Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de data 10 de juliol de 2019, de la Universitat Politècnica de València, per la qual es convoca concurs de mèrits per a la constitució de borses de treball, per a la cobertura de pròximes necessitats de caràcter temporal de personal docent i investigador, contractat laboral, en la figura de professorat associat.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8593 de 17.07.2019
Número identificador:  2019/7132
Referència Base de Dades:  006672/2019
 

  • Anàlisi documental

    Texto
    Texto Texto2
    Origen de disposició: Universitat Politècnica de València
    Grup temàtic: Ocupació pública
    Descriptors:
      Temàtics: borses de treball, A/A1



RESOLUCIÓ de data 10 de juliol de 2019, de la Universitat Politècnica de València, per la qual es convoca concurs de mèrits per a la constitució de borses de treball, per a la cobertura de pròximes necessitats de caràcter temporal de personal docent i investigador, contractat laboral, en la figura de professorat associat. [2019/7132]

De conformitat amb el que disposa la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats, modificada per la Llei orgànica 4/2007, de 12 d'abril; el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, i l'acord del Consell de Govern de 24 de juliol de 2007, pel qual s'aprova la normativa de contractació i els criteris d'avaluació per a la selecció de professorat contractat, s'obri procés de selecció de professorat associat, per a la contractació en règim laboral d'aquest, d'acord amb les bases següents:

Aquesta convocatòria té en compte el principi d'igualtat de tracte entre dones i homes pel que es refereix a l'accés a l'ocupació pública i així utilitza un llenguatge inclusiu en la seua redacció, d'acord amb l'article 14 de la Constitució Espanyola i la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, d'igualtat efectiva entre dones i hòmens.





1) Objecte de la convocatòria

Aquesta convocatòria té per objecte la constitució de borses de treball de professorat associat, amb les característiques que figuren en l'annex I, a les quals caldrà acudir per a la cobertura de necessitats de docència sobrevingudes en aquesta Universitat.



2) Requisits dels aspirants

Les persones que desitgen participar en aquesta convocatòria han de reunir els requisits següents:

1. Haver complit els 16 anys i no superar l'edat màxima de la jubilació forçosa.

2. No haver sigut separades mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les administracions públiques, o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a feines o càrrecs públics per resolució judicial, per a exercir funcions semblants a les corresponents a les places.

En cas de ser nacionals d'algun altre estat, han d'acreditar que no estan inhabilitades o en situació equivalent, ni han estat sotmeses a sanció disciplinària o equivalent que impedisca, al seu estat, l'accés a la funció pública en els mateixos termes.

3. Posseir la capacitat funcional per a l'exercici de les tasques o funcions corresponents a les places convocades.

4. Estar exercint en l'actualitat una activitat professional fora de l'àmbit acadèmic universitari i haver-ho fet durant un període mínim de 3 anys dins dels 5 últims.

5. Tindre la nacionalitat espanyola o ser nacionals dels estats membres de la Unió Europea, així com els cònjuges dels espanyols o dels nacionals dels altres estats membres de la Unió Europea, sempre que no n'estiguen separats de dret, i els seus descendents i els del seu cònjuge, sempre que no n'estiguen separats de dret, siguen menors de 21 anys o majors d'aquesta edat dependents.

Així mateix, s'estén igualment a les persones incloses en l'àmbit d'aplicació dels tractats internacionals celebrats per la Unió Europea i ratificats per Espanya en els quals siga aplicable la lliure circulació de treballadors.

També poden participar en aquesta convocatòria les persones estrangeres no incloses en els apartats anteriors que tinguen residència legal a Espanya.

La concurrència dels requisits anteriors ha d'estar referida a una data anterior a l'expiració del termini de presentació d'instàncies.



3) Sol·licituds

Les persones interessades en aquesta convocatòria formalitzaran la sol·licitud, dirigida al rector de la Universitat, a través del model d'instància que consta en l'annex III que, així mateix, es facilitarà també en els departaments afectats i en el Registre General (poden obtenir-se els models corresponents, així com informació sobre aquesta convocatòria a través de la pàgina web http://www.upv.es/entidades/SRH/pdi/579900normalc.html.

La presentació de sol·licituds es realitzarà en el Registre General de la Universitat, siti a la seu central, i en els registres auxiliars de l'Escola Politècnica Superior d'Alcoi i de l'Escola Politècnica Superior de Gandia, o per qualsevol dels sistemes previstos en l'article 16.4 de la Llei del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Caldrà presentar una sol·licitud (en doble exemplar) per a cada plaça a què es vulga concursar, tot indicant el codi d'aquesta.

El termini de presentació de sol·licituds serà de 10 dies hàbils comptats a partir de l'endemà de la publicació de la present convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

Els drets de participació seran de 15 euros, per cada plaça a la qual es desitge concursar, que s'ingressaran dins del termini de presentació d'instàncies, en efectiu o mitjançant transferència bancària, en Bankia en el compte Universitat Politècnica de València-Drets d'examen, número ES97 2038 6543 9060 0001 4194, especificant en el resguard el nom i els cognoms, i el codi de la plaça.

En cap cas el pagament efectuat al compte bancari a què es fa referència suposarà el cumpliment del tràmit de presentació en termini i forma de la sol·licitud.

Queden exempts del pagament o tindran una bonificació del 50 % del pagament dels drets de participació:

a) Els contribuents que siguen membres d'una família nombrosa de categoria especial o d'una família monoparental de categoria especial.



b) Les contribuents que siguen víctimes d'actes de violència sobre la dona que acrediten aquesta condició mitjançant qualsevol dels mitjans de prova previstos en la normativa autonòmica contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.

c) Els contribuents que siguen persones amb discapacitat, amb un grau de discapacitat igual o superior al 33 per cent.

d) Els contribuents que estiguen en situació d'expulsió social i aquesta s'acredite per l'òrgan competent en matèria de benestar social de l'ajuntament de residència.

e) Tindran una bonificació del 50 % del pagament dels drets d'examen a proves selectives, els membres de famílies nombroses de categoria general o d'una família monoparental de categoria general.

A cada sol·licitud haurà d'adjuntar-se un únic exemplar de la documentació següent:

a) Fotocòpia del document nacional d'identitat o passaport.

b) Original del resguard que justifique el pagament de 15 euros en concepte de drets de participació o certificat acreditatiu de la condició que justifique l'exempció o bonificació del pagament d'aquests, segons s'indica anteriorment.

c) Curriculum vitae, que haurà de seguir els apartats i estructura especificats en el barem que consta en l'annex II, podent utilitzar-se el model que podran trobar en la pàgina web http://www.upv.es/rrhh.



d) Fotocòpia del títol acadèmic, certificat acadèmic personal o document substitutiu (els concursants la titulació dels quals no siga espanyola, hauran de presentar certificat d'homologació del seu títol i certificat de la nota mitjana del seu expedient acadèmic emés pel Ministeri Espanyol d'Educació) i documents acreditatius de cada un dels mèrits consignats en el currículum. Els mèrits al·legats en el currículum que no hagen sigut justificats documentalment no es tindran en compte. Una vegada finalitzat el termini d'admissió de sol·licituds no s'admetran nous mèrits.

e) Per a acreditar l'exercici de l'activitat professional remunerada:

– El professional que treballe per compte propi, mitjançant fotocòpia del pagament de l'impost d'activitats econòmiques, mitjançant fotocòpia de les declaracions trimestrals dels pagaments a compte de l'IVA o IRPF o mitjançant informe de vida laboral expedit per la Tresoreria General de la Seguretat Social Règim Especial Treballadors Autònoms.

– El professional que treballe per compte d'altri, mitjançant fotocòpia de contractes visats o informe de vida laboral expedit per la Tresoreria General de la Seguretat Social. (No es tindran en compte els períodes de beca o contractes en formació que, per existir cotitzacions a la SS apareguen en aquest informe -Estatut del Personal Investigador en Formació/ Llei de Ciència). En cas de ser empleats públics, certificat de serveis expedit per la unitat de personal corresponent.

f) Permís de residència, segons es detalla en el requisit 5 paràgraf 3 de l'apartat 2) Requisits dels aspirants.



4) Informació respecte de les dades recollides

4.1. En compliment del que es preveu en el Reglament general de protecció de dades de la UE 2016/679 i la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, us informem que l'entitat responsable del tractament de les dades tractades a l'efecte d'aquesta convocatòria és la Universitat Politècnica de València.

4.2. La base legal per al tractament de les vostres dades personals és la necessitat de gestionar el procediment de selecció de personal i provisió de llocs de treball d'aquesta convocatòria.

4.3. No estan previstes cessions o transferències internacionals de les dades personals tractades.

4.4. Les persones interessades poden exercir els drets d'accés, rectificació, supressió, portabilitat, limitació o oposició al tractament aportant còpia d'un document oficial que les identifique (NIF-NIE, passaport), i si fora necessària, documentació acreditativa de la seua sol·licitud davant la Delegació de Protecció de Dades de la Universitat Politècnica de València (Secretaria General), Universitat Politècnica de València, Camí de Vera, s/n, 46022 València.

4.5. En cas de reclamació, l'autoritat competent és l'Agència Espanyola de Protecció de Dades.

4.6. Les dades es conserven en virtut de la legislació aplicable al present tractament.



5) Llista d'admesos

Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, la direcció del Departament farà pública la llista provisional de les persones aspirants admeses i excloses en cada un dels concursos convocats, amb indicació en aquest últim cas de la causa d'exclusió. Aquesta publicació s'efectuarà mitjançant l'exposició de les llistes corresponents al tauler d'anuncis del Departament i, complementàriament i sense caràcter oficial, en el servidor UPV.notícies, grup de notícies UPV.administració, que es pot consultar a través del web de la UPV, en el menú perfils / pas i pdi / eines i recursos / tauler d'anuncis http://www.upv.es/bin2/tablon?p_idioma=v

Seran motius d'exclusió:

– Presentar la sol·licitud fora del termini establit.

– No haver satisfet els drets de participació.

– No acreditar el compliment dels requisits indicats en l'apartat 2) Requisits dels candidats.

Les persones aspirants excloses o omeses disposaran de cinc dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la publicació de la llista provisional, per a esmenar el defecte que n'haja motivat l'exclusió o omissió; no es considerarà esmenable la falta de pagament dels drets de participació dins del termini de presentació d'instàncies.



Transcorregut el termini d'esmena d'errors, es procedirà a la publicació de les llistes definitives d'aspirants admesos i exclosos, pel mateix procediment.



6) Procés de selecció

El procés de selecció constarà de dues fases:

1a. Concurs de mèrits, en què es valoraran els mèrits acreditats pels aspirants. Es valorarà fins a un màxim de 10 punts, sense perjudici de la puntuació per mèrit preferent que poguera correspondre. Per a superar aquesta fase del procés de selecció caldrà aconseguir un mínim de 3 punts.

2a. Entrevista. La comissió citarà els aspirants que superen la fase de concurs a una entrevista personal per tal de perfilar la selecció definitiva. Aquesta versarà sobre els seus mèrits, sobre el seu historial acadèmic, investigador i professional, i sobre tots aquells aspectes que la comissió considere rellevants per al perfil docent de la plaça. Aquesta segona fase del procés de selecció es valorarà fins a un màxim de 4 punts; per a superar-la caldrà aconseguir un mínim de 2 punts.

Els aspirants estrangers hauran de superar, en cas que la comissió de selecció ho considere oportú, una prova específica per a acreditar el coneixement de castellà a nivell de conversa i d'escriptura.

Si escau, també caldrà superar una prova específica per a acreditar el coneixement de l'idioma en què hagen d'impartir-se les assignatures, segons allò que indique la convocatòria.



7) Comissió de selecció

Els mèrits dels aspirants seran jutjats per comissions de selecció, que tindran la composició següent:

– Tres membres designats pel rector, entre els quals designarà el president, i almenys un ha de ser de l'àrea de coneixement a què correspon la plaça objecte de provisió.

– Dos membres de l'àrea de coneixement designats pel Consell del departament al qual pertanga la plaça, han de ser de la mateixa àrea de coneixement que la plaça oferida, però poden ser, si no n'hi ha, d'una àrea afí.

Si de cas manca professorat de l'àrea de coneixement a què s'adscriu la plaça, se'n podrà designar d'una àrea afí a aquesta.

La composició definitiva de cada comissió de selecció es publicarà en els taulers d'anuncis dels departaments corresponents, junt amb les llistes definitives d'admesos i exclosos.

Tots els membres de les comissions de selecció hauran de pertànyer a cossos de funcionaris docents universitaris i posseir titulació oficial igual o superior a la de la plaça convocada.



Les comissions de selecció es regiran, quant al funcionament, pel que disposa la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

Els membres de les comissions s'abstindran d'intervenir quan es done alguna de les circumstàncies previstes en els articles 23 i 24 de l'esmentada Llei 40/2015.



8) Desenvolupament del procés de selecció

En la sessió de constitució la comissió de selecció elaborarà, d'acord amb el barem aplicable a cada figura contractual (que consta en Annex II), els criteris de valoració dels mèrits dels aspirants, que hauran de publicar-se en el tauler d'anuncis del Departament.

Publicats els criteris de valoració, la comissió de selecció es reunirà per a valorar els mèrits dels concursants. La comissió podrà sol·licitar l'aportació de documentació original per a comprovar la validesa dels mèrits inclosos en el currículum, així com sol·licitar l'esmena d'aquella documentació presentada que es considere insuficient.

Valorats els mèrits dels aspirants, la comissió de selecció farà pública aquesta valoració al tauler d'anuncis del Departament, i hi farà constar la qualificació obtinguda per cada un dels aspirants en cada apartat del barem.

Es convocarà els aspirants que superen la fase de concurs per a la realització de l'entrevista amb la comissió mitjançant un anunci publicat al tauler del Departament, amb una antelació de 48 hores a la data de realització d'aquesta, sense perjudici de la utilització d'altres mitjans de notificació que la comissió considere procedents.



9) Resolució del concurs

Finalitzat el procés de selecció, la comissió conformarà una relació dels aspirants que hagen superat les dues fases del concurs, ordenant-los de major a menor segons la puntuació total que s'obtinga en sumar les qualificacions del concurs i l'entrevista personal, així com, si escau, la puntuació atorgada per mèrit preferent.

La comissió de selecció elevarà al rector la relació d'aspirants que hagen resultat aprovats, i que constituirà la llista de reserva objecte de la present convocatòria a què s'acudirà per a formalitzar, si és el cas, contractacions de duració determinada per a atendre necessitats docents sobrevingudes o substitucions.

Aquesta relació es publicarà al tauler d'anuncis del Departament i complementàriament i sense caràcter oficial en el servidor UPV.notícies, grup de notícies UPV.administració, que es pot consultar a través del web de l'UPV, en el menú perfils / pas i pdi / eines i recursos/ Tauler d'anuncis: http://www.upv.es/bin2/tablon?p_idioma=v així com el certificat en el qual es faça constar el dia de la publicació a l'esmentat tauler d'anuncis. La publicació al tauler d'anuncis del Departament tindrà caràcter de notificació als concursants, d'acord amb el que preveu l'article 45.1.b de la Llei 39/2015.

Finalment, la comissió traslladarà al Servei de Recursos Humans les actes del concurs.

10) Característiques dels contractes

– Tipus de contracte: contracte laboral de naturalesa especial.

– Jornada: dedicació a temps parcial.

– Activitats a exercir: tasques exclusivament docents, en l'àrea de coneixement que figura en l'annex I.

– Retribucions: les retribucions estan determinades en el Decret 174/2002, de 15 d'octubre, del Govern Valencià, i es consideraran, si escau, aquelles variacions que aproven les administracions competents, així com els òrgans de la Universitat Politècnica de València.



11) Validesa temporal de les borses de treball

Les borses de treball que es constituïsquen tindran validesa per a 2 cursos acadèmics.



12) Documentació

Quan siga procedent efectuar una contractació a favor dels candidats que formen part de la llista, s'acudirà a aquests, segons l'ordre de prelació establit, moment en què hauran de presentar la documentació següent:

a) Fotocòpia del DNI o passaport.

b) Fotocòpia confrontada del títol.

c) Certificat mèdic oficial de no patir cap malaltia ni defecte físic o psíquic que impedisca l'exercici de les funcions corresponents.



d) Declaració jurada de no haver sigut separat de l'administració pública en virtut d'expedient disciplinari i de no trobar-se inhabilitat per a l'exercici de la funció pública.

e) Resolució autoritzant la compatibilitat per a l'exercici de la plaça de professor associat amb la seua activitat principal.



13) Formalització i firma dels contractes

Amb anterioritat a l'inici de la prestació de serveis el candidat proposat per a la contractació que poguera correspondre haurà de presentar la documentació indicada en la base anterior que acredita que reuneix tots els requisits assenyalats en la convocatòria, així com els establits en la normativa aplicable i haurà de procedir a la formalització i firma del contracte i alta en el règim de seguretat social corresponent.



En cas de no formalitzar-se el contracte en el termini d'incorporació que establisca el Departament (que serà com a mínim de 3 dies hàbils i un màxim d'un mes), el candidat proposat decaurà en el seu dret i es durà a terme la contractació de l'aspirant següent, per ordre de puntuació.



14) Recursos

Contra les resolucions del departament i de les comissions de selecció podrà interposar-se recurs d'alçada, en el termini d'un mes comptador a partir de l'endemà de la publicació d'aquestes resolucions, tot açò de conformitat amb el que es disposa en els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Aquest recurs es podrà interposar davant l'òrgan que va dictar l'acte que s'impugna o davant el rector com a òrgan competent per a resoldre'l.



Contra aquesta convocatòria i les seues bases, que posen fi a la via administrativa, la persona interessada podrà interposar recurs contenciós administratiu davant el jutjat contenciós administratiu corresponent, en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el DOGV. Així mateix, amb caràcter potestatiu, es podrà interposar recurs de reposició, en el termini d'un mes des de l'endemà de la publicació, davant el mateix òrgan que ha dictat la resolució. Tot açò de conformitat amb l'establit en els articles 112, 114, 115, 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i els articles 8, 14.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.



Tot això sense perjudici que s'utilitze qualsevol altre recurs que es considere convenient.



València, 10 de juliol de 2019.– El rector: Francisco José Mora Mas.



ANNEX I

Relació i categoria de les places oferides



CONVOCATÒRIA: C01/19



COMUNICACIÓ AUDIOVISUAL, Doc. E Hª ART

Àrea: Història de l'Art

– Localitat:

No. de Places: Codis(s) de la(es) plaça(ces): S6012

Categoria: ASSO/1 Dedicació:

Perfil: Història de l'Art.



ECONOMIA I CIÈNCIES SOCIALS

Àrea: Comercialització i Investigació de Mercats

– Localitat: Gandia

No. de Places: Codis(s) de la(es) plaça(ces): S4541

Categoria: ASSO/1 Dedicació:

Perfil: Comercialització i Investigació de Mercats.



ENGINYERIA ELÈCTRICA

Àrea: Enginyeria Elèctrica

– Localitat: València

No. de Places: Codis(s) de la(es) plaça(ces): S4620

Categoria: ASSO/1 Dedicació:

Perfil: Enginyeria Elèctrica.



ENGINYERIA MECÀNICA I DE MATERIALS

Àrea: Ciència dels Materials i Enginyeria Metal·lúrgica

– Localitat:

No. de Places: Codis(s) de la(es) plaça(ces): S5162

Categoria: ASSO/1 Dedicació:

Perfil: Ciència dels Materials i Enginyeria Metal·lúrgica.









Àrea: Enginyeria dels Processos de Fabricació

– Localitat: Alcoi

No. de Places: Codis(s) de la(es) plaça(ces): S5384

Categoria: ASSO/1 Dedicació:

Perfil: Enginyeria dels Processos de Fabricació.





Àrea: Enginyeria Mecànica

– Localitat: Alcoi

No. de Places: Codis(s) de la(es) plaça(ces): S5171

Categoria: ASSO/1 Dedicació:

Perfil: Enginyeria Mecànica.



ENGINYERIA QUÍMICA I NUCLEAR

Àrea: Enginyeria Química

– Localitat: Alcoi

No. de Places: Codis(s) de la(es) plaça(ces): S5166

Categoria: ASSO/1 Dedicació:

Perfil: Enginyeria Química.



LINGÜÍSTICA APLICADA

Àrea: Filologia Alemanya

– Localitat: Gandia

No. de Places: Codis(s) de la(es) plaça(ces): S3361

Categoria: ASSO/1 Dedicació:

Perfil: Filologia Alemanya.





Àrea: Filologia Francesa

– Localitat: Gandia

No. de Places: Codis(s) de la(es) plaça(ces): S5544

Categoria: ASSO/1 Dedicació:

Perfil: Filologia Francesa



MÀQUINES I MOTORS TÈRMICS

Àrea: Màquines i Motors Tèrmics

– Localitat: Alcoi

No. de Places: Codis(s) de la(es) plaça(ces): S5408

Categoria: ASSO/1 Dedicació:

Perfil: Màquines i Motors Tèrmics.





ORGANITZACIÓ D'EMPRESES

Àrea: Organització d'Empreses

– Localitat: Alcoi

No. de Places: Codis(s) de la(es) plaça(ces): S4717

Categoria: ASSO/1 Dedicació:

Perfil: Organització d'Empreses.



TERMODINÀMICA APLICADA

Àrea: Màquines i Motors Tèrmics

– Localitat:

No. de Places: Codis(s) de la(es) plaça(ces): S5390

Categoria: ASSO/1 Dedicació:

Perfil: Màquines i Motors Tèrmics (Termodinàmica Aplicada UPV).

Mapa web