Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 16 de juny de 2022, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, per la qual es convoca la selecció de docents que actuaran com a coordinadors tècnics de les modalitats de competició que es convoquen en els pròxims campionats de Formació Professional Comunitat Valenciana Skills 2022, en el campionat nacional SpainSkills que tinga lloc després, i si és el cas, en els campionats internacionals Euroskills i WordSkills.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 9366 de 21.06.2022
Número identificador:  2022/5805
Referència Base de Dades:  005542/2022
 



RESOLUCIÓ de 16 de juny de 2022, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, per la qual es convoca la selecció de docents que actuaran com a coordinadors tècnics de les modalitats de competició que es convoquen en els pròxims campionats de Formació Professional Comunitat Valenciana Skills 2022, en el campionat nacional SpainSkills que tinga lloc després, i si és el cas, en els campionats internacionals Euroskills i WordSkills. [2022/5805]

El Ministeri d'Educació i Formació Professional finança les accions de difusió i millora de la qualitat de la Formació Professional del sistema educatiu («Qualitat») dins de l'objectiu específic d'«Augmentar la participació en la Formació Professional de grau mitjà i superior i millorar la qualitat de la Formació Professional». Per part seua, el Marc de Referència Espanyol d'assegurament de la qualitat (en concordança amb el Marc de Referència Europeu de Garantia de Qualitat) té com a objectiu general garantir i millorar la qualitat de la Formació Professional del sistema educatiu a nivell de Sistemes (Administracions implicades) i de Centres Proveïdors de Formació Professional, donant resposta a les necessitats a escala nacional, regional i local, a les recomanacions europees i a les que pogueren sorgir dins de l'àmbit dels interlocutors socials.

En aquest marc, es va publicar la Resolució de 14 de desembre de 2021, de la Secretaria General de Formació Professional, per la qual es publica l'Acord de la Comissió General d'Educació de 29 de setembre de 2021, en la qual es van aprovar els criteris de distribució, així com el repartiment resultant del crèdit destinat l'any 2021 al Programa de Cooperació Territorial de Qualitat en Formació Professional del sistema educatiu espanyol. Dins de les accions de Qualitat que es poden desenvolupar, segons la resolució esmentada, hi ha les accions de difusió referides a l'organització i participació en els campionats autonòmics i estatals de Formació Professional (d'ara en avant CV-Skills i SpainSkills respectivament) i participació en els campionats europeus i mundials de Formació Professional, denominats, Euroskills i Worldskills.

En virtut d'aquest acord la Comunitat Valenciana ha rebut, per a l'any 2022, la quantitat de 610.614,15 €, consignat en l'aplicació pressupostària 18.05.322b.454.01 dels pressupostos generals de l'estat per a 2021, per al desenvolupament d'accions de qualitat en formació professional del sistema educatiu espanyol, susceptible de cofinançament pel Fons Social Europeu en el marc financer 21-27. Aquesta quantitat econòmica es destina a desenvolupar les accions contemplades dins del programa de Qualitat abans esmentat, dins de les quals es troben els campionats de Formació Professional.

D'altra banda, la Direcció General de Formació Professional i Ensenyaments de Règim Especial de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport ostenta la representació oficial i delegació autonòmica davant el Ministeri d'Educació i Formació Professional, organitzador dels campionats de Formació Professional SpainSkills.

La pertinença a aquestes organitzacions comporta, entre altres compromisos, el d'organitzar biennalment campionats autonòmics de Formació Professional.

Per part seua, el Reial decret 1045/2018, de 24 d'agost, pel qual es desenvolupa l'estructura orgànica bàsica del Ministeri d'Educació i Formació Professional, estableix que corresponen a la Direcció General de Formació Professional (DGFP), entre altres, les següents funcions:



– La informació, l'assessorament i disseny d'estratègies en matèria d'orientació i formació professional, així com el manteniment del portal i de les xarxes socials per a facilitar l'intercanvi d'informació, experiències i recursos en l'àmbit de la Formació Professional.



– La participació i col·laboració en els programes internacionals d'educació de persones adultes, de formació professional i d'aprenentatge al llarg de la vida, sense perjudici de les funcions que corresponen a la Direcció General de Planificació i Gestió Educativa, en col·laboració, quan corresponga, amb el SEPIE en l'àmbit de les seues competències.

– Les relacions de coordinació en l'àmbit de la formació professional i de l'aprenentatge al llarg de la vida i la cooperació amb les comunitats autònomes i corporacions locals, així com la planificació, gestió i seguiment dels programes i convenis amb les administracions educatives en matèria de formació professional i de l'aprenentatge al llarg de la vida, tot això en coordinació amb la Direcció General d'Avaluació i Cooperació Territorial.

El Comunicat de Bruges, sobre Cooperació Europea en Educació i Formació Professional, recomana als estats membres de la Unió Europea promocionar l'atractiu de la Formació Professional organitzant competicions de destreses (skills, en anglés).

Aquestes competicions constitueixen un valuós instrument divulgatiu de la Formació Professional i un mitjà per a estimular estudiants, professors i empreses. A més, és una plataforma d'intercanvi i un fòrum de debat sobre de l'evolució dels estàndards professionals, la qualitat i la innovació en els diferents sectors productius.

L'organització dels campionats autonòmics, així com la participació en els nacionals i internacionals, si és el cas, requereix de la col·laboració d'un docent en el paper de coordinador tècnic per a cadascuna de les modalitats que, si escau, es convoquen a escala autonòmica, o en les quals es competisca a escala nacional i internacional. Aquest professorat coordinador tècnic ha de pertànyer al professorat que imparteix ensenyaments en l'àmbit de la Formació Professional del sistema educatiu, i la seua designació ha de respondre als principis de mèrit i capacitat, en un procés transparent.

Amb data 12 de març de 2018, en la Comissió de Formació Professional de la Conferència Sectorial d'Educació, es va acordar la formalització d'unes instruccions per a la selecció dels coordinadors tècnics, de manera coordinada amb les comunitats autònomes.

En conseqüència, mitjançant la present resolució es convoca el procediment per a realitzar la selecció del professorat coordinador tècnic que col·laborarà en l'organització dels pròxims campionats autonòmics de CV-Skills, en la formació de l'alumnat que representarà la Comunitat Valenciana en els campionats nacionals SpainSkills, i que col·laborarà en la formació, si és el cas, de l'alumnat valencià que participe en els campionats internacionals, EuroSkills i WorldSkills.



Vista la proposta del director general de Formació Professional i Ensenyaments de Règim Especial, i en exercici de les atribucions conferides per l'article 28 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i del Decret 173/2020, de 30 d'octubre, del Consell, d'aprovació del Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, resolc:



Primer. Objecte i àmbit d'aplicació

L'objecte d'aquesta convocatòria és la selecció de professorat coordinador tècnic que col·laborarà amb l'organització dels diferents campionats de Skills el cicle dels quals comença durant aquest any 2022, i que abasten les pròximes competicions de CVSkills, SpainSkills, i, si és el cas, EuroSkills i WorldSkills.

En els pròxims campionats autonòmics es convocaran 28 modalitats de competició, de manera que resulta necessari comptar amb 28 docents que assumisquen la coordinació tècnica d'aquestes.



Segon. Finançament

El finançament de les quantitats assignades a cadascun dels docents nomenats s'abonarà a càrrec del capítol 2 del programa pressupostari 09.02.05.422.40, del pressupost de la Generalitat de l'any 2022, dins crèdit destinat pel Ministeri d'Educació i Formació Professional per al Programa de Cooperació Territorial de Qualitat en Formació Professional del sistema educatiu espanyol. L'import global màxim destinat a aquest fi serà de 53.200 €.



Tercer. Funcions dels docents coordinadors tècnics en les competicions de Formació Professional.

1. En la competició autonòmica CVSkills la coordinació tècnica assumirà les següents funcions:

a) Elaborar la documentació tècnica de la seua modalitat de competició, d'acord amb els models establits. Aquesta documentació inclou, entre altres documents, la descripció tècnica de la modalitat de competició, el llistat d'infraestructures necessari i el pla de proves previst.

b) Valorar la infraestructura necessària per a dur a terme la competició, ajustant-se al pressupost establit per a la seua modalitat de competició.

c) Verificar, abans del començament de la competició, que es disposa de la infraestructura i dels mitjans necessaris per al desenvolupament de les activitats programades, d'acord amb la descripció tècnica de cada modalitat de competició.

d) Comprovar l'operativitat dels equips, la disponibilitat de les eines i materials necessaris per al desenvolupament de les proves i el compliment de les normes establides, incloent les normes de seguretat, higiene i salut en la zona de competició.

e) Actuar com a president del jurat, amb veu però sense vot, emplenant i verificant la documentació necessària: l'acta de constitució de jurat, la llista de competidors, el compromís de seguretat i salut, el llistat de tutors dels competidors, la cessió de drets d'imatge, el sorteig dels llocs de treball, l'acta d'inspecció d'eines i equips de cada competidor, els indicadors del Fons Social Europeu, i l'acta d'avaluació final.



f) Resoldre els dubtes de caràcter tècnic relacionats amb el desenvolupament de la seua modalitat de competició.

2. En la competició nacional SpainSkills els docents que assumisquen la coordinació tècnica exerciran la funció de preparació dels competidors que representen la Comunitat Valenciana en les seues modalitats de competició, i estaran obligats a:

a) Facilitar a la persona tutora del competidor que representarà la Comunitat Valenciana en la competició nacional, la documentació tècnica necessària.

b) Elaborar, conjuntament amb la persona tutora del competidor, el pla d'entrenament per a la competició internacional.

c) Realitzar el seguiment del pla de formació, conjuntament amb la persona tutora del competidor i fer propostes de millora.

d) Acompanyar, orientar i fer costat al competidor de la seua modalitat durant el desenvolupament del campionat nacional d'acord amb les normes de la competició.

e) Assistir a les jornades de coaching i preparació per a l'equip que representarà la Comunitat Valenciana en la competició nacional, així com a qualsevol esdeveniment que s'organitze sobre aquest tema, tant abans com després de la competició nacional.

Competicions internacionals EuroSkills i WorldSkills:

Els alumnes competidors de l'equip de la Comunitat Valenciana que siguen medalla d'or en el pròxim campionat nacional SpainSkills passaran a formar part de l'equip nacional SpainSkills en la seua modalitat de competició, i representaran Espanya en aquesta modalitat en els campionats internacionals posteriors. Les funcions del coordinador tècnic de la modalitat representada per aquest alumnat seran les següents:

a) Facilitar al tutor del competidor que representarà Espanya en les competicions internacionals, la documentació tècnica necessària.



b) Elaborar, conjuntament amb el tutor del competidor, el pla d'entrenament per a les competicions internacionals.

c) Realitzar el seguiment del pla de formació, conjuntament amb el tutor del competidor i fer propostes de millora.

d) Acompanyar, orientar i fer costat al competidor de la seua modalitat durant el desenvolupament dels campionats d'acord amb les normes de la competició.



Quart. Característiques generals del professorat aspirant

El professorat aspirant que es presente per a exercir la coordinació tècnica haurà de complir els següents requisits:

a) Ser professor en els cossos de professorat de Secundària o professorat tècnic de Formació Professional, i impartir docència en cicles formatius de famílies professionals relacionades amb les modalitats de competició que s'hagen de realitzar. La relació entre les modalitats de competició i les famílies professionals es pot consultar en l'annex I.



b) Estar en actiu com a professor, exercint la docència en algun centre educatiu públic, des de l'1 de setembre de 2022 i durant tot el temps que s'estiga exercint com a coordinador tècnic en la modalitat de competició assignada.

En el cas de deixar de complir algun dels requisits indicats, aquesta persona serà destituïda en les seues funcions, i es nomenarà en el seu lloc la següent persona de la llista d'aspirants a aquesta plaça, o per designació directa de caràcter temporal si no n'hi haguera.



Cinqué. Procés d'inscripció per a la selecció dels candidats

1. Els qui desitgen prendre part en aquesta convocatòria hauran de preparar la següent documentació:

a) Sol·licitud de participació. S'haurà d'emplenar un qüestionari habilitat en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, en l'enllaç https://ceice.gva.es/es/web/formacion-profesional/cv-skills, en el qual es concretarà la modalitat a la qual s'opta.

b) Currículum en format Europass dirigit a la Direcció General de Formació Professional i Ensenyaments de Règim Especial de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport (https://europa.eu/europass/es/create-europass-cv).

c) Certificació dels mèrits al·legats. Els mèrits que s'al·leguen en relació a la participació a les competicions de CV-Skills 2021 i SpainSkills 2022 hauran d'al·legar-se per la persona candidata però no és necessari presentar certificació, ja que es comprovaran d'ofici. La resta de mèrits al·legats requeriran la presentació de les certificacions corresponents.

2. El termini de presentació de sol·licituds serà de 15 dies naturals a comptar des de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució en el DOGV.

3. Els documents que acompanyen la candidatura hauran de remetre's per correu electrònic al compte de correu cv_skills@gva.es dins del termini de presentació de candidatures, comprenent aquests els certificats que demostren els mèrits al·legats i el curriculum vitae en format Europass.

4. Seran exclosos del procés de selecció tots aquells aspirants que no acrediten els requisits de participació establits o que hagen presentat la seua sol·licitud fora de termini o incomplint els termes formals de presentació.



Sisé. Selecció de candidats

1. La Direcció General de Formació Professional i Ensenyaments de Règim Especial, a través de la Comissió de Selecció establida en el punt seté, procedirà a la valoració dels mèrits justificats documentalment pels candidats proposats per les administracions educatives, aplicant els següents criteris:



Valoració de mèrits relacionats amb la participació en diferents competicions de Formació Professional Valoració per cada participació Valoració màxima

Expert/a o jurat en els campionats de formació professional a nivell europeu i/o internacional.

2 punts 4 punts

Expert/a o coordinador/a tècnic en els campionats de formació professional a nivell nacional.

2 punts 4 punts

Expert/a en els campionats de formació professional a nivell autonòmic. 2 punts 6 punts

Tutor/a d'alumnat participant en els campionats de formació professional a nivell nacional.

1 punt 3 punts

Tutor/a d'alumnat participant en els campionats de formació professional a nivell autonòmic.

1 punt 3 punts

PUNTUACIÓ MÀXIMA 20 punts





Valoració de mèrits addicionals Per cada titulació o projecte que es presente Valoració màxima

Coneixements d'anglés B1: 0,5 punts 2 punts

B2: 1 punt

C1: 1,5 punts

C2: 2 punts

Participació en projectes d'investigació i innovació convocats pel Ministeri d'Educació o per la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport

0,5 punts 2 punts

Participació en Projectes Europeus dins del programa de mobilitat europea del SEPIE (Erasmus) 0,5 punts 2 punts

PUNTUACIÓ MÀXIMA 6 punts





2. Per a acreditar els coneixements d'anglés s'haurà de presentar alguna de les certificacions considerades com a vàlides d'acord amb el que s'estableix en l'annex II de la present resolució.

3. La puntuació total de cada persona candidata serà el resultat de sumar les puntuacions obtingudes en la valoració de mèrits relacionats amb les competicions de Formació Professional i dels relacionats amb els mèrits addicionals. Els candidats o candidates seleccionats seran els que tinguen una puntuació total major. En cas d'empat, els criteris per a desempatar seran els següents:

a) Major puntuació com a expert/a autonòmic/a.



b) Major puntuació com a tutor/a d'alumnat participant en competicions nacionals.

c) Major puntuació com a tutor/a d'alumnat participant en competicions autonòmiques.

S'establirà una llista de reserva de professorat candidat, ordenada de major a menor puntuació, per al cas que durant el temps de desenvolupament de l'activitat es donara alguna baixa en alguna especialitat.





Seté. Comissió de selecció

1. La Comissió de Selecció serà l'encarregada de la valoració dels mèrits al·legats pels candidats d'acord amb els criteris de selecció establits en el punt sisé, així com de seleccionar el llistat d'aspirants seleccionats per als diferents llocs.

2. La Comissió de Selecció estarà formada pel director general de Formació Professional i Ensenyaments de Règim Especial, o persona en qui delegue, que actuarà com a president; la subdirectora d'Investigació, Cultura Digital i Programes Europeus, o persona en qui delegue, que actuarà com a vicepresidenta; per un tècnic/a de la Direcció General de Formació Professional i Ensenyaments de Règim Especial designat pel director general de Formació Professional i Ensenyaments de Règim Especial; i un tècnic/a del Servei de Formació del Professorat, designat pel secretari autonòmic d'Educació i Formació Professional.





Huité. Resolució de la convocatòria

1. El termini màxim per a resoldre la present convocatòria és de 2 mesos des de la data de publicació d'aquesta.

2. La resolució amb la relació d'aspirants seleccionats per modalitat de competició, així com els llistats de reserves per modalitat, es publicaran en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

3. Els candidats seleccionats seran designats pel director general de Formació Professional com a coordinadors tècnics en la modalitat de competició a la qual s'hagueren presentat.



Nové. Reconeixement del treball realitzat

D'acord amb el que es disposa en l'Ordre 65/2012, de 26 d'octubre, de la Conselleria d'Educació, Formació i Ocupació, que estableix el model de formació permanent del professorat i el disseny, reconeixement i registre de les activitats formatives, s'acreditarà la formació dels coordinadors tècnics seleccionats, d'acord amb els següents criteris:



– Actuació com a coordinadors tècnics de la competició autonòmica CVSkills 2022, un total de 25 hores com a activitat d'investigació i innovació educativa (punt 1g article 1).

– Actuació com a tutor/a en la competició nacional que es realitze amb posterioritat a CVSkills 2022, un total de 25 hores com a activitat d'investigació i innovació educativa (punt 1g article 1).



Desé. Compensació econòmica

La Direcció General de Formació Professional i Ensenyaments de Règim Especial compensarà els coordinadors tècnics pel treball realitzat, d'acord amb la normativa vigent, i fins a un màxim de 1.900 €, als quals s'aplicaran les retencions que pertoquen d'acord amb la normativa vigent en el seu moment per a l'IRPF. A aquest efecte, conclosa cadascuna de les competicions, serà avaluat el seu desenvolupament i comprovada la qualitat del treball realitzat.



Els conceptes pels quals es quantificarà la compensació seran els següents:



Treball realitzat Compensació màxima establida (€)

Elaborar la documentació tècnica de la seua modalitat de competició, d'acord amb els models establits. Aquesta documentació inclou, entre altres documents, la descripció tècnica de la modalitat de competició, el llistat d'infraestructures necessari i el pla de proves previst. 600 €

Valorar la infraestructura necessària per a dur a terme la competició, ajustant-se al pressupost establit per a la seua modalitat de competició.

Verificar, abans del començament de la competició, que es disposa de la infraestructura i dels mitjans necessaris per al desenvolupament de les activitats programades, d'acord amb la descripció tècnica de cada modalitat de competició.

Comprovar l'operativitat dels equips, la disponibilitat de les eines i materials necessaris per al desenvolupament de les proves i el compliment de les normes establides, incloses les normes de seguretat, higiene i salut en la zona de competició.



Actuar com a president del jurat, amb veu però sense vot, emplenant i verificant la documentació necessària: l'acta de constitució de jurat, la llista de competidors, el compromís de seguretat i salut, el llistat de tutors dels competidors, la cessió de drets d'imatge, el sorteig dels llocs de treball, l'acta d'inspecció d'eines i equips de cada competidor, els indicadors del Fons Social Europeu, i l'acta d'avaluació final. 200 €

Resoldre els dubtes de caràcter tècnic relacionades amb el desenvolupament de la seua modalitat de competició. 100 €

Formació de l'alumnat classificat per a la competició nacional SpainSkills 2021 500 €

Formació de l'alumnat classificat per a les competicions internacionals posteriors a SpainSkills 2021 500 €





Onzé. Delegació

Es delega en la persona titular de la direcció general competent en matèria de Formació Professional del sistema educatiu la facultat de resoldre la convocatòria i concedir les assignacions econòmiques als docents seleccionats, i se l'autoritza a adoptar les mesures oportunes per al compliment i l'aplicació d'aquesta resolució i també per a resoldre i notificar totes les incidències que es plantegen en la seua interpretació i execució.



Dotzé. Efectes

La present resolució serà publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i tindrà efectes a partir de l'endemà de publicar-se.





Tretzé. Informació i difusió

A l'efecte de publicitat, es donarà la màxima difusió en els mitjans habituals de comunicació de les administracions educatives, així com en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, en l'enllaç http://www.ceice.gva.es/va/web/formacion-profesional/cv-skills.





València, 16 de juny de 2022.– La consellera d'Educació, Cultura i Esport: Raquel Tamarit Iranzo.

ANNEX I

Modalitats de competició i cicles associats a aquestes



TRANSPORT I LOGÍSTICA

13. REPARACIÓ DE CARROSSERIA

Modalitat en la qual es treballa tant la reparació i/o substitució de components estructurals d'un vehicle, com de panells decoratius exteriors, utilitzant per a això tècniques i equips reconeguts internacionalment.

Cicles formatius de la família de Transport i Manteniment de Vehicles

33. TECNOLOGIA DE L'AUTOMÒBIL

Els tècnics d'aquesta modalitat de competició han de ser capaços d'entendre els diferents sistemes del vehicle com són motors, transmissions, frenada, electricitat, direcció i suspensió i dur a terme solució de problemes, manteniment i reparació d'aquests.

Cicles formatius de la família de Transport i Manteniment de Vehicles

36. PINTURA DE L'AUTOMÒBIL

Han de saber treballar tècniques d'aplicació de massilles de farciment, escatada, preparació de superfícies i aplicació d'imprimacions, la preparació de la pintura mitjançant la formulació del color, l'aplicació de pintura i vernís amb pistoles aerogràfiques en peces de la carrosseria, així com les tècniques de colorimetria, emmascarament i personalització de vehicles.

Cicles formatius de la família de Transport i Manteniment de Vehicles

CONSTRUCCIONS I INSTAL·LACIONS

15. LAMPISTERIA I CALEFACCIÓ

És una especialitat que suposa la instal·lació dels diferents components que conformen el sistema de canonades d'aigua, calefacció, desguàs, sanitaris en domicilis particulars, edificis i locals industrials. Inclou instal·lacions de canonades de gas natural, manufacturat, GLPs i aire comprimit.

Cicles formatius de la família d'Instal·lació i Manteniment

18. INSTAL·LACIONS ELÈCTRIQUES

Modalitat en la qual es treballa el disseny, el muntatge de les instal·lacions elèctriques, la posada en marxa d'aquestes així com les verificacions i manteniment d'aquesta mena d'instal·lacions en habitatges, oficines, edificis comercials, oficines, agricultura, escoles, hospitals i entorns industrials simples.

Cicles formatius de la família d'Electricitat i Electrònica

24. EBENISTERIA

Especialitat en la qual es treballa la fabricació, en xicotets tallers, de mobles i elements de construcció en fusta (ja siguen massissos, xapats, recoberts de plàstic o pintats).

Cicles formatius de la família de Fusta, Moble i Suro.

25. FUSTERIA

Treball amb fusta, per a connectar o unir entre si dos o més peces de fusta en diverses formes d'unió. Es construeixen portes, finestres, escales i altres objectes d'arquitectura que s'instal·len en edificis de manera permanent.

Cicles formatius de la família de Fusta, Moble i Suro.

37. JARDINERIA PAISATGÍSTICA

La pràctica de la jardineria abasta la instal·lació i el manteniment de jardins, disseny i gestió de projectes, utilitzant per a això diferents plantes i materials com la pedra. Inclou la realització d'instal·lacions elèctriques i de lampisteria simple i amb la instal·lació d'elements prefabricats com mobiliari urbà o xicotets estanys.

Cicles formatius de la família d'Agrària.

38. REFRIGERACIÓ I AIRE CONDICIONAT

És una especialitat que suposa la instal·lació dels diferents components que conformen el sistema de refrigeració. Inclou la soldadura de canonades i maneig de refrigerants que no causen dany al medi ambient.



Cicles formatius de la família d'Instal·lació i Manteniment

FABRICACIÓ

04. MECATRÒNICA

Aquesta especialitat combina els seus coneixements i habilitats en mecànica, pneumàtica, sistemes de control electrònic, programació, robòtica i desenvolupament de sistemes, per a muntar, programar, posar en marxa, mantindre i optimitzar sistemes mecatrònics presents en totes les àrees dels sistemes de producció.

Cicles formatius de grau superior de Mecatrònica Industrial i Automatització i Robòtica Industrial

05. DISSENY MECÀNIC-CAD

Modalitat en la qual s'utilitzen les tecnologies de disseny assistit per ordinador per a l'elaboració de tots els models gràfics, plans, documents i arxius que continguen la informació necessària per a la fabricació i documentació de peces i components.

Cicles formatius de la família de Fabricació Mecànica

07. CNC – FRESATGE

La competició consisteix en el processament de peces de metall mitjançant la tecnologia de fresatge amb control numèric. A partir del dibuix tècnic, es procedeix a fabricar la peça requerida amb una gran precisió.

Cicles formatius de la família de Fabricació Mecànica

10. SOLDADURA

L'activitat d'aquest professional inclou la interpretació de plans, normes, símbols i altres, així com la realització de soldadures en xapes, tubs, estructures, recipients a pressió, de diferents materials, per diferents processos.

Cicles formatius de la família de Fabricació Mecànica

16. ELECTRÒNICA

Modalitat en la qual es treballa el muntatge i manteniment d'infraestructures de telecomunicacions, megafonia, circuit tancat de televisió i xarxes locals en edificis. També el manteniment d'equips electrònics, supervisió, gestió i desenvolupament dels equipaments de xarxes de veu i dades, producció audiovisual i de radiodifusió.

Cicles formatius de la família d'Electricitat i Electrònica

19. CONTROL INDUSTRIAL

En aquesta especialitat el professional combina els coneixements i destreses relacionades amb la instal·lació elèctrica i l'automatització dels processos industrials en tots els sectors de la producció.

Cicles formatius de la família d'Electricitat i Electrònica i d'Instal·lació i Manteniment

SISTEMES ROBÒTICS INTEGRATS

La prova consisteix a instal·lar, connectar i regular tant la part elèctrica com la pneumàtica d'unes maquetes que facilitaran la simulació d'un procés industrial. S'ha de col·locar l'eina en el robot i realitzar la configuració de les entrades i eixides del robot amb els sensors i actuadors de les maquetes. Finalment, s'ha de realitzar el programa que el procés demanat requerisca.

Cicles formatius de les famílies professionals d'Electricitat i Electrònica i Fabricació Mecànica

INFORMÀTICA I TELECOMUNICACIONS

17. DESENVOLUPAMENT WEB

Els dissenyadors web utilitzen programes informàtics per a produir pàgines que inclouen enllaços a altres pàgines, gràfics, elements de text i fotografies. Per a implementar aquestes idees, s'utilitzen programes informàtics, biblioteques de codi obert i entorns de desenvolupament (frameworks).

Cicles formatius de la família d'Informàtica.

39. ADMINISTRACIÓ DE SISTEMES EN XARXA

Modalitat en la qual s'ha de demostrar un ampli rang de destreses en l'àmbit de les tecnologies de la informació i la comunicació: operacions de disseny, implantació, proves, manteniment, reparació, optimització, actualització i operació, de dispositius connectats en xarxa.



Cicles formatius de la família d'Informàtica.

ARTS CREATIVES I MODA

28. FLORISTERIA

La floristeria comprén la realització de composicions florals i/o plantes, utilitzant per a això espècies vegetals i altres materials; això comporta des de coneixements bàsics de botànica fins als períodes de comercialització i adquisició de la matèria primera depenent de l'època de l'any.

Cicles formatius de la família d'Agrària

50. DISSENY I ANIMACIÓ DE JOCS 3D

Aquesta modalitat s'inclou dins del sector de la creació de videojocs. Per a la creació artística de videojocs 3D es parteix de les premisses dels dissenyadors de videojocs i es realitzen amb una combinació de conceptualització, creativitat i posada en pràctica d'habilitats tècniques.



Cicles formatius de la família d'Imatge i So

31. TECNOLOGIA DE LA MODA

En aquesta especialitat es creen peces de vestir, aplicant coneixements en materials i accessoris, tendències de moda i color i fan el seu treball segons els paràmetres i requeriments del client o de l'empresa de moda.

Cicles formatius de la família de Tèxtil, Confecció i Pell

SERVEIS

29. PERRUQUERIA

L'alumnat d'aquesta modalitat ha de treballar el tractament i cura del cabell, incloent tots els tipus de tècniques de tallada de cabells, arrissat, coloració, pentinat i disseny de barba. Els requisits són el coneixement de la moda, creativitat i imaginació, juntament amb un alt nivell tècnic, que inclou els enfocaments comercial i artístic.

Cicles formatius de la família d'Imatge Personal

30. ESTÈTICA

Modalitat en la qual es treballa la planificació, aplicació i comercialització de tractaments facials, corporals, per a peus i mans, i maquillatge, el coneixement dels productes i els mètodes per a la cura de la pell i el cos.

Cicles formatius de la família d'Imatge Personal

47. FLECA I PASTISSERIA

Modalitat en la qual s'avaluen els coneixements i destreses per a elaborar i presentar productes de fleca, brioixeria i pastisseria, conduint les operacions de producció, composició i decoració, en obradors i establiments de restauració.

Cicles formatius de les famílies d'Hostaleria i Turisme i d'Indústries Alimentàries

34. CUINA

Competició en la qual es realitza la preparació, cuinat, realització i amaniment de plats de cuina internacional: aperitius, plats freds i calents i postres. Requereix coneixements en nutrició, en mesures relacionades amb la salut i higiene són elements fonamentals en aquesta especialitat.



Cicles formatius de la família d'Hostaleria i Turisme

35. SERVEIS DE RESTAURANT I BAR

Exigeix un ampli coneixement de la cuina internacional, les begudes i el servei de bar. És necessari posseir un domini perfecte de les normes per a servir i conéixer la preparació dels plats i begudes que arriben a la taula del client. Els requisits bàsics són la destresa, les bones maneres, l'aplom i les habilitats pràctiques.

Cicles formatius de la família d'Hostaleria i Turisme

41. ATENCIÓ SOCIOSANITÀRIA I CURES AUXILIARS D'INFERMERIA

Inclou les cures i vigilància de l'estat d'un malalt: cura de les condicions sanitàries de l'entorn del pacient, col·laboració en la prestació de cures psíquiques al pacient i tasques d'instrumentació en equips de salut bucodental, entre altres.

Cicles formatius de la família de Serveis Socioculturals i a la Comunitat i de Sanitat

56. RECEPCIÓ HOTELERA

En la competició la persona candidata ha de demostrar que sap gestionar el departament de recepció, d'acord amb la planificació general de l'establiment, desenvolupant i assegurant la correcta prestació dels serveis que li són propis a aquest departament hoteler alhora que execute accions comercials.

Cicles formatius de la família d'Hostaleria i Turisme







ANNEX II

Certificacions vàlides per a acreditar els coneixements d'anglés



ESCOLES OFICIALS D'IDIOMES

NIVELL CERTIFICACIÓ

C1 – Certificat de nivell C1

B2 – Certificat de Nivell Avançat

B1 – Certificat de Nivell Intermedi

TITULACIONS UNIVERSITÀRIES (equivalència a l'efecte d'acreditació d'idiomes en aquesta convocatòria)

NIVELL CERTIFICACIÓ

C1 – Grau o Llicenciatura en Estudis Anglesos, Filologia Anglesa, Traducció i Interpretació anglés com a primera llengua estrangera

B2 – Grau en Educació Primària amb esment en anglés o ensenyament bilingüe.

B1 – Diplomatura de Mestre d'Ensenyament Primari amb especialitat en anglés o ensenyament bilingüe.

ALTRES CERTIFICACIONS

NIVELL CERTIFICACIÓ

C2 – CPE (Certificate of Proficiency in English). Universitat de Cambridge.

– IELTS (International English Language Testing System) 8.5+.

– ISE IV (Integrated Skills in English). Trinity College London.

– PTE (Pearson Test of *English), Level 5.

– APTIS. British Council.

– BULATS (Business Language Testing Service). Universitat de Cambridge

C1 – CAE (Certificate in Advanced English). Universitat de Cambridge.

– BEC (Business Certificate), Higher. Universitat de Cambridge.

– IELTS (International English Language Testing System), 7-8.

– ISE III (Integrated Skills in English). Trinity College London.

– PTE (Pearson Test of English), Level 4.

– APTIS. British Council.

– BULATS (Business Language Testing Service). Universitat de Cambridge.

– TOEFL-IBT (Test of English as a Foreign Language internet Based). Educational Testing Service, 95-120.

– TOEIC (Test for International Communication. Four skills) Educational Testing Service, > 1345

B2 – FCE (First Certificate in English). Universitat de Cambridge.

– BEC (Business Certificate), Vantage. Universitat de Cambridge.

– IELTS (International English Language Testing System), 5.5-6.5.

– ISE II (Integrated Skills in English). Trinity College London.

– PTE (Pearson Test of English), Level 3. APTIS. British Council.

– BULATS (Business Language Testing Service). Universitat de Cambridge.

– TOEFL-IBT (Test of English as a Foreign Language internet Based). Educational Testing Service, 72-94.

– TOEIC (Test for International Communication. Four skills) Educational Testing Service, > 1095.

B1 – PET (Preliminary English Test). Universitat de Cambridge.

– BEC (Business Certificate), Preliminary. Universitat de Cambridge.

– IELTS (International English Language Testing System), 4-5.

– ISE I (Integrated Skills in English). Trinity College London.

– PTE (Pearson Test of English), Level 2.

– APTIS. British Council.

– BULATS (Business Language Testing Service). Universitat de Cambridge (B1 en las 4 destrezas).

– TOEFL-IBT (Test of English as a Foreign Language internet Based). Educational Testing Service, 42-71.

– TOEIC (Test for International Communication. Four skills) Educational Testing Service, > 790.





Nota 1: les certificacions oficials d'habilitacions lingüístiques en llengua anglesa expedides per les comunitats autònomes s'admetran com a acreditació del nivell de coneixements de la llengua anglesa, sempre que incloguen el corresponent nivell, d'acord amb el marc comú europeu de referència.

Nota 2: respecte a altres possibles certificacions no esmentades en aquest Annex, es valorarà en cada cas la pertinència

Mapa web