Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ, de 27 de maig de 2022, de la gerent de la Societat Valenciana de Gestió Integral de Serveis d'Emergències, per la qual s'executa la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública, s'adapta l'oferta d'ocupació pública de 2020, i es publica l'oferta d'ocupació pública de 2021 per al personal de la Societat Valenciana de Gestió Integral de Serveis d'Emergències, aprovades i pendents de convocatòria.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 9351 de 31.05.2022
Número identificador:  2022/4984
Referència Base de Dades:  004643/2022
 



RESOLUCIÓ, de 27 de maig de 2022, de la gerent de la Societat Valenciana de Gestió Integral de Serveis d'Emergències, per la qual s'executa la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública, s'adapta l'oferta d'ocupació pública de 2020, i es publica l'oferta d'ocupació pública de 2021 per al personal de la Societat Valenciana de Gestió Integral de Serveis d'Emergències, aprovades i pendents de convocatòria. [2022/4984]



Amb la reforma de la legislació bàsica realitzada per la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública, s'activen un conjunt de mesures reguladores directament ordenades a atallar l'excessiva temporalitat en l'àmbit de les Administracions Publiques i el Sector Públic Instrumental, com l'establiment d'un nou procés d'estabilització d'ocupació temporal amb l'objectiu final de situar la taxa de temporalitat estructural per davall del 8 per cent en el conjunt de les Administracions Públiques espanyoles i el seu Sector Públic Instrumental, sempre respectant els principis de lliure concurrència, igualtat, mèrit i capacitat.



En concret s'estableix en l'art. 2.1 que «Addicionalment al que s'estableix en els articles 19.u.6 de la Llei 3/2017, de 27 de juny, dels Pressupostos Generals de l'Estat per a l'any 2017, i 19.u.9 de la Llei 6/2018, de 3 de juliol, dels Pressupostos Generals de l'Estat per a l'any 2018, s'autoritza una taxa addicional per a l'estabilització d'ocupació temporal que inclourà les places de naturalesa estructural que, estiguen o no dins de les relacions de llocs de treball, plantilles o una altra forma d'organització de recursos humans que estiguen contemplades en les diferents Administracions Públiques i amb la corresponent dotació pressupostària, hagen estat ocupades de manera temporal i ininterrompudament almenys en els tres anys anteriors al 31 de desembre de 2020».

D'altra banda, en la Disposició Addicional sisena de l'esmentada Llei es preveu una altra convocatòria excepcional d'estabilització d'ocupació temporal de llarga duració i s'estableix que «Les Administracions públiques convocaran, amb caràcter excepcional i d'acord amb el que es preveu en l'article 61.6 i 7 del TREBEP (Text Refós de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic), pel sistema de concurs, aquelles places que reunisquen els requisits establits en l'article 2.1 i hagen estat ocupades amb caràcter temporal de manera ininterrompuda amb anterioritat a l'1 de gener de 2016».

La disposició addicional setena estén l'aplicació dels preceptes continguts en aquesta norma relatius als processos d'estabilització, no sols a les diferents Administracions Públiques, sinó també a les societats mercantils públiques, entitats públiques empresarials, fundacions del sector públic i consorcis del sector públic, sense perjudici de l'adequació, en el seu cas, a la seua normativa específica.

Finalment, en la Disposició Addicional huitena de la Llei 20/2021 s'estableix que Addicionalment, els processos d'estabilització continguts en la Disposició addicional sisena inclouran en les seues convocatòries les places vacants de naturalesa estructural ocupades de manera temporal per personal amb una relació, d'aquesta naturalesa, anterior a l'1 de gener de 2016».

En relació amb aquests processos cal tindre en compte el que es disposa en la Llei 20/2021 en el seu art. 2.5 que estableix que de la resolució d'aquests no podrà derivar-se, en cap cas, increment de despesa ni d'efectius.

En l'àmbit de la Generalitat cal tindre en compte així mateix el que es disposa en l'article 36 de la Llei 8/2021, de 30 de desembre, dels Pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2022, que regula l'oferta d'ocupació pública establint que, tant per al càlcul de la taxa de reposició d'efectius com per a l'aprovació i publicació de l'oferta d'ocupació pública i de les consegüents convocatòries de places que s'efectuen, s'atindrà al que s'estableix en la normativa bàsica.

Respecte al criteri a seguir en relació amb les ofertes d'ocupació publicades, cal fer referència a l'informe jurídic de l'Advocacia de la Generalitat de 3 de febrer de 2022, emés a sol·licitud de la Conselleria de Sanitat i Salut Pública, en el qual s'exposa que les places corresponents a l'execució de les Ofertes d'Ocupació Pública dels anys 2017, 2018 i 2019, les convocatòries de les quals ja van ser publicades abans de l'entrada en vigor de la Llei 20/2021, com a actes administratius definitius en la via administrativa que són, han de ser executades en els seus propis termes, «ja que no es troba en la Llei cap precepte que permeta reconsiderar aquesta circumstància». Ve a dir que les places que contemplen els Decrets d'oferta d'ocupació pública que ja estan publicats en el DOGV però sense que s'hagen publicat les seues convocatòries, podran ser adaptades, de manera extraordinària, a les previsions contingudes en la Llei 20/2021, atés que es tracten d'actes administratius dels quals encara no s'han derivat drets adquirits pels administrats. Així es justifica en la sentència del Tribunal Suprem d'1 d'abril de 2009 (Sala contenciosa administrativa, secció 7a) que assenyala, respecte de l'abast que ha d'atorgar-se a una Oferta d'ocupació pública que «consisteix tan sols a determinar les places vacants que podran ser objecte de cobertura en l'exercici anual a què està referida; (b) no comporta ni produeix la iniciació del corresponent procediment administratiu destinat a seleccionar i nomenar les concretes persones que hauran d'ocupar aquestes places, perquè això correspon a la ulterior convocatòria que ha de realitzar-se amb aquesta finalitat».

Així, l'execució de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública suposa, d'una banda, l'autorització d'unes taxes addicionals d'estabilització que permeten aprovar una oferta pública d'ocupació extraordinària que contempla 282 places per a estabilització; i, de l'altra, permet adequar o adaptar les places que contemplava la Resolució de 27 de juliol de 2021, del President de la Societat Valenciana de Gestió Integral de Serveis d'Emergències (SGISE), d'aprovació de l'oferta d'ocupació pública de 2020 i la Resolució de 04 d'octubre de 2021, de la gerent de la Societat Valenciana de Gestió Integral de Serveis d'Emergències, mitjançant la qual es donava publicitat a les bases generals de l'oferta pública d'ocupació per a l'exercici 2020, composta per 31 llocs.



La present Resolució té com a objecte essencial complir el mandat de la Llei 20/2021 relatiu a la reducció de la temporalitat, i aquesta Entitat és responsable del compliment de les previsions contingudes en aquesta, promovent el desenvolupament de criteris d'actuació que permeten assegurar el compliment dels seus objectius.

Per això, l'oferta de places que s'obtenen d'aplicar les taxes addicionals d'estabilització autoritzades no contempla una reserva per al torn de promoció interna, perquè si es fera, es veuria limitat l'abast de la reducció de la temporalitat.

No obstant això, la Resolució de 04 d'octubre de 2021, de la gerent de la Societat Valenciana de Gestió Integral de Serveis d'Emergències, mitjançant la qual es donava publicitat a les bases generals de l'oferta pública d'ocupació per a l'exercici 2020, composta per 31 llocs, oferia per aquest torn un número total de 13 places que no es veu afectat per l'aplicació de la Llei 20/2021.

Així, per conjugar la fi de la reducció de la temporalitat i el dret dels treballadors i treballadores fixos de l'Entitat a la promoció interna, aquesta Resolució recull 6 places en l'OPO de 2021, per a la seua provisió per aquest torn de promoció interna, que correspon a un 67 % de les places oferides, respectivament.

D'altra banda, respecte a la reserva d'un contingent per a ser cobert entre persones amb discapacitat o diversitat funcional, de conformitat amb el que estableix la Resolució d'1 d'abril de 2022 de la Secretaria d'Estat de Funció Pública sobre les orientacions per a la posada en marxa dels processos d'estabilització derivats de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública, s'entén que en el cas dels processos de la disposició addicional sisena i huitena de la Llei, en tractar-se de processos per concurs com a procés excepcional, per una sola vegada, la convocatòria de les places es realitzarà amb caràcter general per a la igual valoració dels mèrits objectius que es determinen per a totes les persones aspirants.



No obstant això, respecte a les places que inclou aquest procés d'estabilització a l'empara de l'article

2.1 de la Llei, i a les places que s'ofereixen en les OPO de 2020 i 2021, s'aplica el que es disposa en l'article 64 de la Llei 4/2021, de 16 d'abril, de la Generalitat, de la Funció Pública Valenciana, que estableix que en les Ofertes d'Ocupació Pública es reservarà un contingent no inferior al 10 % de les vacants per a ser cobertes entre persones amb discapacitat o diversitat funcional.

D'aquesta manera, en l'OPO relativa a 2020 i 2021, s'inclouen 3 i 1 places respectivament per a ser cobertes per persones amb discapacitat o diversitat funcional.

Així mateix, la present Resolució inclou mesures per a garantir que en els processos selectius siga efectiva la igualtat entre dones i homes de conformitat amb el que es disposa en la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes.

Aquesta Resolució ha sigut negociada amb les organitzacions sindicals presents en el Comité Intercentres, en les reunions celebrades els dies 26 d'abril, 04 de maig i 16 de maig de 2022, d'acord amb el que s'estableix en la mateixa Llei 20/2021 de 28 de desembre.

Per tot això, després de l'aprovació del Consell d'Administració, en la reunió de 19 de maig de 2022, després de la proposta motivada de la Gerència de l'entitat, en execució de les atribucions previstes, es resol:





Article 1. Places de l'oferta d'ocupació pública de 2020 per a la Societat Valenciana de Gestió Integral de Serveis d'Emergències, aprovades i pendents de convocatòria.

1. Les places del torn lliure de l'oferta d'ocupació pública aprovades i encara no convocades de 2020 per a la Societat Valenciana de Gestió Integral de Serveis d'Emergències, s'adeqüen i adapten per a l'execució de les places d'estabilització que autoritza la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública.

2. Així mateix, per la incidència de la Llei 20/2021, les places de promoció interna contemplades en aquestes ofertes s'adeqüen i adapten en els termes exposats en els articles següents.



Article 2. Contingut de l'oferta

1. L'execució de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública suposa l'autorització d'unes taxes addicionals d'estabilització que permeten la convocatòria de 282 places corresponents a llocs de treball vacants que estan dotats pressupostàriament i inclosos en les relacions de llocs de treball aprovades.

2. Aquestes places s'inclouen en els Annexos de la present Resolució en els quals es recullen i agrupen totes les places susceptibles de convocatòria en aplicació de la Llei 20/2021. Aquests Annexos substitueixen i deixen sense efecte la Resolució de 27 de juliol de 2021, del President de la Societat Valenciana de Gestió Integral de Serveis d'Emergències (SGISE), d'aprovació de l'oferta d'ocupació pública de 2020, i la Resolució de 04 d'octubre de 2021, de la gerent de la Societat Valenciana de Gestió Integral de Serveis d'Emergències, mitjançant la qual es donava publicitat a les bases generals de l'oferta pública d'ocupació per a l'exercici 2020, composta per 31 llocs.

3. En els Annexos de la present oferta es detallen les diferents taxes, amb especificació del cos o escala, així com del nombre de llocs de l'oferta compresos en cada apartat. Així s'inclouen:

a) 247 places que corresponen a la taxa que s'estableix en la D.A. 6a i la D.A. 8a de la Llei 20/2021: places de naturalesa estructural, dotades pressupostàriament, que hagen estat ocupades de manera temporal i ininterrompudament amb anterioritat a l'1 de gener de 2016; i places vacants de naturalesa estructural ocupades de manera temporal per personal amb una relació, d'aquesta naturalesa, anterior a l'1 de gener de 2016 (Annex I).

b) 35 places que corresponen a la taxa que s'estableix en l'art. 2.1 de la Llei 20/2021 corresponent a places de naturalesa estructural, dotades pressupostàriament, que hagen estat ocupades de manera temporal i ininterrompudament almenys en els tres anys anteriors al 31 de desembre de 2020 (Annex II).

c) 17 places oferides pel torn lliure, en els termes que s'exposen en el següent article i de conformitat amb el detall de nombre de llocs i especificació del cos i escala que reflecteixen els Annexos IV, i V.

d) 4 places oferides pel torn lliure per a persones amb discapacitat o diversitat funcional, en els termes que s'exposen en el article 4 i de conformitat amb el detall de nombre de llocs i especificació del cos i escala que reflecteixen els Annexos IV, i V.

e) 19 places oferides pel torn de promoció interna, en els termes que s'exposen en el següent article i de conformitat amb el detall de nombre de llocs i especificació del cos i escala que reflecteixen els Annexos IV, i V.



Article 3. Promoció interna

Al marge de les places autoritzades pel procés extraordinari d'estabilització que conté la Llei 20/2021, la present Resolució inclou 19 places oferides pel torn de promoció interna.

Atés que el nombre de places oferides pel torn de promoció interna sí que està inclòs en la taxa de reposició ordinària, les places oferides i no cobertes per aquest torn seran acumulables a les corresponents convocatòries d'estabilització.



Article 4. Reserva per a persones amb diversitat funcional

En compliment del que es disposa en l'article 64 de la Llei 4/2021, de 16 d'abril, de la Generalitat, de la Funció Pública Valenciana, es reserva un contingent superior al 10 % de les places que s'ofereixen per aplicació de la taxa d'estabilització que autoritza l'art. 2.1 de la Llei 20/2021, i pel torn de promoció interna per a ser cobertes entre persones amb discapacitat o diversitat funcional, i es consideren com a tals les definides en la legislació bàsica estatal sobre drets de les persones amb discapacitat o diversitat funcional, sempre que superen els processos selectius en la modalitat que s'establisca per tipus de discapacitat i acrediten el seu grau de discapacitat i la compatibilitat amb l'acompliment de les tasques, de manera que progressivament s'aconseguisca el tres per cent dels efectius totals en cada administració pública, organisme públic, consorci, universitat pública o empreses del Sector Públic Instrumental.

La reserva a què es refereix el paràgraf anterior es desglossa, d'acord amb el que es preveu en el citat precepte, de la següent manera:

a) un mínim del 5 % de les places oferides es reservaran per a ser cobertes per persones que acrediten discapacitat intel·lectual o malaltia mental, i es reservarà un percentatge específic del 3 % per a persones amb discapacitat intel·lectual i un 2 % per a persones amb malaltia mental que acrediten un grau de discapacitat igual o superior al 33 %.

b) i la resta de les places, és a dir, el 5 % restant, es reservaran per a persones que acrediten qualsevol altre tipus de discapacitat o diversitat funcional.



Article 5. Llocs ocupats per personal laboral indefinit no fix de plantilla

En l'Annex III es relacionen per grups i cossos una sèrie de llocs ocupats per personal laboral indefinit no fix de plantilla que es veuen afectats per la present oferta i que estan computats entre les places que s'ofereixen en els Annexos I i II. La cobertura reglamentària d'aquests llocs vacants per aquelles persones que hagen superat el procés selectiu comportarà el cessament automàtic del personal laboral indefinit no fix de plantilla que l'ocupe fins al moment, quedant extingida la relació laboral.



Article 6. Terminis

Els terminis per a la publicació de les convocatòries i la resolució dels corresponents processos selectius seran els establits en la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública. En concret, les convocatòries hauran de publicar-se abans del 31 de desembre de 2022 i la data límit de finalització de tots els processos d'estabilització haurà de tindre lloc abans del 31 de desembre de 2024.



Article 7. Sistemes de selecció

1. Els processos selectius relatius a les places ocupades per personal que contempla l'Annex II s'articularan, de conformitat amb el que es disposa en les D. A. 6a i 8a de la Llei 20/2021, mitjançant el sistema de concurs. La resta dels processos s'articularan mitjançant el procediment de concurs oposició en els termes de l'art. 2.4 de la citada Llei.



2. L'articulació d'aquests processos selectius garantirà en tot cas els principis de lliure concurrència, igualtat, mèrit, capacitat i publicitat.





Paterna, 27 de maig de 2022.– La gerent de la SGISE: María Vicenta Duart Arce.

Mapa web