Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 24 de juliol de 2020, de la Universitat Politècnica de València, per la qual es convoca concurs de mèrits per a la provisió de places de personal docent i investigador contractat laboral, en la figura de professorat ajudant doctor, per al curs acadèmic 2020-2021.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8869 de 29.07.2020
Número identificador:  2020/6160
Referència Base de Dades:  005983/2020
 

  • Anàlisi documental

    Texto
    Texto Texto2
    Origen de disposició: Universitat Politècnica de València
    Grup temàtic: Ocupació pública
    Descriptors:
      Temàtics: ofertes d'ocupació pública i oposicions, Grup A, subgrup A1. Titulació universitària de grau



RESOLUCIÓ de 24 de juliol de 2020, de la Universitat Politècnica de València, per la qual es convoca concurs de mèrits per a la provisió de places de personal docent i investigador contractat laboral, en la figura de professorat ajudant doctor, per al curs acadèmic 2020-2021. [2020/6160]

De conformitat amb el que es disposa en la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats, modificada per la Llei orgànica 4/2007, de 12 d'abril, el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, i l'acord de Consell de Govern de 24 de juliol de 2007, pel qual s'aprova la normativa de contractació i els criteris d'avaluació per a la selecció de professorat contractat, s'obri un procés de selecció de professorat ajudant doctor, per a la contractació en règim laboral, d'acord amb les bases següents:



Aquesta convocatòria té en compte el principi d'igualtat de tracte entre dones i homes pel que fa a l'accés a l'ocupació pública; i en la redacció empra un llenguatge inclusiu, d'acord amb l'article 14 de la Constitució espanyola i la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva entre dones i homes.





Primer. Objecte de la convocatòria

Aquesta convocatòria té per objecte la cobertura de necessitats de docència en aquesta universitat mitjançant la provisió de places de professorat ajudant doctor amb les característiques que figuren en l'annex I.



Segon. Requisits de les persones aspirants

Les persones que vulguen participar en aquesta convocatòria han de complir els requisits següents:

1. Tenir una edat mínima de 16 anys i no superar l'edat màxima de jubilació forçosa.

2. No haver sigut separat mitjançant expedient disciplinari del servei de cap administració pública o d'òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en situació d'inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per a exercir funcions similars a les que corresponen a les places.

En cas de ser nacional d'un altre estat, ha d'acreditar que no està inhabilitat o en situació equivalent, ni que ha sigut sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impedisca, al seu estat, en els mateixos termes l'accés a l'ocupació pública.

3. Posseir la capacitat funcional per a l'acompliment de les tasques o funcions que corresponen a les places convocades.

4. Estar en possessió del títol de doctora o doctor. En el cas de titulacions obtingudes en universitats estrangeres, cal adjuntar a la sol·licitud una fotocòpia de la credencial que acredite l'homologació d'aquesta titulació.

5. Tenir nacionalitat espanyola o ser nacional d'algun estat membre de la Unió Europea, i també els cònjuges dels espanyols i dels nacionals d'altres estats membres de la Unió Europea, sempre que no estiguen separats de dret i els seus descendents i els del cònjuge, sempre que no estiguen separats de dret, siguen menors de 21 anys o majors d'aquesta edat dependents.

Així mateix, s'estén igualment a les persones incloses en l'àmbit d'aplicació dels tractats Internacionals signats per la Unió Europea i ratificats per Espanya en els quals siga aplicable la lliure circulació de treballadors.

També poden participar en aquesta convocatòria les persones estrangeres no incloses en els apartats anteriors amb residència legal a Espanya.

6. Disposar d'avaluació positiva de la seua activitat, per a la contractació com a professorat ajudant doctor, expedida per l'Agència Nacional d'Avaluació de la Qualitat i Acreditació o per l'Agència Valenciana d'Avaluació i Prospectiva.

7. Les persones aspirants estrangeres han de posseir un coneixement de la llengua castellana equivalent al nivell C1. Així mateix, en cas que es requerisca la impartició d'assignatures en un altre idioma, segons indique la convocatòria, el nivell de coneixement de llengües requerit és l'equivalent al nivell C1 de l'idioma corresponent.

8. No haver esgotat el termini màxim de duració de contracte en aquesta mateixa categoria en aquesta universitat o en una altra. No haver superat un total de vuit anys de duració conjunta entre aquesta figura contractual i la d'ajudant en aquesta Universitat o en una altra.

La concurrència dels requisits anteriors es refereix a una data anterior a l'expiració del termini de presentació d'instàncies.





Tercer. Sol·licituds

Les persones interessades en aquesta convocatòria han de formalitzar la sol·licitud dirigida al rector de la Universitat a través del model d'instància que figura en l'annex III, model que també es facilita en els departaments afectats i en el Registre General (a través de la pàgina web de Recursos Humans següent es poden obtenir els models de sol·licitud corresponents i, a més, informació sobre aquesta convocatòria:

http://www.upv.es/entidades/srh/pdi/579888normalc.html).

Les sol·licituds es poden presentar al Registre General de la Universitat, situat a la seu central, també als registres auxiliars situats a l'Escola Politècnica Superior d'Alcoi i a l'Escola Politècnica Superior de Gandia o per qualsevol dels sistemes previstos en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Es recomana accedir a la informació actualitzada sobre horaris, terminis, obtenció de cita prèvia, funcionament, etc., del Registre General a la seua microweb (http://www.upv.es/entidades/spet/infoweb/ag/info/741041normalc.html).

S'ha de presentar una sol·licitud per a cada plaça a la qual es vulga concursar i cal indicar el número de plaça. En cas que es convoquen diverses places amb el mateix perfil i característiques i que vagen agrupades en la convocatòria, cal presentar únicament una sol·licitud per a totes.

El termini de presentació de sol·licituds serà des de l'endemà de la publicació de la present convocatòria en el DOGV fins al 4 de setembre de 2020.

Els drets de participació són de 30 euros i s'han d'ingressar dins del termini de presentació d'instàncies, en efectiu o mitjançant transferència bancària, en el compte «Universitat Politècnica de València-drets d'examen», a Bankia, urbana Universitat Politècnica, número ES97 2038 6543 9060 0001 4194. Cal especificar en el resguard el nom i cognoms de la persona sol·licitant i el número de la plaça o places que formen el concurs en què es vol participar.

Les persones següents queden exemptes d'aquest pagament o tenen una bonificació del 50 % del pagament dels drets de participació:

a) Els contribuents que siguen membres de família nombrosa de categoria especial o de família monoparental de categoria especial.



b) Les contribuents que siguen víctimes d'actes de violència sobre la dona que acrediten aquesta condició mitjançant qualsevol dels mitjans de prova previstos en la normativa autonòmica contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.

c) Els contribuents que siguen persones amb discapacitat, amb un grau de discapacitat igual o superior al 33 %.

d) Els contribuents que estiguen en situació d'exclusió social acreditada per l'òrgan competent en matèria de benestar social de l'ajuntament de residència.

e) Tenen una bonificació del 50 % del pagament dels drets d'examen a proves selectives els membres de famílies nombroses de categoria general o de famílies monoparentals de categoria general.

El pagament efectuat en el compte bancari indicat no eximeis en cap cas el compliment del tràmit de presentació de la sol·licitud dins del termini i en la forma escaient.

Cada sol·licitud ha d'anar acompanyada d'un sol exemplar dels documents següents:

a) Original del resguard que justifique el pagament de 30 euros en concepte de drets de participació o justificant d'exempció del pagament.



b) Currículum, que ha de seguir els apartats i l'estructura que s'especifiquen en el barem que figura en l'annex II. Es pot usar el model de currículum que hi ha disponible en la pàgina web següent:

http://www.upv.es/entidades/srh/pdi/579888normalc.html

c) Certificat acadèmic personal o document substitutiu. Els concursants que no tinguen titulació espanyola, han de presentar un certificat de la nota mitjana del seu expedient acadèmic expedit pel Ministeri Espanyol d'Educació i, també, documents acreditatius de cadascun dels mèrits consignats en el currículum. Els mèrits al·legats en el currículum que no es justifiquen documentalment no es tenen en compte. Una vegada finalitzat el termini d'admissió de sol·licituds, no s'admeten nous mèrits.



Quart. Informació respecte de les dades recollides

4.1. En compliment del que es preveu en el Reglament general de protecció de dades UE 2016/679 i, també, en la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, us comuniquem que l'entitat responsable del tractament de les dades obtingudes en aquesta convocatòria és la Universitat Politècnica de València.

4.2. La base legal per al tractament de les vostres dades personals és la necessitat de gestionar el procediment de selecció de personal i provisió de llocs de treball d'aquesta convocatòria.

4.3. No es preveuen cessions o transferències internacionals de les dades personals tractades.

4.4. Les persones interessades poden exercir sobre les seues dades els drets d'accés, rectificació, supressió, portabilitat, limitació i oposició al tractament aportant la còpia d'un document oficial que les identifique (NIF, NIE o passaport) i, si escau, la documentació acreditativa de la sol·licitud davant de la persona delegada de Protecció de Dades de la Universitat Politècnica de València, camí de Vera, s/n, 46022 València.

4.5. En cas de reclamació, l'autoritat competent és l'Agència Espanyola de Protecció de Dades.

4.6. Les dades es conservaran en virtut de la legislació aplicable a aquest tractament.



Cinquè. Llista de persones admeses

Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, el director del departament fa pública la llista provisional de persones aspirants admeses i excloses en cadascun dels concursos convocats, amb indicació en aquest últim cas de la causa d'exclusió. Aquesta publicació s'efectua mitjançant exposició de les llistes corresponents al tauler d'anuncis del departament i, de manera complementària i sense caràcter oficial, a la microweb del departament o al servidor UPV notícies, grup de notícies UPV administració, que es pot consultar a través de la web de la UPV, en el menú Perfils / PAS i PDI / Eines i recursos (http://www.upv.es/bin2/tablon?p_idioma=c)

S

ón motius d'exclusió:

– Presentar la sol·licitud fora del termini establit.

– La falta de justificació de l'abonament dels drets de participació o de l'exempció del pagament d'aquests drets.

– No complir els requisits de l'apartat segon («Requisits de les persones aspirants»).

Les persones aspirants excloses o omeses disposen de cinc dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la publicació de la llista provisional, per a esmenar el defecte que haja motivat l'exclusió o l'omissió de l'aspirant. No es considera esmenable, entre d'altres, la falta de pagament dels drets de participació dins del termini de presentació d'instàncies.

Transcorregut el termini d'esmena d'errors, es publiquen a través del mateix procediment les llistes definitives de persones aspirants admeses i excloses.



Sisè. Procés de selecció

El procés de selecció consta de dues fases:

1. Concurs de mèrits en el qual es valoren els mèrits acreditats per cada aspirant. Els mèrits es valoren fins a un màxim de 10 punts, sense perjudici de la puntuació per mèrit preferent que puga correspondre a l'aspirant. Per a superar aquesta fase del procés de selecció és necessari aconseguir un mínim de tres punts.

2. Defensa del projecte docent i entrevista. La comissió cita les persones aspirants que superen la fase de concurs a una entrevista personal a fi de perfilar la selecció definitiva, que versa sobre els mèrits, historial acadèmic, tant investigador com professional, i sobre tots els aspectes que la comissió considere rellevants relacionats amb el perfil docent de la plaça. Aquesta segona fase del procés de selecció es valora fins a un màxim de quatre punts. I per a superar-la s'han d'aconseguir un mínim de dos punts.

Així mateix, en aquesta fase, les persones candidates han de presentar davant de la comissió un projecte docent d'una assignatura troncal o obligatòria vinculada amb el perfil de la plaça, per a la valoració i defensa davant de la comissió.

Les persones aspirants estrangeres han de posseir un coneixement suficient de la llengua castellana. Si s'escau, també es requereix posseir el coneixement de l'idioma en el qual es requerisca la impartició de les assignatures segons indique la convocatòria.

A aquest efecte, el nivell de coneixement de llengües requerit és l'equivalent al nivell C1 de l'idioma corresponent. A les persones candidates que hagen inclòs i justificat en els currículums respectius la possessió d'un certificat de nivell C1 o superior en aquesta llengua, havent-lo obtingut en el cas de l'anglès amb menys de cinc anys d'antiguitat, els reconeixen com a acreditat el coneixement suficient d'aquests idiomes. Els títols, diplomes i certificats amb validesa a aquest efecte són els expedits per les escoles oficials d'idiomes, per les universitats espanyoles acreditades per l'Associació de Centres de Llengües en l'Ensenyament Superior (CertAcles) i, també, els que la normativa vigent en matèria lingüística indica. Es pot accedir a aquesta informació a través de l'enllaç següent:

https://cdl.upv.es/el-centro/normativa/normativa-oficial-certificaciones-competencia-lingueistica.

En cas de no acreditar en el currículum la possessió del certificat corresponent, cal superar, davant de la Comissió de Selecció, una prova específica per a acreditar el coneixement de l'idioma.



Setè. Comissió de selecció

Els mèrits de les persones aspirants són jutjats per comissions de selecció que tenen la composició següent:

– Tres membres designats pel rector, entre els quals designa el president o presidenta, i almenys un membre ha de ser de l'àrea de coneixement a la qual correspon la plaça objecte de provisió.

– Dos membres de l'àrea de coneixement designats pel consell del departament al qual pertany la plaça. Han de ser de la mateixa àrea de coneixement que la de la plaça oferida o, si més no, d'una àrea afí.

Si no hi ha professorat de l'àrea de coneixement a la qual s'adscriu la plaça, es pot designar professorat d'una àrea afí.

La composició definitiva de cada comissió de selecció es publica en els taulers d'anuncis dels departaments corresponents, juntament amb les llistes definitives de persones admeses i excloses.

Tots els membres de les comissions de selecció han de pertànyer a cossos de personal funcionari docent universitari i tenir titulació oficial igual o superior a la de la plaça convocada.

Les comissions de selecció es regeixen, pel que fa al funcionament, pel que es disposa en la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, del règim jurídic del sector públic.

Els membres de les comissions s'han d'abstenir d'intervenir en aquesta convocatòria quan hi haja alguna de les circumstàncies que es preveuen en els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015 d'1 d'octubre, del règim jurídic del sector públic.



Huitè. Desenvolupament del procés selectiu

La constitució es pot dur a terme per mitjans electrònics i s'ha de publicar al tauler d'anuncis del departament (i complementàriament i sense caràcter oficial a la microweb del departament o al servidor UPV notícies, grup de notícies UPV administració) l'acord corresponent per a coneixement de totes les persones aspirants. Així mateix, en la sessió de constitució, la Comissió de Selecció pot establir el caràcter no presencial de les proves, amb idèntiques garanties de publicitat que en la modalitat presencial.

Les diverses accions no presencials s'han de fer seguint les instruccions que, a aquest efecte, dicte la Universitat i que s'han de publicar i comunicar a totes les persones aspirants, i en concret quan siguen convocades a la realització de la defensa del projecte docent i l'entrevista davant de la comissió.

Amb la finalitat que puga produir-se l'oportuna interacció entre aspirants i integrants de la comissió de selecció que puguen assistir-hi de forma no presencial, s'han d'emprar eines que permeten videoconferència grupal en què totes les persones assistents puguen interactuar.

En la sessió de constitució, la comissió de selecció procedeix, d'acord amb el barem aplicable a cada figura contractual (que consta en l'annex II), a elaborar els criteris de valoració dels mèrits de les persones aspirants. Aquests criteris han de publicar-se en el tauler d'anuncis del departament.

Una vegada publicats els criteris de valoració, la comissió de selecció es reuneix a fi de valorar els mèrits de les persones concursants. La comissió pot sol·licitar l'aportació de documentació original a fi de comprovar la validesa dels mèrits inclosos en el currículum.

Una vegada valorats els mèrits, la comissió de selecció fa pública aquesta valoració en el tauler d'anuncis del departament, en la qual s'ha de fer constar la qualificació obtinguda per cada aspirant en cada apartat del barem.

Les persones aspirants que superen la fase de concurs són convocades a la realització de la defensa del projecte docent i entrevista davant de la comissió mitjançant anunci publicat al tauler del departament, amb una antelació de 48 hores a la data de realització d'aquesta, sense perjudici de l'ús d'altres mitjans de notificació que la comissió estime procedents.



Novè. Resolució del concurs

Finalitzat el procés de selecció, la comissió elabora una llista amb les persones aspirants que han superat les dues fases del procés, ordenades de major a menor segons la puntuació total. La puntuació s'obté sumant les qualificacions del concurs i la valoració de la defensa del projecte docent i de l'entrevista personal, com també, si s'escau, la puntuació atorgada per mèrit preferent.

La comissió de selecció eleva al rector la llista de persones aspirants aprovades, el nombre de les quals no pot ser superior al nombre de places convocades. Per a la confecció d'aquesta llista cal tenir en compte el que s'ha indicat més amunt i la llista s'interromp quan el nombre d'aspirants coincideix amb el nombre de places convocades.

Aquesta llista es publica al tauler d'anuncis del departament (i complementàriament i sense caràcter oficial a la microweb del departament o al servidor UPV notícies, grup de notícies UPV administració), com també el certificat en què es faça constar el dia de la publicació en el tauler d'anuncis esmentat. La publicació al tauler d'anuncis del departament té caràcter de notificació a les persones concursants d'acord amb el que es preveu en l'article 45.1.b de la Llei 39/2015.



Finalment, s'envien al Servei de Recursos Humans les actes del concurs, incloent-hi la proposta de nomenament al rector de l'aspirant amb puntuació més alta, a fi de formalitzar la contractació laboral, i amb la resta d'aspirants que han superat les dues fases del procés de selecció es fa una llista de reserva, segons l'ordre de puntuació final obtingut, que servirà per a formalitzar, si s'escau, contractacions de duració determinada.



Desè. característiques dels contractes

– Tipus de contracte: contracte laboral de naturalesa especial

– Duració: dos anys, prorrogables si escau fins a un màxim de tres anys més. La duració màxima del contracte més les possibles pròrrogues no pot ser superior a cinc anys.

En qualsevol cas, el temps total de duració conjunta entre aquesta figura contractual i la d'ajudant en aquesta Universitat o en una altra no pot ser superior a vuit anys.

– Dedicació a temps complet. Nombre d'hores setmanals: 37,5.

– Activitat laboral: les funcions laborals inclouen obligacions docents (vuit hores lectives i sis de tutoria), i de recerca, com també atenció a les necessitats de gestió i administració del departament.



– Retribucions: les retribucions es determinen en el Decret 174/2002, de 15 d'octubre, del Govern Valencià, i es tenen en consideració, si s'escau, les variacions que aproven les administracions competents i també els òrgans de la Universitat Politècnica de València.



Onzè. Documentació

Les persones candidates proposades per a la provisió de les places han de presentar la documentació següent:

a) Fotocòpia del DNI o passaport.

b) Fotocòpia acarada del títol.

c) Certificat mèdic oficial de no patir malaltia ni defecte físic o psíquic que impedisca l'exercici de les funcions corresponents.



d) No haver sigut separat mitjançant expedient disciplinari del servei de cap administració pública, o d'òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en situació d'inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per a exercir funcions similars a les que corresponen a les places.

En cas de ser nacional d'un altre estat, s'ha d'acreditar que no està inhabilitat o en situació equivalent, ni haver sigut sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impedisca, al seu estat, en els mateixos termes l'accés a l'ocupació pública

e) Fotocòpia acarada de l'avaluació positiva de la seua activitat per a la contractació com a professorat ajudant doctor, per part de l'Agència Nacional d'Avaluació de la Qualitat i Acreditació o per l'Agència Valenciana d'Avaluació i Prospectiva Valenciana.

f) Declaració jurada de no haver esgotat el termini màxim de duració d'un contracte de la mateixa categoria en cap universitat, ni haver superat el temps total de vuit anys de duració conjunta entre aquesta figura contractual i la d'ajudant en la mateixa universitat o en una altra.



g) Permís de residència, segons es detalla en el requisit 5, paràgraf tercer de l'apartat segon «Requisits de les persones aspirants».

Les persones aspirants no cal que aporten la documentació que ja tinga la Universitat Politècnica de València.



Dotzè. Formalització i signatura dels contractes

El termini d'incorporació de la persona candidata proposada s'estableix en la resolució d'adjudicació i no pot ser superior a un mes des d'aquesta resolució. En el termini d'incorporació i abans de l'inici de la prestació de serveis, la persona candidata ha de presentar la documentació indicada més amunt que acredita que compleix tots els requisits assenyalats en la convocatòria, com també els establits en la normativa aplicable, i ha de procedir a la formalització i signatura del contracte i l'alta en el règim de seguretat social corresponent.

En cas de no formalitzar-se el contracte en el termini indicat, la persona candidata proposada perd aquest dret i es procedeix a contractar la persona aspirant següent, segons l'ordre de puntuació.



Tretzè. Recursos

Contra les resolucions del departament i de les comissions de selecció pot interposar-se un recurs d'alçada, en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació d'aquestes resolucions, de conformitat amb el que es disposa en els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Aquest recurs es pot interposar davant de l'òrgan que ha dictat l'acte que s'impugna o davant del rector com a òrgan competent per a resoldre'l.



Es pot interposar contra aquesta convocatòria i les seues bases, que posen fi a la via administrativa, un recurs contenciós administratiu davant del jutjat contenciós administratiu corresponent, en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el DOGV. Així mateix, amb caràcter potestatiu, s'hi pot interposar un recurs de reposició, en el termini d'un mes des de l'endemà de la publicació, davant del mateix òrgan que ha dictat la resolució, de conformitat amb el que estableixen els articles 112, 114, 115, 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i els articles 8, 14.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Tot això sense perjudici que s'utilitze qualsevol altre recurs que es considere convenient.



València, 24 de juliol de 2020.– El rector: Francisco José Mora Mas.











ANNEX I

Relació i categoria de les places oferides



Convocatòria: C04/20





MÀQUINES I MOTORS TÈRMICS



Àrea: Enginyeria Aeroespacial

– Centre: ETS d'Enginyeria del Disseny

No. de places: 1 Codis(s) de la(s) plaça(s): 6434

Categoria: AJD Dedicació: TC

Perfil: Tecnologia Aeroespacial. Aerodinàmica II.





ORGANITZACIÓ D'EMPRESES



Àrea: Organització d'Empreses

– Centre: ETSE d'Edificació

No. de places: 1 Codis(s) de la(s) plaça(s): 6295

Categoria: AJD Dedicació: TC

Perfil: Economia. Gestió Empresarial de l'Edificació. Emprenedoria i Creació d'Empreses. Anàlisi i Control de Costos en la Construcció





– Centre: ETSE Industrials

No. de places: 1 Codis(s) de la(s) plaça(s): 6428

Categoria: AJD Dedicació: TC

Perfil: Mètodes Quantitatius d'Organització Industrial. Planificació de Producció i Inventari. Direcció d'Operacions.



– Centre: Facultat d'Adm. I Direc. d'Empreses

No. de places: 1 Codis(s) de la(s) plaça(s): 6429

Categoria: AJD Dedicació: TC

Perfil: Direcció Estratègica d'Organitzacions Públiques. Gestió de la Política Industrial i Tecnològica. Aspectes Pràctics de la Col·laboració Público Privada.

Mapa web