Ficha disposicion

Ficha disposicion





Ajuntament de Tavernes de la Valldigna. Bases específiques del procés selectiu per a la contractació laboral indefinida de places de personal laboral com a mestre o mestra d'educació permanent d'adults



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 9066 de 21.04.2021
Número identificador:  2021/3552
Referència Base de Dades:  003536/2021
 

  • Anàlisi documental

    Texto
    Texto Texto2
    Origen de disposició: Ajuntament
    Grup temàtic: Ocupació pública
    Descriptors:
      Temàtics: ofertes d'ocupació pública i oposicions, Grup A, subgrup A2. Titulació universitària de grau
      Descriptors toponímics: Tavernes de La Valldigna



Bases específiques del procés selectiu per a la contractació laboral indefinida de places de personal laboral com a mestre o mestra d'educació permanent d'adults (EPA), subgrup A2, i per a la creació d'una borsa de treball. [2021/3552]

Mitjançant Decret 202101086, de 29 de març de 2021, de la Regidoria Delegació de Personal s'ha resolt el següent:



«Primer. Aprovar les següents bases específiques:

Bases específiques que han de regir el procés de selecció per a la contractació laboral indefinida de places de personal laboral, mestre/a d'educació permanent d'adults (EPA), (subgrup A2) incloses a l'oferta pública d'ocupació i formació de borsa de treball.

(EXP 004-0069/2021).



1. Les presents bases específiques tenen per objecte desenvolupar les previsions fetes a les bases generals que han de regir les convocatòries dels processos per a la selecció de les places incloses en les distintes ofertes d'ocupació pública de l'Ajuntament de Tavernes de la Valldigna, aprovades mitjançant Decret de data 10 de maig de 2005. Aquestes bases van ser publicades al Butlletí Oficial de la Província (BOP) de data 15 de juny de 2005, així com al Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) de data 22 de juny de 2005 (Exp. 4-053/2005).



Des de la seua aprovació, aquestes bases han estat modificades per tal d'ajustar-les a les normes legals posteriors i a la casuística i pràctica administrativa adequada en les següents ocasions:



Data decret de modificació Expedient Publicació al BOPV Publicació al DOGV

25 de juny de 2007 4-053/2007 11 juliol 2007 8 agost 2007

10 de maig de 2010 4-053/2010 27 maig 2010 26 maig 2010

31 d'octubre de 2011 4-084/2011 15 novembre 2011 8 novembre 2011

27 de gener de 2012 4-084/2011 27 febrer 2012 24 febrer 2012

6 de març de 2018 4-063/2018 5 abril 2018 9 abril 2018





Principalment, l'objecte de les presents bases específiques és la regulació del procés selectiu per la contractació laboral indefinida de les places de mestre/a d'educació permanent d'adults (EPA), subgrup A2, incloses a l'oferta d'ocupació pública d'aquest Ajuntament.



Les característiques de les places actualment incloses a l'OPE 2018, són les següents:



Denominació: mestre/a d'educació permanent d'adults.

Naturalesa: personal laboral fix (continu i dedicació completa 37,5 h/setmanals).

Grup: subgrup A2 (art. 76 TRLEBEP).

Escala: administració especial.

Subescala: tècnica.

Classe: mitjana.

Categoria: ---.

Nombre de vacants: una (OPE 2018; BOP 02.03.2020 i DOGV 09.03.2020).

Torn de selecció: consolidació o estabilització d'ocupació temporal.



Procediment de selecció: concurs.

Lloc de treball a consolidar:

J014 Cap d'activitat Nivell 21 Educació.



Denominació: mestre/a d'educació permanent d'adults.

Naturalesa: personal laboral fix discontinu amb dedicació parcial (actualment amb dedicació de 23.40 hores/setmanals i 9,5 mesos/any).



Grup: subgrup A2 (art. 76 TRLEBEP).

Escala: administració especial.

Subescala: tècnica.

Classe: mitjana.

Categoria: ---.

Nombre de vacants: una (OPE 2018; BOP 02.03.2020 i DOGV 09.03.2020).

Torn de selecció: consolidació o estabilització d'ocupació temporal.



Procediment de selecció: concurs.

Lloc de treball a consolidar:

J017 Tècnic/a nivell 21 Educació.



En el supòsit de no procedir a cobrir alguna de les places vacants anteriorment detallades mitjançant el torn de consolidació o estabilització es procedirà a cobrir-la pel torn lliure o promoció interna, segons corresponga, per la qual cosa, donat eixe cas, hauran d'aprovar-se les bases corresponents al torn procedent.

No correspon fer cap declaració respecte al que preveu el Pla d'igualtat entre homes i dones del personal empleat al servei d'aquest Ajuntament en relació al sexe infrarepresentat en el total del personal adscrit a aquest tipus de places en aquest Ajuntament, ja que actualment hi ha paritat entre homes i dones en el personal adscrit al servei d'educació.

Igualment és objecte d'aquest procés selectiu la constitució d'una borsa de treball amb les persones aspirants que participen en el present procés de selecció.



2. Legislació aplicable

En tot allò no previst en les bases, és d'aplicació el que s'estableix a les bases generals que han de regir les convocatòries de les proves selectives per a la selecció de les places incloses en les distintes ofertes d'ocupació pública de l'Ajuntament de Tavernes de la Valldigna, així com el que estableixen les disposicions esmentades a les referides bases generals i altres normes que hi siguen d'aplicació.



3. Requisits de les persones aspirants

Les persones aspirants han de tenir els següents requisits:

– Estar en possessió de les titulacions universitàries següents, o estar en condicions d'obtindre-les en la data en què acabe el termini de presentació d'instàncies:

– Títol de mestre o mestra

– Diplomat o grau en magisteri

– Grau en pedagogia.

– Primer cicle de la llicenciatura de pedagogia.

– Altres titulacions universitàries acompanyades del Curs d'Adaptació Pedagògica (CAP) o el Màster d'Adaptació Pedagògica equivalent.



– Altres títols universitaris que l'habiliten per a treballar com a mestre o mestra.

En tot cas, l'equivalència haurà de ser aportada per les persones aspirants mitjançant certificat expedit a aquest efecte per l'Administració competent en cada cas.

– Tindre complits setze anys i no superar l'edat màxima de jubilació forçosa.

– Tenir la nacionalitat espanyola, sense perjudici del que s'estableix a l'article 57 del text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic (TRLEBEP).

– No patir malaltia, ni estar afectat per limitació física o psíquica incompatible amb l'exercici de les funcions pròpies de les places convocades, o que les impossibilite.

– No haver estat separat, mitjançant expedient disciplinari, del servei de cap administració pública, ni estar inhabilitat per a l'exercici de les funcions públiques, ni estar complint la sanció ferma d'ocupació i sou del seu lloc de treball com empleat públic.

– No haver sigut condemnat per sentència ferma per algun delicte contra la llibertat i indemnitat sexual, conforme al que es disposa en l'article 13.5 de la Llei orgànica 1/1996, de 15 de gener, de protecció jurídica del menor, de modificació parcial del Codi Civil i de la Llei d'Enjudiciament Civil.



4. Pagament dels drets d'examen

Qui vullga participar en les corresponents proves d'accés, haurà de sol·licitar-ho mitjançant la instància corresponent, amb el pagament dels drets de participació en el procés selectiu, tot això de conformitat amb l'ordenança fiscal reguladora de la taxa per a la realització de proves selectives d'accés a la funció pública, sense que siga necessari incorporar el justificant de pagament, la qual cosa es comprovarà d'ofici pels serveis municipals.

El pagament de la taxa de participació en les proves selectives s'haurà de fer dins del termini de presentació de sol·licituds. La persona aspirant que no pague les taxes, o la pague fora d'eixe termini, serà declarat exclòs de participar en el procés selectiu en les llistes de persones aspirants admeses per entendre que desisteix tàcitament de participar en el procés de selecció.



5. Proves selectives

El procés selectiu constarà d'una única fase de concurs.

Els mèrits de les persones aspirants s'han de relacionar i presentar junt amb la sol·licitud de participació en les proves selectives, i han d'estar referits únicament als mèrits que les persones aspirants tenen fins a la data de finalització del termini de presentació de sol·licitud de participació en les proves selectives.

Sols es valoraran a la fase de concurs els mèrits degudament acreditats que corresponguin amb els mèrits relacionats junt amb la sol·licitud abans esmentada que siguen presentats dins del termini de presentació de sol·licituds de participació en el procés selectiu, tot això, sense perjudici de l'esmena o aclariment d'algun mèrit que siga requerida pel tribunal.

Els mèrits que es valoren en la fase de concurs són els següents:

a) Experiència: s'entén per aquesta la prestació de serveis professionals com a funcionari o contractat laboral, en places de la mateixa categoria de la plaça convocada. És a dir, places de mestre/a, subgrup A2.

b) Titulacions: es valorarà estar en possessió de les titulacions que es detallen en aquest apartat que siguen diferents de les que l'aspirant presente o al·legue com a requisit.

c) Coneixements de valencià: únicament seran avaluables els certificats expedits per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, Escola Oficial d'Idiomes, universitats o altres organismes oficials amb la deguda acreditació de l'equivalència.

d) Altres mèrits:

1. Treball per compte propi o aliè com a mestre/a, pedagog/a o professor/a:

2. Coneixement de llengües o idiomes comunitàries.

3. Diversitat funcional.

e) Cursos: es valorarà l'assistència i/o aprofitament a cursos amb certificat acreditatiu, sempre que tinguen una relació estreta amb les activitats, coneixements i/o experiència pròpies de les places convocades, i estiga reflectida de manera expressa la seua duració en hores lectives. Igualment, en compliment del Pla d'Igualtat es valorarà la formació en matèria de gènere i igualtat.



Mèrits a valorar Puntuació màxima Valoració

Experiència en aquest Ajuntament 17,5 punts 0,25 punts per cada mes de serveis en la categoria convocada en aquest Ajuntament fins a un màxim de 17,5 punts.

Experiència en altres administracions 5 punts 0,15 punts per cada mes de serveis en la categoria convocada en altres administracions locals fins a un màxim de 5 punts.

0,075 punts per cada mes de serveis en la categoria convocada en altres administracions públiques fins a un màxim de 5 punts.

Titulacions diferents de la que es presenta com a requisit d'accés 5 punts Diplomatura: 4,375 punts

Grau universitari, llicenciat, màster universitari, doctorat: 5,00 punts

Valencià 5 punts Oral / Nivell A2 del MCER: 1,25 punts

Elemental / Nivell B1 del MCER: 2,50 punts

– -– / Nivell B2 del MCER: 3,125 punts

Mitjà / Nivell C1 del MCER: 3,75 punts

Llenguatge administratiu / sense equivalència del MCER: 4,375 punts Superior / Nivell C2 del MCER: 5,00 punts

Es comptarà el certificat superior acreditat.

Altres mèrits 2,5 punts 1. Treball per compte propi o aliè com a mestre/a, pedagog/a o professor/a:

Per cada més complet de treball 0,02 punts fins a un màxim de 0,60 punts.

2. Coneixement de llengües reconegudes a nivell comunitari (màxim 1,50 punts):

Es valoraran cada nivell del marc europeu segons la següent taula d'equivalències:

Nivell Bàsic = Nivell A2 del MCER 0,50 punts

Nivell Intermedi = Nivell B1 del MCER 0.75 punts

Nivell Avançat = Nivell B2 del MCER 1,00 punts

Nivell C1 = Nivell C1 del MCER 1,25 punts

Nivell C2 = Nivell C2 del MCER 1,50 punts

Es comptarà el certificat superior de cada llengua acreditada.

3. Diversitat funcional (màxim 0,60 punts):



Diversitat superior al 33 % 0,30 punts.

Diversitat superior al 66 % 0,60 punts

Cursos 5 punts 0,0625 punts per hora de curs o acció formativa.

Puntuació

màxima 40 punts





Acreditacions: per a l'escaient valoració dels mèrits referits hauran d'acreditar-se en la forma que a continuació es detalla:

a) Experiència: mitjançant certificat expedit per l'òrgan competent de l'administració on s'hagen prestat els serveis, que es detallarà per mesos complets de serveis prestats.

b) Titulacions: mitjançant l'aportació d'original o còpia degudament compulsada o electrònica autèntica del títol expedit per l'organisme públic competent.

c) Coneixements de valencià: mitjançant l'aportació de l'original o còpia degudament compulsada o electrònica autèntica del títol expedit per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià o altres organismes oficials, si fa el cas, original o còpia compulsada del títol equivalent, sempre que per part de la persona aspirant s'acredite l'equivalència per organisme competent.

d) Altres mèrits:

1. Treball per compte propi o aliè com a mestre/a, pedagog/a o professor/a: còpia del contracte de treball o altre document acreditatiu, tots dos acompanyats del document de temps i períodes de cotitzacions a la seguretat social en el grup cotització 01 o 02.

2. Coneixement de llengües comunitàries: els idiomes comunitaris s'acreditaran mitjançant certificat de coneixements de la Escola Oficial d'Idiomes i/o Universitats, o títols equivalents degudament acreditada aquesta circumstància per la persona aspirant.

3. Diversitat funcional: certificat emés per l'organisme competent en el que s'acredite el grau de diversitat funcional.

e) Cursos: la realització de cursos s'acreditarà a través de certificats o diplomes, i es valorarà únicament si van ser organitzats o convocats per universitats, instituts o escoles oficials de formació de funcionaris, i altres entitats o centres docents públics o privats dels prevists en la Llei orgànica 8/1985, de 13 de juliol, reguladora del dret a l'educació, quan hagen sigut homologats pels instituts o escoles oficials de formació de funcionaris o per la universitat, o estiguen inclosos dins del marc dels plans de formació contínua de les administracions públiques. No es podran valorar ni es tindran en compte aquells cursos en què no s'expresse la duració en hores lectives.





6. Creació d'una borsa de treball preferent i borsa de treball supletòria

– Borsa de treball preferent:

De conformitat amb el que disposa el Pla d'ordenació de recursos humans aprovat mitjançant acord del Ple de la Corporació de data 10 de febrer de 2020 (punt 2.3 de l'ordre del dia), publicat al tauler electrònic de l'Ajuntament i en el DOGV de data 9 de març de 2020, aquelles persones contractades laborals temporals que estigueren ocupant els llocs de treball que han estat objecte de convocatòria pel torn de consolidació o estabilització d'ocupació temporal, en cas que no superen el procés de consolidació o estabilització convocat o no siguin proposats pel tribunal per la seua contractació com a personal fix, passaran a constituir una borsa de treball per a futures contractacions laborals temporals, la qual tindrà prioritat sobre qualsevol bossa de treball que es constituïsca o s'haja constituït amb anterioritat.



L'ordre de prioritat dins d'aquesta borsa de treball preferent vindrà donada per la suma dels punts totals obtinguts en el procés selectiu convocat per consolidació o estabilització d'ocupació temporal, essent un requisit imprescindible per formar part d'aquesta borsa preferent haver-hi participat en el present procés selectiu.



– Borsa de treball supletòria:

Pel que fa a la resta de persones aspirants del procés selectiu, es constituirà una borsa de treball supletòria respecte de l'anterior, en base a les normes i criteris establerts a les bases generals de funcionament i constitució de les borses de treball vigent en el moment de finalització del present procés de selecció de consolidació o estabilització d'ocupació temporal.



Segon

Publicar les presents bases al tauler electrònic d'edictes municipal, al Butlletí Oficial de la Província de València, Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i a la pàgina web de l'Ajuntament de Tavernes de la Valldigna (www.tavernes.es).



Tercer

Igualment, significar que aquest acte, de conformitat amb el que estableix l'article 52.2 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, posa fi a la via administrativa.

Contra el mateix es podrà interposar, els següents recursos:

– Amb caràcter potestatiu, recurs de reposició o impugnar-lo directament davant de la jurisdicció contenciosa administrativa.

En el supòsit que s'interpose el recurs de reposició, es farà davant de l'òrgan municipal que va dictar l'acte en el termini d'un mes comptador des de l'endemà al que va tenir lloc la notificació de l'acte. La seua interposició impedirà, fins a la seua resolució expressa o presumpta, la utilització de la via contenciosa administrativa de conformitat amb el que disposa la legislació de procediment administratiu. El recurs de reposició caldrà que es resolga i es notifique en el termini d'un mes, en cas contrari, s'entendrà desestimat i quedarà oberta la via contenciosa administrativa.

– En el supòsit que es decidesca interposar el recurs contenciós administratiu directament, es farà, davant del Jutjat Contenciós Administratiu de València, en els terminis següents:

– Dos mesos comptats des de l'endemà de la notificació de l'acte administratiu que s'impugna.

– Dos mesos des del dia que es notifique la resolució del recurs de reposició presentat.

– Sis mesos, des del transcurs d'un mes des de la interposició del recurs de reposició sense que es notifique la seua resolució.

Tot això sense perjudici que es pot exercitar qualsevol altra acció o recurs que s'estime convenient a la defensa dels drets dels interessats»





La qual cosa es fa pública per a general coneixement.



Tavernes de la Valldigna, 7 d'abril de 2021.– El cap de l'Activitat de Recursos Humans i Gestió de Personal: Valentín Vercher Manclús.

Mapa web