Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 20 de juny de 2019, de la Universitat d'Alacant, per la qual es convoca un concurs d'accés a una plaça de cossos de funcionaris o funcionàries docents universitaris pel sistema de promoció interna.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8588 de 10.07.2019
Número identificador:  2019/6669
Referència Base de Dades:  006430/2019
 



RESOLUCIÓ de 20 de juny de 2019, de la Universitat d'Alacant, per la qual es convoca un concurs d'accés a una plaça de cossos de funcionaris o funcionàries docents universitaris pel sistema de promoció interna. [2019/6669]

A tenor del que s'estableix en l'article 141 de l'Estatut de la Universitat d'Alacant i en la base 3 de la normativa de la Universitat d'Alacant, per a la regulació dels concursos d'accés als cossos docents universitaris, aquest rectorat, en compliment de l'article 19.U.3.l. de la Llei 6/2018, de 3 de juliol, de pressupostos generals de l'Estat per a l'any 2018, obtinguda l'autorització de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, i en execució de l'oferta d'ocupació pública per a l'any 2018, aprovada per l'Acord de 22 de març de 2018, del Consell de Govern (DOGV 18 de maig), ha resolt convocar a concurs d'accés pel sistema de promoció interna les places que s'assenyalen en l'annex I de la present resolució, d'acord amb les bases següents.





1. Règim jurídic

Aquest concurs d'accés es regirà per les bases d'aquesta convocatòria; pel que s'estableix en la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats, modificada per la Llei orgànica 4/2007, de 12 d'abril; el Reial decret 1313/2007, de 5 d'octubre, pel qual es regula el règim dels concursos d'accés a cossos docents universitaris; l'Estatut de la Universitat d'Alacant, aprovat pel Decret 25/2012, de 3 de febrer, del Consell (DOGV 09.02.2012); l'Acord de 27 de febrer de 2009, del Consell de Govern, pel qual s'aprova la normativa de la Universitat d'Alacant per a la regulació dels concursos d'accés als cossos docents universitaris, i per l'altra normativa de general aplicació.



De conformitat amb el que preveu l'Acord, de 17 de desembre de 2013, de Consell de Govern de la Universitat d'Alacant, pel qual s'aprova el II Pla d'igualtat d'oportunitats entre dones i homes de la Universitat d'Alacant, es fa constar que:

– Existix infrarepresentació de les dones en la categoria de catedràtic o catedràtica d'universitat en l'àrea d'Enginyeria Química.

La Universitat d'Alacant, compromesa amb el principi d'igualtat d'oportunitats entre dones i homes, anima especialment al col·lectiu infrarepresentat a concursar a aquesta plaça.

Als efectes del còmput de terminis arreplegats en aquesta convocatòria, el mes d'agost de 2019 es considerarà inhàbil.



2. Requisits de les candidates o candidats

Per a ser admeses o admesos a aquest concurs d'accés s'hauran de reunir els següents requisits, el compliment dels quals ha d'estar referit a la data d'expiració del termini fixat per a la presentació de sol·licituds i mantenir-se fins al moment de la presa de possessió:

2.1. Requisits generals:

2.1.1. Els arreplegats en l'article 56 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel que s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic:

a) Nacionalitat. Tindre la nacionalitat espanyola, sense perjuí del que disposa l'article 57 de l'esmentat reial decret.

b) Posseir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguen necessàries per a l'exercici de les corresponents funcions o tasques.

c) Tindre complits setze anys i no excedir l'edat màxima de jubilació forçosa.

d) No haver sigut separada o separat, per mitjà d'expedient disciplinari, del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per a l'accés al cos o escala de funcionari, o per a exercir funcions semblants a què exercien en el cas del personal laboral, en el que s'haguera produït la separació o inhabilitació. En el cas de ser nacional d'un altre estat, no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent ni haver sigut sotmesa o sotmés a sanció disciplinària o equivalent que impedisca, en el seu estat, en els mateixos termes l'accés a l'ocupació pública.

2.1.2. Les persones que aspiren a la plaça que no siguen de nacionalitat espanyola hauran d'acreditar un coneixement adequat de qualsevol de les llengües oficials de la Comunitat Valenciana per al desenvolupament de les seues funcions.

2.2. Requisit específic:

2.2.1. Estar en possessió de l'acreditació per al cos de catedràtic o catedràtica d'universitat d'acord amb el que establix el Reial decret 1312/2007, de 5 d'octubre, pel qual s'estableix l'acreditació nacional per a l'accés als cossos docents universitaris, modificat pel Reial decret 415/2015, de 29 de maig.

2.2.2. Pertànyer al cos de professores o professors titulars d'universitat o a l'escala d'investigadores o investigadors científics d'organismes públics d'investigació. En ambdós casos amb una antiguitat mínima de dos anys de servei actiu en el lloc.



3. Sol·licituds

3.1. Les persones que desitgen prendre part en els concursos presentaran, per cada plaça sol·licitada, la corresponent instància segellada en el termini de vint dies hàbils a comptar des de l'endemà de publicar-se aquesta convocatòria en el Boletín Oficial del Estado, en l'oficina principal del Registre General de la Universitat o en les oficines auxiliars, situades en les secretaries de centre i en la seu d'Alacant, o bé, per qualsevol dels procediments establits en l'artcile 38.4 de la Llei 30/199, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, modificada per la Llei 4/1999 (que es manté en vigor en aplicació del penúltim paràgraf de la disposició derogatòria única de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques).



Les sol·licituds que es presenten a través de les oficines de correus hauran d'enviar-se en un sobre obert perquè el personal de Correus puga estampar en cadascuna d'elles el segell de dates abans de ser certificades i dirigir-se al Campus de Sant Vicent del Raspeig, apartat 99, 03080 Alacant.

En cap cas s'admetrà la presentació de sol·licituds a través del Registre Electrònic de la Universitat d'Alacant.

Aquesta sol·licitud, que s'ajustarà al model que s'acompanya en l'annex II d'aquesta convocatòria, degudament emplenada, anirà acompanyada dels següents documents:

a) Fotocòpia del document nacional d'identitat o, en cas de persones estrangeres, del document que acredite la seua identitat, nacionalitat i data de naixement.

b) Fotocòpia del document justificatiu de l'acreditació, d'acord amb el que establix la base 2.2.1.

c) Full de serveis o document que acredite el compliment del requisit establit en la base 2.2.2.

d) Per a l'acreditació del requisit arreplegat en la base 2.1.2, haurà d'aportar una fotocòpia del document que acredite un coneixement adequat de qualsevol de les llengües oficials de la Comunitat Valenciana per al desenvolupament de les seues funcions. En defecte d'això, l'acreditació d'aquest coneixement es determinarà per la comissió en el desenvolupament de la prova contemplada en la base 8.3.

e) Resguard que justifique el pagament de 27,40 euros en concepte de drets d'examen, que s'ingressaran, en efectiu o mitjançant transferència bancària, en el Banco SabadellCAM, en el compte núm. ES89 0081-3191-42-0001027605, juntament amb el nom i els cognoms, caldrà indicar-hi el nombre de la plaça.

Estaran exempts del pagament de la taxa:

a) Les aspirants i els aspirant amb una discapacitat igual o superior al 33 %. Hauran de presentar un certificat de la conselleria corresponent o dels òrgans competents d'altres administracions públiques, que acredite discapacitació igual o superior al 33 %.

b) Els membres de famílies nombroses de categoria especial i els membres de famílies monoparentals de categoria especial (Llei de taxes Generalitat, 30.12.17). Els membres de famílies nombroses de categoria general i els membres de famílies monoparentals de categoria general disfrutaran d'una bonificació del 50 %. En ambdós casos hauran de presentar una fotocòpia del títol oficial de família nombrosa o títol oficial de família monoparental.

c) Les víctimes d'actes de violència sobre la dona que acrediten aquesta condició per mitjà de qualsevol dels mitjans de prova previstos en l'article 9.1 i 9.2 de la Llei 7/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat, integral contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.

d) Les persones que figuren com a demandants d'ocupació amb una antiguitat de, almenys, tres mesos amb anterioritat a la data de la convocatòria. Per al gaudi de l'exempció seran requisits que no hagueren rebutjat, en el termini de què es tracte, una oferta d'ocupació adequada ni s'hagueren negat a participar, excepte causa justificada, en accions de promoció, formació o reconversió professionals i que, així mateix, no tinguen rendes superiors, en còmput mensual, al salari mínim interprofessional. L'acreditació relativa a la condició de demandant d'ocupació, amb els requisits previstos en la llei, se sol·licitarà en la corresponent oficina del Servei Públic d'Ocupació Estatal (SEPE). Quant a l'acreditació de les rendes, es realitzarà per mitjà d'una declaració escrita del sol·licitant. Ambdós documents hauran d'adjuntar-se a la sol·licitud.





4. Protecció de dades personals

Les dades de caràcter personal que consten en la sol·licitud seran tractats per la Universitat d'Alacant, en el seu caràcter de responsable i incorporats a l'activitat de tractament «109 -convocatòries de concurs per a la provisió de places de cossos docents universitaris». La finalitat del dit tractament de dades personals serà la gestió i resolució de la convocatòria.

La legitimació d'aquest tractament es basa en el compliment d'una missió d'interés públic i en el consentiment de l'interessat.

En el marc dels tractaments mencionats, les seues dades no se cediran a tercers excepte obligació legal.

Pot exercir els seus drets d'accés, rectificació, supressió i portabilitat de les seues dades, de limitació i oposició a ser tractades, així com a no ser objecte de decisions basades únicament en el tractament automatitzat de les seues dades, quan siga procedent, davant de la Gerència de la Universitat en el Registre General de la Universitat d'Alacant, o bé a través de la seua seu electrònica https://seuelectronica.ua.es.



5. Informació i notificacions del procediment

5.1. D'acord amb el que preveu l'art. 45.1.b de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, les publicacions detallades en les bases següents, així com la informació d'altres actes que se'n deriven que requerisquen publicació, inclosos els recursos en via administrativa, substituiran la notificació personal a les persones interessades i produiran els mateixos efectes.



5.2. En el cas d'haver-se de fer alguna notificació personal a la interessada o interessat a la seua adreça postal, es considerarà com vàlida la indicada en la seua instància, de manera que si durant el desenvolupament del procediment es produeix algun canvi en aquella, serà la seua responsabilitat comunicar-ho.

5.3. La informació referent a aquesta convocatòria pot consultar-se en la pàgina web de la Universitat d'Alacant, a través de la següent adreça: http://ssyf.ua.es/va/accesopdi/funcionaris/convocatories-professorat-funcionari.html.



6. Relació d'aspirants admesos i exclosos

6.1. Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, el rector de la Universitat d'Alacant dictarà resolució que es publicarà en la pàgina web del Servei de Selecció i Formació en la qual constarà la relació provisional d'aspirants admesos i exclosos, i s'indicarà en aquest cas les causes d'exclusió.

Contra aquesta resolució, les persones intere­ssades podran presentar una reclamació o una esmena en el termini de deu dies hàbils a comptar de l'endemà de la publicació.

6.2. Finalitzat aquest termini, es publicarà en el mateix lloc una resolució en la qual, a més de declarar aprovada la relació definitiva de persones admeses i excloses, s'arreplegarà el lloc, data i hora de celebració de l'acte de presentació indicat en la base 8.

Contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, es podrà interposar un recurs de reposició en el termini d'un mes o, directament, un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la publicació de l'esmentada resolució, conforme amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.



6.3. No pertocarà cap devolució dels drets d'admissió a proves en els supòsits d'exclusió per causa imputable a la persona interessada.





7. Comissions del concurs d'accés

7.1. La composició de la comissió jutjadora corresponent a cada concurs, nomenada per la Resolució de 20 de juny de 2019, de la Universitat d'Alacant, figura en l'annex IV d'aquesta convocatòria.

7.2. Els currículums dels membres titulars es publicaran en la pàgina web del Servei de Selecció i Formació.

7.3. Les comissions jutjadores hauran de constituir-se en el termini màxim de tres mesos a comptar de l'endemà de la publicació de la convocatòria del concurs d'accés, i hauran d'ajustar-se en el funcionament al que s'estableix en les bases 6 i següents de la normativa de desplegament d'aquesta universitat.



8. Desenvolupament del concurs

8.1. Acte de constitució. En aquest acte la comissió fixarà els criteris específics de valoració, que haurien d'ajustar-se als criteris bàsics establits en l'art. 142.2 de l'Estatut de la Universitat d'Alacant i als criteris generals recollits en la base 7 de la normativa de desplegament d'aquesta universitat. Es publicaran als locals on es celebre la sessió, abans de l'acte de presentació.

8.2. Presentació. En l'acte de presentació, que serà públic, les persones que hi concursen lliuraran a la presidència de la comissió el seu historial acadèmic, docent i investigador per quintuplicat, juntament amb un exemplar de les publicacions i documents acreditatius dels mèrits adduïts i, també per quintuplicat, el projecte docent i investigador. El curriculum vitae haurà d'ajustar-se al model que figura en l'annex III de la present convocatòria o al Currículum Vítae Normalitzat (CVN)



En aquest mateix acte, la comissió establirà:

a) l'ordre d'actuació de les i dels aspirants en les proves mitjançant sorteig públic;

b) el calendari de les proves, que tindrà lloc en el termini màxim de quinze dies naturals a comptar de l'endemà de l'acte de presentació.



c) el termini fixat perquè qualsevol concursant puga examinar la documentació lliurada per la resta de concursants.

Després de l'acte de presentació, la comissió farà pública en els locals on se celebre la sessió una resolució amb els acords adoptats en aquesta sessió.

8.3. Prova

Totes les proves es realitzaran en sessió pública i tindran caràcter obligatori.

Els concursos d'accés a places de catedràtic i catedràtica d'universitat constaran d'una prova dividida en dues parts. La primera comprendrà l'exposició oral dels seus mèrits i historial acadèmic, docent i investigador, així com de les directrius fonamentals del seu projecte docent. La segona part consistirà en l'exposició oral d'un projecte d'investigació. Per al desenvolupament de cadascuna de les parts les o els candidats disposaran d'un temps màxim de seixanta minuts. Seguidament, la comissió podrà realitzar preguntes, sol·licitar aclariments i debatre amb la o el concursant tots aquells aspectes que estime rellevants durant un temps màxim de dues hores.

Finalitzada la prova, la comissió o cada integrant emetrà una valoració raonada sobre cada concursant, ajustada a cadascun dels criteris generals i específics de valoració prèviament establits, en la qual es valorarà l'historial acadèmic, docent i investigador, el projecte docent i investigador, així com les capacitats per a l'exposició i debat davant la comissió demostrades en la prova. A la vista dels informes, la comissió efectuarà una proposta motivada de provisió, que haurà de ser aprovada per, almenys, tres vots a favor.



9. Proposta de provisió i reclamacions

9.1. La comissió elevarà al rector, motivadament i amb caràcter vinculant, la proposta de provisió de la plaça, que haurà d'incloure l'avaluació de cada concursant desglossada per cadascun dels aspectes avaluats. Aquesta proposta es publicarà en la pàgina web del Servei de Selecció i Formació.

9.2. El procés podrà concloure amb la proposta de la comissió de no proveir la plaça convocada.

9.3. El temps transcorregut entre la publicació de la convocatòria de concurs d'accés i la resolució del mateix no podrà excedir de sis mesos.



9.4. Contra les propostes de les comissions dels concursos d'accés es podrà presentar una reclamació davant del rector en el termini màxim de deu dies hàbils a comptar de l'endemà de la publicació.

9.5. Les persones candidates proposades per a cada plaça, en el termini màxim de deu dies hàbils a comptar des de l'endemà de la publicació de la proposta de provisió, hauran d'acreditar el compliment dels requisits establits en la convocatòria mitjançant la presentació de la següent documentació:

a) Fotocopia compulsada del document nacional d'identitat o document equivalent.

b) Declaració jurada de no haver estat separada o separat de l'Administració de l'Estat, institucional o local, ni de les administracions de les comuni­tats autònomes, en virtut d'expedient disciplinari, i no trobar-se en situació d'inhabilitació per a l'exercici de la funció pública. Les o els aspirants que no posseïsquen la nacionalitat espanyola hauran de presentar una declaració jurada o promesa de no estar sotmeses o sotmesos a sanció disciplinària o condemna penal que impedisca en el seu estat l'accés a la funció pública.



10. Nomenament i presa de possessió

10.1. Una vegada realitzat el tràmit anterior, el rector efectuarà el nomenament de la persona o persones proposades, que serà publicat en el Boletín Oficial del Estado i en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i comunicat als registres oportuns i a la Secretaria General del Consell de Coordinació Universitària, especificant la denominació de la plaça, cos i àrea de coneixement.

10.2. Presa de possessió. En el termini màxim de vint dies a comptar de l'endemà de la publicació del nomenament en el BOE, la candidata o el candidat proposat haurà de prendre'n possessió.

10.3. L'exercici de les places convocades quedarà sotmés a la Llei 53/1984, de 26 de desembre, i a les normes de desplegament, en matèria d'incompatibilitats.



11. Norma final

Contra la convocatòria, les seues bases i tots els actes administratius que deriven d'aquesta, que esgoten la via administrativa, pot interposar-se un recurs contenciós administratiu davant del Jutjat Contenciós Administratiu d'Alacant competent, en el termini de dos mesos comptadors a partir de l'endemà de la publicació, de conformitat amb el que estableixen l'article 114 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; 6.4 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats, i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa; i, potestativament, podran interposar un recurs de reposició en el termini d'un mes comptat a partir de l'endemà de la publicació de la present resolució, davant del rector, de conformitat amb el que disposen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015.





Alacant, 20 de juny de 2019.– El rector, p. d. (R 19.05.2016), el Vicerector d'Ordenació Acadèmica i Professorat: José Penadés Martínez.





ANNEX I



Número de plaça: DF02911.

Cos a què pertany la plaça: catedràtic/a d'universitat.

Àrea de coneixement: Enginyeria Química.

Departament: Enginyeria Química.

Activitat docent: la corresponent a l'àrea de coneixement.

Perfil investigador: modelització hidrogeoquímica en la recàrrega d'aqüífers i tractament d'aigües per a eliminació de contaminants emergents.











ANNEX IV

Núm. de plaça: DF02911



Categoria de la plaça: catedràtic/a d'universitat.

Àrea de coneixement: Enginyeria Química.



Comissió titular

Presidenta/ president: Vicente Rafael Gomis Yagües, catedràtic d'universitat, Universitat d'Alacant

Secretaria/ secretari: María Isabel Beltrán Rico, catedràtica d'universitat, Universitat d'Alacant

Vocal: Ángela Nuria García Cortés, catedràtica d'universitat, Universitat d'Alacant

Vocal: Jesús Arauzo Pérez, catedràtic d'universitat, Universitat de Saragossa

Vocal: M.ª Isabel Iborra Clar, catedràtica d'universitat, Universitat Politècnica de València



Comissió suplent

Presidenta/ president: Rafael Font Montesinos, catedràtic d'universitat, Universitat d'Alacant

Secretaria/ secretari: Adoración Carratalá Giménez, catedràtica d'universitat, Universitat d'Alacant

Vocal: María de los Desamparados Gómez Siurana, catedràtica d'universitat, Universitat d'Alacant

Vocal: M.ª Isabel Alcaina Miranda, catedràtica d'universitat, Universitat Politècnica de València

Vocal: Jaime Lora García, catedràtic d'universitat, Universitat Politècnica de València

Mapa web