Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 30 d'abril de 2018, de la Direcció General de Centres i Personal Docent, per la qual es convoca procediment d'adjudicació de llocs de treball dependents de la Generalitat Valenciana en comissió de serveis, durant el curs 2018-2019, per a funcionariat de carrera del cos de mestres, en centres públics docents no universitaris i per a mestres en centres públics de formació de persones adultes.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8287 de 04.05.2018
Número identificador:  2018/4380
Referència Base de Dades:  004407/2018
 



RESOLUCIÓ de 30 d'abril de 2018, de la Direcció General de Centres i Personal Docent, per la qual es convoca procediment d'adjudicació de llocs de treball dependents de la Generalitat Valenciana en comissió de serveis, durant el curs 2018-2019, per a funcionariat de carrera del cos de mestres, en centres públics docents no universitaris i per a mestres en centres públics de formació de persones adultes. [2018/4380]

La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, modificada per la Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa, estableix en la seua disposició addicional sisena la facultat de les comunitats autònomes per a ordenar la seua funció pública docent, en el marc de les seues respectives competències, respectant en tot cas les normes bàsiques contingudes en aquesta, així com les bases del règim estatutari del funcionariat públic docent constituïdes per les disposicions contingudes en la Llei 30/1984, de 2 d'agost, de mesures per a la reforma de la funció pública, modificada pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic.

En l'article 64 del Reial decret 364/1995, de 10 de març, pel qual s'aprova el Reglament general d'ingrés del personal al servei de l'Administració general de l'Estat i de provisió de llocs de treball i promoció professional dels funcionaris civils de l'Administració general de l'Estat, figuren els casos en què podran acordar-se comissions de servei, així com el règim econòmic del funcionariat en comissió de serveis, i es configura la comissió de serveis com una forma extraordinària d'ocupació de llocs de treball.

En l'àmbit de la nostra comunitat autònoma existeix aquesta previsió en l'article 104 de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana, que estableix que la comissió de serveis és una forma temporal de provisió de llocs de treball que és procedent quan aquests queden deserts en les corresponents convocatòries, es troben pendents de la seua provisió definitiva o estiguen subjectes a reserva per imperatiu legal.

La present convocatòria de comissions de serveis pretén millorar la qualitat de l'ensenyament, al mateix temps que facilitar la conciliació de la vida personal, familiar i laboral. Per això, es facilita la permanència en els llocs que el personal docent exercisca durant aquest curs 2017/2018 per al curs 2018/2019 mitjançant comissions de servei, sempre que no es modifiquen o se suprimisquen els llocs que ocupen i es mantinguen algunes de les causes que van donar lloc a la concessió de comissió de serveis en el present curs escolar.

No obstant l'anterior i per a totes aquelles persones que durant aquest curs no han estat en comissió de serveis o que no desitgen optar a la comissió de serveis en aquest lloc, s'obri un termini de presentació de sol·licituds de comissions de serveis que pretén donar resposta a situacions especials del professorat, pròpies o de familiars, relacionades amb la salut o d'índole social, totes aquestes especialment greus que difícilment tindrien solució a través del procediment general de provisió de llocs que constitueix el concurs anual, facilitant si escau la conciliació de la vida personal, familiar i laboral.

Un tercer objectiu d'aquesta convocatòria és respondre, també amb caràcter temporal, a aquelles situacions que per raons docents aconsellen l'assignació d'una altra destinació temporal al personal seleccionat per a realitzar les funcions de direcció en un centre docent diferent d'aquell en què té la seua destinació definitiva.

Finalment, és objectiu també donar solució a una sèrie de situacions excepcionals, com són les comissions de serveis quan s'exercisquen càrrecs electes amb dedicació no exclusiva.

En virtut del que s'ha exposat i en ús de les atribucions conferides per l'article 10 del Decret 186/2017, de 24 de novembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport (DOGV 8192, 18.12.2017), aquesta Direcció General de Centres i Personal Docent ha resolt regular la present convocatòria d'acord amb les bases següents:



Primera. Objecte

És objecte d'aquesta resolució establir el procediment per a la concessió de comissions de serveis per al curs escolar 2018/2019 en llocs dependents de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport a funcionariat de carrera amb destinació definitiva, en aqueix mateix curs, del cos de mestres.



Segona. Comissions de serveis per al personal que va obtindre durant el curs escolar 2016/2017 comissions de serveis per causes socials, va renovar aquesta comissió de serveis durant el curs 2017/2018 i desitja continuar en aquest centre i especialitat

1. Aquell personal que haja obtingut una comissió de serveis per al curs 2016/2017 a l'empara de la Resolució de 10 de maig de 2016, de la Direcció General de Centres i Personal Docent de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, publicada en el DOGV número 7781, de 13 de maig de 2016, i va renovar aquesta comissió de serveis durant el curs 2017/2018 a l'empara de la Resolució de 8 de maig de 2017, de la Direcció General de Centres i Personal Docent de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, publicada en el DOGV número 8037, d'11 de maig de 2017, podrà optar a continuar durant el curs 2018/2019, mitjançant comissió de serveis, en aquell mateix centre de treball sempre que es reunisquen els següents requisits:



a) Que la destinació obtinguda en comissió no haja sigut objecte de supressió o modificació, és a dir, estiga vacant, bé perquè no té titular, bé perquè, tot i tindre'n, no siga ocupada pel funcionari o funcionària durant el curs 2018/2019 i siga un lloc complet i en aquest centre.



En cas que, existint diverses vacants en aquest centre l'any anterior, com a conseqüència de la supressió d'alguna d'aquelles concorreguen per aquest procediment de provisió més funcionaris que places oferides, s'acudirà al criteri de major puntuació obtinguda en la baremació efectuada com a conseqüència de Resolució de 10 de maig de 2016, de la Direcció General de Centres i Personal Docent de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport.

En cas d'existir en un mateix centre docents en comissió de serveis des del curs 2016/2017 i docents en comissió de serveis en el curs 2017/2018, i es dóna el cas que hi haja més funcionaris que places oferides, tindran prioritat els docents que estan en comissió de serveis des del curs 2016/2017.

b) Que es troben en data 1 de setembre de 2018 en situació de servei actiu i tinguen reservat lloc de treball amb caràcter definitiu.



c) Que manifesten la conformitat a optar a la comissió en aquell mateix centre i especialitat per al curs acadèmic 2018/2019.

d) Que estiguen en possessió del Certificat de Capacitació en Valencià o del Diploma de Mestre de Valencià, excepte en el supòsit en què la persona participant estiga en possessió del grau de Filologia Catalana o equivalent.

Per a l'acreditació de la possessió del Certificat de Capacitació de Coneixements en Valencià o del Diploma de Mestre de Valencià, aquest haurà de trobar-se inscrit en el registre de la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià abans de l'1 de juliol de 2018.

Tot això, sense perjudici que d'acord amb el que es disposa en la disposició transitòria única de l'Ordre 90/2013, de 6 de novembre, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, els funcionaris que no reunisquen aquest requisit lingüístic puguen sol·licitar la comissió de serveis en llocs catalogats com de centres docents públics de localitats de predomini lingüístic castellà.

e) Que mantinga totes o alguna de les circumstàncies medicosocials que van motivar la comissió de serveis concedida per al curs 2017/2018.



2. Aquelles persones que, participant en el procediment previst en aquesta base, no puguen mantindre la destinació en l'especialitat que ocupen en l'actualitat per causes que afecten el lloc de treball que ocupen en comissió de serveis durant el curs 2017/2018, però desitgen sol·licitar una comissió de serveis per al curs 2018/2019, podran participar en el procediment previst en la base quarta de la present resolució sempre que complisquen els requisits en establits en aquesta.



En aquest cas, la puntuació per a la seua participació en el procediment previst en la base quarta serà:

a) En cas que concórreguen totes les causes socials al·legades l'any anterior per a l'obtenció de la comissió de serveis, les persones participants ho faran amb aquesta puntuació atorgada com a resultat de la convocatòria realitzada mitjançant la Resolució de 10 de maig de 2016, de la Direcció General de Centres i Personal Docent de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport.

b) En cas que no concórreguen totes les causes socials al·legades l'any anterior, es procedirà novament a la baremació de les causes exposades per la persona participant, de conformitat amb el que es disposa en la base quarta.

3. Els funcionaris que vulguen acollir-se a l'opció de comissió de serveis regulada en aquesta base hauran de formular des de l'endemà de la publicació de la present resolució en el DOGV i, en tot cas, fins al 18 de maig de 2018 una sol·licitud telemàtica a través de l'URL https://ovidoc.edu.gva.es/ i emplenar favorablement els apartats corresponents a:



a) Que es mantenen totes o alguna de les circumstàncies medicosocials que van motivar la comissió de serveis concedida per al curs 2017/2018.

b) Conformitat amb la comissió de serveis en aquest centre i especialitat en cas que aquest siga susceptible de proveir-se mitjançant comissió.

c) En cas de tractar-se de funcionariat docent dependent d'altres administracions educatives, s'haurà de presentar des de l'endemà de la publicació de la present resolució en el DOGV i, en tot cas, fins al 18 de maig de 2018, una certificació expedida per l'òrgan competent de l'administració educativa de la qual depén el centre en què tinga la seua destinació definitiva, en el qual s'indique expressament que aquesta destinació definitiva la manté amb efectes d'1 de setembre de 2018.



d) Si el funcionari o la funcionària, en el supòsit en què la vacant a la comissió de la qual opta finalment no puga ser proveïda mitjançant el procediment regulat en aquesta base segona, desitja sol·licitar una comissió de serveis per motius socials regulada en la base quarta, haurà de participar en la sol·licitud telemàtica de centres regulada en la base huitena de la present resolució, distingint-se dues situacions:

d.1. Si persisteixen totes les causes socials al·legades per a l'obtenció de la comissió de serveis l'any anterior, s'emplenarà la conformitat per a participar amb aquesta puntuació obtinguda en la convocatòria realitzada mitjançant la Resolució de 10 de maig de 2016, de la Direcció General de Centres i Personal Docent de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, en el procediment de concessió de comissions previst en la base quarta.

En aquest cas, no s'aportarà l'escrit de model de sol·licitud ni cap documentació relativa a l'acreditació de les causes socials al·legades, ja que la participació serà amb aquesta baremació resultant de la convocatòria de 10 de maig de 2016.

d.2. Si no concorren totes les causes al·legades per a l'obtenció de la comissió de serveis respecte al curs escolar 2017/2018, hauran d'aportar des de l'endemà de la publicació de la present resolució en el DOGV i, en tot cas, fins al 18 de maig de 2018, conforme a la base sisena, un escrit de model normalitzat de sol·licitud (annex I), a més de la documentació acreditativa de les causes socials al·legades per a la seua nova baremació i de la resta de requisits i documentació previstos en la present resolució per a participar en les comissions de serveis per motius socials.

4. La identificació del docent per a la realització d'aquest tràmit, en la seua condició d'empleat públic amb servei en un centre educatiu de la Comunitat Valenciana, serà la prevista en l'article 7 del Decret 51/2011, de 13 de maig, que regula el sistema d'informació ITACA com l'instrument per a la gestió i la comunicació de les dades i dels documents necessaris per a l'adequat funcionament del sistema educatiu de la Comunitat Valenciana en els centres docents que imparteixen ensenyaments reglats no universitaris.

5. A partir del 17 de juliol de 2018, es publicarà en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esports la llista provisional dels funcionaris i funcionàries que han obtingut la comissió de serveis pel procediment previst en aquesta base segona, amb indicació del nom, l'especialitat i el centre de destinació.

Aquesta llista contindrà el nom dels funcionaris i funcionàries que no han obtingut destinació en aplicació d'aquesta base. Es donarà un termini de 48 hores per a al·legacions, les quals únicament es podran realitzar per via telemàtica.

Vistes les al·legacions, es publicarà en la pàgina web la llista definitiva amb el nom i lloc de treball dels funcionaris i funcionàries a qui es concedeix la comissió de serveis en aquest centre per al curs 2018/2019.





Tercera. Comissions de serveis per al personal que va obtindre durant el curs escolar 2017/2018 comissions de serveis per causes socials i desitgen continuar en aquest lloc que es va obtindre

1. Aquelles persones que hagen obtingut una comissió de serveis per al curs 2017/2018 a l'empara de la Resolució de 8 de maig de 2017, de la Direcció General de Centres i Personal Docent de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, publicada en el DOGV número 8037, d'11 de maig de 2017, podran optar a continuar durant el curs 2018/2019, mitjançant comissió de serveis en aquell mateix centre de treball sempre que es reunisquen els següents requisits:



a) Que la destinació obtinguda en comissió no haja sigut objecte de supressió o modificació, és a dir, estiga vacant, bé perquè no té titular, bé perquè encara que en tinga no siga ocupat pel funcionari o funcionària durant el curs 2018/2019 i siga un lloc complet i en aquest centre.



En cas que, existint diverses vacants en aquest centre l'any anterior, com a conseqüència de la supressió d'alguna d'aquestes, concórreguen per aquest procediment de provisió més funcionaris que places oferides, s'acudirà al criteri de major puntuació obtinguda en la baremació efectuada com a conseqüència de la Resolució de 8 de maig de 2017, de la Direcció General de Centres i Personal Docent de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport.

b) Que es troben en data 1 de setembre de 2018 en situació de servei actiu i tinguen reservat lloc de treball amb caràcter definitiu.



c) Que manifesten la seua conformitat a optar a la comissió en aquell mateix centre i especialitat per al curs acadèmic 2018/2019.

d) Que estiguen en possessió del Certificat de Capacitació en Valencià o del Diploma de Mestre de Valencià, excepte en el supòsit en què la persona participant estiga en possessió del grau de Filologia Catalana o equivalent.

Per a l'acreditació de la possessió del Certificat de Capacitació de Coneixements en Valencià o del Diploma de Mestre de Valencià, aquest haurà de trobar-se inscrit en el registre de la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià abans de l'1 de juliol de 2018.

Tot això, sense perjudici que d'acord amb el que es disposa en la disposició transitòria única de l'Ordre 90/2013, de 6 de novembre, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, els funcionaris que no reunisquen aquest requisit lingüístic poden sol·licitar la comissió de serveis en llocs catalogats com de centres docents públics de localitats de predomini lingüístic castellà.

e) Que el funcionari o funcionària titular de la comissió de serveis mantinga totes o alguna de les circumstàncies medicosocials que van motivar la comissió de serveis concedida per al curs 2017/2018.

2. Aquelles persones que, participant en el procediment previst en aquesta base, no puguen mantindre la destinació en l'especialitat i el centre en què presten serveis en l'actualitat per causes que afecten el lloc de treball que ocupen en comissió de serveis durant el curs 2017/2018, però desitgen sol·licitar una comissió de serveis per motius socials per al curs 2018/2019, podran participar en el procediment previst en la base quarta de la present resolució sempre que complisquen els requisits en establits en aquesta.

En aquest cas, la puntuació per a la seua participació en el procediment previst en la base quarta serà:

a) En cas que concórreguen totes les causes socials al·legades l'any anterior per a l'obtenció de la comissió de serveis, las persones participants ho faran amb aquesta puntuació atorgada com a resultat de la convocatòria realitzada mitjançant la Resolució de 8 de maig de 2017, de la Direcció General de Centres i Personal Docent de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport.

b) En cas que no concorregueren totes les causes socials al·legades l'any anterior, es procedirà novament a la baremació de les causes exposades per la persona participant, de conformitat amb el que es disposa en la base quarta.

3. El personal funcionari que vulga acollir-se a l'opció de comissió de serveis regulada en aquesta base haurà de formular, des de l'endemà a la publicació de la present resolució en el DOGV i, en tot cas, fins al 18 de maig de 2018, una sol·licitud telemàtica a través de l'URL https://ovidoc.edu.gva.es/ i emplenar favorablement els apartats corresponents a:

a) Que es mantenen totes o alguna de les circumstàncies medicosocials que van motivar la comissió de serveis concedida per al curs 2017/2018.

b) Conformitat amb la comissió de serveis en aquest centre i especialitat en cas que aquest siga susceptible de proveir-se mitjançant comissió.

c) En cas que es tracte de funcionariat docent dependent d'altres administracions educatives, s'haurà de presentar des de l'endemà de la publicació de la present resolució en el DOGV i, en tot cas, fins al 18 de maig de 2018, una certificació expedida per l'òrgan competent de l'administració educativa de la qual depén el centre en què tinga la seua destinació definitiva, en el qual s'indique expressament que aquesta destinació definitiva la manté amb efectes d'1 de setembre de 2018.



d) Si el funcionari o la funcionària, en el supòsit en què la vacant a la comissió de la qual opta finalment no puga ser proveïda mitjançant el procediment regulat en aquesta base tercera, desitja l'opció d'obtindre una comissió de serveis per motius socials regulada en la base quarta, haurà de participar en la sol·licitud telemàtica de centres regulada en la base huitena de la present resolució, distingint-se dues situacions:

d.1. Si persisteixen totes les causes socials al·legades per a l'obtenció de la comissió de serveis l'any anterior, s'emplenarà la conformitat per a participar amb aquesta puntuació obtinguda en la convocatòria realitzada mitjançant la Resolució de 8 de maig de 2017, de la Direcció General de Centres i Personal Docent de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, en el procediment de concessió de comissions previst en la base quarta.

En aquest cas, no s'aportarà l'escrit de model de sol·licitud ni cap documentació relativa a l'acreditació de les causes socials al·legades, ja que la participació serà amb aquesta baremació resultant de la convocatòria efectuada el curs anterior.

d.2. Si no concorren totes les causes al·legades per a l'obtenció de la comissió de serveis respecte al curs escolar 2017/2018, hauran d'aportar des de l'endemà de la publicació de la present resolució en el DOGV i, en tot cas, fins al 18 de maig de 2018, d'acord amb la base sisena, un escrit de model normalitzat de sol·licitud (annex I), a més de la documentació acreditativa de les causes socials al·legades per a la seua nova baremació i de la resta de requisits i documentació previstos en la present resolució per a participar en les comissions de serveis per motius socials.

4. La identificació del docent per a la realització d'aquest tràmit, en la seua condició d'empleat públic amb servei en un centre educatiu de la Comunitat Valenciana, serà la prevista en l'article 7 del Decret 51/2011, de 13 de maig, que regula el sistema d'informació ITACA com l'instrument per a la gestió i la comunicació de les dades i dels documents necessaris per a l'adequat funcionament del sistema educatiu de la Comunitat Valenciana en els centres docents que imparteixen ensenyaments reglats no universitaris.

5. A partir del 17 de juliol de 2018, es publicarà en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esports la llista provisional dels funcionaris i funcionàries que han obtingut la comissió de serveis pel procediment previst en aquesta base tercera, amb indicació del nom, l'especialitat i el centre de destinació.

Aquesta llista contindrà el nom dels funcionaris i funcionàries que no han obtingut destinació en aplicació d'aquesta base. Es donarà un termini de 48 hores per a al·legacions, les quals únicament es podran realitzar per via telemàtica.

Vistes les al·legacions, es publicarà en la pàgina web la llista definitiva amb el nom i lloc de treball dels funcionaris i funcionàries als quals es concedeix la comissió de serveis en aquest centre per al curs 2018/2019.



Quarta. Procediment general per a l'obtenció de comissions de serveis per causes socials

1. Pot participar de manera voluntària en aquest procediment d'adjudicació de llocs, en règim de comissió de serveis, el funcionariat de carrera del cos de mestres en el qual concórreguen les causes establides en la base cinquena, i que es trobe en algun dels supòsits següents:



a) Funcionaris o funcionàries de carrera dependents de la Generalitat que es troben en situació de servei actiu o d'excedència per cura de familiars, i que ocupen o tinguen reservat un lloc de treball amb caràcter definitiu, o el tinguen adjudicat amb efectes d'1 de setembre de 2018. Els funcionaris o funcionàries excedents hauran d'acreditar, mitjançant la seua sol·licitud de reingrés davant la direcció territorial corresponent, que posen fi a la situació d'excedència amb data d'efecte anterior o igual a l'1 de setembre de 2018.

b) Funcionaris o funcionàries en pràctiques dependents de la Generalitat que en data 1 de setembre de 2018 siguen funcionàries o funcionaris de carrera i tinguen destinació definitiva.

c) Funcionaris o funcionàries de carrera dependents d'altres administracions educatives en situació de servei actiu o d'excedència per cura de familiars, que ocupen o tinguen reservat un lloc de treball amb caràcter definitiu o el tinguen adjudicat amb data d'efectes d'1 de setembre de 2018.

Les persones dependents d'altres administracions educatives que des de l'endemà de la publicació de la present resolució en el DOGV i, en tot cas, fins al 18 de maig de 2018 no puguen acreditar que ocupen lloc de treball amb caràcter definitiu, només podran participar si se'ls adjudica destinació amb efecte d'1 de setembre de 2018 en virtut de procediment de provisió de llocs convocat per la seua administració educativa d'origen. Aquesta circumstància s'haurà d'acreditar davant la Direcció General de Centres i Personal Docent abans de l'1 de juliol de 2018, mitjançant una certificació emesa per l'òrgan competent de la seua administració educativa, en la qual s'indique que la funcionària o el funcionari té destinació definitiva i data d'efectes d'aquesta.



Aquest personal únicament podrà participar pels motius establerts als punts 1 al 8 de la base cinquena.

Si aquestes persones estan en situació d'excedència hauran d'acreditar, davant la Direcció General de Centres i Personal Docent i abans de l'1 de juliol de 2018, que posen fi a la seua situació d'excedència amb data d'efecte anterior o igual a l'1 de setembre de 2018. Per a això, aportaran una còpia de la seua sol·licitud de reingrés presentada a la seua administració educativa.

2. Els funcionaris o funcionàries que participen en aquest procediment no podran sol·licitar comissió de serveis en aquest municipi on tenen el seu lloc definitiu. Excepcionalment i amb la finalitat de poder atendre les circumstàncies mèdiques que puguen presentar els docents participants, no es tindrà en compte aquest requisit en el cas de malaltia greu de la persona participant, i en el cas de les famílies monoparentals amb fills o filles que patisquen una malaltia greu.

3. Les persones participants pertanyents al cos de mestres hauran d'estar en possessió del Certificat de Capacitació en Valencià o del Diploma de Mestre de Valencià, excepte en el supòsit en què la persona participant estiga en possessió del grau de Filologia Catalana o equivalent.

Per a l'acreditació de la possessió del Certificat de Capacitació de Coneixements en Valencià o del Diploma de Mestre de Valencià, aquest haurà de trobar-se inscrit en el registre de la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià abans de l'1 de juliol de 2018.

Tot això, sense perjudici que, d'acord amb el que es disposa en la disposició transitòria única de l'Ordre 90/2013, de 6 de novembre, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, els funcionaris que no reunisquen aquest requisit lingüístic puguen sol·licitar la comissió de serveis en llocs catalogats com de centres docents públics de localitats de predomini lingüístic castellà.

4. El professorat participant en aquesta convocatòria podrà sol·licitar les places corresponents a les especialitats que estimen oportunes d'aquelles en les quals estiga habilitat per als centres que figuren en l'annex VI de la present resolució.

La correspondència d'aquestes habilitacions amb els llocs que es convoquen es troba regulada en el Reial decret 1594/2011, de 4 de novembre (BOE 270, 09.11.2011), pel qual s'estableixen les especialitats docents del cos de mestres que exercisquen les seues funcions en les etapes d'Educació Infantil i d'Educació Primària regulades en la Llei orgànica 2/2006 de 3 de maig, d'educació.

5. Els participants, per a poder sol·licitar llocs en el cicle I dels centres de formació de persones adultes, hauran d'estar habilitats en l'especialitat de Primària per a poder impartir els camps de coneixement o àmbits d'experiència en què s'organitzen els ensenyaments corresponents.

Així mateix, i de conformitat amb el que es disposa en la disposició transitòria primera del Reial decret 1594/2011, de 4 de novembre, abans ressenyat, aquells mestres que amb anterioritat a l'entrada en vigor de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, estiguen ocupant una plaça definitiva en un centre de formació de persones adultes en el nivell equivalent a 1r i 2n d'Educació Secundària Obligatòria podran demanar comissió de serveis a llocs d'aquell mateix nivell.

6. Les persones participants podran sol·licitar llocs de les especialitats de Pedagogia Terapèutica i d'Audició i Llenguatge en IES.

7. Així mateix, podran sol·licitar llocs de 1r i 2n d'Educació Secundària Obligatòria de matèries curriculars aquells funcionaris del cos de mestres que, en virtut de la disposició transitòria quarta de la LOGSE, ja es troben impartint alguna de les matèries curriculars en aquests mateixos nivells indicats amb caràcter definitiu.



Cinquena. Motius de la sol·licitud de comissió de serveis per causes socials i la seua acreditació

Per a l'obtenció de la destinació en comissió de serveis per motius socials, es valorarà per part de la comissió avaluadora la concurrència en el professorat sol·licitant de les següents circumstàncies medicosocials, pel següent ordre de prioritat i tenint en compte el barem que es recull en l'annex V de la present resolució:

1. Per raons de violència sobre la dona, que s'acreditarà amb l'ordre de protecció a favor de la víctima i, de manera excepcional, mentre es dicte la necessària ordre de protecció, amb l'informe del Ministeri Fiscal que indique l'existència d'indicis que l'empleada pública és víctima de violència sobre la dona.

2. Per raons d'acompliment del càrrec de director o directora de centres docents públics.

3. Per informe d'aptitud medicolaboral per al lloc de treball, expedit pel Servei de Prevenció de Riscos Laborals del personal propi de la Generalitat Valenciana, en el qual es prescriga el canvi a un altre lloc docent per l'existència de risc laboral causat per les condicions del treball docent, que estableix la Llei 31/1995, de prevenció de riscos laborals, i en determinats supòsits d'adaptació del lloc. A aquest efecte, la distància entre el lloc triat pel personal docent per a residir i el centre on tinguen la seua destinació definitiva les mencionades persones no pot considerar-se part de les condicions de treball. L'Administració incorporarà d'ofici aquest informe a l'expedient de la persona sol·licitant.



4. Per malaltia greu del funcionari o funcionària sol·licitant que no exigisca la declaració d'incapacitat permanent quan, d'acord amb el criteri de la unitat mèdica de la direcció territorial d'Educació, Investigació, Cultura i Esport corresponent, la comissió de serveis puga suposar millora o reducció de la probabilitat de llicència per malaltia. La malaltia greu haurà de ser una de les previstes en el Reial decret 1148/2011, de 29 de juliol, per a l'aplicació i desenvolupament, en el sistema de la Seguretat Social, de la prestació econòmica per cura de menors afectats per càncer o una altra malaltia greu (BOE 182, 30.07.2011). Així mateix, es tindrà en compte qualsevol altra malaltia la gravetat de la qual siga similar a les previstes en aquest reial decret, prestant especial interés a les malalties estranyes.

Dins d'aquest apartat es tindran en compte, per a la concessió de comissió de serveis, els tractaments de fertilitat de les funcionàries docents.

Per a ser examinada per la unitat mèdica corresponent, la persona sol·licitant haurà d'emplenar el document que figura en aquesta resolució com a annex II, al qual adjuntarà, degudament emplenat, un informe mèdic segons el model que figura com a annex III.

5. Per raons d'exercici d'un càrrec electiu en les corporacions locals. El funcionari o funcionària de carrera que tinga la condició de membre electe de les corporacions locals i no tinga dedicació exclusiva podrà sol·licitar una comissió de serveis a centres del municipi on siga càrrec electe o a algun dels municipis pròxims. Haurà d'adjuntar un certificat expedit per la secretaria de la corresponent corporació local on es faça constar aquesta circumstància.

6. Per malaltia greu del cònjuge o familiars en primer grau. En cas de malaltia greu del cònjuge o de familiars convivents en primer grau de consanguinitat o afinitat i que no hi haja possibilitat d'una correcta atenció o tractament en la localitat o província de la seua destinació. A aquest efecte, la malaltia haurà de ser una de les incloses en el Reial decret 1148/2011, de 29 de juliol, per a l'aplicació i el desenvolupament, en el sistema de la Seguretat Social, de la prestació econòmica per cura de menors afectats per càncer o una altra malaltia greu (BOE 182, 30.07.2011). Així mateix, es tindrà en compte qualsevol altra malaltia la gravetat de la qual siga similar a les incloses en aquest reial decret, prestant especial interés a les malalties estranyes. Les persones sol·licitants que participen per aquesta causa hauran d'adjuntar la següent documentació justificativa:

a) Informes mèdics actualitzats expedits en els tres mesos anteriors al termini de presentació de la sol·licitud que acrediten la malaltia al·legada.

b) Fotocòpia del llibre de família o documentació oportuna que acredite el grau de parentiu.

c) Si se'n té, grau de minusvalidesa de la persona malalta.

Així mateix, en els supòsits de malaltia de familiars diferents al cònjuge o de fills i filles, haurà d'aportar-se la següent documentació justificativa:

1) Declaració responsable relativa a la necessitat d'atenció del familiar, segons s'assenyala en l'annex IV,

2) Certificat d'empadronament de l'esmentat familiar en el domicili de la persona sol·licitant o informe dels serveis socials municipals / serveis mèdics on s'especifique que la persona sol·licitant de la comissió de serveis es fa càrrec de la cura del familiar.



3) Si hi ha més familiars que poden atendre la persona malalta, caldrà adjuntar els documents que acrediten la impossibilitat d'atendre-la (certificat d'empadronament, certificat d'empresa, entre altres).



7. Per ser família educadora de la Comunitat Valenciana i tindre en acolliment algun o alguna menor tutelat de la Generalitat menor de 12 anys. Aquesta circumstància haurà d'acreditar-se mitjançant un certificat emés pel Servei Territorial de la Generalitat Valenciana competent en matèria de protecció de menors.

8. Per conciliació de la vida laboral i familiar per a la cura de fills o filles menors de 12 anys. Les persones sol·licitants que al·leguen aquesta causa hauran d'aportar, juntament amb la sol·licitud i el certificat d'empadronament, la fotocòpia del llibre de família.

Es tindrà en compte a l'efecte de barem que siga família nombrosa, família monoparental (segons el Decret 19/2018, de 9 de març), així com el nombre de fills i filles i les seues edats.

A l'efecte de calcular l'edat dels fills i filles, aquesta es computarà en data 1 gener de 2018.

9. Per interés particular. El personal funcionari docent de carrera amb destinació definitiva a la Comunitat Valenciana que desitge accedir en comissió de serveis a un altre centre docent de diferent municipi i no incórrega en cap dels motius anteriors, podrà sol·licitar una comissió de serveis dins d'aquest procediment. Aquesta sol·licitud s'ordenarà en funció de l'antiguitat com a funcionari o funcionària docent de carrera. No s'haurà de presentar cap documentació, a excepció de la sol·licitud.



La documentació que es presente per a acreditar la causa o les causes que s'al·leguen haurà de ser original o còpia degudament compulsada.

Si una vegada revisats els motius, del punt 1 al punt 8, de la sol·licitud, la comissió de baremació determina que no es complix cap d'ells, la sol·licitud de comissió de serveis passarà a considerar-se dins del punt 9 «per interès particular».



Sisena. Model, lloc de presentació i forma de participació en el procediment general de comissió de serveis per causes socials

1. Els funcionaris i funcionàries de carrera al servei de la Generalitat de la Comunitat Valenciana i els funcionaris i funcionàries de carrera al servei d'altres administracions que complisquen els requisits establits en aquest procediment i desitgen participar-hi, hauran d'emplenar i presentar, en el termini assenyalat en la base setena, la sol·licitud, segons el model que figura com a annex I. La sol·licitud anirà acompanyada del certificat negatiu del Registre Central de Delinqüents Sexuals o de l'autorització d'accés, així com de la documentació acreditativa de les causes al·legades.

Si es cal, per a acreditar la possessió del Certificat de Capacitació de Coneixements en Valencià o del Diploma de Mestre de Valencià, la persona haurà d'estar inscrita en el registre de la Junta Qualificadora de Coneixements del Valencià abans de l'1 de juliol de 2018.



2. També hauran d'aportar el model escrit de sol·licitud de l'annex I, així com la documentació acreditativa de les causes socials i la resta de documentació sol·licitada aquells funcionaris o funcionàries que hagen participat en el procediment previst en la base segona o tercera d'aquesta resolució sense que concórreguen totes les causes socials al·legades l'any anterior, i desitgen participar subsidiàriament en la convocatòria de comissions de servei per causes socials.

3. No obstant això, els funcionaris o funcionàries que hagen participat en el procediment de provisió previst en la base segona o tercera d'aquesta resolució, en els quals concórreguen totes les causes socials al·legades l'any anterior, si volen participar subsidiàriament en aquest procediment de comissió de servei per causes socials, no hauran de presentar el model de sol·licitud ni la documentació acreditativa d'aquestes, de manera que podran participar directament en la sol·licitud telemàtica prevista en la base huitena.

4. Els funcionaris i les funcionàries de carrera que depenguen d'altres administracions educatives en situació de servei actiu o en excedència per cura de familiars i que complisquen els requisits de la convocatòria, és a dir, que ocupen un lloc de treball amb caràcter definitiu o el tinguen adjudicat amb efectes d'1 de setembre de 2018, hauran d'anunciar la seua participació en el procediment mitjançant una instància específica a aquest efecte que figura com a annex VII i que, una vegada emplenada, es presentarà en el termini assenyalat en el punt 2 de la base setena, preferentment en els registres de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport i les seues direccions territorials, sense perjudici del que preveu l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



A aquest anunci de participació caldrà adjuntar la documentació acreditativa del coneixement exigit del valencià, d'acord amb la base quatre, apartat tres, així com la certificació expedida l'any 2018 per l'òrgan competent de l'administració de la qual depén el centre en el qual tinguen la seua destinació, amb indicació expressa de les següents dades:

– Nom, cognoms i DNI.

– Cos al qual pertany.

– L'especialitat o les especialitats de les quals és titular i les que té reconegudes.

– Situació administrativa actual.

– Destinació definitiva o, en defecte d'això, documentació acreditativa de la seua participació en el procediment de provisió pendent de resolució. La seua participació quedarà condicionada a l'obtenció d'una destinació definitiva amb efectes de l'1 de setembre de 2018, que haurà d'acreditar-se abans de l'1 de juliol de 2018 davant de la Direcció General de Centres i Personal Docent.

Aquest funcionari o funcionària haurà d'assenyalar en la seua instància, necessàriament, la comunitat autònoma de la qual depén.

5. Si la sol·licitud no reuneix els requisits establits, es demanarà a la persona sol·licitant, a través del correu electrònic declarat, que esmene la falta o adjunte els documents preceptius en un termini de 10 dies naturals, amb indicació que, si no ho fa així, passarà a participar en aquest procediment per l'apartat 9 (interès particular) de la base cinquena.



Setena. Terminis de presentació de sol·licituds i documentació

1. El funcionariat de carrera al servei de la Generalitat de la Comunitat Valenciana, així com el funcionariat de carrera al servei d'altres administracions educatives, haurà de presentar les sol·licituds de participació en aquest procediment, juntament amb la documentació exigida des de l'endemà de la publicació de la present resolució en el DOGV, i, en tot cas, fins al 18 de maig de 2018, sense perjudici del que disposa l'apartat 2 de la present base i en l'apartat 3 de la base sisena.

Conclòs el termini de presentació de sol·licituds, no serà tinguda en compte cap sol·licitud, ni cap modificació de sol·licituds, ni cap documentació que faça referència a les causes al·legades.

2. L'anunci de participació en el procediment de provisió de llocs de treball mitjançant comissió de serveis per causes socials per al funcionariat de carrera dependent d'altres administracions educatives, en situació de servei actiu o d'excedència per cura de familiars, haurà de presentar-se des de l'endemà de la publicació de la present resolució en el DOGV i, en tot cas, fins al 11 maig de 2018, segons l'annex VII.





Huitena. Sol·licitud telemàtica de centres de destinació

1. A partir del 13 de juny de 2018, s'obrirà un termini de, com a mínim, cinc dies naturals perquè les persones participants que hagen presentat dins del termini la seua sol·licitud de participació d'acord amb la base quarta i la base sisena, punt 2, així com les persones a les quals es refereix la base sisena, punt 3, puguen sol·licitar per via telemàtica les peticions concretes a centre o localitat a través de la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, http://www.ceice.gva.es.

2. A l'efecte d'obtenció d'un lloc, les persones participants, incloent-hi aquelles a les quals es refereix el punt 2 de la base segona i tercera de la present resolució, consignaran per ordre de preferència els codis de centres o localitats i tipus de places que sol·liciten entre els que figuren en l'annex VI de la present resolució.

El nombre de peticions que cada participant podrà sol·licitar no podrà excedir els 300.

Les peticions poden fer-se a un centre concret o localitat, i seran compatibles ambdues modalitats. En aquest últim cas, s'adjudicarà el primer centre de la localitat amb lloc susceptible de ser cobert en comissió de serveis durant el curs 2018/2019 en aquest ordre en què apareixen en l'annex. Si es demana més d'un lloc-especialitat d'un mateix centre o localitat, serà necessari repetir el centre o la localitat tantes vegades com llocs sol·licitats.

No obstant l'anterior, a fi de simplificar i facilitar a les persones participants la realització de les seues peticions, les persones interessades que desitgen sol·licitar tots els centres corresponents a una localitat, en lloc de realitzar la petició consignant els codis de tots i cadascun dels centres per ordre de preferència, podran anotar únicament els codis corresponents a la localitat i lloc-especialitat. En aquest cas, es considerarà que sol·liciten tots els centres de la localitat de què es tracte en aquest ordre de preferència amb el qual apareixen publicats en l'annex corresponent de la convocatòria i sempre referits als centres que apareixen en aquest annex.

Si respecte a tots els centres d'una localitat es vol sol·licitar algun o alguns d'aquests prioritàriament, aquests podran consignar-se com a peticions individualitzades per ordre de preferència i a continuació consignar el codi corresponent a la localitat i lloc-especialitat. Es consideraran incorporats a les seues peticions els restants centres en l'ordre en què apareixen publicats en l'annex corresponent de la convocatòria i sempre referits als centres que apareixen en aquest annex.



Si els llocs que se sol·liciten tenen caràcter d'itinerants, es farà constar aquesta circumstància en la casella corresponent.

3. En cas que es presente en termini i forma més d'una sol·licitud telemàtica de peticions, només es tindrà en compte l'última presentada.



4. Amb la finalitat que les persones participants en aquesta convocatòria puguen realitzar les seues peticions, s'adjunta l'annex VI a la present resolució, en el qual figura la relació de localitats i de centres compresos en l'àmbit de gestió de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport.

5. Les peticions telemàtiques concretes a centre o localitat es realitzaran amb el procediment d'usuari i contrasenya existents fins al moment, sense perjudici que aquestes puguen realitzar-se a través de la identificació prevista en la base segona, punt 2, en la mesura en què tècnicament siga viable.



Novena. Documentació acreditativa de les causes al·legades

1. Les persones sol·licitants que hagen de presentar documentació acreditativa de les causes al·legades segons el que estableix aquesta ordre, ho faran en el termini assenyalat en la base setena. Aquesta documentació es presentarà dins del sobre destinat a aquest efecte indicant les seues dades personals i el cos docent al qual pertanyen. Podran retirar els sobres en les direccions territorials i en les oficines PROP.

2. De conformitat amb el que disposa la base quarta, punt 1, apartat c, les persones dependents d'altres administracions educatives que no hagen acreditat la possessió d'una destinació definitiva en el termini establit per a l'anunci de la seua sol·licitud per estar pendent de la resolució d'un procediment de provisió convocat per la seua administració d'origen, hauran d'acreditar abans de l'1 de juliol de 2018, davant la Direcció General de Centres i Personal Docent, que han obtingut una destinació definitiva. Si no s'acrediten aquest requisit abans de l'1 de juliol de 2018, la sol·licitud serà exclosa del procediment. Per a acreditar aquest requisit, la persona interessada haurà de presentar el certificat corresponent expedit per la seua administració.

3. Les persones sol·licitants que es troben en situació d'excedència per cura de familiars hauran de presentar una còpia de la sol·licitud de reingrés, segons s'indica en la base quarta, punt 1.

4. La sol·licitud, juntament amb el sobre que continga la documentació justificativa de les causes al·legades i altra documentació requerida en la present convocatòria, es dirigirà a la direcció territorial d'Educació, Investigació, Cultura i Esport de la província on tinga la destinació definitiva el funcionari o funcionària docent, o en qualsevol de les direccions territorials de l'Administració educativa valenciana en el cas de funcionariat de carrera dependent d'altres administracions educatives, les adreces de les quals són les següents:

– Direcció Territorial d'Educació, Investigació, Cultura i Esport d'Alacant

C/ Carratalá, 47

3007 Alacant

– Direcció Territorial d'Educació, Investigació, Cultura i Esport de Castelló

Avinguda del Mar, 23

12003 Castelló de la Plana

– Direcció Territorial d'Educació, Investigació, Cultura i Esport de València

C/ Gregori Gea, 14

46009 València

Així mateix, les persones participants podran presentar la sol·licitud i la documentació corresponent en qualsevol de les altres dependències a què es refereix l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. En cas que s'opte per presentar una sol·licitud en una oficina de correus, es farà en un sobre obert perquè la sol·licitud siga datada i segellada pel funcionari o funcionària de correus abans de ser certificada. Si no és així, no podrà considerar-se com a presentada en aquesta data.



Desena. Places oferides i determinació d'aquestes

S'oferiran per a aquest procediment les places o els llocs vacants així com aquelles que resulten del mateix procediment, la cobertura del qual es considere necessària, d'acord amb la planificació educativa existent en el moment de la seua publicació.



Onzena. Durada de la comissió de serveis

Les comissions de serveis atorgades a través del present procediment tindran una durada de dos cursos, és a dir, es renovaran automàticament per al curs 2019/2020, sempre que la destinació obtinguda en comissió de serveis no s'haja cobert pels diferents procediments de provisió definitiva ni haja sigut objecte de supressió o modificació, és a dir, estiga vacant, bé perquè no té titular, bé perquè, tot i tindre'n, no siga ocupada per la funcionària o funcionari durant el curs 2019/2020 i siga un lloc complet i en aquest centre.





Dotzena. Acreditació del coneixement del valencià

Els funcionaris o funcionàries pertanyents al cos de mestres hauran d'estar en possessió del Certificat de Capacitació en Valencià o del Diploma de Mestre de Valencià, excepte en el supòsit en què la persona participant estiga en possessió del grau en Filologia Catalana o equivalent.

Per a l'acreditació de la possessió del Certificat de Capacitació de Coneixements en Valencià, aquest haurà d'estar inscrit en el registre de la Junta Qualificadora de Coneixements del Valencià abans de l'1 de juliol de 2018.

Tot això, sense perjudici que, segons el que disposa la disposició transitòria única de l'Ordre 90/2013, de 6 de novembre, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, els funcionaris o funcionàries que no reunisquen aquest requisit lingüístic puguen sol·licitar la comissió de serveis en llocs catalogats com de centres docents públics de localitats de predomini lingüístic castellà.



Tretzena. Comissió avaluadora i comissió tècnica

Per a l'avaluació de les causes al·legades i la documentació aportada per les persones participants, la Direcció General de Centres i Personal Docent designarà una o diverses comissions de valoració, segons el nombre de participants.

Aquestes comissions de valoració, que seran nomenades pel director general de centres i personal docent, estaran integrades per un president o presidenta i, almenys, per quatre vocals funcionaris o funcionàries de carrera en actiu, i actuarà com a secretari o secretària el o la vocal de menor edat.

La composició d'aquestes comissions es publicarà en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, http://www.ceice.gva.es, i els seus membres estaran subjectes a les causes d'abstenció i recusació establides en els articles 23 i 24, de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre de règim jurídic del sector públic.

D'altra banda, i amb la finalitat de resoldre els possibles dubtes i fixar criteris per a la valoració per part de les comissions de valoració, es constituirà una comissió tècnica formada pels següents membres:



a) La subdirectora general de Personal Docent, que actuarà com a presidenta.

b) Una cap del servei de la subdirecció general de personal docent, designada pel director general de Centres i Personal Docent.



c) Un inspector o inspectora d'educació que designe la Inspecció General d'Educació.

d) Un metge o metgessa de les unitats mèdiques de personal docent no universitari que designe la Direcció General de Centres i Personal Docent.

e) Un tècnic o tècnica que designe la Direcció General de Centres i Personal Docent, i que tinga relació amb la gestió de les comissions de serveis, que actuarà com a secretari o secretària, amb veu i vot.



A les reunions d'aquesta comissió tècnica hi podrà assistir un o una representant de cadascun dels sindicats presents en la Mesa Sectorial d'Educació, amb veu però sense vot.

Per cada persona membre de la Comissió, se'n nomenarà una altra de suplent.



Catorzena. Inalterabilitat de la sol·licitud, irrenunciabilitat i revocació

1. Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds telemàtiques, aquestes no s'alteraran per cap concepte, ni quan es tracte de l'ordre de prelació dels centres sol·licitats.

2. Qualsevol dada omesa o consignada erròniament per la persona interessada no podrà ser invocada per aquesta a l'efecte de futures reclamacions, ni considerar per aquest motiu lesionats els seus interessos i els drets.

3. Es considerarà que la persona interessada desisteix de la seua participació en la convocatòria quan no formule una sol·licitud telemàtica en el termini previst per a això.

4. Una vegada transcorregut el termini de sol·licitud telemàtica previst en la base segona, punt 3; base tercera, punt 3, i base huitena, punt 1, respectivament, no serà possible desistir de les sol·licituds efectuades.

5. Les destinacions adjudicades seran irrenunciables. S'exceptua de l'anterior la concurrència de força major acreditada davant de la Direcció General de Centres i Personal Docent, la decisió de l'Administració convocant per raons organitzatives o la constatació de l'incompliment d'algun dels requisits per part del docent.

6. La falsedat o la inexactitud de les dades al·legades en la sol·licitud o en la documentació aportada suposarà l'anul·lació o la revocació de la comissió de serveis concedida, sense perjudici de les responsabilitats que, si escau, puguen exigir-se.



Quinzena. Data de compliment de les condicions exigides

Totes les condicions i requisits que s'exigeixen en aquesta convocatòria han de tindre's complits o reconeguts en la data de terminació del termini de presentació de sol·licituds establit en la base setena, punt 1, excepte que es tinga una destinació definitiva, en aquest cas, la data de referència és l'1 de setembre de 2018 i, si cal, la inscripció del Certificat de Capacitació de Coneixements de Valencià o del Diploma de Mestre de Valencià en el registre de la Junta Qualificadora de Coneixements del Valencià ha de ser d'una data anterior a l'1 de juliol de 2018.





Setzena. Llistes d'adjudicació de destinacions

1. La Direcció General de Centres i Personal Docent de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport publicarà la llista provisional d'adjudicació de destinacions en comissió de serveis en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, http://www.ceice.gva.es, a partir del 17 de juliol de 2018.

2. Les persones sol·licitants disposaran d'un termini de quaranta-huit hores per a presentar reclamacions telemàtiques a través de la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, sense que puguen presentar-se documents addicionals als que van acompanyar la seua sol·licitud.

3. Transcorregut aquest termini, i una vegada examinades les reclamacions presentades, es publicarà la resolució definitiva d'adjudicació de destinacions en comissió de serveis en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, http://www.ceice.gva.es.

4. La concessió de la comissió de serveis sol·licitada, que és una facultat discrecional de l'Administració, estarà supeditada a l'existència d'una vacant determinada o a la necessitat específica de conformitat amb la planificació educativa, és a dir, al fet que el lloc estiga previst en les plantilles orgàniques i estiga consignat pressupostàriament en el moment de la resolució de la present convocatòria. També estarà supeditada al fet que la persona interessada estiga habilitada o posseïsca l'especialitat corresponent, i també a la valoració de les circumstàncies al·legades i degudament acreditades i a l'existència d'altres persones sol·licitants amb major dret.

En les actuacions i procediments relacionats amb aquesta convocatòria, es protegirà la intimitat de les persones, especialment les seues dades personals, les dels seus familiars i les de qualsevol persona que estiga sota la seua guarda i custòdia.



Dessetena. Anul·lació

Podrà ser anul·lada la comissió de serveis i, en conseqüència, el nomenament efectuat quan no s'ajuste a les bases d'aquesta convocatòria.



Dihuitena. Comissió de serveis a funcionaris i funcionàries d'altres administracions educatives

La concessió de comissió de serveis a funcionaris i funcionàries de carrera docents d'altres administracions educatives estarà condicionada a la prèvia autorització de la seua administració d'origen, que serà recaptada d'ofici per la Direcció General de Centres i de Personal Docent.

Així mateix, podrà veure's limitada la concessió de comissió de serveis a funcionariat d'altres comunitats per la inexistència de vacants suficients per a adjudicar a funcionaris i funcionàries d'aquesta comunitat en situació d'expectativa de destinació o en pràctiques.



Denovena. Concurrència de punts

En cas d'empat de punts resultants del barem, s'adoptarà el criteri de desempat a favor del funcionari o funcionària que tinga en el document nacional d'identitat els tres últims nombres amb un valor numèric inferior.



Vintena. Retirada de documents

1. Passats dos mesos des de la publicació de la resolució amb les llistes definitives, s'obrirà un termini de 30 dies perquè les persones participants puguen retirar la documentació original, que estarà dipositada en el Servei de Gestió i Règim Jurídic de Personal Docent de la Subdirecció General de Personal Docent.

2. La documentació no retirada es conservarà, almenys, durant quatre mesos després de la publicació de la resolució definitiva. En els supòsits de revisió, es conservarà fins que haja transcorregut el termini fixat en la resolució o es resolga el procediment contenciós administratiu.





DISPOSICIÓ FINAL



Aquesta resolució produirà efectes a partir del dia en què siga publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



De conformitat amb el que estableixen els articles 112, 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i els articles 8, 14 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, contra el present acte, que posa fi a la via administrativa, es podrà interposar un recurs potestatiu de reposició o bé caldrà plantejar directament un recurs contenciós administratiu, en els terminis i davant dels òrgans que s'indiquen a continuació:

a) El recurs de reposició haurà d'interposar-se davant el director general de Centres i de Personal Docent d'aquesta conselleria en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de publicar-se.

b) El recurs contenciós administratiu haurà de plantejar-se davant del jutjat contenciós administratiu de València en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de publicar-se.



València, 30 d'abril de 2018.– El director general de Centres i Personal Docent: José Joaquín Carrión Candel.

Mapa web