Ficha disposicion

Ficha disposicion





Ajuntament de Montserrat. Bases del procés selectiu per a constituir una borsa de treball temporal de professorat de valencià.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8288 de 07.05.2018
Número identificador:  2018/3698
Referència Base de Dades:  004468/2018
 



Bases del procés selectiu per a constituir una borsa de treball temporal de professorat de valencià. [2018/3698]

Bases reguladores del procés selectiu per a constituir una borsa de treball temporal de professorat de valencià



1. Objecte de la convocatòria

L'objecte d'aquesta convocatòria és constituir una borsa de treball per a la contractació temporal de professorat de valencià, que impartirà els cursos programats per l'Agència de Promoció del Valencià (AVIVA) de l'Ajuntament de Montserrat.

Els treballs es desenvoluparan mitjançant un contracte laboral, de caràcter temporal, a temps parcial. La durada coincidirà amb el curs o cursos anuals que s'organitzen. La distribució de les hores, lectives o no, podrà ser de matí o vesprada segons les necessitats dels cursos, i es podran modificar segons les necessitats del servei. El salari serà el que s'indique en la convocatòria corresponent de les subvencions de la Generalitat per al foment del valencià destinades a ajuntaments o, si escau, la normativa aplicable.



2. Requisits de les persones aspirants

Les persones aspirants que vulguen participar en la convocatòria hauran de reunir els requisits següents:

a) Tindre la nacionalitat espanyola o, d'acord amb el que estableix la Llei 17/1993, de 23 de desembre, sobre l'accés a determinats sectors de la funció pública dels nacionals de la resta d'estats membres de la Unió Europea, tindre la nacionalitat d'un país membre o la de qualsevol d'aquells estats als quals, en virtut de tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya, siga d'aplicació la lliure circulació de treballadors i treballadores en els termes en què es troba definida en el Tractat Constitutiu de la Unió Europea.



b) Haver complit els 16 anys d'edat i no excedir l'edat màxima de jubilació forçosa.

c) Estar en possessió del Grau de Filologia Catalana o equivalent, o en condicions d'obtindre'l abans que acabe el termini de presentació d'instàncies.

d) No patir cap malaltia ni estar afectat per limitació física o psíquica incompatible amb l'exercici de les funcions pròpies de la categoria convocada, o que les impossibilite.

e) No haver estat sotmés o sotmesa a separació del servei a l'administració pública en virtut d'expedient disciplinari ferm, ni inhabilitació o suspensió per a l'exercici de funcions públiques.

f) No estar sotmesa o sotmés a causa d'incapacitat o d'incompatibilitat d'acord amb la legislació vigent en el moment de la data de presa de possessió.



3. Publicitat de les bases i convocatòria

Aquestes bases s'han de publicar en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV), en la pàgina web municipal www.montserrat.es i en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament.

La convocatòria s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de la Província de València, en la pàgina web municipal i en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament.

Una vegada convocat el procés selectiu, no cal publicar els successius anuncis en el BOP; és suficient publicar-los en el tauler d'anuncis i en la pàgina web municipal.



4. Forma i termini de presentació de sol·licituds

Les persones que vulguen participar en la convocatòria hauran d'emplenar el model formalitzat (annex I) i presentar-lo, juntament amb la documentació requerida, en el Registre General de l'Ajuntament. També es podrà presentar en els llocs que determina l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (LPACAP).

Si no s'entrega la sol·licitud en el Registre d'Entrada de l'Ajuntament de Montserrat, caldrà enviar un correu electrònic a aviva@montserrat.es, dins del termini de presentació d'instàncies, amb la còpia escanejada de la sol·licitud en què conste el segell datat del dia de la presentació.

El termini per a la presentació de les instàncies serà de 10 dies naturals a comptar des de l'endemà de la data de publicació de l'anunci de convocatòria en el Butlletí Oficial de la Província de València.



5. Documentació de la sol·licitud

A la instància s'haurà d'adjuntar la documentació necessària per a acreditar els requisits d'accés i els mèrits. Caldrà aportar els documents originals per a escanejar-los o, si és el cas, compulsar-ne la fotocòpia.



Justificar-los degudament mitjançant original o còpia compulsada:

– Document d'identitat.

– Titulació exigida.

– Currículum i documents acreditatius dels mèrits, d'acord amb la base huitena.

– Dues propostes de programació didàctica, en sobre tancat, referides a dos cursos de valencià, de 60 hores cada un, corresponents als nivells A2 i C2 del Marc Europeu Comú de Referència respectivament.



Els mèrits i les circumstàncies que al·leguen les persones aspirants s'han de complir l'últim dia del termini de presentació de sol·licituds i mantenir-se durant tot el procés selectiu.



6. Llista de persones admeses i excloses

La llista provisional de persones admeses i excloses es publicarà en el tauler d'anuncis i en la web municipal quan arriben totes les sol·licituds registrades fora de l'Ajuntament. Es concedirà un termini de cinc dies naturals perquè les persones interessades presenten les reclamacions que consideren pertinents, que seran resoltes per la comissió avaluadora en un termini no superior a tres dies hàbils.

Una vegada resoltes les reclamacions, es farà pública la llista definitiva de persones admeses i excloses. En la mateixa resolució en què s'aprove definitivament la llista, es fixarà la composició del tribunal qualificador a l'efecte de poder promoure, en cas que siga procedent, la recusació dels seus membres. La resolució s'anunciarà en el tauler d'anuncis d'aquest ajuntament i en el seu lloc web.



7. Tribunal qualificador

L'alcalde designarà, mitjançant una resolució, el tribunal qualificador, integrat pels membres següents:

Presidència: el tècnic lingüístic o la tècnica lingüística de l'Agència de Promoció del Valencià de l'Ajuntament de Montserrat.

Secretaria: un funcionari o funcionària de carrera de l'Ajuntament de Montserrat.

Vocalies: el secretari o la secretària general de l'Ajuntament de Montserrat (o persona en qui delegue), el director o la directora del Centre de Formació de Persones Adultes de la Vall dels Alcalans i un treballador o treballadora de la mateixa o superior categoria que se selecciona.

El tribunal qualificador no es podrà constituir ni actuar sense l'assistència, com a mínim, de la meitat més u dels seus membres, i serà imprescindible la de la presidència i la secretaria.



8. Procediment de selecció

El procediment de selecció es farà mitjançant el sistema de concurs oposició, en dues fases diferenciades.

8.1. Fase d'oposició

En la fase d'oposició, que té caràcter obligatori i eliminatori, s'avaluaran les dos propostes de programació didàctica, amb un màxim de 24 punts, fins a 12 per cada una. Estaran referides a dos cursos de valencià, de 60 hores cada un, dels nivells A1 i C2 respectivament.

Es tindran en compte els aspectes següents: 1) coneixement de la població a qui va adreçat el curs, 2) objectius generals, 3) continguts, 4) orientació metodològica, 5) activitats i 6) avaluació. Cadascun dels apartats serà valorat fins a 2 punts.

Aquestes programacions, que seran presentades en sobre tancat, les haurà d'exposar la persona aspirant davant del tribunal. Caldrà una puntuació mínima de 12 punts per a passar a la fase de concurs.

8.2. Fase de concurs

En la fase de concurs, que té caràcter no eliminatori, s'avaluaran els mèrits següents:

a) Experiència professional. Es valorarà fins a un màxim de 5 punts l'experiència professional relacionada amb el lloc de treball, d'acord amb el criteri següent:

– Temps de serveis prestats en l'Administració local, a raó de 0,20 punts per cada mes treballat.

– Temps de serveis prestats en qualsevol altra administració pública, a raó de 0,10 punts per cada mes treballat.

– Temps de serveis prestats en l'empresa privada o en organismes sense ànim de lucre (associacions, ONG, etc.), a raó de 0,05 per cada mes treballat.

L'experiència professional s'ha d'acreditar de la forma següent:



– En les administracions públiques, mitjançant certificacions oficials expedides per l'òrgan competent de l'administració corresponent, on ha de constar el temps treballat i les funcions desenvolupades o lloc ocupat.

– En les empreses privades, mitjançant contractes de treball, on ha de constar el temps treballat i les funcions desenvolupades o lloc ocupat, i informe de la vida laboral de la persona aspirant emés per la Tresoreria General de la Seguretat Social. Si del contracte de treball no es poden deduir les funcions desenvolupades, s'ha de presentar un certificat de l'empresa on es detallen aquestes funcions.

b) Altres titulacions acadèmiques. Es valoraran amb un màxim de 2,5 punts les titulacions acadèmiques següents:

– Màster universitari en professor/a d'Educació Secundària o equivalent: 1 punt.

– Doctorats, altres màsters oficials i especialitzacions universitàries: 1 punt.

– Altra titulació diferent de la requerida en aquestes bases: 0,5 punts.

c) Cursos de formació i perfeccionament. Es valoraran amb un màxim de 2 punts els cursos de formació i perfeccionament convocats o homologats per un centre o organisme oficial de formació, el contingut dels quals estiga relacionat amb les funcions del lloc de treball, d'acord amb la durada següent:

– De 100 o més hores: 1,00 punt

– De 76 a 99 hores: 0,75 punts

– Entre 51 i 75 hores: 0,50 punts

– Entre 25 i 50 hores: 0,25 punts

– De 15 a 24 hores: 0,10 punts

d) Coneixements específics de valencià. Es valoraran amb un màxim d'1,5 punts els coneixements específics de valencià acreditats per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, o certificats equivalents expedits per la institució educativa competent, a raó de 0,50 punts per cada un.

– Certificat de Llenguatge Administratiu.

– Certificat de Llenguatge als Mitjans de Comunicació.

– Certificat de Correcció de Textos.

e) Coneixements d'idiomes oficials comunitaris. Es valorarà fins a 2 punts el coneixement de llengües oficials de la Unió Europea, diferents del castellà, acreditat documentalment per mitjà de certificats expedits per les escoles oficials d'idiomes, o equivalents, corresponents als nivells del Marc Europeu Comú de Referència, a raó de 0,40 punts per nivell.

– C2: 2,00 punts

– C1: 1,60 punts

– B2: 1,20 punts

– B1: 0,80 punts

– A2: 0,40 punts

En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger, s'haurà d'estar en possessió de la credencial que n'acredite l'homologació o convalidació, si és el cas.

En cap cas no es consideraran els cursos d'idiomes inclosos en els plans d'estudis de Batxiller Elemental, Graduat Escolar, Formació Professional, Batxiller Superior i d'estudis universitaris de qualsevol nivell.



En cas d'empat entre aspirants, es resoldrà atenent, en primer lloc, la puntuació obtinguda en la fase d'oposició i, en segon lloc, la de la fase de concurs. Si persisteix la situació d'empat, es resoldrà mitjançant un sorteig.





9. Relació de persones aprovades

El tribunal qualificador elevarà a l'Alcaldia la llista amb l'acta de l'última sessió, en la qual hauran de figurar les persones aspirants que, havent superat les proves, queden incloses en la borsa de treball per a posteriors contractacions laborals temporals.

Si no compleixen els requisits exigits, no podran ser contractades i quedaran anul·lades totes les actuacions, sense perjudici de la responsabilitat en què hagueren pogut concórrer per falsedat en la seua instància.



10. Suspensió de cursos

Els contractes no es faran efectius si l'activitat corresponent proposada no assoleix un mínim d'alumnat matriculat, sempre sota el criteri de la persona responsable de l'Agència de Promoció del Valencià, AVIVA Montserrat.

L'Ajuntament es reserva el dret de supervisar el desenvolupament de les activitats objecte del contracte, així com d'avaluar el professorat i l'activitat que s'imparteix i suspendre el contracte en cas d'incompliment.



11. Borsa de treball i vigència

L'Alcaldia dictarà una resolució per a constituir la borsa de treball, de conformitat amb la llista que eleve el tribunal.

Aquesta borsa de treball tindrà una vigència d'un any i podrà ser prorrogada fins a un total d'un any més en el cas que no fóra aprovada una borsa nova.



12. Procediment de crida

La crida per a formalitzar les contractacions es farà amb rigorositat respecte de l'ordre de prelació establit en la borsa de treball, que se subjectarà a les regles següents:

a) La persona que haja estat cridada disposarà d'un termini màxim de tres dies hàbils des de la crida per a presentar la documentació original acreditativa del compliment dels requisits exigits en la base segona, en cas que no estiguen ja en possessió de l'Ajuntament. En el supòsit de no presentar-la en el termini indicat, s'entendrà que rebutja l'oferta i se situarà al final de la llista. Si el rebuig s'efectua dues vegades consecutives sense cap causa justificable, serà exclosa de la borsa.



b) En cas que es rebutge l'oferta al·legant incapacitat laboral transitòria o maternitat, actual o en breu, o la causa siga justificable, es mantindrà l'ordre que originalment ocupaven en la borsa. La concurrència d'aquestes causes haurà de quedar suficientment acreditada per qualsevol mitjà admissible en dret.

c) Qui haja estat contractat, una vegada haja cessat, tornarà a ocupar el mateix lloc que tenia en la borsa.



13. Resolució de dubtes

El tribunal queda autoritzat per a resoldre els dubtes que es presenten, interpretar les bases d'aquesta convocatòria i adoptar els acords necessaris per al bon ordre del procés selectiu.



14. Normativa aplicable

En tot allò no previst en aquestes bases, s'estarà al que es disposa en el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic; en la Llei 30/1984, de 2 d'agost, de mesures per a la reforma de la funció pública; en el Reial decret 364/1995, de 10 de març, pel qual s'aprova el Reglament general d'ingrés del personal al servei de l'Administració de l'Estat; en la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat Valenciana, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana; en el Decret 33/1999, de 9 de març, del Govern Valencià; en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; en la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic i altra normativa que resulte d'aplicació.



15. Recursos

Aquestes bases vinculen l'Ajuntament, el tribunal i les persones que participen en les proves selectives. Tant les bases com tots els actes administratius que deriven de la convocatòria i de l'actuació del tribunal podran ser impugnats per les persones interessades en els casos, terminis i forma establida en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Contra aquestes bases, que posen fi a la via administrativa, es podrà interposar, alternativament, bé un recurs de reposició potestatiu davant d'aquest ajuntament en el termini d'un mes a comptar des de la seua publicació en Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, de conformitat amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; o bé un recurs contenciós administratiu davant els jutjats contenciosos administratius de la província de València en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la recepció d'aquesta notificació, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, de la jurisdicció contenciosa administrativa. Si s'opta per interposar el recurs de reposició potestatiu, no es podrà interposar cap recurs contenciós administratiu fins que aquell siga resolt expressament o se n'haja produït la desestimació per silenci.

Així mateix, es podrà interposar qualsevol altre recurs que es considere pertinent.



Montserrat, 12 d'abril de 2018.– L'alcalde: Josep M. Mas i Garcia.

Mapa web