Ficha disposicion

Ficha disposicion





Conselleria d'Educació, Cultura i Esport. RESOLUCIÓ de 25 de maig de 2020, de la Direcció General de Personal Docent, per la qual s'estableix el procediment per a la pròrroga extraordinària de les destinacions obtingudes en comissió de serveis en aplicació de la Resolució de 20 de maig de 2016, de la Direcció General de Centres i Personal Docent.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8821 de 27.05.2020
Número identificador:  2020/3728
Referència Base de Dades:  003879/2020
 



RESOLUCIÓ de 25 de maig de 2020, de la Direcció General de Personal Docent, per la qual s'estableix el procediment per a la pròrroga extraordinària de les destinacions obtingudes en comissió de serveis en aplicació de la Resolució de 20 de maig de 2016, de la Direcció General de Centres i Personal Docent. [2020/3728]

El 20 de maig de 2016, la Direcció General de Centres i Personal Docent va convocar, mitjançant resolució, concurs de mèrits per a la selecció i nomenament de funcionaris i funcionàries docents per a cobrir llocs en centres públics de la Comunitat Valenciana per mitjà de comissió de serveis, en les unitats específiques de comunicació i llenguatge (aules CIL), en les unitats pedagògiques hospitalàries, en els centres amb programa experimental plurilingüe, en els centres dels establiments penitenciaris, en els serveis psicopedagògics escolars de sector, en les seccions d'educació secundària en els centres de reeducació, en els centres integrats de formació professional, en el centre específic d'educació a distància (CEED), en el centre de les residències del complex educatiu de Cheste i del centre integrat de formació professional Costa de Azahar de Castelló i en determinats llocs catalogats d'especial dificultat.



Els llocs regulats per la Resolució 20 de maig de 2016, de la Direcció General de Centres i Personal Docent, corresponen a centres de la xarxa pública amb determinada tipologia i per tant aquests llocs, singulars i de característiques especials, requereixen que els funcionaris que els ocupen reunisquen determinats requisits, requisits que es determinen en la resolució esmentada.

El Reial decret 463/2020, 14 de març, pel qual es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada per la Covid-19, obliga a l'establiment de mesures relatives a diversos aspectes, que afecten el personal docent no universitari dependent d'aquesta conselleria amb la finalitat de protegir la salut i seguretat personal, i garantir la prestació de serveis públics.

La base novena punt 2 de la Resolució 20 de maig de 2016, de la Direcció General de Centres i Personal Docent, establia la possibilitat de prorrogar fins a quatre anys els nomenaments en comissió de serveis dels llocs específics ocupats mitjançant aquest procediment. Transcorreguts els 4 anys previstos i davant de la impossibilitat, motivada per la crisi sanitària ocasionada per la Covid-19, de realitzar una nova convocatòria del corresponent concurs de mèrits per a la selecció i nomenament d'aquests llocs docents, és necessari establir una pròrroga extraordinària per un curs acadèmic perquè els docents que actualment ocupen aquests llocs puguen continuar-hi, després de l'avaluació positiva de la labor exercida.

D'acord amb el que disposa la disposició addicional tercera, apartat 4, del mencionat Reial decret 463/2020, de 14 de març, es podrà acordar motivadament la continuació d'aquells procediments administratius que estiguen referits a situacions estretament vinculades als fets justificatius de l'estat d'alarma, o que siguen indispensables per a la protecció de l'interés general o per al funcionament bàsic dels serveis. La preparació i la posada en marxa del pròxim curs escolar, l'inici i el funcionament del qual ha de ser garantit per l'Administració educativa en condicions d'absoluta normalitat, fa indispensable que s'haja d'iniciar aquest procediment administratiu per a dotar els centres educatius del personal necessari i així poder preservar el dret fonamental a l'educació.



Per tant, aquesta direcció general, fent en ús de les funcions que li atribueix el Decret 105/2019, de 5 de juliol, del Consell, pel qual s'estableix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat (DOGV núm. 8590, de 12.07.2019), ha resolt establir el procediment per a la renovació extraordinària per a cobrir els llocs regulats per la Resolució de 20 de maig de 2016, de la Direcció General de Centres i Personal Docent, resol:



Primera. Objectiu

La finalitat d'aquesta resolució és possibilitar la cobertura dels llocs específics regulats mitjançant la Resolució de 20 de maig de 2016, de la Direcció General de Centres i Personal Docent, per al curs acadèmic 2020-2021.

Aquesta cobertura es podrà realitzar, en comissió de serveis, mitjançant pròrroga extraordinària del personal docent que els va obtindre mitjançant la resolució esmentada.



Segona. Condicions per a sol·licitar la pròrroga

1. Podrà sol·licitar la pròrroga extraordinària per un any, el funcionariat que actualment ocupe algun dels llocs obtinguts per la Resolució de 20 de maig de 2016, del director general de Centres i Personal Docent, sempre que:

– Es trobe en servei actiu actualment en el lloc per al qual sol·liciten la continuïtat.

– Tinga la competència lingüística necessària per a l'accés i l'exercici de la funció docent en el sistema educatiu valencià, establida en l'Ordre 3/2020, de 6 de febrer, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport. Tot això, sense perjudici que, segons el que disposa la disposició transitòria única de l'Ordre 90/2013, de 6 de novembre, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, els funcionaris o funcionàries que no reunisquen aquest requisit lingüístic puguen sol·licitar la comissió de serveis en llocs catalogats com de centres docents públics de localitats de predomini lingüístic castellà.



– El funcionariat de carrera dependent de la Generalitat Valenciana es trobe en situació de servei actiu o d'excedència per cura de familiars, i que ocupe o tinga reservat lloc de treball amb caràcter definitiu, o el tinga adjudicat amb efectes d'1 de setembre de 2020. El funcionariat excedent haurà d'acreditar, mitjançant la seua sol·licitud de reingrés davant de la direcció territorial corresponent, que posa fi a la situació d'excedència amb data d'efecte anterior o igual a l'1 de setembre de 2020.

2. Sobre la base del procediment establit en aquesta resolució, no podrà accedir-hi el funcionariat que va obtindre la comissió mitjançant el que es preveu en la base dotze de la Resolució de 20 de maig de 2016, esmentada més amunt.



Tercera. Sol·licitud de pròrroga i autoavaluació

1. El funcionariat que reunisca els requisits establits anteriorment, si vol optar a prorrogar la seua destinació, haurà d'accedir des del dia 1 de juny fins al 8 de juny de 2020 a la plataforma informàtica habilitada per a aquesta finalitat i formular la sol·licitud de permanència en el lloc que ocupa en l'actualitat durant el curs 2020-2021.

Els docents que sol·liciten la continuïtat hauran d'emplenar, també en el mateix termini, el qüestionari d'autoavaluació, annex I, corresponent al seu lloc de treball. La forma d'accés a la plataforma informàtica per a emplenar el qüestionari d'autoavaluació s'enviarà per correu electrònic a l'adreça de correu corporatiu dels interessats i dels centres.



2. El funcionariat que no desitge optar per la pròrroga haurà d'accedir a la plataforma informàtica habilitada per a aquest procediment, indicar les seues dades personals i emplenar únicament la casella del NO en l'apartat de l'annex I establit a aquest efecte. En aquest cas, no haurà d'emplenar la resta del qüestionari d'autoavaluació.



Quarta. Avaluació

D'acord amb el que s'estableix en les bases novena i desena de la Resolució de 20 de maig de 2016, per a la pròrroga de les comissions de servei en llocs específics s'han de tindre en compte els resultats de l'avaluació que es realitze durant el període de nomenament per part dels òrgans superiors dels quals depén el lloc.

Una vegada emplenat per les persones sol·licitants el qüestionari d'autoavaluació indicat en la base tercera, i amb la finalitat de realitzar l'avaluació del funcionariat que sol·licite la continuïtat en el lloc, les persones que s'indiquen a continuació rebran un correu electrònic d'accés a la plataforma informàtica per a emplenar telemàticament, entre el 9 de juny i el 17 de juny del 2020, el qüestionari de l'annex II (recopilació d'informació de la funció docent exercida en els llocs de treball específics). Les persones destinatàries d'aquest correu electrònic, són:



1. El director o directora del centre de destinació del funcionari o funcionària sol·licitant per als llocs específics de:

a) Els centres anteriorment catalogats com a centres d'acció educativa singular (CAES).

b) Els llocs catalogats d'especial dificultat en centres d'educació secundària.

c) Les unitats específiques de comunicació i llenguatge (aules CIL).



d) Els centres amb programa experimental plurilingüe.

e) Els centres integrats de formació professional.

f) Els serveis psicopedagògics escolars de sector.

g) Els centres de formació de persones adultes en establiments penitenciaris.

h) Les residències del complex educatiu de Cheste i el centre de formació professional Costa de Azahar de Castelló.

2. La vicedirecció en les seccions d'educació secundària en centres de reeducació i en establiments penitenciaris.

3. La Inspecció d'educació a la qual corresponga el lloc del funcionari o funcionària, per als llocs específics de:

a) Les unitats pedagògiques hospitalàries.

b) El centre específic d'educació a distància (CEED).

c) Direccions/vicedireccions que estiguen ocupades en comissió de serveis específica.

Excepcionalment, si la direcció o vicedirecció es troba afectada per l'actual procés de renovació, l'emplenament del qüestionari es realitzarà per part de la Inspecció d'educació corresponent a aquest centre docent.





Cinquena. Comissió tècnica

Per als supòsits en què hi haja una discrepància entre el sentit de l'autoavaluació formulada per la persona sol·licitant i l'avaluació de la direcció o vicedirecció del centre o, si és el cas, de la Inspecció d'educació, es constituirà una comissió tècnica que, una vegada revisades l'autoavaluació del sol·licitant i les valoracions de la direcció o vicedirecció del centre o, si és el cas, de la Inspecció d'educació, efectuarà proposta de continuïtat o no, a la Direcció General de Personal Docent per a la seua resolució.

Aquesta comissió tècnica estarà formada per:

El subdirector general de Personal Docent o persona en qui delegue.



Una persona representant de la Inspecció General d'Educació.

Una persona representant de la direcció general que tinga assignades les funciones del lloc que s'avalua.



Sisena. Publicació

A partir del dia 25 de juny es publicarà en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport el llistat provisional d'aquells funcionaris o funcionàries que han obtingut pròrroga en comissió de serveis per un any en el lloc específic, obtingut per la Resolució de 20 de maig de 2016, del director general de Centres i Personal Docent. Es podrà presentar reclamacions a aquest llistat provisional, únicament per via telemàtica, en el termini de 48 hores des de la data i hora de la publicació d'aquest llistat.

Una vegada transcorregut el termini de reclamacions, es publicarà en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport el llistat definitiu.



Setena. Desistiment de la sol·licitud i renunciabilitat de la destinació obtinguda

1. Una vegada transcorregut el termini per a formular les sol·licituds de pròrroga per al lloc que s'ocupa en l'actualitat, així com després d'acceptar la proposta de la comissió de serveis proposada, no es podrà desistir de la participació en el procediment ni renunciar a la destinació obtinguda en comissió de serveis.

2. Tenint això en compte, aquelles persones sol·licitants que hagen participat també en la convocatòria de comissions de serveis per motius socials per al curs escolar 2020-2021 hauran de desistir de la participació en aquestes, sempre que resulten adjudicatàries d'una de les comissions específiques a què es refereix la present resolució.





Huitena. Tractament i protecció de dades

La Conselleria d'Educació, Cultura i Esport és responsable del tractament de les dades personals recollides en aquest procediment i les tractarà per a gestionar les pròrrogues extraordinàries de les comissions de servei dels llocs específics obtinguts segons la Resolució de 20 de maig de 2016, del director general de Centres i Personal Docent. La persona interessada pot exercir els drets d'accés, rectificació, supressió, oposició, limitació, portabilitat i no ser objecte d'una decisió basada únicament en el tractament automatitzat de les seues dades. Informació detallada sobre el tractament de dades en el registre de tractament de dades publicat en www.ceice.gva.es



Novena. Producció d'efectes

Aquesta resolució produirà efectes l'endemà de ser publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Contra la present resolució, que posa fi a la via administrativa, es podrà interposar potestativament un recurs de reposició davant de la directora general de Personal Docent de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport en el termini d'un mes, a comptar de l'endemà de ser publicada, o plantejar-hi directament un recurs contenciós administratiu davant del jutjat contenciós competent, en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de ser publicada.



València, 25 de maig de 2020.– La directora general de Personal Docent: M. Ángeles Herranz Ábalos.

Mapa web