Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 7 de juny de 2021, del director general del Palau de les Arts Reina Sofia, Fundació de la Comunitat Valenciana, per la qual s'aprova i dona publicitat a la convocatòria del procés selectiu per a cobrir, com a personal laboral indefinit, determinats llocs de l'àrea tècnica, en torn lliure i pel sistema de concurs oposició, corresponent a les ofertes d'ocupació pública de l'entitat de 2018, 2019 i 2020.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 9118 de 01.07.2021
Número identificador:  2021/6701
Referència Base de Dades:  006523/2021
 



RESOLUCIÓ de 7 de juny de 2021, del director general del Palau de les Arts Reina Sofia, Fundació de la Comunitat Valenciana, per la qual s'aprova i dona publicitat a la convocatòria del procés selectiu per a cobrir, com a personal laboral indefinit, determinats llocs de l'àrea tècnica, en torn lliure i pel sistema de concurs oposició, corresponent a les ofertes d'ocupació pública de l'entitat de 2018, 2019 i 2020. [2021/6701]

La Resolució de 21 de desembre de 2018, de la direcció general del Palau de les Arts Reina Sofia, Fundació de la Comunitat Valenciana (DOGV 8454, 31.12.2018) per la qual es dona publicitat a l'oferta d'ocupació pública d'aquesta entitat per a 2018, conté 3 llocs de treball que pertanyen a l'àrea tècnica, que s'hauran de ser convocar per torn lliure, per a cobrir-los de manera indefinida mitjançant el sistema selectiu de concurs oposició.

Amb data 31 de desembre de 2019 es publica en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana l'oferta d'ocupació pública per a l'any 2019 (DOGV 8708, 31.12.2019), que inclou 2 llocs que pertanyen a l'àrea tècnica, que s'hauran de convocar per torn lliure, per a cobrir-los de manera indefinida mitjançant el sistema selectiu de concurs oposició.

Amb data 31 de desembre de 2020 es publica en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana l'oferta d'ocupació pública per a l'any 2020 (DOGV 8708, 31.12.2019), que inclou 1 lloc que pertany a l'àrea tècnica, que s'haurà de convocar per torn lliure, per a cobrir-lo de manera indefinida mitjançant el sistema selectiu de concurs oposició.

Per tot açò, la direcció general de Les Arts, prèvia negociació amb la representació legal del personal treballador de l'entitat i en virtut de les facultats atorgades per l'article 25 i) dels Estatuts del Palau de les Arts, resol: aprovar i donar publicitat a les bases per a la convocatòria del procés selectiu per a cobrir definitivament 6 llocs de l'àrea tècnica, per torn lliure, inclosos en l'oferta pública d'ocupació de l'entitat de 2018, 2019 i 2020.



1. Objecte de la convocatòria

1.1. Aquesta convocatòria té per objecte la selecció de personal, mitjançant el sistema de concurs oposició, per a cobrir 6 llocs de treball de l'àrea tècnica de la Fundació Palau de les Arts Reina Sofia, que es detallen en l'annex I, en torn lliure i en règim laboral indefinit i fix discontinu, que pertanyen a les ofertes d'ocupació pública dels anys 2018, 2019 i 2020.

1.2. Aquest procés es regirà pel que estableix la Resolució de 15 de maig de 2018, del conseller d'Hisenda i Model Econòmic, per la qual es dicten instruccions i es disposa la publicació del II Acord de la Comissió de Diàleg Social del Sector Públic Instrumental de la Generalitat en matèria de criteris generals d'aplicació a les ofertes d'ocupació pública i les seues convocatòries en el sector públic instrumental de la Generalitat; pel Reial decret legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut dels Treballadors; per la resta de normes de general i pertinent aplicació, i pel que es disposa en aquestes bases.

1.3. Aquesta convocatòria tindrà en compte el principi d'igualtat de tracte entre homes i dones pel que fa a l'accés a l'ocupació, d'acord amb l'article 14 de la Constitució Espanyola, la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes, i el que estableix el mateix Pla d'igualtat de Les Arts.

1.4. El procés de selecció garantirà el dret d'accés a l'ocupació pública de les persones interessades, de conformitat amb els principis recollits en l'article 51 de la Llei de funció pública valenciana.





2. Característiques dels llocs

2.1. Els grups i nivells professionals corresponents als llocs objecte d'aquest procés selectiu són:





Grup Professional Nivell Denominació lloc

IVB 18 Tècnic/a de caracterització

IVB 18 Tècnic/a d'il·luminació

IVB 18 Tècnic/a de maquinària

IVB 18 Tècnic/a de vestuari





2.2. La retribució bruta anual corresponent als llocs objecte d'aquest procés selectiu és de 24.427 € per a l'exercici 2021, corresponent a una dedicació del 100 % i a la data de publicació d'aquesta convocatòria. Aquesta retribució es percebrà d'acord amb la dedicació màxima corresponent que s'indica en l'apartat següent.



2.3. Les persones que resulten seleccionades es vincularan a LES ARTS a través d'un contracte fix discontinu en règim laboral, amb una dedicació màxima del 83 % per temporada, acollit al Reial decret legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut dels Treballadors, amb un període de prova de 2 mesos i estaran subjectes al règim d'incompatibilitats de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques i la normativa de desplegament.



3. Requisits

3.1. Per a l'admissió a aquestes proves selectives, serà necessari complir els requisits següents:

3.1.1. Nacionalitat: tindre nacionalitat espanyola, o d'algun estat membre de la Unió Europea, o persones estrangeres amb residència legal a Espanya. Tanmateix, podrà presentar també candidatura qualsevol persona que no es trobe en les situacions esmentades de nacionalitat i/o residència, la qual haurà d'obtindre de forma obligatòria la residència legal a Espanya en cas de ser la persona seleccionada.

3.1.2. Edat: tindre 16 anys i no haver arribat a l'edat màxima legal de jubilació.

3.1.3. Tindre capacitat per a contractar la prestació del seu treball, d'acord amb el que preveu l'article 7 de l'Estatut dels Treballadors.

3.1.4. No incórrer en cap causa d'incompatibilitat que li impedisca l'exercici de funcions en règim general amb una entitat pública.

3.1.5. Posseir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguen necessàries per a realitzar les funcions o tasques corresponents. La condició de diversitat funcional, si escau, s'acreditarà amb el certificat oficial pertinent.

3.1.6. Habilitació: no trobar-se inhabilitat/ada per sentència ferma o com a conseqüència d'haver sigut acomiadat/ada disciplinàriament de forma procedent, per a exercir funcions semblants a les pròpies de la categoria professional a la qual es pretén accedir. Si es tracta de persones nacionals d'altres estats, no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent ni haver sigut sotmés a sanció disciplinària o equivalent que impedisca, en els mateixos termes al seu Estat, l'accés a l'ocupació pública.

3.1.7. Estar en possessió d'alguna de les titulacions mínimes d'accés detallades en l'annex I per a cada lloc objecte d'aquesta convocatòria. També podran participar aquelles persones que estiguen en possessió d'un nivell de titulació superior a l'exigit, segons es detalla en concret en el mateix annex.

3.2. Les condiciones per a l'admissió a les proves s'hauran de reunir en el moment de finalització del termini de presentació de sol·licituds, i es mantindran durant tot el procés selectiu fins a la data de formalització del contracte. El contracte de treball no podrà formalitzar-se amb aquelles persones que no acrediten que reuneixen els requisits i les condicions exigits en aquesta convocatòria.

3.3. Les Arts podrà requerir a les persones aspirants que acrediten la veracitat dels requisits exigits per a participar, així com de tots els documents que aporten en aquest procés selectiu. Si els requisits no foren acreditats en el termini de 10 dies hàbils següents a la notificació del requeriment, la persona aspirant podrà quedar exclosa del procés selectiu.



4. Presentació de sol·licituds: forma i termini

4.1. La presentació de sol·licituds i inscripció es farà exclusivament per mitjans electrònics, atenent la capacitat tècnica i el perfil professional per a l'accés i disponibilitat dels mitjans electrònics del col·lectiu al qual s'adreça. Aquelles persones que desitgen participar en aquest procés selectiu hauran d'emplenar la sol·licitud d'inscripció a través de la pàgina web https://ocupacio.lesarts.com/.

4.2. En el procés de la inscripció electrònica s'haurà de presentar la documentació següent:

– Formulari d'inscripció amb el detall de la forma d'accés, d'acord amb el que s'estableix en aquesta convocatòria.

– Curriculum vitae detallat i degudament justificat, on s'acredite la seua trajectòria, experiència professional, així com els títols, idiomes, cursos i diplomes obtinguts, els quals es valoraran, si escau, en la fase de concurs.

– Document d'identitat, passaport o targeta de residència que corresponga.

– Titulació acadèmica obtinguda que acredite comptar amb la formació requerida per a la inscripció, segons s'indica en l'annex I per a cada lloc, que, en cas d'haver-se obtingut en l'estranger, s'haurà d'haver homologat a Espanya o haver-ne sol·licitat l'homologació. No s'admetrà la inscripció amb una titulació i/o condicions diferents a les especificades en l'annex I per a cada lloc. Les persones que accedisquen a la inscripció a través de l'opció C establida en l'annex I, i el procediment d'avaluació i acreditació de les competències aprovat per la Resolució de 13 d'abril de 2021, a la Comunitat Valenciana, no estiguera obert fins al termini de finalització de les inscripcions a aquest procés selectiu, la persona que accedisca per aquesta opció podrà, excepcionalment, en substitució del document que acredite haver sol·licitat la presentació de l'expedient, presentar una declaració responsable com a que reuneix les condicions establides per a l'obtenció del certificat de professionalitat corresponent, i que procedirà a la seua gestió i tramitació en el moment que l'esmentat procediment estiga obert.



– Certificat que acredite, si escau, algun tipus de diversitat funcional. Les persones amb diversitat funcional que complisquen els requisits anteriors i ho formulen explícitament a la sol·licitud de participació, podran optar en igualtat de condicions amb la resta de persones aspirants, sense establir exclusions per limitacions psíquiques o físiques, tret dels casos en què siguen incompatibles per a la realització de les tasques o funcions corresponents. L'òrgan tècnic de selecció establirà per a les persones amb diversitat funcional que ho necessiten, i que així ho hagen sol·licitat, les adaptacions necessàries per a la realització de les proves. L'òrgan tècnic de selecció podrà, a criteri seu i en qualsevol moment del procediment, sol·licitar a aquelles persones que ho hagen comunicat l'acreditació de la condició de diversitat funcional mitjançant dictamen tècnic facultatiu per l'òrgan competent.



– Declaració jurada de no haver sigut inhabilitat o inhabilitada per sentència ferma o com a conseqüència d'haver sigut acomiadat/ada disciplinàriament de forma procedent, per a exercir funcions semblants a les pròpies de la categoria professional a la qual es pretén accedir. Si es tracta de persones nacionals d'altres estats, no trobar-se inhabilitades o en situació equivalent ni haver sigut sotmeses a sanció disciplinària o equivalent que impedisca, en els mateixos termes en el seu Estat, l'accés a l'ocupació pública. Aquesta declaració serà efectuada directament durant el procés d'inscripció per la web.

– Justificant d'haver procedit al pagament de participació establit en l'apartat 5.

4.3. Víctimes de violència de gènere o terrorisme. Les persones aspirants que ostenten la condició de víctima de violència de gènere o víctima de terrorisme disposaran d'un apartat específic en la inscripció on podran consignar aquesta condició i sol·licitar les mesures especials reconegudes a l'efecte.

4.4. La documentació haurà d'estar expedida en valencià o en castellà. Els documents expedits en un altre idioma, s'hauran d'aportar amb la traducció oficial corresponent.

4.5. La participació d'un/a aspirant en aquest procés de selecció inclourà també una declaració responsable on es farà constar:

– confirmació per part seua que compleix els requisits indispensables exigits,

– reconeixement per part seua de l'autenticitat de la documentació que hi adjunta i de la informació que apareix al seu currículum,



– acceptació expressa per part seua de tot el que s'estableix en les bases reguladores d'aquesta convocatòria,

– autorització per part seua a Les Arts i, si escau, per al tractament automatitzat de les seues dades, i

– autorització per part seua a Les Arts per a la publicació, en la pàgina web d'aquesta, dels resultats obtinguts en el procés de selecció.

Aquesta declaració s'efectuarà directament durant el procés d'inscripció per la web.

4.6. Totes les persones inscrites hauran d'indicar un compte de correu electrònic a l'efecte de comunicacions.

El domicili, correu electrònic i telèfons de contacte que s'indiquen en la inscripció es consideraran com els únics vàlids a l'efecte de notificacions, i seran responsabilitat exclusiva de la persona sol·licitant tant els errors en la consignació d'aquests, com la no comunicació per escrit a aquesta entitat de qualsevol canvi de domicili, correu electrònic i/o telèfon de contacte.

La consignació de dades falses en la sol·licitud d'aquesta convocatòria, o la falsedat en la documentació aportada, comportarà l'expulsió automàtica de la convocatòria, sense perjudici de les mesures legals que corresponga adoptar.

4.7. En cas de no presentar-se alguna documentació de la manera establida, la persona que no complisca aquest requeriment no serà admesa i suposarà la seua expulsió com a candidat/a vàlid/a.

El control de validesa d'aquests documents podrà determinar l'exclusió del procés de les persones que no complisquen algun dels requisits, sense perjuí que Les Arts puga requerir en qualsevol moment a les persones aspirants que aporten els documents originals per a la seua confrontació, fins i tot una vegada haja conclòs el procés selectiu, i eliminar la persona aspirant o rescindir la relació laboral si s'observa alguna irregularitat.

4.8. El termini per a la presentació de sol·licituds serà de 20 dies hàbils i començarà a comptar a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Aquesta convocatòria, a més, es farà pública en la pàgina web de Les Arts.

4.9. Durant el procés de selecció i fins a la finalització de les proves, tota la informació que hagen de conéixer els participants es publicarà en la web https://ocupacio.lesarts.com/, i aquesta publicació serà la notificació a tots els efectes.

Correspon a les persones aspirants prestar la deguda atenció a la publicació dels llistats, així com a la informació dels terminis i als requeriments que Les Arts poguera fer-los amb caràcter general, cosa que es realitzarà sempre i únicament a través de la web esmentada.

4.10. Els possibles requeriments es realitzaran per via electrònica, a través del correu electrònic i telèfon/s de contacte que figuren en les sol·licituds, els quals es consideraran els únics vàlids a l'efecte de notificacions, i serà responsabilitat exclusiva de les persones sol·licitants prestar la deguda atenció a aquestes comunicacions, així com informar dels possibles errors o canvis en la consignació d'aquests.

4.11. Aquest procés selectiu tindrà una duració màxima, des de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, de 6 mesos.



5. Pagament de participació

5.1. Per a la correcta inscripció s'ha d'haver fet el pagament establit i aprovat pels òrgans de govern de l'entitat, en Comissió executiva de data 19.05.2021.

5.2. El preu establit és de 10 euros. Aquest pagament es realitzarà mitjançant transferència al compte de Les Arts en el banc BANKIA amb les següents dades de transferència:

IBAN: ES14 2038 6200 5160 0005 1433

En «Concepte» de la transferència, la persona aspirant haurà de consignar el seu nom i cognoms, número d'identitat i el text «Pagament inscripció OEP Tècnica 21».

En cap cas, aquest pagament de participació eximirà del tràmit de registre electrònic de la sol·licitud en la web. La manca de justificació de l'abonament d'aquest preu o de la presentació dins del termini establit i en la forma escaient en la web de la sol·licitud d'inscripció determinarà l'exclusió de la persona aspirant.

5.3. Exempcions al pagament d'inscripció. Estaran exempts del pagament:

a) Les persones que figuren com a demandants d'ocupació durant el termini, com a mínim, de sis mesos anteriors a la data de convocatòria de les proves selectives. Seran requisits per a beneficiar-se de l'exempció que, en el termini del qual es tracte, no hagen rebutjat cap oferta d'ocupació adequada, no s'hagen negat a participar, tret de causa justificada, en accions de promoció, formació o reconversió professional i que, així mateix, no tinguen rendes superiors, en còmput mensual, al salari mínim interprofessional.

Per tal d'acollir-se a l'exempció, els interessats i les interessades hauran d'acreditar la condició de demandant d'ocupació així com acreditar no haver rebutjat cap oferta d'ocupació adequada, no haver-se negat a participar en accions de promoció, formació o reconversió professional, tot això mitjançant un certificat emés per l'Institut Nacional d'Ocupació o, si escau, el servei regional d'ocupació que corresponga, i aquest certificat haurà d'anar acompanyat de l'informe actualitzat de la vida laboral emés per la Tresoreria General de Seguretat Social.

Pel que fa a l'acreditació de les rendes, es realitzarà amb una declaració jurada o promesa escrita del sol·licitant.

b) Aquelles persones que siguen membres d'una família nombrosa de caràcter especial o d'una família monoparental de categoria especial, en els termes de l'article 12.1.c de la Llei 40/2003, de 18 de novembre, de protecció a les famílies nombroses. La condició de família nombrosa de categoria especial s'acreditarà mitjançant el títol corresponent actualitzat. S'ha d'adjuntar a la sol·licitud una còpia compulsada o confrontada del carnet de família nombrosa de caràcter especial en vigor.



Tindran dret a una reducció del 50 % de l'import total les persones que acrediten ser membres de família nombrosa de categoria general. L'acreditació d'aquesta condició es farà adjuntant a la sol·licitud una còpia compulsada o confrontada del carnet de família nombrosa general en vigor.

c) Les persones que siguen víctimes d'actes de violència sobre la dona que acrediten aquesta condició mitjançant qualsevol dels mitjans de prova prevists en la normativa autonòmica contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.

d) Les persones amb diversitat funcional igual o superior al 33 %. Aquesta condició s'acreditarà mitjançant un certificat actualitzat acreditatiu de la discapacitat expedit per l'òrgan competent per a expedir aquests certificats. S'acompanyarà la sol·licitud amb una còpia compulsada o confrontada del certificat.

e) Les persones en situació d'exclusió social quan aquesta s'acredite per l'òrgan competent en matèria de benestar social de l'ajuntament de residència.

Les persones aspirants en les quals concórreguen una o més d'aquestes circumstàncies ho faran constar a la sol·licitud d'inscripció telemàtica en marcar la casella destinada a l'efecte. Així mateix, hauran d'aportar, en el apartat corresponent de la web en el moment de la inscripció, la documentació acreditativa d'aquesta condició dins del termini previst per a la realització de la inscripció.

5.4. La devolució d'aquest pagament no procedirà en els supòsits d'exclusió de les proves selectives per causa imputable a la persona interessada.

5.5. La manca de la justificació de l'abonament del pagament de participació en el moment de la inscripció determinarà l'exclusió de la persona aspirant.

5.6. Les persones que superen finalment les proves selectives i que hagen sol·licitat una de les exempcions establides en aquest apartat hauran de presentar fotocòpia compulsada dels documents acreditatius de l'exempció. En cas contrari, no podran formalitzar el contracte com a personal fix discontinu de Les Arts, sense perjuí de la responsabilitat en què pogueren haver incorregut per falsedat en la seua sol·licitud de participació.



6. Admissió de les persones aspirants

6.1. Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, la direcció general de Les Arts dictarà resolució i declararà aprovada la relació provisional de persones admeses i excloses, indicant-ne el motiu d'exclusió, la qual es publicarà en la web https://ocupacio.lesarts.com/.

6.2. Les persones aspirants disposaran d'un termini màxim de 10 dies hàbils a partir de l'endemà de la publicació del llistat provisional, per tal d'esmenar els defectes en què hagen incorregut en la seua sol·licitud o realitzar les al·legacions que estimen pertinents. Transcorregut el termini i vistes les al·legacions i, si escau, esmenats els defectes, es dictarà resolució i s'elevarà a definitiva la relació de persones admeses i excloses a la realització de les proves, la qual es publicarà en la web esmentada, junt amb la data concreta i hora en què tindran lloc les proves selectives, que, en qualsevol cas, es duran a terme en un termini no inferior a 10 dies hàbils des de la publicació del llistat definitiu.



L'esmena es realitzarà a través de la web referenciada i en l'apartat habilitat a aquest efecte.

En cas que la persona interessada no esmene el defecte que haja causat la seua exclusió en el termini indicat es considerarà que desisteix de la sol·licitud.



7. Òrgan tècnic de selecció

7.1. L'execució del procés selectiu, avaluació de la fase d'oposició i concurs de les persones aspirants, per a cada lloc, s'encomanarà a un òrgan tècnic de selecció col·legiat, el qual actuarà sotmés a les causes generals d'abstenció i recusació contingudes en els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic. Es constituirà un òrgan tècnic de selecció diferent per a cadascun dels llocs objecte d'aquesta convocatòria.



7.2. Cada òrgan tècnic de selecció estarà compost per quatre membres designats per resolució de la sotssecretaria de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, a la qual està adscrita la Fundació en virtut del que disposa l'apartat dotzé del II Acord de la Comissió de Diàleg Social del Sector Públic Instrumental de la Generalitat Valenciana. Sols un d'ells podrà ser personal al servei de Les Arts. Aquest membre exercirà les funcions de secretari/ària, amb veu, però sense vot.



Es podran substituir els membres en cas d'absència o de malaltia, així com en els casos en què s'haja declarat la seua abstenció o recusació.

7.3. El funcionament de l'òrgan tècnic de selecció serà l'establit per als òrgans col·legiats de les administracions públiques en els articles 15 a 19 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i s'adoptaran les decisions de forma col·legiada, les quals quedaran recollides en l'acta corresponent.

7.4. En totes les reunions i deliberacions de l'òrgan tècnic de selecció, estaran presents, amb veu i sense vot, una persona membre del Comité d'empresa.

7.5. El nomenament de les persones membre de l'òrgan tècnic de selecció es realitzarà amb una antelació mínima de 10 dies a la data d'inici de les proves, mitjançant resolució que es publicarà en la web de Les Arts.

7.6. Serà competència de l'òrgan tècnic de selecció la resolució de les incidències que durant el transcurs del procés selectiu es puguen produir, i vetlarà pel desenvolupament correcte d'aquest.

7.7. Si en qualsevol moment del procés l'òrgan tècnic de selecció té coneixement que alguna de les persones sol·licitants no reuneix els requisits exigits, o els mèrits al·legats, haurà de requerir-los per a la seua acreditació. En el cas de no ser acreditats en un termini de 5 dies hàbils des que s'ha fet el requeriment, la persona quedarà exclosa del procés, prèvia indicació de les inexactituds o falsedats formulades per la persona sol·licitant.



8. Procediment de selecció

8.1. El procediment de selecció serà el de concurs oposició, i constarà d'una fase d'oposició, de caràcter obligatori i eliminatori, i d'una fase de concurs, de caràcter obligatori.

Sols podran participar en la fase de concurs les persones admeses que hagen superat la fase d'oposició.

8.2. Desenvolupament de la fase d'oposició.

Les persones que hagen resultat admeses per a cadascun dels llocs passaran a la fase de concurs d'acord amb la publicació del lloc, dia i hora per a la seua realització.

La fase d'oposició consistirà, per a cada lloc objecte d'aquesta convocatòria, en la realització d'una prova teoricopràctica relacionada amb l'execució pràctica de les funcions, tasques i comeses corresponents a cada lloc de treball, i per als quals es requereixen els coneixements teòrics que es detallen per a cadascun en l'annex II.



En aquesta fase es valorarà l'adequació teòrica i pràctica corresponent al lloc en funció dels seus coneixements i habilitats per a l'exercici de les funcions pròpies del lloc de treball, d'acord amb la descripció detallada en l'annex I, l'aptitud i actitud cap al lloc, així com que la persona posseeix en grau adequat i suficient les competències i qualitats necessàries i precises per a la bona realització de les comeses i responsabilitats corresponents al lloc.



La duració de la prova i, si escau, de les parts o exercicis que la integren serà determinada per l'òrgan tècnic de selecció, i es comunicarà a les persones aspirants amb caràcter previ, el mateix dia en què es publique el llistat definitiu de persones admeses. Aquesta comunicació es realitzarà a través del portal ocupacio.lesarts.com.

Aquesta fase, segons el nombre de persones candidates per a cada lloc, es podrà realitzar en diversos dies, i per períodes diferenciats de cada lloc, i podran, per decisió de l'òrgan tècnic de selecció, existir diferents modalitats de prova.

La puntuació màxima a obtindre en aquesta fase d'oposició serà de 60 punts. Per a superar la fase d'oposició serà necessari haver obtingut una puntuació mínima de 30 punts.

8.3. Fase de concurs.

Sols podran participar en la fase de concurs les persones admeses que hagen superat la fase d'oposició. Se'ls concedirà un termini de 10 dies hàbils a comptar a partir de l'endemà de la publicació del llistat definitiu de la fase d'oposició, per tal que presenten obligatòriament, a través del mateix mitjà utilitzat per a la inscripció (https://ocupacio.lesarts.com/), el formulari d'autobaremació que es posarà a la seua disposició en la web a partir d'eixe moment, emplenat segons els criteris i instruccions que es detallen per a cada lloc en l'annex III. Així mateix, i dins del mateix termini, hauran de presentar obligatòriament tota la documentació acreditativa dels mèrits al·legats en el currículum. Sols es valoraran els mèrits al·legats en el currículum i obtinguts o computats fins a la data de finalització del termini de presentació de les sol·licituds. La puntuació de l'autobaremació sols es podrà modificar a la baixa en el procés de valoració dels candidats i candidates.



La forma d'acreditació dels mèrits es farà com s'indica en l'annex III.

La puntuació màxima a obtindre en aquesta fase d'oposició serà de 40 punts que es distribuiran d'acord amb el barem que figura en l'annex esmentat.



9. Desenvolupament de les proves

9.1. Les persones admeses, d'acord amb el que s'indica en l'apartat 8.2 seran convocades per a la realització de la prova d'oposició en el lloc, data i hora que s'establisca en el moment de l'aprovació i publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana del llistat definitiu de persones admeses a la realització de les proves.

9.2. Les persones aspirants quedaran decaigudes del seu dret quan es personen en els llocs de celebració fora de l'horari en què hagueren sigut citades o per inassistència a les proves, encara que es dega a causes justificades.

9.3. Les persones aspirants hauran d'observar en tot moment les instruccions dels membres de l'òrgan tècnic de selecció o del personal ajudant o assessor durant la celebració de les proves, per a la realització adequada d'aquestes. Qualsevol alteració en el desenvolupament normal de les proves per part d'una persona aspirant, quedarà reflectida en l'acta corresponent, i aquesta/es persona/es aspirant/s podrà/podran continuar la realització de l'exercici amb caràcter condicional mentre que l'òrgan tècnic de selecció resolga sobre l'incident.

9.10. Abans de l'inici de la prova i sempre que s'estime convenient durant la seua realització, els membres de l'òrgan tècnic de selecció, el personal ajudant o assessor comprovaran la identitat de les persones admeses mitjançant la presentació del DNI, NIE, passaport o permís de conduir emés a Espanya, i no seran vàlides a l'efecte les fotocòpies compulsades d'aquests documents.



10. Publicitat de resultats

10.1. La relació de persones que s'incloga en cada publicació serà amb indicació de nom, cognoms i document d'identitat anonimitzat.



10.2. Del resultat de la fase d'oposició, l'òrgan tècnic de selecció elevarà proposta, de resultat provisional i puntuació, a la direcció general de Les Arts per tal que emeta la resolució corresponent i publicació. Aquesta resolució es publicarà en la web de Les Arts.

Les persones aspirants disposaran d'un termini màxim de 10 dies hàbils a comptar a partir de l'endemà de la publicació, per a realitzar les al·legacions que estimen pertinents.

Transcorregut el termini i vistes les al·legacions per l'òrgan tècnic de selecció, es procedirà a la publicació per part de la direcció de Les Arts dels resultats definitius per ordre de puntuació, prèvia proposta elevada per l'òrgan tècnic de selecció.

S'entendrà que han superat la prova únicament les persones aspirants que hagen sigut admeses i hagen obtingut la puntuació mínima exigida en la fase d'oposició. Les persones aspirants que no superen la fase d'oposició quedaran excloses del procés selectiu.

10.3. Finalitzada la fase d'oposició, les persones incloses en el llistat definitiu que hagen superat la prova amb la puntuació mínima exigida, i d'acord amb el que estableix l'apartat 8.3, presentaran a través de la web https://ocupacio.lesarts.com/ el formulari d'autobaremació emplenat segons els criteris de l'annex III i documentació acreditativa d'aquests, en el termini màxim de 10 dies hàbils a partir de l'endemà de la publicació.

10.4. Comprovada la baremació dels mèrits per l'òrgan tècnic de selecció, la direcció de Les Arts publicarà en la pàgina web referenciada en l'apartat anterior els llistats provisionals d'aspirants amb la puntuació obtinguda en la fase de concurs, desglossada en els distints apartats del barem, i es concedirà un termini de 10 dies hàbils a comptar des de la publicació per tal que formulen les reclamacions que estimen pertinents pel que fa a la baremació de mèrits i d'acord amb el que estableix l'apartat 7.3.

10.5. Vistes les possibles reclamacions, l'òrgan tècnic de selecció elevarà a la direcció general de Les Arts el llistat definitiu amb la puntuació obtinguda en la fase de concurs per a publicar-lo en la web.



11. Resultat final i formalització del contracte

11.1. La puntuació final del concurs oposició s'obtindrà sumant la puntuació obtinguda en ambdues fases.

11.2. Es configurarà un llistat, ordenat per puntuació de major a menor, i es consideraran persones seleccionades per a ocupar el lloc objecte de les bases d'aquesta convocatòria, les persones que hagen obtingut la puntuació més alta de la suma d'ambdues fases.

11.3. En cas d'empat, es dirimirà de la manera següent:

– Primera: la puntuació més alta obtinguda en la fase d'oposició.

– Segona: puntuació més alta obtinguda en els distints apartats del barem de concurs, pel mateix ordre en què estan relacionats.



– Tercera: en favor de la persona amb diversitat funcional.

– Quarta: en favor de la persona que tinga acreditat un percentatge més alt de discapacitat.

– Cinquena: si l'empat fora entre persones de diferent sexe, en favor del sexe menys representat dins de la secció de l'àrea tècnica a la qual pertany el lloc convocat.

– Sisena: per últim, en cas de persistir, per ordre alfabètic del primer cognom de les persones aspirants empatades, i aquest ordre s'iniciarà per la lletra «F», d'acord amb el resultat del sorteig celebrat el dia 7 de gener de 2019 (DOGV 8473, 28.01.2019) o posterior que el substituïsca.

11.4. La convocatòria podrà declarar-se deserta en cas que cap persona candidata supere aquest procés selectiu, de conformitat amb el que s'exposa en aquestes bases.

11.5. Finalitzat el procés selectiu, prèvia comprovació del compliment per part de les persones candidates que hagen resultat en les primeres posicions dels requisits del lloc, d'acord amb allò previst en aquesta convocatòria, es procedirà a la formalització de la contractació fixa discontínua, amb un període de prova de 2 mesos, a partir de la data que determine la direcció de Les Arts, que, en qualsevol cas, no serà inferior a 20 dies hàbils a comptar des de la finalització del termini de presentació de sol·licituds de revisió respecte al resultat final de la convocatòria.

11.6. La relació definitiva amb proposta de formalització del contracte com a personal fix discontinu serà publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana per la direcció de Les Arts, per ordre de puntuació total i, en cap cas, superarà el nombre de places convocades.

11.7. Previ a la formalització del contracte, de conformitat amb l'apartat 11.5, les persones seleccionades seran requerides per a aportar la següent documentació original per a confrontar-la:

– DNI o NIE.

– Títol acadèmic exigible en la convocatòria o certificat acadèmic que acredite haver realitzat els estudis exigits. En el cas de titulacions obtingudes en l'estranger fotocòpia compulsada de la credencial que acredite l'homologació que corresponga.

– Certificat mèdic acreditatiu de posseir la capacitat física i psíquica necessària per a la realització de les funcions del lloc corresponent.



11.8. En cas de no presentar, tret de casos de força major, la documentació establida o si d'aquesta es deduïra que manca algun dels requisits exigits, no es podrà contractar aquestes persones com a personal fix discontinu, sense perjuí de la responsabilitat en què pogueren haver incorregut per falsedat en les seues sol·licituds de participació.

11.9. Durant el període de prova establit en l'apartat 11.5 seran objecte d'avaluació i qualificació pel que fa a l'exercici de les funcions del lloc i en relació amb les aptituds i comportaments professionals que el lloc requereix. Les situacions d'incapacitat temporal, o suspensions per naixement i cura de fills/filles, interromprà el còmput d'aquest. Queden exempts del període de prova les persones treballadores que ja hagen realitzat les mateixes funcions amb anterioritat, sota qualsevol modalitat de contractació.



12. Borsa d'ocupació resultant

12.1. Finalitzat el procés selectiu, es constituirà una borsa d'ocupació temporal per a cobrir les necessitats de contractació temporal per al personal dels llocs convocats. Aquesta borsa substituirà qualsevol borsa anterior a la mateixa categoria o grup professional existent. El règim de constitució i funcionament d'aquesta borsa s'ajustarà al que disposa la Resolució de 31 de juliol de 2018, del conseller d'Hisenda i Model Econòmic, per la qual es dicten instruccions i es disposa la publicació del III Acord de la Comissió de Diàleg Social del Sector Públic Instrumental de la Generalitat relatiu a criteris generals d'aplicació a la constitució i funcionament de les borses d'ocupació temporal en el sector públic instrumental de la Generalitat.

12.2. Formarà part de la borsa el personal que haja participat en les proves selectives d'accés, haja superat la primera prova eliminatòria d'oposició, d'acord amb el que s'indica en els apartats anteriors, segons l'ordre de prioritat que s'obtinga per la puntuació total aconseguida, per la suma obtinguda en les distintes fases del procés selectiu.



12.3. La vigència d'aquesta borsa començarà a comptar a partir de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana de la constitució de la borsa d'ocupació, i tindrà caràcter indefinit fins a la constitució de nova borsa.

12.4. La borsa d'ocupació creada a l'efecte servirà per a cobrir temporalment els llocs objecte d'aquesta convocatòria, per a cobrir necessitats temporals per acumulació de tasques, per a la substitució transitòria de les persones que resulten titulars, en el supòsit que durant la vigència de la borsa es produïsca l'extinció del contracte per la persona que haja resultat seleccionada, o per qualsevol de les causes establides en el Reial decret legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut dels Treballadors.

12.5. En allò no previst en aquest apartat, serà d'aplicació el que estableix la Resolució de 31 de juliol de 2018, pel que fa a la situació de les persones que integren la borsa, les renúncies a la citació i baixa automàtica.



13. Tractament de dades personals

D'acord amb el que estableix el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, i la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, us comuniquem que les dades facilitades a través d'aquesta sol·licitud d'ocupació seran incorporades a un fitxer denominat nòmines, personal i recursos humans titularitat de Palau de les Arts «Reina Sofia», Fundació de la Comunitat Valenciana, a fi de formar part en els processos de selecció de personal que realitze l'entitat. Les dades es conservaran durant el període de temps que es requerisca per al procés de selecció i no seran cedides tret d'obligació legal.



Aquestes dades seran utilitzades amb l'única finalitat de fer-vos participar en els processos de selecció de personal realitzats per Palau de les Arts «Reina Sofia», Fundació de la Comunitat Valenciana.

En cas de produir-se alguna modificació en les vostres dades, us preguem que ens ho comuniqueu degudament.

Així mateix, us informem que en qualsevol moment podeu exercir els vostres drets d'accés, rectificació, supressió, portabilitat, limitació o oposició al tractament de les vostres dades, així com de retirar el consentiment prestat o de formular reclamacions davant de l'autoritat de control. Aquestes accions podran exercir-se enviant la sol·licitud per correu electrònic a lopd@lesarts.com o per correu postal a l'avinguda del Professor López Piñero (Historiador de la Medicina) 1, 46013 València.



València, 7 de juny de 2021.– El director general: José C. Monforte Albalat.





ANNEX I

Llocs de la convocatòria, requisits d'accés

i descripció de funcions



Codi lloc Denominació Grup. prof. i nivell

1 5123 Tècnic/a de caracterització IVB-18

2 5056 Tècnic/a d'il·luminació IVB-18

3 5059 Tècnic/a d'il·luminació IVB-18

4 5097 Tècnic/a de maquinària IVB-18

5 5101 Tècnic/a de maquinària IVB-18

6 5137 Tècnic/a de vestuari IVB-18







Lloc:

Tècnic/a de caracterització Missió:

Realitzar les tasques de caracterització (maquillatge i pentinat) del personal artístic que intervé en les produccions que li siguen assignades, segons les directrius i supervisió del/dels seu/s superior/s. Totes aquelles tasques relacionades amb el seu grup professional que li siguen encomanades per les persones superiors immediates o responsable de caracterització.

Titulació mínima exigida per a l'accés:

Opció A: Títols de Tècnic en Caracterització (grau mitjà), amb estudis específics acreditats de perruqueria o títol de Tècnic en Perruqueria i cosmètica capil·lar (grau mitjà) amb estudis específics acreditats de maquillatge; o títol de tècnic en estètica i bellesa (grau mitjà) amb estudis específics acreditats en perruqueria.

Opció B: Títol oficial d'Ensenyança Secundària Obligatòria amb estudis professionals específics per a exercir les tasques corresponents al lloc. (Per a accedir per aquesta opció, els cursos presentats hauran de sumar entre tots un mínim de 300 h).

Altres titulacions superiors d'accés:

Opció C*: Certificat de professionalitat de nivell 3 en Perruqueria tecnicoartística (IMPQ0109), amb estudis específics acreditats de maquillatge; o Certificat de professionalitat de nivell 3 en Caracterització de personatges (IMPE0211).



En l'accés per aquesta opció, i en el cas específic del procediment per a l'avaluació i acreditació de les competències a la Comunitat Valenciana (Resolució de 13 d'abril de 2021, DOGV 16.04.2021, núm. 9063) s'admetrà l'acreditació d'haver presentat amb data anterior a la finalització del període de presentació d'inscripcions a aquest procediment, l'expedient d'inscripció corresponent davant l'organisme competent. En tot cas, la persona que accedisca a aquesta convocatòria per aquesta opció, prèviament a la seua possible contractació haurà d'acreditar estar en possessió o en virtut d'obtindre el certificat formal de professionalitat en el termini màxim de 6 mesos. En cas contrari, la persona quedarà directament exclosa i no serà possible procedir a la seua contractació.



Opció D: Títol de Tècnic Superior en Caracterització i Maquillatge (grau superior).

Opció E: Titulació superior al grau mitjà (grau superior o universitari), no relacionat amb l'àmbit d'actuació del lloc, amb estudis professionals específics per a exercir les tasques corresponents al lloc.

(Per a accedir per aquesta opció, els cursos presentats hauran de sumar entre tots un mínim de 300 h).

Estudis professionals admesos per a l'accés a través de les opcions B i E (quan s'accedisca a la convocatòria per alguna d'aquestes opcions, els cursos i hores que hagen servit per a l'accés no podran ser puntuats en l'autobaremació):



1. Cursos de perruqueria en general i específica professional i/o artística.

2. Cursos de caracterització/maquillatge en general i específica professional i/o artística, efectes especials, etc..

3. Cursos en postissos (perruques, bigots, barbes, patilles, etc.).

4. Cursos de tècniques de tall i color.

Funcions i tasques concretes del lloc:

Funció 1: Realitzar i executar les tasques de caracterització pròpies del taller i abans de la funció

Tasques adscrites:

– Elaboració de perruques i postissos (presa de mides, picat de cabell…).

– Elaboració de postissos (barbes, bigots, patilles...).

– Elaboració de calotes i promontoris.

– Rentat, tallat, tintat i pentinat de perruques i postissos.

– Elaboració de motles per a pròtesis.

– Elaboració de pròtesis.

– Preparació de tota la caracterització (pentinat de perruques, trenat, arrissat de postissos…) i material per a la funció.

Funció 2: Realitzar i executar la caracterització dels personatges abans i durant la funció

Tasques adscrites:

– Distribució del material entre els camerinos corresponents.

– Realització de les tasques de pentinar i maquillar (retocs) als personatges en funció.

– Assistència durant la funció, concert o acte.

– Solució de possibles incidències durant el transcurs de la funció.

– Realització de possibles canvis de personatge en camerino o en escenari.

– Recollida i neteja de tots els estris i productes de maquillatge i perruqueria utilitzats, en acabar la funció.

– Retirada i neteja de totes les perruques i postissos utilitzats en cada funció.



Funció 3: Dur a terme el manteniment i emmagatzematge del material de caracterització

Tasques adscrites:

– Neteja i emmagatzematge dels estris i productes de perruqueria i maquillatge.



– Neteja i emmagatzematge de perruques i postissos.

– Gestió i registre de les entrades i eixides del magatzem.

– Comunicació de faltes de material de caracterització o taller.

– Organització i reparació del material per a posteriors funcions.

Altres tasques:

– Tall de cabell.

– Tintat de cabell.

– Realització de proves de caracterització per als diferents personatges encomanats.

– Realització, en finalitzar la temporada, d'un inventari de tot el material de caracterització existent al taller i al magatzem.

– Atenció a les necessitats de la secció en absència del cap d'equip.

– Execució de qualsevol tasca encomanada per un superior.

– Assistència a les reunions a les quals siga convocat/ada per un superior.

Habilitats/Coneixements tècnics requerits:

– Caracterització de personatges.

– Postissos.

– Perruqueria per a caracterització.

– Maquillatge per a mitjans escènics i produccions audiovisuals.

– Efectes especials de maquillatge.





* Veure punt 4.2 de la convocatòria





Lloc:

Tècnic/a d'il·luminació Missió:

Realitzar les tasques d'il·luminació de muntatge, desmuntatge, maneig i reparació en les produccions i activitats que li siguen assignades, d'acord amb les directrius i supervisió del/s seu/s superior/s. Totes aquelles tasques relacionades amb el seu grup professional que li siguen encomanades per les persones superiors immediates o cap d'il·luminació.

Titulació mínima exigida per a l'accés:

Opció A: Títol de Tècnic d'Imatge i So (grau mitjà); o títol de Tècnic en Electricitat i Electrònica (grau mitjà).

Opció B: Títol oficial d'Ensenyança Secundària Obligatòria amb estudis professionals específics per a exercir les tasques corresponents al lloc. (Per a accedir per aquesta opció els cursos presentats hauran de sumar entre tots un mínim de 300 h).

Altres titulacions superiors d'accés:

Opció C*: Certificat de professionalitat de nivell 3 Luminotècnia per a l'espectacle en viu (IMSE0109).

En l'accés per aquesta opció, i en el cas específic del procediment per a l'avaluació i acreditació de les competències a la Comunitat Valenciana (Resolució de 13 d'abril de 2021, DOGV 16.04.2021, núm. 9063) s'admetrà l'acreditació d'haver presentat amb data anterior a la finalització del període de presentació d'inscripcions a aquest procediment, l'expedient d'inscripció corresponent davant l'organisme competent. En tot cas, la persona que accedisca a aquesta convocatòria per aquesta opció, prèviament a la seua possible contractació haurà d'acreditar estar en possessió o en virtut d'obtindre el certificat formal de professionalitat en el termini màxim de 6 mesos. En cas contrari, la persona quedarà directament exclosa i no serà possible procedir a la seua contractació.



Opció D: Títol de tècnic superior en Il·luminació, Captació i Tractament d'Imatge; o títol equivalent (grau superior).

Opció E: Titulació superior al grau mitjà (grau superior o universitari), no relacionat amb l'àmbit d'actuació de lloc, amb estudis professionals específics per a exercir les tasques corresponents al lloc.

(Per a accedir per aquesta opció els cursos presentats hauran de sumar entre tots un mínim de 300 h).

Estudis professionals admesos per a l'accés a través de les opcions B i E (quan s'accedisca a la convocatòria per alguna d'aquestes opcions, els cursos i hores que hagen servit per a l'accés no podran ser puntuats en l'autobaremació):



1. Luminotècnia (Institut del Teatre); tècnic superior d'Il·luminació (Centro Tecnología del Espectáculo)

2. Cursos per a control d'il·luminació, taules, xarxes, reguladors, treball en altura…

3. Cursos d'il·luminació per a teatre, dansa, òpera…

Funcions i tasques concretes del lloc:

Funció 1: Realitzar tasques de premuntatge

Tasques adscrites:

– Preparació del material per a la seua posada en servei i muntatge.

– Comprovació del material d'entrada (emmagatzematge-escenari) i d'eixida (escenari-emmagatzematge).

– Recepció d'equips específics d'il·luminació especial de produccions llogades i posada en marxa.

Funció 2: Realitzar tasques de muntatge i manteniment dels espectacles

Tasques adscrites:

– Creació d'efectes d'il·luminació especials en produccions pròpies.

– Supervisió i comprovació del correcte funcionament de les instal·lacions de la xarxa d'il·luminació escènica.

– Execució de les tasques pròpies de la secció com muntatge d'instal·lacions, operació i control d'equips i assistència tècnica en assaigs, funcions i actes, bé siga en les nostres sales o en altres teatres.

– Realització de comprovacions i passades.

– Manteniment de plantes d'il·luminació fixes o efímeres en els diferents espais.

Funció 3: Realitzar desmuntatge i manteniment

Tasques adscrites:

– Comprovació de l'estat del material utilitzat.

– Tasques de manteniment correctiu: neteja d'equips, correcció de macadures de cablejat, fermesa de connectors, previsió d'hores de vida de les bombetes, etc.

– Tasques específiques de reparació de la dotació d'il·luminació espectacular pròpia del teatre, així com d'incidències que es puguen donar de les instal·lacions fixes per a la il·luminació espectacular i serveis.

– Emmagatzematge del material utilitzat i manteniment de l'ordre d'emmagatzematge establit.

Funció 4: Executar tasques de postproducció

Tasques adscrites:

– Recopilació, replantejament, elaboració i arxiu de tota la informació referent a una creació d'il·luminació per a reposicions.

– Altres tasques:

– Execució de les tasques de manteniment i emmagatzematge assignades.

– Execució de qualsevol tasca encomanada per un superior.

– Assistència a les reunions a les quals siga convocat/ada per un superior.

Habilitats/Coneixements tècnics requerits:

– Interpretació de plànols.

– Circuits elèctrics i sistemes de xarxes.

– Sistemes de control d'il·luminació.

– Protocols i xarxes d'il·luminació.

– Treball en altura, muntatge de bastides. Treball en plataformes elevadores, rigging.

– Treball en equip.





* Veure punt 4.2 de la convocatòria





Lloc:

Tècnic/a de Maquinària Missió:

Realitzar les tasques de maquinària de muntatge, desmuntatge, maneig i reparació de tot allò que guarde relació amb l'escenografia en les produccions i activitats que li siguen assignades, així com construcció d'elements addicionals escenogràfics que integren la implantació i adaptació en l'escenari de l'escenografia, d'acord amb les directrius rebudes i supervisió del/s seu/s superior/s. Totes aquelles tasques relacionades amb el seu grup professional que li siguen encomanades per les persones superiors immediates o cap de maquinària.



Titulació mínima per a l'accés:

Opció A: Títol de tècnic en la família professional de fabricació mecànica en «Soldadura i caldereria» (grau mitjà) o títol de tècnic en la família professional de fusta, moble i suro de «Fusteria i moble» (grau mitjà).



Opció B: Títol oficial d'Ensenyança Secundària Obligatòria amb estudis professionals específics per a exercir les tasques corresponents al lloc. (Per a accedir per aquesta opció els cursos presentats hauran de sumar entre tots un mínim de 300 h).

Altres titulacions superiors d'accés:

Opció C*: Certificat de professionalitat de nivell 3 de Maquinària escènica per a l'espectacle en viu (ARTU0110).

En l'accés per aquesta opció, i en el cas específic del procediment per a l'avaluació i acreditació de les competències a la Comunitat Valenciana (Resolució de 13 d'abril de 2021, DOGV 16.04.2021, núm. 9063) s'admetrà l'acreditació d'haver presentat amb data anterior a la finalització del període de presentació d'inscripcions a aquest procediment, l'expedient d'inscripció corresponent davant l'organisme competent. En tot cas, la persona que accedisca a aquesta convocatòria per aquesta opció, prèviament a la seua possible contractació haurà d'acreditar estar en possessió o en virtut d'obtindre el certificat formal de professionalitat en el termini màxim de 6 mesos. En cas contrari, la persona quedarà directament exclosa i no serà possible procedir a la seua contractació.



Opció D: Títol de tècnic superior Artista Faller i Construcció d'Escenografies (grau superior).

Opció E: Titulació superior al grau mitjà (grau superior o universitari) no relacionat amb l'àmbit d'actuació del lloc, amb estudis professionals específics per a exercir les tasques corresponents al lloc.

(Per a accedir per aquesta opció els cursos presentats hauran de sumar entre tots un mínim de 300 h).

Estudis professionals admesos per a l'accés a través de les opcions B i E (quan s'accedisca a la convocatòria per alguna d'aquestes opcions, els cursos i hores que hagen servit per a l'accés no podran ser puntuats en l'autobaremació):



1. Estudis tècnics de l'Escola Superior de Tècniques de les Arts de l'Espectacle (ESTAE), en la branca Maquinària escènica per a l'espectacle en viu.

2. Estudis tècnics del Centro de Tecnología del Espectáculo (CTE) de l'INAEM en la branca de Maquinària escènica, attrezzo i construcció de decorats per a l'espectacle en viu.

3. Estudis tècnics en la branca Maquinària escènica per a l'espectacle en viu expedit per qualsevol Centre de Referència Nacional del sector espectacles en viu.

4. Formació acreditada en rigging, treballs en altura, muntatge de bastides, fusteria, soldadura, conducció de carretons, plataformes elevadores, tècniques de construcció de decorats-escenografia.

Funcions i tasques concretes del lloc:

Funció 1: Executar i desenvolupar l'adaptació de les escenografies o part d'elles

Tasques adscrites:

– Interpretació de plànols de muntatge o creació.

– Selecció del material més adequat per a cada construcció o element.

– Realització de tasques com trossejar, soldar, polir…

– Execució dels moviments de les escenografies tant en funció com en canvis.



Funció 2: Executar i desenvolupar la construcció, funcionament i reparació de qualsevol element de dotació metàl·lica

Tasques adscrites:

– Disseny de l'element, peça, màquina o artefacte que es requerisca per a la representació de la producció, concert o acte.

– Selecció del material més adequat per a cada construcció o element.

– Supervisió i comprovació de tots els elements que intervenen en la producció en l'àmbit de maquinària.

Funció 3: Executar i dur a terme el muntatge i desmuntatge dels diferents escenaris.

Tasques adscrites:

– Coordinació amb l'equip de treball per a la realització de les tasques de muntatge i desmuntatge dels escenaris.

– Suport i assistència en les funcions si així ho requereixen les circumstàncies i/o característiques de la producció, concert o acte.

– Execució del muntatge, desmuntatge i reparació de les escenografies, preescenografies, camerinos de transformació, construcció d'elements escenogràfics i elements auxiliars.

Altres tasques:

– Treballs amb elements o artefactes de material distint (generalment fusta).



– Adequació de les escenografies per als lloguers.

– Preparació dels enviaments de lloguers.

– Execució de qualsevol tasca encomanada per un superior.

– Assistència a les reunions a les quals siga convocat/ada per un superior.

Habilitats/Coneixements tècnics requerits:

– Interpretació de plànols.

– Maneig de maquinària i ferramentes de tall de metall.

– Soldadura de ferro i alumini, tipus elèctrode i MIG/MAG.

– Tècniques generals de taller i maneig de metalls.

– Soldadura i màquines de tall de ferro.

– Fusteria, treball en altura, muntatge de bastides, treball en plataformes elevadores, rigging.





* Veure punt 4.2 de la convocatòria







Lloc:

Tècnic/a de Vestuari Missió:

Realitzar les tasques de vestuari de tot el personal artístic que intervé en les produccions que li siguen assignades, d'acord amb les directrius i supervisió del/s seu/s superior/s. Totes aquelles tasques relacionades amb el seu grup professional que li siguen encomanades per les persones superiors immediates o cap de vestuari i caracterització.

Titulació exigida per a l'accés:

Opció A: Títol de tècnic en Confecció i moda (grau mitjà).

Opció B: Títol oficial d'Ensenyança Secundària Obligatòria amb estudis professionals específics per a exercir les tasques corresponents al lloc. (Per a accedir per aquesta opció els cursos presentats hauran de sumar entre tots un mínim de 300 h).

Altres titulacions superiors d'accés:

Opció C*: Certificat de professionalitat de nivell 3 en Gestió de sastreria en espectacle en viu (TCPF0812); o de Realització de vestuari per a l'espectacle (TCPF0912).

En l'accés per aquesta opció, i en el cas específic del procediment per a l'avaluació i acreditació de les competències a la Comunitat Valenciana (Resolució de 13 d'abril de 2021, DOGV 16.04.2021, núm. 9063) s'admetrà l'acreditació d'haver presentat amb data anterior a la finalització del període de presentació d'inscripcions a aquest procediment, l'expedient d'inscripció corresponent davant l'organisme competent. En tot cas, la persona que accedisca a aquesta convocatòria per aquesta opció, prèviament a la seua possible contractació haurà d'acreditar estar en possessió o en virtut d'obtindre el certificat formal de professionalitat en el termini màxim de 6 mesos. En cas contrari, la persona quedarà directament exclosa i no serà possible procedir a la seua contractació.

Opció D: Títol de tècnic superior en Patronatge i moda (grau superior); o títol de tècnic superior en Vestuari a mida i espectacle.

Opció E: Titulació superior al grau mitjà (grau superior o universitari) no relacionat amb l'àmbit d'actuació del lloc, amb estudis professionals específics per a exercir les tasques corresponents al lloc.

(Per a accedir per aquesta opció els cursos presentats hauran de sumar entre tots un mínim de 300 h).

Estudis professionals admesos per a l'accés a través de les opcions B i E (quan s'accedisca a la convocatòria per alguna d'aquestes opcions, els cursos i hores que hagen servit per a l'accés no podran ser puntuats en l'autobaremació):



1. Curs de tècnic superior de vestuari per a l'espectacle en viu. Impartit pel Centro de Tecnología del Espectáculo.

2. Cursos de disseny, patronatge, etc.

3. Cursos de manteniment, conservació del vestuari, etc.

4. Cursos de vestuari escènic, etc.

5. Confecció de complements, barreteria i lligadura.

Funcions i tasques concretes del lloc:

Funció 1: Tasques prèvies de preparació del vestuari

Tasques adscrites:

– Recepció, inventari, tallatge i assignació del vestuari.

– Preparació del vestuari per a proves.

– Assistència a proves.

– Realització de recosits i ajustos.

– Realització de peces.

– Planxat.

– Preparació del vestuari en carros de camerinos.

– Preparació del material de sastreria necessari per a la funció.

– Estudi de la documentació referent a cada espectacle.

Funció 2: Tasques d'assistència a assaigs i funció

Tasques adscrites:

– Preparació de roba d'assaig i assistència al personal artístic per a la seua utilització.

– Recopilació d'informació durant els assaigs i transmissió d'aquesta al responsable.

– Preparació del vestuari en camerinos.

– Preparació del vestuari de passada i per a canvis ràpids.

– Vestir els i les artistes durant la funció i supervisar que vagen correctament vestits.

– Recollida de camerinos en finalitzar l'espectacle.

– Bugaderia, planxa i manteniment

Funció 3: Tasques de recollida de vestuari i material utilitzat durant la representació

Tasques adscrites:

– Recollida del vestuari en camerinos.

– Recollida de material utilitzat durant l'espectacle i devolució al taller.

– Neteja del vestuari.

– Desfer ajustos (a vegades).

– Recompte i confrontació de peces amb inventari per a guardar-les.

Altres tasques:

– Presa de mides als artistes.

– Realització de vestuari.

– Organització de magatzems i tallers.

– Tintura i ambientació del vestuari.

– Emmagatzematge i control del vestuari en propietat.

– Fer fotografies de peces per a identificar-les i introduir-les al sistema.

– Cura i manteniment de la maquinària.

– Recopilació d'informació per a la realització de dossiers.

– Manteniment i conservació del vestuari.

– Treballs de marroquineria i barreteria.

– Muntatge d'exposicions.

Habilitats/Coneixements tècnics requerits:

– Manteniment i conservació de vestuari.

– Patronatge i confecció.

– Coneixement/ús de maquinària específica de taller de costura.





* Veure punt 4.2 de la convocatòria









ANNEX II

Temari



Lloc: Tècnic/a de caracterització

1. Maquillatge per a mitjans escènics i produccions audiovisuals.

2. Pròtesis facials i corporals per a caracterització.

3. Pròtesis piloses per a caracterització.

4. Perruqueria per a caracterització.

5. Caracterització de personatges i efectes especials de maquillatge.



Lloc: Tècnic/a d'il·luminació

1. Espais escènics, tipus i característiques.

2. Equips d'il·luminació. Tipus i maneig de projectors, taules de control i equips de regulació.

3. Instal·lació elèctrica, connexions. Magnituds i càlculs elèctrics bàsics.

4. Protocol DMX. Configuració d'universos, direccionament.

5. Fonts de llum. Característiques principals. Manipulació de feixos lluminosos.

6. Espectacles en directe, muntatge, assaigs, gravació i manteniment.

7. Muntatge i desmuntatge d'equips d'il·luminació, sistemes de penjada.



Lloc: Tècnic/a de maquinària

1. L'edifici teatral.

2. Sistemes d'elevació i cortinatges.

3. Mecanismes teatrals.

4. Cordatge. Nusos bàsics.

5. Tècniques de construcció de decorats.

6. Muntatge i desmuntatge de l'escenografia i els elements auxiliars.



7. Servei d'assaig i funcions.



Lloc: Tècnic/a de vestuari

1. Història de la indumentària.

2. Patronatge a mida i d'època.

3. Confecció a mida i d'època. Acabats.

4. Materials tèxtils.

5. Vestuari escenogràfic, realització i adaptació.

6. Conservació i manteniment del vestuari.

7. Conceptes bàsics d'espais escènics i d'espectacle.

8. Tintura i ambientació de vestuari.









ANNEX III

Barem del concurs



La puntuació en la fase de concurs de mèrits serà d'un màxim de 40 punts, que constitueix el 40 % de la nota final d'accés a cada lloc, i es distribueix de la següent manera i amb les següents condicions per a cada lloc que s'oferta:



LLOC: TÈCNIC/A DE CARACTERITZACIÓ

Mèrits formatius 20 %



Mèrit Puntuació

Titulació acadèmica

Estar en possessió d'una titulació acadèmica de superior nivell a la titulació mínima exigida per a l'accés. 7

Cursos de formació i perfeccionament (1): Puntuació màxima 7 punts. Cursos específics relacionats amb les funcions pròpies del lloc d'una duració mínima de 8 hores lectives, sempre que no s'haja accedit a la convocatòria a través de l'opció B/E, tret que s'hagen acreditat més de 300 h de cursos, en aquest cas sí que serà valorat l'excés. Per curs acreditat se sumarà la puntuació que es detalla a continuació, i la puntuació màxima que es pot obtindre de la suma de tots els cursos serà d'un total de 7 punts. Els cursos d'idiomes no són puntuables.

Curs entre 8h a 15h 0,5

Curs entre 16h a 40h 1,5

Curs entre 41h a 80h 3

Curs entre 81h a 160h 5

Curs de més de 160h 7

Idiomes (2). Puntuació màxima 6 punts

Valencià Certificat de nivell A1 (inicial) 0,5

Certificat de nivell A2 (bàsic) 1

Certificat de nivell B1 (elemental) 1,5

Certificat de nivell B2 (intermedi) 2

Certificat de nivell C1 (suficiència) 2,5

Certificat de nivell C2 (superior) 3

Anglés Certificat de nivell A1 0,25

Certificat de nivell A2 0,5

Certificat de nivell B1 1

Certificat de nivell B2 1,5

Certificat de nivell C1 o superior 2

Italià Certificat de nivell A1 0,25

Certificat de nivell A2 0,75

Certificat de nivell B1 o superior 1





Mèrits professionals (experiència) 20 %



Mèrit Puntuació

Temps de servei efectiu prestat en llocs iguals o similars (3)

Puntuació màxima 18 punts

Per cada mes complet treballat en LES ARTS en llocs equivalents. 0,5

Per cada mes complet treballat en altres teatres o produccions audiovisuals de ficció en llocs equivalents. 0,40

Pràctiques no laborals (4)

Realització de pràctiques no remunerades com a Tècnic/a de Caracterització o equivalent amb una duració no inferior a 250 hores. 2









LLOC: TÈCNIC/A D'IL·LUMINACIÓ

Mèrits formatius 20 %



Mèrit Puntuació

Titulació acadèmica

Estar en possessió d'una titulació acadèmica de superior nivell a la titulació mínima exigida per a l'accés en la branca professional d'Imatge i so, i Electricitat i Electrònica 7

Cursos de formació i perfeccionament (1): Puntuació màxima 7 punts. Cursos específics relacionats amb les funcions pròpies del lloc (Sistema de xarxes TCP/IP, control de taula d'il·luminació, xarxes d'il·luminació, curs d'il·luminació per a teatre/dansa/òpera, electricitat/electrònica, equips d'il·luminació espectacular, treball en altura, rigging, etc.) d'una duració mínima de 8 hores lectives, sempre que no s'haja accedit a la convocatòria a través de l'opció B/E, tret que s'hagen acreditat més de 300 h de cursos, en aquest cas sí que serà valorat l'excés. Per curs acreditat se sumarà la puntuació que es detalla a continuació, i la puntuació màxima que es pot obtindre de la suma de tots els cursos serà d'un total de 7 punts. Els cursos d'idiomes no són puntuables.



Curs entre 8h a 15h 0,5

Curs entre 16h a 40h 1,5

Curs entre 41h a 80h 3

Curs entre 81h a 160h 5

Curs de més de 160h 7

Idiomes (2). Puntuació màxima 6 punts

Valencià Certificat de nivell A1 (inicial) 0,5

Certificat de nivell A2 (bàsic) 1

Certificat de nivell B1 (elemental) 1,5

Certificat de nivell B2 (intermedi) 2

Certificat de nivell C1 (suficiència) 2,5

Certificat de nivell C2 (superior) 3

Anglés Certificat de nivell A1 0,25

Certificat de nivell A2 0,5

Certificat de nivell B1 1

Certificat de nivell B2 1,5

Certificat de nivell C1 o superior 2

Italià Certificat de nivell A1 0,25

Certificat de nivell A2 0,75

Certificat de nivell B1 o superior 1





Mèrits professionals (experiència) 20 %



Mèrit Puntuació

Temps de servei efectiu prestat en llocs iguals o similars (3)

Puntuació màxima 18 punts

Per cada mes complet treballat en LES ARTS en llocs equivalents. 0,5

Per cada mes complet treballat en altres teatres en llocs equivalents. 0,40

Pràctiques no laborals (4)

Realització de pràctiques no remunerades com a Tècnic/a d'Il·luminació o equivalent amb una duració no inferior a 250 hores. 2











LLOC: TÈCNIC/A DE MAQUINÀRIA

Mèrits formatius 20 %



Mèrit Puntuació

Titulació acadèmica

Estar en possessió d'una titulació acadèmica de superior nivell a la titulació mínima exigida per a l'accés. 7

Cursos de formació i perfeccionament (1): Puntuació màxima 7 punts. Cursos específics relacionats amb les funcions pròpies del lloc (fusteria, muntatge de bastides, plataformes elevadores, rigging, treball en altura, conducció de carretons, etc.) d'una duració mínima de 8 hores lectives, sempre que no s'haja accedit a la convocatòria a través de l'opció B/E, tret que s'hagen acreditat més de 300 h de cursos, en aquest cas sí que serà valorat l'excés. Per curs acreditat se sumarà la puntuació que es detalla a continuació, i la puntuació màxima que es pot obtindre de la suma de tots els cursos serà d'un total de 7 punts. Els cursos d'idiomes no són puntuables.

Curs entre 8h a 15h 0,5

Curs entre 16h a 40h 1,5

Curs entre 41h a 80h 3

Curs entre 81h a 160h 5

Curs de més de 160h 7

Idiomes (2). Puntuació màxima 6 punts

Valenciano Certificat de nivell A1 (inicial) 0,5

Certificat de nivell A2 (bàsic) 1

Certificat de nivell B1 (elemental) 1,5

Certificat de nivell B2 (intermedi) 2

Certificat de nivell C1 (suficiència) 2,5

Certificat de nivell C2 (superior) 3

Anglés Certificat de nivell A1 0,25

Certificat de nivell A2 0,5

Certificat de nivell B1 1

Certificat de nivell B2 1,5

Certificat de nivell C1 o superior 2

Francés o Certificat de nivell A1 0,25

Rus Certificat de nivell A2 0,75

Certificat de nivell B1 o superior 1





Mèrits professionals (experiència) 20 %



Mèrit Puntuació

Temps de servei efectiu prestat en llocs iguals o similars (3)

Puntuació màxima 18 punts

Per cada mes complet treballat en LES ARTS en llocs equivalents. 0,5

Per cada mes complet treballat en altres teatres en llocs equivalents. 0,40

Pràctiques no laborals (4)

Realització de pràctiques no remunerades com a Tècnic/a de Maquinària o equivalent amb una duració no inferior a 250 hores. 2











LLOC: TÈCNIC/A DE VESTUARI

Mèrits formatius 20 %



Mèrit Puntuació

Titulació acadèmica

Estar en possessió d'una titulació acadèmica de superior nivell a la titulació mínima exigida per a l'accés. 7

Cursos de formació i perfeccionament (1): Puntuació màxima 7 punts. Cursos específics relacionats amb les funcions pròpies del lloc (confecció de vestuari per a teatre, patronatge de vestuari d'època, ambientació de vestuari per a teatre, tintat de teles, confecció de complements, barreteria i lligadura, etc.) d'una duració mínima de 8 hores lectives, sempre que no s'haja accedit a la convocatòria a través de l'opció B/E, tret que s'hagen acreditat més de 300 h de cursos, en aquest cas sí que serà valorat l'excés. Per curs acreditat se sumarà la puntuació que es detalla a continuació, i la puntuació màxima que es pot obtindre de la suma de tots els cursos serà d'un total de 7 punts. Els cursos d'idiomes no són puntuables.

Curs entre 8h a 15h 0,5

Curs entre 16h a 40h 1,5

Curs entre 41h a 80h 3

Curs entre 81h a 160h 5

Curs de més de 160h 7

Idiomes (2). Puntuació màxima 6 punts

Valencià Certificat de nivell A1 (inicial) 0,5

Certificat de nivell A2 (bàsic) 1

Certificat de nivell B1 (elemental) 1,5

Certificat de nivell B2 (intermedi) 2

Certificat de nivell C1 (suficiència) 2,5

Certificat de nivell C2 (superior) 3

Anglés Certificat de nivell A1 0,25

Certificat de nivell A2 0,5

Certificat de nivell B1 1

Certificat de nivell B2 1,5

Certificat de nivell C1 o superior 2

Italià Certificat de nivell A1 0,25

Certificat de nivell A2 0,75

Certificat de nivell B1 o superior 1





Mèrits professionals (experiència) 20 %



Mèrit Puntuació

Temps de servei efectiu prestat en llocs iguals o similars (3)

Puntuació màxima 18 punts

Per cada mes complet treballat en LES ARTS en llocs equivalents. 0,5

Per cada mes complet treballat en altres teatres en llocs equivalents. 0,40

Pràctiques no laborals (4)

Realització de pràctiques no remunerades com a Tècnic/a de Vestuari o equivalent amb una duració no inferior a 250 hores. 2







Criteris i instruccions a tindre en compte per a la baremació

(1) L'acreditació de la realització de cursos es farà mitjançant la presentació del diploma o certificació de l'entitat que l'ha impartit, on s'indique el nombre d'hores lectives. En cas contrari, no es tindrà en consideració el curs que es pretenga puntuar.

(2) L'acreditació del nivell d'idioma valencià serà mitjançant la presentació dels certificats expedits per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià o organisme homologat per aquesta. Es consideraran aquests certificats o els equivalents que es puguen generar en futures normatives.

L'acreditació de l'idioma anglés i/o italià/francés es farà mitjançant l'aportació de títols, diplomes i certificats expedits per les escoles oficials d'idiomes, per les Universitats Espanyoles que seguisquen el model d'acreditació d'exàmens de l'Associació de Centres de Llengües d'Educació Superior (ACLES), així com tots aquells reflectits a l'annex del Decret 61/2013, de 17 de maig, del Consell, pel qual s'estableix un sistema de reconeixement de la competència en llengües estrangeres, tenint en compte les seues modificacions posteriors per ordre de la conselleria competent en matèria d'educació.



En cas de presentar certificat en diversos nivells d'un mateix idioma, només puntuarà el nivell més alt acreditat.

(3) L'acreditació del temps efectiu treballat es realitzarà d'acord amb els següents criteris:

– Per als serveis prestats en la pròpia entitat sols serà necessari aportar certificat de vida laboral expedit per la Tresoreria General de la Seguretat Social.

– Per a la resta de treballs per compte aliè, s'haurà d'aportar certificat de vida laboral i certificat d'empresa o contracte/s de treball que contemple el temps treballat, la categoria o grup professional i una descripció de les funcions realitzades.

– Per al supòsit de professionals i autònoms, llicència fiscal o IAE on s'acrediten els epígrafs corresponents al grup professional del lloc convocat, així com certificat o vida laboral que acredite haver cotitzat a la Seguretat Social durant tot el temps que s'al·legue.



Quan procedisca, i en substitució dels documents esmentats, s'aportarà certificat oficial que acredite haver cotitzat en el Règim Especial o en la Mutualitat corresponent.

(4) L'acreditació de les pràctiques es realitzarà mitjançant el certificat de la institució formativa reglada corresponent que indique clarament el nombre d'hores realitzades o bé certificat de l'empresa on es van realitzar o documento oficial i formal que les acredite.

Mapa web