Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 13 de juny de 2018, del director general de l'Institut Valencià de Finances, per la qual es convoca la provisió definitiva dels llocs IC05, TE04, TE09, TE10 i TE11, tècnic/a de la Subdirecció de Riscos, mitjançant un procediment de cobertura externa.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8320 de 19.06.2018
Número identificador:  2018/5932
Referència Base de Dades:  006020/2018
 



RESOLUCIÓ de 13 de juny de 2018, del director general de l'Institut Valencià de Finances, per la qual es convoca la provisió definitiva dels llocs IC05, TE04, TE09, TE10 i TE11, tècnic/a de la Subdirecció de Riscos, mitjançant un procediment de cobertura externa. [2018/5932]

En desenvolupament de l'oferta d'ocupació pública per a l'exercici 2017, per al personal indefinit no fix per sentència judicial, aprovada pel director general de l'Institut Valencià de Finances (d'ara endavant, IVF), en data 29 de desembre de 2017 (DOGV 8209, 10.01.2018), així com de l'oferta d'ocupació pública per a l'exercici 2018 aprovada pel director general de l'IVF, en data 28 de maig de 2018 (DOGV 8307, 31.05.2018), i vist el que es disposa en l'article 8 del II Conveni col·lectiu per al personal laboral al servei de la Generalitat, així com en el Decret 3/2017, de 13 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana, l'Ordre 12/2017, de 26 de juny, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, per la qual s'aproven els barems d'aplicació als concursos de mèrits per a la provisió de llocs de treball de l'Administració de la Generalitat, i la Resolució de 15 de maig de 2018, del conseller d'Hisenda i Model Econòmic, per la qual es dicten instruccions i es disposa la publicació del II Acord de la Comissió de Diàleg Social del Sector Públic Instrumental de la Generalitat, en matèria de criteris generals d'aplicació a les ofertes d'ocupació pública i les seues convocatòries en el sector públic instrumental de la Generalitat, i fent ús de la facultat d'autoorganització del treball que té l'IVF, l'aplicació pràctica del qual correspon al seu director general, en virtut del que es disposa en l'article 10 del Reglament d'organització i funcionament del Institut Valencià de Finances, aprovat pel Decret 92/2017, de 14 de juliol, del Consell, i les delegades mitjançant l'acord del Consell General de l'IVF, de data 30 de març de 2009, resolc:





Primer

Convocar la provisió dels llocs IC05, TE04, TE09, TE10 i TE11 tècnic/a de la Subdirecció de Riscos, mitjançant un procediment de cobertura externa.



Segon

Aprovar les bases de la convocatòria que figuren com a annex a la present resolució.



Tercer

Publicar la present resolució en el DOGV i en la pàgina web de l'IVF, http://www.ivf.gva.es.

Contra aquesta resolució podrà interposar-se un recurs d'alçada davant el conseller d'Hisenda i Model Econòmic en el termini d'un mes comptat a partir de l'endemà del dia de publicació de la present resolució, de conformitat amb el que es disposa en l'article 38 del Reglament d'organització i funcionament de l'Institut Valencià de Finances aprovat per Decret 92/2017, de 14 de juliol, del Consell i els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Tot això sense perjudici que les persones interessades puguen exercir-ne qualsevol altre que estimen oportú.





València, 13 de juny de 2018.– El director general: Manuel Illueca Muñoz.



Bases de la convocatòria de concurs oposició per a la provisió definitiva dels llocs IC05, TE04, TE09, TE10 i TE11 tècnic/a de la Subdirecció de Riscos de l'Institut Valencià de Finances



1. Objecte de la convocatòria

La present convocatòria té per objecte la selecció de personal, mitjançant el sistema de concurs oposició, per a cobrir cinc llocs de treball de tècnic/a, mitjançant un procediment de cobertura externa.

2. Condicions generals de les persones aspirants

Per a ser admeses a aquestes proves selectives, les persones aspirants hauran de complir els requisits següents:

a) Tindre la nacionalitat espanyola o alguna altra que, segons que es disposa en l'article 54 de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana, permeta l'accés a l'ocupació pública.

b) Tindre fets setze anys i no haver aconseguit l'edat de jubilació.



c) Estar en possessió del títol de llicenciat en Dret, o en Economia o en Administració i Direcció d'Empreses; o bé, de títol universitari oficial de grau equivalent que, d'acord amb els plans d'estudi vigents, habilite per a exercir les activitats de caràcter professional relacionades amb les funcions assenyalades per al lloc.

d) Habilitació: no haver sigut separat o separada mitjançant expedient disciplinari del servei de l'Administració de l'Estat, o de l'Administració autonòmica o local, ni trobar-se inhabilitat o inhabilitada per a l'exercici de funcions públiques.

e) Capacitat: no patir malaltia ni estar afectat o afectada per limitació física o psíquica incompatible amb l'acompliment de les funcions corresponents al lloc convocat.

f) Les condicions per a ser admés o admesa a les proves hauran de reunir-se en el moment de finalització del termini de presentació de sol·licituds i mantindre's durant tot el procés selectiu, fins al moment de la seua provisió definitiva.

L'IVF podrà requerir a les persones aspirants que acrediten la veracitat dels requisits exigits per a participar, així com de tots els documents que puguen aportar en aquest procés selectiu. Si els requisits no foren acreditats en el termini de 10 dies hàbils següents a la notificació del requeriment, la persona aspirant podrà quedar exclosa del procés selectiu.



3. Identificació i funcions

Núm. lloc: IC05, TE04, TE09, TE10 i TE11

Denominació: Tècnic/a

Grup professional: Grup A

Retribucions complementàries: 22E041

Adscripció orgànica: Cap del Departament d'Anàlisi de Riscos

Funcions: Dirigir, programar, estudiar, proposar, coordinar, gestionar, controlar, inspeccionar, assessorar i, en general, aquelles funcions de nivell superior assignades al departament.





4. Presentació de sol·licituds i admissió

Les sol·licituds seran dirigides a la Subdirecció Legal de l'IVF, plaça de Nàpols i Sicília, 6 – 46003 València.

El termini per a la presentació de sol·licituds serà de 20 dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (d'ara endavant DOGV).

Els qui desitgen formar part en aquestes proves selectives hauran d'emplenar la sol·licitud que figura com a model en l'annex I de les presents bases i que es troba disponible en la pàgina web de l'IVF, http://www.ivf.gva.es.

Les persones aspirants queden vinculades a les dades que hagen fet constar en les seues sol·licituds, i només en poden demanar la modificació mitjançant un escrit motivat, dins del termini establit en el paràgraf segon per a la presentació de sol·licituds.

Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, l'òrgan tècnic de selecció, després de la comprovació del compliment dels requisits de participació, publicarà la relació provisional de persones admeses i excloses a la realització de les proves, en la pàgina web de l'IVF.

Les persones aspirants podran, en el cas d'error o exclusió, esmenar els defectes en què hagen incorregut en la seua sol·licitud, o realitzar les al·legacions que tinguen per convenient en el termini de 10 dies hàbils comptats a partir del següent al de la publicació de la citada relació provisional, d'acord amb el que s'estableix en l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

En tot cas, a fi d'evitar errors i, en el supòsit de produir-se, possibilitar la seua esmena dins del termini i en la forma escaient, les persones aspirants comprovaran no solament que no figuren recollides en la relació provisional de persones excloses sinó, a més a més, que els seus noms i dades consten correctament en les pertinents relacions de persones admeses.

Transcorregut el termini anterior, vistes les alegaciones i esmenats els defectes, si procedira, es dictarà una resolució que elevarà a definitiva la llista de persones admeses i excloses a la realització de les proves que es publicarà en la pàgina web de l'IVF. En aquesta resolució s'establirà, amb almenys 15 dies hàbils d'antelació, la data, el lloc de celebració i l'hora de començament d'aquestes proves.



5. Proves selectives

La present convocatòria té per objecte la selecció de personal, mitjançant el sistema de concurs oposició, i constarà d'una fase d'oposició, de caràcter obligatori i eliminatori, i d'una fase de concurs de caràcter obligatori.

5.1. Fase d'oposició

La fase d'oposició consistirà en dues proves obligatòries sobre les matèries recollides en el temari que figura com a annex II, i la primera serà eliminatòria respecte a la segona.

La primera prova consistirà a contestar per escrit un qüestionari de preguntes tipus test. El temps de realització màxim de la prova serà de 45 minuts.

Les persones aspirants que hagen superat la primera prova, per haver obtingut més de 10 punts dels 20 possibles, seran convocades mitjançant un anunci publicat en la web de l'IVF per a la realització de la segona prova, que consistirà a contestar per escrit un supòsit teoricopràctic d'anàlisi de riscos d'una sol·licitud de finançament. El temps de realització màxim de la prova serà de 8 hores.

Una vegada conclosa cadascuna de les proves, els exercicis seran introduïts en sobre tancat i quedaran sota la custòdia de l'òrgan tècnic de selecció.

La puntuació màxima a obtindre en la fase d'oposició serà de 60 punts, 20 punts dels quals correspondran a la primera prova i 40 punts a la segona. Per a superar la fase d'oposició serà necessari obtindre un mínim de 30 punts.

5.2. Fase de concurs

Només podran participar en la fase de concurs les persones aspirants que hagen superat la fase d'oposició.

Aquestes persones tindran un termini de 20 dies hàbils, a partir de l'endemà del dia de publicació en la web de l'IVF de la llista d'aspirants que han superat la fase d'oposició, perquè presenten, obligatòriament, un currículum acompanyat de tots aquells documents acreditatius en la sol·licitud d'admissió, ben compulsats. Si els mèrits que s'al·leguen ja constaren en el registre de personal de l'IVF, només caldrà citar-los en el currículum, sense aportar els documents corresponents. Només es valoraran els mèrits al·legats en la sol·licitud.



La puntuació màxima en la fase de concurs serà de 40 punts, que es distribuiran d'acord amb el barem que figura en el punt 6.

Una vegada baremats els mèrits, es publicarà en la pàgina web de l'IVF una llista provisional de les persones aspirants amb la puntuació obtinguda en la fase de concurs, desglossada en els diferents apartats del barem, a les quals es concedirà un termini de 10 dies hàbils perquè formulen les reclamacions que estimen pertinents en relació amb la baremació.

5.3. Resultat del concurs oposició

La puntuació final del concurs oposició s'obtindrà sumant la puntuació obtinguda en ambdues fases.

Resoltes les possibles reclamacions, l'òrgan tècnic de selecció publicarà, mitjançant un anunci en la pàgina web de l'IVF, la relació definitiva del concurs oposició, així com la llista definitiva de persones aspirants aprovades pel seu ordre de puntuació total.

Els casos d'empat es dirimiran de la manera següent: s'atendrà, en primer lloc, a la major puntuació obtinguda en la fase d'oposició; si persistira l'empat, aquest es dirimirà per la major puntuació obtinguda en els diferents apartats del barem del concurs, per aquest ordre en el qual figuren relacionats. Si persistia encara l'empat, s'adjudicarà en primer lloc a favor de les persones amb diversitat funcional. Si l'empat es produeix entre aquestes persones, es triarà a qui tinga acreditat un major percentatge de discapacitat. En cas de persistir l'empat, si fóra entre persones del mateix sexe, es dirimirà en favor del sexe que estiga infrarepresentat dins del col·lectiu de persones que formen part del grup professional convocat. Finalment, si persistira l'empat, es dirimirà per ordre alfabètic entre els cognoms de les persones empatades i s'iniciaria l'ordre per la lletra que resulte del sorteig previst en l'article 17.1 del Decret 3/2017, de 13 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana.



Serà necessari aconseguir una puntuació mínima de 50 punts perquè puga ser adjudicat el lloc.



6. Barem

S'aplicarà el barem detallat a continuació:

6.1. Experiència professional

La puntuació màxima possible a obtindre en el present apartat serà de 30 punts.

Es valoraran, com a màxim, els 10 anys en els quals la persona aspirant obtinga millor puntuació atenent al següent:

a) 0,25 punts per cada mes complet treballat en l'IVF desenvolupant funcions relacionades amb les del lloc convocat.

b) 0,12 punts per cada mes complet treballat en empreses del sector privat fent funcions relacionades amb les del lloc convocat, com ara serveis d'auditoria, banca d'empreses, assessorament financer, etc.



c) 0,04 punts per cada mes complet treballat en altres administracions públiques en llocs que pertanguen al mateix grup de titulació, naturalesa jurídica, sector i especialitat o categoria laboral a les del lloc convocat.

L'experiència professional s'acreditarà d'acord amb els criteris següents:

Els treballs per compte d'altri, mitjançant el contracte de treball i certificació de l'empresa de les funcions desenvolupades, quan aquestes no puguen deduir-se dels termes del contracte, sense que s'admeta contradicció entre tots dos documents. En tot cas, serà obligatòria la presentació del certificat de vida laboral que acredite haver cotitzat a la Seguretat Social durant tot el temps que s'al·legue.

Per al supòsit de professionals i autònoms, s'haurà d'aportar llicència fiscal o IAE, i certificació de col·legiació, quan siga procedent, així com certificat de vida laboral que acredite haver cotitzat a la Seguretat Social durant tot el temps que s'al·legue. Quan siga procedent, i en substitució d'aquests documents, s'aportarà una certificació oficial que acredite haver cotitzat en el règim especial o en la mutualitat corresponent. Per a evidenciar el desenvolupament d'activitats relacionades amb el lloc s'haurà d'aportar un certificat de les empreses a les quals s'ha prestat serveis o còpia de les factures emeses amb el concepte de la prestació del servei.

Els treballs per a administracions públiques s'acreditaran sempre mitjançant certificació oficial de l'òrgan competent.

6.2. Formació

Aquest concepte es valorarà fins a un màxim de 10 punts, d'acord amb els criteris següents:

6.2.1. Titulació acadèmica oficial:

Per cada titulació acadèmica addicional, directament vinculada amb la plaça convocada (es considera en aquest supòsit com titulacions a valorar les relacionades de manera directa amb l'economia, la comptabilitat, l'administració o el dret), de nivell igual o superior a l'exigit per a pertànyer al grup A, exclosa la que haja servit per a això, la puntuació més alta de les següents:

– Doctorat, màster universitari oficial, llicenciatura, enginyeria, arquitectura o equivalent: 1,5 punts.

– Grau universitari, diplomatura, enginyeria tècnica, arquitectura tècnica o equivalent: 1,25 punts.

6.2.2. Cursos de formació i perfeccionament:

Es valoraran les accions formatives fins a un màxim de 3,5 punts, detallades a continuació:

– Cursos rebuts que hagen sigut convocats, organitzats o homologats per les administracions públiques, universitats o fundacions universitàries, instituts o escoles oficials, col·legis professionals i centres o organismes públics de formació, així com per entitats de prestigi reconegut en la matèria impartida.

En cap cas es puntuaran els cursos de valencià ni els d'idiomes, ni els cursos pertanyents a una carrera universitària, els cursos de doctorat o els dels diferents instituts de les universitats, quan formen part del pla d'estudis del centre, ni els cursos derivats de processos selectius, promoció interna, plans d'ordenació de recursos humans, o d'adaptació del règim jurídic a la naturalesa dels llocs que s'ocupen.



Es valoraran els cursos certificats o en condicions de ser-ho en la data de finalització del termini per a la presentació de la sol·licitud, d'acord amb la següent escala:

a) De 100 hores o més: 1,00 punt.

b) De 75 hores o més: 0,75 punts.

c) De 50 hores o més: 0,50 punts.

d) De 25 hores o més: 0,25 punts.

e) De 15 hores o més: 0,10 punts.

– Docència impartida en cursos que hagen sigut convocats o homologats per l'Institut Valencià d'Administració Pública, per centres de formació de personal empleat públic o per les organitzacions sindicals o altres promotors, dins del marc dels acords de formació per a l'ocupació de les administracions públiques vigents en el moment de realització dels cursos. Serà valorada la suma de les hores de cada curs diferent impartit, i no són susceptibles de valoració les impartides en successives edicions d'un mateix curs.

La impartició de cursos es valorarà d'acord amb la següent escala:



a) 100 hores o més: 1,50 punts.

b) 50 hores o més: 1,00 punt.

c) 10 hores o més: 0,50 punts.

– Altres títols de postgrau expedits per les universitats, sempre que no hagueren servit per a l'accés al grup al fet que estiga adscrit el lloc objecte de la convocatòria, i no hagen sigut valorats en l'apartat 6.2.1 d'aquest punt.

La valoració de cada màster universitari oficial serà d'1,5 punts.

La resta de títols universitaris de postgrau es valoraran d'acord amb l'escala següent:

a) De 300 hores o més: 1,00 punt.

b) De 200 hores o més: 0,75 punts.

c) De 100 hores o més: 0,50 punts.

6.2.3. Coneixements de valencià:

Es valoraran fins a un màxim de 3,5 punts, prèvia acreditació d'estar en possessió del corresponent certificat expedit, homologat o revalidat per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, d'acord amb la puntuació següent:

– Grau elemental: 0,75 punts.

– B2: 1,00 punt.

– Grau mitjà: 2,00 punts.

– Grau superior: 3,00 punts

– Per cada certificat de capacitació tècnica (llenguatge administratiu, llenguatge en els mitjans de comunicació i correcció de textos) s'afegirà: 0,50 punts, amb un màxim d'un.

La valoració del coneixement del valencià s'efectuarà puntuant exclusivament el nivell més alt obtingut.

6.2.4. Coneixement d'idiomes comunitaris:

Es valoraran fins a un màxim d'1,50 punts les llengües oficials de la Unió Europea, diferents de la llengua espanyola, segons els nivells especificats i s'acreditarà documentalment mitjançant títols, diplomes i certificats expedits per les escoles oficials d'idiomes, per les universitats de l'Espai Europeu d'Educació Superior que seguisquen el model d'acreditació d'exàmens de l'Associació de Centres de Llengües d'Educació Superior (ACLES), així com tots aquells indicats en l'annex del Decret 61/2013, de 17 de maig, del Consell, pel qual s'estableix un sistema de reconeixement de la competència en llengües estrangeres en la Comunitat Valenciana, tenint en compte les seues modificacions posteriors per ordre de la conselleria competent en matèria d'Educació.



Per cada idioma es valorarà la puntuació més alta que s'obtinga de conformitat amb el que s'estableix en el quadre següent:

Pla antic RD 967/1988 RD 1629/2006 Certificació MCER (EL 8/2013) Puntuació

1r curs 1r Cicle Elemental 1r Nivell Bàsic 1r de A2 0,20

2n curs 2n Cicle Elemental 2n Nivell Bàsic

Certificat Nivell Bàsic 2n de A2

Certificat nivell A2 0,60

– – 1r Nivell Mitjà 1r de B1 0,75

3r curs 3r Cicle Elemental

Certificat Elemental 2n Nivell Mitjà

Certificat Nivell Mitjà 2n de B1

Certificat nivell B1 1,10

4t curs 1r Cicle Superior 1r Nivell Superior 1r de B2 1,35

Revàlida/títol d'idioma 2n Cicle Superior

Certificat Aptitud 2n Nivell Superior

Certificat Nivell Superior 2n de B2

Certificat nivell B2 1,65

      Certificat nivells C1 i C2 2,00





7. Desenvolupament de les proves selectives

Les persones aspirants hauran d'observar en tot moment les instruccions dels membres de l'òrgan tècnic de selecció o del personal ajudant durant la celebració de les proves, amb vista a l'adequat desenvolupament d'aquestes. Qualsevol alteració en el desenvolupament normal de les proves, per part de la persona aspirant, quedarà reflectida en l'acta corresponent, i aquesta podrà continuar el desenvolupament de l'exercici amb caràcter condicional fins que l'òrgan resolga sobre l'incident.



Abans de l'inici de la prova, i sempre que s'estime convenient durant el desenvolupament d'aquesta, els membres de l'òrgan tècnic de selecció, els seus ajudants o assessors comprovaran la identitat de les persones aspirants mitjançant la presentació del DNI, del passaport o del permís de conduir, sense que per a aquest efecte siguen vàlides les fotocòpies compulsades d'aquests documents.

Les persones aspirants perdran el seu dret si es personen en el lloc de celebració de la prova quan ja s'hagen iniciat, o per la inassistència a aquestes, tot i que es dega a causes justificades.





8. Òrgan tècnic de selecció

El nomenament de les persones membre de l'òrgan tècnic de selecció es realitzarà amb una antelació mínima d'un mes a la data de començament de les proves.

Totes les persones membre tindran veu i vot, excepte el secretari o secretària que tindrà veu però no vot.

Se subjectarà a les regles de funcionament dels òrgans col·legiats previstes en els articles 15 i següents de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, en allò que s'aplique.

Les persones integrants de l'òrgan tècnic de selecció, així com el personal assessor, hauran d'abstindre's i podran ser recusades per les persones interessades quan estiguen afectades per alguna de les circumstàncies previstes en els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic. No podran haver realitzat tasques de preparació d'aspirants en els cinc anys anteriors a la publicació d'aquesta convocatòria.



9. Nomenament

Conclòs el procés de selecció, el director general de l'IVF dictarà una resolució i procedirà al nomenament de les persones aspirants que hagen obtingut les cinc millors puntuacions resultants del concurs oposició, com a personal laboral indefinit de l'IVF, per a l'acompliment de les funcions assignades als llocs convocats, que inclourà un període de prova de 4 mesos. Aquesta resolució es publicarà en el DOGV.



10. Borsa d'ocupació

Finalitzada la fase de concurs, l' òrgan tècnic de selecció podrà configurar una borsa d'ocupació formada per totes aquelles persones que hagen superat el concurs oposició, en haver obtingut 50 punts o més i hagen quedat per davall de les persones elegides per a l'adjudicació dels llocs.

Aquesta borsa d'ocupació, que es publicarà en la pàgina web de l'IVF, http://www.ivf.gva.es, i en el DOGV, tindrà una vigència inicial de 2 anys, des de la publicació en el DOGV, que podrà prorrogar-se fins a un màxim de 5 anys.

Durant el termini de vigència esmentat, les persones incloses en aquesta borsa d'ocupació podran ser cridades per a substituir a les persones seleccionades per a cobrir els llocs de treball, en el cas que no hagen superat el període de prova establit o es produïsca la seua renúncia o baixa. Així mateix, en el supòsit de produir-se noves vacants en llocs d'iguals requisits als dels llocs de treball convocats, podran ser cobertes, amb caràcter temporal, per les persones que conformen la borsa d'ocupació.









ANNEX II

Temari



Sistema financer

1. El sistema financer espanyol: característiques generals i evolució històrica

2. Les entitats de crèdit: característiques, tipologia i regulació

3. Banca pública, capital de risc i societats de garantia recíproca

4. Els auxiliars financers: establiments financers de crèdit, societats de taxació homologades i societats de qualificació

5. Productes financers: operacions de finançament de les entitats de crèdit, la inversió creditícia, i la contractació de productes financers: obligacions de transparència

6. Els serveis d'inversió: naturalesa i agents principals (societats de valors, agències de valors, societats gestores de cartera, empreses d'assessorament financer)

7. Les borses de valors

8. El mercat espanyol de deute públic

9. El mercat de renda fixa privada

10. La inversió col·lectiva

11. Companyies d'assegurances i fons de pensions

12. La supervisió prudencial del sistema financer

13. La política monetària del BCE i el mercat interbancari

14. Altres institucions internacionals (BEI, Comité de Basilea, FSB, IOSCO, IAIS i FMI)

Comptabilitat i anàlisi d'estats financers

15. Els llibres de comptabilitat

16. El registre de les operacions i el cicle comptable: ajustos al tancament de l'exercici

17. Comptes de Tresoreria

18. Existències

19. Deutors i creditors per operacions comercials

20. Comptes relacionats amb el personal i les administracions públiques

21. Immobilitzat

22. Actius i passius financers

23. Subvencions, donacions i llegats

24. Provisions

25. Fons propis

26. Els comptes anuals

27. L'anàlisi de la rendibilitat: ROA i ROE

28. Anàlisi del risc econòmic: llindar de rendibilitat i risc operatiu



29. Anàlisi del risc financer: els indicadors de solvència i liquiditat de l'empresa

Normativa general

30. La Constitució espanyola de 1978: els principis constitucionals, els drets fonamentals i les llibertats públiques.

31. L'organització territorial de l'Estat. Les comunitats autònomes: organització política i administrativa. Les competències pròpies de les comunitats autònomes.

32. L'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana.

33. El president de la Generalitat. Elecció i estatut personal. Atribucions.

34. El Consell. Composició, atribucions i funcions. La seua potestat reglamentària. Relacions entre el Consell i les Corts.

35. Normativa sobre igualtat efectiva d'homes i dones.

Bibliografia

Archel Domench, AP.; Lizarraga Dallo, F.; Sánchez Alegría, S.; Cano Rodríguez, M. (2015): Estados Contables: Elaboración Análisis e Interpretación, Pirámide. 5a edició.

González Garagorri. I. (2017) Sistema Financiero. Ediciones CEF. 3a edició.

Manzano, D. y Valero, F.J. (2017): Guía del Sistema Financiero Español, Ediciones Empresa Global, Analistas Financieros Internacionales. 7a edició.

Omeñaca García, J. (2017): Contabilidad General, Deusto. 13a edició.

Parejo Gámir, J.A.; Calvo Bernardino, A.; Rodríguez Sáiz, L.; Cuervo García, A.; Alcalde Gutiérrez, E. (2016): Manual del Sistema Financiero Español, Ariel Economía y Empresa. 26a edició.

Mapa web