Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 10 d'abril de 2019, del director general de l'Institut Valencià d'Atenció Social i Sanitària



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8530 de 16.04.2019
Número identificador:  2019/3814
Referència Base de Dades:  003543/2019
 



RESOLUCIÓ de 10 d'abril de 2019, del director general de l'Institut Valencià d'Atenció Social i Sanitària (IVASS), per la qual s'aproven les bases i es convoquen, pel torn lliure i pel torn de persones amb diversitat funcional, quatre places de fisioterapeuta, grup B, convocatòria 02/17, corresponents a l'oferta d'ocupació pública 2017. [2019/3814]

Vista la resolució de 28 de desembre de 2017, de la presidenta de l'Institut Valencià d'Atenció Social i Sanitària (IVASS), mitjançant la qual es dona publicitat a l'acord del Consell de Direcció de l'entitat adoptat el dia 18 desembre de 2017 pel qual es va aprovar l'Oferta d'Ocupació Pública per a l'any 2017, en la qual s'ofereixen 3 llocs de fisioterapeuta pel torn lliure i 1 lloc pel torn de persones amb diversitat funcional



Tenint en compte el que es disposa en l'article 8 del conveni Col·lectiu aplicable al personal laboral d'IVASS, aquesta convocatòria ha sigut objecte de negociació en la Comissió d'Interpretació, Vigilància i Estudi (CIVE) en la seua reunió del dia 20 de febrer de 2019.

En virtut de les facultats que li atribueix l'apartat 9 de la resolució de 28 de desembre de 2017, de la presidenta de l'Institut Valencià d'Atenció Social– Sanitària, s'acorda l'aprovació de les següents





Bases de la convocatòria



Primera. Objecte de la convocatòria

La present convocatòria té per objecte la selecció de personal, mitjançant el sistema de concurs oposició, per a cobrir 4 llocs de treball de naturalesa laboral corresponents a la categoria de fisioterapeuta de l'Institut Valencià d'Atenció Social i Sanitària.

Els 4 llocs de treball corresponen:

Torn d'accés lliure: 3 posats

Torn de persones amb diversitat funcional: 1 lloc.

Només es podrà optar a un dels torns convocats, sent motiu d'exclusió la presentació de sol·licituds a diversos torns, havent-se d'optar per un d'ells.

Els llocs de treball que queden sense cobrir pel torn de persones amb diversitat funcional s'acumularan als del torn d'accés lliure i viceversa.

Així mateix, els llocs de treball que queden sense cobrir pel torn de promoció interna de la respectiva convocatòria de fisioterapeuta s'acumularan als del torn d'accés lliure i diversitat funcional i viceversa.





Segona. Requisits generals dels aspirants

2.1. Per a participar en el present procés selectiu, els aspirants hauran de reunir els següents requisits:

a) Tindre nacionalitat espanyola, d'un estat membre de la Unió Europea o ser nacional d'aquells estats als quals, en virtut de tractats internacionals celebrats per la Comunitat Europea i ratificats per Espanya, siga aplicable la lliure circulació de treballadors/as, en els termes en què aquesta es troba definida en el Tractat constitutiu de la Comunitat Europea. Així mateix, es podran presentar aspirants amb nacionalitat diferent a l'esmentada en les condicions contemplades en la normativa vigent.

b) Haver fet setze anys i no excedir, si escau, de l'edat màxima de jubilació forçosa o d'aquella altra que puga establir per llei. A l'efecte de regular les condicions de contractació dels menors d'edat: entre 16 i 17 anys s'estarà al que es disposa en la normativa legal respecte al treball a torns i nocturn.

c) Capacitat: posseir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguen necessàries per a l'acompliment de les corresponents funcions o tasques.

En el moment de la incorporació al lloc el Servei de Vigilància de la Salut de l'IVASS emetrà l'informe d'aptitud per al desenvolupament de les funcions del lloc, i en cas de no ser apte/a, s'entendrà que no reuneix els requisits exigits.

d) No haver sigut separat/a mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per a l'accés al cos o escala de funcionari, o per a exercir funcions similars a les que exercien en el cas del personal laboral, en el qual haguera sigut separat o inhabilitat. En el cas de ser nacional d'un altre Estat, no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent ni haver sigut sotmés a sanció disciplinària o en cas contrari no haver sigut cancel·lada del seu full de serveis o tindre dret a la seua cancel·lació, o equivalent que impedisca, en el seu Estat, en els mateixos termes l'accés a l'ocupació pública.

e) Titulació: estar en possessió del Títol universitari de diplomatura en Fisioteràpia o equivalent, o bé, Títol universitari oficial de grau en Fisioteràpia que, d'acord amb els plans d'estudi vigents, habiliten per a exercir les funcions assignades a la categoria, o complides les condicions per a obtindre'ls abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds i disposen del certificat que l'acredite.



En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger s'haurà d'estar en possessió de la credencial que acredite la seua homologació.

2.2. Podran optar al torn de persones amb diversitat funcional aquelles persones aspirants, que complint els requisits anteriors, posseïsquen una diversitat funcional de grau igual o superior al 33 % i que ho formulen expressament en la sol·licitud de participació.

2.3. Les condicions per a l'admissió a les proves, hauran de reunir-se en el moment de finalització del termini de presentació de sol·licituds i mantindre's durant tot el procés selectiu, fins al moment de la presa de possessió.

2.4. L'Administració podrà requerir a les persones aspirants que acrediten la veracitat dels requisits exigits per a participar, així com de tots els documents que puguen aportar en aquest procés selectiu. Si els requisits no foren acreditats en el termini de 10 dies hàbils següents a la notificació del requeriment, la persona aspirant podrà quedar exclosa del procés selectiu.

2.5. No podrà participar en aquest procediment selectiu el personal que ja tinga la condició de personal fix, categoria de fisioterapeuta, en l'IVASS

Aquests requisits hauran de posseir-se el dia de la finalització del termini de presentació de sol·licituds, i mantindre's durant la contractació.



Tercera. Persones aspirants amb diversitat funcional

3.1. El Tribunal de selecció establirà, per a les persones amb diversitat funcional que així ho sol·liciten, les adaptacions necessàries per a la realització de les proves. A aquest efecte, les persones interessades hauran de formular la petició corresponent en la sol·licitud de participació en el present concurs oposició.

3.2. Si en el desenvolupament del procés selectiu se suscitaren dubtes raonables al Tribunal de selecció respecte a la compatibilitat funcional d'una persona admesa, podrà recaptar el corresponent dictamen de la Comissió d'Estudi de la Diversitat Funcional, en aquest cas la persona admesa inicialment, podrà participar condicionalment en el procés selectiu, quedant en suspens la resolució definitiva sobre l'admissió o exclusió del procés selectiu fins a la recepció del dictamen.





Quarta. Presentació de sol·licituds: termini, lloc i documentació

Els qui desitgen prendre part en aquestes proves selectives hauran de realitzar el següent i en aquest ordre:

1. Abonar i justificar el pagament de la taxa corresponent als drets d'examen

2. Emplenar la sol·licitud d'inscripció

El model d'ingrés de taxa dels drets d'examen es podrà obtindre des del portal d'inscripció https://www.ofertaempleopublicoivass.es



Una vegada ingressada la taxa en qualsevol de les entitats bancàries col·laboradores que figuren en el model, la justificació d'abonament dels drets d'examen es farà efectiva annexant a través del portal https://www.ofertaempleopublicoivass.es el document que justifique el pagament.

Si la persona interessada està exempta de l'abonament de la taxa dels drets d'examen per alguna de les exempcions establides en la base cinquena de la present convocatòria, ho farà constar en la sol·licitud d'inscripció.

L'emplenament de la sol·licitud d'inscripció (Annex I) s'efectuarà des del portal https://www.ofertaempleopublicoivass.es

Per a poder emplenar la sol·licitud d'inscripció s'ha d'haver annexat prèviament el document que justifique l'abonament de la taxa dels drets d'examen o, si escau, assenyalar la circumstància d'exempció d'aquesta.

La sol·licitud d'inscripció una vegada emplenada, s'haurà d'imprimir i presentar degudament signada en el termini de 20 dies hàbils comptats a partir de l'endemà a la publicació d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, en qualsevol dels registres d'entrada de l'entitat o per qualsevol dels procediments establits en la normativa del procediment administratiu comú.

Els registres de l'IVASS es troben situats en les següents adreces:



– IVASS Elx Alacant: c/ Emilio Hernández Selva, 117-03206-Elx



– IVASS València: c/ Amadeu de Savoia, 2-46010 València

– IVASS València: avinguda del Port, número 108-baix

– IVASS Castelló: c/ Adoberies, 43, baix-12003– Castelló de la Plana



La no presentació de la sol·licitud dins del termini i en la forma escaient suposarà l'exclusió de l'aspirant, sense perjudici, si escau, de l'esmena corresponent.

El model de sol·licitud d'inscripció s'acompanya com a Annex I de la present resolució.

Les persones amb diversitat funcional, que sol·liciten mesures d'adaptació per a la realització de les proves hauran d'assenyalar en la sol·licitud d'inscripció el tipus de diversitat funcional: (F) Física, (P) Psíquica, (S) Sensorial. Així mateix, podran sol·licitar les mesures d'adaptació que necessiten d'acord amb la següent classificació:

1) Eliminació de barreres arquitectòniques i taula adaptada a la cadira de rodes.

2) Ampliació del temps de duració de la prova.

3) Augment de la grandària dels caràcters del qüestionari, per dificultat de visió

4) Necessitat d'intèrpret, a causa de sordesa

5) Sistema braille d'escriptura, o ajuda d'una persona per invident

6) Unes altres, especificant quals

La consignació de dades falses, o la falsedat de la documentació aportada comportarà l'exclusió del procés sense perjudici de les mesures legals oportunes, corresponents.

La presentació de la sol·licitud implica l'acceptació de les bases de la convocatòria, sense perjudici dels recursos que procedisquen contra les mateixes.



Cinquena. Drets d'examen

5.1. Els drets d'examen seran de 25 euros, d'acord amb l'article 18.1-5 de la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de Taxes de la Generalitat, i s'ingressaran en qualsevol de les entitats bancàries col·laboradores que figuren en el model de taxa.

Per a poder emplenar la sol·licitud d'inscripció s'ha d'haver annexat prèviament el document que justifique l'abonament de la taxa dels drets d'examen o, si escau, assenyalar la circumstància d'exempció d'aquesta.

El model d'ingrés de taxa es podrà obtindre accedint al portal https://www.ofertaempleopublicoivass.es

5.2. La falta de la justificació de l'abonament dels drets d'examen determinarà l'exclusió de la persona aspirant, llevat que concórreguen una de les següents circumstàncies i es faça constar en la sol·licitud de participació (Annex 1).

a) Les persones amb diversitat funcional igual o superior al 33 %. Per a això assenyalaran amb una ics (X) en l'apartat d'Exempcions «Diversitat Funcional» de la sol·licitud presencial o telemàtica.

b) Els membres de famílies nombroses o monoparentals de categoria especial. Per a això assenyalaran amb una ics (X) en l'apartat d'Exempcions «Família Nombrosa Especial» de la sol·licitud presencial o telemàtica.

c) Els membres de famílies nombroses o monoparentals de categoria general gaudiran d'una bonificació del 50 % de l'import total de la taxa. Per a això assenyalaran amb una ics (X) en l'apartat d'Exempcions «Família Nombrosa General» de la sol·licitud presencial o telemàtica.



d) Les víctimes d'actes de violència sobre la dona que acrediten aquesta condició mitjançant qualsevol dels mitjans de prova previstos en l'article 9.1 i 9.2 de la Llei 7/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat, integral contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana. Per a això assenyalaran amb una ics (X) en l'apartat «altres» de la sol·licitud presencial o telemàtica.

5.3. Les persones que superen finalment les proves selectives i hagen sol·licitat una de les exempcions establides en la base anterior hauran de presentar fotocòpia compulsada dels documents acreditatius de tal exempció. En cas contrari, no podran formalitzar el contracte com a personal laboral fix de l'IVASS, sense perjudici de la responsabilitat en què pogueren haver incorregut per falsedat en les seues sol·licituds de participació.

5.4. Procedirà la devolució de les taxes per drets d'examen únicament en els supòsits i procediments contemplats en l'article 1.2-6 de la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de taxes de la Generalitat.





Sisena. Admissió de les persones aspirants

6.1. Les persones aspirants queden vinculades a les dades que hagen fet constar en les seues sol·licituds, podent únicament demandar la seua modificació mitjançant escrit motivat, del termini establit en la base quarta per a la presentació de sol·licituds.

6.2. Acabat el termini de presentació de sol·licituds, prèvia verificació que s'ha realitzat el pagament dels drets d'examen, l'òrgan convocant dictarà resolució, que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i en la pàgina web de l'IVASS, que contindrà la relació provisional de persones admeses i excloses a la realització de les proves per cadascun dels torns.

6.3. Les persones aspirants podran, en el cas d'error o exclusió, esmenar els defectes en què hagen incorregut en la seua sol·licitud, o realitzar les al·legacions que tinguen per convenient en el termini de 10 dies hàbils comptats a partir del següent al de la publicació de la relació provisional de persones admeses i excloses, d'acord amb el que s'estableix en l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

6.4. En tot cas, a fi d'evitar errors i, en el supòsit de produir-se, possibilitar la seua esmena dins del termini i en la forma escaient, les persones aspirants comprovaran no solament que no figuren recollides en la relació provisional de persones excloses sinó, a més, que les seues dades personals i torn triat consten correctament en les pertinents relacions de persones admeses.

6.5. Transcorregut el termini anterior, vistes les al·legacions i esmenats els defectes, si procedira, es dictarà resolució que elevarà a definitiva la llista de persones admeses i excloses a la realització de les proves per a cadascun dels torns que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

6.6. En la resolució mitjançant la qual es faça pública la llista definitiva de persones admeses a la realització de les proves s'establirà, amb almenys 15 dies d'antelació, la data, el lloc de celebració i l'hora de començament de les proves.

6.7. Prova de coneixement del castellà per a les persones admeses que no posseïsquen la nacionalitat espanyola:

Amb caràcter previ a la realització de les proves de l'oposició, les persones que no posseïsquen la nacionalitat espanyola i del seu origen no es desprenga el coneixement del castellà hauran d'acreditar el coneixement del mateix mitjançant la realització d'una prova en la qual es comprovarà que posseeixen un nivell adequat de compressió i expressió oral i escrita en aquesta llengua.

El contingut d'aquesta prova s'ajustarà al que es disposa en el Reial decret 1137/2002, de 31 d'octubre, pel qual es regulen diplomes d'espanyol com a llengua estrangera.

La prova es qualificara de «apta» o «no apta», sent necessari obtindre la valoració de «apta» per a passar a realitzar les proves de la fase d'oposició.

Queden eximides de realitzar aquesta prova les persones que estiguen en possessió del Diploma d'Espanyol com a Llengua Estrangera regulat en el Reial decret 1137/2002 de 31 d'octubre, o del certificat d'aptitud en espanyol per a persones estrangeres expedit per les escoles oficials d'idiomes, o acrediten estar en possessió d'una titulació acadèmica espanyola expedida per l'òrgan oficial competent en el territori espanyol.



Setena. Sistema selectiu

1. D'acord amb l'apartat 3 de la Resolució de 28 de desembre de 2017, de la presidenta de l'Institut Valencià d'Acció Social i Sanitària (IVASS), el sistema selectiu serà el de concurs oposició.

2. La fase d'oposició constarà de dos exercicis, obligatoris i eliminatoris

Primer exercici.

Consistirà a contestar per escrit a un qüestionari de 80 preguntes, sobretot el temari recollit en l'Annex 2 (part general i específica), amb quatre respostes alternatives de les que només una d'elles serà la correcta.

De les 80 preguntes, 30 versaran sobre les matèries del temari comú, i 50 preguntes sobre el temari específic.

El temps de realització de l'examen serà determinat prèviament pel Tribunal de Selecció i en cap cas serà inferior a 50 segons per pregunta.



Segon exercici.

Consistirà en la resolució per escrit, durant un temps mínim de dues hores i màxim de tres, a determinar pel Tribunal de Selecció, de deu preguntes de caràcter teòric-pràctic del temari específic que figura en l'Annex 2.

3. Qualificació dels exercicis.

La puntuació màxima a obtindre en la fase d'oposició serà de 60 punts, que es distribuirà de la següent manera:

Primer exercici: La qualificació del primer exercici serà de 0 a 20 punts, sent necessari obtindre per a superar-lo un mínim de 10 punts.



El nivell de coneixements mínims exigits per a aconseguir els 10 punts en l'exercici serà contestar el 50 % de respostes correctes netes. Les contestacions errònies es valoraran negativament amb una penalització equivalent a un terç del valor de cada contestació correcta i les contestacions en blanc ni puntuen ni penalitzen. La formula de correcció serà:

Respostes correctes netes = núm. d'encerts – (núm. d'errors/3).

Establides les respostes correctes netes es convertiran en puntuacions finals mitjançant una distribució proporcional.

Segon exercici: l'exercici es qualificarà de 0 a 40 punts, sent necessari obtindre per a superar-lo un mínim de 20 punts.

4. Qualificació final de la fase d'oposició.

Per a superar la fase d'oposició serà necessari obtindre un mínim de 30 punts, puntuació que vindrà determinada per la suma de les puntuacions obtingudes en els dos exercicis.

5. Fase de concurs.

Només podran participar en la fase de concurs les persones admeses que hagen superat la fase d'oposició.

Els mèrits al·legats per les persones participants hauran d'haver sigut obtinguts o computats fins a la data de finalització del termini de presentació d'instàncies.

La puntuació màxima en la fase de concurs serà de 40 punts que es distribuiran d'acord amb el barem que figura en l'Annex 3.

6. Puntuació final del concurs oposició

La puntuació final del concurs oposició s'obtindrà sumant la puntuació obtinguda en totes dues fases.

A continuació es configurarà una llista, ordenada per puntuació de major a menor que s'interromprà quan el nombre de persones incloses en ella coincidisca amb el nombre de llocs convocats. Aquestes constituiran la llista definitiva de persones a proposar pel Tribunal a l'òrgan competent per a la formalització del contracte com a personal laboral fix.

Els casos d'empat que es produïsquen es dirimiran de la següent manera: s'atendrà, en primer lloc, a la major puntuació obtinguda en la fase d'oposició i, si persistira l'empat aquest es dirimirà per la major puntuació obtinguda en els diferents apartats del barem del concurs, pel mateix ordre en el qual figuren relacionats.

En cas de persistir l'empat s'atendrà, en tercer lloc, a favor de la persona amb diversitat funcional i si l'empat es produeix entre aquestes persones es triarà a qui tinga acreditat un major percentatge de discapacitat.

En cas de persistir l'empat, si aquest fora entre persones de diferent sexe es dirimirà a favor del sexe femení en cas que estiga infrarepresentat dins del col·lectiu de persones que formen part de la plantilla de fisioterapeuta de l'IVASS.

Finalment, si encara persistira l'empat, aquest es dirimirà finalment per ordre alfabètic del primer cognom de les persones aspirants empatades, iniciant-se el citat ordre per la lletra «F» conforme el resultat del sorteig celebrat el dia 7 de gener de 2019 (DOGV 8073, 28.01.2019).





Huitena. Desenvolupament de les proves selectives

1. El primer exercici es realitzarà en el lloc, data i hora que s'establisca en la resolució per la qual s'aprove i publique en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana la llista definitiva de persones admeses a la realització de les proves.

2. Les persones admeses seran convocades per a la realització de cada exercici en crida única. Quedaran perdudes el dret quan es personen en els llocs de celebració una vegada iniciades les proves o per la inassistència a aquestes, encara quan es dega a causes justificades.



Així mateix, si alguna de les aspirants no poguera completar el procés selectiu a causa d'embaràs de risc o part, degudament acreditat, la seua situació quedarà condicionada a la finalització del mateix i a la superació de les fases que hagen quedat ajornades, no podent demorar-se aquestes de manera que es menyscabe el dret de la resta de les persones aspirants a una resolució del procés ajustada a temps raonables, la qual cosa haurà de ser valorat pel Tribunal de selecció i, en tot cas, la realització de les mateixes tindrà lloc abans de la publicació de la llista d'aspirants que han superat el procés selectiu. Idèntica previsió resulta d'aplicació a les víctimes de violència de gènere quan acrediten degudament que no poden assistir per motius de seguretat.



Les persones aspirants hauran d'observar en tot moment les instruccions dels membres del Tribunal de selecció o del personal ajudant o assessor durant la celebració de les proves, amb vista a l'adequat desenvolupament d'aquestes. Qualsevol alteració en el normal desenvolupament de les proves per part d'una persona aspirant, quedarà reflectida en l'acta corresponent, podent continuar aquesta persona aspirant el desenvolupament de l'exercici amb caràcter condicional fins que resolga el Tribunal de selecció sobre l'incident.

Abans de l'inici de cada exercici i sempre que s'estime convenient durant el desenvolupament d'aquest, els membres del Tribunal de selecció, el personal ajudant o assessor comprovaran la identitat de les persones admeses mitjançant la presentació del DNI, NIE, del passaport o del permís de conduir emés a Espanya, sense que per a aquest efecte siguen vàlides les fotocòpies compulsades d'aquests documents.

3. Començades les proves, l'anunci de la celebració dels restants exercicis es farà públic pel Tribunal de Selecció en la web de l'IVASS, amb una antelació mínima de 24 hores si la crida és per a la sessió següent d'un mateix exercici i de 2 dies com a mínim si es tracta de la convocatòria per a un exercici diferent.

4. En totes les proves, el Tribunal de Selecció prendrà les mesures que siguen necessàries per a garantir l'anonimat en la valoració d'aquestes, sent anul·lats tots aquells exercicis en els quals es continguera alguna marca que poguera identificar la seua autoria.



Novena. Publicitat de les llistes

1. En finalitzar cadascun dels exercicis de la fase d'oposició el Tribunal de selecció publicarà en la pàgina web de l'IVASS, la relació de persones que han superat la prova amb expressió del seu nom, cognoms, document d'identitat, el torn d'accés i la puntuació obtinguda. S'entendrà que han superat la prova únicament aquelles persones aspirants que hagen obtingut la puntuació mínima exigida per a superar els exercicis.



2. Una vegada finalitzada la fase d'oposició, el Tribunal de selecció, mitjançant anunci publicarà en la pàgina web de l'IVASS les llistes amb la qualificació final de la fase d'oposició, que constituirà la llista de les persones admeses que han superat la fase d'oposició en cadascun dels torns per ordre de puntuació i que han de passar a la fase de concurs.



A les persones incloses en les citades llistes se'ls concedirà un termini de 10 dies hàbils perquè presenten, obligatòriament, un currículum acompanyat de tots aquells documents acreditatius dels mèrits previstos en l'annex 3, degudament compulsats. Només es valoraran els mèrits al·legats en el currículum.

3. Una vegada baremats els mèrits, el Tribunal de selecció exposarà en la pàgina web de l'IVASS, les llistes provisionals de persones aspirants amb la puntuació obtinguda en la fase de concurs per cadascun dels torns, desglossada en els diferents apartats del barem, concedint-los un termini de 10 dies hàbils perquè formulen les reclamacions que estimen pertinents en relació amb la baremació.

4. Resoltes les possibles reclamacions, el Tribunal de selecció, mitjançant anunci, publicarà en la pàgina web de l'IVASS les llistes definitives amb la puntuació obtinguda en la fase de concurs, desglossada en els diferents apartats del barem, servint aquesta publicació de notificació a les persones interessades, així com la relació definitiva de persones aprovades en cadascun dels torns per la seua ordre de puntuació total.



Desena. Relació definitiva i presentació de documents

1. El Tribunal de selecció elevarà a la presidència de l'IVASS per a la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana la relació definitiva de persones que es proposen per a la formalització del contracte com a personal laboral fix, per ordre de puntuació total, i que en cap cas superarà al de places convocades, perquè en el termini de 10 dies hàbils comptats des del següent al de la publicació aporten davant la Direcció General de l'IVASS els següents documents:

– Fotocòpia compulsada del DNI o NIE.

– Fotocòpia compulsada del títol acadèmic exigible en la convocatòria o certificació acadèmica que acredite haver realitzat tots els estudis per a l'obtenció del títol. En el cas de titulacions obtingudes en l'estranger fotocòpia compulsada de la credencial que acredite l'homologació que corresponga.

– Declaració jurada de no haver sigut separada o separat, o haver-se revocat el seu nomenament com a personal funcionari interí, amb caràcter ferm mitjançant procediment disciplinari de cap administració pública o òrgan constitucional o estatutari, ni trobar-se inhabilitada o inhabilitat per sentència ferma per a l'exercici de qualssevol funcions públiques o d'aquelles pròpies del cos, agrupació professional o escala objecte de la convocatòria. En el cas del personal laboral, no trobar-se inhabilitat per sentència ferma o com a conseqüència d'haver sigut acomiadat disciplinàriament de forma procedent, per a exercir funcions similars a les pròpies de la categoria professional a la qual es pretén accedir. Tractant-se de persones nacionals d'altres estats, no trobar-se inhabilitades o en situació equivalent ni haver sigut sotmeses a sanció disciplinària o equivalent que impedisca en els mateixos termes en el seu estat l'accés a l'ocupació pública.

– Certificat mèdic acreditatiu de posseir la capacitat física i psíquica necessària per a l'acompliment de les funcions dels llocs de treball oferits.

– Els qui superen les proves selectives, acreditaran els seus coneixements de valencià mitjançant la presentació dels certificats, diplomes o títols que hagen sigut homologats per la Generalitat, o mitjançant la realització d'un exercici específic a aquest efecte. El personal que no puga acreditar aquests coneixements haurà de realitzar els cursos de perfeccionament que l'IVASS organitze a aquest efecte.

Segons el preceptuat en l'article 20 del Decret 3/2017, de 13 de gener, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana, els qui superen les proves selectives, acreditaran els seus coneixements de valencià en el corresponent Grau Mitjà o C1, mitjançant certificat expedit o homologat per Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià.



El personal que no puga acreditar aquests coneixements haurà de realitzar l'exercici específic que es convoque i, cas de no superar-lo, assistir als cursos de perfeccionament que a aquest efecte s'organitzen.

2. Les persones que superen les proves selectives pel torn de persones amb diversitat funcional hauran de presentar, a més dels documents anteriors, la fotocòpia compulsada de la certificació de la conselleria competent o òrgans competents d'altres administracions públiques que acredite discapacitat igual o superior al 33 %, així com l'informe de compatibilitat per a l'acompliment de les tasques i funcions del lloc.



3. Les persones que superen les proves selectives i que van sol·licitar una de les exempcions establides per a l'abonament de la taxa hauran de presentar fotocòpia compulsada dels documents acreditatius de tal exempció.

4. Les persones aspirants seleccionades que dins del termini indicat i excepte casos de força major, no presentaren la documentació acreditativa o de la mateixa es deduïra que manquen d'algun dels requisits exigits, no podran ser contractades com a personal laboral fix, sense perjudici de la responsabilitat en què pogueren haver incorregut per falsedat en les seues sol·licituds de participació.



Onzena. Formalització del contracte com a personal laboral fix.

Finalitzat el procés selectiu, el Tribunal de selecció, prèvia comprovació del compliment per part del candidat/a dels requisits del lloc de treball d'acord amb el que es preveu en la present convocatòria, procedirà a formular proposta d'adjudicació a la Direcció General de l'IVASS, en la qual figurarà la puntuació obtinguda per cada candidat/a, que es farà pública en els taulers d'anuncis dels Serveis Centrals de València i dels serveis territorials de Castelló i Alacant, així com en la pàgina web de l'entitat, http://www.ivass.gva.es, concedint a les persones interessades un termini de deu dies hàbils per a al·legar i justificar el que estimen pertinent, davant el Tribunal de Selecció.



Finalitzat el termini d'al·legacions, la comissió de selecció estudiarà i resoldrà les possibles al·legacions i formalitzarà la proposta de resolució definitiva.

A la vista de l'anterior, el director general de l'IVASS resoldrà l'adjudicació per al desenvolupament dels llocs de treball, a les persones que hagueren obtingut la major puntuació el concurs oposició.

Formalitzat el contracte, una còpia del mateix s'entregarà al treballador en un termini màxim de 15 dies des que es va iniciar l'activitat.

El personal de nou ingrés haurà de superar un període de prova de 4 mesos, d'acord amb el que s'estableix en l'article 8 del conveni col·lectiu aplicable, durant el qual la unitat de personal corresponent avaluarà el correcte acompliment del lloc de treball.

La situació d'incapacitat temporal durant el període de prova, interromprà el còmput d'aquest.

Queden exempts del període de prova els treballadors que hagen ja exercit les mateixes funcions amb anterioritat, sota qualsevol modalitat de contractació.



Dotzena. Tribunal de Selecció

1. D'acord amb l'article 12 de l'II Acord de la Comissió de Diàleg Social del Sector Públic Instrumental de la Generalitat, el Tribunal de Selecció de la present convocatòria, *deignado per resolució de la persona titular de la Sotssecretaria de la Conselleria d'Igualtat i Polítiques inclusives, estarà integrat per:

– President/a: un funcionari de carrera o personal laboral fix la titulació del qual siga igual o superior a la de la categoria laboral objecte de la present convocatòria

– 2 vocals: que hauran de ser funcionaris de carrera o personal laboral fix la titulació del qual siga igual o superior a la de la categoria laboral objecte de la present convocatòria i hauran de posseir una titulació corresponent a la mateixa àrea de coneixements que l'exigida en la convocatòria.

– Secretari/a: un funcionari de carrera o personal laboral fix la titulació del qual siga igual o superior a la de la categoria laboral objecte de la present convocatòria.

2. La relació nominal dels membres del Tribunal de selecció serà publicada amb una antelació mínima d'un mes a la data de començament de les proves, mitjançant resolució que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, una vegada hagen sigut publicades les llistes provisionals de persones admeses i excloses.

3. El Tribunal de selecció, per a la realització de les proves podrà designar personal col·laborador, ajudant i assessor especialista que estime oportuns.

4. Correspon al Tribunal de selecció les funcions relatives a la determinació concreta del contingut de les proves i a la qualificació de les persones admeses, tant en la fase de l'oposició com en la fase del concurs, així com, en general, l'adopció de quantes mesures siguen precises amb vista al correcte desenvolupament de les proves selectives.

5. Les persones integrants del Tribunal de selecció, així com el personal assessor, hauran d'abstindre's i podran ser recusades per les persones interessades quan concórreguen en ells circumstàncies de les previstes en els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

Així mateix, hauran d'abstindre's aquells membres que hagueren fet tasques de preparació de persones aspirants en els cinc anys anteriors a la publicació d'aquesta convocatòria.

6. A l'efecte de comunicacions i de qualssevol una altra incidència el Tribunal de Selecció tindrà la seua seu de l'IVASS (C/ Amadeu de Savoia, 2. 46010 València).

7 El Tribunal de Selecció, a l'efecte de gratificacions i indemnitzacions, es regirà pel que es disposa en el Decret 95/2014, de 13 de juny, del Consell, pel qual es modifica el Decret 24/1997, d'11 de febrer i el Decret 175/2006, de 24 de novembre, (DOGV, número 7.229, de 19.06.2014).

8. El funcionament del Tribunal de selecció s'adaptarà al que estableix la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, el Decret 3/2017, de 13 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana, i altra normativa vigent.



9. De conformitat amb el que s'estableix en l'article 8 del vigent conveni col·lectiu aplicable al personal que presta serveis en l'IVASS, en relació amb el que es disposa en l'article 60.3 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic, la participació dels sindicats en aquest procés es realitzarà mitjançant la presència en les sessions del Tribunal de selecció, amb veu però sense vot, d'un representant de cadascun dels quals té la condició de més representatius en IVASS.





Tretzena. Borsa

Finalitzat el procés selectiu, es constituirà una bossa d'ocupació temporal, per a cobrir les necessitats de contractació temporal per al personal de la categories convocades, amb els candidats/as que hagen superat el primer examen de la fase d'oposició per ordre de puntuació.



Aquesta bossa substituirà a qualsevol bossa anterior de la mateixa categoria.

El règim de constitució i funcionament d'aquesta bossa s'ajustarà al que disposa la Resolució de 31 de juliol de 2018, del conseller d'Hisenda i Model Econòmic, pel qual es dicten instruccions i es disposa la publicació de l'III Acord de la Comissió de Diàleg Social del Sector Públic Instrumental de la Generalitat relatiu a criteris generals d'aplicació a la constitució i funcionament de les bosses d'ocupació temporal en el sector públic instrumental de la Generalitat.





Catorzena. Recursos

La present resolució posa fi a la via administrativa. Conformement als articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, els interessats poden interposar recurs de reposició, amb caràcter potestatiu, davant l'òrgan que ha dictat aquesta resolució, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la seua publicació.

Alternativament, si no es recorre en reposició, i d'acord amb els articles 8, 14.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, pot interposar-se recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de la ciutat de València, en el termini de dos mesos a comptar del següent al de la publicació de la present resolució.



València, 10 d'abril de 2019.– El director general de l'IVASS: Ángel Bonafé Osca.

Mapa web