Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 10 de juny de 2019, de la Universitat Politècnica de València, per la qual es convoca concurs de mèrits per a la provisió de places de personal docent i investigador contractat laboral, en la figura de professor o professora ajudants doctors.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8581 de 01.07.2019
Número identificador:  2019/6153
Referència Base de Dades:  006141/2019
 



RESOLUCIÓ de 10 de juny de 2019, de la Universitat Politècnica de València, per la qual es convoca concurs de mèrits per a la provisió de places de personal docent i investigador contractat laboral, en la figura de professor o professora ajudants doctors. [2019/6153]

De conformitat amb el que es disposa en la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats, modificada per la Llei orgànica 4/2007, de 12 d'abril, el Reial decret legislatiu 5/2015 de 30 d'octubre pel qual s'aprova el text refós, de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic i l'acord de Consell de Govern 24 de juliol de 2007, pel qual s'aprova la normativa de contractació i criteris d'avaluació per a la selecció de professorat contractat, s'obri procés de selecció de professors ajudant doctor, per a la seua contractació en règim laboral, d'acord amb les següents bases:



Aquesta convocatòria té en compte el principi d'igualtat de tracte entre dones i homes pel que fa a l'accés a l'ocupació pública utilitzant-se un llenguatge inclusiu en la redacció de la mateixa, d'acord amb l'article 14 de la Constitució Espanyola i la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva entre dones i homes.





1. Objecte de la convocatòria

La present convocatòria té per objecte la cobertura de necessitats de docència en aquesta universitat, mitjançant la provisió de places de professors ajudants doctor amb les característiques que figuren en l'annex I.



2. Requisits dels aspirants

Les persones que desitgen participar en la present convocatòria hauran de reunir els següents requisits:

a) Haver complit 16 anys i no superar l'edat màxima de jubilació forçosa.

b) No haver sigut separat mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les administracions públiques, o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per a exercir funcions similars a les corresponents a les places.

En cas de ser nacional d'un altre Estat, hauran d'acreditar no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent, ni haver sigut sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impedisca, en el seu estat, en els mateixos termes l'accés a l'ocupació pública.

c) Posseir la capacitat funcional per a l'acompliment de les tasques o funcions corresponents a les places convocades.

d) Estar en possessió del títol de doctor. En el cas de titulacions obtingudes en universitats estrangeres haurà d'acompanyar-se fotocòpia de la credencial que acredite l'homologació de la mateixa.

e) Tenir nacionalitat espanyola o ser nacional dels Estats membres de la Unió Europea, així com els cònjuges dels espanyols i dels nacionals d'altres Estats membres de la Unió Europea, sempre que no estiguen separats de dret i els seus descendents i els de el seu cònjuge, sempre que no estiguen separats de dret, siguen menors de 21 anys o majors d'aquesta edat depenents.

Així mateix s'estén igualment a les persones incloses en l'àmbit d'aplicació dels Tractats Internacionals celebrats per la Unió Europea i ratificats per Espanya en els quals siga aplicable la lliure circulació de treballadors.

Així mateix podran participar els estrangers no inclosos en els apartats anteriors amb residència legal a Espanya.

f) Disposar d'avaluació positiva de la seua activitat, per a la seua contractació com a professor ajudant doctor, per part de l'Agència Nacional d'Avaluació de la Qualitat i Acreditació o per la Comissió Valenciana d'Acreditació i Avaluació de la Qualitat.

La concurrència dels requisits anteriors haurà d'estar referida a una data anterior a l'expiració del termini de presentació d'instàncies.







3. Sol·licituds

Les persones interessades en la present convocatòria formalitzaran la seua sol·licitud dirigida al rector de la Universitat a través del model d'instància que consta en Annex III, i així mateix serà facilitada en els departaments afectats i en el Registre General, (pot obtenir-se els models corresponents, així com informació d'aquesta convocatòria a través de la pàgina Web

http://www.upv.es/entidades/srh/pdi/579888normalc.html.

La presentació de sol·licituds es realitzarà en el Registre General de la Universitat, situat en la Seu Central, i els seus registres auxiliars en l'Escola Politècnica Superior d'Alcoi i en l'Escola Politècnica Superior de Gandia, o per qualsevol dels sistemes previstos en l'article 16.4 de la Llei del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Haurà de presentar-se una sol·licitud (per duplicat), per a cada plaça a la qual es desitge concursar, indicant-se el nombre de la mateixa. Cas que es convoquen diverses places amb el mateix perfil i característiques i que vengen agrupades en la convocatòria haurà de presentar-se únicament una sol·licitud per a totes elles.

El termini de presentació de sol·licituds serà de 10 dies hàbils comptats a partir de l'endemà de la publicació de la present convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

Els drets de participació seran de 30 euros, que s'ingressaran dins del termini de presentació d'instàncies, en efectiu o mitjançant transferència bancària, en el compte «Universitat Politècnica de València-Drets d'Examen», en Bankia, urbana Universitat Politècnica, nombre ÉS97 2038 6543 9060 0001 4194, especificant en el resguard el nom i cognoms i el nombre de la plaça o places que conformen el concurs en què es desitja participar.

Queden exempts del pagament o tindran una bonificació del 50 % del pagament dels drets de participació:

a) Els contribuents que siguen membres d'una família nombrosa de categoria especial o d'una família monoparental de categoria especial.



b) Les contribuents que siguen víctimes d'actes de violència sobre la dona que acrediten aquesta condició mitjançant qualsevol dels mitjans de prova previstos en la normativa autonòmica contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.

c) Els contribuents que siguen persones amb discapacitat, amb un grau de discapacitat igual o superior al 33 per cent.

d) Els contribuents que estiguen en situació d'expulsió social i aquesta s'acredite per l'òrgan competent en matèria de benestar social de l'ajuntament de residència.

e) Tindran una bonificació del 50 % del pagament dels drets d'examen a proves selectives, els membres de famílies nombroses de categoria general o d'una família monoparental de categoria general.

En cap cas el pagament realitzat en el compte bancari al fet que es fa referència suposarà el compliment del tràmit de presentació dins del termini i en la forma escaient de la sol·licitud.

A cada sol·licitud haurà d'acompanyar-se un únic exemplar de la següent documentació:

a) Fotocòpia del document nacional d'identitat o passaport.

b) Original del resguard que justifique el pagament de 30, euros en concepte de drets de participació, o justificant d'exempció del pagament dels mateixos.

c) Curriculum vitae, que haurà de seguir els apartats i estructura especificats en el barem que consta en l'annex II, podent utilitzar-se el model que podran trobar en la pàgina Web

http://www.upv.es/entidades/srh/pdi/579888normalc.html

d) Fotocòpia del títol de doctor.

e) Certificació acadèmica personal o document substitutiu (els concursants la titulació dels quals no siga espanyola, hauran de presentar certificat d'homologació del seu títol i certificat de la nota mitjana del seu expedient acadèmic emès pel Ministeri Espaynol d'Educació) i documents acreditatius de cadascun dels mèrits consignats en el currículum. Els mèrits al·legats en el currículum que no hagen sigut justificats documentalment no seran tinguts en compte. Una vegada finalitzat el termini d'admissió de sol·licituds no s'admetran nous mèrits.



f) Document justificatiu d'haver obtingut l'Avaluació positiva de la seua activitat que s'indica en el requisit 6 de l'apartat 2º) «Requisits dels aspirants».

g) Permís de residència, segons es detalla en el requisit 5 Paràgraf 3º de l'apartat 2º) «Requisits dels aspirants».



4. Informació respecte de les dades arreplegades

4.1. En compliment del que es preveu en el Reglament general de protecció de dades de la UE 2016/679 i la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, us informem que l'entitat responsable del tractament de les dades tractades a l'efecte d'aquesta convocatòria és la Universitat Politècnica de València.

4.2. La base legal per al tractament de les vostres dades personals és la necessitat de gestionar el procediment de selecció de personal i provisió de llocs de treball d'aquesta convocatòria.

4.3. No estan previstes cessions o transferències internacionals de les dades personals tractades.

4.4. Les persones interessades poden exercir els drets d'accés, rectificació, supressió, portabilitat, limitació o oposició al tractament aportant còpia d'un document oficial que les identifique (NIF-NIE, passaport), i si fora necessària, documentació acreditativa de la seua sol·licitud davant la Delegació de Protecció de Dades de la Universitat Politècnica de València (Secretaria General), Universitat Politècnica de València, Camí de Vera, s/n, – 46022 València.

4.5. En cas de reclamació, l'autoritat competent és l'Agència Espanyola de Protecció de Dades.

4.6. Les dades es conserven en virtut de la legislació aplicable al present tractament.



5. Llista d'admesos

Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, el director del departament farà pública la llista provisional d'aspirants admesos i exclosos en cadascun dels concursos convocats, amb indicació en aquest últim cas de la causa d'exclusió. Aquesta publicació s'efectuarà mitjançant exposició de les corresponents llistes en el tauler d'anuncis del departament i complementàriament i sense caràcter oficial en el servidor UPV.notícies, grup de notícies UPV.administració que pot ser consultat a través de la web de la UPV, en el menú en el menú Perfiles/ PAS i PDI/ Eines i Recursos:

https://www.upv.es/perfiles/pas-pdi/tablon-de-anuncios-va.html

Seran motius d'exclusió:

· Presentar la sol·licitud fora del termini establit

· La falta de justificació de l'abonament dels drets de participació o de trobar-se exempt del pagament dels mateixos.

· No acreditar el compliment dels requisits de l'apartat 2º) «Requisits dels aspirants».

Els aspirants exclosos o omesos disposaran de cinc dies hàbils, explicats a partir del següent al de la publicació de la llista provisional, per a esmenar el defecte que haja motivat la seua exclusió o omissió, no considerant-se subsanable, entre uns altres, la falta de pagament dels drets de participació dins del termini de presentació d'instàncies.



Transcorregut el termini d'esmena d'errors, es procedirà a la publicació pel mateix procediment de les llistes definitives d'aspirants admesos i exclosos.



6. Procés de selecció

El procés de selecció constarà de dues fases:

1ª Concurs de mèrits en el qual es valoraran els mèrits acreditats pels aspirants. Es valorarà fins a un màxim de 10 punts, sense perjudici de la puntuació per mèrit preferent que poguera correspondre. Per a superar aquesta fase del procés de selecció serà necessari aconseguir un mínim de 3 punts.

2ª Defensa projecte docent i entrevista. Als aspirants que superen la fase de concurs la comissió els citarà a una entrevista personal per a perfilar la selecció definitiva, que versarà sobre els seus mèrits, historial acadèmic, investigador i professional, i sobre tots aquells aspectes que la comissió considere rellevants relacionats amb el perfil docent de la plaça. Aquesta segona fase del procés de selecció es valorarà fins a un màxim de 4 punts, sent necessari per a superar-la aconseguir un mínim de 2 punts.

Així mateix, en aquesta fase, els candidats hauran de presentar davant la comissió un projecte docent d'una assignatura troncal o obligatòria vinculada amb el perfil de la plaça, per a la seua valoració i defensa davant la mateixa.

Els aspirants estrangers hauran de superar, en el cas que així ho estime la comissió de selecció, una prova específica per a acreditar el coneixement de castellà a nivell de conversa i escriptura.

Si escau, també s'haurà de superar una prova específica per a acreditar el coneixement de l'idioma en el qual es requerisca la impartició de les assignatures segons indique la convocatòria.



7. Comissió de selecció

Els mèrits dels aspirants seran jutjats per comissions de selecció que tindran la següent composició:

· Tres membres designats pel rector, entre els quals designarà al President, sent almenys un de l'àrea de coneixement a la qual correspon la plaça objecte de provisió.

· Dos membres de l'àrea de coneixement designats pel consell del departament al que pertanga la plaça, havent de ser de la mateixa àrea de coneixement que la de la plaça oferida, podent ser, en defecte d'açò, d'un àrea afí.

A falta de professorat de l'àrea de coneixement a la qual s'adscriu la plaça, es podrà designar d'una Àrea afí.

La composició definitiva de cada comissió de selecció es publicarà en els taulers d'anuncis dels departaments corresponents, juntament amb les llistes definitives d'admesos i exclosos.

Tots els membres de les comissions de selecció hauran de pertànyer a cossos de funcionaris docents universitaris i ostentar titulació oficial igual o superior a la de la plaça convocada.

Les comissions de selecció es regiran, quant al seu funcionament, pel que es disposa en la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

Els membres de les comissions s'abstindran d'intervenir quan es done alguna de les circumstàncies previstes en els articles 23 i 24 de la citada Llei 40/2015.



8. Desenvolupament del procés selectiu

En la sessió de constitució la comissió de selecció procedirà, d'acord amb el barem aplicable a cada figura contractual (que consta en annex II), a l'elaboració dels criteris de valoració dels mèrits dels aspirants, que hauran de publicar-se en el tauler d'anuncis del departament.

Publicats els criteris de valoració, la comissió de selecció es reunirà per a valorar els mèrits dels concursants. La comissió podrà sol·licitar l'aportació de documentació original per a comprovar la validesa dels mèrits inclosos en el currículum.

Valorats els mèrits dels aspirants, la comissió de selecció farà pública aquesta valoració en el tauler d'anuncis del departament fent-se constar la qualificació obtinguda per cadascun dels aspirants en cada apartat del barem.

Els aspirants que superen la fase de concurs seran convocats per a la realització de la defensa del projecte docent i entrevista davant la comissió mitjançant anunci publicat en el tauló del departament, amb una antelació de 48 hores a la data de realització de la mateixa, sense perjudici de la utilització d'altres mitjans de notificació que la comissió estime procedents.



9. Resolució del concurs

Finalitzat el procés de selecció la comissió conformarà una relació amb els aspirants que han superat ambdues fases del procés, ordenant-los de major a menor segons la puntuació total que s'obtindrà sumant les qualificacions del concurs i la valoració de la defensa del projecte docent i entrevista personal, així com, si escau, la puntuació atorgada per mèrit preferent.

La comissió de selecció elevarà al rector la relació d'aspirants que han resultat aprovats, que el seu numere no pot ser superior al de places convocades. Per a la confecció d'aquesta relació s'atendrà a l'a dalt indicat, interrompent-se la relació quan el nombre d'aspirants coincidisca amb el nombre de places convocades.

Aquesta relació es publicarà en el tauler d'anuncis del departament i complementàriament i sense caràcter oficial en el servidor UPV.notícies, grup de notícies UPV.administració que pot ser consultat a través de la web de la UPV, en el menú en el menú Perfiles / PAS i PDI / Eines i Recursos: http://www.upv.es/bin2/tablon?newsgroup=UPV.administracio&P_ESTILO=300&P_ID=v. Així com certificació en la qual es faça constar el dia de la seua publicació en el citat tauler d'anuncis. La publicació en el tauler d'anuncis del departament tindrà caràcter de notificació als concursants d'acord amb el previst en l'article 45.1 b) de la Llei 39/2015.

Finalment, es traslladarà al Servei de Recursos Humans les actes del concurs, incloent la proposta de nomenament al rector de l'aspirant amb major puntuació, a fi de formalitzar la contractació laboral, constituint-se amb la resta d'aspirants que hagen superat les dues fases del procés de selecció, una llista de reserva, segons l'ordre de puntuació final obtingut, que s'utilitzarà per a formalitzar, si escau, contractacions de durada determinada per a atendre necessitats sobrevingudes o substitucions.



10. Característiques dels contractes

· Tipus de contracte: contracte laboral de naturalesa especial

· Durada: 2 anys, prorrogables si escau fins a un màxim de 3 anys més. La durada màxima del contracte més les possibles prorrogues no podrà superar els 5 anys.

En qualsevol cas el temps total de durada conjunta entre aquesta figura contractual i la d'ajudant en aquesta o diferent universitat no podrà excedir de vuit anys.

· Dedicació a temps complet. Nombre d'hores setmanals 37'5

· Activitats a exercir: les funcions a exercir inclouen obligacions docents (8 hores lectives i 6 de tutoria), i de recerca, així com atenció a les necessitats de gestió i administració del departament.



· Retribucions: les retribucions venen determinades en el Decret 174/2002, de 15 d'octubre, del Govern Valencià, considerant-se si escau aquelles variacions que aproven les administracions competents així com els òrgans de la Universitat Politècnica de València.



11. Documentació

Els candidats proposats per a la provisió de les places hauran de presentar la següent documentació:

a) Fotocòpia del DNI o passaport.

b) Fotocòpia acarada del títol.

c) Certificat mèdic oficial de no patir malaltia ni defecte físic o psíquic que li impedisca l'exercici de les funcions corresponents.



d) Declaració jurada de no haver sigut separat de l'Administració Pública en virtut d'expedient disciplinari, i no trobar-se inhabilitat per a l'exercici de la funció pública.

e) Fotocòpia acarada de l'avaluació positiva de la seua activitat.



12. Formalització i signatura dels contractes

El termini d'incorporació del candidat proposat serà establit en la resolució d'adjudicació, no podent ser superior a un mes des d'aquesta resolució. En el termini d'incorporació i amb anterioritat a l'inici de la prestació de serveis el candidat haurà de presentar la documentació a dalt indicada, que acredita que reuneix tots els requisits assenyalats en la convocatòria, així com els establits en la normativa aplicable i haurà de procedir a la formalització i signatura del contracte i alta en el règim de seguretat social corresponent.

En cas de no formalitzar-se el contracte en el termini anteriorment indicat, el candidat proposat perdrà el dret procedint-se a la contractació de l'aspirant següent, per l'ordre de puntuació.



13. Recursos

Contra les resolucions del departament i de les comissions de selecció podrà interposar-se recurs d'alçada, en el termini d'un mes comptador a partir de l'endemà de la publicació d'aquestes resolucions, tot açò de conformitat amb el que es disposa en els articles 121 i 122, de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Aquest recurs es podrà interposar davant l'òrgan que va dictar l'acte que s'impugna o davant el rector com a òrgan competent per a resoldre-ho.

Contra aquesta convocatòria i les seues bases, que posen fi a la via administrativa, la persona interessada podrà interposar recurs contenciós administratiu davant el jutjat del contenciós administratiu corresponent, en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el DOGV. Així mateix, amb caràcter potestatiu, es podrà interposar recurs de reposició, en el termini d'un mes des de l'endemà de la publicació, davant el mateix òrgan que ha dictat la resolució. Tot açò de conformitat amb l'establit en els articles 112, 114, 115, 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i els articles 8, 14.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.



Tot açò sense perjudici que s'utilitze qualsevol altre recurs que per al seu dret estime convenient.



València, 10 de juny de 2019.– El rector: Francisco José Mora Mas.

Mapa web