Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 29 de març de 2021, del Rectorat de la Universitat de València, per la qual es convoquen proves selectives d'accés al grup A



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 9066 de 21.04.2021
Número identificador:  2021/3355
Referència Base de Dades:  003539/2021
 



RESOLUCIÓ de 29 de març de 2021, del Rectorat de la Universitat de València, per la qual es convoquen proves selectives d'accés al grup A (subgrup A2), pel torn lliure, sector d'administració especial, escala tècnica mitjana d'assessorament lingüístic, d'aquesta universitat. [2021/3355]

Aquest rectorat, fent ús de les competències que li atribueix l'article 20, en relació amb el 2.2 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats, modificada per la Llei 4/2007, de 12 d'abril, el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic i d'acord amb el que estableix l'article 190 dels Estatuts de la Universitat de València, acorda convocar proves selectives d'accés al grup A (subgrup A2), pel torn lliure, sector d'administració especial, escala tècnica mitjana d'assessorament lingüístic de la Universitat de València, de conformitat amb les següents



Bases de la convocatòria



Primera. Normes generals

1.1. Aquesta convocatòria té per objecte la selecció de personal per a cobrir 1 lloc vacant del grup A (subgrup A2), pel torn lliure, sector d'administració especial, escala tècnica mitjana d'assessorament lingüístic mitjançant el sistema de concurs oposició. (Oferta d'ocupació pública UVEG: 2017).

1.2. D'acord amb el que estableix l'article 73 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats, la realització d'aquestes proves selectives s'ha d'ajustar al que disposa la legislació vigent per a la funció pública de la Generalitat Valenciana i la normativa específica universitària recollida en la Llei orgànica d'universitats i en els Estatuts de la Universitat de València, així com en les normes que estableix aquesta convocatòria.

1.3. El procés selectiu constituït pel concurs oposició l'integraran les proves, les valoracions, les puntuacions i les matèries que figuren en l'annex I. El temari que ha de regir aquestes proves figura en els annexos II i III.

1.4. L'adjudicació del lloc a la persona aspirant que supere aquest procés selectiu s'efectuarà d'acord amb l'ordre de puntuació obtinguda per les persones aprovades en el concurs oposició, sempre que reunisca els requisits determinats per al lloc en la relació de llocs de treball.



1.5. D'acord amb el que preveu l'article 75.2 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats, aquesta convocatòria es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) i en el Boletín Oficial del Estado (BOE). Aquesta última publicació és la que es prendrà com a referència a l'efecte del còmput de terminis per a la presentació de sol·licituds de participació. La resta de resolucions administratives derivades d'aquesta convocatòria es publicaran únicament en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV).



Segona. Requisits de les persones aspirants

2.1. Per a ser admeses en aquestes proves selectives, les persones aspirants han de reunir els requisits següents:

2.1.1. Tenir la nacionalitat espanyola o la d'algun dels altres estats membres de la Unió Europea, o ser nacional d'algun estat en el qual s'aplique la lliure circulació de treballadors o treballadores en virtut de tractats internacionals establerts per la Unió Europea i ratificats per Espanya.

Igualment, poden participar-hi els cònjuges dels espanyols i dels nacionals d'altres estats membres de la Unió Europea, independentment de la seua nacionalitat, sempre que no estiguen separats de dret i els seus descendents, i els del seu cònjuge sempre que no estiguen separats de dret, siguen menors de vint-i-un anys o més majors si són dependents.

2.1.2. Haver complit setze anys i no haver aconseguit l'edat de jubilació.

2.1.3. Posseir el títol de diplomatura universitària, enginyeria tècnica, arquitectura tècnica, o titulació equivalent, o estar en condicions d'obtenir-lo abans que acabe del termini de presentació de sol·licituds de participació.

En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger, la persona aspirant haurà d'estar en possessió de la credencial que acredite la seua homologació.

2.1.4. Posseir la capacitat física i psíquica necessàries per a exercir les funcions corresponents al lloc convocat.

2.1.5. Posseir el certificat acreditatiu de coneixements de valencià del nivell C2, expedit per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià (JQCV) de la Generalitat Valenciana o pel Servei de Política Lingüística de la Universitat de València, o posseir els certificats, títols o diplomes, convalidats segons el que estableix l'ACGUV 66/2018, pel qual s'estableixen els certificats de coneixement de valencià que expedeix el Servei de Política Lingüística de la Universitat de València i les equivalències d'altres títols, diplomes i certificats.



Es pot consultar l'Acord (ACGUV 66/2018) en aquest enllaç: https://go.uv.es/TEr0r99

2.1.6. No estar inhabilitat o inhabilitada penalment per a l'exercici de funcions públiques.

2.1.7. No haver sigut separat/a, mitjançant expedient disciplinari, d'alguna administració o ocupació pública. En el cas de tenir la nacionalitat d'un altre estat, la persona aspirant ha d'acreditar que no està inhabilitada o en una situació equivalent, ni es troba sotmesa a sanció disciplinària o equivalent que li impedisca l'accés a la funció pública en el seu estat.

2.2. Els requisits per a l'admissió a aquestes proves, recollits en l'apartat 2.1, hauran de posseir-se en el moment de la finalització del termini de presentació de sol·licituds de participació i mantenir-se durant tot el procés selectiu fins al moment de la presa de possessió.



2.3. En el moment de presentar la sol·licitud de participació, només s'exigirà una declaració expressa i formal que es reuneixen els requisits establerts en els subapartats 2.1.1 al 2.1.7 d'aquesta convocatòria, els quals s'hauran d'acreditar posteriorment en cas d'aprovar el concurs oposició.



Tercera. Presentació de sol·licituds de participació

3.1. Les persones interessades hauran de presentar la sol·licitud de participació, exclusivament, a través del formulari electrònic de la instància general que es troba a l'entorn de tramitació electrònica de la Universitat de València (ENTREU) en la següent adreça electrònica:



https://webges.uv.es/uvEntreuWeb/menu.jsp?idtramite=EXPSOLP2U

En aquest entorn es realitzaran tots els tràmits de presentació de la sol·licitud de participació i aportació de documents.

L'enllaç a la sol·licitud de participació estarà operatiu a partir de l'endemà a la publicació de la convocatòria en el BOE, en la pàgina web del Servei de Recursos Humans PAS, «Proves selectives», «Torn lliure» (https://go.uv.es/A80tRyO), dins de l'apartat corresponent a les places convocades.

En la mateixa adreça electrònica la Universitat facilita una guia amb instruccions per a emplenar el formulari de la instància general, i adjuntar la documentació a presentar per la persona sol·licitant.

3.2. Per a qualsevol incidència o dubte de caràcter tècnic en emplenar la sol·licitud de participació, es pot contactar amb la Universitat de València:

– . Si és una incidència tècnica, relacionada amb la tramitació electrònica de la sol·licitud de participació, es pot sol·licitar ajuda tècnica al correu institucional entreu@uv.es.

– . Si és un dubte respecte de les bases de la convocatòria, ha de dirigir-se al Servei de Recursos Humans (PAS), Secció Convocatòries i Concursos mitjançant el correu electrònic: convocatories@uv.es.

3.3. El termini de presentació de sol·licituds de participació és de vint dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Boletín Oficial del Estado (BOE). La publicació de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) únicament té caràcter informatiu.

3.4. Cal adjuntar al formulari electrònic de la instància general al qual es fa referència en la base 3.1 d'aquesta convocatòria els documents següents:

3.4.1. Una còpia del document nacional d'identitat. Les persones aspirants que no posseïsquen la nacionalitat espanyola, però sí el dret a participar en aquestes proves, han d'adjuntar una còpia del document que acredite la seua nacionalitat.

3.4.2. Model de sol·licitud de participació específica a què es fa referència en la base 3.1 d'aquesta convocatòria.

3.4.3. Resguard de l'ingrés dels drets d'examen i/o justificant pel qual s'acullen a l'exempció o bonificació de taxes (apartat 3.6 d'aquesta convocatòria).

3.4.4. Aquelles persones aspirants que sol·liciten mesures d'adaptació han d'adjuntar, a més del certificat de discapacitat, el dictamen tècnic facultatiu corresponent, conforme a la base 3.7 d'aquesta convocatòria.

3.5. Els drets d'examen són de 22,5 euros, que s'han d'ingressar en el compte corrent número ES21.0049.6721.65.2010001382 del Banco Santander en concepte de: «Drets d'examen – Universitat de València».



A aquest import ja se li ha aplicat la bonificació del deu per cent per presentació telemàtica de la sol·licitud de participació establida en l'article 18.1-6 de la Llei 20/2017 de taxes de la Generalitat Valenciana.



El fet de no abonar la quantitat indicada com a drets d'examen dins del termini de presentació de sol·licituds es considerarà incompliment inesmenable i determinarà l'exclusió en les proves de la persona aspirant.

3.6. D'acord amb el que disposa el text refós de la Llei de taxes de la Generalitat Valenciana, s'apliquen les següents exempcions o bonificacions referents al pagament dels drets d'examen:

3.6.1 Estan exemptes del pagament dels drets d'examen:

3.6.1.1. Les persones aspirants amb discapacitat igual o superior al 33 %. Aquestes persones han d'adjuntar a la instància general els certificats corresponents que acrediten la condició de persones amb discapacitat (certificat de la Conselleria de Benestar Social o òrgan competent).



3.6.1.2. Els membres de famílies nombroses i de famílies monoparentals de categoria especial. Aquestes persones han d'adjuntar a la instància general la documentació oficial en vigor que acredite aquesta condició.

3.6.1.3. Les víctimes d'actes de violència sobre la dona que acrediten aquesta condició a través de qualsevol dels mitjans de prova previstos en els articles 9.1 i 9.2 de la Llei 7/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat, integral contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.

3.6.1.4. Les persones aspirants que estiguen en situació d'exclusió social. Aquestes persones han d'adjuntar a la instància general la documentació oficial en vigor que acredite aquesta condició, expedida per l'òrgan competent en matèria de benestar social de l'ajuntament de residència.

3.6.2. Gaudeixen d'una bonificació del 50 % en el pagament dels drets d'examen:

Els membres de famílies nombroses i famílies monoparentals de categoria general. Aquestes persones han d'adjuntar a la instància general la documentació oficial en vigor que acredite l'esmentada condició.

La falta de justificació de l'abonament dels drets d'examen o de trobar-se exempt/a del pagament determinarà l'exclusió de la persona aspirant.

3.7. Les persones aspirants amb discapacitat que desitgen sol·licitar mesures d'adaptació han d'indicar-ho expressament en l'apartat corresponent de la sol·licitud de participació. Així mateix, han d'assenyalar també la mesura o mesures d'adaptació que requereixen.

En l'annex V figura la llista de mesures d'adaptació possibles. Perquè els siga aplicada la mesura d'adaptació corresponent han d'adjuntar a la sol·licitud de participació, els certificats del grau de discapacitat i del dictamen tècnic facultatiu expedit per l'òrgan competent.



Si no s'hi adjunta aquest últim document no serà possible la concessió de l'adaptació sol·licitada.

3.8. Els errors materials que es puguen advertir en la sol·licitud de participació es poden corregir en qualsevol moment, d'ofici o a instància de la persona interessada.





Quarta. Admissió de les persones aspirants

4.1. Una vegada finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, i després de la comprovació del compliment de tots els requisits de participació assenyalats en aquesta convocatòria, així com el pagament dels drets d'examen i/o la justificació de l'exempció de l'abonament d'aquests, la rectora o el rector dictarà una resolució, que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) i que contindrà la llista provisional de persones admeses i excloses a la realització de les proves.

4.2. A partir de l'endemà de la publicació de la llista provisional de persones admeses i excloses, s'iniciarà un termini de deu dies hàbils perquè es puguen formular al·legacions o esmenar els defectes que hagen motivat l'exclusió, d'acord amb el que estableix l'art. 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

La presentació d'al·legacions o l'esmena de defectes que hagen motivat l'exclusió, ha de realitzar-se a l'entorn de tramitació electrònica de la Universitat de València (ENTREU) en la següent adreça electrònica:

https://webges.uv.es/uvEntreuWeb/menu.jsp?idtramite=EXPSOLP2U

En qualsevol cas, per a evitar errors i possibilitar l'esmena de possibles errors dins del termini i en la forma oportuna, les persones aspirants hauran de comprovar fefaentment, no sols que no figuren en la relació de persones excloses sinó que, a més a més, el seu nom, cognoms i dades del DNI, NIE o passaport consten correctament en la relació de persones admeses.

Les persones aspirants que no esmenen els defectes detectats o no al·leguen les omissions dins del termini assenyalat seran definitivament excloses de la participació en aquestes proves.

4.3. Una vegada finalitzat el termini de reclamacions i d'al·legacions, i esmenats els defectes, es dictarà una nova resolució que contindrà la llista definitiva de persones admeses i excloses, la data, el lloc i l'hora de la realització del primer exercici. Aquesta resolució es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV).

4.4. Son causes d'exclusió, a més de les que s'indiquen en altres apartats d'aquestes bases:

– No haver presentat degudament la sol·licitud de participació telemàtica.

– No haver adjuntat la còpia del DNI, NIE o passaport o que aquest siga il·legible.

– No haver adjuntat, si escau, el justificant del pagament dels drets d'examen.



Quinta. Desenvolupament de les proves selectives

5.1. Els exercicis es realitzaran a les dependències de la Universitat de València. El primer exercici es realitzarà en el lloc, data i hora que s'establisca en la resolució del Rectorat d'aquesta universitat, mitjançant la qual s'aprovarà la llista definitiva de persones admeses i excloses de les proves objecte d'aquesta convocatòria.

5.2. En cas de realitzar-se algun dels exercicis en diverses sessions, l'ordre d'actuació de les persones opositores s'establirà per sorteig.



5.3. En cada exercici, les persones aspirants han d'acreditar la seua identitat exclusivament mitjançant la presentació del DNI, NIE, passaport o permís de conduir.

L'incompliment d'aquest requisit per alguna persona aspirant determinarà l'exclusió de la realització de les proves.

Les còpies o fotocòpies d'aquests documents no són vàlides en cap cas.

5.4. Les persones aspirants seran convocades per a cada exercici en crida única, i en seran excloses aquelles que no hi compareguen. Si la persona aspirant arriba al lloc de realització de les proves quan s'hagen iniciat o no s'hi presenta, encara que siga per causa justificada, perdrà el seu dret.

Les persones que integren l'òrgan tècnic de selecció i el personal col·laborador no permetran l'accés a les sales on es realitzen els exercicis a aquelles persones aspirants que no complisquen els requisits anteriors, ni a aquelles que compareguen després que s'haja acabat la crida de les persones aspirants convocades.

No obstant això, quan es tracte de proves orals o d'altres proves de caràcter individual i successiu, l'òrgan tècnic de selecció podrà considerar les causes al·legades i admetre la persona aspirant, sempre que aquestes proves no hagen finalitzat i aquesta admissió no menyscabe el principi d'igualtat amb la resta de persones aspirants.

5.5. Després de cada prova, l'òrgan tècnic de selecció haurà d'anunciar la realització de la següent en el tauler oficial d'anuncis electrònics de la UVEG (https://webges.uv.es/uvtaeweb/) i amb caràcter merament informatiu, en la pàgina web del Servei de Recursos Humans (PAS), l'adreça del qual és: https://www.uv.es/pas.

5.6. Si en qualsevol moment del procés selectiu l'òrgan tècnic de selecció és coneixedor que alguna de les persones aspirants no posseeix la totalitat dels requisits exigits en aquesta convocatòria, prèvia audiència de la persona interessada, se li requerirà que acredite aquests requisits. Si la persona aspirant no els acredita en el termini de deu dies hàbils següents a la notificació del requeriment, l'òrgan tècnic de selecció proposarà la seua exclusió de la prova, i indicarà les inexactituds o falsedats formulades per la persona aspirant a l'òrgan convocant, el qual, després de les verificacions oportunes, dictarà resolució motivada d'exclusió de la citada persona de les proves selectives.



5.7. La Universitat implementarà totes les mesures necessàries per a facilitar la realització de les proves selectives a aquelles aspirants embarassades o en situació de part imminent o recent. Si, per causes de força major, degudament justificades, no poguera completar el procés selectiu a causa d'embaràs de risc o part, la seua situació quedarà condicionada a la finalització d'aquest i a la superació de les fases que hagen quedat ajornades, tot i que aquestes no podran demorar-se si es menyscaba el dret de la resta de persones aspirants a una resolució del procés ajustada a temps raonables, la qual cosa haurà de ser valorada per l'òrgan tècnic de selecció. En tot cas, la realització de les proves tindrà lloc abans de la publicació de la llista amb les persones aspirants que han superat el procés selectiu. Així mateix, també és aplicable a les víctimes de violència de gènere quan acrediten degudament que no poden assistir-hi per motius de seguretat.



Sisena. Informació i actuacions de l'òrgan tècnic de selecció

6.1. Tota la informació que s'haja de comunicar a les persones aspirants, la llista de persones aprovades de cadascun dels exercicis, la valoració dels mèrits i qualsevol altre anunci que l'òrgan tècnic de selecció estime pertinent es publicarà en el tauler oficial d'anuncis electrònics de la UVEG (https://webges.uv.es/uvtaeweb/) en l'apartat de personal d'administració i serveis i, amb caràcter merament informatiu, en la pàgina web del Servei de Recursos Humans (PAS), l'adreça del qual és: https://www.uv.es/pas.

6.2. Una vegada finalitzades ambdues fases del procés selectiu de concurs oposició, es procedirà a obtenir la llista de la persones aspirants aprovades que hagen superat la fase d'oposició, a la qual se sumarà la puntuació obtinguda en la fase de concurs.

Amb el resultat de les qualificacions obtingudes, l'òrgan tècnic de selecció exposarà la relació definitiva de persones aprovades per ordre de puntuació i elaborarà una llista amb el nom de totes les persones aspirants que han superat el procés selectiu, per ordre de puntuació. La llista s'interromprà quan el nombre de persones aprovades coincidisca amb el nombre de llocs convocats.

6.3. Si en l'elaboració de la citada llista es produïra un empat entre la puntuació de les persones aprovades, l'ordre s'ha d'establir de la manera següent:

1r. Atenent, en el seu cas, a la puntuació obtinguda en l'exercici de caràcter pràctic.

2n. Si continua l'empat, s'atendrà a la major puntuació obtinguda en el primer exercici.

3r. Si, malgrat tot, es manté l'empat, s'atendrà a la puntuació global de la fase d'oposició i, si persisteix l'empat, aquest es dirimirà per sorteig.



Setena. Relació de la persona aprovada i presentació de documents



7.1. Una vegada finalitzat el procés selectiu es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV), per resolució del Rectorat, la llista definitiva amb el nom de la persona aprovada.

7.2. En el termini de vint dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) de la llista amb el nom de la persona seleccionada, aquesta haurà de presentar en el Servei de Recursos Humans (PAS) d'aquesta universitat la documentació següent:

7.2.1. Certificat de naixement expedit pel registre civil corresponent o fotocòpia del DNI o NIE.

7.2.2. Fotocòpia acarada amb l'original dels títols acadèmics exigits en aquesta convocatòria.

7.2.3. Fotocòpia acarada del certificat acreditatiu del coneixement de valencià nivell C2.

7.2.4. Declaració de no haver sigut separat/a, mitjançant expedient disciplinari, d'alguna administració o càrrec públic, així com de no trobar-se inhabilitat/a penalment per a l'exercici de les funcions públiques. Si la persona seleccionada és nacional d'un altre estat comunitari, haurà de presentar una declaració de no trobar-se sotmesa a cap sanció disciplinària o condemna penal que li impedisca l'accés a la funció pública en el seu estat.

7.2.5. Certificat mèdic acreditatiu de posseir la capacitat física i psíquica necessària per a l'exercici de les funcions del lloc de treball ofert. A aquest efecte, els reconeixements s'han de dur a terme mitjançant els serveis mèdics concertats per la Universitat de València.

7.2.6. Si la persona seleccionada té alguna discapacitat, ha d'aportar un certificat de l'òrgan competent de la comunitat autònoma sobre la capacitat per a dur a terme les tasques que corresponguen al lloc de treball objecte d'aquesta convocatòria.

7.2.7. Si la persona seleccionada ha gaudit de l'exempció o bonificació de les taxes ha de presentar fotocòpia acarada amb l'original de la documentació que en justifique el motiu.

7.3. Si la persona seleccionada no presenta la documentació dins del termini indicat (excepte en cas de força major) o si hi ha falsedat en els documents presentats, s'invalidaran les actuacions d'aquesta persona i es produirà la nul·litat subsegüent dels actes de l'òrgan tècnic de selecció respecte d'ella, sense perjudici de les responsabilitats en què haja pogut incórrer.

7.4. No obstant això, l'òrgan convocant pot sol·licitar que es torne a exigir una nova acreditació d'aquells requisits quan ho considere convenient pel temps transcorregut des de la seua obtenció o perquè guarden relació directa amb les funcions o tasques del lloc a exercir.





Vuitena. Nomenament de funcionari o funcionària

Una vegada transcorregut el termini de presentació de la documentació especificada en la base setena d'aquesta convocatòria, i després d'haver-se verificat el compliment dels requisits exigits, la rectora o el rector dictarà una resolució que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV), mitjançant la qual la persona que haja superat aquestes proves selectives serà nomenada funcionari o funcionària de carrera.



Novena. Òrgan tècnic de selecció

9.1. D'acord amb l'article 14 de la Constitució espanyola, l'òrgan tècnic de selecció ha de vetlar pel compliment del principi d'igualtat d'oportunitats entre tots dos sexes.

La composició de l'òrgan tècnic de selecció d'aquestes proves s'ha d'ajustar al que es disposa en la secció cinquena del «Reglament de selecció del personal d'administració i serveis de la Universitat de València» aprovat per Acord del Consell de Govern d'aquesta universitat de 2 de febrer de 2021 (ACGUV 11/2021). Es pot consultar aquest document en el enllaç https://go.uv.es/TDf09zq.

La relació nominal de les persones que l'integren es farà pública en la mateixa resolució en què es publique la llista definitiva de persones admeses i excloses.

9.2. La composició de l'òrgan tècnic de selecció ha d'ajustar-se al principi d'imparcialitat i professionalitat dels seus membres i ha de tendir en la seua composició a la paritat entre homes i dones, en compliment del que estableix l'article 53 de la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes, l'article 60.1 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic i la Llei 10/2010, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana.



9.3. Els tribunals poden nomenar, quan ho consideren necessari, assessors i assessores pels seus coneixements tècnics, amb veu i sense vot.

9.4. Les persones que componen l'òrgan tècnic de selecció, així com el personal col·laborador, especialista i ajudant, han d'abstenir-se d'intervenir en les activitats del tribunal quan es troben en alguna de les circumstàncies previstes en els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, del règim jurídic del sector públic, o si han fet tasques de preparació de persones opositores a proves selectives per al mateix cos o escala en els cinc anys anteriors a la publicació d'aquesta convocatòria.

La presidència pot sol·licitar a les persones que formen part de l'òrgan tècnic de selecció una declaració expressa de no trobar-se sotmeses a les circumstàncies previstes en els articles esmentats.

9.5. Prèvia convocatòria de la presidència, es constituirà l'òrgan tècnic de selecció, que exigeix la presència de la totalitat de les persones que el componen. Les persones titulars que no concorreguen a l'acte de constitució, cessaran i seran substituïdes pels seus o les seues suplents.



Durant el procés selectiu l'òrgan tècnic de selecció resoldrà tots els dubtes que puguen sorgir sobre l'aplicació d'aquestes normes, així com el que s'haja de fer en els casos no previstos.

El procediment d'actuació de l'òrgan tècnic de selecció s'ha d'ajustar en tot moment al que disposa la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, del règim jurídic del sector públic.

9.6. L'òrgan tècnic de selecció adoptarà les mesures necessàries perquè les persones aspirants amb discapacitat tinguen les mateixes condicions per a la realització dels exercicis que la resta de persones participants. En aquest sentit, s'establiran les adaptacions possibles de temps i mitjans per a les persones que el sol·liciten d'acord amb la base 3.7.



9.7. Per a les comunicacions i la resta d'incidències que puguen sorgir, l'òrgan tècnic de selecció té la seu al Rectorat de la Universitat de València (av. Blasco Ibáñez, 13, 46010 València).

9.8. Les persones que formen part de l'òrgan tècnic de selecció que actue en aquestes proves han de tenir la categoria que determine la legislació vigent per a aquests casos.

9.9. En cap cas l'òrgan tècnic de selecció podrà aprovar ni declarar que ha superat les proves selectives un nombre de persones superior al dels llocs convocats. Qualsevol proposta que contravinga el que s'ha establert serà nul·la de ple dret.

9.10. La presidència de l'òrgan tècnic de selecció adoptarà les mesures oportunes per a garantir que els exercicis de la fase d'oposició siguen corregits sense coneixement de la identitat de les persones aspirants, en aquells exercicis en què siga procedent.



Desena. Informació respecte de les dades recollides

10.1. La Universitat de València Estudi General és l'entitat responsable de les dades facilitades per les persones aspirants en aquest procés. Es tractarà exclusivament la informació facilitada per les persones aspirants amb les finalitats objecte de la convocatòria, així com, en el seu cas, la posterior gestió del personal, de conformitat amb el que es disposa en la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats. Part de les dades facilitades seran publicades en el Boletín Oficial del Estado (BOE) i/o en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV). Així mateix, aquestes dades es publicaran en el Tauler oficial de la Universitat de València i se cediran als membres de l'òrgan tècnic de selecció per a la resolució de reclamacions que les persones aspirants, si escau, plantegen.

10.2. Les dades de les persones aspirants es conservaran indefinidament per al compliment de les finalitats assenyalades, conforme al que es disposa en la Llei 3/2005, de 15 de juny, d'arxius de la Generalitat Valenciana.

10.3. Les persones aspirants tenen dret a sol·licitar al responsable del tractament l'accés a les seues dades personals, i la seua rectificació o supressió, o la limitació del seu tractament, o a oposar-se al tractament, així com el dret a la portabilitat de les dades, mitjançant escrit acompanyat de la còpia d'un document d'identitat i, en el seu cas, documentació acreditativa de la sol·licitud, dirigit al delegat de Protecció de Dades a la Universitat de València.

10.4. La Universitat de València té habilitada una adreça (lopd@uv.es) per a qualsevol informació, suggeriment, petició d'exercici de drets i resolució amistosa de controvèrsies en matèria de protecció de dades de caràcter personal, sense perjudici del dret a presentar una reclamació davant l'autoritat de control competent.

Les polítiques de privacitat de la Universitat de València poden ser consultades en l'adreça: http://links.uv.es/qbf2qd6.



Onzena. Recursos

Contra aquesta resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar, conforme a l'article 123 de la Llei 39/2015, recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la seua publicació, davant el mateix òrgan que va dictar la resolució, o bé directament interposar el recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la seua publicació davant els òrgans de la jurisdicció contenciosa administrativa de la Comunitat Valenciana.

Contra els actes de l'òrgan tècnic de selecció es pot interposar recurs d'alçada, previst en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Els recursos contenciosos administratius que s'interposen contra aquesta Resolució s'anunciaran en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV), a l'efecte d'emplaçament a les possibles persones interessades.



València, 29 de març de 2021. – La rectora, p. d. (DOGV 18.01.2021), el gerent, Juan Vicente Climent Espí.







ANNEX I

Sistema selectiu



El procediment de selecció es realitzarà en dues fases: oposició i concurs.



1. Fase d'oposició

Consta de tres exercicis eliminatoris i cadascun d'ells es valorarà amb 20 punts i és necessari obtenir com a mínim 10 punts per a aprovar cadascun dels exercicis. Les puntuacions s'atorguen amb tres decimals.

Primer exercici (Duració 1h – 1,5 h, a determinar per l'òrgan tècnic de selecció)

Consisteix en un test de 100 preguntes amb quatre respostes alternatives, de les quals només una és correcta. Les matèries a avaluar en aquest exercici es componen, en un 30-35 % del temari que figura en l'annex II, i en un 65-70 % del temari que figura en l'annex III.



Els errors penalitzen d'acord amb la fórmula següent:







N = Nota resultant

A = Nombre d'encerts

E = Nombre d'errors

d = Nombre d'opcions per a cada pregunta



En cas que alguna pregunta s'anul·le a conseqüència de l'estimació d'alguna impugnació, l'exercici es continuarà valorant sobre vint punts, però s'ajustarà proporcionalment el valor de les preguntes vàlides.



Segon exercici (Duració 4 hores)

Consisteix en el desenvolupament per escrit de dos temes, triats per la persona aspirant entre quatre, extrets a l'atzar per l'òrgan tècnic de selecció entre el temari que figura en l'annex III de la convocatòria.



Tercer exercici (Duració 3,5 hores)

Consisteix en la resolució de dos casos pràctics, entre tres proposats per l'òrgan tècnic de selecció, relacionats amb el contingut del temari que figura en l'annex III de la convocatòria.



2. Fase de concurs

Només accediran a la fase de concurs les persones aspirants que hagen superat la fase d'oposició.

Els mèrits s'han de reunir en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds de participació en aquestes proves.

Els mèrits que es valoren són els següents:

a) Experiència professional

Es valora el temps treballat en universitats públiques i altres administracions públiques d'acord amb l'escala següent:

Fins a un màxim de 23 punts:

– 0,30 punts per mes treballat en la mateixa escala, o escales equivalents a la convocada, en universitats públiques.

– 0,22 punts per mes treballat en cossos o escales equivalents a la convocada, en altres administracions públiques.

– 0,08 punts per mes treballat en cossos o escales del mateix sector i equivalent itinerari professional al de la plaça convocada.

b) Titulació acadèmica

Fins a un màxim de quatre punts, s'obtenen punts per cadascun d'aquests títols:

– Doctorat: 3,5 punts.

– Màster oficial: 3 punts

– Segones llicenciatures o graus: 2 punts

– Segones diplomatures: 1,5 punts.

– Títols universitaris de postgrau no oficials, fins a 1,125 punts d'acord amb l' escala següent:

• De 30 crèdits ECTS o més, o de 300 hores o més en els títols antics: 1,125

• De 20 crèdits ECTS o més, o de 200 hores o més en els títols antics: 0,75

• De 10 crèdits ECTS o més, o de 100 hores o més en els títols antics: 0,375

c) Coneixement del valencià: Fins a un màxim de 4 punts

– Nivell C2: 4 punts

*Atenent la singularitat del lloc de treball convocat, ja que les bases de la convocatòria, apartat 2.1.5, es contempla com a requisit d'accés a les proves selectives: posseir el coneixement de valencià nivell C2, no es valora com a mèrit l'apartat de coneixement de valencià i per tant, queda reduït l'apartat de concurs en 4 punts.



d) Idiomes comunitaris: fins a un màxim de 8 punts.

Anglès:

Nivell C2: 5 punts

Nivell C1: 4,37 punts

Nivell B2: 3,12 punts

Nivell B1: 1,87 punts

Nivell A2: 0,62 punts

Nivell A1: 0,25 punts

Francès, alemany, italià:

Nivell C2: 4 punts

Nivell C1: 3,50 punts

Nivell B2: 2,50 punts

Nivell B1: 1,50 punts

Nivell A2: 0,50 punts

Nivell A1: 0,20 punts



A continuació, s'elaborarà la llista amb el nom de les persones aprovades en el concurs oposició, tal com s'estableix en la base 6.2 d'aquesta convocatòria.





ANNEX II



1. La Constitució Espanyola de 1978 (excepte el Títol VIII).

2. L'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana (títols I, II i III).

3. Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (excepte el Títol VI).

4. Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic (només el Títol Preliminar, excepte la subsecció segona de la secció tercera, del Capítol II).

5. El Reglament d'execució pressupostària de la Universitat de València per a 2021 (exclosos els annexos), disponible a l'enllaç:

https://links.uv.es/pPLe3Yy.

6. Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats.

7. Els Estatuts de la Universitat de València.

8. Reial decret legislatiu 5/2015 pel qual s'aprova el text refós de la Llei de L'estatut Bàsic de l'Empleat Públic (Excepte el Capítol IV del Títol III) i la Llei 10/2010, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana (excepte els Títols II i IV).

9. Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscos laborals (excepte els Capítols VI i VII).

10. Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes.



NOTA: la normativa legal que empara el contingut d'aquests temes serà la que es trobe en vigor en el moment de la publicació d'aquesta convocatòria en el Boletín Oficial del Estado (BOE).





ANNEX III



1. Sociolingüística i sociologia de la llengua. Psicologia social de la llengua. La sociolingüística catalana.

2. La llengua i l'estructura social. Variables socials: classe, edat, sexe, etnicitat i nacionalitat, xarxes socials i llengua.

3. El multilingüisme i el contacte de llengües. La interferència i la transferència lingüístiques. Altres fenòmens i canvis induïts pel contacte interlingüístic.

4. Multilingüisme social i plurilingüisme individual. Gestió del multilingüisme en situacions de substitució lingüística. Plurilingüisme autocentrat.

5. El concepte i els tipus de bilingüisme. La diglòssia segons Ferguson i les derivacions posteriors. El conflicte lingüístic.

6. El manteniment i la substitució lingüístics. Fases i processos del cessament de la reproducció lingüística. Grups i circumstàncies en què es pot produir la substitució lingüística.

7. Llengua, poder i ideologies. Els capitals lingüístics. Les normes socials i els habitus. Les ideologies lingüístiques.

8. Política i planificació lingüístiques. La planificació del corpus i de l'estatus. Elements i fases de la planificació lingüística. El dret lingüístic.

9. La planificació i la superació de la substitució lingüística. El capgirament de la substitució lingüística de Fishman. La normalització lingüística. La dinamització lingüística.

10. La situació lingüística del País Valencià i de l'àmbit lingüístic català. Polítiques i planificació lingüístiques als diversos territoris de la llengua catalana.

11. La situació sociolingüística de la Universitat de València. Política i planificació lingüístiques en aquesta institució.

12. Síntesi d'història externa de la llengua; etapes principals. El nom de la llengua.

13. La variació lingüística. Unitat i diversitat de la llengua. Eixos de variació lingüística. Varietats i registres. Conceptes de llengua i dialecte.



14. L'ús igualitari del llenguatge. Criteris integradors en els textos.



15. Aprenentatge – adquisició de llengües. Com s'adquireix la llengua. Adquisició de la L1. Adquisició de segones llengües. Semblances i divergències.

16. L'aprenentatge de llengües en adults. El desenvolupament del procés d'aprenentatge

17. Les habilitats lingüístiques: comprensió i expressió orals. Comprensió i expressió escrites. Estratègies i destreses per a desenvolupar-les.

18. Didàctica de l'habilitat de l'expressió escrita. Tècniques per a millorar-la. Didàctica de l'expressió oral. Estratègies per a desenvolupar-la.

19. Mètodes d'ensenyament – aprenentatge de llengües. La lingüística i l'ensenyament de llengües. Aplicacions didàctiques.

20. L'ensenyament comunicatiu: el mètode nocional-funcional en l'ensenyament de llengües. Orígens i implicacions metodològiques.

21. L'autoaprenentatge autodirigit. L'autonomia: una finalitat didàctica de l'ensenyament-aprenentatge de llengües.

22. Els grups de conversa com a activitat bàsica dels centres d'autoaprenentatge. Nivells. Multilingüisme.

23. La nova normativa de l'Institut d'Estudis Catalans. Nous usos i construccions admesos. Nous criteris ortogràfics.

24. El model de referència del valencià dins de l'estàndard general de la llengua catalana. Els criteris lingüístics de les universitats públiques valencianes.

25. Traducció i correcció en els processos de normalització lingüística. La importància de les traduccions en contextos d'interposició lingüística.

26. Els criteris lingüístics. Criteris geolingüístics: la tria de variants en contextos de subestàndards alternatius. La càrrega simbòlica dels criteris geolingüístics en situació de competència.

27. La correcció de textos escrits. La correcció tipogràfica. La correcció lingüística. La correcció estilística.

28. Criteris estilístics i llibres d'estil. Els llibres d'estil en català. Criteris per a l'ús de l'ortotipografia, les sigles, les majúscules i les minúscules, les citacions.

29. Els llenguatges d'especialitat: concepte. Trets distintius. Contrastos i interseccions amb la llengua comuna i l'estàndard. El llenguatge científic català. Criteris per a la fixació del lèxic científic.

30. El llenguatge administratiu. Caracterització i criteris. Ús del català en l'administració. Conceptes administratius.

31. Llenguatge administratiu. Els documents administratius bàsics. Disseny de documents i qüestions gràfiques.

32. L'assessorament lingüístic en l'àmbit universitari. Llenguatge administratiu, llenguatges d'especialitat. Tipus de document i tipus d'assessorament: tipologia documental administrativa, materials docents, textos d'investigació.

33. El lèxic català. Principals fases de constitució. Aspectes controvertits en el lèxic català actual.

34. L'especialització del llenguatge. La diferenciació dels textos especialitzats. Les formes del discurs. La construcció del discurs científic. La divulgació de la ciència. Les tecnologies de la llengua.

35. La terminologia. Els conceptes i les seues relacions. La creativitat terminològica: derivació, composició, economia terminològica, variacions en el significat, adquisicions de vocabulari, etc. La terminologia de les entitats de referència terminológica.

36. Teoria i aplicació de la terminologia. Teories i polítiques terminològiques. La terminologia en llengua catalana. La terminologia en altres llengües. Observatoris de neologia i cooperació internacional.

37. Assessorament terminològic. Neologia terminològica. Elaboració de projectes terminològics.

38. El treball terminològic puntual. Concepte i metodologia.

39. Les recerques temàtiques o sectorials. Concepte i metodologia. Projectes. Selecció i recopilació de dades. Gestió i organització de dades. Publicació i difusió de productes terminològics. Actualització de terminologies.

40. Onomàstica. Toponomàstica i antroponomàstica. Obres de referència en l'estudi de l'onomàstica catalana. Els topònims: topònims catalans; exotopònims. Antroponomàstica: antropònims catalans, catalanitzats i transliteració d'antropònims d'altres alfabets.



NOTA: la normativa legal que empara el contingut d'aquests temes serà la que es trobe en vigor en el moment de la publicació d'aquesta convocatòria en el Boletín Oficial del Estado (BOE).





ANNEX IV

Òrgan tècnic de selecció



L'òrgan tècnic de selecció per a aquestes proves selectives estarà compost per cinc membres, amb veu i vot, nomenades per la rectora o el rector:

a) La presidència i el secretari o la secretària, i la seua suplència, que designa la rectora o el rector entre el personal funcionari de la comunitat universitària.

b) Un/una vocal, i la seua suplència, que designa la rectora o el rector, preferentment entre el personal de la mateixa escala o les escales superiors a la de la convocatòria.

c) Un/una vocal, i la seua suplència, que es tria per sorteig, preferentment entre el personal de la mateixa escala o les escales superiors a la de la convocatòria.

d) Un/una vocal, i la seua suplència, que designa la rectora o el rector, entre personal d'altres administracions públiques de cossos funcionarials o escales del mateix grup o superior i de funcions anàlogues a la de la convocatòria.





ANNEX V

Mesures d'adaptació



Les mesures d'adaptació que poden sol·licitar les persones aspirants amb discapacitat són les següents:

1. Eliminació de barreres arquitectòniques i taula adaptada a cadira de rodes.

2. Ampliació del temps de durada de l'exercici.

3. Augment de l'amplitud dels caràcters de l'examen, per dificultat de visió.

4. Necessitat d'intèrpret per causa de sordesa.

5. Sistema Braille d'escriptura.

6. Altres. En cas que l'adaptació requerida no siga alguna de les anteriors, haurà d'indicar-se en l'espai corresponent de la sol·licitud de participació.

En la sol·licitud de participació s'ha de marcar la casella corresponent al número de la mesura o mesures d'adaptació que es requereixen.

Mapa web