Ficha disposicion

Ficha disposicion





Ajuntament de Tavernes de la Valldigna. Bases específiques per a la provisió en propietat de places de tècnic o tècnica mitjans d'informàtica i formació de borsa de treball per procés de consolidació o estabilització de l'ocupació temporal.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 9111 de 21.06.2021
Número identificador:  2021/5859
Referència Base de Dades:  006150/2021
 

  • Anàlisi documental

    Texto
    Texto Texto2
    Origen de disposició: Ajuntament
    Grup temàtic: Ocupació pública
    Descriptors:
      Temàtics: ofertes d'ocupació pública i oposicions, Grup A, subgrup A2. Titulació universitària de grau
      Descriptors toponímics: Tavernes de La Valldigna



Bases específiques per a la provisió en propietat de places de tècnic o tècnica mitjans d'informàtica i formació de borsa de treball per procés de consolidació o estabilització de l'ocupació temporal. [2021/5859]

Mitjançant el Decret 202101687, de 19 de maig de 2021, de la Regidoria Delegació de Personal s'ha resolt el següent:



Primer

Aprovar les següents bases específiques:



Bases específiques que han de regir el procés de selecció per a la provisió en propietat de places de personal funcionari, tècnic mitjà d'informàtica, (subgrup A2) incloses a l'oferta pública d'ocupació i formació de borsa de treball. (Exp 004-0080/2021).



1. Objecte de la convocatòria

Aquestes bases específiques tenen per objecte desenvolupar les previsions fetes en les bases generals que han de regir les convocatòries dels processos per a la selecció de les places incloses en les distintes ofertes d'ocupació pública de l'Ajuntament de Tavernes de la Valldigna, aprovades mitjançant Decret de data 10 de maig de 2005. Aquestes bases van ser publicades en el Butlletí Oficial de la Província (BOP) de data 15 de juny de 2005, així com en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) de data 22 de juny de 2005 (exp. 4-053/2005).

Des de l'aprovació, aquests bases han estat modificades per tal d'ajustar-les a les normes legals posteriors i a la casuística i pràctica administrativa adequada en les següents ocasions:



Data Decret de modificació Expedient Publicació BOPV Publicació DOGV

25 de juny de 2007 4-053/2007 11 juliol 2007 8 agost 2007

10 de maig de 2010 4-053/2010 27 maig 2010 26 maig 2010

31 d'octubre de 2011 4-084/2011 15 novembre 2011 8 novembre 2011

27 de gener de 2012 4-084/2011 27 febrer 2012 24 febrer 2012

6 de març de 2018 4-063/2018 5 abril 2018 9 abril 2018





Principalment, l'objecte d'aquests bases específiques és regular el procés selectiu per a la provisió en propietat de les places de funcionari, tècnic mitjà d'informàtica, subgrup a2, incloses en l'oferta d'ocupació pública d'aquest ajuntament.

Les característiques de les places actualment incloses a l'OPE 2018, són les següents:



Denominació: tècnic mitjà d'informàtica

Naturalesa: personal funcionari

Grup: Subgrup A2 (art. 76 TRLEBEP).

Escala: administració especial.

Subescala: tècnica.

Classe: Mitjana.

Categoria: ---.

Nombre de vacants: Una (OPE 2018; BOP 2-3-2020 i DOGV 9-3-2020).

Torn de selecció: Consolidació o estabilització d'ocupació temporal.



Procediment de selecció: concurs oposició.

Llocs de treball a consolidar:

A020 Tècnic Nivell 22 Informàtica.



En el supòsit de no procedir a cobrir la plaça vacant anteriorment detallada mitjançant el torn de consolidació o estabilització, es cobrirà pel torn lliure, per la qual cosa, donat eixe cas, hauran d'aprovar-se les bases corresponents al torn procedent.

Correspon fer declaració respecte del que preveu el Pla d'Igualtat entre Homes i Dones dels Empleats al servei d'aquest ajuntament amb relació al sexe infrarepresentat en el total del personal adscrit a aquest tipus de places en aquest ajuntament a favor del sexe femení, ja que és eixe el sexe infrarepresentat en el total del personal tècnic de l'Activitat d'Informàtica en aquest ajuntament.



Igualment, és objecte d'aquest procés selectiu la constitució d'una borsa de treball amb els aspirants que participen en el procés de selecció.



2. Legislació aplicable

En tot el que no preveuen aquests bases, s'aplicaran les bases generals que han de regir les convocatòries de les proves selectives per a la selecció de les places incloses en les distintes ofertes d'ocupació pública de l'Ajuntament de Tavernes de la Valldigna, així com el que estableixen les disposicions mencionades en les bases generals i altres normes que hi siguen aplicables.



3. Requisits dels aspirants

Els aspirants han de tenir els següents requisits:

– Estar en possessió del títol universitari d'Enginyeria Tècnica en Informàtica, Diplomatura en Informàtica, Enginyeria Superior en Informàtica o Grau d'Informàtica, o altre títol equivalent als anteriors, o bé, estar en condicions d'obtindre'ls en la data en què acabe el termini de presentació d'instàncies.

En tot cas, els aspirants han d'aportar l'equivalència per mitjà de certificat expedit a aquest efecte per l'administració competent en cada cas.

– Tindre complits setze anys i no superar l'edat màxima de jubilació forçosa.

– Tenir la nacionalitat espanyola, sense perjudici del que s'estableix a l'article 57 del text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic (TRLEBEP).

– No patir malaltia, ni estar afectat per limitació física o psíquica incompatible amb l'exercici de les funcions pròpies de les places convocades, o que les impossibilite.

– No haver estat separat, mitjançant expedient disciplinari, del servei de cap administració pública, ni estar inhabilitat per a l'exercici de les funcions públiques, ni estar complint la sanció ferma d'ocupació i sou del seu lloc de treball com empleat públic.

– No haver sigut condemnat per sentència ferma per algun delicte contra la llibertat i indemnitat sexual, conforme al que es disposa en l'article 13.5 de la Llei orgànica 1/1996, de 15 de gener, de Protecció Jurídica del Menor, de modificació parcial del Codi Civil i de la Llei d'enjudiciament civil.



4. Pagament dels drets d'examen

Qui vulga participar en les proves d'accés ha de sol·licitar-ho mitjançant la instància corresponent, amb el pagament dels drets de participació en el procés selectiu, tot això de conformitat amb l'ordenança fiscal reguladora de la taxa per a la realització de proves selectives d'accés a la funció pública, sense que calga incorporar-hi el justificant de pagament, la qual cosa comprovaran d'ofici els serveis municipals.



El pagament de la taxa de participació en les proves selectives s'ha de fer dins del termini de presentació de sol·licituds. L'aspirant que no pague les taxes, o les pague fora d'eixe termini, serà declarat exclòs de participar en el procés selectiu en les llistes d'aspirants admesos, per entendre que desisteix tàcitament de participar en el procés de selecció.





5. Proves selectives

El procés selectiu constarà de dues fases: oposició i concurs.

La fase d'oposició serà prèvia a la valoració de la fase de concurs.





A) Oposició.

Els exercicis de la fase d'oposició són els següents:



Primer exercici: (teoricopràctic). De caràcter obligatori i eliminatori.

Aquest exercici consistirà en la superació de 2 proves, una de caràcter teòric i l'altra de caràcter pràctic.

La puntuació màxima a obtenir en aquest exercici serà de 45 punts, essent necessari per a superar-lo una puntuació igual o superior a 22,50 punts així com haver optés la puntuació mínima per a superar cadascuna de les proves en què consisteix l'exercici.

1.A) Prova teòrica: Obligatòria i eliminatòria. Prova tipus test.

Consistirà en la realització d'una prova de coneixements referida als continguts del programa temari de les bases, a través d'un qüestionari de 50 preguntes tipus test amb 3 respostes alternatives de les quals sols una serà la resposta correcta.

El temps de duració de l'exercici serà determinat pel tribunal immediatament abans de començar l'exercici segons la dificultat de la prova plantejada.

Les respostes en blanc o incorrectes no penalitzaran ni descomptaran cap puntuació.

La qualificació d'aquest exercici serà de 0 a 15 punts, i caldrà obtenir-ne un mínim de 5,25 per superar-lo.

1.B) Prova pràctica: Obligatòria i eliminatòria.

Consistirà a resoldre per escrit o mitjançant treballs pràctics dos supòsits pràctics a triar entre tres supòsits que plantejarà el tribunal immediatament abans del començament de la prova, amb un nivell de dificultat adequat al nivell de les places convocades i relacionat amb les tasques pròpies de la plaça que es convoca i el temari de la convocatòria. Els supòsits plantejats versaran sobre la matèria dels temes enumerats en el temari d'aquesta convocatòria.

Per a resoldre els supòsits plantejats, s'utilitzarà l'ordinador personal de cada aspirant, amb els programes d'ofimàtica, gestió documental o gestió d'expedients que siguen necessaris. En eixe cas, no es valorarà cap exercici si no està resolt en suport informàtic.

Igualment, en vista de les característiques de l'exercici proposat, els aspirants podran servir-se en aquesta prova dels textos legals, comentaris doctrinals, llibres de consulta, bases de dades legislatives o de jurisprudència o qualssevol altres publicacions en paper o format digital que puguen utilitzar normalment en l'exercici del seu treball.

Aquesta prova serà avaluada entre 0 i 30 punts, i seran eliminats els aspirants que no obtinguen una puntuació mínima de 10,50 punts.



Segon exercici. (Valencià) De caràcter obligatori i no eliminatori.



Consistirà en la valoració pel tribunal dels coneixements de valencià dels aspirants, relacionats amb les funcions pròpies de la plaça convocada.

La duració serà establida pel tribunal en vista de la dificultat de l'exercici proposat; la dificultat s'adequarà a la categoria i nivell del perfil lingüístic de la plaça que es convoca.

Aquesta prova serà escrita i consistirà en la redacció d'un text proposat pel tribunal qualificador que tindrà relació amb les tasques pròpies de la plaça convocada.

Els exercicis escrits de redacció es valoraran mitjançant els següents criteris:

Valoració gramatical (crèdit de punts: 11,250)

Descomptaran 0,375 punts: errors en accents, dièresis, apostrofacions, contraccions, majúscules, errors de puntuació greus (que afecten la comprensió) o repetitius, etc.

Descomptaran 0,495 punts: faltes d'ortografia (excepte les valorades en l'apartat anterior), de morfosintaxi i de lèxic.

– Com que hi ha limitació de text, la repetició d'un error comptarà tantes voltes com s'haja produït.

Adequació (crèdit de punts: 3,750)

– Es valorarà que la redacció s'ajuste al que es demana.

– Es valoraran els recursos lingüístics emprats.

– Si en la primera part es perden tots els crèdits, la segona no es valorarà.

– Es penalitzarà superar el màxim de paraules escrites. Es descomptaran 0,03 punts per cada paraula que supere el màxim establert.

Aquest exercici es qualificarà de 0 a 15 punts.



B) Concurs:

Una vegada acabada la fase d'oposició, tindrà lloc la valoració de la fase de concurs entre els aspirants que hagen superat la fase d'oposició.



Els mèrits dels aspirants s'han d'enumerar juntament amb la sol·licitud de participació en les proves selectives, i han d'estar referits únicament als mèrits que els aspirants tenen fins a la data de finalització del termini de presentació de sol·licitud de participació en les proves selectives.

Amb independència del que disposen les bases generals que hi siguen aplicables, per no contradir el que determinen aquestes bases específiques, els documents acreditatius dels mèrits de la fase d'oposició els presentaran únicament els aspirants que han superat la fase d'oposició.

A aquest efecte, una vegada finalitzat l'últim exercici eliminatori de la fase d'oposició, juntament amb la publicació de l'anunci de les puntuacions corresponents, als aspirants que continuen en el procediment selectiu per haver superat els exercicis eliminatoris se'ls donarà un termini de 5 dies per a aportar els originals o la còpia compulsada dels mèrits enumerats juntament amb la sol·licitud de participació en les proves selectives. En les dependències del Registre d'aquest ajuntament es farà l'arreplega, registre, comprovació i compulsa dels mèrits declarats en el moment de presentació de la sol·licitud d'admissió en el procés i participació en les proves selectives.



Sols es valoraran en la fase de concurs els mèrits degudament acreditats que es corresponguen amb els mèrits enumerats juntament amb la sol·licitud abans esmentada, que es presenten dins del termini de 5 dies abans esmentat, tot això sense perjudici de l'esmena o aclariment d'algun mèrit que siga requerida pel tribunal.

Els mèrits que es valoren en la fase de concurs són els següents:

a) Experiència: la prestació de serveis professionals com a funcionari o contractat laboral, en places de la mateixa categoria de la plaça convocada. És a dir, places d'Enginyer Informàtic, Tècnic d'Informàtica, Programador o Analista Informàtic o denominacions similars, subgrup A2.

b) Titulacions: es valorarà estar en possessió de les titulacions que es detallen en aquest apartat que siguen diferents de les que l'aspirant presente o al·legue com a requisit.

c) Coneixements de valencià: únicament seran avaluables els certificats expedits per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, Escola Oficial d'Idiomes, universitats o altres organismes oficials amb la deguda acreditació de l'equivalència.

d) Altres mèrits:

1. Treball per compte propi o aliè com a Enginyer Informàtic, Tècnic d'Informàtica, Programador o Analista Informàtic o denominacions similars.

2. Coneixement de llengües o idiomes comunitàries.

3. Diversitat funcional.

e) Cursos: es valorarà l'assistència i/o aprofitament a cursos amb certificat acreditatiu, sempre que tinguen una relació estreta amb les activitats, coneixements i/o experiència pròpies de les places convocades, i estiga reflectida de manera expressa la seua duració en hores lectives. Igualment, en compliment del Pla d'Igualtat es valorarà la formació en matèria de gènere i igualtat.



Mèrits a valorar Puntuació màxima Valoració

Experiència en aquest ajuntament 17,5 punts 0,25 punts per cada mes de serveis en la categoria convocada en aquest ajuntament fins a un màxim de 17,5 punts.

Experiència en altres administracions 5 punts 0,15 punts per cada mes de serveis en la categoria convocada en altres administracions locals fins a un màxim de 5 punts.

0,075 punts per cada mes de serveis en la categoria convocada en altres administracions públiques fins a un màxim de 5 punts.

Titulacions diferents de la que es presenta com a requisit d'accés 5 punts Diplomat universitari: 4,375 punts

Grau Universitari: Llicenciat universitari, màster universitari, doctorat: 5,00 punts

Valencià 5 punts Oral / Nivell A2 del MCER: 1,25 punts

Elemental / Nivell B1 del MCER: 2,50 punts

– -– / Nivell B2 del MCER: 3,125 punts

Mitjà / Nivell C1 del MCER: 3,75 punts

Llenguatge administratiu / sense equivalència del MCER: 4,375 punts Superior / Nivell C2 del MCER: 5,00 punts

Es comptarà el certificat superior acreditat.

Altres mèrits 2,5 punt 1. Treball per compte propi o aliè com a Enginyer Informàtic, Tècnic d'Informàtica, Programador o Analista Informàtic o denominacions similars:



Per cada mes complet de treball 0,02 punts fins a un màxim de 0.60 punts.



2. Coneixement de llengües reconegudes en l'àmbit comunitari (màxim 1,50 punts):

Es valoraran cada nivell del marc europeu segons la següent taula d'equivalències:

Nivell Bàsic = Nivell A2 del MCER 0,50 punts

Nivell Intermedi = Nivell B1 del MCER 0.75 punts

Nivell Avançat = Nivell B2 del MCER 1,00 punts

Nivell C1 = Nivell C1 del MCER 1,25 punts

Nivell C2 = Nivell C2 del MCER 1,50 punts

Es comptarà el certificat superior de cada llengua acreditada.

3. Diversitat funcional (màxim 0,60 punts):

Diversitat superior al 33 % 0,30 punts.

Diversitat superior al 66 % 0,60 punts

Cursos 5 punts 0,0625 punts per hora de curs o acció formativa.

Puntuació màxima 40 punts 40 % del total possible (60 oposició – 40 concurs)





Acreditacions: per a valorar els mèrits referits han d'acreditar-se en la forma que a continuació es detalla:

a) Experiència: mitjançant certificat expedit per l'òrgan competent de l'administració on s'hagen prestat els serveis, que es detallarà per mesos complets de serveis prestats.

b) Titulacions superiors: mitjançant l'aportació de l'original o còpia degudament compulsada o electrònica autèntica del títol expedit per l'organisme públic competent.

c) Coneixements de valencià: mitjançant l'aportació de l'original o còpia degudament compulsada o electrònica autèntica del títol expedit per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià o altres organismes oficials, si escau, original o còpia compulsada del títol equivalent, sempre que l'aspirant acredite l'equivalència de l'organisme competent.

d) Altres mèrits:

1. Treball per compte propi o aliè com a Enginyer Informàtic, Tècnic d'Informàtica, Programador o Analista Informàtic o denominacions similars: Còpia del contracte de treball o altre document acreditatiu, tots dos acompanyats del document de temps i períodes de cotitzacions a la seguretat social en el grup cotització 02 o 01.

2. Coneixement de llengües comunitàries: Els idiomes comunitaris s'acreditaran mitjançant certificat de coneixements de l'Escola Oficial d'Idiomes i/o universitats, o títols equivalents degudament, acreditada aquesta circumstància per l'aspirant.

3. Diversitat funcional: certificat emés per l'organisme competent en què s'acredite el grau de diversitat funcional.

e) Cursos: la realització de cursos s'acreditarà a través de certificats o diplomes, i es valorarà únicament si van ser organitzats o convocats per universitats, instituts o escoles oficials de formació de funcionaris, i altres entitats o centres docents públics o privats dels prevists en la Llei orgànica 8/1985, de 13 de juliol, reguladora del dret a l'educació, quan hagen sigut homologats pels instituts o escoles oficials de formació de funcionaris o per la universitat, o estiguen inclosos dins del marc dels plans de formació contínua de les administracions públiques. No es podran valorar ni es tindran en compte els cursos que no expressen la duració en hores lectives.





6. Creació d'una borsa de treball preferent i borsa de treball supletòria

– Borsa de treball preferent:

De conformitat amb el que disposa el Pla d'Ordenació de Recursos Humans aprovat mitjançant acord del Ple de la Corporació de data 10 de febrer de 2020 (punt 2.2 de l'ordre del dia), publicat en el tauler electrònic de l'Ajuntament i en el DOGV de data 9 de març de 2020, els que tinguen un nomenament com a funcionaris interins que ocupen els llocs de treball que han estat objecte de convocatòria pel torn de consolidació o estabilització d'ocupació temporal, en cas que no superen el procés de consolidació o estabilització convocat o no siguen proposats pel tribunal per a nomenar-los com a funcionaris en propietat, constituiran una borsa de treball per a futurs nomenaments com a funcionaris interins, que tindrà prioritat sobre qualsevol borsa de treball que es constituïsca o s'haja constituït amb anterioritat.



L'ordre de prioritat dins d'aquesta borsa de treball preferent estarà donada per la suma dels punts totals obtinguts en el procés selectiu convocat per consolidació o estabilització d'ocupació temporal, i serà un requisit imprescindible per a formar part de la borsa preferent haver participat en aquest procés selectiu.

– Borsa de treball supletòria:

Pel que fa a la resta d'aspirants del procés selectiu, es constituirà una borsa de treball supletòria respecte de l'anterior, segons les normes i criteris establerts en les bases generals de funcionament i constitució de les borses de treball vigents en el moment de finalització d'aquest procés de selecció de consolidació o estabilització d'ocupació temporal.





7. Programa de temes

Matèries comunes

Tema 1. La Constitució Espanyola de 1978. Principis generals. Drets i deures fonamentals dels espanyols. La seua protecció. El recurs d'empara. El Defensor del Poble. La Corona en la Constitució Espanyola. Les Corts Generals. El Tribunal Constitucional.

Tema 2. El Govern i l'Administració, Relacions entre el Govern i les Corts Generals. El poder judicial. Regulació constitucional de la justícia. El Consell General del Poder Judicial.

Tema 3. Organització territorial de l'Estat. Els Estatuts d'Autonomia. El seu significat. Especial referència a l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana: Principis generals i la seua organització.

Tema 4. Fonts del dret públic. La Llei: concepte, caràcters, classes. Normes del Govern amb força de Llei. El Reglament: les seues classes. Altres fonts del dret administratiu. Els tractats internacionals.



Tema 5. Principis generals del procediment administratiu. Normes reguladores. Fases del procediment administratiu. Terminació del procediment: el règim del silenci administratiu. El desistiment, la renúncia, la caducitat. L'execució forçosa dels actes administratius.



Tema 6. Els recursos administratius. Classes: recurs d'alçada, recurs de reposició i recurs de revisió. El recurs contenciós administratiu.



Tema 7. Règim local espanyol. Principis constitucionals. La Província en el règim local. Organització provincial. Competències.

Tema 8. El Municipi. El terme municipal. La població. L'empadronament. Consideració especial del veí. Informació i participació ciutadana. Organització municipal. Competències. Municipis de gran població.

Tema 9. Personal al servei de l'Administració Local. La funció pública local i la seua organització. Drets i deures dels empleats públics locals. Carrera administrativa i retribucions. Incompatibilitats. Règim disciplinari.

Tema 10. Els contractes en les administracions locals: principis generals i especialitats en relació amb el règim general de la contractació de les administracions públiques. Les atribucions dels òrgans de les Corporacions Locals en matèria de contractació. Extinció dels contractes, garanties i responsabilitat.

Tema 11. Les formes d'activitat de les Entitats Locals. La intervenció administrativa en l'activitat privada. El servei públic en l'esfera local. Les subvencions.

Tema 12. Els Pressupostos Locals: concepte, principis i estructura.





Matèries específiques

Tema 13. Normativa sobre Protecció de Dades de Caràcter Personal. El reglament Europeu i la legislació i normativa interna espanyola. Àmbit d'aplicació, conceptes, principis, drets dels afectats, mesures de seguretat i règim sancionador.

Tema 14. L'Esquema Nacional de Seguretat. Principis bàsics. La seguretat com un procés integral. Categorització dels sistemes d'informació. Rols i responsabilitats. Mesures de seguretat. El document de seguretat.

Tema 15. Guia d'aplicació de la Norma Tècnica d'Interoperabilitat de Catàleg d'estàndards.

Tema 16. Guia d'aplicació de la Norma Tècnica d'Interoperabilitat de Document Electrònic.

Tema 17. Guia d'aplicació de la Norma Tècnica d'Interoperabilitat de Digitalització de Documents.

Tema 18. Guia d'aplicació de la Norma Tècnica d'Interoperabilitat d'Expedient Electrònic.

Tema 19. Guia d'aplicació de la Norma Tècnica d'Interoperabilitat de Política de firma i segells electrònics i de certificats de l'administració.

Tema 20. Guia d'aplicació de la Norma Tècnica d'Interoperabilitat de Relació de Models de dades.

Tema 21. Guia d'aplicació de la Norma Tècnica d'Interoperabilitat de Política de gestió de documents electrònics.

Tema 22. Guia d'aplicació de la Norma Tècnica d'Interoperabilitat de Requisits de connexió a la xarxa de comunicacions de les Administracions Públiques espanyoles.

Tema 23. Guia d'aplicació de la Norma Tècnica d'Interoperabilitat de Procediments de copiat autèntic i conversió entre documents electrònics.

Tema 24. Guia d'aplicació de la Norma Tècnica d'Interoperabilitat de Model de Dades per a l'intercanvi de registres entre les Entitats Registrals: SICRES 3.0.

Tema 25. Guia d'aplicació de la Norma Tècnica d'Interoperabilitat de Reutilització de recursos d'informació.

Tema 26. Guia d'adequació a l'ENI.

Tema 27. Govern obert. Transparència i participació ciutadana.



Tema 28. Administració electrònica i serveis al ciutadà (I). La informació administrativa. El sistema d'informació administrativa (SIA).



Tema 29. Administració electrònica i serveis al ciutadà (II). Sistemes d'identificació. La plataforma Cl@ve. Altres sistemes d'identificació diferents dels basats en l'úso de certificats electrònics.



Tema 30. Administració electrònica i serveis al ciutadà (III). La sede electrónica. La carpeta ciutadana.

Tema 31. Administració electrònica i serveis al ciutadà (IV). La representació en l'administració electrònica. El registre d'apoderament. El registre de funcionaris habilitats.

Tema 32. La firma electrònica (I). Normativa de firma electrònica. Infraestructura de clau pública (PKI). DNI electrònic.

Tema 33. La firma electrònica (II). Sistemes de firma basats en codi segur de verificació (CSV).

Tema 34. La firma electrònica (III). Sistemes de firma en l'Administració pública. El certificat d'empleat públic. Certificats electrònics de seu i segell.

Tema 35. Plataforma d'intermediació: Serveis de verificació i consulta de dades.

Tema 36. Administració de servidors (I): Concepte i funcions del servidor. Tipus de servidors existents. Requeriments dels sistemes operatius de xarxa. Requeriments d'un servidor. Discos durs: Particions. Multivolum. Mirall. RAID (RAID 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 10 i 50). Els sistemes de fitxers: Conceptes de FAT, FAT32, NTFS, usf i ext2, HSFS. Dispositius de còpia de seguretat: Conceptes de DAT, DLT, AIT, LTO, Llibreries de còpia. Còpies de seguretat: Còpia de seguretat completa. Polítiques de còpies de seguretat. Impressores: Característiques fonamentals de les impressores làser, de raig de tinta i impressores remotes. El corrent elèctric: problemes més habituals respece al disseny de la disposició dels equipaments informàtics. La presa de terra. SAIs. Seguretat dels servidors: Seguretat física. Seguretat de programari. Tasques o responsabilitats bàsiques de l'administrador de servidors.



Tema 37. Administració d'usuaris: Disseny de l'entorn d'usuaris: Concepte. Criteris i objectius. Necessitats generals de l'usuari. Disseny del sistema informàtic. Distribució d'aplicacions. La taula d'aplicacions. Disseny en els servidors: Distribució dels discos. Accés a la informació. Privilegis. Configuració d'estacions de treball: Aplicacions comunes en el servidor. Aplicacions comunes als clients. Creació de l'estació model. Imatges de disc. Manteniment de les estacions de treball: Manteniment de l'equipament. Extreure dades d'un equip. Tasques periòdiques de manteniment (Manteniment en el servidor, Virus. Control remot. Actualització diferida). Documentació i procediments (Procediments i programari) Formació de l'usuari. Centre d'atenció a l'usuari (CAU). Responsabilitats de l'administrador d'usuaris.



Tema 38. Microsoft © Windows 2012 Server. Directori Actiu (I): Concepte de servei de directori i característiques. Esquema de directori Actiu: Concepte. Objectes de classe d'esquema i objectes d'atribut d'esquema. Components de directori Actiu: Estructures lògiques (Concepte de Domini, Unitat Organitzativa, Arbres i Boscos). Estructures físiques (concepte de Llocs i Controladors de Domini). Funcions dels controladors de domini.

Tema 39. Microsoft © Windows 2012 Server. Directori Actiu (II): Serveis de Catàleg Global: Concepte i funcions. Procés de consulta al Catàleg Global. Conceptes i tasques d'administració: Replicació (Concepte. Informació replicada). Replicació de la informació (Característiques bàsiques de la replicació dins d'un Lloc i entre Llocs).



Tema 40. Microsoft © Windows 2012 Server. Directori Actiu (III): Conceptes i tasques d'administració: Relacions de confiança (característiques i compatibilitats). Directives de Grup (concepte i aplicació de les directives de grup). Nombres d'Objectes (nom complet i nom complet relatiu. Concepte d'identificador únic global GUID).



Tema 41. Microsoft © Windows 2003 Server. Directori Actiu (VI): Grups: Concepte de grup, tipus i àmbits. Control d'Accesos: Concepte de permís. Jerarquia dels permisos de permetre, denegar i estàndar. Concepte de permisos efectius i especials. Directives de grup (GPO): Concepte. GPO locals i no locals. Jerarquia d'aplicació. Administració del registre de seguretat: Concepte. Registres de seguretat predeterminats. Concepte de plantilla de seguretat.

Tema 42. Virtualització de servidors en VMware© Infrastruture (Conceptes bàsics I): concepte de virtualització i de màquines virtuals. Components bàsics de xarxa. Concepte i funcionament bàsic dels adaptadors de xarxa virtuals. Concepte i funcionament bàsic de switch virtuals. Concepte i funcionament bàsic de ports virtuals. Concepte i funcionament bàsic VLAN. Concepte de hosts, clusters i piscina de recursos (resource pools).

Tema 43. Virtualització de servidors en VMware© Infrastruture (Conceptes bàsics II): Concepte i funcions bàsiques d'ESX Server. Concepte de fitxer VMDK. Concepte i funcionament bàsic de VMotion. Concepte i funcions bàsiques de VirtualCenter. Concepte i funcions bàsiques de Virtual SMP. Concepte i funcions bàsiques de HA. Concepte i funcions bàsiques de DRS.

Tema 44. Virtualització de servidors en VMware© Infrastruture ESX (Backups i recuperació de desastres): Tipus de desastres. Mètodes i estratègies de recuperació. Backup de servidors ESX i continuïtat del negoci. Components crítics de la consola del sistema operatiu. Opcions de «backing up» del servei de consola; avantatges i inconvenients de cadascuna. Copia de seguretat i recuperació de màquines virtuals.



Tema 45. Conceptes bàsics del sistema operatiu Linux.

Tema 46. Malware: Concepte i funcionament i prevenció de sypware, adware, dialers i cookies. Spam: Característiques i tipus. Mètodes emprats per a la distribució d'espam. Perjudicis i protecció. Phising: Concepte i característiques tècniques. Forma de distribució i funcionament. Forma de reconeixement i prevenció. Ramsonware.

Tema 47. HTML Elements, atributs, tags, estructura d'una página HTML, estils, format de lletres, colors, cites, vincles, imatges, comentaris, taules, aliniaments, espaiat, rutes de recursos. Elements Semàntics.



Tema 48. HTML Responsive Dessing. Components i elements intervinents.

Tema 49. Formularis. Tipus de controls i funcionament. Multimedia.



Tema 50. Java

Tema 51. Wordpress.

Tema 52. Bases de dades. Llenguatge SQL.

Tema 53. Accessibilitat, disseny universal i usabilitat. Accessibilitat i usabilitat de les tecnologies, productes i serveis relacionats amb la societat de la informació.

Tema 54. El Real decret 1112/2018 sobre accessibilitat dels llocs web i aplicacions mòbils del sector públic.

Tema 55. Introducció al GIS (1). Capes, vistes, llegendes, accions, eines, sistemes de referència, escales. Dades geogràfiques i no geográfiques, ràster, vectorials. Entitats, atributs, anàlisi espacial. Registres, camps i taules. Tipus de símbols. Tipus de format d'arxiu.

Tema 56. Introducció al GIS (2) Procés de digitalització. Georeferenciació. Fonts de dades. Resolució espacial i espectral. Anàlisi ràster. Topologia: normes, eines, distància de captura. Famílies de projeccions cartogràfiques. Conformitat. Disseny de mapes. Anàlisis vectorial. Eines d'anàlisi vectorial. Anàlisi espacial (interpolació).

Tema 57. Legislació per la igualtat efectiva de dones i homes i per a promoure la conciliació de la vida familiar i laboral de les persones treballadores. Pla d'igualtat per a empleades i empleats de l'Ajuntament.



Tema 58. La Llei 31/1995, de 8 de novembre, de Prevenció de Riscos Laborals: dret a la protecció enfront dels riscos laborals. Obligacions dels treballadors en matèria de prevenció de riscos. Delegats de Prevenció. Comitè de Seguretat i Salut. Condicions generals de seguretat en els treballs d'oficina i treballs socials, esforç físic, postural i visual.



Tema 59. L'organització municipal de l'ajuntament de Tavernes de la Valldigna. L'organigrama dels seus òrgans unipersonals i col·legiats. Protecció de dades i accés a la informació i transparència a l'Ajuntament de Tavernes: el Reglament Europeu de Protecció de Dades i la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de dades: àmbit d'aplicació, conceptes, principis, drets dels afectats, mesures de seguretat i règim sancionador; La Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.



Tema 60. Ordenances i reglaments de l'Ajuntament de Tavernes de la Valldigna. Especial referència als següents:

– Reglament orgànic municipal.

– Reglament d'actuació preferencial del valencià.

– Reglament de participació ciutadana.

– Ordenança municipal de transparència, accés a la informació pública i reutilització.

– Ordenança reguladora de l'administració electrònica.



Segon

Publicar aquests bases en el tauler electrònic d'edictes municipal, en el Butlletí Oficial de la Província de València, Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i la pàgina web de l'Ajuntament de Tavernes de la Valldigna (www.tavernes.es).



Tercer

Igualment, significar que aquest acte, de conformitat amb l'article 52.2 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, posa fi a la via administrativa.

Contra aquest acte es poden interposar els següents recursos:

– Amb caràcter potestatiu, recurs de reposició o impugnar-lo directament davant la jurisdicció contenciosa administrativa.

En el supòsit que s'interpose el recurs de reposició, s'ha de fer davant de l'òrgan municipal que va dictar l'acte en el termini d'un mes comptador des de l'endemà del dia que va tenir lloc la notificació de l'acte. La interposició impedirà, fins a la resolució expressa o presumpta, la utilització de la via contenciosa administrativa, de conformitat amb la legislació de procediment administratiu. El recurs de reposició caldrà que es resolga i es notifique en el termini d'un mes; en cas contrari, s'entendrà desestimat i quedarà oberta la via contenciosa administrativa.

– En el supòsit que es decidisca interposar el recurs contenciós administratiu directament, es farà davant del Jutjat Contenciós Administratiu de València, en els terminis següents:

– Dos mesos comptats des de l'endemà de la notificació de l'acte administratiu que s'impugna.

– Dos mesos des del dia en què es notifique la resolució del recurs de reposició presentat.

– Sis mesos des del transcurs d'un mes des de la interposició del recurs de reposició sense que es notifique la resolució.

Tot això sense perjudici que es faça ús de qualsevol altra acció o recurs que s'estime convenient en defensa dels drets dels interessats».





La qual cosa es fa pública per a general coneixement.



Tavernes de la Valldigna, 24 de maig de 2021.– El cap de l'activitat de recursos humans i gestió de personal: Valentín Vercher Manclús.

Mapa web