Ficha disposicion

Ficha disposicion





Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública. RESOLUCIÓ de 28 de juny de 2021, de la Direcció General de Funció Pública, per la qual es convoquen accions formatives del Pla de formació del personal al servei de la Generalitat, per a l'any 2021



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 9117 de 30.06.2021
Número identificador:  2021/7219
Referència Base de Dades:  006486/2021
 

  • Anàlisi documental

    Texto
    Texto Texto2
    Origen de disposició: Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública
    Grup temàtic: Ocupació pública
    Descriptors:
      Temàtics: cursos



RESOLUCIÓ de 28 de juny de 2021, de la Direcció General de Funció Pública, per la qual es convoquen accions formatives del Pla de formació del personal al servei de la Generalitat, per a l'any 2021 (segona convocatòria). [2021/7219]

De conformitat amb el que es disposa en l'article 11 i en la disposició transitòria de la Llei 4/2021, de 16 d'abril, de la Funció Pública Valenciana, l'apartat 11 de l'annex del Decret 168/2020, de 30 d'octubre, del Consell, de modificació del Decret 105/2019, de 5 de juliol del Consell, pel qual s'estableix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat i en l'article 11.2.i del Decret 172/2020, de 30 d'octubre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública, competeix a la Direcció General de Funció Pública, a través de l'Institut Valencià d'Administració Pública (d'ara en avant, IVAP), planificar i elaborar els plans formatius per al personal al servei de la Generalitat.

La formació ha de proporcionar al personal recursos per a afrontar les noves necessitats i demandes de la societat, alhora que ha de donar resposta als seus interessos de millora de l'exercici professional, aprenentatge i satisfacció laboral. La formació dels seus empleats i empleades és una exigència prioritària de tota administració pública moderna, imprescindible per a perseverar en els objectius d'eficàcia i modernització. Tot això contribueix a la millora del servei públic que s'ofereix a la ciutadania.

Per a aconseguir aquest objectiu, l'IVAP va publicar al febrer la convocatòria del seu Pla de formació 2021 mitjançant el qual es va posar a la disposició del personal empleat públic la formació idònia per a la millora de les seues competències professionals i per a afrontar les tasques que el servei públic requereix en l'actualitat.

Situacions esdevingudes després de la publicació del pla, com la publicació de la nova de Llei de la funció pública valenciana, Llei 4/2021, de 16 d'abril, així com la posada en marxa dels fons de recuperació de la Unió Europea (NextGenerationEU) i el Pla de recuperació, transformació i resiliència, a més d'altres necessitats sobrevingudes en matèries com a transparència o seguretat i salut, fan convenient la convocatòria de noves accions formatives no contemplades inicialment.



En virtut de les competències atribuïdes a la Direcció General de Funció Pública en matèria de formació, en l'article 11 del Decret 172/2020, de 30 d'octubre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública, resolc:



Convocar accions formatives del Pla de formació del personal al servei de la Generalitat per a l'any 2021, d'acord amb les bases establides en la present resolució i les característiques particulars de cadascuna d'elles que es recullen en l'annex.



La informació publicada està ampliada en la fitxa descriptiva de cada activitat formativa disponible en la pàgina web de l'IVAP http://www.ivap.gva.es en el botó «SOL.LICITUD». En aquesta es detallen els continguts, així com la informació d'interés relativa al desenvolupament de cada activitat.



Bases



Primera. Persones destinatàries

Podrà participar en les activitats formatives indicades en l'annex d'aquesta resolució el personal al servei de l'Administració de la Generalitat gestionat per la Direcció General de Funció Pública que complisca els requisits específics establits, si escau, per a cada activitat.



Segona. Programes formatius

Les accions formatives convocades són part dels programes de desenvolupament professional continu i d'aprenentatge autònom i social.

A) Desenvolupament professional continu

Les accions formatives d'aquest programa s'organitzen en les següents àrees:

A1. Àrea de formació general. Orientada a la millora dels coneixements, habilitats i aptituds del personal empleat públic per a exercir les seues funcions de manera més eficaç. Comprén un conjunt de cursos de formació de caràcter transversal, agrupat per matèries, i estan destinats a tot el personal empleat públic inclòs com a destinatari del pla, amb independència de la conselleria o organisme al qual es trobe adscrit.



A2. Àrea de formació específica. L'objectiu és contribuir a perfeccionar l'acció de govern que duen a terme els diferents organismes. Inclou cursos formatius a petició de les diferents conselleries i organismes autònoms i estan dirigits preferentment al personal adscrit als seus departaments.

B) Aprenentatge autònom i social

Està conformat per accions formatives no configurades com a cursos, que faciliten al personal organitzar individualment el seu aprenentatge o possibiliten la trobada i intercanvi d'experiències professionals, com és el cas de les jornades, seminaris, sessions informatives i matinals.



Tercera. Modalitats d'impartició de les accions formatives

La present convocatòria inclou accions formatives en les modalitats que a continuació s'indiquen:

– Presencial: l'equip docent i l'alumnat es relacionen de manera sincrònica en el mateix lloc físic.

– Telepresencial: l'equip docent i l'alumnat es relacionen de manera sincrònica a través d'internet.

No obstant això, podran impartir-se en una modalitat diferent a la convocada si les circumstàncies ho feren convenient.



Quarta. Presentació de sol·licituds

Les sol·licituds hauran de ser presentades per les persones interessades, a través de la pàgina web de l'IVAP, en l'adreça electrònica que s'indica a continuació:

http://www.ivap.gva.es/es/inscripcio

http://www.ivap.gva.es/va/inscripcio



Cinquena. Termini de presentació de sol·licituds

5.1. Per a les accions formatives corresponents al programa de desenvolupament professional continu de l'annex de la present resolució el termini de sol·licitud serà de 15 dies naturals a comptar des de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució en el DOGV.

5.2. En cas d'existir vacants en alguna de les accions formatives anteriors, seran anunciades en la pàgina web de l'IVAP a fi que puguen ser sol·licitades per aquelles persones interessades que complisquen els requisits.

En qualsevol cas, serà necessària la comunicació de l'admissió a l'acció formativa per part de l'IVAP per a poder realitzar-la.

5.3. Amb caràcter previ a la celebració de jornades, seminaris i sessions formatives, s'obriran terminis específics d'inscripció, la difusió i la publicació dels quals es realitzarà en la pàgina web de l'IVAP.



Sisena. Criteris de selecció

6.1. La selecció de les persones sol·licitants haurà d'ajustar-se als següents criteris per ordre de prioritat:

a) Per a aquells cursos de formació que tinguen requisits específics, es comprovarà que efectivament les persones interessades els compleixen.

b) L'IVAP atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.

c) Tindran preferència durant un any les persones que s'hagen incorporat al servei actiu procedents del permís de maternitat o paternitat, o hagen reingressat des de la situació d'excedència per raons de guarda legal i atenció a persones majors dependents o persones amb diversitat funcional, de conformitat amb la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes.

d) Haurà d'equilibrar-se percentualment en la plantilla real la participació de dones i homes en l'assistència als cursos de formació, de conformitat amb el que es disposa en l'article 44 de la Llei de la Generalitat Valenciana 9/2003, de 2 d'abril, per a la igualtat de dones i homes.

e) En cas d'empat entre sol·licitants, en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia/hora).

6.2. En la selecció haurà de tindre's en compte, d'una banda, la reserva del 3 % de places per a persones amb diversitat funcional establida en l'article 23 de la Llei 11/2003, de 10 d'abril, de la Generalitat Valenciana, sobre l'Estatut de les persones amb discapacitat, i, d'altra banda, la reserva del 40 % de les places prevista en l'article 60 de la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes, entre empleades públiques que complisquen els requisits.

6.3. En aquelles accions formatives que siga rellevant la relació de les funcions exercides per les persones participants amb el seu contingut, es prioritzaran les propostes d'assistència que realitzen les conselleries i organismes per a la millora de les competències dels seus efectius per a l'acompliment del lloc de treball.

6.4. Així mateix, les secretaries generals administratives i responsables dels organismes autònoms podran proposar l'admissió d'aquelles persones que s'hagen incorporat al seu lloc de treball amb posterioritat a la publicació de l'última convocatòria, a aquelles accions formatives directament relacionades amb les funcions del lloc que exerceixen i en les quals es considera necessària la participació d'aquest personal.





Setena. Admissió als cursos

7.1. A les persones participants seleccionades se'ls comunicarà que han sigut admeses mitjançant correu electrònic al seu compte corporatiu (@gva.es). La realització dels cursos no donarà lloc a indemnització ni cap gratificació.

7.2. La renúncia o la conformitat per a participar hauran d'efectuar-la les persones seleccionades mitjançant correu electrònic, en un termini màxim de tres dies naturals a comptar des de la comunicació.

7.3. L'assistència i participació del personal seleccionat en l'activitat formativa és obligatòria.

Les persones que havent sigut seleccionats per al curs no puguen participar-hi per causa de força major ben justificada o necessitat del servei manifestada documentalment per la persona responsable del centre directiu, haurà de comunicar la seua renúncia a l'IVAP abans del començament del curs.

Iniciat el curs, l'abandó o les renúncies no justificades seran penalitzades en la realització d'accions formatives organitzades per l'IVAP.



7.4. Les persones seleccionades amb diversitat funcional que requerisquen mesures d'adaptació hauran d'indicar en aquest correu de confirmació el tipus d'adaptació que sol·liciten d'acord amb la següent relació:

a) Necessitat d'intèrpret de llenguatge de signes.

b) Sistema Braille d'escriptura.

c) Uns altres, amb especificació de quins.



Huitena. Permisos

El temps d'assistència de manera sincrònica del personal a les accions formatives realitzades en les modalitats presencial o telepresencial, per als quals siga seleccionat, es considerarà temps de treball amb caràcter general quan aquestes accions siguen coincidents amb l'horari de treball de l'alumnat. La participació estarà supeditada a l'adequada cobertura de les necessitats del servei quan s'impartisquen, en tot o en part, en horari de treball, i no serà objecte de recuperació. Les persones responsables dels corresponents centres directius hauran de facilitar l'assistència.

La denegació del permís per part de la persona superior jeràrquica haurà de ser motivada i notificada per escrit.



Novena. Expedició de certificats

9.1. El personal admés a cursos de modalitat presencial o telepresencial obtindrà el certificat d'aprofitament sempre que s'acredite l'assistència, com a mínim, a les sessions que suposen un 85 %, de les hores de la duració total del curs, i, si escau, s'hagen fet les tasques obligatòries fixades en el programa o encomanades per l'equip docent i haver superat l'avaluació final.

9.2. Els certificats s'emetran en suport electrònic. Per a garantir la seua autenticitat i integritat, seran signats electrònicament i se'ls aplicarà un segell de temps electrònic. Estaran a la disposició de l'alumnat dels cursos en la pàgina web de l'IVAP, botó «CERTIFICATS», en la qual es requerirà que la persona interessada s'identifique per a poder descarregar-los.

9.3. Els certificats digitals admesos per l'IVAP per a la identificació de l'alumnat són els emesos per l'Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana –ACCV– per a persones físiques o per a empleats i empleades públics, a més del DNI electrònic.

Per a l'obtenció dels certificats digitals d'identitat, l'alumnat podrà adreçar-se a qualsevol dels punts de Registre d'Usuari de l'ACCV, que es poden consultar a http://www.accv.es.

No se certificarà la participació en accions formatives que no tinguen la consideració de cursos.



Desena. Facultats de l'organisme convocant

10.1. L'organisme convocant està facultat per a incorporar noves accions formatives, així com cancel·lar o canviar la realització d'accions formatives incloses en el pla de formació, quan així ho exigisquen les disponibilitats pressupostàries o per circumstàncies que afecten l'organització o la impartició d'aquelles.

10.2. Amb independència de la programació de les accions formatives del pla, podran organitzar-se uns altres cursos, tallers, màsters, conferències, seminaris, o monogràfics, a soles o en col·laboració amb institucions, que seran objecte de convocatòria en la pàgina web de l'IVAP.

10.3. La Direcció General de Funció Pública, a través de l'IVAP resoldrà aquelles incidències que puguen produir-se en el desenvolupament i la gestió de les activitats formatives del pla.



València, 28 de juny de 2021.– El director general de Funció Pública: David Alfonso Jarque.

Mapa web