Ficha disposicion

Ficha disposicion





Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública. RESOLUCIÓ de 24 de maig de 2022, de la Direcció General de Funció Pública, per la qual es convoca borsa d'ocupació temporal específica per al nomenament de personal funcionari interí i/o nomenament provisional per millora d'ocupació, en llocs de treball adscrits al cos superior tècnic de prevenció de riscos laborals de l'administració de la Generalitat, escala medicina del treball



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 9353 de 02.06.2022
Número identificador:  2022/4981
Referència Base de Dades:  004775/2022
 



RESOLUCIÓ de 24 de maig de 2022, de la Direcció General de Funció Pública, per la qual es convoca borsa d'ocupació temporal específica per al nomenament de personal funcionari interí i/o nomenament provisional per millora d'ocupació, en llocs de treball adscrits al cos superior tècnic de prevenció de riscos laborals de l'administració de la Generalitat, escala medicina del treball (A1-25-02), convocatòria 529/22. [2022/4981]







Vista la necessitat de provisió temporal de llocs de treball del cos A1-25-02, superior tècnic de prevenció de riscos laborals de l'administració de la Generalitat, escala medicina del treball, no havent-hi prou personal disponible en les borses d'ocupació temporal vigents, i no sent imminent la convocatòria de borsa derivada del procediment selectiu per al cos esmentat, resulta necessari fer la constitució d'una borsa lliure. Aquesta borsa serà supletòria de les borses corresponents als procediments selectius derivats de les ofertes d'ocupació pública.



L'Ordre 18/2018, de 19 de juliol, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, sobre regulació de borses d'ocupació temporal per a proveir provisionalment llocs de treball de l'administració de la Generalitat, estableix en l'article 1 que té com a objecte regular els criteris que han de servir per a la constitució i funcionament de les borses d'ocupació temporal, per a la selecció i nomenament del personal funcionari interí o per a la contractació de personal laboral temporal al servei de l'administració de la Generalitat, segons corresponga d'acord amb la naturalesa dels llocs a cobrir o, si fa el cas, nomenament provisional per millora d'ocupació.



L'article 4.1.b).1r de la citada ordre disposa que les borses d'ocupació temporal resultants d'una convocatòria específica i extraordinària serà convocada per la direcció general competent en matèria de funció pública, previ acord de la Comissió de seguiment, mitjançant la realització de proves selectives o pel sistema de baremació i experiència, així com publicació de la convocatòria en el DOGV.



De conformitat amb la disposició transitòria segona de la Llei 4/21, de 16 d'abril, de la funció pública valenciana, en tant no es publiquen les relacions de llocs de treball a les quals fa referència la disposició addicional cinquena, podran convocar-se procediments de selecció i provisió de llocs de treball d'acord amb els elements inclosos en l'última relació de llocs de treball aprovada amb anterioritat a la citada llei, adaptant el requisit de titulació al que s'estableix en la disposició addicional novena.

En virtut d'això, fent ús de les facultats que té conferides aquesta Direcció General de Funció Pública, de conformitat amb el que estableix el Decret 172/2020, de 30 d'octubre, del Consell, d'aprovació del Reglament orgànic i funcional de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública, amb acord previ de la Comissió de seguiment de borses d'ocupació temporal, resolc:



Primer. Convocatòria de la borsa d'ocupació temporal

Convocar el procediment per a la constitució de borses específiques d'ocupació temporal, a fi que es proveïsquen els llocs de treball de l'escala A1-25-02, medicina del treball, per al nomenament de personal funcionari interí o nomenament provisional per millora d'ocupació, a fi que, quan les necessitats del servei ho requerisquen, puguen proveir-se provisionalment llocs de treball classificats per a la seua provisió per aquest personal de l'administració de la Generalitat, de conformitat amb el que estableix l'Ordre 18/2018, de 23 de juliol de 2018, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques.



Segon. Sistema selectiu

El sistema selectiu consistirà en una prova selectiva i en la valoració dels mèrits aportats per les persones aspirants d'acord amb el barem corresponent.

Tercer. Requisits

Per a poder formar part de la borsa serà necessari complir els requisits següents:

a) Estar en possessió dels requisits d'accés a la funció pública exigits en l'article 62 de la Llei 4/2021, de 16 d'abril, de la funció pública valenciana.

b) Estar en possessió de la titulació exigida per al lloc de treball o complir els requisits per a la seua obtenció en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds de participació:

– Llicenciatura en Medicina, especialitat en Medicina del Treball o títol universitari de grau, que d'acord amb els plans d'estudis vigents, habiliten per a exercir les activitats de caràcter professional relacionades amb les funcions assignades a l'escala d'aquest cos. Les equivalències dels títols al·legats hauran de justificar-se per la persona interessada.



En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger s'haurà d'acreditar que s'està en possessió de la corresponent convalidació o de la credencial que acredita, si escau, l'homologació o declaració d'equivalència a titulació. Aquest requisit no serà aplicable als aspirants que van haver obtingut el reconeixement de la seua qualificació professional en l'àmbit de les professions regulades, a l'empara de les disposicions de dret comunitari.

c) La possessió dels requisits anteriors s'acreditarà dins del termini de presentació de sol·licituds, excepte els previstos en la lletra c) i d) de l'article 62 de la Llei 4/2021, de la funció pública valenciana, que hauran d'acreditar-se abans del seu nomenament, en el termini que per l'òrgan competent es concedisca a aquest efecte.



Quart. Prova selectiva

La prova selectiva, que serà única, constarà d'un exercici obligatori i eliminatori, amb tres blocs de preguntes, amb quatre respostes cadascuna, de les quals només una d'elles serà correcta:

– Primer bloc de preguntes de l'exercici: consistirà a contestar per escrit un qüestionari de 20 preguntes, sobre la part general del temari recollit en l'annex I.

– Segon bloc de preguntes de l'exercici: consistirà a contestar per escrit un qüestionari de 30 preguntes, sobre la part especial del temari recollit en l'annex I.

– Tercer bloc de l'exercici: consistirà a contestar per escrit un qüestionari de 10 preguntes teoricopràctiques, sobre la part especial del temari recollit en l'annex I.

El temps de realització de l'examen serà 90 minuts, cada pregunta es formularà amb quatre respostes alternatives de les que només una serà la correcta.

La puntuació màxima a obtindre en la prova de coneixements serà de 50 punts, sent necessari obtindre un mínim de 25 punts per a superar-la, podent-se obtindre la puntuació màxima següent en cadascun dels blocs de preguntes sempre que en cadascun s'aconseguisca el 100% de respostes correctes.

La distribució de puntuacions per blocs serà la següent:

– Puntuació màxima del primer bloc 10 punts.

– Puntuació màxima del segon bloc 20 punts.

– puntuació màxima del tercer bloc 20 punts.

Les contestacions errònies no es valoraran negativament, amb el que, establides les respostes correctes es convertiran en puntuacions finals de manera directa.



Cinqué. Baremació de mèrits

En la fase de baremació de mèrits sols podran participar les persones que hagen superat la prova de coneixements. Els mèrits al·legats hauran d'haver sigut obtinguts amb anterioritat a la data de finalització del termini de presentació d'instàncies i només es computaran fins a aquest moment.

La puntuació màxima d'aquesta fase serà de 40 punts que es distribuiran d'acord amb el barem següent:

1. Experiència professional. Es valorarà fins a un màxim de 36 punts l'experiència professional de les persones participants d'acord amb la puntuació següent:

a) Temps de serveis prestats en llocs de treball de l'administració de la Generalitat, o dels seus organismes autònoms, les competències en matèria de personal dels quals s'exercisquen per la conselleria competent en matèria de funció pública, que pertanguen al mateix cos, agrupació professional o escala al del lloc que haja de proveir-se: 0,15 punts per cada mes complet de servei en actiu.

b) Temps de serveis prestats en llocs de treball de l'administració de la Generalitat, o dels seus organismes autònoms, les competències en matèria de personal dels quals s'exercisquen per la conselleria competent en matèria de funcion publica, no contemplats en l'anterior apartat, que pertanguen a l'àmbit sanitari: 0,10 punts per cada mes complet de servei en actiu.

c) Temps de serveis prestats en altres administracions públiques, entitats públiques empresarials de la Generalitat i altres entitats de dret públic del sector públic de la Generalitat, en llocs amb iguals funcions a les corresponents al mateix cos, agrupació professional o escala a la dels llocs que haja de proveir-se: 008 punts per cada mes complet de servei en actiu.

d) Temps de serveis prestats en el sector privat, en llocs amb les mateixes funcions a les corresponents al mateix cos, agrupació professional o escala a la dels llocs que s'hagen de proveir: 0,08 punts per cada mes complet de serveis en actiu.

e) Temps de serveis prestats en llocs de treball de l'administració de la Generalitat, o dels seus organismes autònoms, les competències en matèria de personal dels quals s'exercisquen per la conselleria competent en matèria de funcion pública, no contemplats en els apartats a) o b): 0,06 punts per cada mes complet de servei en actiu.

f) Temps de serveis prestats en el sector privat, en llocs no contemplats en l'apartat d) que pertanguen a l'àmbit sanitari: 0,06 punts per cada mes complet de serveis en actiu.

2. Valencià. La valoració dels coneixements de valencià s'efectuarà puntuant, fins a un màxim de 8 punts, el nivell més alt obtingut dels següents, sempre que no constituïsca requisit d'acord amb la convocatòria o normativa vigent. En el cas que existira un nivell de valencià establit com a requisit, els nivells superiors que s'acrediten es valoraran restant la puntuació corresponent al nivell establit com a requisit.



3. Idiomes comunitaris. Es valorarà fins a 4 punts el coneixement de llengües oficials de la Unió Europea diferents de la llengua espanyola.



4. Altres titulacions. Es valorarà la possessió de títols acadèmics iguals o superiors al que siga exigit per a l'acompliment dels llocs a cobrir fins a un màxim de 4 punts, assignant 2 punts per:

a) Cada titulació que s'acredite de superior nivell acadèmic a l'establida com a requisit de participació en la borsa.

b) Cada titulació addicional del mateix nivell acadèmic de l'acreditada com a requisit de participació en la borsa.

5. Grau de discapacitat. Si la persona aspirant acredita un grau de discapacitat igual o superior al 33 per cent se li assignaran 5 punts, i si acredita un grau igual o superior al 65% la puntuació serà de 10 punts. Aquesta circumstància pot ser al·legada i puntuada en qualsevol moment en què s'acredite, així com rectificada en cas de millora de la persona després d'una revisió.



Sisé. Comissió de Valoració.

La Comissió de Valoració del procés selectiu estarà integrada per:





Titulars

Presidenta:

Inmaculada Ramiro Izquierdo

Vocals:

Pilar Gil Mus

Eugenia López Andreu

M.ª Paz Porras Rojas

Secretari:

Esteban Santamaría Coria



Suplents

President:

Adolfo Pino Justo

Vocals:

Miguel Font Andreu

Elena Tascón Bernabeu

Héctor Zaragozá Ramon

Secretaria:

Pilar Sureda Martínez



Seté. Sol·licituds de participació en la prova

1.1 El termini per a la presentació de sol·licituds serà de deu dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Les persones aspirants queden vinculades a les dades que hagen fet constar en les seues sol·licituds.

1.2 Les sol·licituds es presentaran per via electrònica, d'acord amb el que s'estableix en l'article 14 del Decret 3/2017. A l'efecte, és necessari estar registrat per a l'ús del sistema d'identificació i signatura electrònica Cl@ve o posseir un certificat digital de signatura electrònica, o DNIe, tal com es recull en l'annex II de la present convocatòria; emplenar a través del formulari habilitat en el portal de l'Administració de la Generalitat http://seu.gva.es (cercador d'ocupació pública, Descripció:529/22, tramitar amb certificat) i realitzar el pagament telemàtic de la taxa.

La presentació electrònica requerirà el compliment successiu dels passos següents:

a ) L'emplenament i inscripció en línia.

b) El pagament electrònic de la taxa corresponent.

c) El registre electrònic de la sol·licitud.

2. No seran admeses i, consegüentment, quedaran excloses del procés selectiu aquelles persones que, havent abonat la taxa, no hagen registrat la sol·licitud electrònicament.

3. Les persones aspirants amb diversitat funcional que requerisquen mesures d'adaptació per a la realització de l'exercici, en l'emplenament de la seua sol·licitud hauran d'observar les següents prescripcions:



3.1. Indicar en la sol·licitud el tipus de diversitat funcional que posseeixen, assenyalant el que procedisca en cada cas: (F) física, (P) psíquica, (S) sensorial.

3.2. Concretar, el tipus de mesures que precisen, fent constar en l'apartat corresponent de la sol·licitud les que necessita, entre les que figuren en aquella, i que són les següents:

1. Eliminació de barreres arquitectòniques i taula adaptada a la cadira de rodes.

2. Ampliació del temps de duració de la prova. Per a l'aplicació d'aquesta mesura, les persones aspirants hauran d'acompanyar, obligatòriament, un certificat expedit per l'òrgan oficial competent que especifique: el diagnòstic i el temps d'ampliació que precisa, expressat en nombre de minuts.

3. Augment de la grandària dels caràcters del qüestionari, per dificultat de visió.

4. Necessitat d'intèrpret, a causa de diversitat funcional auditiva.

5. Sistema Braille d'escriptura, o ajuda d'una persona per ceguesa.



6. Unes altres, especificant-ne quina en la casella corresponent.

Si en el desenvolupament del procés selectiu se suscitaren dubtes raonables a la Comissió de Valoració respecte a la compatibilitat funcional d'una persona admesa, podrà demanar el corresponent dictamen de la Comissió mixta de Diversitat Funcional; i en aquest cas, la persona admesa inicialment podrà participar condicionalment en el procés selectiu, i quedarà en suspens la resolució definitiva sobre l'admissió o exclusió del procés selectiu fins a la recepció del dictamen.

4. Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, es publicarà en la pàgina web de la Direcció General de Funció Pública https://cjusticia.gva.es/va/web/recursos-humanos/ la relació provisional de persones admeses i excloses per a la realització de la prova.

5. Les persones aspirants podran, en cas d'error, exclusió o de no figurar en la relació provisional de persones admeses i excloses, esmenar electrònicament els defectes en què hagen incorregut en la seua sol·licitud, o realitzar les al·legacions que tinguen per convenient en el termini de deu dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació, d'acord amb el que s'estableix en l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

6. Transcorregut el termini anterior, vistes les al·legacions i, si fa el cas, esmenats els defectes, es publicarà la relació definitiva de persones admeses i excloses per a la realització de la prova en la pàgina web de la Direcció General de Funció Pública

https://cjusticia.gva.es/va/web/recursos-humanos/.

7. En la resolució per la qual es faça pública la relació definitiva de persones admeses i excloses al present procediment selectiu s'establiran, amb almenys quinze dies d'antelació, la data, el lloc i l'hora de realització de la prova, així com l'ordre de crida d'aquelles, que s'iniciarà en la lletra «F», conforme el resultat del sorteig fet el dia 7 de gener de 2019 (DOGV núm. 8473, de 28 de gener).



8. Finalitzades les dues fases del procediment de selecció, es publicarà en la pàgina web de de la Direcció General de Funció Pública un llistat provisional de persones candidates amb la puntuació obtinguda, tant en la prova escrita com en l'avaluació dels mèrits al·legats, concedint un termini de 10 dies hàbils, a partir de l'endemà d'aquesta publicació, per a formular possibles reclamacions.

9. La Comissió de valoració estudiarà les al·legacions presentades i formularà una proposta de llista definitiva a la Direcció General de Funció Pública, la qual dictarà una resolució i ordenarà la publicació al lloc adés indicat.



Huité. Drets d'examen i forma de pagament

1. Els drets d'examen son 13,76 euros.

2. Bonificacions

a) La presentació de la sol·licitud de participació en les proves per mitjans telemàtics, tindrà una bonificació del 10% de la quota íntegra, que s'aplicarà de manera automàtica en realitzar el pagament, la presentació i registre electrònic de la sol·licitud.

b) Les persones que acrediten formar part d'una família nombrosa de categoria general o d'una família monoparental de categoria general, gaudiran d'una bonificació del 50% de la quota íntegra acumulable a la fixada en l'apartat a anterior, per al que hauran d'assenyalar l'apartat «Bonificacions» de la sol·licitud telemàtica, i s'aplicarà de manera automàtica en realitzar pagament, la presentació i registre electrònic de la sol·licitud.

3. Exempcions. Estan exemptes del pagament de la taxa:

a) Les persones que acrediten un grau de diversitat funcional igual o superior al 33%, serà d'aplicació automàtica en realitzar pagament, la presentació i registre electrònic de la sol·licitud i assenyalar l'apartat «Exempcions» de la sol·licitud telemàtica.

b) Les persones que acrediten formar part d'una família nombrosa de categoria especial o d'una família monoparental de categoria especial, serà d'aplicació automàtica en realitzar pagament, la presentació i registre electrònic de la sol·licitud i assenyalar l'apartat «Exempcions Família Nombrosa Especial» de la sol·licitud telemàtica.

c) Les dones víctimes d'actes de violència sobre la dona que acrediten aquesta condició mitjançant qualsevol dels mitjans de prova previstos en els articles 9.1 i 9.2 de la Llei 7/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat, integral contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, així com els qui acrediten trobar-se en situació d'exclusió social mitjançant el corresponent document expedit per l'òrgan competent en matèria de benestar social de l'ajuntament de residència. serà d'aplicació automàtica en realitzar pagament, la presentació i registre electrònic de la sol·licitud i assenyalar l'apartat «Altres» de la sol·licitud telemàtica.

4. En cap cas, el pagament de la taxa eximirà del tràmit de registre electrònic de la sol·licitud. La falta de justificació de l'abonament dels drets d'examen o de la presentació dins del termini i en la forma escaient en el registre electrònic corresponent de la sol·licitud, determinarà l'exclusió de la persona aspirant.

5. Escaurà la devolució de les taxes per drets d'examen en els supòsits i a través dels procediments contemplats en l'article 1.2.6a de la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de taxes.





Nové. Procediment de constitució de la borsa

1. La borsa es constituirà amb les persones integrants del llistat definitiu d'aspirants que han superat el procés selectiu per ordre de puntuació. En cas d'igualtat de puntuació, prevaldrà l'obtinguda pel personal amb diversitat funcional. Si l'empat es produeix entre persones amb diversitat funcional, es triarà a la de major grau de discapacitat. Finalment, es dirimirà a favor de la persona sol·licitant de major edat.



2. La borsa es farà publica en la pàgina web de la Direcció General de Funció Pública:

http://www.gva.es/va/inicio/atencion_ciudadano/buscadores/personal.



Deu. Àmbit territorial

1. L'àmbit territorial d'aquestes borses d'ocupació és de caràcter provincial.

2. Hauran de marcar en la sol·licitud de participació els àmbits provincials pels quals desitja participar, amb independència de quin siga el seu domicili. Per a això hauran de marcar amb una X en la sol·licitud:



Dada addicional 1: per a la província d'Alacant.

Dada addicional 2: per a la província de Castelló.

Dada addicional 3: per a la província de València.



Onze. Normes de funcionament

La borsa s'ajustarà en el seu funcionament pel que es disposa en l'Ordre 18/2018, de 19 de juliol, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, sobre regulació de borses d'ocupació temporal per a proveir provisionalment llocs de treball de l'administració de la Generalitat.



Dotze. Recursos

Contra la present resolució, que posa fi a la via administrativa, les persones interessades podran interposar recurs contenciós administratiu davant el jutjat contenciós administratiu corresponent, en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de la publicació. Així mateix, amb caràcter potestatiu, es podrà interposar recurs de reposició, en el termini d'un mes des de l'endemà de la publicació, davant el mateix òrgan que ha dictat la resolució. Tot això de conformitat amb el que estableixen els articles 112, 114, 115, 123 i 124, de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i els articles 8, 14.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.



Les citacions en els recursos contenciosos administratius que se substancien contra aquesta resolució es realitzaran per mitjà de la inserció del corresponent edicte en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 24 de maig de 2022.-El director general de Funció Pública: David Alfonso Jarque.





ANNEX I

Temari



Temari part general

1. La Constitució Espanyola de 1978. Estructura i contingut. La protecció de la salut en la Constitució.

2. L'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana. Estructura i contingut. Competències en salut recollides en l'Estatut d'Autonomia.



3. El procediment administratiu comú de les administracions públiques: disposicions generals. Còmput de terminis. Objecte i terminis dels recursos administratius. El règim jurídic del sector públic: disposicions generals.

4. La Llei 4/2021, de 16 d'abril, de la Generalitat, de la funció pública valenciana: títol Primer: Objecte, principis i àmbit d'aplicació de la llei; títol III, Personal al servei de les administracions públiques; títol V, naixement i extinció de la relació de servei; títol VI, Drets, deures i incompatibilitats del personal empleat públic; títol VII, Provisió de llocs i mobilitat; títol VIII, Promoció professional; títol X, Règim disciplinari; títol XI, la representació, negociació col·lectiva i participació institucional.



5. El Decret 42/2019, de 22 de març, del Consell, de regulació de les condicions de treball del personal funcionari de l'administració de la Generalitat. El Decret 3/2017, de 13 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana.





TEMARI PART ESPECIAL (matèries específiques)

1. La medicina del treball. Conceptes bàsics, relació entre treball i salut. L'especialitat de Medicina del treball. El dret a la salut. Relacions de la Medicina del Treball amb la resta d'especialitats preventives. Funcions dels Especialistes en Medicina del Treball.

2. Gestió de la prevenció: Pla de Prevenció. Planificació de la Vigilància de la Salut.

3. Factors de risc de tipus físic. Concepte. Mesurament. Efectes per a la salut. Legislació especifica que afecte la Vigilància de la Salut. Mesures preventives en relació amb l'activitat sanitària del Servei de Prevenció.

4. Qualitat de l'aire interior. Efectes sobre la salut. Mesures preventives. Síndrome de l'edifici malalt. Normativa aplicable.

5. Fisiologia laboral. Adaptació a l'esforç. Termoregulació en l'exercici físic. Fatiga: Tipus i característiques. Bioritmes. Alteracions musculars/esquelètiques relacionades amb el treball. Factors de risc i mesures preventives.

6. Factors de naturalesa psicosocial. Conseqüències. Intervenció i prevenció del risc psicosocial. La insatisfacció laboral. La Síndrome de Bournout. Assetjament psicològic. Efectes sobre la salut. Intervenció preventiva.

7. Drogodependències. Aspectes legals. Mesures preventives en l'àmbit laboral. Tractament i reinserció laboral.

8. Protecció dels treballadors especialment sensibles a determinats riscos: Actuació en els diferents sectors de la Generalitat. Normatives de referència. Accés a la funció publica i docent de persones amb diversitat funcional.

9. Protecció de la maternitat. Factors de risc per a la reproducció humana. Vigilància de la salut durant l'embaràs i període de lactància. Procediment d'actuació en cas de risc per a la gestació o lactància en el personal de la Generalitat (sector docent, funció pública i justícia).



10. Les alteracions de la veu des del punt de vista dels riscos laborals. Epidemiologia. Classificació, prevenció i diagnostique.

11. Immunització. Vacunacions en el món laboral. Vacunacions específiques. Immunoprofilaxi.

12. Vigilància de la salut dels treballadors. Concepte. Objectius. Característiques. Tipus. Normativa. Relacions amb la història natural de la malaltia laboral. Garbellat i diagnòstic precoç. Validesa de les proves diagnostiques.

13. Ètica i salut laboral, el secret mèdic, el consentiment informat. Confidencialitat i normativa d'aplicació. La protecció de dades de caràcter personal de salut, normativa i aplicació pràctica en els Serveis de Prevenció. Responsabilitat professional. Mala praxi.

14. La història clínica laboral: Concepte i elements diferenciadors amb la història clínica tradicional. La vigilància de la salut individual mitjançant avaluacions de la salut: composició, tipus, metodologia d'actuació, característiques i aplicació en Prevenció de Riscos laborals. Enquestes i qüestionaris de salut. Altres controls biològics d'aplicació.



15. Toxicologia laboral. Indicadors biològics d'exposició. Concepte.



16. Cancerígens, mutàgens i teratògens. Càncer professional, mecanismes d'acció. Mesures de prevenció.

17. Protocols de vigilància sanitària específica dels treballadors, publicats pel Ministeri de Sanitat, exposats a riscos determinats: PVD, agents químics, plaguicides, agents biològics, manipulació manual de càrregues, postures forçades, moviments repetitius, asma laboral, neuropaties per pressió, dermatosis professionals, soroll.

18. Actuacions específiques en l'àrea de vigilància de la salut respecte als riscos dels treballadors exposats a treballs de conducció de vehicles. Definició del problema. Protocol medique aplicable. Criteris d'aptitud.





ANNEX II

Sistemes d'identificació i signatura



Cl@ve (Sistema de signatura recomanat)

Es tracta d'una plataforma comuna per a la identificació, autenticació i signatura electrònica. És un sistema interoperable i horitzontal que evita a les administracions públiques haver d'implementar i gestionar els seus propis sistemes d'identificació i signatura, i als ciutadans i les ciutadanes haver d'utilitzar mètodes d'identificació diferents per a relacionar-se electrònicament amb l'administració.

Cl@ve permanent: està orientada a accessos habituals i a l'ús de la signatura en el núvol. Per a usar el sistema, únicament es necessita haver obtingut prèviament la credencial electrònica d'identificació mitjançant algun dels procediments previstos. Per a això cal registrar-se en el sistema de manera presencial, en alguna de les oficines de registre adherides al sistema, o per Internet, utilitzant un certificat electrònic reconegut.

Més informació: www.clave.gob.es



Certificat ACCV: Certificats en suport software

Els certificat qualificats de ciutadà en suport software emesos per l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica (ACCV) es proporcionen en el navegador web. Permeten signar i xifrar missatges de correu electrònic segur, la identificació d'usuaris i usuàries davant serveis telemàtics i la signatura electrònica i el xifratge de documents en tota mena d'aplicacions. Alguns exemples d'ús són la seu electrònica de l'Agència Tributària, la seu electrònica de la Seguretat Social, la seu electrònica del Cadastre, la seu electrònica Generalitat, etc.



Més informació: https://www.accv.es/ciudadanos/



DNIe

Tal com recull la Declaració de Pràctiques de Certificació del DNI, els certificats electrònics podran utilitzar-se:

– Com a mitjà d'autenticació de la identitat. El certificat d'autenticació (digital signature) assegura al titular, en la comunicació electrònica, acreditar la seua identitat enfront de qualsevol.

– Com a mitjà de signatura electrònica de documents. Mitjançant la utilització del certificat de signatura (non repudition), el receptor o la receptora d'un missatge signat electrònicament pot verificar l'autenticitat d'aqueixa signatura i demostrar així la identitat del signant, sense que aquest puga repudiar-lo.

– Com a mitjà de certificació d'integritat d'un document. Permet comprovar que el document no ha sigut modificat per cap agent extern a la comunicació.

Més informació: https://www.dnielectronico.es/portaldnie/

Mapa web