Ficha disposicion

Ficha disposicion





Ajuntament de Xirivella. Bases específiques del procés de selecció d'una plaça en propietat d'educador o educadora socials, pel sistema de concurs oposició, torn lliure.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8553 de 22.05.2019
Número identificador:  2019/4957
Referència Base de Dades:  004829/2019
 

  • Anàlisi documental

    Texto
    Texto Texto2
    Origen de disposició: Ajuntament
    Grup temàtic: Ocupació pública
    Descriptors:
      Temàtics: ofertes d'ocupació pública i oposicions, B/A2
      Descriptors toponímics: Xirivella



Bases específiques del procés de selecció d'una plaça en propietat d'educador o educadora socials, pel sistema de concurs oposició, torn lliure. [2019/4957]

Mitjançant el present edicte es fan públiques les bases específiques que regiran en el procés de selecció, com a funcionari en propietat, d'una plaça d'educador o educadora socials per concurs oposició, vacant en la plantilla de l'Ajuntament de Xirivella, aprovades per Resolució de la Regidoria de Personal i Seguretat número 889/2019, de data 10 de maig.



DISPOSICIÓ PRELIMINAR



D'acord amb la relació de llocs de treball (RPT) d'aquest ajuntament, l'aprovació del pressupost general municipal de l'exercici 2016 i la normativa corresponent del catàleg de llocs de treball, es realitza la convocatòria que regirà el procés de selecció en propietat de la plaça que es detalla a continuació, pel sistema de concurs oposició, torn lliure, vacant en la plantilla, inclosa en l'oferta d'ocupació pública (OOP) que correspon a l'exercici 2019, i aprovada per Resolució de la Regidoria de Personal número 815/2019, de data 26 d'abril de 2019. Tot això, d'acord amb el que disposen les bases generals aprovades per Acord plenari de data 8 d'abril de 2019, publicades en el Butlletí Oficial de la Província de València (BOP) número 79, de data 25 d'abril de 2019; Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local; Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic; Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana; Reial decret 781/1986, de 18 d'abril; Reial decret 896/1991, de 7 de juny, el qual estableix les regles bàsiques i els programes mínims a què ha d'ajustar-se el procediment de selecció dels funcionaris de règim local; i la resta de normativa de desenvolupament.





Sistema de selecció: oposició concurs, torn lliure.

Una plaça de personal educador social de l'escala d'administració especial, subescala tècnica, classe mitjana, grup A, subgrup A2, lloc de treball número 35.c, de l'RLT, nivell de destinació d'entrada 21.

Requisits:

Els que estableixen les bases generals, acordades pel Ple de data 8 d'abril de 2019, publicades en el BOP número 79, de data 25 d'abril de 2019, i els establerts en el perfil del lloc de treball convocat:



– Titulació: títol de Grau o Diplomatura en Educació Social o equivalent.

– Perfil lingüístic: C1-3.

L'acreditació dels requisits es farà d'acord amb el que estableix la base 12 de les bases generals. En el cas del perfil lingüístic, es podrà optar per realitzar l'exercici establit en la fase d'oposició, el qual serà obligatori i eliminatori i, per tant, s'haurà d'obtindre la qualificació d'apte per acreditar el requisit. Aquest exercici serà previ a la fase de selecció.



Base primera

El termini de presentació de sol·licituds serà de vint dies hàbils comptats a partir de l'endemà de la publicació de l'extracte d'aquestes bases en el Boletín Oficial del Estado (BOE).

La taxa de drets d'examen es merita i naix l'obligació de contribuir en el moment que l'interessat presente la corresponent sol·licitud per a participar en les proves selectives.

A les instàncies s'adjuntarà el justificant d'haver ingressat els drets d'examen, que es fixen en 55 €, o la que resulte després d'aplicar les bonificacions acordades en l'ordenança.

Les persones aspirants hauran de practicar l'autoliquidació en els impresos habilitats a aquest efecte per l'Ajuntament i realitzar-ne l'ingrés en qualsevol entitat bancària autoritzada o en la caixa municipal, si està operativa, abans de presentar la sol·licitud corresponent d'inscripció. No se n'admetrà el pagament fora d'aquest termini.

La falta de pagament de la taxa en el termini assenyalat en el paràgraf anterior determinarà la no-admissió de la persona aspirant a les proves selectives. Així mateix, s'adjuntaran a l'instancia els certificats que acrediten el dret a l'exempció o bonificació del pagament, d'acord amb el que estableix l'ordenança fiscal de drets d'examen, publicada en la pàgina web de l'Ajuntament (art. 7).

La sol·licitud d'inscripció haurà d'acompanyar-se, en tot cas, de l'original o de la fotocòpia compulsada de l'autoliquidació degudament ingressada.

Serà procedent la devolució de la taxa per drets d'examen quan no es realitze el fet imposable d'aquesta (per la no-admissió al procés selectiu).



Base segona

Fase prèvia: en el cas que s'opte per no poder acreditar.

De caràcter obligatori i eliminatori, consistirà en la resolució d'exercicis, a criteri del tribunal i amb estructura, continguts i valoració similars als exercicis que la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià realitza per al grau C1-3. Perquè la prova es considere superada hauran d'obtindre la qualificació d'apte, i es valorarà d'acord amb els criteris de valoració establits per la Junta.



Fase d'oposició

Desenvolupament de les proves:

– Prova teòrica: de caràcter obligatori i eliminatori. Es puntuarà amb un màxim de 15 punts i es necessitarà un mínim de set i mig punts en aquesta prova per a entendre que s'ha superat.

1. Primer exercici: respondre per escrit un qüestionari de 60 preguntes, en un temps màxim de quaranta minuts, de les matèries comunes establertes en l'annex I. La puntuació màxima atorgada en aquest apartat serà de sis (6) punts.



(((Encerts-(errors/3))/60*6



No descompten les respostes en blanc.

2. Segon exercici: desenvolupar per escrit, en un temps màxim de tres hores, dos temes a elegir per l'aspirant entre quatre extrets per sorteig del temari específic establert en l'annex II. La puntuació màxima d'aquest exercici serà de nou punts (9). Els aspirants hauran de llegir l'exercici davant del tribunal.

– Prova pràctica:

De caràcter obligatori i eliminatori. La prova pràctica consistirà a realitzar un o més supòsits pràctics, en el temps màxim de tres hores, relacionats amb el temari específic establert en l'annex II.

Es puntuaran amb un màxim de vint (20) punts i es necessitarà un mínim de deu (10) punts per a considerar que s'han superat. El tribunal podrà establir un mínim de puntuació en cadascun dels supòsits pràctics que es plantegen per entendre que s'ha superat aquesta prova.



La puntuació de l'aspirant en cadascuna de les proves (teòrica i pràctica) serà la mitjana aritmètica de les qualificacions atorgades per cadascun dels membres assistents del tribunal. Si entre les puntuacions atorgades existeix una diferència de 4 o més punts, se n'exclouran automàticament la màxima i la mínima i es traurà la mitjana de les qualificacions restants.

El resultat final de la fase d'oposició serà la suma de les puntuacions obtingudes en el conjunt de les proves.

En el cas que hi haja petició del personal aspirant en el termini de presentació d'instàncies, el tribunal conservarà les notes dels exercicis anteriors, del procés convocat si aquests superen el 60 % de la qualificació màxima prevista en el corresponent exercici, sempre que no supere l'any des de la publicació de la llista definitiva d'admesos del procés convocat i publicat en el BOE número 32, de 5 de febrer de 2018, o diligencia de registre d'entrada en la qual conste que no han presentat reclamacions i per tant han esdevingut definitives (24.05.2018), fins la data de publicació d'aquesta convocatòria.

En el cas que l'aspirant no realitze la petició haurà de realitzar els exercicis obligatoris establerts en la fase d'oposició.

Cadascuna de les fases (oposició i concurs) es valorarà independentment, i només seran computats en la fase de concurs els mèrits presentats abans de finalitzar el termini de presentació d'instàncies d'aquells aspirants que hagen superat la fase d'oposició. La valoració final del concurs oposició serà la suma de la puntuació obtinguda en cada fase, sense que puguen aprovar un nombre d'aspirants superior al de vacants convocades.

Fase de concurs

Es valoraran els mèrits d'acord amb el barem establert en la fase de concurs de les bases generals de l'Ajuntament, abans esmentades (base 9.1.2).

La documentació que hauran d'aportar els aspirants per a acreditar el compliment dels requisits exigits en la convocatòria i la relativa als mèrits al·legats, s'aportarà mitjançant l'original o la fotocòpia compulsada o confrontada en sobre tancat i segellat.

Tan sols es valorarà la documentació degudament confrontada pel tribunal i que haja presentat l'aspirant abans de finalitzar el termini de presentació d'instàncies.



Base tercera. Nomenament

El tribunal realitzarà proposta de nomenar l'aspirant que haja obtingut la major puntuació.



Base quarta

En l'acta última s'inclourà, si correspon, una llista dels aspirants que hagen superat alguna de les proves obligatòries i eliminatòries de la fase d'oposició, i no estiguen inclosos en la llista d'aprovats, per ordre de puntuació obtingut en la fase de selecció. Tindran prioritat els aspirants que hagen superat un nombre més gran d'exercicis, i dins d'aquests, per la suma de la puntuació total obtinguda en tots els exercicis de la fase de l'oposició i que siguen obligatoris, als efectes de constituir una borsa de treball per a cobrir les necessitats temporals, ja siga per nomenament per millora d'ocupació, si es tracta de personal funcionari de carrera d'aquest ajuntament, com d'interinitat que puguen produir-s'hi.

Quedaran fora de la borsa els aspirants que complisquen amb el que estableix el paràgraf anterior i consten com a no presentats en les convocatòries de realització de proves de caràcter obligatori; així mateix, quedaran fora de la borsa els aspirants que abandonen o renuncien a seguir en el procés de selecció.

La proposta de la borsa de treball es publicarà, amb la relació d'aprovats, en els mateixos llocs que aquesta. Després de transcórrer cinc dies sense que existisquen reclamacions, s'entendran definitives. Els aspirants inclosos en la borsa comptaran amb cinc dies, a partir de l'endemà que aquestes es consideren definitives, per a presentar la documentació acreditativa dels requisits necessaris i establerts en les bases especifiques, igual que hauran de deixar constància dels telèfons de contacte a efectes de crida per a possibles contractacions. En el supòsit que no s'acredite, quedaran fora de la borsa.

La vigència i funcionament d'aquesta després que l'aprove l'òrgan municipal competent es regirà pel que estableixen les bases generals de les borses de treball d'aquest ajuntament, aprovades per la Resolució número 246, de 12 de febrer de 2019, publicades en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana número 8505, de data 13 de març de 2019.



Les qüestions no regulades en aquestes bases específiques se sotmetran al que disposen les bases generals de selecció d'aquest ajuntament i la normativa aplicable.



Base cinquena

Contra aquests bases es podrà interposar, de manera potestativa, recurs de reposició davant del mateix òrgan que les haja dictades, en el termini d'un mes, comptat des de l'endemà de la recepció de la notificació, o recurs contenciós administratiu davant d'un jutjat contenciós administratiu de València, d'acord amb l'article 8 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la dita jurisdicció, en el termini de dos mesos, comptats des de l'endemà de la recepció de la notificació, i en absència de resolució expressa del recurs de reposició potestatiu, el termini serà de sis mesos a partir del dia següent a aquell en què, d'acord amb la seua normativa especifica, es produïsca l'acte presumpte. No obstant això, podrà interposar qualsevol altre recurs que estime procedent.





ANNEX I

Temari genèric



1. La Constitució Espanyola de 1978. Estructura i principis generals. El Tribunal Constitucional. La reforma constitucional.

2. El poder legislatiu, el poder executiu i el poder judicial.

3. Organització territorial de l'Estat. Les comunitats autònomes i els seus estatuts.

4. L'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana. La Generalitat i els seus òrgans de govern.

5. Les hisendes locals i els seus pressupostos.

6. L'acte administratiu. Concepte. Elements. Actes nuls i anul·lables. Procediment administratiu. Fases. Còmput de terminis.

7. La contractació administrativa en l'esfera local. Classes de contractes. La selecció del contractista. Drets i deures del contractista i de l'Administració. Execució, modificació i suspensió. La revisió de preus. Invalidesa dels contractes. Extinció dels contractes.

8. La funció pública local.

9. La província en el règim local. Organització provincial. Òrgans necessaris. Òrgans complementaris. Competències.

10. El municipi. Organització municipal. Òrgans necessaris. Òrgans complementaris. Competències.

11. Altres entitats locals. Mancomunitats. Agrupacions. La comarca. Entitats d'àmbit territorial inferior al municipi.

12. Funcionament i competències dels òrgans col·legiats locals. Organització i funcionament de l'Ajuntament de Xirivella.

13. La presa de decisions. Tipologia. El procés de la presa de decisions. Factors que influeixen en la presa de decisions. Decisions en grup. El factor temps. Utilització dels mitjans.





ANNEX II

Temari específic



1. Llei 3/2019, de 18 de febrer, de la Generalitat Valenciana, de serveis socials inclusius de la Comunitat Valenciana.

2. Els serveis socials generals. Conceptes. Tipus i característiques.



3. Els serveis socials especialitzats. Conceptes. Tipus i característiques.

4. La intervenció familiar amb menors en risc. Programes d'intervenció familiar. SEAFI (servei especialitzat d'atenció a la família i la infància).

5. Acolliment familiar. Concepte, tipus i contingut. Règim jurídic de l'acolliment familiar.

6. Acolliment residencial. Tipus de centre. Acolliment residencial en centres de protecció específics de menors amb problemes de conducta.

7. L'adopció nacional i internacional dels menors.

8. Les funcions de l'educador social en l'equip social de base i en el SEAFI.

9. Prevenció de riscos laborals en el lloc de treball.

10. Definició dels conceptes de maltractament i desprotecció infantil. Tipologia de les situacions de desprotecció infantil.

11. Explicacions etiològiques de les diferents situacions de desprotecció infantil i factors de risc. Models d'intervenció.

12. Intervenció socioeducativa amb menors en situació de risc i/o desavantatge sociocultural. Recursos de prevenció i inserció social.

13. Aspectes més rellevants en la intervenció amb menors fills/es de víctimes de violència de gènere.

14. Detecció, investigació i avaluació de situacions de risc i desemparament infantil.

15. L'actuació de les administracions publiques en situacions de desprotecció social.

16. Mesures davant la declaració de desemparament.

17. Mesures davant la declaració de risc.

18. El recurs de famílies educadores en la Comunitat Valenciana.

19. Sistema d'Informació d'Usuaris de Serveis Socials (SIUSS).



20. Prevenció i intervenció municipal amb menors en matèria de drogodependències.

21. Oferta de recursos socials en una població propera a una gran ciutat.

22. La importància del paper de l'àmbit educatiu i sanitari en l'abordatge de situacions de desprotecció infantil.

23. El projecte socioeducatiu com a eix de la intervenció de l'educador/a. Disseny i implementació de projectes educatius.

24. La intervenció de l'educador/a social dels serveis socials bàsics en relació a l'àmbit escolar del municipi. Especial atenció a l'assetjament escolar.

25. Competències de les administracions locals en matèria de protecció de menors. Coordinació interinstitucional.

26. Llei 26/2015, de 28 de juliol, de modificació del sistema de protecció a la infància i a l'adolescència.

27. El servei d'ajuda a domicili com a eina de prevenció i intervenció socioeducativa.

28. La Renda Garantida de Ciutadania.

29. Llei 26/2018, de 21 de desembre, de la Generalitat, de drets i garanties de la infància i l'adolescència.

30. La responsabilitat penal dels menors.

31. Reglament de la Llei de responsabilitat penal.

32. El centre de dia per a menors com a recurs de prevenció i inserció social.

33. Absentisme escolar: definició i problemàtica.

34. Solucions municipals per a lluitar contra l'absentisme escolar.



35. La família: concepte i estratègies d'intervenció. Models de famílies. La intervenció de l'educador/a social en la família.

36. La Llei de dependència.

37. L'educador/a social en l'equip multiprofessional. Relació i coordinació amb altres professionals.

38. La dinàmica de grups en la intervenció socioeducativa.

39. L'exclusió social a la infància i l'adolescència. Definició, característiques i factors de risc.

40. L'acció comunitària des dels serveis socials generals. Principis, estratègies i programes.

41. L'acció social voluntària. El voluntariat. Iniciativa social i serveis socials. El tercer sector.

42. El conflicte i l'agressió: problemes de conducta en la infància i adolescència. La socialització com a factor important en l'adquisició de conductes agressives. La gestió de conflictes. El procés de mediació i les seues tècniques.

43. El paper de l'educador social en l'àmbit educatiu: propostes i programes.

44. Procés de mediació. La mediació en l'àmbit familiar i en l'àmbit escolar.

45. Fonts i mètodes per a la recollida d'informació.

46. Igualtat de gènere, propostes municipals.

47. Violència filioparental. Propostes d'intervenció des de l'àmbit municipal.



Xirivella, 10 de maig de 2019.– El regidor de Personal i Seguretat: Josep M. Moret i Cabuchola.

Mapa web