Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 29 de juny de 2018, de la vicepresidenta del Patronat de la Fundació per a la Investigació de l'Hospital Universitari i Politècnic La Fe de la Comunitat Valenciana, per la qual es convoca el procés de selecció de director gerent o directora gerent.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8329 de 02.07.2018
Número identificador:  2018/6461
Referència Base de Dades:  006492/2018
 



RESOLUCIÓ de 29 de juny de 2018, de la vicepresidenta del Patronat de la Fundació per a la Investigació de l'Hospital Universitari i Politècnic La Fe de la Comunitat Valenciana, per la qual es convoca el procés de selecció de director gerent o directora gerent. [2018/6461]





La Fundació per a la Investigació de l'Hospital Universitari i Politècnic La Fe de la Comunitat Valenciana (d'ara en avant, la Fundació) és una fundació pública integrant del sector públic empresarial i fundacional de la Comunitat Valenciana, de conformitat amb el que disposen els articles 2.3, lletra C, 3.2 i 157, de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.



La Fundació actua com a estructura única de gestió de l'Institut d'Investigació Sanitària La Fe acreditat per l'Instituto de Salud Carlos III en 2009. Aquesta acreditació va ser renovada en 2014 i se sol·licitarà novament la renovació durant l'anualitat 2018.

El Reial decret 279/2016, de 24 de juny, sobre acreditació d'instituts d'investigació biomèdica o sanitària, estableix en l'article 4 que serà requisit necessari per a l'atorgament de l'acreditació que les entitats sol·licitants tinguen una estructura organitzativa que compte amb un director científic o càrrec anàleg i una estructura única de gestió de la investigació separada de l'estructura de gestió assistencial i docent, que compte amb un director de gestió.

Els Estatuts de la Fundació no preveuen en l'estructura de la Fundació cap lloc de caràcter gerencial, diferenciat de la direcció científica d'aquesta, per a dirigir les àrees economicoadministrativa, jurídica i de recursos humans.

Els Estatuts preveuen en l'article 7 que correspon al Patronat «el govern i representació de la Fundació, que tindrà totes les facultats que siguen necessàries per a la realització de les seues finalitats» i en l'article 14 que «el Patronat podrà delegar totes o algunes de les seues facultats, que siguen delegables segons la legislació, en un o més dels seus membres, i anomenar un administrador».

Com a persona que ostentarà la màxima responsabilitat directiva de la Fundació, funció executiva de màxim nivell amb subjecció directa als òrgans superiors de govern de la Fundació, la figura de director o directora gerent es vincula amb una relació laboral especial d'alta direcció d'acord amb la normativa vigent sobre la matèria.

El Decret llei 1/2011, de 30 de setembre, del Consell, de mesures urgents de règim econòmic i financer del sector públic empresarial i fundacional, estableix que l'elecció del personal directiu dels ens del sector públic es basarà en criteris de competència, professionalitat i experiència en l'exercici de llocs de responsabilitat en la gestió pública o privada.

D'altra banda, l'article 3.1 del Decret 95/2016, de 29 de juliol, del Consell, de regulació, limitació i transparència del règim del personal directiu del sector públic instrumental de la Generalitat, disposa que «la idoneïtat de l'elecció de personal que ocupa llocs de caràcter directiu es basarà en criteris de solvència acadèmica, professional, tècnica, científica o artística; experiència en l'exercici de llocs de responsabilitat en la gestió pública o privada; capacitat de lideratge per a planificar, implementar i revisar estratègies, polítiques i programes que facen possible aconseguir per part de l'organització la seua missió i objectius a través d'una gestió amb indicadors; capacitat de comunicació i negociació; la formació en igualtat de gènere; el coneixement d'idiomes, en especial dels cooficials de la Comunitat Valenciana; o altres criteris específics relacionats amb les funcions assignades.»



En conseqüència, considerant que en la sessió extraordinària del Patronat de la Fundació celebrada el dia 16 de maig de 2018 es va acordar la tramitació de la convocatòria d'aquest concurs públic, resolc:



Primer

Convocar per a la seua provisió el lloc de director o directora gerent de la Fundació per a la Investigació de l'Hospital Universitari i Politècnic La Fe de la Comunitat Valenciana (la Fundació).



Segon

Aprovar les bases que s'adjunten com a annex I a la present convocatòria.



Tercer

La present resolució entrarà en vigor a partir de l'endemà de la seua publicació en el DOGV.



Aquesta resolució posa fi a la via administrativa i contra aquestes pot interposar-se potestativament recurs de reposició davant del mateix òrgan que ha dictat l'acte en el termini d'un mes, comptat des de l'endemà de la seua publicació, de conformitat amb el que disposen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; o impugnar-se directament davant dels jutjats del contenciós administratiu en el termini de dos mesos, a comptar des de l'endemà a la seua publicació, d'acord amb el previst en els articles 8.3, 25.1 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. Tot això sense perjuí que s'utilitze qualsevol altra via que es considere oportuna.





València, 29 de juny de 2018.– La vicepresidenta del Patronat de la Fundació per a la Investigació de l'Hospital Universitari i Politècnic La Fe de la Comunitat Valenciana: Mònica Almiñana Riqué.





ANNEX I

Bases de la convocatòria



Primera. Objecte de la convocatòria

L'objecte d'aquesta convocatòria és la selecció de la persona candidata que serà proposta per la comissió de valoració al Patronat de la Fundació per a la seua contractació en el lloc de la direcció gerència d'aquesta.



Segona. Funcions

Sota la dependència del Patronat correspondrà a la direcció gerència les funcions que s'establisquen en els seus Estatuts, una vegada finalitzat el procés de modificació per a la seua adaptació a les exigències del Reial decret 279/2016, de 24 de juny, sobre acreditació d'instituts d'investigació biomèdica o sanitària. En tot cas correspondrà a la direcció gerència:

a) La direcció i gestió de la Fundació, en el marc de les funcions que li siguen expressament delegades i, en particular, l'execució dels acords del Patronat.

b) La direcció i coordinació de les àrees de la Fundació encarregades de la gestió econòmica, contractació, recursos humans i assessoria jurídica.

c) Exercir la representació institucional i legal de la Fundació quan no corresponga a altres òrgans d'aquesta o aquestes funcions hagen sigut delegades de forma expressa.

d) Totes aquelles funcions que li siguen encomanades pel Patronat.





Tercera. Règim d'incompatibilitats, transparència, indemnitzacions i condicions de treball

A la persona que resulte seleccionada li serà aplicable el règim establit en la normativa autonòmica sobre declaració de béns, drets patrimonials i activitats d'alts càrrecs. En matèria d'incompatibilitats, li serà aplicable la legislació autonòmica, o si no n'hi ha, la legislació estatal en matèria de conflictes d'interessos.

Així mateix, estarà subjecta a avaluació d'acord amb els criteris d'eficàcia i eficiència, responsabilitat per la seua gestió, mesures d'austeritat i reducció de costos i control de la despesa pública.

La relació laboral serà la corresponent a la de caràcter especial d'alta direcció i no percebrà al seu cessament cap indemnització, excepte les que estiguen establides per disposició legal de dret necessari. No podran pactar-se ni subscriure's clàusules contractuals que tinguen com a objecte reconéixer indemnitzacions o compensacions econòmiques, qualsevol que fóra la seua naturalesa o quantia.

D'acord amb l'article 13.4 del text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, la determinació de les condicions de treball del personal directiu no tindrà la consideració de matèria objecte de negociació col·lectiva.

El personal directiu no té la consideració de personal empleat públic.



Quarta. Tipus de contracte i règim retributiu

La persona seleccionada es vincularà amb la Fundació per un contracte d'alta direcció, que es regirà a més de pel que disposa el Decret 95/2016, de 29 de juliol, del Consell, de regulació, limitació i transparència del règim del personal directiu del sector públic instrumental de la Generalitat, per l'article 19 del Decret llei 1/2011, de 30 de setembre, del Consell, de mesures urgents de règim economicofinancer del sector públic empresarial i fundacional; la disposició addicional octava de la Llei 3/2012, de 6 de juliol, de reforma laboral; els articles que se li apliquen de les lleis anuals de pressupostos de la Generalitat; la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana; el Decret 56/2016, del Consell, de 6 de maig, pel qual s'aprova el Codi de Bon Govern de la Generalitat; el Reial decret 1382/1985, d'1 d'agost, que regula la relació laboral de caràcter especial del personal d'alta direcció, en quant no s'opose al règim específic del personal directiu del sector públic instrumental de la Generalitat, i en el Decret llei 1/2011 i Llei 3/2012; altres normatives que siguen aplicables i per la voluntat de les parts.



La retribució a percebre serà equivalent a l'establida anualment en les taules retributives d'aplicació al personal d'institucions sanitàries dependents de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública per al càrrec directiu «Gerent B», que en l'anualitat 2017 es va fixar en 53.582,06 euros bruts anuals per Acord de 30 de juny de 2017, del Consell, pel qual s'actualitzen les retribucions del personal al servei del sector públic valencià i es dóna publicitat a les taules retributives per a 2017. La retribució en cap cas superarà l'establida en les respectives lleis de pressupostos de la Generalitat per a les persones titulars de direccions generals del Consell.



Cinquena. Requisits

1. Tindre la nacionalitat espanyola o trobar-se en qualsevol de les situacions descrites en l'article 54 de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana. Aquest requisit s'acreditarà mitjançant fotocòpia del DNI o document equivalent.

2. Tindre la majoria d'edat laboral i no excedir, si és el cas, de l'edat màxima de jubilació forçosa. Aquest requisit s'acreditarà mitjançant fotocòpia del DNI o document equivalent.

3. Estar en possessió del títol d'enginyeria, arquitectura, llicenciatura o grau. Aquest requisit s'acreditarà mitjançant fotocòpia del títol.

4. No haver sigut separat o separada mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial. En el cas de ser nacional d'un altre estat, no trobar-se inhabilitat o inhabilitada o en situació equivalent ni haver sigut sotmès o sotmesa a sanció disciplinària o equivalent que impedisca, en el seu estat, en els mateixos termes, l'accés a l'ocupació pública. Aquest requisit s'acreditarà per mitjà de declaració responsable.

5. Posseir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguen necessàries per a l'exercici de les corresponents funcions o tasques. Aquest requisit s'acreditarà per mitjà de declaració responsable.

Seran excloses del procés de selecció totes aquelles persones aspirants que no reunisquen aquests requisits de participació o hagen presentat la seua sol·licitud fora de termini.



Sisena. Procediment de selecció

La persona candidata serà seleccionada tenint en compte els criteris establits en l'article 3 del Decret 95/2016, de 29 de juliol, del Consell, de regulació, limitació i transparència del règim del personal directiu del sector públic instrumental de la Generalitat, a saber: solvència acadèmica, professional, tècnica, científica o artística; experiència en l'exercici de llocs de responsabilitat en la gestió pública o privada; capacitat de lideratge per a planificar, implementar i revisar estratègies, polítiques i programes que facen possible aconseguir per part de l'organització la seua missió i objectius a través d'una gestió amb indicadors; capacitat de comunicació i negociació; la formació en igualtat de gènere; el coneixement d'idioma en especial dels cooficials de la Comunitat Valenciana; o altres criteris específics relacionats amb les funcions assignades.



El procés de selecció de la persona candidata es realitzarà mitjançant la valoració dels mèrits objectius de les persones aspirants, que tindrà una puntuació màxima de 60 punts, i una entrevista en què les tres persones aspirants amb millor puntuació defendran la seua memòria d'activitat, que tindrà una puntuació màxima de 40 punts.

La convocatòria podrà declarar-se deserta si la comissió de valoració considera que cap de les persones aspirants s'adequa als requisits del lloc.

Els mèrits objectius, amb una puntuació màxima de 60 punts, es valoraran d'acord amb el barem següent:

1. Coneixement d'idiomes (puntuació màxima: 10 punts)

Es valorarà el coneixement del valencià i d'altres idiomes estrangers o altres idiomes oficials de l'Estat diferents dels oficials en la Comunitat Valenciana. Només es valoren els certificats que s'ajusten al Marco Comú Europeu de Referència (MCER).

Aquest mèrit s'acreditarà per mitjà de la còpia dels títols o certificats corresponents.

2. Altres títols i formació (puntuació màxima: 10 punts)

Es valorarà posseir el títol de doctor o doctora. Així mateix, es valorarà la formació i experiència investigadora de caràcter postdoctoral.

Aquests mèrits s'acreditaran mitjançant les còpies dels títols o certificats corresponents.

3. Capacitat de lideratge i de comunicació i negociació (puntuació màxima: 5 punts)

Es valorarà l'experiència en la direcció de personal i, en especial, l'experiència referida al sector d'investigació sanitària o biotecnològica.



Aquest mèrit s'acreditarà per mitjà de certificats de l'empresa i vida laboral.

4. Formació en igualtat de gènere (puntuació màxima: 5 punts)

Es valorarà la formació acreditada en igualtat de gènere, haver participat en cursos, estudis o investigacions de gènere, haver creat o participat en iniciatives encaminades a afavorir la igualtat d'oportunitats, així com qualsevol experiència professional o projecte que acredite una activitat encaminada a fer complir l'article 26 de la Llei orgànica per a la igualtat efectiva de dones i hòmens.

Aquest mèrit s'acreditarà mitjançant els certificats corresponents.

5. Experiència en llocs de responsabilitat en gestió pública i privada (puntuació màxima: 15 punts).

Es valorarà l'experiència en llocs de responsabilitat l'àmbit de la gestió econòmica, contractació i de recursos humans; i, en especial, l'experiència referida al sector d'investigació sanitària o biotecnològica.



Aquest mèrit s'acreditarà mitjançant els certificats de l'empresa i vida laboral.

6. Memòria d'activitat.

Es valorarà una memòria que incloga la previsió de gestió que realitzarà en la Fundació, incloent, si és possible, una memòria econòmica.





Setena. Termini de presentació

El termini per a la presentació de les sol·licituds serà de 10 dies naturals a comptar des de l'endemà a la publicació de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Huitena. Presentació de sol·licituds

Les sol·licituds, conjuntament amb el curriculum vitae i la documentació que acredite el compliment dels requisits i els mèrits, hauran de dirigir-se a la vicepresidència del Patronat de la Fundació per a la Investigació de l'Hospital Universitari i Politècnic La Fe de la Comunitat Valenciana i presentar-se en la seua seu (avinguda Fernando Abril Martorell, 106, torre A, 7a planta. 46026 València) o en les formes previstes en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



Novena. Comissió de valoració

La comissió de valoració estarà integrada per:

– la vicepresidenta del Patronat, que actuarà com a presidenta de la Comissió i

– dos membres del Patronat.

La comissió de valoració proposarà al Patronat la contractació de la persona candidata millor puntuada.



Desena. Confidencialitat

Totes les persones i institucions públiques implicades en el procés de selecció de persones candidates es comprometen a garantir l'absoluta confidencialitat de totes les dades personals i professionals d'aquests, assegurant que la participació de les no seleccionades es mantindrà en l'estricte àmbit del coneixement i la valoració de la comissió de valoració, fent-se públic exclusivament el nom de la persona que resulte seleccionada.

Mapa web