Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 5 d'abril de 2019, de la Direcció General de Funció Pública, per la qual es convoca una borsa de treball temporal específica per a la incorporació de personal de suport de nivell A2-14-01, enginyer o enginyera tècnics col·laboradors en investigació en biologia molecular, vinculat al desenvolupament de projectes d'investigació de l'Institut Valencià d'Investigacions Agràries.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8530 de 16.04.2019
Número identificador:  2019/3870
Referència Base de Dades:  003534/2019
 



RESOLUCIÓ de 5 d'abril de 2019, de la Direcció General de Funció Pública, per la qual es convoca una borsa de treball temporal específica per a la incorporació de personal de suport de nivell A2-14-01, enginyer o enginyera tècnics col·laboradors en investigació en biologia molecular, vinculat al desenvolupament de projectes d'investigació de l'Institut Valencià d'Investigacions Agràries.

[2019/3870]





L'article 34.5 del Decret 3/2017, de 13 de gener, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió i mobilitat del personal de la funció pública valenciana, preveu que es puguen constituir borses pel sistema de proves selectives o baremació de mèrits.

L'Ordre 18/2018, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, de 19 de juliol de 2018, sobre regulació de borses de treball temporal per a proveir provisionalment llocs de treball de l'Administració del Govern Valencià, disposa en l'article 1 que aquesta té per objecte regular la constitució i el funcionament de les borses de treball per a l'exercici provisional de llocs de treball, per mitjà del nomenament de personal funcionari o per mitjà de la contractació laboral temporal, segons corresponga a la naturalesa jurídica funcionarial o laboral dels llocs que es pretenga cobrir.



L'article 4.1.b.3r d'aquesta ordre disposa que podran constituir-se borses de treball temporal resultants d'una convocatòria pública, específica i extraordinària de la direcció general competent en matèria de funció pública, per mitjà de la realització de proves selectives o pel sistema de baremació de mèrits i experiència, «quan s'haja d'atendre la cobertura de llocs de treball amb requisits específics o addicionals derivats de la seua classificació o de la normativa [...] o quan es tracte de la cobertura de llocs de personal investigador». Al seu torn, l'article 4.3 especifica el contingut mínim que han de tindre aquestes convocatòries de borses.

Els llocs objecte d'aquesta borsa estan vinculats al desenvolupament de projectes d'investigació a l'Institut Valencià d'Investigacions Agràries que tenen un marc temporal definit en la seua resolució de concessió. Aquests projectes s'obtenen en competència amb altres entitats o altres grups d'investigació en virtut de la seua qualitat científica, derivada tant de la pròpia proposta de treball (memòria d'activitats que es desenvoluparan, mitjans, cronograma, explotació dels resultats, etc.), com dels mèrits de la persona que assumeix el rol investigador principal o coordinador del projecte, així com la del grup que fa la proposta.



L'exercici de les tasques atribuïdes al personal de suport en aquests projectes d'investigació requereix una idoneïtat en raó dels projectes que es desenvoluparan. A açò cal afegir que els llocs s'han de cobrir en un termini raonable per a l'execució del projecte d'investigació, que té uns límits temporals concrets i precisos i, sovint, depenen de l'activitat i dels cicles biològics dels éssers vius (plantes, animals, fongs, bacteris, etc.) amb els quals es treballa. Un retard en el començament d'un projecte pot ajornar els resultats més d'un any degut a l'estacionalitat dels esmentats cicles naturals. A més, aquests projectes solen ser coordinats amb altres institucions i, per tant, les tasques específiques han de fer-se a temps per tal de no interferir en l'activitat d'altres organismes. Per la qual cosa, aquesta direcció general considera necessari tramitar, de conformitat amb el que disposen els articles 4.1 b) 3r i 4.2 d'aquesta ordre, la constitució d'aquesta borsa específica pel procediment d'urgència.





Aquests llocs satisfan les particularitats establides tant en la Llei 10/2010, de la Generalitat, de 9 de juliol, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana, en referència als cossos i les escales que s'esmenten en l'annex I, com en la Llei 4/1991, de la Generalitat, de creació com a entitat autònoma de l'IVIA, i el Decret 128/2006, del Consell, de 22 de setembre, pel qual es modifica el Decret 233/1991, de 9 de desembre, pel qual s'aprova el reglament de l'IVIA.



En virtut d'això i fent ús de les facultats que té conferides aquesta Direcció General de Funció Pública, de conformitat amb el que estableix el Decret 87/2017, del Consell, de 7 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, resolc:





Primer. Convocatòria de la borsa específica de treball temporal

Convocar pel procediment d'urgència la constitució de la borsa específica de treball temporal d'enginyer o enginyera tècnics col·laboradors en investigació en biologia molecular (A2-14-01) a fi que puguen proveir-se els llocs de treball que figuren en l'annex I així com els altres que, amb les mateixes funcions, puguen crear-se amb posterioritat per a desenvolupar tasques de suport associades a projectes d'investigació de l'IVIA, de conformitat amb el que estableix l'Ordre 18/2018, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, de 23 de juliol de 2018.



Segon. Sistema selectiu

El sistema selectiu consistirà en un examen de coneixements eliminatori i en la valoració dels mèrits aportats pels aspirants.



Tercer. Requisits dels aspirants

3.1. Nacionalitat espanyola o d'un estat membre de la Unió Europea o nacionalitat d'algun estat en el qual siga aplicable la lliure circulació de treballadors. Independentment de la seua nacionalitat, també podran participar el cònjuge dels espanyols i de les persones nacionals d'altres estats membres de la Unió Europea, sempre que no estiguen separats de dret, i els seus descendents i els del seu cònjuge, que siguen menors de vint-i-un anys o majors d'aquesta edat dependents.



Els aspirants que no tinguen la nacionalitat espanyola han de fer una prova de coneixement de castellà. Amb caràcter previ a la realització de les proves, els aspirants l'origen dels quals no es desprenga el coneixement de castellà han d'acreditar el coneixement de castellà mitjançant la realització d'una prova, en la qual es comprovarà que tenen un nivell adequat de comprensió i expressió oral i escrita d'aquesta llengua, d'acord amb el que es disposa en el Reial decret 1137/2002, de 31 d'octubre, modificat pel Reial decret 264/2008, de 22 de febrer, pel qual es regulen els diplomes d'espanyol com a llengua estrangera. Aquesta prova es qualificarà com a «apte/a» o «no apte/a».



Estan eximides de fer aquesta prova totes aquelles persones que acrediten estar en possessió del diploma, la titulació o certificació oficial corresponent, de coneixement de castellà.

3.2. Haver complit setze anys i no excedir, si escau, l'edat màxima de jubilació forçosa o aquella altra que es puga establir per llei.



3.3. Estar en possessió de la titulació exigida per al lloc de conformitat amb el que s'estableix en l'annex I o complir els requisits per a obtindre-la en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds de participació. Les equivalències dels títols al·legats les haurà de justificar la persona interessada.

3.4. En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger, s'ha d'acreditar que s'està en possessió de la convalidació corresponent o de la credencial que acredite, si escau, l'homologació o la declaració d'equivalència a titulació. Aquest requisit no serà aplicable als aspirants que hagen obtingut el reconeixement de la seua qualificació professional, en l'àmbit de les professions regulades, a l'empara de les disposicions de dret comunitari.

3.5. Tindre la capacitat física i psíquica necessària per a l'acompliment de les funcions dels llocs de treball oferits.

3.6. No trobar-se en situació d'inhabilitació penal per a l'exercici de funcions públiques.

3.7. No haver sigut objecte de separació mitjançant expedient disciplinari, de qualsevol administració o ocupació pública.

3.8. Els aspirants la nacionalitat dels quals no siga l'espanyola han de declarar, igualment, no estar sotmesos a sanció disciplinària o condemna penal que impedisca, en el seu estat, l'accés a la funció pública.

3.9. Aquests requisits han de reunir-se en el moment de finalització del termini de presentació de sol·licituds i mantindre's durant tot el procés selectiu fins al moment, si escau, de presa de possessió.

3.10. Les persones amb diversitat funcional han de fer constar aquesta circumstància en la seua sol·licitud a l'efecte que, per l'òrgan tècnic de selecció, s'adopten les mesures necessàries que permeten la realització normal de les proves; per a fer-ho, han d'especificar en la sol·licitud el tipus de diversitat funcional: (F) física, (P) psíquica o (S) sensorial.



Quart. Sol·licituds

4.1. Les persones interessades que reunisquen els requisits assenyalats en la base tercera han de presentar:

a) Sol·licitud dirigida a l'Institut Valencià d'Investigacions Agràries a Moncada disponible en la pàgina web de l'IVIA (http://www.ivia.gva.es), o en la pàgina de l'Administració de la Generalitat http://www.gva.es (apartat: Atenció a la ciutadania, Guia PROP, Ocupació Pública, IVIA).

b) Fotocòpia del títol acadèmic o resguard d'haver abonat els drets d'expedició. En cas de titulacions estrangeres, caldrà acreditar l'homologació o equivalència corresponent o haver iniciat els tràmits per a aquesta.

c) Curriculum vitae que acredite els mèrits amb documents fotocopiats. No és necessària la compulsa dels documents que es presenten fotocopiats; n'hi ha prou amb la declaració jurada de l'interessat sobre l'autenticitat d'aquests, així com les dades que figuren en la instància, sense perjudici que en qualsevol moment es puguen requerir els aspirants perquè acrediten la veracitat de les circumstàncies i dels documents aportats objecte de valoració.



d) Full d'autobaremació que pot descarregar-se en la pàgina web de l'IVIA (http://www.ivia.gva.es) o, si escau, en la pàgina web http://www.gva.es (apartat: Atenció a la ciutadania, Guia PROP, Ocupació Pública, IVIA).

4.2 Les persones queden vinculades a les dades que hagen fet constar en la seua sol·licitud. Si els requisits o els mèrits ja consten acreditats i inscrits en el Registre de Personal de l'Administració de la Generalitat, només caldrà al·legar-ho.

4.3 Els mèrits que no consten inscrits i que no s'acrediten de la manera establida en aquesta convocatòria no es valoraran; les titulacions acadèmiques, les acreditacions administratives i els mèrits al·legats hauran d'haver sigut obtinguts amb anterioritat a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds d'inscripció en borsa.

4.4. Lloc de presentació:

– Els aspirants que disposen de signatura electrònica han de presentar la sol·licitud i els documents telemàticament sense necessitat d'acudir a cap registre presencial mitjançant accés a la pàgina de l'Administració de la Generalitat http://www.gva.es (apartat: Atenció a la ciutadania, Guia PROP, Ocupació Pública, IVIA).

– Els aspirants que no disposen de signatura electrònica han de presentar la sol·licitud en qualsevol oficina PROP de la Comunitat Valenciana. Podran, així mateix, remetre's per correu a la seu de l'Institut Valencià d'Investigacions Agràries, a Moncada (València), carretera CV-315, km. 10,7, CP 46113, o en qualsevol dels llocs previstos en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Les que es presenten en les oficines de Correus s'han de certificar i en la instància ha de figurar el segell de certificat de l'oficina de Correus per a ser admeses.



4.5. El termini de presentació d'instàncies serà de 5 dies hàbils, comptats des de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Cinqué. Admissió dels aspirants

5.1. Transcorregut el termini de presentació de sol·licituds i amb prèvia verificació de la sol·licitud i documentació aportada, l'òrgan tècnic de selecció publicarà la relació provisional de persones admeses i excloses en el web de l'IVIA i concedirà un termini de 5 dies hàbils, a comptar des de l'endemà d'aquesta publicació, per a formular al·legacions i/o esmenar defectes que hagen motivat l'error o l'exclusió, tot això de conformitat amb el que disposa l'article 68 de la Llei 39/2015, de procediment administratiu comú.

5.2. Conclòs aquest termini i una vegada examinades les al·legacions i esmenats els defectes, es publicarà, en els mateixos mitjans indicats anteriorment, la llista definitiva de persones admeses i la data, l'hora i el lloc de la prova escrita.

5.3. L'òrgan tècnic de selecció admetrà els candidats i candidates que acrediten els requisits mínims exigits en la convocatòria; aquests quedaran vinculats a les dades que hagen fet constar en les seues sol·licituds.



Sisé. Procediment de selecció

6.1. El procés de selecció constarà de dues fases:

6.1.1. Primera fase: prova escrita

Es realitzarà a la seu central de l'Institut Valencià d'Investigacions Agràries a Moncada (València), o al lloc que es designe oportunament.



La prova consistirà a contestar per escrit un qüestionari de 25 preguntes de tipus test que versarà sobre les matèries directament relacionades amb les funcions dels llocs i que es detallen en el temari que figura en l'annex I d'aquesta convocatòria. Cada pregunta tindrà 4 respostes possibles, de les quals només una serà vàlida. Cada encert suposarà 2 punts i cada error descomptarà 1/3 del que val un encert, és a dir, 0,67 punts.

Aquesta fase es qualificarà amb un màxim de 50 punts. Per a superar aquesta fase serà necessari que s'haja aconseguit un mínim de 25 punts.

En el cas que no hi haja suficients aspirants que aconseguisquen la puntuació, la Comissió decidirà si és procedent admetre en la segona fase els candidats que hagen aconseguit un mínim de 20 punts. Si, malgrat això, no hi ha suficients aspirants que aconseguisquen aquesta puntuació, decidirà si accedeixen a aquesta fase els candidats amb més puntuació o si es requereix un nou procés selectiu.

6.1.2. Segona fase: avaluació de mèrits i situacions

En aquesta fase, la Comissió d'Avaluació només valorarà els mèrits i les situacions dels candidats que hagen superat la primera fase.

a) Avaluació de mèrits: es qualificarà amb un màxim de 45 punts, d'acord amb el barem i la documentació justificativa següents:



b) Situació personal: a les persones que acrediten un grau de diversitat funcional igual o superior al 33 per cent, se'ls incrementarà la puntuació en 3 punts addicionals, i a les que tinguen reconegut un grau de diversitat funcional igual o superior al 65 per cent, en 5 punts addicionals.

6.2. Finalitzades les dues fases del procediment de selecció, es publicarà en la pàgina web de l'IVIA i en el tauler d'anuncis de la seua seu central una llista provisional de persones candidates que hagen superat la prova escrita segons s'indica en el punt 6.1.1, amb la puntuació obtinguda tant en aquesta prova com en l'avaluació dels mèrits al·legats, i es concedirà un termini de 5 dies hàbils, a comptar des de l'endemà d'aquesta publicació, per a formular possibles reclamacions.



Seté. Ordre de classificació i proposta de borsa

7.1. L'ordre de prelació en la borsa s'obtindrà de la suma de la puntuació obtinguda en cada una de les dues fases en què s'articula aquest procediment.

7.2. En el supòsit d'igualtat de puntuació, tindran preferència les persones amb diversitat funcional, sempre que acrediten la compatibilitat amb l'exercici de les tasques i funcions corresponents al lloc de treball. Si l'empat es produeix entre dues persones discapacitades, es triarà la que tinga un percentatge més alt de diversitat funcional. En els altres casos d'empat, es considerarà primer el candidat que haja obtingut una puntuació més alta, d'acord amb el que s'indica a continuació i en aquest ordre:

1. Prova escrita.

2. Mèrits d'experiència professional.

3. Mèrits formatius.

Si encara persisteix l'empat, es dirimirà a favor del sol·licitant de més edat.

7.3. L'ordre de prelació previst en el punt anterior tindrà les excepcions següents:

a) La dona víctima de violència de gènere, acreditada per mitjà de l'ordre de protecció a favor de la víctima o excepcionalment, mentre que aquesta es dicta, de l'informe del Ministeri Fiscal, dels serveis socials o dels serveis públics de salut competents, que indique l'existència d'indicis que l'empleada pública temporal és víctima de violència de gènere. Podrà renunciar justificadament a ser nomenada o cessar en el lloc que exerceix i ser nomenada en la primera vacant que es proveïsca en la borsa, per a fer efectiva la seua protecció.

b) Les víctimes de violència de terrorisme, cònjuge o persona que haja conviscut amb anàloga relació d'afectivitat i els fills i filles de les persones ferides o mortes, així com personal amenaçat en els termes de la normativa reguladora del reconeixement i protecció integral a les víctimes del terrorisme, amb el reconeixement previ del Ministeri de l'Interior de sentència judicial ferma. Podrà renunciar justificadament a ser nomenada o cessar en el lloc que exerceix i ser nomenada en la primera vacant que es proveïsca en la borsa per a fer efectiva la seua protecció.



7.4. En el cas que per ordre de prelació corresponga efectuar un nomenament i, per part de l'òrgan encarregat de formalitzar-lo s'aprecien dubtes raonables sobre la compatibilitat funcional de l'aspirant, s'informarà la Comissió de Seguiment, que haurà de sol·licitar el dictamen corresponent a la Comissió Mixta de Diversitat Funcional, la qual haurà d'emetre'l en el termini dels 5 dies hàbils següents.



7.5. En virtut d'aquesta valoració final i prelació, l'òrgan tècnic de selecció elevarà a la Direcció General de Funció Pública la proposta de borsa amb l'ordre de classificació, que dictarà una resolució i n'ordenarà la publicació en la pàgina web.



Huité. Òrgan tècnic de selecció

8.1. L'òrgan tècnic de selecció estarà compost pels següents membres representants de l'Administració; tots aquests, personal científic i tècnic especialitzat participant en els projectes d'investigació als quals estan vinculats els llocs de treball:

Presidenta: Marco Noales, Ester

Suplent: Urbaneja García, Alberto

Vocal: Vives García, M. Carmen

Suplent: Olmos Castelló, Antonio

Secretari: Rubio Miguélez, Luis

Suplent: Asins Cebrián, M. José

8.2. El seu funcionament es regirà pel que es disposa en els articles del 28 al 31 del Decret 3/2017, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana, del 15 al 18 de la Llei 40/2015, de règim jurídic del sector públic i, de manera supletòria, pels articles del 19 al 24 d'aquesta mateixa Llei.

8.3. L'òrgan tècnic de selecció resoldrà tots els dubtes que puguen sorgir en l'aplicació d'aquestes normes, i tot allò que s'haja de fer en els casos no previstos.



Nové. Àmbit territorial de la borsa

L'àmbit territorial d'aquesta borsa de treball és la província de València i la provisió de llocs s'efectuarà de conformitat amb el que disposa l'Ordre 18/2018, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, de 19 de juliol de 2018.



Desé. Normes de funcionament

10.1. Aquesta borsa s'ajustarà en el seu funcionament al que disposa l'Ordre 18/2018, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, de 19 de juliol de 2018, així com als criteris de la Comissió de Seguiment de borses.

10.2. Els llocs seran proveïts per ordre de puntuació en el barem, amb les excepcions a l'ordre de prelació previstes en l'ordre reguladora.





Onzé. Recursos

11.1. Aquesta resolució posa fi a la via administrativa i, en contra, es pot interposar recurs de reposició, amb caràcter potestatiu, davant del mateix òrgan que l'ha dictada, en el termini d'un mes a partir de l'endemà de ser publicada, de conformitat amb els articles 112, 114, 115, 123 i 124, de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

11.2. Si no es presenta recurs en reposició i d'acord amb el que disposen els articles 8, 14 i 46 de la Llei 29/1998, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, les persones interessades poden interposar recurs contenciós administratiu davant del Jutjat Contenciós Administratiu de València, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució.

11.3. Les citacions en els recursos contenciosos administratius que se substancien contra aquesta resolució es faran per mitjà de la inserció de l'edicte corresponent en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 5 d'abril de 2019.– La directora general de Funció Pública: Eva María Coscollá Grau



Temari



1. Protecció de cultius.

2. Detecció de bacteris patògens d'importància en l'agricultura.



3. Tècniques moleculars aplicades a la detecció de patògens agrícoles.

4. Maneig de bacteris de quarantena en condicions de seguretat biològica.

5. Anàlisi i interpretació dels resultats obtinguts amb les tècniques moleculars aplicades a la detecció.

Mapa web