Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 30 de maig de 2022, del Vicerectorat d'Ordenació Acadèmica i Professorat de la Universitat Jaume I de Castelló, per la qual es convoca un concurs públic per a la provisió de places de professorat ajudant doctor. Convocatòria AJ-PAD 01/2022.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 9355 de 06.06.2022
Número identificador:  2022/5071
Referència Base de Dades:  004905/2022
 

  • Anàlisi documental

    Texto
    Texto Texto2
    Origen de disposició: Universitat Jaume I
    Grup temàtic: Ocupació pública
    Descriptors:
      Temàtics: ofertes d'ocupació pública i oposicions, Grup A, subgrup A1. Titulació universitària de grau



RESOLUCIÓ de 30 de maig de 2022, del Vicerectorat d'Ordenació Acadèmica i Professorat de la Universitat Jaume I de Castelló, per la qual es convoca un concurs públic per a la provisió de places de professorat ajudant doctor. Convocatòria AJ-PAD 01/2022. [2022/5071]

La Universitat Jaume I de Castelló convoca un concurs públic per a la provisió de les places de personal docent contractat a temps complet de caràcter temporal per al curs acadèmic 2022/23 que es detallen en l'annex I d'acord amb les bases següents:



Bases de la convocatòria



Primera. Normes generals

Aquest concurs es regeix pel que disposa la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats (d'ara en avant, «LOU»); pel Decret 174/2002, de 15 d'octubre, de Govern Valencià, sobre règim i retribucions del personal docent i investigador contractat laboral de les universitats públiques valencianes i sobre retribucions addicionals del professorat universitari; els Estatuts de la Universitat Jaume I, aprovats pel Decret 95/2021, de 9 de juliol, del Consell; el reglament dels concursos de selecció d'ajudants i ajudantes, professorat ajudant doctor i professorat associat de la Universitat Jaume I, i el que es disposa en aquestes bases.



Segona. Requisits

Per a poder participar en aquest concurs les persones interessades han de complir els requisits següents:

2.1. De caràcter general

a) Tenir complits els 16 anys i no haver superat l'edat de jubilació establida.

b) No patir malaltia ni defecte físic o psíquic que impedisca el desenvolupament de les funcions corresponents a les places convocades.

c) Les persones estrangeres no comunitàries, i les que no puguen ser incloses en l'àmbit d'aplicació dels tractats internacionals signats per la Unió Europea i ratificats per Espanya, han de disposar de permís de residència i de treball abans de la formalització dels contractes corresponents.

d) No haver sigut separat o separada, mitjançant expedient disciplinari, del servei de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni estar inhabilitat o inhabilitada per a l'exercici d'ocupacions o càrrecs públics o per a l'accés al cos o escala funcionarial. Les persones aspirants que no tinguen la nacionalitat espanyola han d'acreditar igualment que no es troben inhabilitades o en situació equivalent, i no estar sotmeses a sanció disciplinària o equivalent que impedisca, en el seu Estat, l'accés a la funció pública.

e) Estar en possessió de la titulació superior que habilite per a impartir la docència.

2.2. De caràcter específic

a) Estar en possessió del títol de doctor o doctora.

b) Tenir l'avaluació positiva de la seua activitat universitària per a la figura de professorat ajudant doctor per l'ANECA, l'AVAP o agències autonòmiques amb capacitat d'acreditació a la Comunitat Valenciana.



c) En la plaça 20001, estar en possessió del certificat de coneixements de nivell C1 de català.

d) En la plaça 20002, estar en possessió del certificat de coneixements de nivell C1 de català.

e) En les dues places 20004, estar en possessió de la llicenciatura o grau en Sociologia i el certificat de coneixements de nivell C1 de català.



f) En la plaça 20007, estar en possessió del certificat de coneixements de nivell C1 de català.

g) En la plaça 20008, estar en possessió del certificat de coneixements de nivell C1 de català

h) En la plaça 20011, estar en possessió del certificat de coneixements de nivell C1 de català.

i) En la plaça 20012, estar en possessió de la llicenciatura o grau en Ciències de l'Activitat Física i l'Esport o equivalents i certificat de coneixements de nivell C1 de català.

j) En la plaça 20015, estar en possessió del certificat de coneixements de nivell C2 de català.

k) En la plaça 20016, estar en possessió del certificat de coneixements de nivell C1 de català.



Tercera. Presentació de sol·licituds

3.1. Termini de presentació: deu dies comptadors des de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el DOGV.

Les sol·licituds han de presentar-se per via electrònica. Per a presentar la sol·licitud és necessari posseir un certificat digital de signatura electrònica, el DNI electrònic o el sistema d'identificació Cl@ve. El tractament de la informació per mitjans electrònics tindrà en compte el que s'estableix en la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, i altres disposicions que siguen aplicables.

Quan s'utilitze l'opció «Registrar compte amb nom d'usuari», cal adjuntar una còpia del DNI. La sol·licitud s'ha de formalitzar en línia a través del Registre Electrònic de la Universitat Jaume I, mitjançant el Tauler d'Anuncis Oficial (TAO-UJI).

3.2. La sol·licitud per a participar en el concurs ha d'estar correctament emplenada segons el model que publica la Universitat amb la convocatòria. En aquesta sol·licitud, la persona aspirant ha de fer constar el codi de la plaça a què opta, que apareix en l'annex I d'aquesta convocatòria.

A la sol·licitud s'han d'adjuntar els documents que acrediten que es reuneixen els requisits establerts per a participar en el concurs corresponent, així com els mèrits al·legats, tret que ja es troben en poder de la Universitat Jaume I, d'acord amb el que es preveu en l'article 53 de la Llei 39/2015, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

La concurrència d'aquests requisits es refereix a la data d'expiració del termini fixat per a la presentació d'instàncies.

Necessàriament s'ha d'adjuntar la següent documentació a la sol·licitud de participació:

• Sol·licitud de plaça / curriculum vitae, segons el model que figura juntament amb la convocatòria.

• Còpia escanejada del document nacional d'identitat o, les persones estrangeres, el document en vigor que n'acredite la identitat i data de naixement.

• Justificació dels requisits exigits en la convocatòria.

• Justificació dels mèrits al·legats.

• Justificant de l'ingrés o l'abonament de la quantitat de 30 euros.

• Còpia del document que acredite estar en possessió del títol de doctor o doctora.

• Còpia del document que acredite haver obtingut l'avaluació positiva de l'Agència Nacional de la Qualitat i Acreditació (ANECA) o de l'Agència Valenciana d'Avaluació i Prospectiva (AVAP).

• Còpia del document que acredite trobar-se en possessió del certificat de coneixements de nivell C1 o, si escau, certificat de coneixements de nivell C2 de català per a les places amb aquest requisit.

3.3. Les persones que opten a més d'una plaça han de presentar una sol·licitud per cadascuna, acompanyada en cada cas de la documentació complementària. La Universitat pot requerir en qualsevol moment els originals dels documents presentats.

3.4. Forma de pagament

El pagament de la taxa s'ha de fer mitjançant targeta de crèdit o dèbit, a través de l'enllaç previst en la corresponent convocatòria publicada en el TAO-UJI, i es pot optar per la bonificació en el cas que es tinga dret.

La sol·licitud s'ha d'acompanyar d'un certificat acreditatiu de la bonificació o exempció del pagament de la taxa.

L'abonament dels drets d'examen, o la justificació de la concurrència d'alguna de les causes d'exempció total o parcial d'aquests ha de fer-se dins de termini de presentació de sol·licituds. En cas contrari, es procedirà a l'exclusió de la persona sol·licitant.

En cap cas el pagament de la taxa dels drets d'examen o la justificació de la concurrència d'alguna de les causes d'exempció total o parcial d'aquest suposa la substitució del tràmit de presentació, dins del termini i en la forma escaient, de la sol·licitud de participació en el procés selectiu.

L'exclusió per no complir algun dels requisits de la convocatòria no comporta el dret de devolució de taxes.

La devolució de les taxes per drets d'examen és procedent només en els supòsits i a través dels procediments previstos en l'article 1.2-6 de la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de taxes.



3.5. Bonificacions

Els membres de família nombrosa de categoria general o de família monoparental de categoria general gaudeixen d'una bonificació del 50 % de la quota íntegra, és a dir, l'import és de 15 euros.

3.6. Exempcions

Estan exemptes del pagament de la taxa:

a) Les persones que formen part d'una família nombrosa de categoria especial o d'una família monoparental de categoria especial.

b) Les víctimes d'actes de violència sobre la dona que acrediten aquesta condició mitjançant qualsevol dels mitjans de prova previstos en els articles 9.1 i 9.2 de la Llei 7/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat, integral contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.

c) Les persones amb un grau de discapacitat igual o superior al 33 %.

d) Les persones que estiguen en situació d'exclusió social i aquesta s'acredite per l'òrgan competent en matèria de benestar social de l'ajuntament de residència.

Les persones interessades han de presentar les certificacions corresponents que acrediten la condició de discapacitat o la condició de membre de família nombrosa mitjançant un certificat de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives o òrgan competent.





Quarta. Mèrits al·legats

4.1. Els mèrits al·legats en el currículum que no s'hagen justificat documentalment no es tindran en compte en la resolució del concurs.

4.2. Els documents acreditatius dels requisits presentats en un idioma diferent dels oficials de la Universitat Jaume I s'han de presentar acompanyats de la traducció jurada a qualsevol dels idiomes oficials de la Universitat Jaume I.

4.3. Les persones que aspiren a les places perfilades amb docència en valencià han de justificar els coneixements de valencià mitjançant l'acreditació de coneixements de nivell C1 (suficiència) o equivalent, segons les taules d'equivalències d'idiomes de la Universitat Jaume I, aprovades en la sessió núm. 2/20, de 24 de febrer, del Consell de Govern de la Universitat Jaume I.



Cinquena. Protecció de dades personals

5.1. En compliment del que es preveu en el Reglament general de protecció de dades UE 2016/679 i la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, s'informa que el responsable del tractament de les dades tractades que són objecte d'aquesta convocatòria és la Universitat Jaume I de Castelló.

5.2. La base legal per al tractament de les dades personals és la necessitat de gestionar el procediment de selecció de personal i provisió de llocs de treball d'aquesta convocatòria.

5.3. No estan previstes cessions o transferències internacionals de les dades personals tractades.

5.4. La Universitat Jaume I informa sobre la possibilitat d'exercir els drets d'accés, de rectificació, de cancel·lació i, si escau, d'oposició, que preveu l'article 5 de l'esmentada llei 3/2018. Aquests drets s'han d'exercir, per escrit, davant de la Secretaria General de la Universitat. https://bit.ly/3bIzvLp

5.5. En cas de reclamació, l'autoritat competent és l'Agència Espanyola de Protecció de Dades.

5.6. Les dades s'han de conservar en virtut de la legislació aplicable a aquest tractament.



Sisena. Llistes provisionals i definitives de persones admeses i excloses

6.1. En finalitzar el termini de presentació de sol·licituds, el Servei de Recursos Humans exposarà en el TAO-UJI la resolució provisional de persones admeses i excloses per a cadascuna de les places convocades. El termini per a reclamar contra aquesta resolució o esmenar errors o omissions és de deu dies comptadors des de la publicació. En finalitzar aquest termini, es farà pública la resolució definitiva de persones admeses i excloses.



Setena. Comissions de selecció

7.1. La composició de les comissions de selecció s'efectuarà conforme a l'article 107.4 del Decret 95/2021, de 9 de juliol, del Consell, d'aprovació dels Estatuts de la Universitat Jaume I de Castelló i el RCAUJI.

7.2. Les comissions de contractació, en què es procurarà que hi haja una composició equilibrada entre dones i homes, han d'estar integrades per membres preferentment d'aquesta Universitat i estaran formades per:

a) La presidència, designada pel Rectorat entre professorat de l'àrea de coneixement.

b) Dos membres vocals designats pel departament entre professorat de l'àrea de coneixement de la plaça i, si no n'hi ha, d'àrees afins.



c) Un membre vocal designat pel Rectorat entre un mínim de cinc proposats pel departament.

d) Un membre vocal designat pel Rectorat entre un mínim de cinc proposats per l'òrgan de representació sindical competent.



7.3. Les persones que formen part d'aquestes comissions han de tenir competència tècnica suficient per a valorar els mèrits de les persones candidates.

7.4. Per a cada comissió han de nomenar-se tants membres suplents com titulars.

7.5. En les comissions en què hi haja membres de distints cossos docents i categories de professorat, actuarà com a secretari o secretària qui pertanga al cos docent o categoria de professorat amb menor categoria i, dins d'aquesta, el de menor antiguitat. En aquelles comissions en què tots els membres pertanguen al mateix cos, actuarà com a secretari o secretària el membre de menor antiguitat dins del cos.



7.6. El nomenament com a membre d'una comissió és irrenunciable, excepte quan hi haja una causa justificada que li impedisca actuar com a membre. En aquest cas, l'apreciació de la causa al·legada correspon al Rectorat, que ha d'emetre una resolució en el termini de cinc dies comptadors des de la recepció de la renúncia.

7.7. En els casos d'abstenció, de recusació o de causa justificada que impedisquen l'actuació dels membres de la comissió titular, aquests se substituiran pels suplents respectius. En el cas excepcional que també el membre suplent complisca algun dels supòsits d'impediment esmentats anteriorment, la Universitat nomenarà un nou suplent.



7.8. S'entén que concorre una de les causes justificades de renúncia quan un professor o professora haja sigut nomenat per a dues o més comissions i acredite que coincideixen en el temps, totalment o parcialment, les actuacions corresponents al període comprès entre la constitució de les comissions i la qualificació de les persones concursants. En el cas que el professorat afectat al·legue aquesta causa, aquest ha de romandre en la comissió que s'havia constituït en primer lloc i, si no és factible utilitzar aquest criteri de prioritat, queda a la seua lliure decisió l'exercici de l'elecció i les renúncies pertinents.

7.9. En el cas que concórreguen els motius d'abstenció als que es refereix l'apartat 2 de l'article 23 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, les persones interessades han d'abstenir-se d'actuar en la comissió i manifestar el motiu concurrent.



7.10. Quan es produïsca la recusació a què es refereix l'article 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, la persona recusada ha de manifestar l'endemà de la data de coneixement de la recusació si s'hi dona o no la causa al·legada. Si nega la causa de recusació, el Rectorat, després d'obtenir els informes, i fetes les comprovacions que crega convenients, emetrà una resolució en un termini de tres dies hàbils. Contra aquesta resolució no es pot presentar cap reclamació, sense perjudici que aquesta s'al·legue en interposar recursos posteriors.

7.11. El procediment d'actuació de les comissions s'ajustarà en tot moment al que s'estableix en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i en el Reglament dels concursos de selecció d'ajudants i ajudantes, professorat ajudant doctor i professorat associat de la Universitat Jaume I (aprovat en el Consell de Govern núm. 4, de 24.04.2020).





Vuitena. Procediment, principis de selecció i barems

8.1. El procés de selecció consisteix en la valoració dels mèrits avaluables de les persones aspirants, per a la qual cosa són aplicables els criteris generals d'avaluació i els barems específics a què fa referència l'apartat següent d'aquesta convocatòria. Així mateix, les comissions de selecció poden acordar de forma justificada avaluar les persones candidates amb millor puntuació per mitjà d'una entrevista personal. En l'acord de celebració de l'entrevista s'ha de fer públic el contingut d'aquesta. La puntuació màxima de l'entrevista és de 20 punts, que s'han de sumar a la resta dels mèrits. Quan les comissions de selecció ho creguen convenient, l'entrevista podrà ser gravada. En aquest cas, cal informar a les persones candidates que l'acte serà gravat i que qualsevol intervenció quedarà gravada.



8.2. Els barems específics de cada departament, adequats a les necessitats concretes de cada àrea de coneixement, són els que hi ha publicats en la pàgina web del Servei de Recursos Humans.

8.3. El procés de selecció es pot iniciar abans que finalitze el termini de reclamacions a la resolució provisional de persones admeses i excloses, sempre que la resolució definitiva es publique abans o alhora que la resolució de provisió de la plaça.



Novena. Proposta de contractació

9.1. La comissió de selecció emetrà l'acta de proposta de contractació i la dirigirà al Rectorat o al vicerectorat en què delegue. A aquesta s'ha d'adjuntar la puntuació final i desglossada en cada apartat general i en cada subapartat de cadascuna de les persones valorades, segons els barems aplicats. L'aplicació dels coeficients correctors previstos en els barems ha d'estar explícitament motivada.

9.2. La resolució de provisió de la plaça es publicarà en el Tauler d'Anuncis Oficial de la Universitat Jaume I (TAO-UJI), amb la puntuació final de les persones valorades per ordre de prelació, i s'ha d'exposar fins que finalitze el termini d'interposició de recurs. També s'enviarà un SMS per a comunicar que s'ha publicat el resultat a les persones que hagen facilitat un número de telèfon mòbil.

9.3. Per a subscriure's a l'enviament de SMS, cal facilitar un número de telèfon mòbil en la sol·licitud/currículum presentada. Amb aquesta subscripció, la persona interessada rebrà informació de qualsevol publicació i/o actualització referent al concurs en el qual participa.



Desena. Documentació que han d'aportar les persones seleccionades

10.1. Les persones proposades han d'aportar la documentació següent:

a) Una fotografia de carnet.

b) Còpia escanejada del DNI o NIF o, si escau, NIE.

c) Còpia de la targeta de la Seguretat Social, MUFACE o altres.

d) Imprès de dades personals.

e) Imprès de domiciliació de nòmina.

f) Imprès de l'IRPF, retencions del treball personal. Comunicació de dades al pagador.

10.2. El personal docent i investigador contractat laboral ha de respectar el que preveu la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques, i les disposicions que la despleguen. Per aquest motiu, han de presentar un imprès de declaració d'incompatibilitat, on també cal declarar que es comunicarà l'inici de qualsevol altra activitat laboral al Servei de Recursos Humans.

La falsedat en la declaració jurada, no complir la tramitació de la corresponent compatibilitat o la denegació d'aquesta, són causes d'extinció del corresponent contracte.





Onzena. Formalització dels contractes

11.1 Característiques dels contractes

Professorat Ajudant Doctor

Tipus de contracte: laboral temporal amb dedicació a temps complet.

Durada: no inferior a un any ni superior a cinc anys. La durada conjunta d'aquest contracte i el d'ajudant o ajudanta no pot ser superior a vuit anys.

Funcions: docents i investigadores.

Retribucions: les retribucions íntegres mensuals corresponents a l'any 2022 seran:

Professorat ajudant doctor tipus I

• Sou: 990,97 euros.

• Complement de destinació: 771,24 euros.

• Es té dret a dues pagues extraordinàries a l'any, d'acord amb la normativa vigent.

Professorat ajudant doctor tipus II

• Sou: 990,97 euros.

• Complement de destinació: 1.028,84 euros.

• Es té dret a dues pagues extraordinàries a l'any, d'acord amb la normativa vigent.

11.2. Les persones seleccionades han de manifestar en el termini de tres dies, comptadors des de l'endemà de la publicació de la resolució del concurs en el TAO-UJI, l'acceptació o renúncia a la contractació per a la plaça obtinguda.

11.3. El termini per a la formalització dels contractes serà o a l'inici del curs acadèmic o en el segon semestre acadèmic, segons corresponga, excepte que s'haja previst una data d'inici distinta en la convocatòria. Qualsevol situació que ho impedisca l'ha d'al·legar per escrit la persona interessada. En cas contrari, si s'acaba el termini sense haver firmat el contracte, la persona interessada perdrà el seu dret. En cap cas la persona interessada pot iniciar les activitats docents sense haver firmat el contracte.

11.4. Quan per causa no imputable a l'Administració no es produïsca la firma del contracte per la persona més valorada per la comissió de selecció en els termes establits, o renuncia a la plaça o tria un altre nomenament incompatible, es contactarà amb la persona seleccionada següent per ordre de puntuació.

11.5. No obstant això, amb caràcter extraordinari i per motius justificats documentalment, el Rectorat, a petició de la persona interessada, pot ampliar el termini de la firma del contracte quan, per motius acreditats, la incorporació a la Universitat dins dels terminis establits siga impossible o dificultosa per a la persona seleccionada.

Dotzena. Recursos

Contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, i de conformitat amb el que es disposa en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, es pot interposar, amb caràcter potestatiu, recurs de reposició davant del mateix òrgan que va dictar l'acte contra el qual es recorre en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la recepció d'aquesta notificació, o bé directament interposar recurs contenciós administratiu davant del Jutjat Contenciós Administratiu de Castelló, dins del termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la recepció de la notificació.

Tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es considere procedent.



Castelló de la Plana, 30 de maig de 2022.– El vicerector d'Ordenació Acadèmica i Professorat (p. d. Resolució de 24.05.2022; DOGV 9349, 27.05.2022): Joaquín Beltrán Arandes.









Barem de professorat ajudant doctor



A) Expedient fins a 10 punts

Expedient acadèmic. fins a 5 punts

Doctorat (expedient de tercer cicle, treball d'investigació, DEA).

Títol de doctor o doctora (es valoraran les qualificacions, doctorat d'excel·lència, premi extraordinari, doctorat europeu). fins a 5 punts



B) Formació fins a 20 punts

Beques/contractes de formació de personal investigador o homologades; beques/contractes postdoctorals; beques de continuïtat de la investigació (UJI); ajudant/a universitat; estades en altres universitats o centres d'investigació.

C) Investigació fins a 35 punts

Articles, llibres, capítols de llibre, comunicacions a congressos, participació en projectes d'investigació, contractes d'investigació.

D) Docència universitària fins a 20 punts

Inclou la valoració de la qualitat de l'ensenyament de la universitat d'origen; es considerarà mèrit preferent la docència impartida en valencià; ambdós casos han d'acreditar-se oficialment.

E) Coneixements de valencià fins a 5 punts

Acreditació oficial.

F) Coneixements d'anglès fins a 5 punts

Acreditació oficial.

G) Altres mèrits fins a 5 punts

Coneixements d'altres llengües d'interès científic, premis, distincions honorífiques, activitat professional extrauniversitària, informàtica, innovació educativa, etc.





Coeficients correctors: s'aplicarà coeficient corrector segons la relació al perfil de la plaça (queden exclosos d'aquesta aplicació els apartats E, F i G). La determinació del coeficient corrector ha d'efectuar-se ponderant l'adequació al perfil de la plaça de cadascun dels apartats de mèrits afectats i de manera justificada.

Regularització de puntuacions: quan una candidatura, en sumar la puntuació corresponent als mèrits particulars dels apartats d'investigació i docència universitària, supere el límit màxim establit per a aquest apartat, s'ha de reduir proporcionalment la puntuació atorgada a la resta de persones que hi participen dins d'aquest apartat general, de manera que a qui obtinga la màxima puntuació li corresponga el límit superior. Aquestes regularitzacions de puntuacions en cap cas s'han d'aplicar dins dels subapartats d'un apartat general.



Baremació de llengües: la baremació de mèrits en valencià, en anglès i en altres llengües s'ha de realitzar tenint en compte les taules d'equivalència de llengües aprovades a la Universitat Jaume I.

Mapa web