no en ell o ella la causa al·legada. En el primer cas, el Rectorat podrà acordar la seua substitució per la persona suplent. Si el recusat o recusada nega la recusació, el Rectorat resoldrà en el termini de tres dies, previs els informes i comprovacions que considere oportuns.

6.8. En els casos de renúncia justificada, abstenció o recusació que impedisquen l'actuació d'alguna de les persones que componen la comissió titular, aquesta ha de ser substituïda per la suplent respectiva.

En el cas que també en la persona suplent de què es tracte concórrega alguna de les circumstàncies d'impediment esmentades anteriorment, la seua substitució es farà per ordre correlatiu de nomenament entre les persones suplents. Si tampoc fora possible aquesta substitució, el Rectorat portarà a terme el nomenament de nous membres, titulars i suplents, mitjançant el procediment previst en aquesta normativa. La substitució de les persones titulars de la comissió per les suplents s'ha de dur a terme mitjançant una resolució del Rectorat.

6.9. Les composicions de les comissions són les que figuren a l'annex I d'aquesta convocatòria.



Setena. Procediment dels concursos

7.1. El procediment que regeix els concursos ha de permetre valorar l'historial acadèmic, docent i investigador del candidat o candidata, el seu projecte docent i investigador, així com contrastar les seues capacitats per a l'exposició i el debat davant la comissió en la corresponent matèria o especialitat en sessió pública.

7.2. En els concursos han de quedar garantits, en tot moment, la igualtat d'oportunitats de les persones aspirants, el respecte als principis de mèrit i capacitat i el principi d'igualtat de tracte i d'oportunitats entre dones i homes. S'ha de garantir, així mateix, la igualtat d'oportunitats de les persones amb discapacitat, per a la qual cosa es prendran les oportunes mesures d'adaptació a les seues necessitats.



Vuitena. Constitució de la comissió

8.1. Per a la constitució vàlida de la comissió s'exigeix l'assistència de la totalitat dels membres. Els membres titulars que no concórreguen a l'esmentat acte cessaran i seran substituïts d'acord amb allò que preveu l'apartat 6 de la base sisena.

8.2. La comissió de selecció s'ha de constituir en el termini màxim de quatre mesos des de la publicació de la llista definitiva de persones admeses al concurs. Per a això la presidència de la comissió, una vegada realitzades les consultes oportunes amb la resta de membres, notificarà amb una antelació mínima de 10 dies naturals, la convocatòria de l'acte de constitució, i assenyalarà el lloc, la data i l'hora.

8.3. Transcorregut el termini de constitució sense que aquesta s'haja produït, el Rectorat procedirà d'ofici a la substitució de la presidència de la comissió. La nova presidència ha de convocar la constitució de la nova comissió en un termini d'un mes des de la publicació del nomenament.

8.4. Una vegada constituïda la comissió, en cas d'absència de la presidència, aquesta ha de ser substituïda pel professor o professora de més antiguitat i major categoria. En el cas d'absència de la secretaria, aquesta ha de ser substituïda per un membre vocal.

8.5. Perquè la comissió puga actuar vàlidament és necessària la participació de dos dels seus components.

8.6. La comissió ha d'establir i fer públics els criteris d'avaluació específics, d'acord amb els criteris generals que apareixen en l'annex I de la Normativa del Consell de Govern.

8.7. Els membres que estiguen absents en alguna de les proves a les persones que concursen cessaran com a membres de la comissió.



8.8. Correspondran al secretari o secretària portar a terme les actuacions administratives i la gestió econòmica pròpies de la comissió, amb el suport dels serveis administratius de la Universitat.



Novena. Acte de presentació

9.1. La presidència de la comissió, una vegada realitzades les consultes amb la resta de membres, notificarà a totes les persones admeses al concurs, amb una antelació mínima de 10 dies naturals, la convocatòria per a l'acte de presentació, i indicarà el lloc, la data i l'hora de la seua celebració, que pot tindre lloc immediatament després de la constitució de la comissió i, en tot cas, en el termini màxim de 72 hores.



9.2. En l'acte de presentació, que serà públic, les persones admeses han de lliurar a la presidència de la comissió la documentació següent:



a) L'historial acadèmic, docent i investigador, per triplicat, així com un exemplar de les publicacions i documents acreditatius que s'al·leguen.

b) El projecte docent i investigador, per triplicat.

9.3. En l'acte de presentació es determinarà, mitjançant un sorteig, l'ordre d'actuació de les persones participants i es fixarà el lloc, la data i l'hora del començament de les proves; la comissió farà públiques aquestes circumstàncies en el tauler d'anuncis corresponent. Les proves han de començar en el termini màxim de 10 dies, comptadors des de l'endemà de l'acte de presentació.

9.4. El secretari o secretària de la comissió ha de garantir que la documentació entregada en l'acte de presentació estiga disponible perquè puga ser examinada per totes les persones participants abans de l'inici de les proves.



Desena. Prova

10.1 Els concursos d'accés consten d'una única prova, que és pública i que es realitzarà al lloc de la Universitat Jaume I que establisca la presidència.

10.2 La prova consisteix en l'exposició oral per part de les persones participants durant un temps màxim de dues hores, en els concursos d'accés a places de professorat titular d'universitat, i d'un màxim de tres hores, per a les places de catedràtic o catedràtica d'universitat, del seu historial acadèmic, docent i investigador i del projecte docent i investigador. A continuació, la comissió debatrà amb l'aspirant sobre el currículum i projecte docent, durant un temps màxim de dues hores.



10.3 Finalitzada la prova, la comissió realitzarà l'avaluació de cada aspirant, ajustada als criteris generals (annex III) i específics de valoració prèviament establits per la comissió, que han d'avaluar l'historial acadèmic, docent i investigador, el projecte docent i investigador, i les capacitats per a l'exposició i el debat davant de la comissió demostrades durant la prova. La valoració s'ha de motivar numèricament, desglossada per cada aspecte que s'ha d'avaluar, per aspirant i per cada membre de la comissió.



Onzena. Proposta de provisió de places i nomenaments

11.1 A la vista de la puntuació atorgada a les persones participants en la prova, la comissió elaborarà la proposta de les candidatures per a ocupar les places, tenint en compte que en cap cas pot proposar que ha superat el procés selectiu un nombre superior d'aspirants al de places convocades. Qualsevol proposta de persones aprovades que contravinga el que s'ha establit es considerarà nul·la de ple dret.



11.2 El concurs pot concloure amb la proposta de la comissió de no provisió de places tenint en compte les disposicions de la normativa d'aplicació.

11.3 La proposta motivada de provisió s'ha de fer pública en el termini màxim de cinc dies comptadors des de l'endemà a la finalització de la prova, al lloc de celebració del concurs i al tauler d'anuncis del departament on estiga adscrita la plaça. La proposta de provisió ha d'indicar els possibles mitjans d'impugnació que poden utilitzar les persones interessades i ha de romandre exposada, almenys, fins a la finalització del termini per a interposar recurs administratiu.

11.4 La presidència de la comissió, una vegada efectuada i publicada la proposta de provisió, ha de remetre al Rectorat, en un termini màxim de cinc dies naturals, un exemplar de totes les actes i informes, juntament amb una certificació del secretari o secretària de la comissió sobre l'inici del període d'exposició pública de la proposta de provisió.



11.5 La persona proposada ha de presentar en els 20 dies hàbils següents al de la finalització de l'actuació de la comissió, en el Registre General de la Universitat o per qualssevol dels altres procediments assenyalats en l'article 38.4 de la LRJAP – PAC:

– La documentació acreditativa del compliment dels requisits establits en la convocatòria.

– Els requisits generals per a l'accés a la funció pública:

a) Una fotocòpia del document nacional d'identitat o, si no té la nacionalitat espanyola, del document oficial equivalent que acredite la seua nacionalitat en vigor.

b) El certificat mèdic oficial que acredite la possessió de la capacitat física i psíquica necessària per al desenvolupament de les funcions pròpies del professorat universitari.

c) Una declaració jurada de no haver estat separat o separada per resolució ferma d'expedient disciplinari, del servei de cap administració pública (de l'Estat, autonòmica, local o institucional), ni estar inhabilitat o inhabilitada per sentència ferma per a l'exercici de les funcions públiques.

Si es tracta de persones nacionals de la resta estats membres de la Unió Europea o d'algun estat a què en virtut dels tractats internacionals celebrats per la Unió Europea i ratificats per Espanya, s'aplique la lliure circulació de treballadors i treballadores, aquestes han d'acreditar mitjançant declaració jurada o promesa que no es troben sotmeses a sanció disciplinària o condemna penal que impedisca, al seu estat, l'accés a la funció pública, de conformitat amb el que estableix l'article 7.2 del Reial decret 543/2001, de 18 de maig.

d) La documentació acreditativa de reunir els requisits que estableix l'article 4 del RDA.

Les persones que tinguen la condició de funcionaris o funcionàries de carrera en actiu estan exemptes de justificar la documentació i els requisits, però han de presentar un certificat del ministeri o l'organisme de què depenen per a acreditar aquesta condició i totes les circumstàncies que consten en el seu full de serveis.

11.6 El Rectorat, en un termini màxim de 30 dies hàbils des de l'endemà de la publicació de la proposta de provisió, nomenarà les persones proposades. Els nomenaments, que s'han d'inscriure en el corresponent registre de personal i que han d'especificar la denominació de la plaça, el cos i l'àrea de coneixement i el centre a què s'adscriuen i també el nombre corresponent en la relació de llocs de treball, s'han de publicar en el BOE i en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i comunicats als registres corresponents i al Consell d'Universitats.



11.7 En el termini màxim de 20 dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la publicació del nomenament, la persona nomenada ha de prendre possessió de la seua plaça, moment en què adquireix la condició de funcionari o funcionària del cos docent universitari de què es tracte, amb els drets i els deures que li són propis.

11.8 La plaça obtinguda després del concurs d'accés s'ha d'exercir durant dos anys, almenys, abans de poder participar en un nou concurs per a obtenir una plaça en una altra universitat.



Dotzena. Protecció de dades personals

12.1 Les dades de caràcter personal recollides en els documents aportats per les persones que presenten la sol·licitud de participació quedaran inclosos en un fitxer automatitzat. La Universitat Jaume I es compromet a no fer un ús diferent dels mateixos per al que s'han sol·licitat, d'acord amb la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades.

12.2 La Universitat Jaume I informa sobre la possibilitat d'exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i, si escau, d'oposició, d'acord amb l'article 5 de la Llei 15/1999. Aquests drets s'exerciran per escrit davant la Secretaria General de la Universitat.



Tretzena. Reclamacions

13.1 Contra la proposta de la comissió es pot presentar reclamació davant de Rectorat en el termini màxim de 10 dies. Si s'admet a tràmit la reclamació se suspendran els nomenaments fins a la resolució definitiva.

13.2 La proposta de resolució al Rectorat d'aquestes reclamacions correspon a la comissió de reclamacions prevista en l'article 66.2 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats, i en l'article 103 dels estatuts d'aquesta universitat.

13.3 Aquesta comissió està formada per 7 catedràtics o catedràtiques d'universitat, de diferents àrees de coneixement, amb àmplia experiència docent i investigadora, elegits pel Claustre per majoria absoluta dels seus membres sent admissible a l'efecte d'aquesta elecció el vot anticipat, per un període de quatre anys. La seua renovació es realitza a parts iguals cada dos anys. Està presidida pel catedràtic o catedràtica d'universitat més antic i exerceix les funcions de secretaria el catedràtic o catedràtica d'universitat amb menor antiguitat.



13.4 La comissió ha d'examinar l'expedient relatiu al concurs per a vetlar pel compliment de les garanties establides en l'apartat 1 de l'article 64 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats, i ha de ratificar, o no, la proposta reclamada en el termini màxim de tres mesos. En aquest últim cas, s'ha de retrotraure l'expedient fins al moment que es va produir el vici, i la comissió del concurs ha de formular nova proposta.

L'esmentada comissió de reclamacions ha de valorar els aspectes purament procedimentals, i ha de verificar l'efectiu respecte, per part de la comissió del concurs, de la igualtat de condicions de les persones aspirants i dels principis de mèrit i capacitat d'aquestes en el procediment del concurs d'accés.

13.5 La comissió de reclamacions ha d'escoltar els membres de la comissió contra la resolució de la qual s'haja presentat la reclamació i les persones participants. Pot, així mateix, sol·licitar informes d'especialistes de reconegut prestigi.

13.6 La resolució del Rectorat, amb la proposta prèvia vinculant de la comissió de reclamacions, esgota la via administrativa i serà impugnable davant de la jurisdicció contenciosa administrativa.



Castelló de la Plana, 8 d'abril de 2019.– La rectora, p. d. de competència, (R 12.06.2018, DOGV 14.06.2018), el vicerector d'Ordenació Acadèmica i Professorat: José Joaquín Gual Arnau.

























ANNEX I

Cossos: professors i professores titulars d'universitat



Classe de convocatòria: concurso de accés

1. Àrea de coneixement: Psicologia Bàsica

Departament al qual està adscrita: Personalitat, Avaluació i Tractaments Psicològics.

Activitats que ha de realitzar qui obtinga la plaça:

Perfil docent: Motivació i Emoció

Perfil investigador: 6106.03 emoció

Nombre de places: Una

Plaça número: 17959

Comissió titular:

Presidència: Francisco Javier Moltó Brotons, catedràtic d'universitat, Universitat Jaume I de Castelló

Vocal I: César Carlos Ávila Rivera, catedràtic d'universitat, Universitat Jaume I de Castelló

Vocal II (Secretari): Julio González Álvarez, professor titular d'universitat, Universitat Jaume I de Castelló

Comissió Suplent:

Presidència: Francisco Palmero Cantero, catedràtic d'universitat, Universitat Jaume I de Castelló

Vocal I: Rosario Poy Gil, professora titular d'universitat, Universitat Jaume I de Castelló

Vocal II: María Antonia Parcet Ibars, professora titular d'universitat, Universitat Jaume I de Castelló



2. Àrea de coneixement: Estadística i Investigació Operativa

Departament al qual està adscrita: Matemàtiques

Activitats que ha de realitzar qui obtinga la plaça:

Perfil docent: Bioestadística en el grau de Medicina.

Perfil investigador: 2404.01 Bioestadística. 1208,08 Processos Estocastics. 1209,99 Estadística. Altres (anàlisi estadístic de formes).

Nombre de places: Una

Plaça número: 17963

Comissió titular:

Presidència: Guillermo Ayala Gallego, catedràtic d'universitat, Universitat de València.

Vocal I: Amelia Simó Vidal, catedràtica d'universitat, Universitat Jaume I de Castelló.

Vocal II (Secretària): Irene Epifanio López, professora titular d'universitat, Universitat Jaume I de Castelló.

Comissió Suplent:

Presidència: Jorge Mateu Mahiques, catedràtic d'universitat, Universitat Jaume I de Castelló.

Vocal I: Antonio López Quílez, professor titular d'universitat, Universitat de València.

Vocal II: María Teresa León Mendoza, professora titular d'universitat, Universitat de València.



3. Àrea de coneixement: Enginyeria de Sistemes i Automàtica

Departament al qual està adscrita: Enginyeria de Sistemes Industrials i Disseny.

Activitats que ha de realitzar qui obtinga la plaça:

Perfil docent: Sistemes Automàtics. Automatització Industrial.

Perfil investigador: 3311.99 Ajust i Autoajust de controladors. 3311.99. Controladors basats en esdeveniments. 3311.99 Estàndard de programació industrial IEC61499

Nombre de places: Una

Plaça número: 17965

Comissió titular:

Presidència: Roberto Sanchís Llopis, catedràtic d'universitat, Universitat Jaume I.

Vocal I (Secretari): Pedro Balaguer Herrero, professor titular d'universitat, Universitat Jaume I de Castelló

Vocal II: José Luis Navarro Herrero, professor titular d'universitat, Universitat Politècnica de València

Comissió Suplent:

Presidència: Antonio Salas Piqueras, catedràtic d'universitat, Universitat de València

Vocal I: Marina Vallés Miquel, professora titular d'universitat, Universitat Politècnica de València

Vocal II: Ángel Valera Fernández, catedràtic d'universitat, Universitat Politècnica de València



4. Àrea de coneixement: Arquitectura i Tecnologia de Computadors

Departament al qual està adscrita: Enginyeria i Ciència dels Computadors

Activitats que ha de realitzar qui obtinga la plaça:

Perfil docent: Estructura de Computadors

Perfil investigador: 1203.99 Ciència dels Ordinadors: Altres (Computació d'alt rendiment). 3304.06 Tecnologia dels ordinadors: arquitectura d'ordenadors

Nombre de places: Una

Plaça número: 17967

Comissió titular:

Presidència: Miguel Valero García, catedràtic d'universitat, Universitat Politècnica de Catalunya.

Vocal I: Enrique S. Quintana Ortí, catedràtic d'universitat, Universitat Politècnica de València

Vocal II (Secretària): Maribel Castillo Catalán, professora titular d'universitat, Universitat Jaume I de Castelló

Comissió Suplent:

Presidència: Inmaculada García Fernández, catedràtica d'universitat, Universidad de Málaga

Vocal I: Rafael Mayo Gual, professor titular d'universitat, Universitat Jaume I de Castelló.

Vocal II: Asunción Castaño Álvarez, professora titular d'universitat, Universitat Jaume I de Castelló





















ANNEX III

Criteris generals d'avaluació d'aplicació per les comissions que han de resoldre els concursos d'accés a places de funcionariat dels cossos docents universitaris



Per a la valoració dels candidats i candidates en els concursos d'accés a places de funcionariat docent, les comissions han de fixar uns criteris específics adequats al perfil de les places que en tot cas han d'estar d'acord amb els següents criteris generals.



Professors i professores titulars d'universitat



Criteris generals d'avaluació Percentatge

Activitat i projecte investigador 45

Activitat i projecte docent 35

Formació acadèmica 5

Coneixement de la llengua pròpia 5

Coneixement de la llengua anglesa 5

Experiència en gestió i administració 5

Mapa web