Ficha disposicion

Ficha disposicion





Corts Valencianes. Oferta pública d'ocupació corresponent a l'exercici 2018.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8318 de 15.06.2018
Número identificador:  2018/5867
Referència Base de Dades:  005934/2018
 



Oferta pública d'ocupació corresponent a l'exercici 2018. [2018/5867]

S'eleva a la Mesa de les Corts per a la seua aprovació la proposta d'oferta pública d'ocupació de les Corts corresponent a l'exercici 2018 formulada per la Secretaria General, amb el contingut següent:

La Mesa de les Corts, en la reunió celebrada el dia 30 de gener de 2018, va adoptar l'Acord número 2298/IX, sobre creació, modificació, supressió i reclassificació de places de la plantilla de personal de les Corts (BOC 253, 23.02.2018) i va assumir, entre altres, el compromís d'elaborar i aprovar, previ compliment de la tramitació que corresponga, l'oferta pública d'ocupació de les Corts corresponent a l'exercici 2018.



L'article 61 de l'Estatut del personal de les Corts Valencianes (EPCV) estableix: «Les Corts Valencianes aprovaran anualment la seua oferta pública d'ocupació, en la qual es detallaran els llocs i les places vacants, dotats pressupostàriament, la cobertura dels quals es considere necessària, amb la negociació prèvia amb les organitzacions sindicals. Les convocatòries de l'oferta pública d'ocupació es publicaran durant l'any en què l'oferta siga aprovada i es resoldran abans d'acabar l'any següent.»

En relació amb l'oferta pública d'ocupació de les Corts ha de tenir-se en compte, en primer lloc, que l'article 59.1 de l'EPCV disposa el següent: «1. Els funcionaris de carrera poden accedir, mitjançant promoció interna, a un cos o escala d'un grup o subgrup superior al qual pertanyen, o a un altre d'igual classificació professional. Per a aquest fi, les ofertes d'ocupació pública reservaran un percentatge d'almenys un 50 % dels llocs vacants que es convoquen a oposició o concurs oposició. La promoció interna es farà efectiva mitjançant la participació en els procediments selectius que a aquest efecte es convoquen, amb respecte dels principis de publicitat, igualtat, mèrit i capacitat, i dels que regeixen amb caràcter general l'accés a la funció pública. Aquestes proves poden portar-se a terme en convocatòries independents de les d'ingrés quan, per conveniència de la planificació general dels recursos humans, així ho acorde la Mesa de les Corts.»



Així mateix, ha d'atendre's el que disposa l'article 64 de l'EPCV, que assenyala: «En les ofertes públiques d'ocupació es reservarà un mínim del 5 % de les vacants per a ser cobertes per persones amb discapacitat, enteses com a tals les definides en l'article 1 de la Llei 51/2003, de 2 d'octubre, d'igualtat d'oportunitats, no-discriminació i accessibilitat universal de les persones amb discapacitat. L'accés a la condició de funcionari de les Corts Valencianes de persones amb discapacitat s'inspirarà en els principis d'igualtat d'oportunitats i compensació de desavantatges, i s'adoptaran, si escau, les mesures que calguen per a establir les adaptacions i ajustaments raonables de temps i mitjans en el procés selectiu. En els llocs de treball ocupats per persones amb discapacitat, s'hi faran les adaptacions necessàries.»



Per la seua banda, l'article 61 del TR-EBEP disposa en els apartats 1 i 3:

«1. Els processos selectius tindran caràcter obert i garantiran la lliure concurrència, sense perjudici del que s'ha establit per a la promoció interna i de les mesures de discriminació positiva previstes en aquest estatut.

3. Els processos selectius que incloguen, a més de les preceptives proves de capacitat, la valoració de mèrits dels aspirants, només podran atorgar a aquesta valoració una puntuació proporcionada que no determinarà, en cap cas, per si mateixa el resultat del procés selectiu.»



Aquesta proposta s'eleva tenint en compte l'acord aconseguit en la Mesa Negociadora del Personal de les Corts en la reunió celebrada el dia 25 de maig de 2018 per la representació de les Corts i la representació de les organitzacions sindicals FSP-UGT, FSC-CCOO-PV i de la Candidatura Alternativa Personal (CAP), i amb la presència del Consell de Personal de les Corts. En l'acta de la reunió es deixa constància que manifesta el seu criteri en contra d'aquesta proposta l'organització sindical següent: Intersindical Valenciana.

S'han incorporat posteriorment a aquesta proposta una plaça d'assessor lingüístic i una plaça més d'oficial de gestió parlamentària. Ambdues places estan creades, dotades pressupostàriament i vacants en el moment actual. Aquesta incorporació després de la reunió de la taula de negociació respon al fet que la cap del Servei de Publicacions ha sol·licitat expressament que s'incloga en l'oferta pública d'ocupació de les Corts de 2018 la plaça d'assessor lingüístic que es troba vacant, sol·licitud que va ser tramitada després de la convocatòria de la reunió esmentada de la taula de negociació. I, d'una altra, en data 22 de maig de 2018 ha quedat vacant la plaça d'oficial de gestió parlamentària adscrita als serveis jurídics que estava ocupada per un funcionari que ha reingressat en la plaça d'uixer de la qual era titular. En virtut d'aquesta inclusió, correspon incrementar en una plaça més les reservades a promoció interna en aquesta oferta pública d'ocupació i s'assigna aquest augment a les places d'oficial de gestió parlamentària, que finalment seran convocades en el nombre d'onze, sis pel torn de promoció interna i cinc pel torn lliure.



Aquesta incorporació de les places esmentades s'ha posat en coneixement del Consell de Personal de les Corts mitjançant un escrit enviat el 30 de maig de 2018 (RS núm. 30905), a fi de conèixer el criteri del Consell de Personal sobre aquesta proposta abans d'elevar la proposta d'acord corresponent a la Mesa de les Corts, sense perjudici de traslladar-la a la Mesa Negociadora del Personal de les Corts en la pròxima reunió que celebre. El Consell de Personal, mitjançant un escrit presentat en data 1 de juny de 2018 (RE núm. 106080) ha manifestat el parer favorable dels membres que representen els sindicats UGT i CCCO i de l'agrupació de funcionaris CAP amb l'augment del nombre de places previstes en l'oferta pública d'ocupació de les Corts 2018, concretament una plaça d'assessor lingüístic i una plaça d'oficial de gestió parlamentària, places creades, dotades pressupostàriament i vacants en el moment actual.

La Intervenció de les Corts ha emés un informe de fiscalització favorable en compliment de les Normes sobre fiscalització dels gastos que han de finançar-se amb càrrec al pressupost de les Corts, que van ser aprovades per la Mesa de les Corts d'acord amb la Comissió de Govern Interior.

En virtut d'això, la Mesa de les Corts, en la reunió celebrada el dia 6 de juny de 2018, ha adoptat el següent acord:



Primer. Aprovació de l'oferta pública d'ocupació de les Corts corresponent a l'exercici 2018

1.1. En compliment del que disposa l'article 61 de l'Estatut del Personal de les Corts, s'aprova l'oferta pública d'ocupació de les Corts per a l'any 2018, en els termes que s'estableixen en aquest acord, en el qual es detallen les places vacants que es considera convenient cobrir. Totes les places que s'inclouen en aquesta oferta estan vacants, disposen de consignació pressupostària i es troben classificades amb especificació de la categoria, retribucions assignades i requisits de titulació exigits per a accedir-hi.

1.2. Les convocatòries corresponents a aquesta oferta pública d'ocupació es publicaran durant l'any 2018 i es resoldran abans de finalitzar l'any 2019.



Segon. Quantificació de les places que s'ofereixen

L'oferta pública d'ocupació de les Corts per a 2018 conté les necessitats de recursos humans amb assignació pressupostària que hagen de proveir-se mitjançant la incorporació de personal de nou ingrés, amb les limitacions contingudes en l'Estatut del personal de les Corts Valencianes, que es farà segons s'establisca en aquest acord i que comporta les places següents:



– Tres places de tècnic superior d'administració parlamentària. Subgrup: A1. CD: 22. CE: CV14.

Naturalesa: funcionari/ària de carrera.

Titulació necessària: llicenciatura o grau universitari o equivalent. Una d'aquestes correspondrà al torn de promoció interna. S'aplicaran les mesures d'estabilització d'ocupació que es detallen en l'apartat 5.





– Una plaça de tècnic superior especialitzat (assessor lingüístic). Subgrup: A1. CD: 22. CE: CV14.

Naturalesa: funcionari/ària de carrera.

Titulació necessària: llicenciatura en filologia, o llicenciatura en traducció, o grau universitari que, d'acord amb els plans d'estudi vigents, habiliten per a exercir les activitats de caràcter professional relacionades amb les funcions del lloc de treball. Torn lliure. S'aplicaran les mesures d'estabilització d'ocupació que es detallen en l'apartat 5.





– Dues places de tècnic mitjà d'administració parlamentària. Subgrup: A2. CD: 21. CE: CV19.

Naturalesa: funcionari/ària de carrera.

Titulació necessària: grau universitari o equivalent, diplomatura tècnica, enginyeria tècnica o arquitectura tècnica. Una d'aquestes correspondrà al torn de promoció interna. S'aplicaran les mesures d'estabilització d'ocupació que es detallen en l'apartat 5.



– Dues places de tècnic superior especialitzat (tècnic superior en informació i documentació). Subgrup: A1. CD: 22. CE: CV14.

Naturalesa: funcionari/ària de carrera.

Titulació necessària: llicenciatura, enginyeria o grau universitari o equivalent. Una d'aquestes correspondrà al torn de promoció interna. S'aplicaran les mesures d'estabilització d'ocupació que es detallen en l'apartat 5.



– Quatre places de tècnic mitjà especialitzat (tècnic mitjà de sistemes). Subgrup: A2. CD: 21. CE: CV19.

Naturalesa: funcionari/ària de carrera.

Titulació necessària: diplomatura universitària en informàtica, enginyeria tècnica en informàtica o grau universitari en enginyeria informàtica o llicenciatura en informàtica o enginyeria en informàtica o equivalent. Dues d'aquestes correspondran al torn de promoció interna. S'aplicaran les mesures d'estabilització d'ocupació que es detallen en l'apartat 5.



– Tres places de transcriptor/a corrector/a. Subgrup: C1. CD: 20. CE: CV16.

Naturalesa: funcionari/ària de carrera.

Titulació necessària: títol de batxiller, formació professional de segon grau o equivalent o tenir aprovades les proves d'accés a la universitat per a majors de 25 anys. Dues d'aquestes correspondran al torn de promoció interna. S'aplicaran les mesures d'estabilització d'ocupació que es detallen en l'apartat 5.



– Onze places d'oficial de gestió parlamentària. Subgrup: C1. CD: 19. CE: CV20.

Naturalesa: funcionari/ària de carrera.

Titulació necessària: títol de batxiller, formació professional de segon grau o equivalent o tenir aprovades les proves d'accés a la universitat per a majors de 25 anys. Sis d'aquestes correspondran al torn de promoció interna. S'aplicaran les mesures d'estabilització d'ocupació que es detallen en l'apartat 5.



– Tres places d'ajudant de manteniment. Subgrup: C2. CD: 13. CE: CV20.

Naturalesa: funcionari/ària de carrera.

Titulació necessària: graduat en ESO o equivalent. Dues d'aquestes correspondran al torn de promoció interna. S'aplicaran les mesures d'estabilització d'ocupació que es detallen en l'apartat 5.



– Una plaça de telefonista. Subgrup: C2. CD: 13. CE: CV20.

Naturalesa: funcionari/ària de carrera.

Titulació necessària: graduat en ESO o equivalent. Queda reservada per a la seua provisió entre persones amb diversitat funcional, enteses com a tals les definides en l'article 1 de la Llei 51/2003, de 2 d'octubre, d'igualtat d'oportunitats, no-discriminació i accessibilitat universal de les persones amb discapacitat.



– Una plaça d'auxiliar de majordomia. Subgrup: C2. CD: 13. CE: CV20.

Naturalesa: personal laboral.

Titulació necessària: graduat en ESO o equivalent. Queda reservada per a la seua provisió entre persones amb diversitat funcional intel·lectual, entesa la diversitat funcional segons la definició donada per l'article 1 de la Llei 51/2003, de 2 d'octubre, d'igualtat d'oportunitats, no-discriminació i accessibilitat universal de les persones amb discapacitat.



Tercer. Promoció interna

3.1. La promoció interna es farà efectiva mitjançant la participació en els procediments selectius que a aquest efecte es convoquen, amb respecte als principis de publicitat, igualtat, mèrit i capacitat, així com als que regeixen amb caràcter general l'accés a la funció pública.

3.2. Aquests processos selectius es tramitaran unitàriament amb les convocatòries de nou ingrés de les places corresponents.

3.3. Per a concórrer a les proves de promoció interna, hauran de reunir-se els requisits exigits per a l'accés a les places corresponents i haver prestat serveis efectius durant, almenys, dos anys com a funcionari de carrera en el cos o escala des del qual s'accedeix i superar les proves selectives corresponents.

3.4. Les places oferides pel torn de promoció interna que no es cobrisquen s'afegiran a les oferides en la mateixa convocatòria pel torn lliure.



Quart. Persones amb diversitat funcional

4.1. Es reservarà un mínim del 5 % de les vacants per a ser cobertes per persones amb diversitat funcional, enteses com a tals les definides en l'article 1 de la Llei 51/2003, de 2 d'octubre, d'igualtat d'oportunitats, no-discriminació i accessibilitat universal de les persones amb discapacitat.

4.2. L'accés a la condició de funcionari de les Corts Valencianes de persones amb diversitat funcional s'inspirarà en els principis d'igualtat d'oportunitats i compensació de desavantatges, i s'adoptaran, si és el cas, les mesures necessàries per a establir les adaptacions i ajusts raonables de temps i mitjans en el procés selectiu.



Cinqué. Mesures d'estabilització d'ocupació

5.1. Les mesures d'estabilització d'ocupació es faran efectives mitjançant la participació en els procediments selectius de caràcter obert de les places que hagen estat exercides per personal interí que a aquest efecte es convoquen, o anàlogues a les anteriors, que es determinen en l'acord de gestió de les convocatòries d'aquesta oferta pública d'ocupació. Tot això, amb respecte als principis de lliure concurrència, publicitat, igualtat, mèrit i capacitat, així com als que regeixen amb caràcter general l'accés a la funció pública.

5.2. Aquests processos selectius es tramitaran unitàriament amb les convocatòries de nou ingrés de les places corresponents.

5.3. Aquests processos selectius podran valorar, entre altres mèrits, el temps de serveis prestats en les administracions públiques i l'experiència en els llocs de treball objecte de la convocatòria.

5.4. En tot cas, aquestes mesures quedaran recollides en l'acord de gestió de les convocatòries de l'oferta pública d'ocupació.

5.5. Respecte de les places afectades per un pla d'ocupació que haja previst una promoció interna i la supressió d'un determinat col·lectiu, els serveis prestats en aquest últim es consideraran, a l'efecte de valoració de mèrits, prestats en el superior en què s'haja integrat el personal afectat. A aquest efecte, se li valorarà el temps en el grup inferior com si fóra en el superior al qual ha sigut reconvertit el col·lectiu.





Sisé. Acumulació de vacants

Es podran incrementar les places incloses en aquesta oferta pública d'ocupació amb les vacants que puguen produir-se per promoció, jubilació, defunció o excedència sense reserva de lloc del seu titular, o nova creació com a resultat de la reclassificació de places iguals a les actualment incloses.



Seté

S'aprova la modificació de la relació de llocs de treball de les Corts pel que fa a la titulació exigible per a l'accés a places de tècnic mitjà d'administració parlamentària, subgrup: A2. CD: 21. CE: CV19; naturalesa: funcionari/ària de carrera; titulació necessària: grau universitari o equivalent, diplomatura tècnica, enginyeria tècnica o arquitectura tècnica.

Huité

Aquest acord es notificarà al Consell de Personal de les Corts, a la Mesa Negociadora del Personal de les Corts, s'inserirà en la pàgina web de les Corts i es publicarà en el Butlletí Oficial de les Corts i en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Palau de les Corts, València, 6 de juny de 2018.– El president: Enric Morera i Català. El secretari primer: Emilio Argüeso Torres.

Mapa web