Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 5 d'abril de 2019, de la Direcció General de Funció Pública, per la qual es convoca una borsa de treball temporal del cos d'auxiliars d'investigació de laboratori C2-09-02, vinculat al desenvolupament de projectes d'investigació de l'Institut Valencià d'Investigacions Agràries.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8531 de 17.04.2019
Número identificador:  2019/3930
Referència Base de Dades:  003601/2019
 

  • Anàlisi documental

    Texto
    Texto Texto2
    Origen de disposició: Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques
    Grup temàtic: Ocupació pública
    Descriptors:
      Temàtics: borses de treball, personal de la Generalitat, D/C2



RESOLUCIÓ de 5 d'abril de 2019, de la Direcció General de Funció Pública, per la qual es convoca una borsa de treball temporal del cos d'auxiliars d'investigació de laboratori C2-09-02, vinculat al desenvolupament de projectes d'investigació de l'Institut Valencià d'Investigacions Agràries. [2019/3930]

L'article 34.5 del Decret 3/2017, de 13 de gener, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió i mobilitat del personal de la funció pública valenciana, preveu que puguen constituir-se borses pel sistema de proves selectives o baremació de mèrits.

L'Ordre de 18/2018, de 19 de juliol, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, sobre regulació de borses de treball temporal per a proveir provisionalment llocs de treball de l'Administració del Govern Valencià, disposa a l'article 1 que aquesta té per objecte regular la constitució i funcionament de les borses de treball per a l'exercici provisional de llocs de treball, per mitjà del nomenament de personal funcionari o per mitjà de la contractació laboral temporal, segons corresponga a la naturalesa jurídica funcionarial o laboral dels llocs que es pretenga cobrir.



L'article 4.1.b.1r i 2n d'aquesta ordre disposa que podran constituir-se borses de treball temporal resultants d'una convocatòria pública, específica i extraordinària de la direcció general competent en matèria de funció pública, per mitjà de la realització de proves selectives o pel sistema de baremació de mèrits i experiència, quan s'hagueren esgotat les borses existents o quan s'hagen d'atendre les necessitats de cobertura derivades de substitucions transitòries de la persona ocupant, d'execució de programes de caràcter temporal o acumulació de tasques.



L'absència de borses de treball del cos d'auxiliars d'investigació de laboratori C2-09-02 entrebanca l'execució dels projectes d'investigació de l'Institut Valencià d'Investigacions Agràries, donat que es sobrevenen de forma reiterada necessitats de cobertura de llocs creats a l'empara de programes de caràcter temporal d'investigació que no es poden proveir.

Per la qual cosa, aquesta Direcció General considera necessari tramitar, de conformitat amb el que disposa l'article 4.1.b 3r, i 4.2 de l'ordre esmentada, la constitució d'aquesta borsa específica pel procediment d'urgència.

Aquests llocs satisfan les particularitats establides tant en la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana, en referència als cossos i escales que s'esmenten en l'annex I, com en la Llei 4/1991 de la Generalitat de creació com a entitat autònoma de l'IVIA, i el Decret 128/2006, de 22 de setembre, del Consell, pel qual modifica el Decret 233/1991, de 9 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament de l'IVIA.

En virtut d'això i fent ús de les facultats que té conferides aquesta Direcció General de Funció Pública, de conformitat amb el que estableix el Decret 87/2017, de 7 de juliol, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, resolc:





Primer. Convocatòria de la borsa específica de treball temporal

Convocar pel procediment d'urgència la constitució de la borsa específica de treball temporal del cos C2-09-02, auxiliar d'investigació de laboratori, de conformitat amb el que estableix l'Ordre 18/2018, de 23 de juliol, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques.



Segon. Sistema selectiu

El sistema selectiu consistirà en un examen de coneixements eliminatori i en la valoració dels mèrits aportats pels aspirants.



Tercer. Requisits dels aspirants

3.1. Nacionalitat espanyola o d'un estat membre de la Unió Europea o nacionalitat d'algun estat al que siga aplicable la lliure circulació de treballadors. Independentment de la seua nacionalitat, també podran participar el cònjuge dels espanyols i de les persones nacionals d'altres estats membres de la Unió Europea, sempre que no estiguen separats de dret i els seus descendents i els del seu cònjuge, que siguen menors de vint-i-un anys o majors d'aquesta edat dependents.

Els aspirants que no tinguen la nacionalitat espanyola hauran de fer una prova de coneixement de castellà. Amb caràcter previ a la realització de les proves, aquests aspirants que del seu origen no se supose el coneixement de castellà, hauran d'acreditar-ne el coneixement per mitjà d'una prova, en què es comprovarà que posseeixen un nivell adequat de comprensió i expressió oral i escrita d'aquesta llengua, que s'ajustarà al que es disposa en el Reial decret 1137/2002, de 31 d'octubre, modificat pel Reial decret 264/2008, de 22 de febrer, pel qual es regulen diplomes d'espanyol com a llengua estrangera. Aquesta prova es qualificarà com a «apte/a» o «no apte/a».

Estan eximides de fer aquesta prova totes les persones que acrediten estar en possessió del diploma, titulació o certificació oficial corresponent, de coneixement de castellà.

3.2. Haver complit setze anys i no excedir, si escau, de l'edat màxima de jubilació forçosa o de la que puga establir-se per llei.

3.3. Estar en possessió de la titulació exigida per al lloc de conformitat amb el que s'estableix en l'annex I o complir els requisits per a l'obtenció d'aquesta en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds de participació. Les equivalències dels títols al·legats hauran de justificar-se per l'interessat.

3.4. En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger s'haurà d'acreditar que s'està en possessió de la convalidació corresponent o de la credencial que acredite, si escau, l'homologació o declaració d'equivalència a titulació. Aquest requisit no serà aplicable als aspirants que hagueren obtingut el reconeixement de la seua qualificació professional, en l'àmbit de les professions regulades, a l'empara de les disposicions de dret comunitari.

3.5. Posseir la capacitat física i psíquica necessària per a dur a terme les funcions dels llocs de treball oferits.

3.6. No trobar-se en situació d'inhabilitació penal per a l'exercici de funcions públiques.

3.7. No haver sigut separat per mitjà d'expedient disciplinari, de qualsevol administració o ocupació pública.

3.8. Els aspirants que no tinguen la nacionalitat espanyola hauran de declarar, igualment, no estar sotmesos a sanció disciplinària o condemna penal que impedisca, en el seu Estat, l'accés a la funció pública.

3.9. Aquests requisits hauran de reunir-se en el moment de finalització del termini de presentació de sol·licituds i mantindre's durant tot el procediment selectiu fins al moment, si escau, de presa de possessió.

3.10. Les persones amb diversitat funcional faran constar aquesta circumstància en la seua sol·licitud a l'efecte que, per l'òrgan tècnic de selecció, s'adopten les mesures necessàries que permeten la normal realització de les proves; per a això han d'especificar en la sol·licitud el tipus de diversitat funcional: (F) física, (P) psíquica o (S) sensorial.



Quart. Sol·licituds

4.1. Els interessats que reunisquen els requisits assenyalats en la base tercera hauran de presentar:

a. Sol·licitud dirigida a l'Institut Valencià d'Investigacions Agràries a Moncada, segons el model que figura en el següent enllaç de la pàgina web de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques http://www.justicia.gva.es/va/web/recursos-humanos/inicio

b. Fotocòpia del títol acadèmic o resguard d'haver abonat els drets d'expedició. En cas de titulacions estrangeres, caldrà acreditar l'homologació o equivalència corresponent o haver iniciat els tràmits per a aquesta.

c. Curriculum vitae que acredite els mèrits amb documents fotocopiats. No és necessària la compulsa dels documents que es presenten fotocopiats; n'hi ha prou amb la declaració jurada de l'interessat sobre l'autenticitat d'aquests, així com les dades que figuren en la instància, sense perjudici que en qualsevol moment es puguen requerir els aspirants perquè acrediten la veracitat de les circumstàncies i dels documents aportats objecte de valoració.

d. Full d'autobaremació segons model que figura en el següent enllaç de la pàgina web de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques http://www.justicia.gva.es/web/recursos-humanos

4.2. Les persones queden vinculades a les dades que hagen fet constar en la seua sol·licitud. Si els requisits o els mèrits ja consten acreditats i inscrits en el Registre de Personal de l'Administració de la Generalitat,

només caldrà al·legar-ho.

4.3. Els mèrits que no consten inscrits i que no s'acrediten de la manera establida en aquesta convocatòria no es valoraran; les titulacions acadèmiques, les acreditacions administratives i els mèrits al·legats hauran d'haver sigut obtinguts amb anterioritat a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds d'inscripció en borsa.

4.4. Lloc de presentació:

– Els aspirants que disposen de signatura electrònica han de presentar la sol·licitud i els documents telemàticament sense necessitat d'acudir a cap registre presencial mitjançant accés a la pàgina de l'Administració de la Generalitat http://www.gva.es (apartat: Atenció a la ciutadania, Guia PROP, Ocupació Pública, IVIA).

– Els aspirants que no disposen de signatura electrònica han de presentar la sol·licitud en qualsevol oficina PROP de la Comunitat Valenciana. Podran, així mateix, remetre's per correu a la seu de l'Institut Valencià d'Investigacions Agràries, a Moncada (València), carretera CV-315, km. 10,7 CP 46113, o en qualsevol dels llocs previstos en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Les que es presenten a través de les oficines de correus hauran de ser certificades i en la instància haurà de figurar el segell de certificat de l'oficina de correus per a ser admeses.

4.5. El termini de presentació d'instàncies serà de 5 dies hàbils comptats des de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Cinqué. Admissió dels aspirants

5.1. Transcorregut el termini de presentació de sol·licituds i, una vegada verificada la sol·licitud i documentació aportada, l'òrgan tècnic de selecció publicarà la llista provisional de persones admeses i excloses, que es publicarà en el web de l'IVIA i es concedirà un termini de 5 dies hàbils, a comptar des de l'endemà d'aquesta publicació, per a formular al·legacions i/o esmenar defectes que hagen motivat l'error o l'exclusió; tot això, de conformitat amb el que es disposa en l'article 68 de la Llei 39/2015 de procediment administratiu comú.

5.2. Conclòs aquest termini i una vegada examinades les al·legacions i esmenats els defectes, es publicarà, en els mateixos mitjans indicats anteriorment, la llista definitiva de persones admeses i la data, l'hora i el lloc de la prova escrita.

5.3. L'òrgan tècnic de selecció admetrà els candidats i candidates que acrediten els requisits mínims exigits en la convocatòria; aquests quedaran vinculats a les dades que hagen fet constar en les seues sol·licituds.



Sisé. Procediment de selecció

6.1. El procés de selecció constarà de dues fases:

6.1.1.Primera fase: prova escrita

Es farà a la seu central de l'Institut Valencià d'Investigacions Agràries a Moncada (València), o al lloc que es designe oportunament.



La prova consistirà a contestar per escrit a un qüestionari de 20 preguntes de tipus test que versarà sobre les matèries indicades en l'annex I. Cada pregunta tindrà 4 respostes possibles, de les quals només una serà vàlida. Cada encert suposarà 2 punts i cada error descomptarà 1/3 del que val un encert, és a dir, 0,67 punts.

En el cas que no hi haja suficients aspirants que aconseguisquen la puntuació, la Comissió decidirà si és procedent admetre en la segona fase els candidats que hagen aconseguit un mínim de 20 punts. Si, malgrat això, no hi ha suficients aspirants que aconseguisquen aquesta puntuació, decidirà si accedeixen a aquesta fase els candidats amb més puntuació o si es requereix un nou procés selectiu.

6.1.2. Segona fase: avaluació de mèrits i situacions

En aquesta fase, la Comissió d'Avaluació només valorarà els mèrits i situacions dels candidats que hagen superat la primera fase amb el barem següent.

A. Experiència professional. Es valorarà fins a un màxim de 36 punts l'experiència professional dels participants d'acord amb la puntuació següent:

a) Temps de serveis prestats en llocs de treball de l'Administració de la Generalitat, o dels seus organismes autònoms, les competències dels quals en matèria de personal s'exercisquen per la conselleria competent en matèria de funció pública, que pertanguen al mateix cos, agrupació professional o escala al del lloc que haja de proveir-se: 0,15 punts per cada mes complet de servei en actiu.

b) Temps de serveis prestats en llocs de treball de l'Administració de la Generalitat, o dels seus organismes autònoms les competències del qual en matèria de personal s'exercisquen per la conselleria competent en matèria de funció pública, no previstos en l'anterior apartat: 0,10 punts per cada mes complet de servei en actiu.

c) Temps de serveis prestats en altres administracions públiques, entitats públiques empresarials de la Generalitat i altres entitats de dret públic del sector públic de la Generalitat, en llocs amb les mateixes funcions a les corresponents al mateix cos, agrupació professional o escala a la dels llocs que haja de proveir-se: 0,08 punts per cada mes complet de servei en actiu.

B. Proves selectives. Es valorarà fins a un màxim de 50 punts, segons la puntuació obtinguda pels conceptes següents:

a) Fins a 25 punts per haver superat la totalitat dels exercicis eliminatoris, o si és el cas, una puntuació proporcional al nombre d'exercicis superats en les proves selectives convocades per a l'ingrés en l'Administració de la Generalitat en el cos i escala C2-09-01.



b) Fins a 25 punts per la suma de les notes dels exercicis fets per l'aspirant per mitjà d'un repartiment proporcional. Només podran al·legar-se puntuacions d'exercicis de l'última oposició convocada per a l'accés al cos i escala C2-09-01. En aquest apartat, no seran valorats els exercicis que siguen qualificats com a apte o no apte.

c) Fins a un màxim de 12 punts, per l'aprovació d'exercicis d'oposicions en anteriors proves selectives d'accés a aquest cos i escala convocades per a l'ingrés en l'administració de la Generalitat, amb la valoració de 3 punts per exercici aprovat de les dues últimes convocatòries.



C. Valencià. La valoració del coneixement del valencià s'efectuarà puntuant, fins a un màxim de 8 punts, el nivell més alt obtingut dels següents, sempre que no constituïsca requisit d'acord amb la convocatòria o normativa vigent. En el cas que existira un nivell de valencià establit com a requisit, els nivells superiors que s'acrediten es valoraran restant la puntuació corresponent al nivell establit com a requisit.





Nivells Puntuació

A1 0,5

A2 (oral) 1

B1 (elemental) 3

B2 4

C1 (mitjà) 6

C2 (superior) 8







Addicionalment, però sense sobrepassar el límit de 8 punts, es valoraran els certificats de capacitació tècnica (llenguatge administratiu, llenguatge de mitjans de comunicació i correcció de textos) expedits per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, amb 0,5 punts cada un.

D. Idiomes comunitaris. Es valorarà fins a 4 punts el coneixement de llengües oficials de la Unió Europea, diferents de la llengua castellana segons els nivells especificats en la taula adjunta. El coneixement de cada idioma comunitari es valorarà d'acord amb les puntuacions per curs o la seua equivalència, si es tracta de cicles de l'Escola Oficial d'Idiomes, o de nivells o certificats segons el Marc Comú Europeu de Referència (nivell bàsic, nivell intermedi i nivell avançat).



La valoració del coneixement de l'idioma comunitari s'efectuarà puntuant exclusivament el nivell més alt obtingut en cada un dels idiomes comunitaris. Les equivalències entre les ensenyances regulades pel Reial decret 967/1988, de 2 de setembre, i les regulades pels reials decrets 944/2003 i 1.629/2006, de 29 de desembre (Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig) i per la disposició final 1a del Decret 138/2014, de 29 d'agost (Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre).

E. Altres titulacions. Es valorarà la possessió de títols acadèmics iguals o superiors al que siga exigit per a l'exercici dels llocs a cobrir fins a un màxim de 4 punts, i s'assignaran 2 punts per

a) Cada titulació que s'acredite de nivell superior acadèmic a l'establida com a requisit de participació en la borsa.

b) Cada titulació addicional del mateix nivell acadèmic de l'acreditada com a requisit de participació en la borsa.



F. Diversitat funcional. Si l'aspirant acredita un grau de discapacitat igual o superior al 33 % se li assignaran 5 punts i si acredita un grau igual o superior al 65 % la puntuació serà de 10 punts. Aquesta circumstància pot ser al·legada i puntuada en qualsevol moment en què s'acredite, així com rectificada en cas de millora de la persona després d'una revisió.

6.2. Finalitzades les dues fases del procediment de selecció, és publicarà en el web de l'IVIA i en el tauler d'anuncis de la seua seu central un llistat provisional de candidats que hagen superat la prova escrita segons s'indica en el punt 6.1.1, amb la puntuació obtinguda tant en la prova esmentada com en l'avaluació dels mèrits al·legats, i es concedirà un termini de 5 dies hàbils, a partir de l'endemà d'aquesta publicació, per a formular possibles reclamacions.



Seté. Ordre de classificació i proposta de borsa

7.1. L'ordre de prelació en la borsa s'obtindrà de la suma de la puntuació obtinguda en cada una de les dues fases en què s'articula aquest procediment.

7.2. En el supòsit d'igualtat de puntuació, tindran preferència les persones amb diversitat funcional, sempre que acrediten la compatibilitat amb l'acompliment de les tasques i funcions corresponents al lloc de treball. Si l'empat és produeix entre dues persones discapacitades, és triarà la que tinga major percentatge de diversitat funcional. En els altres casos d'empat, és considerarà primer al candidat que tinga la puntuació més elevada, d'acord amb el que s'assenyala a continuació i en aquest ordre:

1. Prova escrita.

2. Mèrits d'experiència professional.

3. Mèrits formatius.

Si encara persisteix l'empat, es dirimirà a favor del sol·licitant de més edat.

7.3. L'ordre de prelació previst en el punt anterior tindrà les excepcions següents:

a) La dona víctima de violència de gènere, acreditada per mitjà de l'ordre de protecció a favor de la víctima o excepcionalment, mentre que aquesta es dicta, de l'informe del Ministeri Fiscal, dels serveis socials o dels serveis públics de salut competents, que indique l'existència d'indicis que l'empleada pública temporal és víctima de violència de gènere. Podrà renunciar justificadament a ser nomenada o cessar en el lloc que exerceix i ser nomenada en la primera vacant que es proveïsca en la borsa, per a fer efectiva la seua protecció.

b) Les víctimes de violència de terrorisme, cònjuge o persona que haja conviscut amb anàloga relació d'afectivitat i els fills i filles de les persones ferides o mortes, així com personal amenaçat en els termes de la normativa reguladora del reconeixement i protecció integral a les víctimes del terrorisme, amb el reconeixement previ del Ministeri de l'Interior de sentència judicial ferma. Podrà renunciar justificadament a ser nomenada o cessar en el lloc que exerceix i ser nomenada en la primera vacant que es proveïsca en la borsa per a fer efectiva la seua protecció.



7.4. En el cas que per ordre de prelació corresponga efectuar un nomenament i, per part de l'òrgan encarregat de formalitzar-lo s'aprecien dubtes raonables sobre la compatibilitat funcional de l'aspirant, s'informarà la Comissió de Seguiment, que haurà de sol·licitar el dictamen corresponent a la Comissió Mixta de Diversitat Funcional, la qual haurà d'emetre'l en el termini dels 5 dies hàbils següents.



7.5. En virtut d'aquesta valoració final i prelació, l'òrgan tècnic de selecció elevarà a la Direcció General de Funció Pública la proposta de borsa amb l'ordre de classificació, que dictarà una resolució i n'ordenarà la publicació en la pàgina web.



Huité. Òrgan tècnic de selecció

8.1. L'òrgan tècnic de selecció estarà compost pels següents membres representants de l'Administració; tots aquests, personal científic i tècnic especialitzat participant en els projectes d'investigació als quals estan vinculats els llocs de treball:

Presidenta: Marco Noales, Ester

Suplent: Vives García, Carmen

Vocal: Catalá Vicens, Ana Maria

Suplent: Monterde Latorre, Adela

SecretariA: Padrones Huguet, Teresa

Suplent: Aguar López, Miguel Ángel

8.2. El seu funcionament es regirà pel que es disposa en els articles del 28 al 31 del Decret 3/2017 del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana, del 15 al 18 de la Llei 40/2015 de règim jurídic del sector públic i, de manera supletòria, pels articles del 19 al 24 d'aquesta mateixa llei.

8.3. L'òrgan tècnic de selecció resoldrà tots els dubtes que puguen sorgir en l'aplicació d'aquestes normes, i tot allò que s'haja de fer en els casos no previstos.



Nové. Àmbit territorial de la borsa

L'àmbit territorial d'aquesta borsa de treball són les províncies de València i Castelló i la provisió de llocs s'efectuarà de conformitat amb el que disposa l'Ordre 18/2018, de 19 de juliol, de 2018, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques.



Desé. Normes de funcionament

10.1. Aquesta borsa s'ajustarà en el seu funcionament al que disposa l'Ordre 18/2018, de 19 de juliol, de 2018, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, així com als criteris de la Comissió de Seguiment de Borses.

10.2. Els llocs seran proveïts per ordre de puntuació en el barem, amb les excepcions a l'ordre de prelació previstes en l'Ordre reguladora.



Onzé. Recursos

11.1. Aquesta resolució posa fi a la via administrativa i, en contra, es pot interposar recurs de reposició, amb caràcter potestatiu, davant del mateix òrgan que l'ha dictada, en el termini d'un mes a partir de l'endemà de ser publicada, de conformitat amb els articles 112, 114, 115, 123 i 124, de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

11.2. Si no es presenta recurs en reposició i d'acord amb el que disposen els articles 8, 14 i 46 de la Llei 29/1998, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, els interessats poden interposar recurs contenciós administratiu davant del Jutjat Contenciós Administratiu de València, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució.



11.3. Les citacions en els recursos contenciosos administratius que se substancien contra aquesta resolució es faran per mitjà de la inserció de l'edicte corresponent en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 5 d'abril de 2019.– La directora general de Funció Pública: Eva María Coscollá Grau.



TEMARI



– Material de laboratori. Productes químics. Emmagatzematge. Neteja i conservació del material.

– Sistemes de calefacció i refredament de mostres. Mesura de temperatures, escales termomètriques.

– Pretractament de mostres: molta, barreja, disgregació. Preparació de dissolucions. Conservació de dissolucions valorades. Equips i manteniment.

– Operacions de separació mecànica: tamisat i filtració. Tamisos. Materials de filtració. Centrifugació i decantació. Aparells de centrifugació.

– L'aigua en el laboratori: importància, ús i control. Patrons de qualitat de l'aigua.

– Mesura de longituds, grossàries, superfícies, volums i masses. Unitats. Aparells de mesura i manteniment.

– Estructura microscòpica cel·lular. Diferència entre cèl·lula procariota i eucariota. Microorganismes: bacteris, virus, fongs i llevats. Conceptes bàsics.

– Mètodes de premsada i preparació de mostres. Etiquetatge, transport i conservació, homogeneïtzació i dilució. Emmagatzematge. Destrucció de mostres.

– Neteja, desinfecció i esterilització. Procediments i productes. L'autoclau. Cabines de seguretat biològica.

– Microscopi òptic. Descripció. Normes generals d'ús. Preparacions: extensió, fixació i tinció.

– Mitjans de cultiu: composició, tipus i tècniques de preparació. Tècniques de sembra i incubació.

– Factors i agents de risc al laboratori. Prevenció, tipus i classes d'accidents. Mitjans de protecció personal i col·lectius. Mesures bàsiques de prevenció d'incendis, riscos químics, riscos amb recipients a pressió, riscos elèctrics.

– Residus tòxics i perillosos. Requeriments de prevenció de riscos. Emmagatzematge i etiquetatge. Fases de risc. Maneres d'actuació davant de vessaments accidentals.

Mapa web