Ficha disposicion

Ficha disposicion





ACORD de 5 de juny de 2019, del Consell de la Sindicatura de Comptes, pel qual es convoca concurs oposició per a cobrir quatre places de tècnic d'auditoria en llocs de treball corresponents a la modalitat de corporacions territorials i altres ens públics, subgrup A1, sector administració general. Convocatòria 01/2019.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8580 de 28.06.2019
Número identificador:  2019/6457
Referència Base de Dades:  006103/2019
 



ACORD de 5 de juny de 2019, del Consell de la Sindicatura de Comptes, pel qual es convoca concurs oposició per a cobrir quatre places de tècnic d'auditoria en llocs de treball corresponents a la modalitat de corporacions territorials i altres ens públics, subgrup A1, sector administració general. Convocatòria 01/2019. [2019/6457]

De conformitat amb el que s'estableix en l'oferta pública d'ocupació per a l'any 2019, publicada en el DOGV número 8560, de 31 de maig de 2019, i en el BOC número 3, de 31 de maig de 2019, en exercici de la competència atribuïda per l'article 19.c de la Llei de la Generalitat Valenciana 6/1985, d'11 de maig, el Consell de la Sindicatura de Comptes acorda convocar aquest concurs oposició, que es regirà per les següents:



Bases de la convocatòria



1. Objecte de la convocatòria i normes generals

1.1. Aquesta convocatòria té per objecte la selecció de personal, mitjançant el sistema de concurs oposició, per a cobrir quatre places de tècnic d'auditoria, en llocs de treball corresponents a la modalitat de corporacions territorials i altres ens públics, del subgrup A1, sector administració general.

1.2. Del total de places convocades, es destinen tres places al torn de promoció interna i una plaça al torn d'accés lliure.

1.3. Només s'hi pot concórrer per un dels torns. Si les places reservades al torn de promoció interna queden sense cobrir, s'acumularan a la plaça destinada al torn d'accés lliure.

1.4. La convocatòria es regeix pel que es disposa en aquestes bases i, en allò que no s'hi haja previst, és aplicable la normativa que es preveu en l'article 33.2 de la Llei 6/1985, d'11 de maig, de Sindicatura de Comptes.

1.5. El personal que obtinga plaça a través d'aquesta convocatòria no pot compatibilitzar-la amb l'exercici d'un segon lloc de treball, càrrec o activitat en el sector públic, ni tampoc amb activitats de caràcter privat, llevat dels supòsits d'excepció que s'estableixen en les disposicions vigents en matèria d'incompatibilitats.

1.6. Als efectes de les disposicions de l'article 45.1.b de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, es considera efectuada l'oportuna notificació a les persones interessades mitjançant la publicació en els mitjans que s'estableixen en aquesta convocatòria. A més, tots els anuncis que s'efectuen s'inclouran en la pàgina web de la Sindicatura de Comptes de la Comunitat Valenciana: www.sindicom.gva.es.



2. Condicions dels aspirants

2.1. Condicions generals

Per a l'admissió a aquestes proves selectives és necessari reunir els requisits següents:

a) Nacionalitat. Tenir la nacionalitat espanyola o d'un estat membre de la Unió Europea o ser nacional d'un estat al qual siga aplicable la llibertat de circulació de treballadors. Independentment de la seua nacionalitat, el cònjuge dels espanyols i dels nacionals d'algun dels estats membres de la Unió Europea i, quan així ho preveja el corresponent tractat, el cònjuge dels nacionals d'algun estat en el qual siga aplicable la llibertat de circulació de treballadors, sempre que no estiguen separats de dret.

Així mateix, i amb les mateixes condicions que els cònjuges, hi poden participar els descendents i els del seu cònjuge, menors de vint-i-un anys o majors d'aquesta edat que visquen a les seues expenses.

b) Edat. Tenir fets setze anys i no haver arribat a l'edat de jubilació.



c) Titulació. Estar en possessió del títol universitari de doctorat, llicenciatura, enginyeria, arquitectura o equivalent, o bé títol universitari oficial de grau, o complides les condicions per a obtenir-los abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds i que disposen del certificat que ho acredite. Els aspirants amb titulacions obtingudes a l'estranger han d'acreditar que estan en possessió de la convalidació corresponent o de la credencial que acredite, si és el cas, l'homologació.

d) Capacitat. No patir malaltia ni estar afectat per limitació física o psíquica incompatible amb l'exercici de les funcions corresponents dels llocs oferits.

e) Habilitació. No haver sigut separat mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per a l'accés al cos o escala funcionarial, o per a exercir funcions similars a les que exercien en el cas de personal laboral, en el qual haguera sigut separat o inhabilitat. En el cas de ser nacional d'un altre estat, no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent ni haver sigut sotmés a sanció disciplinària o equivalent, que impedisca, en el seu estat, en els mateixos termes, l'accés a l'ocupació pública.



2.2. Condicions específiques per a l'admissió al torn de promoció interna

Per a l'admissió al torn de promoció interna, es té en compte el que es preveu en l'article 59 de l'Estatut de Personal de les Corts i s'exigeix ser personal funcionari de carrera de la Sindicatura de Comptes, pertànyer a un grup de places de qualsevol grup o subgrup de titulació inferior o igual que el de les places convocades, i comptar amb almenys dos anys de servei actiu en el grup de places des del qual s'accedisca.



2.3. Les condicions per a l'admissió a les proves han de reunir-se en el moment de finalització del termini de presentació de sol·licituds i mantenir-se durant tot el procés selectiu, fins al moment de la presa de possessió.



3. Aspirants amb diversitat funcional

3.1. El tribunal establirà, per a les persones amb diversitat funcional que així ho sol·liciten, les adaptacions necessàries per a realitzar les proves. A aquest efecte, les persones interessades han de formular la petició corresponent en la sol·licitud que presenten per a participar en el present concurs oposició, seguint les instruccions establides en la base 6.3.2.



3.2. Si, en el desenvolupament del procés selectiu, se susciten dubtes raonables en el tribunal pel que fa a la compatibilitat funcional d'una persona admesa, es podrà demanar el dictamen corresponent de la Comissió Mixta d'Estudi de les Discapacitats, en aquest cas la persona admesa inicialment pot participar condicionalment en el procés selectiu, i quedarà en suspens la resolució definitiva sobre l'admissió o exclusió del procés selectiu fins a la recepció del dictamen.





4. Sol·licituds

Els qui desitgen prendre part en aquestes proves selectives han d'emplenar la sol·licitud d'alguna de les maneres següents:

– Sol·licitud presencial: a través del model que figura en l'annex III, que han de presentar en el registre d'entrada de la Sindicatura de Comptes, situat al carrer de Sant Vicent, núm. 4, 46002 València.

– Sol·licitud telemàtica: a través del formulari habilitat en la pàgina web de la Sindicatura de Comptes de la Comunitat Valenciana.



5. Drets d'examen

5.1. Els drets d'examen són 30,00 euros i s'han d'ingressar en el compte del Banc Sabadell, IBAN ES66 0081 0693 6000 0224 8428, del qual és titular la Sindicatura de Comptes. El pagament de la taxa s'ha d'acreditar per mitjà del justificant oportú que l'entitat bancària emet d'acord amb la modalitat de pagament triada per l'aspirant.

5.2. La falta de justificació de l'abonament dels drets d'examen determina l'exclusió de l'aspirant, llevat que hi concórrega alguna de les circumstàncies següents i així es faça constar en la sol·licitud de participació:

5.2.1. Les persones amb diversitat funcional igual o superior al 33 %. Per a això han de marcar amb una ics (X) l'apartat d'exempcions «Grau de diversitat funcional igual o superior al 33 %», de la sol·licitud presencial o telemàtica.

5.2.2. Els membres de famílies nombroses o monoparentals de categoria especial. Per a això han de marcar amb una ics (X) l'apartat d'exempcions «Família nombrosa especial», de la sol·licitud presencial o telemàtica.

5.2.3. Els membres de famílies nombroses o monoparentals de categoria general gaudiran d'una bonificació del 50 % de l'import total de la taxa. Per a això han de marcar amb una ics (X) l'apartat de bonificacions «Família nombrosa general», de la sol·licitud presencial o telemàtica.

5.2.4. Les víctimes d'actes de violència sobre la dona que acrediten aquesta condició mitjançant qualsevol dels mitjans de prova previstos en els articles 9.1 i 9.2 de la Llei 7/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat, Integral contra la Violència sobre la Dona en l'Àmbit de la Comunitat Valenciana. Per a això han de marcar amb una ics (X) l'apartat d'exempcions «Altres», de la sol·licitud presencial o telemàtica.

5.2.5. Les persones que estiguen en situació d'exclusió social i aquesta l'acredite l'òrgan competent en matèria de benestar social de l'ajuntament de residència. Per a això han de marcar amb una ics (X) l'apartat d'exempcions «Altres», de la sol·licitud presencial o telemàtica.

5.2.6. S'aplica una bonificació del 10 % de l'import total de la taxa, acumulable a la bonificació del subapartat 5.2.3, quan la sol·licitud de participació en les proves es realitze per mitjans telemàtics.

5.3. La devolució de les taxes per drets d'examen únicament és procedent en els supòsits i procediments previstos en l'article 9 del text refós de la Llei de Taxes de la Generalitat, aprovat pel Decret Legislatiu 1/2005, de 25 de febrer.



6. Presentació de sol·licituds

6.1. Les sol·licituds s'han d'adreçar al síndic major de la Sindicatura de Comptes de la Comunitat Valenciana.

6.2. El termini de presentació de sol·licituds és de vint dies hàbils comptadors des de l'endemà de l'última publicació d'aquesta convocatòria, que ha d'aparéixer en el Butlletí Oficial de les Corts i en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

Les sol·licituds han de presentar-se d'una de les maneres següents:

– Sol·licitud presencial: la persona interessada ha de presentar la sol·licitud en el registre d'aquesta institució, que està obert al públic els dies laborables, de dilluns a divendres, de les 9 hores a les 14 hores, i té la seu en el núm. 4 del carrer de Sant Vicent, 46002 València, o de la forma que estableix l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



– Sol·licitud telemàtica: la persona interessada ha de presentar la sol·licitud a través de la seu electrònica de la Sindicatura de Comptes, mitjançant la signatura electrònica, una vegada emplenat el formulari i realitzat el pagament de la taxa que es fixa en la base 5.1. S'ha d'adjuntar un document PDF amb el justificant de pagament emés per l'entitat bancària. En el cas que siga procedent l'exempció o bonificació del pagament de la taxa perquè hi concorre algun dels supòsits previstos en la base 5.2, s'hi ha d'adjuntar un PDF amb els documents acreditatius d'aquesta exempció o bonificació.

6.3. Els aspirants, en l'emplenament de la seua sol·licitud, han d'observar les instruccions següents:

6.3.1. En l'apartat número 29 de l'imprés de sol·licitud presencial, «Forma d'accés», els aspirants que accedisquen pel torn d'accés lliure han de marcar una ics (X) sobre la lletra L. Les persones que accedisquen pel torn de promoció interna, han de marcar una ics (X) sobre les lletres PI. En la sol·licitud telemàtica s'ha de triar l'opció corresponent en el desplegable de l'apartat «Forma d'accés».

6.3.2. Les persones amb diversitat funcional que sol·liciten mesures d'adaptació han d'assenyalar amb una ics (X), en la casella número 30 de la sol·licitud presencial, el tipus de diversitat funcional: (F) física, (P) psíquica, (S) sensorial. Poden sol·licitar les mesures d'adaptació que necessiten previstes en els apartats 31 i 32 de l'imprés de sol·licitud presencial, d'acord amb la classificació següent:

1. Eliminació de barreres arquitectòniques i taula adaptada a la cadira de rodes.

2. Ampliació del temps de duració de la prova. Per a poder dur a terme aquesta mesura d'adaptació, els aspirants hi han d'adjuntar obligatòriament el certificat expedit per l'òrgan oficial competent que especifique el diagnòstic i el temps (nombre de minuts) d'ampliació que sol·licita.

3. Augment de la grandària dels caràcters del qüestionari, per dificultat de visió.

4. Necessitat d'intèrpret a causa de sordesa.

5. Altres mesures, especificant-ne quines en el tràmit que s'habilitarà a aquest efecte.

En la sol·licitud telemàtica, les persones amb diversitat funcional que sol·liciten mesures d'adaptació han de marcar les caselles habilitades a aquest efecte en l'apartat 25, «Diversitat funcional».

6.3.3. Les persones de nacionalitat diferent a l'espanyola han d'emplenar els apartats 10 a 15 de la sol·licitud presencial. En cas de la sol·licitud telemàtica, s'han d'emplenar les caselles dels apartats 9 a 12, «Dades de residència».

6.3.4. Quan hi concórrega una de les causes d'exempció o bonificació del pagament dels drets d'examen, d'acord amb les disposicions de la base 5.2, tant en el cas de sol·licitud presencial com telemàtica, cal adjuntar a la sol·licitud de participació la documentació següent:



– Discapacitat igual o superior al 33 %: certificat de la Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, o dels òrgans competents d'altres administracions públiques, que acredite discapacitat igual o superior al 33 %.

– Membres de famílies nombroses de categoria especial o general, o famílies monoparentals: hi han d'adjuntar el títol de família nombrosa en vigor, expedit per la Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, o pels òrgans competents d'altres administracions públiques.

– Les víctimes d'actes de violència sobre la dona: qualsevol dels mitjans de prova previstos en els articles 9.1 i 9.2 de la Llei 7/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat, Integral contra la Violència sobre la Dona en l'Àmbit de la Comunitat Valenciana.

– Les persones que estiguen en situació d'exclusió social: document acreditatiu expedit per l'òrgan competent en matèria de benestar social de l'ajuntament de residència.

6.3.5. En cap cas el pagament de les taxes, en l'entitat de crèdit, significa la substitució del tràmit de presentació davant la Sindicatura de Comptes, dins del termini i en la forma escaient, de la sol·licitud presencial o telemàtica d'acord amb les disposicions de la base 6.2.

6.4. Les persones aspirants que no posseïsquen la nacionalitat espanyola i, d'acord amb la base 7.7, estiguen exemptes de realitzar la prova de castellà, han de fer-ho constar amb una ics (X) en l'apartat 35 de la sol·licitud presencial o en l'apartat 30 de la sol·licitud telemàtica.



7. Admissió d'aspirants

7.1. Les persones aspirants queden vinculades a les dades que hagen fet constar en les seues sol·licituds, i únicament poden demanar modificar-les per mitjà d'un escrit motivat, dins del termini establit en la base 6.2 per a la presentació de sol·licituds.

7.2. Una vegada acabat el termini de presentació de sol·licituds, amb la verificació prèvia que s'ha realitzat el pagament dels drets d'examen, el síndic major dictarà una resolució, que es publicarà en el Butlletí Oficial de les Corts i que contindrà la llista provisional de persones admeses i excloses a realitzar les proves, per a cada torn.

7.3. Les persones aspirants poden, en el cas d'error o exclusió, esmenar els defectes en què hagen incorregut en la seua sol·licitud, o realitzar les al·legacions que consideren convenients, en el termini de deu dies hàbils comptats a partir de l'endemà de la publicació de la llista provisional de persones admeses i excloses, d'acord amb el que s'estableix en l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

7.4. En tot cas, a fi d'evitar errors i, en el cas que es produïsquen, possibilitar-ne l'esmena dins del termini i en la forma escaient, les persones aspirants han de comprovar no solament que no figuren recollits en la llista provisional de persones excloses sinó, a més, que els seus noms i dades consten correctament en les llistes pertinents de persones admeses.

7.5. Transcorregut el termini anterior, vistes les al·legacions i esmenats els defectes, si és el cas, el síndic major dictarà una resolució que ha de contenir la llista definitiva de persones aspirants admeses i excloses a la realització de les proves, per a cada torn, que s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Corts.

7.6. En la resolució en què es faça pública la llista definitiva de persones admeses a la realització de les proves s'ha d'establir, amb almenys quinze dies hàbils d'antelació, la data, el lloc de celebració i l'hora de començament de la primera part del primer exercici, així com l'ordre de crida a les persones admeses, que s'ha d'iniciar en la lletra F, de conformitat amb la Resolució de 21 de gener de 2019, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, per la qual es determina la lletra per a fixar l'ordre d'intervenció de les persones aspirants i, si és el cas, dirimir els empats en tots els processos selectius que es convoquen durant l'any 2019 en el conjunt de les administracions públiques valencianes (DOGV 8473, 28.01.2019).

7.7. Es durà a terme una prova de coneixement del castellà per a les persones admeses que no posseïsquen la nacionalitat espanyola.

Amb caràcter previ a la realització de les proves de la fase d'oposició, les persones admeses que no posseïsquen la nacionalitat espanyola, i que de l'origen de les quals no es desprenga el coneixement del castellà, han d'acreditar el coneixement d'aquesta llengua per mitjà de la realització d'una prova, per la qual es comprovarà que posseeixen un nivell adequat de comprensió i expressió oral i escrita en aquesta llengua.

El contingut d'aquesta prova s'ha d'ajustar al que es disposa en el Reial decret 1137/2002, de 31 d'octubre, pel qual s'estableixen diplomes acreditatius del coneixement de l'espanyol com a llengua estrangera.

La prova es qualificarà d'apte o no apte; és necessari obtenir la valoració d'apte per a passar a realitzar els exercicis de la fase d'oposició.

El lloc i data de realització d'aquesta prova es donarà a conèixer en la mateixa resolució mitjançant la qual es faça pública la llista definitiva de persones aspirants admeses.

Queden eximits de realitzar aquesta prova els qui estiguen en possessió del Diploma Superior d'Espanyol com a Llengua Estrangera regulat en el Reial decret 1137/2002, de 31 d'octubre, o del Certificat d'Aptitud en Espanyol per a Estrangers expedit per les escoles oficials d'idiomes, o acrediten estar en possessió d'una titulació acadèmica espanyola expedida per l'òrgan oficial competent en el territori espanyol.



8. Proves selectives

8.1. El procediment de selecció és el de concurs oposició, que consta d'una fase d'oposició, de caràcter eliminatori (excepte el tercer exercici, que és obligatori però no eliminatori), i d'una fase de concurs, de caràcter obligatori. El desenvolupament de les proves selectives es realitza de manera simultània per als torns lliure i de promoció interna.



8.2. Desenvolupament de la fase d'oposició

La fase d'oposició consta de dos exercicis obligatoris i eliminatoris (el primer i el segon), i d'un tercer exercici obligatori i no eliminatori.



8.2.1. Primer exercici. Té caràcter teòric i consta de dues parts:



La primera part consisteix a contestar per escrit, durant un temps mínim de 80 minuts i un màxim de 107 minuts, segons determine el tribunal, un qüestionari de 80 preguntes tipus test amb quatre respostes alternatives, de les quals només una és correcta, sobre els continguts següents del temari que figura en l'annex I: «Matèries part general» (temes 1 a 22) i, de la part específica, «Hisendes locals» (temes 24 a 35).

Els qui es presenten pel torn de promoció interna i pertanguen als subgrups A1 o A2 estan exempts d'examinar-se de «Matèries part general» (temes 1 a 22), i disposen d'un mínim de 24 minuts i màxim de 32 minuts, segons determine el tribunal, per a contestar un qüestionari de 24 preguntes sobre «Hisendes locals» (temes 24 a 35).



La segona part consisteix en el desenvolupament per escrit, durant un temps de 3 hores, de dos temes triats pels aspirants entre quatre extrets a l'atzar dels continguts següents de la part específica del temari: temes 12 a 20 de «Pressupostos i comptabilitat pública» i temes 36 a 58 i 68 a 85 de «Comptabilitat i auditoria».

Per a qui es presente pel torn de promoció interna des de la plaça d'ajudant d'auditoria del subgrup A2, la segona part consistirà en el desenvolupament per escrit, durant un temps de 3 hores, de dos temes entre quatre extrets a l'atzar dels següents continguts de la part específica del temari: temes 18 a 20 de «Pressupostos i comptabilitat pública» i els temes 44 a 58 i 68 a 85 de «Comptabilitat i auditoria». A aquest efecte, valdrà l'extracció de temes realitzada per a la resta d'aspirants, si bé en el cas que algun o alguns dels temes extrets no figuren en el temari reduït dels opositors a què es refereix aquest paràgraf, es realitzarà l'extracció addicional que calga fins a completar els quatre temes corresponents a aquests últims.

8.2.2. Segon exercici. És de caràcter pràctic i consisteix a resoldre per escrit, durant un temps mínim de 4 hores i màxim de 6 hores, a determinar pel tribunal, tres supòsits pràctics referits a la part específica del temari. Un supòsit ha de versar sobre els temes 1 a 11 de «Contractació, subvencions i altres qüestions jurídiques», i els dos supòsits més versaran sobre el conjunt dels apartats II «Pressupostos i comptabilitat pública» (temes 12 a 23) i IV «Comptabilitat i auditoria» (temes 36 a 85). Per a realitzar aquest exercici, el personal opositor pot servir-se dels textos legals de què vaja proveït, excepte els plans comptables, dels quals només es permet consultar els quadres de comptes. En relació amb els textos legals admesos, cal utilitzar les edicions d'ús comú, encara que incorporen notes a peu de pàgina o breu referència de jurisprudència. També s'admeten màquines de calcular no programables.



8.2.3. Tercer exercici. Consisteix en una prova a determinar pel tribunal sobre coneixements de valencià amb una duració de 30 minuts. Aquest exercici té caràcter obligatori però no eliminatori.

8.3. Lectura dels exercicis

La part segona del primer exercici de la fase d'oposició l'han de llegir els opositors davant el tribunal i s'ha d'ajustar a les normes següents: una vegada que les persones opositores hagen acabat d'escriure, han d'introduir les quartilles o folis que hagen redactat en un sobre, la solapa del qual signarà la persona interessada juntament amb les persones que exercisquen la presidència i la secretaria del tribunal, sota la custòdia del qual quedaran tots els sobres. En l'anvers del sobre, el mateix personal aspirant anotarà el seu nom i cognoms. El tribunal convocarà les persones opositores per a la lectura pública de l'exercici, i l'ordre s'iniciarà per la lletra F. El personal aspirant ha d'obrir el sobre signat per ell davant el tribunal i llegir exclusivament el contingut dels folis tal com els hagen redactats. Perdran tots els seus drets les persones aspirants que no complisquen el que prescriu aquesta norma. El tribunal pot formular preguntes aclaridores. El lloc, així com les dates i horari de lectura de l'exercici els ha d'anunciar el tribunal, amb una antelació mínima de quaranta-vuit hores hàbils, en el tauler d'anuncis de la seu de la Sindicatura de Comptes i en el seu web.

La primera part del primer exercici i els exercicis segon i tercer de la fase d'oposició els ha de llegir directament el tribunal, que adoptarà les mesures necessàries amb vista a garantir que en la correcció no es conega la identitat de les persones aspirants. El tribunal en pot excloure aquells opositors en els fulls d'examen dels quals figuren noms, trets, marques o signes que permeten conéixer la identitat dels autors.



8.4. Qualificació dels exercicis

La puntuació màxima que es pot obtenir en la fase d'oposició és de 65 punts, que es distribueixen de la manera següent:

8.4.1. Primer exercici: la qualificació del primer exercici és de 30 punts. La puntuació final de l'exercici la determina la suma de les puntuacions obtingudes en cadascuna de les parts de què consta. Per a superar el primer exercici i realitzar el segon, cal obtenir la puntuació mínima exigida per a cadascuna de les parts, i que de la suma de les dues resulte una puntuació total mínima de 15 punts.



Les dues parts del primer exercici es qualifiquen de la manera següent:

a) La primera part es puntua fins a un màxim de 12 punts, i és necessari un mínim de 5 punts per a superar-la. El nivell de coneixements mínims exigits per a aconseguir 5 punts és contestar 5/12 parts de respostes correctes netes. Les contestacions errònies es valoren negativament amb una penalització equivalent a un terç del valor de cada contestació correcta i les contestacions en blanc no puntuen. La fórmula de correcció és:

Respostes correctes netes = nombre d'encerts – (nombre d'errors/3)

Una vegada establides les respostes correctes netes es convertiran en puntuacions finals mitjançant una distribució proporcional.

Després de realitzar la primera part del primer exercici, abans de fer-ne la correcció, el tribunal ha de fer pública, en el tauler d'anuncis i en el web de la Sindicatura de Comptes, la plantilla de respostes correctes que serveix per a fer la correcció. Aquesta plantilla té caràcter provisional. Les persones aspirants disposen d'un termini de cinc dies hàbils, comptats des de l'endemà de la publicació de la plantilla provisional, per a formular-hi al·legacions. La resolució de les al·legacions que tinga en compte el tribunal i la plantilla definitiva es faran públiques juntament amb la llista de persones aprovades i la convocatòria a la realització de la segona part del primer exercici, que només poden dur a terme els que hagen superat la primera part. Es consideren desestimades totes aquelles al·legacions que no s'esmenten en aquesta publicació.



Ni contra la plantilla provisional ni contra la que resulte de l'estimació de les al·legacions es pot recórrer de manera independent a la publicació de les llistes de persones aprovades.

b) La segona part es puntua fins a un màxim de 18 punts, i és necessari un mínim de 8 punts per a superar-la. Cadascun dels dos temes per a desenvolupar es qualifica de 0 a 9 punts.

8.4.2. Segon exercici: la qualificació del segon exercici és de 31 punts i és necessari obtenir un mínim de 15,50 punts per a superar-lo. Cadascun dels tres supòsits es valorarà d'acord amb els criteris que fixe el tribunal i que es comunicaran al personal aspirant d'acord amb el que es preveu en la base 9.4.

8.4.3. Tercer exercici: aquest exercici té caràcter obligatori però no eliminatori i es qualifica de 0 a 4 punts.

8.5. Qualificació final de la fase d'oposició

La qualificació de la fase d'oposició la determina la suma aritmètica de les puntuacions corresponents als tres exercicis. A continuació es configura una llista per a cada torn, ordenada per puntuació de major a menor, que conté totes les persones admeses que hagen superat els exercicis de la fase d'oposició, d'acord amb les bases d'aquesta convocatòria.

8.6. Fase de concurs

Només poden participar en la fase de concurs les persones admeses que hagen superat la fase d'oposició.

Els mèrits al·legats pels participants s'han d'haver obtingut o computat fins a la data de finalització del termini de presentació d'instàncies.

La puntuació màxima en la fase de concurs és de 35 punts, que es distribueixen d'acord amb el barem que figura en l'annex II.

8.7. Puntuació final del concurs oposició

La qualificació del concurs oposició la determina la suma de les puntuacions obtingudes en les fases de concurs i oposició.



A continuació es configura per a cada torn una llista ordenada per puntuació de major a menor que s'interromp quan el nombre de persones incloses coincidisca amb el nombre de llocs convocats, incrementats, si és el cas, els del torn lliure d'acord amb el que es preveu en la base 1.3. Aquesta constitueix la llista definitiva de persones aprovades.



Els casos d'empat que es produïsquen s'han de dirimir de la manera següent: s'atén, en primer lloc, la major puntuació obtinguda en la fase d'oposició i, si persisteix l'empat, aquest es dirimeix per la major puntuació obtinguda en els diferents apartats del barem del concurs, pel mateix ordre en què figuren detallats. En cas de persistir l'empat s'atén la major puntuació obtinguda en el segon exercici. Si encara persisteix l'empat, la major puntuació obtinguda en el primer exercici i, subsidiàriament, en el tercer. En sisé lloc, si l'empat fora entre persones de diferent sexe, l'empat es dirimeix a favor del sexe infrarepresentat dins del col·lectiu de titulars de places de tècnics d'auditoria, en la data de la publicació d'aquesta convocatòria. En cas de persistir l'empat, es decideix l'adjudicació de la plaça a l'atzar.





9. Desenvolupament de les proves selectives

9.1. La primera part del primer exercici es realitza en el lloc, data i hora que s'establisca en la resolució per la qual s'aprove la llista definitiva de persones admeses a la realització de les proves i es publique en el Butlletí Oficial de les Corts. Els aspirants que no superen aquesta prova no seran cridats a realitzar la segona part del primer exercici. La fase d'oposició no començarà abans de cinc mesos des de l'última publicació de la convocatòria. Des de la publicació de les notes de cada part o exercici, fins al començament de la següent part o exercici, ha de transcórrer un termini mínim de quaranta-vuit hores hàbils i un màxim de trenta dies hàbils.

9.2. Les persones admeses són convocades per a cada exercici o prova en crida única. Han d'observar en tot moment les instruccions dels membres del tribunal o del personal ajudant o assessor durant la celebració dels exercicis, a fi que es desenvolupen adequadament. Qualsevol alteració en el desenvolupament normal dels exercicis per part d'un aspirant es reflectirà en l'acta corresponent, i aquesta persona admesa podrà continuar el desenvolupament de l'exercici amb caràcter condicional fins que el tribunal resolga sobre l'incident.



Abans de l'inici de cada exercici o prova, i sempre que s'estime convenient durant el seu desenvolupament d'aquest, els membres del tribunal, els seus ajudants o assessors han de comprovar la identitat de les persones admeses per mitjà de la presentació del document d'identitat o passaport sense que a aquest efecte siga vàlida la fotocòpia compulsada d'aquests documents.

Si en qualsevol moment del procés arriba a coneixement de l'òrgan tècnic de selecció que alguna de les persones admeses no posseeix la totalitat de requisits exigits, li ha de requerir l'acreditació d'aquests requisits. Si els requisits en qüestió no s'acrediten en el termini de deu dies hàbils següents a la notificació del requeriment, el tribunal ha de realitzar una proposta d'exclusió d'aquesta persona, amb indicació de les inexactituds o falsedats formulades per l'aspirant a l'òrgan convocant, el qual, amb les verificacions prèvies oportunes, ha de dictar una resolució motivada d'exclusió de la persona admesa del concurs oposició.

Les persones admeses perden el seu dret si es presenten en el lloc de celebració quan ja s'hagen iniciat els exercicis o per la inassistència a aquests, encara que siga per causes justificades. Quan es tracte de la lectura pública de la segona part del primer exercici, atés el seu caràcter individual i successiu, el tribunal pot apreciar les causes al·legades i admetre la persona aspirant, sempre que la lectura no haja finalitzat i aquesta admissió no menyscabe el principi d'igualtat amb la resta del personal.

Les persones admeses poden utilitzar, en el desenvolupament de les proves selectives, qualsevol de les llengües oficials a la Comunitat Valenciana.

Per a realitzar les proves previstes en aquesta convocatòria està totalment prohibit, per part de les persones aspirants, l'ús de dispositius electrònics com ara telèfons mòbils, tauletes, telèfons i rellotges intel·ligents o qualssevol altres elements tecnològics de característiques similars que puguen interferir en el seu desenvolupament. El tribunal pot verificar en tot moment aquesta circumstància i resoldre en conseqüència, de manera motivada en cada cas, per a garantir aquest compliment.



9.3. Una vegada començades les proves, el tribunal ha d'anunciar la celebració de la segona part del primer exercici i dels exercicis segon i tercer en el tauler d'anuncis i en el web de la Sindicatura de Comptes, amb una antelació mínima de quaranta-vuit hores hàbils.

9.4. El tribunal ha de publicar en el tauler d'anuncis i en el web de la Sindicatura de Comptes, amb una antelació mínima de quaranta-vuit hores hàbils a la realització de la segona part del primer exercici i dels exercicis segon i tercer, els criteris de valoració d'aquests.





10. Publicitat de les llistes

10.1. En acabar cadascun dels exercicis o proves de la fase d'oposició, el tribunal publica, en el tauler d'anuncis i en el web de la Sindicatura de Comptes, per a cada torn, la llista de persones que han superat l'exercici o prova amb expressió del seu nom, cognoms i la puntuació obtinguda. S'entén que han superat la fase d'oposició únicament aquelles persones que hagen obtingut la puntuació mínima exigida per a superar cada un dels exercicis i proves, segons les disposicions de la base 8.4.

10.2. Una vegada finalitzada la fase d'oposició, el tribunal, mitjançant anunci, ha de publicar, en el tauler d'anuncis i en la pàgina web de la Sindicatura de Comptes, per a cada torn, la llista amb la qualificació final de persones admeses que han superat la fase d'oposició, per ordre de puntuació, i que han de passar a la fase de concurs a què fa referència la base 8.5.

A les persones incloses en aquesta llista se'ls concedeix un termini de deu dies hàbils perquè presenten un currículum acompanyat dels documents acreditatius dels mèrits previstos en l'annex II. Si els mèrits al·legats ja constaven en el registre de personal de la Sindicatura de Comptes, únicament és necessari esmentar-los en el currículum, sense aportar els documents corresponents. Només es valoraran els mèrits al·legats en el currículum.

10.3. Una vegada baremats els mèrits, el tribunal exposarà, en el tauler d'anuncis i en el web de la Sindicatura de Comptes, per a cada torn, la llista d'aspirants amb la puntuació obtinguda en la fase de concurs, desglossada en els diferents apartats del barem, i els concedirà un termini de deu dies hàbils perquè formulen les reclamacions i esmenes que estimen pertinents en relació amb la baremació.



10.4. Una vegada resoltes les possibles al·legacions i esmenes, el tribunal, mitjançant anunci, ha de publicar, en el tauler d'anuncis i en el web de la Sindicatura de Comptes, la llista definitiva d'aspirants aprovats per l'ordre de puntuació total a què es refereix la base 8.7.

En cap cas el tribunal pot declarar que han aprovat el procés selectiu un nombre superior d'aspirants al de llocs convocats, tenint en compte per al torn lliure el que es preveu en la base 1.3 d'aquesta convocatòria.





11. Llista definitiva i presentació de documents

11.1. El tribunal de selecció eleva al Consell de la Sindicatura de Comptes, per a cada torn, la llista definitiva d'aspirants aprovats, per ordre de puntuació total, a fi que l'aprove i que el publique en el Butlletí Oficial de les Corts, perquè en el termini de vint dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació aporten davant la Secretaria General de la Sindicatura de Comptes els documents següents:



11.1.1. Fotocòpia compulsada del document nacional d'identitat o certificat de naixement expedit pel Registre Civil corresponent, o document equivalent per a les persones nacionals d'altres estats a què fa referència la base 6.2.

11.1.2. Fotocòpia compulsada del títol acadèmic exigible segons el que s'estableix en la base 2.1.c d'aquesta convocatòria o certificat acadèmica que acredite haver realitzat tots els estudis per a l'obtenció del títol. En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger, fotocòpia compulsada de la credencial que acredite l'homologació que corresponga.



11.1.3. Declaració de no haver sigut separat mitjançant expedient disciplinari de qualsevol administració o ocupació pública, així com de no trobar-se inhabilitat penalment per a l'exercici de funcions públiques.



Per a les persones aspirants que no posseïsquen la nacionalitat espanyola, aquesta declaració es refereix a no estar sotmesos a sanció disciplinària o condemna penal que impedisca, si és el cas, l'accés a la funció pública.

11.1.4. Certificat mèdic acreditatiu de posseir les capacitats físiques i psíquiques necessàries per a l'exercici de les funcions dels llocs oferits.

11.2. Les persones seleccionades que dins del termini indicat, i excepte casos de força major, no presenten la documentació acreditativa o que se'n deduïsca que els falta algun dels requisits exigits, no poden ser nomenades personal funcionari de carrera de la Sindicatura de Comptes, sense perjudici de la responsabilitat en què puguen haver incorregut per falsedat en les seues sol·licituds de participació.



11.3. A fi d'assegurar la cobertura de les places convocades, quan es produïsquen renúncies de les persones aspirants seleccionades, abans del seu nomenament o presa de possessió, l'òrgan convocant pot requerir a l'òrgan de selecció una llista complementària dels aspirants que seguisquen als proposats, per al seu possible nomenament com a personal funcionari de carrera.



12. Nomenament i adscripció de personal funcionari

12.1. Una vegada transcorregut el termini de presentació de la documentació, el Consell de la Sindicatura de Comptes dicta un acord, que s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Corts, i procedeix al nomenament com a personal funcionari de carrera de la Sindicatura de Comptes.

12.2. L'adscripció del personal funcionari que supere les proves selectives als llocs de treball vacants de tècnic d'auditoria de corporacions territorials i altres ens públics (llocs número 30, 35, 42 i 45) s'efectuarà atenent l'elecció que realitzen, per ordre de qualificació, els opositors que ingressen en el torn de promoció interna i, seguidament, els que ingressen pel torn lliure.



13. Tribunal de selecció

13.1. El tribunal de selecció d'aquesta convocatòria el designa el Consell de la Sindicatura de Comptes, tenint en compte el que es preveu en l'article 75.2 del seu Reglament de Règim Interior (DOGV 8308, de l'1.06.2018), està compost per cinc membres, amb el mateix nombre de suplents, i té la composició següent: president, vocal secretari i tres vocals. A més, pot assistir a les sessions del tribunal, amb veu però sense vot, un representant del Consell de Personal.



13.2. La composició del tribunal ha de tendir a la paritat entre dones i homes.

13.3. La llista nominal dels membres del tribunal s'ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Corts.

13.4. El tribunal, per a realitzar les proves, pot designar el personal col·laborador, ajudant i assessor especialista que estime oportú.

13.5. Les persones integrants del tribunal, així com el personal assessor, han d'abstenir-se i poden ser recusades per les persones interessades quan hi concórreguen circumstàncies de les previstes en els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

Així mateix, s'han d'abstenir els qui hagen fet tasques de preparació d'aspirants en els cinc anys anteriors a la publicació d'aquesta convocatòria.

13.6. S'entén que el tribunal està vàlidament constituït quan hi assistisquen la majoria dels seus membres, entre els quals han de figurar en tot cas el president i el vocal secretari o els seus suplents respectius. El president disposa del vot de qualitat en cas d'empat. D'altra banda, el funcionament del tribunal s'ha d'adaptar al que estableix la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, per als òrgans col·legiats.

13.7. Correspon al tribunal determinar el contingut dels exercicis i la seua qualificació, tant en la fase de concurs com en la d'oposició, com també, en general, adoptar totes les mesures que calga perquè el desenvolupament de les proves selectives siga el correcte, per a la qual cosa disposa de la facultat d'interpretació d'aquestes bases.

13.8. El tribunal, als efectes de gratificacions i indemnitzacions, es regeix per les disposicions del Decret 95/2014, de 13 de juny, del Consell, que modifica el Decret 24/1997, d'11 de febrer, i el Decret 175/2006, de 24 de novembre (DOGV 7229, 09.06.2014).

13.9. A l'efecte de comunicacions i de qualsevol altra incidència, el tribunal té la seu en la Sindicatura de Comptes de la Comunitat Valenciana, en el núm. 4 del carrer de Sant Vicent, 46002 València.



14. Borsa de treball

En acabar el procés selectiu, el Consell de la Sindicatura de Comptes de la Comunitat Valenciana constituirà la borsa de treball d'acord amb les previsions que conté el reglament que regula la cobertura temporal de llocs de treball de la Sindicatura de Comptes (DOGV 8094, 28.07.2017; i BOC 201, 31.07.2017).



15. Recursos

15.1. Aquesta convocatòria, les seues bases i tots els actes administratius que es dicten per a desenvolupar-la, excepte les actuacions del tribunal, poden ser impugnats per les persones interessades mitjançant la interposició d'un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana. No obstant això, es pot interposar potestativament recurs de reposició davant el mateix òrgan que va dictar l'acte contra la qual es recorre, en el termini d'un mes comptadors des de l'endemà de la publicació, o qualsevol altre recurs que estime procedent. Tot això de conformitat amb el que s'estableix en els articles 112, 114, 115, 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i els articles 10, 14.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

15.2. Contra els actes del tribunal es pot interposar recurs d'alçada davant el Consell de la Sindicatura de Comptes, en el termini d'un mes a partir de l'endemà de la seua notificació o publicació.



València, 20 de juny de 2019.– El síndic major: Vicent Cucarella Tormo.







ANNEX I

Matèries part general



1. La Constitució Espanyola de 1978: característiques generals i estructura. Les Corts Generals. El Govern. El poder judicial. El Tribunal Constitucional.

2. L'organització territorial de l'Estat en la Constitució. Les comunitats autònomes: estructura i competències. L'Administració local en la Constitució. Classes d'ens locals. Organització i competències del municipi.

3. L'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana.

4. Les Corts. El sistema electoral i estatut dels diputats. Organització i funcionament. Competències.

5. El president de la Generalitat. Elecció i estatut personal. Atribucions. El Consell. Composició, procés de formació i funcions. La potestat reglamentària. Relacions entre el Consell i les Corts.

6. Govern i Administració. Els consellers. Estatut personal. L'Administració pública de la Generalitat. Organització, competència i estructura. Organització territorial de les conselleries. L'Administració institucional de la Generalitat.

7. La Llei 1/2015, de 6 de febrer de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Instrumental i de Subvencions: àmbit d'aplicació, el sector públic de la Generalitat, estructura i règim econòmic bàsic.



8. El sector públic instrumental de la Generalitat. Els organismes públics: organismes autònoms i entitats de dret públic. Societats mercantils de la Generalitat. Fundacions del sector públic de la Generalitat. Consorcis de la Generalitat.

9. El Compte General de la Generalitat: contingut, formació, remissió a la Sindicatura per a fer-ne l'examen i comprovació. Els comptes anuals del sector públic de la Generalitat: contingut i principis aplicables, informació periòdica i rendició de comptes.

10. La Unió Europea: principis generals, polítiques i accions. L'ordenament jurídic comunitari. Les institucions de la Unió Europea. El Consell de Ministres. La Comissió Europea. El Parlament Europeu. El Tribunal de Justícia. El Tribunal de Comptes.

11. Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana. El personal al servei de la Generalitat: ingrés, provisió de llocs de treball i promoció professional. Situacions administratives. Drets, deures i incompatibilitats. Règim de retribucions i indemnitzacions.

12. La Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic de les administracions públiques: disposicions generals. Òrgans col·legiats.



13. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques: àmbit d'aplicació i principis generals. Els interessats en el procediment. L'activitat de les administracions públiques. Normes generals. Termes i terminis.

14. Els actes administratius. Requisits. Eficàcia dels actes. Nul·litat i anul·labilitat. Revisió dels actes administratius.

15. Disposicions generals sobre els procediments administratius. Iniciació. Ordenació. Instrucció. Finalització. Execució.

16. La Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana. Principis i contingut. Dret d'accés a la informació pública.

17. Legislació sobre societat de la informació i signatura electrònica. Autoritats de certificació. Certificats de signatura electrònica. El DNI electrònic.

18. L'administració electrònica i normativa de desenvolupament. La gestió electrònica dels procediments administratius. El document electrònic i el seu cicle de vida. Metadades. Instruments per a l'accés electrònic dels ciutadans als serveis públics. Transparència, dades obertes i participació.

19. Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals. Principis i drets de les persones. Responsable i encarregat del tractament. Delegat de protecció de dades. Garantia dels drets digitals.

20. El control intern de la gestió economicofinancera en la Generalitat: competències. Objectius del control. Principis d'actuació i prerrogatives. Deures i facultats del personal controlador. La funció interventora: definició, àmbit d'aplicació, modalitats, omissió de la fiscalització.



21. El control extern de l'activitat financera: concepte, classes i competències. Els òrgans institucionals de control extern a nivell autonòmic, estatal i europeu. El Tribunal de Comptes: organització i funcions. La coordinació dels òrgans autonòmics de control extern amb el Tribunal de Comptes. Organitzacions internacionals d'entitats fiscalitzadores: INTOSAI, EUROSAI i EURORAI.

22. La Sindicatura de Comptes: organització i funcionament. Competències, funcions, composició i atribucions. Membres de la Sindicatura i personal al seu servei. Informes anuals. Informes especials. Relacions entre la Sindicatura de Comptes i les Corts.



Matèries part específica



I. Contractació, subvencions i altres qüestions jurídiques

1. Contractació del sector públic (I). Àmbit subjectiu. Àmbit objectiu. Negocis i contractes exclosos, especial referència als encàrrecs de gestió. Delimitació dels tipus contractuals i contractes subjectes a una regulació harmonitzada. Òrgans competents en matèria de contractació. El contractista: capacitat, solvència i prohibicions per a contractar. Garanties.

2. Contractació del sector públic (II). L'expedient de contractació i la seua tramitació. El preu. La revisió de preus. L'adjudicació del contracte: procediments i criteris d'adjudicació. La plataforma de contractació i el perfil de contractant en la Comunitat Valenciana. Normes especials per a la preparació dels contractes típics.

3. Contractació del sector públic (III). Efectes, execució, modificació i extinció dels contractes del sector públic. Especialitats per a contractes d'obres, de concessió d'obres, de concessió de serveis, de subministrament i de serveis. La racionalització tècnica de la contractació. La contractació privada de l'Administració. Normativa de la Comunitat Valenciana en matèria de contractació.

4. L'activitat subvencionadora de l'Administració. Concepte, naturalesa i classificació de les subvencions. El procediment de concessió i pagament de les subvencions. Justificació. Reintegrament. Control financer de les subvencions. Infraccions i sancions administratives en matèria de subvencions.

5. El títol X, «Subvencions», de la Llei 1/2015: àmbit d'aplicació de la norma, competències dels òrgans de la Generalitat, tipus de procediments de concessió. El control financer de les subvencions.



6. El patrimoni de les administracions públiques. Regulació jurídica, concepte i classificació dels béns i drets. L'inventari general de béns i drets. Béns de domini públic: caràcters, ús i aprofitament; afectació i desafectació. Béns de domini privat: caràcters, adquisició, disponibilitat i ús.

7. Drets i obligacions de la Hisenda Pública de la Generalitat.

8. La Llei General Tributària: principis generals de l'ordenament tributari. Fonts normatives i aplicació de les normes tributàries. Els tributs: concepte i classificació. L'obligació tributària. Fet imposable. Meritació. Base imposable i liquidable. Quota i deute tributari.



9. El procediment de recaptació en període voluntari. La recaptació en període executiu. Inici. Efectes. Recàrrecs del període executiu. Procediment de constrenyiment.

10. El control financer permanent en la Generalitat. L'auditoria pública realitzada per la IGG: definició, àmbit, formes d'exercici, informes. Auditoria de comptes anuals i auditories públiques específiques.

11. La factura electrònica i els registres comptables de factures en la Llei 25/2013. El Registre de Factures de la Generalitat.





II. Pressupostos i comptabilitat pública

12. Els pressupostos de la Generalitat: principis i regles de programació i de gestió pressupostària, objectiu d'estabilitat, contingut, elaboració i estructura.

13. Els crèdits pressupostaris. Compromisos de despesa de caràcter pluriennal. Despeses de tramitació anticipada. Modificacions de crèdits.



14. Gestió pressupostària. Tractament comptable de les operacions derivades del pressupost de despeses. Pressupost de despeses corrent: operacions de gestió dels crèdits, operacions d'execució pressupostària i operacions de tancament del pressupost. Operacions de pressupostos tancats i exercicis posteriors. Acomptes de tresoreria.

15. Gestió pressupostària. Tractament comptable de les operacions derivades del pressupost d'ingressos. Pressupost d'ingressos corrent: operacions de gestió de les previsions, operacions d'execució pressupostària i operacions de regularització i tancament. Operacions de pressupostos tancats i exercicis posteriors.

16. Estat de liquidació del pressupost: liquidació del pressupost de despeses, liquidació del pressupost d'ingressos, resultat pressupostari. Memòria: contingut. Especial referència a la informació pressupostària: despeses amb finançament afectat i romanent de tresoreria.



17. La comptabilitat del sector públic de la Generalitat. Principis generals i finalitats. Aplicació dels principis comptables. Destinataris de la informació comptable. Competències en matèria comptable.

18. El Pla General de Comptabilitat Pública de 2010 (PGCP): característiques, estructura i contingut. El marc conceptual de la comptabilitat pública en el PGCP: imatge fidel dels comptes anuals, requisits de la informació que cal incloure en els comptes anuals.

19. Principis comptables, elements dels comptes anuals, criteris de registre o reconeixement comptable dels elements dels comptes anuals i criteris de valoració.

20. Operacions de fi d'exercici. Normes d'elaboració dels comptes anuals. Balanç. Compte de resultat economicopatrimonial. Estat de canvis en el patrimoni net. Estat de fluxos d'efectiu.

21. Tractament comptable de l'immobilitzat material en el PGCP: valoració inicial, desemborsaments posteriors, valoració posterior, amortització, deterioració de valor i baixa. Casos particulars d'immobilitzat material: infraestructures i patrimoni històric. Immobilitzat intangible. Inversions immobiliàries. Tractament comptable dels actius en estat de venda.

22. Tractament comptable dels actius financers en el PGCP: concepte i classificació, reconeixement i valoració, crèdits i partides a cobrar, inversions mantingudes al venciment, actius financers a valor raonable amb canvis en resultats, inversions en el patrimoni d'entitats del grup, multigrup i associades, actius financers disponibles per a la venda, reclassificacions entre les diferents categories d'actius financers, dividends i interessos rebuts d'actius financers.



23. Tractament comptable dels passius financers en el PGCP: concepte, classificació i reconeixement, passius financers al cost amortitzat, passius financers a valor raonable amb canvis en resultats, reclassificacions entre les categories de passius financers, passius financers la imputació pressupostària dels quals es realitza per la variació neta en l'exercici.



III. Hisendes locals



24. Les hisendes locals: principis generals. Classificació dels recursos econòmics de les entitats locals. Els ingressos tributaris locals: naturalesa i fet imposable.

25. Els pressupostos de les entitats locals: definició. Principis pressupostaris. Contingut dels pressupostos: estats, annexos i bases d'execució. Elaboració i aprovació. El pressupost prorrogat.

26. Les modificacions pressupostàries en l'àmbit local: concepte, classes, finançament i tramitació.

27. L'execució del pressupost de despeses i d'ingressos en l'àmbit local: les seues fases. Els pagaments a justificar. Els acomptes de caixa fixa. Les despeses de caràcter pluriennal. La tramitació anticipada de despeses.

28. Els projectes de despesa en l'àmbit local. Les despeses amb finançament afectat: especial referència a les desviacions de finançament.

29. Tancament i liquidació del pressupost local. Els romanents de crèdit. El resultat pressupostari. El romanent de tresoreria.

30. Formació, rendició, tramitació, estructura i contingut dels comptes anuals de les entitats locals.

31. El sistema comptable de l'Administració local. La instrucció del model normal de comptabilitat local. Principis generals. Competències i funcions. Normes generals del sistema d'informació comptable per a l'Administració local. Romanents de crèdit. Projectes de despesa. Despeses amb finançament afectat. Regulació de les dades a incorporar al sistema i de la informació a obtenir.

32. El compte general de l'entitat local: contingut, formació, aprovació i rendició. Una altra informació comptable: per al Ple, avançament de la liquidació del pressupost corrent, informació per als òrgans de gestió i de control intern i per a altres administracions públiques.



33. El Pla General de Comptabilitat Pública adaptat a l'Administració local: característiques, estructura i contingut. Marc conceptual: principis comptables, elements dels comptes anuals, criteris de registre i criteris de valoració.

34. El control intern en les entitats del sector públic local. Àmbit d'aplicació, formes d'exercici i principis. Facultats de l'òrgan de control. Exercici de la funció interventora i procediments.



35. La funció de control financer. El control permanent. L'auditoria pública. Els informes.



IV. Comptabilitat i auditoria



36. El Pla General de Comptabilitat (PGC): característiques, estructura i contingut. El marc conceptual de la comptabilitat en el PGC: imatge fidel, requisits de la informació que cal incloure en els comptes anuals, principis comptables, elements dels comptes anuals, criteris de registre o reconeixement comptable dels elements dels comptes anuals i criteris de valoració.

37. Normes de registre i valoració del PGC, operacions de l'exercici, regularització i tancament.

38. Peculiaritats i característiques diferencials del pla de comptabilitat de les entitats sense finalitats lucratives.

39. Principis fonamentals de la fiscalització del sector públic. La ISSAI-ES 100. Tipus de fiscalització. Elements de la fiscalització del sector públic.

40. Principis fonamentals de l'auditoria financera del sector públic. La ISSAI-ES 200.

41. El control de qualitat en les fiscalitzacions. L'MFSC-1220. El sistema de control de qualitat i la funció dels equips d'auditoria. Requeriments generals. Revisió de control de qualitat de la fiscalització. Revisió de control de qualitat en l'emissió dels informes.

42. La documentació d'una fiscalització. La GPF-OCEX 1230. Objectiu, concepte i requisits. Característiques, estructura i contingut de la documentació d'auditoria. Compilació de l'arxiu final d'auditoria. Confidencialitat dels papers de treball. Arxius d'auditoria: general, corrent i permanent.

43. Planificació d'una fiscalització (GPF-OCEX 1300). Funció i moment de realització de la planificació. Activitats preliminars de la fiscalització. Estratègia global d'auditoria. El pla d'auditoria. Canvis en la planificació. Direcció, supervisió i revisió del treball de l'auditor. La memòria de planificació. Programes de treball.

44. L'enfocament d'auditoria basat en l'anàlisi dels riscos. La GPF-OCEX 1315. Risc d'auditoria: concepte i components. Procediments de valoració del risc.

45. El coneixement requerit de l'entitat i del seu entorn. L'anàlisi dels comptes a fiscalitzar.

46. El control intern de l'entitat auditada. La GPF-OCEX 1316. Concepte, naturalesa i característiques del control intern. Controls rellevants per a l'auditoria. Naturalesa i extensió del coneixement dels controls rellevants. Components del control intern.

47. El control intern en un entorn informatitzat. GPF-OCEX 5330 i 5340. Controls generals i controls d'aplicació. Interrelació dels controls generals amb els controls d'aplicació. Les interfícies: concepte, riscos d'auditoria, controls i procediments d'auditoria aplicables.

48. Els controls d'aplicació. La GPF-OCEX 5340. Finalitat. Principals tipus i les seues característiques. Auditoria dels controls d'aplicació. Objectius de l'auditor. Procediments principals.

49. Els controls generals de tecnologies de la informació (CGTI). Finalitat. Principals tipus i les seues característiques. Auditoria dels CGTI. Objectius de l'auditor. Procediments principals. Avaluació de les deficiències de control detectades. La GPF-OCEX 5330.

50. Identificació i valoració dels riscos d'incorrecció material en els comptes anuals i en les afirmacions. La GPF-OCEX 1317. Relació entre els controls i les afirmacions. Identificació de riscos significatius.



51. Respostes de l'auditor als riscos valorats. La GPF-OCEX 1330. Respostes globals. Procediments d'auditoria que responen als riscos d'incorrecció material en les afirmacions.

52. Proves de controls i proves substantives. Les proves pas a pas: com realitzar-les i documentar-les (l'MFSC-2811).

53. La importància relativa en les auditories financeres (GPF-OCEX 1320). Finalitat, judici professional, importància relativa i risc d'auditoria. La importància relativa en la planificació i execució del treball d'auditoria financera. Avaluació de les incorreccions identificades durant la realització de l'auditoria. La importància relativa en l'informe d'auditoria financera.

54. L'evidència d'auditoria. La GPF-OCEX 1500. Evidència d'auditoria suficient i adequada. Mètodes de selecció dels elements sobre els quals es realitzaran proves per a obtenir evidència d'auditoria. L'evidència electrònica d'auditoria. Característiques. Els documents electrònics en la Llei 39/2015.

55. Procediments analítics. La GPF-OCEX 1520. Procediments analítics substantius, idoneïtat dels procediments i fiabilitat de les dades. Anàlisi dels resultats obtinguts. Classes de procediments.



56. Mostreig en auditoria. La GPF-OCEX 1530. Tècniques de mostreig estadístic. Mètodes estadístics per a l'avaluació del control intern. Mètodes estadístics per a contrast substantiu.

57. L'aplicació del principi comptable d'empresa en funcionament o de gestió continuada en l'auditoria pública. La GPF-OCEX 1570.



58. Les proves de dades. L'MFSC-2813. Què són. Etapes o fases d'una prova de dades. Avantatges i inconvenients. Planificació i disseny. Anàlisi de resultats. Documentació de la prova.

59. L'immobilitzat, inversions immobiliàries i actius no corrents mantinguts per a la venda i la seua comptabilització segons el PGC. Descripció dels elements que componen aquesta àrea. Anàlisi de les principals problemàtiques. Objectius d'auditoria de l'àrea. Consideracions de control intern. Procediments i proves d'auditoria.

60. La tresoreria i la seua comptabilització segons el PGC. Descripció i principals problemàtiques relacionades amb la tresoreria. L'MFSC-2881. Objectius d'auditoria de l'àrea. Control intern de l'àrea. Procediments i proves d'auditoria.

61. El patrimoni net i la seua comptabilització segons el PGC. Legislació relativa al patrimoni net. Descripció de les principals problemàtiques relacionades amb aquestes àrees. Objectius d'auditoria de l'àrea. Consideracions de control intern. Procediments i proves d'auditoria.

62. Els actius i passius financers i la seua comptabilització segons el PGC. Descripció de les principals problemàtiques relacionades amb aquestes àrees. Objectius d'auditoria d'aquestes àrees. Consideracions de control intern. Procediments i proves d'auditoria.

63. Les despeses de personal i la seua comptabilització segons el PGC. L'MFSC-2861. Objectius d'auditoria de l'àrea. Riscos i controls. Segregació de funcions. Avaluació dels controls generals. Principals procediments i proves d'auditoria.

64. Les despeses de compres, despeses i proveïdors i la seua comptabilització segons el PGC. L'MFSC-2862. Objectius d'auditoria de l'àrea. Riscos i controls. Segregació de funcions. Avaluació dels controls generals. Principals procediments i proves d'auditoria.

65. Els ingressos i les vendes, la seua comptabilització segons el PGC. Objectius d'auditoria de l'àrea. Consideracions de control intern. Procediments i proves d'auditoria.

66. Les operacions no pressupostàries. Descripció de les principals problemàtiques relacionades amb aquesta àrea. Objectius d'auditoria de l'àrea. Consideracions de control intern. Procediments i proves d'auditoria.

67. Auditoria de fets posteriors. Tipus de fets posteriors. Procediments d'auditoria aplicables. La GPF-OCEX 1560.

68. Els informes d'auditoria. La GPF-OCEX 1730 i l'MFSC-1731. Estructura de l'informe i elements necessaris. Tipus d'opinió: no modificada i modificada. Naturalesa de les excepcions: limitacions a l'abast i incompliments de principis i normes comptables. Criteris de redacció.



69. Paràgrafs d'èmfasis i paràgrafs sobre altres qüestions en l'informe d'auditoria financera. Els apèndixs i annexos a l'informe.

70. Preparació d'informes d'auditoria financera d'un sol estat financer o d'un element, compte o partida específics d'un estat financer. La GPF-OCEX 1805.

71. Els informes en la Llei de Sindicatura de Comptes. Procediments de tramitació, discussió i emissió dels informes en la Sindicatura de Comptes. Resums.

72. Les recomanacions. Criteris de formulació de les recomanacions i la seua importància relativa. Seguiment de les recomanacions. La GPF-OCEX 1735.

73. Comunicació de les qüestions clau d'auditoria en els informes. La GPF-OCEX 1701.

74. Principis fonamentals de la fiscalització de compliment (ISSAI-ES 400). Les fiscalitzacions de compliment de la legalitat (GPF-OCEX 4001). Elements de la fiscalització de compliment. Planificació. Execució i obtenció d'evidència. Avaluació de l'evidència i formació de conclusions.

75. Criteris d'auditoria en la fiscalització de contractes segons el Manual de fiscalització de la Sindicatura de Comptes (I): actuacions administratives prèvies (MFSC-4821), els criteris d'adjudicació (MFSC-4823), les variants i millores (MFSC-4825).

76. Criteris d'auditoria en la fiscalització de contractes segons el Manual de fiscalització de la Sindicatura de Comptes (II): el preu (MFSC-4824), i les baixes temeràries (MFSC-4826).

77. Criteris d'auditoria en la fiscalització de contractes segons el Manual de fiscalització de la Sindicatura de Comptes (III): les meses de contractació, el comité d'experts i els informes tècnics (MFSC-4827), el procediment d'obertura de pliques (MFSC-4828) i la motivació de l'adjudicació (MFSC-4829).

78. Criteris d'auditoria en la fiscalització de contractes segons el Manual de fiscalització de la Sindicatura de Comptes (IV): el fraccionament dels contractes (MFSC-4813), els contractes menors (MFSC-4810) i els contractes de patrocini (MFSC-4814).

79. Els informes d'una fiscalització de compliment.

80. La importància relativa en les fiscalitzacions de compliment de la legalitat (GPF-OCEX 4320). Tipus i incompliment segons la seua importància relativa i efectes en els informes de fiscalització.

81. La responsabilitat de l'auditor enfront del frau. El MFSC-1240. Mandat legal. Consideracions generals, el triangle del frau. Responsabilitats en relació amb el frau. Requeriments de l'MFSC-1240. Escepticisme professional. Discussió entre els membres de l'equip auditor. Procediments de valoració del risc i activitats relacionades. Identificació i valoració dels riscos d'incorrecció material deguda a frau. Respostes als riscos valorats d'incorrecció material deguda a frau. Avaluació de l'evidència d'auditoria. Comunicacions a la direcció i als responsables del govern de l'entitat.



82. La responsabilitat comptable. Procediments quan hi ha indicis de responsabilitat comptable (MFSC-1240). Concepte, naturalesa i classes. La responsabilitat penal. Procediments quan hi ha indicis de responsabilitat penal. Els delictes de frau i corrupció.

83. Principis fonamentals de la fiscalització operativa. La ISSAI-ES 300.

84. Les auditories TI. La GPF-OCEX 5300. Definició. Requisits generals específicament relacionats amb les auditories de TI: enfocament d'auditoria basada en riscos, materialitat, documentació i competència.

85. Ciberseguretat, seguretat de la informació i auditoria externa: la GPF-OCEX 5311. Ciberresiliència. Tipus d'auditories de seguretat de la informació.





ANNEX II

Barem de la fase de concurs



En la fase de concurs a què es refereix la base 8.6 d'aquesta convocatòria, la valoració dels mèrits s'efectua d'acord amb el barem següent:



A) Experiència professional. Aquest concepte es valora fins a un màxim de 20 punts, d'acord amb els criteris següents:

1. Per cada mes complet de servei en actiu en òrgans de control extern de les administracions públiques, exercint llocs de treball del grup A1, o superior, directament relacionats amb la fiscalització i auditoria externes del sector públic: 0,16 punts.

2. Per cada mes complet de servei actiu en òrgans de control extern i en administracions i institucions públiques, exercint llocs de treball no inclosos en l'apartat anterior, amb funcions directament relacionades amb la fiscalització i auditoria del sector públic: 0,13 punts.



3. Per cada mes complet de servei en actiu en les administracions i institucions públiques o òrgans de control extern, exercint llocs de treball no inclosos en els dos subapartats anteriors: 0,11 punts.



4. Per cada mes complet de servei actiu en societats públiques mercantils i fundacions públiques, o en el sector privat, en llocs de treball amb funcions directament relacionades amb l'auditoria: 0,11 punts. En el torn de promoció interna aquest apartat no es valora.

B) Formació. Aquest concepte es valora fins a un màxim de 15 punts, d'acord amb els criteris següents:

1. Titulació acadèmica: màxim 6 punts.

Per cada titulació acadèmica de nivell igual o superior a l'exigida per a pertànyer al subgrup A1, exclosa la que servisca per a això: 3 punts. A aquest efecte es puntua el nivell més alt de titulació acreditada, entenent que s'hi inclouen aquelles altres titulacions necessàries per a la seua obtenció. Únicament es valoraran les titulacions que estiguen relacionades directament amb les funcions pròpies de les places convocades.

2. Formació complementària: màxim 8 punts.

2.1. Es valoraran els cursos de formació i perfeccionament que estiguen relacionats directament amb les funcions pròpies de les places convocades, segons la relació de llocs de treball de la Sindicatura de Comptes de la Comunitat Valenciana, conformement a l'escala següent:

De 100 o més hores: 1,50 punts

De 75 o més hores: 1,25 punts

De 50 o més hores: 1 punt

De 25 o més hores: 0,75 punts

De 15 o més hores: 0,50 punts

Només es valoraran per aquest concepte els cursos que hagen sigut convocats, organitzats o homologats pels òrgans de control extern, universitats, fundacions universitàries, instituts o escoles oficials, les comissions de formació dels òrgans de control extern de les administracions públiques, o qualsevol centre o organisme públic de formació. En cap cas s'adjudicarà cap puntuació per activitats de naturalesa diferent dels cursos, com ara seminaris, jornades, trobades, taules redones, debats o anàlegs.

En cap cas es puntuaran en aquest subapartat, ni en l'apartat anterior de titulació acadèmica, els cursos de valencià i d'idiomes, ni els cursos pertanyents a una carrera universitària, cursos de doctorat i els dels diferents instituts de les universitats quan formen part del pla d'estudis del centre, ni els cursos derivats de processos selectius, promoció interna, plans d'ocupació i adaptació del règim jurídic a la naturalesa dels llocs que s'ocupen.

2.2. Màsters universitaris

Es valoren els màsters universitaris oficials o propis de cada universitat no inclosos en l'apartat de titulació que estiguen relacionats directament amb les funcions pròpies de les places convocades, conformement a l'escala següent:

Per màster de menys de 90 crèdits: 1 punt

Per màster de 90 o més crèdits: 2 punts

3. Valencià: màxim 6 punts.

El coneixement del valencià es valora fins a un màxim de 6 punts, amb l'acreditació prèvia d'estar en possessió del certificat corresponent expedit o homologat per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, conformement a l'escala següent:

Coneixement oral: 1 punt

Grau elemental: 2 punts

Grau mitjà: 4 punts

Grau mitjà + llenguatge administratiu o llenguatge en els mitjans de comunicació: 5 punts

Grau superior: 6 punts

La valoració del coneixement del valencià s'efectua puntuant exclusivament el nivell més alt obtingut.

4. Llengües de la Unió Europea: màxim 4 punts.

Es valorarà el coneixement de llengües oficials de la Unió Europea, diferents de la llengua espanyola segons els nivells especificats, i s'acreditarà documentalment mitjançant títols, diplomes i certificats expedits per les escoles oficials d'idiomes, per les universitats espanyoles que seguisquen el model d'acreditació d'exàmens de l'Associació de Centres de Llengües d'Educació Superior (ACLES), així com tots aquells indicats en l'annex del Decret 61/2013, de 17 de maig, del Consell, pel qual s'estableix un sistema de reconeixement de la competència en llengües estrangeres a la Comunitat Valenciana, tenint en compte les modificacions posteriors per una ordre de la conselleria competent en matèria d'educació.

El coneixement de cada idioma comunitari es valorará fins a un màxim de 2 punts, puntuant per curs o la seua equivalència si es tracta de cicles de l'Escola Oficial d'Idiomes, o de nivells o certificats segons el Marc Europeu Comú de Referència (nivell bàsic, nivell intermedi i nivell avançat), d'acord amb l'escala que es detalla en la taula adjunta a aquest punt.

La valoració del coneixement de l'idioma comunitari s'efectua puntuant exclusivament el nivell més alt obtingut en cadascun dels idiomes comunitaris.

Les equivalències entre els ensenyaments regulats pel Reial decret 967/1988, de 2 de setembre, i els regulats pels reials decrets 944/2003 i 1629/2006, de 29 de desembre (Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig), i per la disposició final primera del Decret 138/2014, de 29 d'agost (Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre), són les que es detallen en la taula adjunta a aquest punt.

Mapa web