Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 16 de juny de 2021, del director general del Palau de les Arts Reina Sofia, Fundació de la Comunitat Valenciana, per la qual es dona publicitat a les bases del concurs per a la selecció de l'adjunt o adjunta de direcció en l'àmbit artístic i se'n convoca la provisió.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 9118 de 01.07.2021
Número identificador:  2021/6972
Referència Base de Dades:  006524/2021
 



RESOLUCIÓ de 16 de juny de 2021, del director general del Palau de les Arts Reina Sofia, Fundació de la Comunitat Valenciana, per la qual es dona publicitat a les bases del concurs per a la selecció de l'adjunt o adjunta de direcció en l'àmbit artístic i se'n convoca la provisió. [2021/6972]

El Palau de les Arts Reina Sofia, Fundació de la Comunitat Valenciana, és una fundació del sector públic de la Generalitat, de caràcter cultural, que té per objecte la programació i gestió d'activitats de naturalesa artística en els espais escènics amb què està dotat el Palau de les Arts.



La Fundació es regeix pels seus estatuts (última modificació i publicació el 17.01.2018) i disposicions legals aplicables i, específicament, per la Llei 8/1998, de 9 de desembre de la Generalitat Valenciana, de fundacions de la Comunitat Valenciana i la Llei 49/2002, de 23 de desembre, de règim fiscal de les entitats sense fins lucratius i dels incentius fiscals al mecenatge.

El Decret llei 1/2011, de 30 de setembre, del Consell, de mesures urgents de règim economicofinancer del sector públic empresarial i fundacional, en el seu article 19 indica que l'elecció del personal de caràcter directiu dels ens del sector públic es basarà en criteris de competència, professionalitat i experiència en l'acompliment de llocs de responsabilitat en la gestió pública o privada.

En aquest sentit, el Decret 95/2016, de 29 de juliol, del Consell, de regulació, limitació i transparència del règim del personal directiu del sector públic instrumental de la Generalitat, defineix, a aquest efecte, el personal directiu com a aquell que actuant sota la dependència bé dels òrgans superiors de govern o administració dels ens, bé de les persones que exercisquen la seua màxima responsabilitat, exercisca funcions separades amb autonomia i responsabilitat, només limitades pels criteris i instruccions emanades d'aquells.

De conformitat amb l'apartat 1 de l'article 3, del decret esmentat la idoneïtat de l'elecció de personal que ocupa llocs de caràcter directiu es basarà en criteris de solvència acadèmica, professional, tècnica, científica o artística; experiència en la realització de les tasques de llocs de responsabilitat en la gestió pública o privada; capacitat de lideratge per a planificar, implementar i revisar estratègies, polítiques i programes que facen possible aconseguir per part de l'organització la seua missió i objectius a través d'una gestió amb indicadors; capacitat de comunicació i negociació; la formació en igualtat de gènere; el coneixement d'idiomes, especialment dels cooficials de la Comunitat Valenciana; o altres criteris específics relacionats amb les funcions assignades.



Així mateix, de conformitat amb l'apartat 2, de l'article 3, del decret esmentat, la designació i cessament d'aquest personal es realitzarà per la persona que exercisca la màxima responsabilitat de l'ens, prèvia autorització del Patronat.

En data 15 de desembre de 2017, es va sol·licitar a la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic l'emissió de resolució individualitzada de classificació de la Fundació, conforme als grups establits en l'Ordre 5/2016, de 13 de setembre, de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, per la qual es concreten els requisits dels criteris continguts en l'article 4 del Decret 95/2016, de 29 de juliol, del Consell, de regulació, limitació i transparència del règim del personal que ocupa llocs de caràcter directiu del sector públic instrumental de la Generalitat.



Mitjançant Resolució de 19 de desembre de 2017, la Direcció General del Sector Públic, Model Econòmic i Patrimoni, va acordar la classificació del Palau de les Arts Reina Sofia, Fundació de la Comunitat Valenciana, en el grup I del sector cultural, de les fundacions del sector públic de la Generalitat.

Sol·licitada de conformitat amb els articles 30 i 36 de la Llei 4/2020, de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2021, a la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, i a la Direcció General de Sector Públic, l'autorització prèvia per a la convocatòria pública i cobertura, així com l'establiment de les retribucions d'un lloc directiu dels autoritzats, mitjançant Resolució de la Direcció General de Pressupostos de 9 de juny de 2021 i Resolució de la Direcció General de Sector Públic de 3 de juny de 2021 s'autoritza la convocatòria pública i cobertura del lloc d'adjunt/a de direcció en l'àmbit artístic del Palau de les Arts Reina Sofia, Fundació de la Comunitat Valenciana.



Per tot això, fent ús de les facultats conferides per la delegació efectuada en la reunió del Patronat de la Fundació del dia 21 de maig de 2018, la Comissió Executiva, en la sessió celebrada el 12 de juliol de 2018, va acordar l'autorització de la convocatòria pública i cobertura del lloc d'adjunt/a de direcció en l'àmbit artístic prèvia realització d'una convocatòria per a la selecció de la persona candidata, d'acord amb les següents bases que han de regir el procediment selectiu:





Primera. Característiques del lloc convocat

És objecte d'aquesta convocatòria el procés de selecció per a la contractació de la persona que ha d'exercir el lloc d'adjunt/a de direcció en l'àmbit artístic del Palau de les Arts Reina Sofia, Fundació de la Comunitat Valenciana.



A) Funcions

Les funcions i atribucions de la persona que exercisca aquest lloc d'acord amb les estratègies i objectius fixats per la Comissió Executiva per al bon funcionament de l'ens consistiran en:

1. Impulsar el desenvolupament de les relacions externes amb altres teatres, tant nacionals com internacionals, en la cerca de possibles col·laboracions artístiques futures -incloent coproduccions i lloguers– a executar posteriorment per la direcció artística.

2. Desenvolupar la comunicació artística, tant interna com externa.

3. Donar suport i coordinar l'àrea artística de Les Arts.

4. Elaborar i desenvolupar, en coordinació amb la Direcció Artística, un pla d'activitats complementari a la programació lírica de Les Arts.

5. Desenvolupar, en coordinació amb la Direcció Artística, un projecte social (educatiu, divulgatiu, de formació i de participació).

6. Representar a Les Arts en ENOA (xarxa europea d'acadèmies d'òpera que recolza i acompanya els artistes del sector operístic -creatius i intèrprets– en el desenvolupament de les seues carreres professionals).

7. Responsabilitzar-se de les relacions de la Direcció Artística amb el departament de Màrqueting i Comunicació.

8. Assistir a la Direcció Artística en les tasques i activitats pròpies del seu àmbit.

9. Contribuir al desenvolupament a llarg termini del projecte artístic aprovat.

La persona que resulte seleccionada haurà de trobar solucions sostenibles i en línia amb els valors que el patronat o la Comissió Executiva li indiquen.



B) Requisits de participació

Les persones candidates hauran d'acreditar els següents requisits:

– Tindre la nacionalitat espanyola, o d'un estat membre de la Unió Europea.

– Podran presentar la seua candidatura les persones estrangeres no incloses en el paràgraf anterior que, en cas de ser finalment seleccionades, hauran d'obtindre de manera obligatòria la residència legal a Espanya.

– Estar en possessió d'un títol universitari equivalent al nivell 2 del MECES o nivell 6 de l'EQF corresponent amb un títol de Grau o Diplomatura que l'habilite per a exercir les funcions del lloc.

– Comptar amb experiència en l'acompliment de funcions similars a les assignades al lloc.



C) Salari

La retribució bruta anual corresponent al lloc d'adjunt/a serà de 43.913 € bruts anuals per a l'exercici 2021.



Segona. Règim de contractació i incompatibilitats

1. La persona seleccionada es vincularà a l'entitat per un contracte d'alta direcció que es regirà, a més pel que es disposa en el Decret 95/2016, de 29 de juliol, del Consell, de regulació, limitació i transparència del règim del personal directiu del sector públic instrumental de la Generalitat, per la normativa prevista en l'article 3.4 de l'esmentat decret, i Reial decret 1382/1985, d'1 d'agost, pel qual es regula la relació laboral de caràcter especial del personal d'alta direcció.

El contracte tindrà la duració inicial fins al 31.12.2022 vinculat al projecte de la Direcció artística actual, prorrogable de mutu acord fins a un màxim de quatre anys més.

Es concertarà un període de prova de sis mesos, transcorregut el qual, sense que s'haja produït desistiment per cap de les parts, el contracte produirà plens efectes.

Li seran d'aplicació directa els preceptes de la Llei 8/2016, de 28 d'octubre, de la Generalitat, d'incompatibilitats i conflictes d'interessos de persones amb càrrecs públics no electes o normativa que la substituïsca; així com la resta de legislació vigent en aquesta matèria.

2. Les persones designades tindran règim de dedicació exclusiva, i -tal com preveu l'article 6.2, del Decret 95/2016, de 29 de juliol, del Consell– unes retribucions equivalents a les previstes en les corresponents lleis de pressupostos de la Generalitat per a cada exercici per a un lloc de l'Administració de la Generalitat de Subdirecció General, sent aquest el límit de la quantia total de les retribucions que, per qualsevol concepte, puga percebre. Tot això sense perjudici del que es preveu en l'apartat 3 de l'article 6 de l'esmentat Decret.



Tercera. Criteris de selecció i mèrits de les persones aspirants

1. L'elecció es basarà en els criteris establits en l'apartat 1 de l'article 3 del Decret 95/2016, 29 de juliol, del Consell, de regulació, limitació i transparència del règim del personal directiu del sector públic instrumental de la Generalitat.

2. Es valorarà la solvència acadèmica, professional i tècnica; l'experiència en treballs realitzats en el sector públic instrumental, i resta de coneixements i experiència relacionats amb les funcions del lloc, sent especialment valorable l'experiència demostrada en gestió cultural i artística; la capacitat de lideratge per a planificar, implementar i revisar estratègies, polítiques i programes per a la consecució de la missió artística encomanada; el perfecte coneixement de l'entorn i funcionament d'un teatre d'òpera al nivell de Les Arts; la capacitat de comunicació i negociació; la formació en igualtat de gènere; el coneixement d'idiomes, especialment dels cooficials de la Comunitat Valenciana; i qualsevol altre mèrit específic relacionat amb les funcions assignades al lloc convocat.

A aquest efecte, les persones aspirants redactaran un curriculum vitae on faran constar les dades que es consideren rellevants a l'efecte de la realització de les funcions assignades al lloc de treball convocat, amb una extensió màxima de cinc fulls.

3. El procés selectiu es realitzarà mitjançant la comprovació dels requisits exigits i la valoració dels mèrits de les persones aspirants que s'exposaran en una entrevista davant la comissió de valoració, durant la qual cada aspirant defensarà el seu curriculum vitae.

Tots els mèrits han de ser comprovables mitjançant la documentació que els acredite. En cas contrari, la comissió no els tindrà en compte.





Quarta. Presentació de candidatures

La presentació de sol·licituds i inscripció es realitzarà exclusivament per mitjans electrònics, atesa la capacitat tècnica i el perfil professional per a l'accés i disponibilitat dels mitjans electrònics del col·lectiu al qual es dirigeix.

Aquelles persones que desitgen participar en aquest procés selectiu hauran d'emplenar la sol·licitud d'inscripció a través de la web

https://ocupacio.lesarts.com/.

La presentació de la candidatura implica l'acceptació d'aquestes bases.

En el procés de la inscripció electrònica haurà de presentar-se la següent documentació:

– Document d'identitat, passaport o targeta de residència que corresponga.

– Curriculum vitae detallat i degudament justificat, on s'acredite la seua trajectòria, experiència professional, així com els títols, idiomes, cursos i diplomes obtinguts.

– Titulació acadèmica obtinguda que acredite comptar amb la formació requerida per a la inscripció.

– La documentació acreditativa dels mèrits professionals i formatius que es detallen en el currículum.

Cinquena. Termini de presentació

El termini de presentació de les sol·licituds i resta de documentació serà de 10 dies hàbils a comptar des de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.





Sisena. Comissió de valoració

Es constituirà una comissió de valoració que serà l'òrgan encarregat d'examinar les candidatures presentades i avaluar els mèrits d'aquestes.



La comissió de valoració es regirà pel que es disposa per als òrgans col·legiats en la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, la qual gaudirà de discrecionalitat tècnica per a la valoració de les candidatures presentades pels aspirants i estarà formada per:



President: Pablo Font de Mora Sainz, president del Patronat del Palau de les Arts Reina Sofia, Fundació de la Comunitat Valenciana.

Vocal: Eva María Coscollá Grau, sotssecretària de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana.

Vocal: Jesús Iglesias Noriega, director artístic del Palau de les Arts Reina Sofia, Fundació de la Comunitat Valenciana.

Secretària: Elisa Sansano Gil, cap de Gestió de Persones del Palau de les Arts Reina Sofia, Fundació de la Comunitat Valenciana.



Setena. Procediment selectiu

1. Una vegada finalitzat el termini de presentació de sol·licituds de participació, la comissió de valoració es reunirà per a comprovar el compliment dels requisits de participació i examinar la documentació aportada per les persones aspirants que acredita els mèrits al·legats.



2. El procediment selectiu es desenvoluparà en dues fases: la fase 1, de comprovació del compliment dels requisits de participació i de valoració dels mèrits de la persona candidata; i la fase 2, d'entrevista.



Fase 1: Els requisits de participació els analitzarà la Comissió de valoració. En cas que falte o haja d'esmenar-se alguna documentació, es requerirà a les persones participants perquè en el termini màxim de deu dies hàbils esmenen les deficiències, amb indicació que, si no ho fan així, es considerarà que desisteixen de la seua petició, de conformitat amb l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

La comissió de valoració valorarà els mèrits d'aquelles sol·licituds que complisquen els requisits de participació. La valoració dels mèrits suposarà un 40 % sobre el total del procediment de selecció.

La comissió de valoració fixarà la puntuació mínima necessària dels mèrits per a poder passar a la segona fase.

Fase 2: Les persones que passen a la segona fase seran convocades a una entrevista que versarà sobre els mèrits presentats. La valoració de l'entrevista suposarà un 60 % sobre el total del procediment de selecció.



3. La convocatòria podrà declarar-se deserta si la comissió considera que cap persona s'adequa als requisits del lloc.



Huitena. Proposta de nomenament

Una vegada conclòs el procediment, la persona que ostente el càrrec de president/a de la comissió de valoració elevarà la proposta de nomenament de la persona seleccionada al director general de la Fundació, el qual procedirà al nomenament i publicitat en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Novena. Confidencialitat

Les persones i institucions implicades en el procés de selecció de candidats i candidates es comprometen a garantir l'absoluta confidencialitat de totes les dades personals i professionals d'aquelles, a assegurar que la participació de les no seleccionades es mantindrà en l'estricte àmbit de coneixement i valoració de la comissió valoració, i fer públic exclusivament el nom del candidat o candidata seleccionat.





Desena. Principi d'igualtat

Aquest procés es regeix pels principis d'igualtat recollits en la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes, i en la Llei 9/2003, de 2 d'abril, de la Generalitat, per a la igualtat entre dones i homes.



Onzena. Contacte

Les persones interessades a presentar-se al procés selectiu podran realitzar, a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria i fins al termini de finalització de presentació de sol·licituds, les consultes que consideren oportunes sobre el procés de selecció o sobre Les Arts, a través de la següent adreça de correu electrònic:

ocupacio@lesarts.com

Una vegada finalitzat el procés es procedirà a la publicació del nomenament de la persona elegida en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, en un termini de 60 dies i en la web

https://ocupacio.lesarts.com/ de l'entitat.



Dotzena. Tractament de dades personals

D'acord amb el que s'estableix en el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, i Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia de drets digitals, les dades facilitades a través del portal ocupacio.lesarts.com seran incorporades a un fitxer denominat nòmines, personal i recursos humans titularitat de Palau de les Arts Reina Sofia, Fundació de la Comunitat Valenciana a fi de formar part en els processos de selecció de personal duts a terme per l'entitat. Les dades es conservaran durant el període de temps que es requerisca per al procés de selecció i no seran cedits tret d'obligació legal.



Aquestes dades seran utilitzades amb l'única finalitat de fer-vos participar en els processos de selecció de personal realitzats per Palau de les Arts Reina Sofia, Fundació de la Comunitat Valenciana.

En el cas de produir-se alguna modificació en les vostres dades, us preguem que ens ho comuniqueu degudament.

Així mateix, us informem que en qualsevol moment podeu exercir els vostres drets d'accés, rectificació, supressió, portabilitat, limitació o oposició al tractament de les vostres dades, així com de retirar el consentiment prestat o de formular reclamacions davant de l'autoritat de control. Aquestes accions podran exercir-se enviant la sol·licitud per correu electrònic a lopd@lesarts.com o per correu postal a l'avinguda del Professor López Piñero (Historiador de la Medicina) 1, 46013 València.



Tretzena. Recurs

Contra aquesta resolució, la persona interessada podrà interposar directament, en el termini de 2 mesos, demanda laboral davant del Jutjat Social de València, segons el que disposa l'article 69 de la Llei 36/2011, de 10 d'octubre, reguladora de la jurisdicció social, en la redacció donada per la disposició final 3a de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



València, 16 de juny de 2021.– El director general: José C. Monforte Albalat.

Mapa web