Ficha disposicion

Ficha disposicion





Conselleria d'Educació, Cultura i Esport. RESOLUCIÓ de 4 de juny de 2021, de la Direcció General de Personal Docent, per la qual s'estableix el procediment per a la pròrroga extraordinària de les destinacions obtingudes en comissió de serveis, en llocs específics, en aplicació de la Resolució de 20 de maig de 2016, de la Direcció General de Centres i Personal Docent.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 9103 de 09.06.2021
Número identificador:  2021/6452
Referència Base de Dades:  005670/2021
 



RESOLUCIÓ de 4 de juny de 2021, de la Direcció General de Personal Docent, per la qual s'estableix el procediment per a la pròrroga extraordinària de les destinacions obtingudes en comissió de serveis, en llocs específics, en aplicació de la Resolució de 20 de maig de 2016, de la Direcció General de Centres i Personal Docent. [2021/6452]

El 20 de maig de 2016, la Direcció General de Centres i Personal Docent va convocar, mitjançant una resolució, el concurs de mèrits per a la selecció i nomenament de funcionaris i funcionàries docents per a cobrir llocs en centres públics de la Comunitat Valenciana per mitjà de comissió de serveis, en les unitats específiques de comunicació i llenguatge (aules CIL), en les unitats pedagògiques hospitalàries, en els centres amb programa experimental plurilingüe, en els centres dels establiments penitenciaris, en els serveis psicopedagògics escolars de sector, en les seccions d'Educació Secundària en els centres de reeducació, en els centres integrats de Formació Professional, en el Centre Específic d'Educació a Distància (CEED), en el Centre de les Residències del Complex Educatiu de Cheste i del Centre Integrat de Formació Professional Costa de Azahar de Castelló i en determinats llocs catalogats d'especial dificultat.

Aquesta Resolució de 20 de maig de 2016, de la Direcció General de Centres i Personal Docent, establia en la base novena, punt 2, la possibilitat de prorrogar fins a quatre anys els nomenaments en comissió de serveis dels llocs específics ocupats mitjançant aquest procediment.



Els llocs regulats per la Resolució 20 de maig de 2016, de la Direcció General de Centres i Personal Docent, corresponen a centres docents de la xarxa pública amb determinada tipologia i, per tant, aquests llocs, singulars i de característiques especials, requereixen que el personal funcionari que els ocupen reunisca determinats requisits establits en la resolució esmentada. Aquestes comissions estan previstes en els articles 117 i 118 de la Llei 4/2021, de 16 d'abril, de la Generalitat, de la funció pública valenciana.

El Reial decret 463/2020, 14 de març, pel qual es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada per la Covid-19, va obligar a l'establiment de mesures relatives a diversos aspectes, que van afectar el personal docent no universitari dependent d'aquesta conselleria amb la finalitat de protegir la salut i seguretat personal, garantint la prestació de serveis públics. Entre les mesures adoptades s'hi va incloure la pròrroga extraordinària durant el curs 2020-2021 de les esmentades comissions de servei específiques.



L'evolució de la crisi sanitària ocasionada per la Covid-19 en aquests moments fa necessari garantir la continuïtat del treball desenvolupat i l'estabilitat de les plantilles en els centres públics de característiques singulars on estan situats aquests llocs específics. A aquest efecte es requereix l'establiment d'un procediment que permeta la continuïtat del personal funcionari que ha desenvolupat en els últims cursos les seues funcions en aquests llocs en comissió de serveis mitjançant la pròrroga extraordinària per un curs, després de l'avaluació positiva de la labor exercida.

Per tant, aquesta direcció general, fent ús de les funcions que li atribueix el Decret 105/2019, de 5 de juliol, del Consell, pel qual s'estableix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat (DOGV 8590, 12.07.2019), ha determinat establir el procediment per a la renovació extraordinària per a cobrir els llocs regulats per la Resolució de 20 de maig de 2016 la Direcció General de Centres i Personal Docent. Així doncs, aquesta Direcció General de Personal Docent resol:



Primera. Objectiu

La finalitat d'aquesta resolució és possibilitar al personal funcionari docent la permanència per al curs 2021-2022 en la destinació obtinguda mitjançant una comissió de serveis específica pel procediment convocat a través de la Resolució de 20 de maig de 2016, de la Direcció General de Centres i Personal Docent.

S'oferiran en aquest procediment, per a la seua continuïtat, els llocs vacants la cobertura dels quals es considere necessària d'acord amb la planificació educativa existent en el moment de l'adjudicació.

Per això, es convoquen per a la seua continuïtat els llocs corresponents a les unitats específiques de comunicació i llenguatge (aules CIL), en les unitats pedagògiques hospitalàries, en els centres dels establiments penitenciaris, en les seccions d'Educació Secundària en els centres de reeducació, en el Centre Específic d'Educació a Distància de la Comunitat Valenciana (CEEDCV), en el Centre de les Residències del Complex Educatiu de Cheste, en el Centre Integrat de Formació Professional Costa de Azahar de Castelló i en determinats llocs catalogats d'especial dificultat.

La cobertura d'aquests llocs es realitzarà en comissió de serveis mitjançant la pròrroga extraordinària del personal docent que els va obtindre a través la Resolució de 20 de maig de 2016, de la Direcció General de Centres i Personal Docent.



Segona. Condicions per a sol·licitar la pròrroga

1. Podrà sol·licitar la pròrroga extraordinària per un any el personal funcionari que actualment ocupe algun dels llocs obtinguts per la Resolució de 20 de maig de 2016, del director general de Centres i Personal Docent, sempre que:

– Es trobe en servei actiu actualment en el lloc per al qual se sol·licite la continuïtat.

– Posseïsca la competència lingüística necessària per a l'accés i l'exercici de la funció docent en el sistema educatiu valencià, establida en l'Ordre 3/2020, de 6 de febrer, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport. Tot això sense perjudici que, segons el que es disposa en la disposició transitòria única de l'Ordre 90/2013, de 6 de novembre, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, els funcionaris o funcionàries que no reunisquen aquest requisit lingüístic puguen sol·licitar la comissió de serveis en llocs catalogats com de centres docents públics de localitats de predomini lingüístic castellà.



– El personal funcionari de carrera dependent de la Generalitat Valenciana que es trobe en situació de servei actiu o d'excedència per atenció de familiars, i que ocupe o tinga reservat lloc de treball amb caràcter definitiu, o el tinga adjudicat amb efectes d'1 de setembre de 2021. El funcionariat excedent haurà d'acreditar, mitjançant la seua sol·licitud de reingrés davant de la direcció territorial corresponent, que posa fi a la situació d'excedència amb una data d'efecte anterior o igual a l'1 de setembre de 2021.

2. Sobre la base del procediment establit en aquesta resolució, no podrà accedir-hi el funcionariat que va obtindre la comissió mitjançant el que es preveu en la base dotze de la Resolució de 20 de maig de 2016 anteriorment mencionada.



Tercera. Sol·licitud de pròrroga i autoavaluació

1. El personal funcionari que reunisca els requisits establits anteriorment, si vol optar a prorrogar la seua destinació durant el curs 2021-2022, haurà d'accedir a la plataforma informàtica habilitada a aquest efecte i formular la seua sol·licitud de permanència en el lloc que ocupa en l'actualitat. Per a això, disposarà d'un termini de set dies naturals a partir de l'endemà de la data de publicació d'aquesta resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

El personal docent que sol·licite la continuïtat haurà d'emplenar, en el mateix termini i a través de la mateixa plataforma, el qüestionari d'autoavaluació (annex I) corresponent al seu lloc de treball. L'enllaç per a accedir a la plataforma informàtica s'enviarà a l'adreça de correu electrònic corporatiu de les persones interessades i a la dels centres educatius corresponents.

2. El personal funcionari que no vulga optar per la pròrroga haurà d'accedir a la plataforma informàtica habilitada per a aquest procediment, i indicar les seues dades personals i marcar únicament la casella del no en l'apartat de l'annex I establit a aquest efecte. En aquest cas, no haurà d'emplenar la resta del qüestionari d'autoavaluació.



Quarta. Avaluació

D'acord amb el que s'estableix en les bases novena i desena de la Resolució de 20 de maig de 2016, per a la pròrroga de les comissions de servei en llocs específics s'han de tindre en compte els resultats de l'avaluació que realitzen durant el període de nomenament els òrgans superiors dels quals depén el lloc.

Una vegada emplenat per les persones sol·licitants el qüestionari d'autoavaluació indicat en la base tercera, i amb la finalitat de realitzar l'avaluació del personal funcionari que sol·licite la continuïtat en el lloc, les persones que s'indiquen a continuació rebran un correu electrònic amb l'accés a la plataforma informàtica per a emplenar telemàticament, en el termini de catorze dies naturals comptats des de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, el qüestionari de l'annex II (recopilació d'informació de la funció docent exercida en els llocs de treball específics). Les persones destinatàries d'aquest correu electrònic són:

1. El director o directora del centre de destinació del funcionari o funcionària sol·licitant per als llocs específics de:

a) Els centres docents de caràcter singular per estar situats en zones socialment, culturalment i/o econòmicament desfavorides.

b) Els llocs catalogats d'especial dificultat en centres d'Educació Secundària.

c) Les unitats específiques de comunicació i llenguatge (aules CIL).



d) Els centres de formació de persones adultes en establiments penitenciaris.

e) Les residències del Complex Educatiu de Cheste i el Centre de Formació Professional Costa de Azahar de Castelló.

f) El Centre Específic d'Educació a Distància de la Comunitat Valenciana (CEEDCV).

2. La vicedirecció en les seccions d'Educació Secundària en centres de reeducació i en establiments penitenciaris.

3. La Inspecció d'educació a la qual corresponga el lloc del funcionari o funcionària, per als llocs específics de les unitats pedagògiques hospitalàries.

4. Excepcionalment, si la direcció o vicedirecció es troba afectada per l'actual procés de renovació, l'emplenament del qüestionari el realitzarà la Inspecció d'educació corresponent a aquest centre docent.





Cinquena. Comissió tècnica

Per als supòsits en què hi haja una discrepància entre el sentit de l'autoavaluació formulada per la persona sol·licitant i l'avaluació de la direcció o vicedirecció del centre o, si és el cas, de la Inspecció d'educació, es constituirà una comissió tècnica que, una vegada revisades l'autoavaluació de la persona sol·licitant i les valoracions de la direcció o vicedirecció del centre o, si és el cas, de la Inspecció d'educació, realitzarà proposta de continuïtat o no a la Direcció General de Personal Docent perquè la resolga.

Aquesta comissió tècnica estarà formada per:

– El subdirector general de Personal Docent o la persona en qui delegue.

– Un inspector o inspectora designats per la Inspecció General d'Educació.

– Una persona designada per la Direcció General de Personal Docent que tinga assignades les funcions del lloc que s'avalua.

– Una persona representant de cadascuna de les organitzacions sindicals amb representació en la Mesa Sectorial d'Educació.



Sisena. Publicació

A partir del dia 25 de juny es publicarà en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport la llista provisional de personal funcionari que ha obtingut la pròrroga en la comissió de serveis per un any en el lloc específic obtingut per la Resolució de 20 de maig de 2016, del director general de Centres i Personal Docent. Es podran presentar reclamacions contra aquesta llista provisional, únicament per via telemàtica, en el termini de 48 hores des de la data i l'hora de la publicació d'aquesta llista.

Transcorregut el termini de reclamacions, es publicarà en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport la llista definitiva.



Setena. Desistiment de la sol·licitud i renunciabilitat de la destinació obtinguda

1. Una vegada transcorregut el termini per a formular les sol·licituds de pròrroga per al lloc que s'ocupa en l'actualitat, així com després d'acceptar la proposta de la comissió de serveis proposada, no es podrà desistir de la participació en el procediment ni renunciar a la destinació obtinguda en comissió de serveis.

2. Tenint en compte l'anterior, aquelles persones sol·licitants que hagen participat també en la convocatòria de comissions de serveis per motius socials per al curs escolar 2021-2022 hauran de desistir de participar-hi sempre que resulten adjudicatàries d'una de les comissions específiques a què es refereix aquesta resolució.



Huitena. Tractament i protecció de dades

El desplegament del procediment convocat mitjançant la present resolució comporta el tractament de dades de caràcter personal de les persones sol·licitants o dels seus representants i de la comissió tècnica, en el marc del que es disposa en el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades (RGPD), i en la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, tractament que es realitza en els mateixos termes que els establits en la base quinze de la Resolució de 14 de maig de 2021, de la Direcció General de Personal Docent de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, per la qual es convoca procediment d'adjudicació de llocs de treball en comissió de serveis, durant el curs 2021-2022, per al funcionariat de carrera dels cossos de catedràtics i professors d'Ensenyament Secundari, professors tècnics de Formació Professional i funcionariat docent que imparteix ensenyaments de règim especial, en centres públics docents no universitaris dependents de la Generalitat Valenciana.





Novena. Producció d'efectes

Aquesta resolució produirà efectes l'endemà de publicar-se en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Contra la present resolució que posa fi a la via administrativa es podrà interposar recurs potestatiu de reposició davant de la directora general de Personal Docent de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de publicar-se, o directament recurs contenciós administratiu davant del jutjat contenciós competent en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la data de publicació.



València, 4 de juny de 2021.– La directora general de Personal Docent: M. Ángeles Herranz Ábalos.

Mapa web