Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 4 de juny de 2021, de la Universitat Politècnica de València, per la qual es convoca concurs d'accés a places de cossos docents universitaris.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 9116 de 29.06.2021
Número identificador:  2021/6608
Referència Base de Dades:  006415/2021
 



RESOLUCIÓ de 4 de juny de 2021, de la Universitat Politècnica de València, per la qual es convoca concurs d'accés a places de cossos docents universitaris. [2021/6608]

Per Resolució de 27 de juliol, del rector, ha sigut publicada l'oferta d'ocupació pública del personal docent i investigador per a l'any 2018 (DOGV 02/08/2018) . En aquesta oferta s'inclouen, a més de places per a l'accés pel torn lliure i el de promoció interna, 22 places de professor titular d'universitat o de professor contractat doctor per a l'accés restringit, en aquella categoria per a la qual estiga acreditat, de personal investigador doctor que haja finalitzat el Programa Ramón y Cajal i haja obtingut el certificat I3, places que es podran oferir a altres investigadors de programes d'excel·lència, nacionals o internacionals i que hagen obtingut el certificat I3.

Sobre la base de l'anterior i de conformitat amb el que es disposa en l'article 62 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats, modificada per Llei orgànica 4/2007, de 12 d'abril, i en l'article 3 del Reial decret 1313/2007, de 5 d'octubre, pel qual es regula el règim dels concursos d'accés a cossos docents universitaris i segons el que estableixen els Estatuts de la Universitat Politècnica de València, aprovats pel Decret 182/2011, de 25 de novembre de 2011 (DOCV 29/11/11) , i dins del marc normatiu d'estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera, i una vegada obtinguda l'autorització de la Generalitat Valenciana per a efectuar les convocatòries de laOEP, aquest Rectorat, en exercici de les competències atribuïdes per la legislació vigent, ha resolt convocar a concurs d'accés les places que es relacionen en l'ANNEX I d'aquesta Resolució, d'acord amb les següents bases:



Bases de la convocatòria



Aquesta convocatòria té en compte el principi d'igualtat de tracte entre dones i homes pel que fa a l'accés a l'ocupació pública, i s'hi fa servir un llenguatge inclusiu en la redacció, d'acord amb l'article 14 de la Constitució espanyola i la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva entre dones i homes.



1. Normes generals.

1.1. Aquest concurs es regirà pel que es disposa en la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'Universitats, modificada per Llei orgànica 4/2007, de 12 d'abril; en l'RD 1313/2007, de 5 d'octubre, pel qual es regula el règim dels concursos d'accés a cossos docents universitaris; en els Estatuts de la Universitat Politècnica de València, en la normativa per a la regulació dels Concursos per a l'Accés a Cossos Docents Universitaris en la Universitat Politècnica de València, aprovada per acord del Consell de Govern de data 25 de setembre de 2008 i les seues modificacions, per la legislació general de funcionaris que li siga aplicable i per les presents bases.



2. Requisits dels candidats

2.1. Per a l'admissió en aquesta convocatòria, les persones aspirants han de reunir els requisits següents:

a) Ser espanyol. No obstant això, poden participar en idèntiques condicions que els espanyols els nacionals d'algun dels altres estats membres de la Unió Europea o d'algun estat al qual, en virtut dels Tractats Internacionals celebrats per la Unió Europea i ratificats per Espanya, li siga aplicable la lliure circulació de treballadors.

També hi poden participar el cònjuge dels espanyols, dels nacionals d'algun dels altres estats membres de la Unió Europea i dels nacionals d'algun estat al qual, en virtut dels Tractats Internacionals celebrats per la Unió Europea i ratificats per Espanya, li siga aplicable la lliure circulació de treballadors, sempre que no estiguen separats de dret, com també els seus descendents i els del cònjuge, menors de vint-i-un anys o majors d'aquesta edat però que visquen a les seues expenses.



b) Tenir complits els setze anys i no haver complit els setanta anys d'edat.

c) Estar en possessió del títol de doctor.

d) No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a empleats o càrrecs públics per resolució judicial.

En el cas de les persones aspirants la nacionalitat de les quals no siga l'espanyola, no han d'estar sotmeses a sanció disciplinària o condemna penal que impedisca, al seu estat, l'accés a la funció pública.

e) Posseir la capacitat funcional per a l'acompliment de les tasques corresponents a professor d'universitat.

2.2. Els sol·licitants han de reunir els requisits específics que s'assenyalen a continuació:

a) Haver sigut acreditat/a per al cos docent universitari objecte de convocatòria i que s'especifica en l'ANNEX I, d'acord amb el que s'estableix en els articles 12 i 13 del Reial decret 1312/2007, de 5 d'octubre, pel qual s'estableix l'acreditació nacional per a l'accés als cossos docents universitaris, acreditació que, en cas d'haver sigut obtinguda després de la modificació introduïda pel Reial decret 415/2015, haurà de ser-ho per la mateixa branca de coneixement a la qual correspon l'àrea de coneixement de la plaça convocada, tot això d'acord amb l'annex I del Reial decret 1312/2007.

Així mateix, s'hi poden presentar els qui resultaren habilitats o habilitades d'acord amb el que estableix el Reial decret 774/2002, de 26 de juliol, pel qual es regula el sistema d'habilitació nacional per a l'accés a cossos de funcionaris docents universitaris i el règim dels concursos d'accés respectius. S'entendrà que els habilitats i habilitades per al cos de catedràtic o catedràtica d'escola universitària ho estan per al cos de professor o professora titular d'universitat.



D'acord amb l'article 62.2 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, en la redacció donada per la Llei orgànica 4/2007, de 12 d'abril, així mateix s'hi poden presentar als concursos d'accés a places de professor titular d'universitat els funcionaris dels cossos de professors titulars d'universitat i de catedràtics d'escola universitària amb títol de doctor i als concursos de catedràtic d'universitat els funcionaris del cos de catedràtics d'universitat.

Tal com regula la Disposició addicional quarta del Reial decret 1312/2007, pel qual s'estableix l'acreditació nacional per a l'accés als cossos docents universitaris, s'hi poden presentar els professors de les universitats dels estats membres de la Unió Europea que hagen assolit en aquelles una posició equivalent a les de catedràtic o professor titular d'universitat, sempre que estiguen en possessió de la certificació d'aquesta posició realitzada per l'Agència Nacional d'Avaluació de la Qualitat i Acreditació a què fa referència l'esmentada disposició addicional

b) No poden participar en aquest concurs els qui ostenten la condició de funcionari docent en una altra universitat, llevat que s'haja produït l'acompliment efectiu de la plaça d'origen obtinguda en concurs durant, almenys, dos anys.

c) En aquelles places que així conste en Annex I, es requereix haver finalitzat el Programa Ramón y Cajal i haver satisfet els requisits de qualitat de producció i activitat científic-tecnològica que impliquen una trajectòria investigadora destacada, a l'efecte del compliment del requisit d'elegibilitat establit en el Programa I3,

d) En aquelles places que així conste en Annex I, es requereix haver obtingut el certificat I3 en el marc dels programes d'excel·lència, nacionals o internacionals, que es reconeixen a aquest efecte en l'Annex IV de la Resolució de 4 de novembre de 2020, de la Secretària General d'Universitats.

2.3. La concurrència dels requisits generals i específics haurà d'estar referida sempre a una data anterior a l'expiració del termini fixat per a sol·licitar la participació en el concurs i mantenir-se fins al moment de la presa de possessió.

2.4 Per al cas dels nacionals d'altres estats, si en el procés selectiu no resultara acreditat el coneixement de l'idioma espanyol, la comissió de selecció podrà establir proves específiques destinades a verificar el compliment d'aquest requisit.



3. Sol·licituds

3.1. Les persones que vulguen prendre part en aquesta convocatòria han de presentar la corresponent sol·licitud, dirigida al rector de la Universitat Politècnica de València, en el termini de vint dies hàbils comptadors a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de l'Estat (BOE) , mitjançant instància degudament emplenada, segons el model que consta en l'ANNEX II, per a cadascuna dels concursos que sol·liciten. El còmput de dies hàbils exclou els dissabtes, els diumenges i els declarats festius. El mes d'agost serà hàbil per a la presentació d'instàncies.

3.2. La presentació de sol·licituds es realitza al Registre General de la Universitat Politècnica de València (camí de Vera s/n, 46022 València) , i els registres auxiliars a l'Escola Politècnica Superior d'Alcoi (Pl. Ferrándiz Carbonell s/n, 03801 Alcoi) i a l'Escola Politècnica Superior de Gandia (C/ Paranimf, núm. 1, 46730 Grau de Gandia) , o per qualsevol dels procediments establits en l'art. 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

3.3. Drets d'examen. Les persones aspirants han d'abonar dins del termini de presentació de sol·licituds, mitjançant ingrés en el compte “Universitat Politècnica de València-Drets d'Examen”, en BANKIA, urbana, Universitat Politècnica, número ES97 2038 6543 9060 0001 4194, la quantitat de 30,49 euros en concepte de drets d'examen, especificant en el resguard de l'ingrés el nom i cognoms, número de DNI i concurs en el qual participa amb indicació del codi d'aquest.

Estan exempts del pagament dels drets de participació, havent d'aportar l'acreditació de tal condició:

a) Les persones amb un grau de minusvalidesa igual o superior al 33 per cent.

b) Els membres de famílies nombroses de categoria especial.

c) Tindran una bonificació del 50% del pagament dels drets d'examen a proves selectives, els membres de famílies nombroses de categoria general.

El resguard de l'ingrés i/o acreditació de l'exempció o bonificació en el pagament s'ha d'afegir a la sol·licitud que es presente per a participar en el concurs. La falta de pagament dels drets de participació i/o aportació de l'acreditació de l'exempció o bonificació en el pagament dins del termini de presentació d'instàncies serà motiu d'exclusió inesmenable.

3.4. Juntament amb cada sol·licitud, cal presentar la documentació següent:

a) Fotocòpia del document nacional d'identitat o passaport, en cas de ser espanyols.

Els candidats que no posseïsquen nacionalitat espanyola han d'aportar la fotocòpia del document que n'acredite la nacionalitat i, si escau, els documents que acrediten el vincle de parentiu i el fet de viure a expenses o estar a càrrec del nacional d'un altre estat amb el qual tinguen aquest vincle quan aquesta circumstància procedisca. Així mateix, en el supòsit d'aquells aspirants que participen en la present convocatòria per la seua condició de cònjuges han de presentar, a més dels documents assenyalats, declaració jurada o promesa de no trobar-se separats de dret del seu respectiu cònjuge. L'acreditació de la nacionalitat i altres requisits exigits en la convocatòria, cal fer-la mitjançant els documents corresponents, certificats per les autoritats competents del país d'origen, traduïts a l'espanyol, que serà la llengua oficial en la qual tindrà lloc el desenvolupament de les proves.

b) Fotocòpia del títol acadèmic exigit.

c) Fotocòpia dels documents que acrediten el compliment dels requisits específics que assenyala la base 2.2.a) per a participar en el concurs.

d) Fotocòpia dels documents que acrediten el compliment dels requisits específics que assenyala la base 2.2.b) per a participar en el concurs.

e) Document justificatiu d'haver finalitzat el Programa Ramón y Cajal i d'haver obtingut el certificat I3 d'acord amb el requisit especifique que assenyala la base 2.2.c) per a participar en el concurs, o document justificatiu d'haver cursat un programa d'excel·lència i d'haver obtingut el certificat I3 en el marc de l'assenyalat per la base 2.2.d)



f) Original del resguard que justifique el pagament de taxes en concepte de drets d'examen i/o còpia de l'acreditació de l'exempció o bonificació en el pagament.



4.Protecció de dades de caràcter personal

Informació respecte de les dades recollides.

4.1. En compliment del que es preveu en el Reglament General de Protecció de Dades UE 2016/679 i la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals, l'informem que el responsable del tractament de les dades tractades a fi d'aquesta convocatòria és la Univeristat Politècnica de València.



4.2. La base legal per al tractament de les seues dades personals és la necessitat de gestionar el procediment de selecció de personal i provisió de llocs de treball de la present convocatòria.

4.3. No estan previstes cessions o transferències internacionals de les dades personals tractats.

4.4. Les persones interessades podran exercir els drets d'accés, rectificació, supressió, portabilitat, limitació o oposició al tractament aportant còpia d'un document oficial que els identifique (NIF-NIE, Passaport) , i si fóra necessària, documentació acreditativa de la seua sol·licitud davant el Delegat de Protecció de Dades de la Universitat Politècnica de València (Secretaria General) , Universitat Politècnica de València, Camí de Vera, s/n - 46022 - València.

4.5. En cas de reclamació l'autoritat competent és l'Agència Espanyola de Protecció de Dades.

4.6. Les dades es conservaran en virtut de la legislació aplicable al present tractament.



5. Admissió d'aspirants

5.1. En el termini màxim de vint dies hàbils des de la finalització del termini de presentació de sol·licituds s'aprovarà, mitjançant resolució del rector de la Universitat Politècnica de València, la llista provisional d'admesos i exclosos, amb indicació de les causes d'exclusió i es publicarà en la pàgina Web del Servei de Recursos Humans (http://www.upv.es/rrhh) i, complementàriament i sense caràcter oficial, al tauler d'anuncis del Rectorat.

5.2. Contra aquesta llista provisional, els interessats poden presentar reclamació davant el rector en el termini de deu dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació de l'esmentada resolució.

5.3. Finalitzat el termini de reclamacions, el rector, en un termini màxim de deu dies hàbils, publicarà en els mitjans establits anteriorment una resolució en què s'aprove la llista definitiva d'admesos i exclosos, amb indicació de les causes d'exclusió. Contra aquesta resolució es pot interposar recurs de reposició davant el rector en el termini d'un mes, de conformitat amb el que es disposa en l'article 123 i següents de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



6. Comissions de selecció

6.1. Els concursos d'accés seran jutjats per comissions, la composició de les quals ha d'ajustar-se als principis d'imparcialitat i professionalitat dels seus membres, procurant una composició equilibrada entre dones i homes, llevat que no siga possible per raons fonamentades i objectives.

6.2. Cada comissió es compon de cinc membres, dels quals un màxim de dos poden ser professors pertanyents a la Universitat Politècnica de València. Requisits dels components de la comissió: Si són professors de la Universitat Politècnica de València, han d'estar adscrits al departament de la plaça oferida en el concurs, en qualsevol àrea de coneixement d'aquest, o a la mateixa àrea de coneixement o àrea afí a la plaça oferida, si estan adscrits a un altre departament de la Universitat Politècnica de València.

Si no pertanyen a la Universitat Politècnica de València, han d'estar adscrits a l'àrea o àrees afins del perfil de la plaça.

Els membres de la comissió han de pertànyer a un cos docent universitari d'igual, equivalent o superior categoria al de la plaça objecte del concurs. En tot cas, quan es convoquen places de professor titular d'universitat, almenys dos dels membres de la comissió han de pertànyer al cos de catedràtics d'universitat o equivalent, i el president de la comissió ha de pertànyer a aquest cos. En cas de places de catedràtics d'universitat, tots els membres han de pertànyer a aquest cos de Catedràtic d'Universitat o equivalent. Dos dels membres de la comissió poden ser professors d'un altre estat membre de la Unió Europea amb categoria equivalent a la dels altres membres.



Tots els membres del tribunal que pertanguen al cos de catedràtics d'universitat han de tenir dues avaluacions positives de la seua activitat investigadora, d'acord amb el que es disposa en el Reial decret 1086/1989 de retribucions del professorat universitari o norma que el substituïsca, i els professors titulars d'universitat han de tenir una avaluació positiva de la seua activitat investigadora. Queden exempts del compliment d'aquest requisit el president i secretari que siguen professors de la Universitat Politècnica de València quan el departament no dispose de professors que reunisquen aquest requisit.

6.3. La condició de membre d'una comissió de selecció és irrenunciable, excepte en els casos de concurrència dels supòsits legals d'abstenció o recusació o de causa justificada que impossibilite l'actuació del membre de la comissió. Correspon al rector la resolució dels incidents d'abstenció o recusació i l'acceptació, si escau, de les renúncies.



L'apreciació de la causa al·legada com a justificativa d'impossibilitat d'actuació d'algun membre de la comissió correspon al rector, que ha de resoldre en el termini màxim de deu dies des de la recepció de la renúncia, i, si escau, es procedrià al nomenament del suplent corresponent com a membre de la comissió titular.

En el cas que hi concórrega algun dels motius d'abstenció als quals es refereix l'article 23 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, els interessats han d'abstenir-se d'actuar en la comissió i manifestar al rector el motiu concurrent.

Quan es produïsca la recusació a la qual es refereix l'article 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, que podrà tenir lloc en qualsevol moment del concurs, el recusat manifestarà si es dona o no en ell la causa al·legada. En el primer cas, el rector podrà acordar-ne la substitució pel suplent. Si nega la causa de recusació, el rector resoldrà en el termini de tres dies, amb els informes i les comprovacions previs que considere oportuns.

En els casos de renúncia justificada, abstenció o recusació que impedisquen l'actuació dels membres de la comissió titular, aquests seran substituïts pels seus respectius suplents. En el cas que en algun d'aquests suplents es donara així mateix alguna de les causes de renúncia justificada, abstenció o recusació, la seua substitució es farà per ordre correlatiu, tenint preferència els membres suplents del mateix cos i fins a esgotar-se tots els membres suplents. Si tampoc foren possibles les substitucions previstes, el rector procedirà a nomenar nous membres titulars i suplents mitjançant el procediment previst en aquesta normativa. La substitució dels membres titulars de la comissió pels suplents es durà a terme mitjançant resolució del rector.



6.4. La composició de les comissions que jutjaran el concurs d'accés a la plaça o places incloses en aquesta convocatòria és la que figura en L'annex I, i el Rectorat efectua el nomenament dels membres mitjançant la present resolució.

A fi de garantir la transparència i objectivitat en el nomenament dels membres de les comissions que resoldran els concursos d'accés, es publica el contingut dels currículums dels membres de les comissions, respecte a les dades arreplegades en l'annex del Reial decret 1312/2007, de 5 d'octubre, pel qual s'estableix l'acreditació nacional per a l'accés als cossos docents universitaris, d'acord amb l'article 62.3 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats en la seua nova redacció donada per la Llei orgànica 4/2007, de 12 d'abril, als quals es pot accedir a través de la web www.upv.es/rrhh



6.5. La comissió es constituirà en el termini màxim d'un mes des de l'endemà a la data de publicació de la resolució del rector per la qual s'aprove la llista definitiva d'aspirants admesos i exclosos. Amb aquesta finalitat, el president de la comissió, una vegada realitzades les consultes oportunes amb la resta de membres, els notificarà, amb una antelació mínima de deu dies naturals, la convocatòria de l'acte de constitució, assenyalant lloc, data i hora. Transcorregut el termini de constitució sense que aquesta haguera tingut lloc, el rector procedirà d'ofici a la substitució del president de la comissió. El nou president haurà de convocar la constitució de la comissió en un termini d'un mes des de la publicació del seu nomenament.

6.6. La constitució de la comissió exigirà la presència de tots els membres. Els membres titulars que no assistiren a l'acte de constitució cessaran i seran substituïts de conformitat amb el que es disposa en la present convocatòria. En el cas que no fora possible la constitució, el rector dictarà resolució motivada, suspenent els terminis del concurs i procedint de nou al nomenament d'una comissió o de part d'aquesta.



6.7. Per a la vàlida actuació de la comissió caldrà la participació, com a mínim, de tres membres. Els membres de la comissió que estiguen absents en alguna actuació cessaran en la seua condició de membres, sense perjudici de la responsabilitat en què hagueren pogut incórrer. En cas d'absència, el president serà substituït pel vocal de major antiguitat en el cos de catedràtics d'universitat i, si no n'hi ha, en el de professors titulars d'universitat. En cas d'absència del secretari, aquest serà substituït pel membre de la comissió de menor categoria i antiguitat.

Si, una vegada constituïda la comissió, aquesta quedara amb menys de tres membres, es procedirà al nomenament d'una nova comissió.



7.Desenvolupament del concurs

7.1. El procediment que regirà els concursos ha de permetre valorar, en tot cas, l'historial acadèmic, docent i investigador del candidat, el seu projecte docent i investigador i, si escau, el treball original d'investigació, i també ha de permetre contrastar-ne les capacitats per a l'exposició i el debat davant la comissió en la corresponent matèria o especialitat en sessió pública.

7.2. En els concursos quedaran garantits, en tot moment, la igualtat d'oportunitats dels aspirants, el respecte als principis de mèrit i capacitat i el principi d'igualtat de tracte i d'oportunitats entre dones i homes. Cal garantir així mateix la igualtat d'oportunitats de les persones amb discapacitat, de manera que s'adoptaran les oportunes mesures d'adaptació a les seues necessitats.

7.3. En l'acte de constitució i abans de la presentació dels candidats, la comissió fixarà i els criteris específics per a l'adjudicació de les places, que, en tot cas, han d'atribuir els següents valors als mèrits dels candidats:



Catedràtics d'universitat



Recerca 60%

Docència universitària 30%

Alatres mèrits 10%





Professors titular d'universitat



Recerca 50%

Docència universitària 40%

Altres mèrits 10%





La valoració dels candidats s'ha de fer tenint en compte l'adequació de l'activitat i els mèrits al perfil de la plaça que consta en l'annex I.



Els criteris de valoració es faran públics després de l'acte de constitució de la comissió de selecció, per mitjà de la seua exposició al tauler d'anuncis del departament al qual corresponga la plaça objecte de concurs.

7.4. Amb una antelació mínima de deu dies naturals, el president de la comissió, una vegada realitzades les consultes oportunes amb la resta de membres, convocarà tots els candidats admesos per a la realització de l'acte de presentació, amb indicació de la data, hora i lloc de la celebració, que podrà tindre lloc immediatament després de la constitució de la comissió i, en tot cas, en el termini màxim de setanta-dues hores.



L'acte de presentació serà públic. En aquest acte, els candidats han de lliurar al president de la comissió la documentació següent:

a) Historial acadèmic, docent i investigador, per quintuplicat, i un exemplar de les publicacions i documents acreditatius del que s'hi ha consignat.

b) Projecte docent i investigador, per quintuplicat.

c) En cas de places de catedràtic d'universitat, treball original d'investigació realitzat pel candidat, sol o en equip; en aquest últim cas, com a director de la investigació, per quintuplicat.

7.5. En l'acte de presentació la comissió determinarà, mitjançant sorteig, l'ordre d'intervenció dels candidats presentats i fixarà el lloc, la data i l'hora de començament de les proves, circumstàncies que la comissió farà públiques al tauler d'anuncis corresponent. Les proves han de començar en un termini màxim de deu dies, comptadors des de l'endemà de l'acte de presentació.

7.6. El secretari de la comissió ha de garantir que la documentació lliurada pels candidats en l'acte de presentació estiga disponible perquè puga ser examinada per tots els candidats presentats abans de l'inici de les proves.

7.7. Actuacions no presencials

7.7.1. La constitució es podrà dur a terme per mitjans electrònics, havent de publicar en el tauler d'anuncis del Departament (i complementàriament i sense caràcter oficial en el microweb del Departament o en el servidor UPV.notícies, grup de notícies UPV.administració) el corresponent acord per a coneixement de tots els aspirants.



7.7.2. Així mateix, en la sessió de Constitució, la Comissió de Selecció podrà establir el caràcter no presencial de l'acte de presentació i de la prova, amb idèntiques garanties de publicitat que en la modalitat presencial.

7.7.3. Les diferents actuacions no presencials s'hauran de realitzar seguint les instruccions que, a aquest efecte, dicte la Universitat que seran publicades i posades en coneixement de tots els aspirants i en concret quan siguen convocats a la realització de l'acte de presentació i celebració de la prova davant la Comissió. Pot accedir-se a aquestes instruccions a través de la següent direcció web del Servei de Recursos Humans:

http://www.upv.es/entidades/SRH/pdi/579825normalc.html

7.7.4. Amb la finalitat que puga produir-se l'oportuna interacció entre les persones aspirants i/o les persones integrants de la Comissió de Selecció que pogueren assistir de forma no presencial, s'ha de fer ús d'eines que permeten una videoconferència grupal en la qual tots els assistents puguen interactuar.

8.Celebració de la prova

8.1. Els concursos d'accés constaren d'una única prova que serà pública i es realitzarà al lloc de la universitat que establisca el president.



La prova consistirà en l'exposició oral dels candidats, durant un temps màxim de dues hores en els concursos d'accés a places de titular d'universitat i d'un màxim de tres hores per a les places de catedràtic d'universitat, dels mèrits i del seu historial acadèmic, docent i investigador i del projecte docent i investigador, així com, en cas de places de catedràtic d'universitat, del treball original d'investigació realitzat pel candidat, sol o en equip, en aquest últim cas, com a director de la investigació.

A continuació, la comissió debatrà amb el candidat sobre els seus mèrits, historial i projecte acadèmic i investigador i, si escau, sobre el treball original d'investigació, durant un temps màxim de dues hores.



8.2. En acabar la prova, la comissió durà a terme una valoració sobre cada candidat, ajustada, en tot cas, als criteris generals i específics de valoració prèviament establits per la comissió, en què valorarà l'historial acadèmic, docent i investigador, el projecte docent i investigador i, si escau, el treball original d'investigació, com també les capacitats del candidat per a l'exposició i el debat davant la comissió demostrades durant la prova.

8.3. La comissió encarregada de resoldre el concurs, en el transcurs de les proves, valorarà i apreciarà si els aspirants que no ostenten la nacionalitat espanyola posseeixen el coneixement adequat de l'espanyol (tal com recull la base 2.4) , i amb aquesta finalitat pot establir proves específiques destinades a verificar el compliment d'aquest requisit.

8.4. Una vegada acabat el concurs, la comissió farà públics els resultats de l'avaluació de cada candidat, desglossada per cadascun dels aspectes avaluats, exposant-los al tauler d'anuncis del departament al qual corresponga la plaça objecte de concurs



9. De la proposta de provisió

9.1. A la vista de les valoracions de la prova, la comissió farà una proposta, motivada i amb caràcter vinculant, dels candidats per a ocupar les places.

La proposta ha d'incloure una relació de tots els candidats per ordre de preferència per al seu nomenament. No obstant això, no es podrà efectuar major nombre de nomenaments que el de places convocades a concurs, tal com s'estableix en l'art. 65 de la Llei orgànica 6/2001, d'universitats.

9.2. Tots els concursos podran concloure amb la proposta de la comissió de no provisió de plaça o places, tenint en compte el que disposa la normativa d'aplicació.

9.3. La proposta motivada de provisió de la plaça es farà pública en el lloc de celebració del concurs i al tauler d'anuncis del departament en el qual es convoca la plaça, en el termini màxim de cinc dies des de l'endemà de la finalització de les proves, i indicarà els mitjans d'impugnació que podran utilitzar els interessats. Aquesta proposta romandrà exposada, almenys, fins a la finalització del termini per a interposar recurs administratiu.

9.4. El president de la comissió, una vegada efectuada i publicada la proposta de provisió, remetrà al rector, en un termini màxim de cinc dies naturals, un exemplar de totes les actes i informes, juntament amb una certificació del secretari del departament sobre l'inici del període d'exposició pública de la proposta de provisió.



10. Recursos contra la proposta de provisió

10.1. Contra les propostes de provisió de les comissions dels concursos d'accés, els concursants podran presentar reclamació davant el rector, en el termini màxim de deu dies comptadors a partir de l'endemà de la publicació al tauler d'anuncis del departament.



10.2. Admesa a tràmit la reclamació, se suspendran els nomenaments fins a que es resolga.

10.3. Aquesta reclamació serà valorada per una comissió de reclamacions composta per set catedràtics o catedràtiques d'universitat pertanyents a diversos àmbits del coneixement, designats en la forma que establisquen els Estatuts, amb àmplia experiència docent i investigadora.

Prèviament a la resolució, la comissió de reclamacions escoltarà els membres de la comissió contra la proposta de la qual s'haguera presentat la reclamació, i els candidats que hagueren participat en el concurs.



Aquesta comissió examinarà l'expedient relatiu al concurs per a vetlar per les garanties establides i ratificarà o no la proposta reclamada en el termini màxim de tres mesos, després del qual el rector dictarà la resolució d'acord amb la proposta de la comissió de reclamacions. Transcorregut l'indicat termini sense haver sigut resolta, s'entendrà que la reclamació presentada ha sigut desestimada.

10.4. Les resolucions del rector a què es refereix l'apartat anterior d'aquest article esgoten la via administrativa i es podran impugnar directament davant la jurisdicció contenciosa administrativa.



11.Presentació de documents i nomenaments

11.1. El candidat proposat per a la provisió de la plaça ha de presentar en el Servei de Recursos Humans de la Universitat Politècnica de València, en el termini de vint dies naturals posteriors al de concloure l'actuació de la comissió, els documents següents:

a) Fotocòpia del DNI, o document equivalent per als nacionals dels altres estats als quals fa referència la base 2.1. a) d'aquesta convocatòria.

b) Certificació mèdica oficial de no patir malaltia ni defecte físic o psíquic que impedisca l'acompliment de les funcions corresponents a professor d'universitat.

c) Declaració jurada de no haver sigut separat de l'administració pública, en virtut d'expedient disciplinari, i de no trobar-se inhabilitat per a l'exercici de la funció pública.

Els qui no tinguen la nacionalitat espanyola han de presentar declaració jurada o promesa de no trobar-se inhabilitats o en situació equivalent, ni estar sotmesos a sanció disciplinària o equivalent que impedisca, al seu estat, en els mateixos termes, l'accés a la funció pública.

d) Fotocòpia compulsada, o per a acarar, del títol acadèmic exigit en la convocatòria o certificació supletòria, segons model oficial, en cas de no haver sigut expedit encara.

e) Fotocòpia acarada dels documents que acrediten el compliment dels requisits específics que assenyala la base 2.2.a) per a participar en el concurs.

f) Fotocòpia acarada dels documents que acrediten el compliment dels requisits específics que assenyala la base 2.2.b) per a participar en el concurs.

g) Document justificatiu d'haver finalitzat el Programa Ramón y Cajal i d'haver obtingut el certificat I3 en el marc de l'assenyalat per la base 2.2..c) per a participar en el concurs, o document justificatiu d'haver cursat un programa d'excel·lència i d'haver obtingut el certificat I3 en el marc de l'assenyalat per la base 2.2.d)



g) Declaració jurada de no estar afectat d'incompatibilitat o exercici d'opció en el cas de venir exercint alguna activitat pública o percebent alguna pensió.

Les persones que tingueren la condició de funcionaris públics o de personal laboral al servei de la Universitat Politècnica de València estaran exemptes de justificar les condicions i els requisits que ja tingueren anteriorment acreditats davant d'aquesta, en concret, els documents dels apartats a) , c) , d) i f) , i també el b) en cas de pertànyer al col·lectiu de professorat.

11.2. El rector nomenarà el candidat proposat per la comissió de selecció, en un termini màxim de trenta dies hàbils des de l'endemà de la publicació de la proposta de provisió.

11.3. En cas que el candidat proposat no presente dins del termini i en la forma escaient la documentació requerida anteriorment, no podrà ser nomenat funcionari i quedaran sense efecte les actuacions relatives a aquest.

11.4. El nomenament, que especificarà la denominació de la plaça, cos i àrea de coneixement, serà publicat en el Butlletí Oficial de l'Estat i en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i comunicat als registres corresponents i al Consell d'Universitats.

11.5. En el termini màxim de vint dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la publicació del nomenament en el Butlletí Oficial de l'Estat, el candidat haurà de prendre possessió de la seua destinació, moment en el qual adquirirà la condició de funcionari de carrera del cos docent universitari de què es tracte, si no tinguera ja aquesta condició, amb els drets i deures que li són propis.

11.6. La plaça obtinguda després del concurs d'accés haurà d'exercir-se durant dos anys, almenys, abans de poder participar en un nou concurs per a obtenir una plaça en una altra universitat.



12. Base final

12.1. Contra els actes de la comissió, els interessats podran interposar recurs d'alçada, en el termini d'un mes comptador a partir de la publicació de l'acte impugnat, davant el rector.

12.2. Contra aquesta convocatòria i les seues bases, que posen fi a la via administrativa, la persona interessada pot interposar un recurs contenciós administratiu davant el jutjat contenciós administratiu corresponent, en el termini de dos mesos comptadors a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el BOE. Així mateix, amb caràcter potestatiu, s'hi pot interposar un recurs de reposició, en el termini d'un mes des de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el BOE, davant el mateix òrgan que ha dictat la resolució. Tot això de conformitat amb el que estableixen els articles 112, 114, 115, 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i els articles 8, 14.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Tot això sense perjudici que s'utilitze qualsevol altre recurs que s'estime procedent.



València, 22 de octubre de 2020.– El rector: Francisco José Mora Mas.





ANNEX I



CONVOCATÒRIA: CN7/20



Codi del concurs: 45/20

Cos: professor/a titular d'universitat

Requisit específic: Haver obtingut el certificat I3 en el marc d'un dels programes d'excel·lència establits (base 2.2.d) )



Àrea de coneixement: Física Aplicada

Branca de coneixement: Ciències

Departament: Física Aplicada

Centre: ETS d'Enginyeria del Disseny

Nombre de places: 1 (codi: 6112)

Perfil docent de la plaça: Física. Física d'Especialitat



Tribunal:



Comissió titular:

Presidenta: María del Carmen Muñoz Roca, catedràtica d'universitat de la Universitat Politècnica de València

Secretari: Francisco Javier Manjón Herrera, catedràtic d'universitat de la Universitat Politècnica de València

Vocal primer: Alfredo Segura García Del Río, catedràtic d'universitat de la Universitat de València

Vocal segona: Nuria Garró Martínez, professora titular d'universitat de la Universitat de València

Vocal tercera: Plácida Rodríguez Hernández, professora titular d'universitat de la Universitat de La Laguna



Comissió suplent:

Presidenta: Ana Cros Stötter, catedràtica d'universitat de la Universitat de València

Secretari: Juan Antonio Monsoriu Serra, catedràtic d'universitat de la Universitat Politècnica de València

Vocal primer: Daniel Jorge Errandonea Ponce, professor titular d'universitat de la Universitat de València

Vocal segona: Chantal Ferrer Roca, professora titular d'universitat de la Universitat de València

Vocal tercera: Alfonso Muñoz González, catedràtic d'universitat de la Universitat de la Llacuna





Codi del concurs: 46/20

Cos: professor/a titular d'universitat

Requisit específic: Haver obtingut el certificat I3 en el marc d'un dels programes d'excel·lència establits (base 2.2.d) )

Àrea de coneixement: Química Orgànica

Branca de coneixement: Ciències

Departament: Química

Centre: ETS d'Enginyeria Industrial

Nombre de places: 1 (codi: 6113)

Perfil docent de la plaça: Química. Química Orgànica

Tribunal:



Comissió titular:

President: Miguel Ángel Miranda Alonso, catedràtic d'universitat de la Universitat Politècnica de València

Secretària: María Consuelo Jiménez Molero, catedràtica d'universitat de la Universitat Politècnica de València

Vocal primera: Ángela Sastre Santos, catedràtica d'universitat de la Universitat Miguel Hernández

Vocal segona: M. Del Carmen Ramírez D'arellano Sánchez, catedràtica d'universitat de la Universitat de València

Vocal tercer: Enrique Font Sanchis, professor titular d'universitat de la Universitat Miguel Hernández



Comissió suplent:

Presidenta: Sara Iborra Chornet, catedràtica d'universitat de la Universitat Politècnica de València

Secretària: Susana Encinas Perea, professora titular d'universitat de la Universitat Politècnica de València

Vocal primera: Julia Pérez Prieto, catedràtica d'universitat de la Universitat de València

Vocal segon: Ezequiel Pérez Inestrosa, catedràtic d'universitat de la Universitat de Màlaga

Vocal tercer: Francisco Galindo Honrubia, catedràtic d'universitat de la Universitat Jaume I





Codi del concurs: 47/20

Cos: professor/a titular d'universitat

Requisit específic: haver obtingut el certificat I3 en el marc d'un dels programes d'excel·lència establits (base 2.2.d)

Àrea de coneixement: Física Aplicada

Branca de coneixement: Ciències

Departament: Física Aplicada

Centre: ETS d'Enginyeria Industrial

Nombre de places: 1 (codi: 6114)

Perfil docent de la plaça: Física II. Sistemes d'Informació i Telemedicina I

Tribunal:



Comissió titular:

President: Juan Miguel García Gómez, catedràtic d'universitat de la Universitat Politècnica de València

Secretària: Pilar Candelas Valiente, professora titular d'universitat de la Universitat Politècnica de València

Vocal primera: Ángeles Marrero Díaz, professora titular d'universitat de la Universitat Las Palmas de Gran Canaria

Vocal segona: Mariela Lázara Álvarez López, professora titular d'universitat de la Universitat d'Alacant

Vocal tercer: Sergio Gallego Rico, catedràtic d'universitat de la Universitat d'Alacant



Comissió suplent:

President: Francisco Belmar Ibáñez, catedràtic d'universitat de la Universitat Politècnica de València

Secretària: María Alicia Giménez Pérez, professora titular d'universitat de la Universitat Politècnica de València

Vocal primera: Mercedes Pacheco Martínez, professora titular d'universitat de la Universitat Las Palmas de Gran Canaria

Vocal segon: Francisco J. Machín Jiménez, professor titular d'universitat de la Universitat Las Palmas de Gran Canaria

Vocal tercer: Augusto Beléndez Vázquez, catedràtic d'universitat de la Universitat d'Alacant

Mapa web