Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 2 de juliol de 2018, de la Direcció General del Servei Valencià d'Ocupació i Formació



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8334 de 09.07.2018
Número identificador:  2018/6523
Referència Base de Dades:  006711/2018
 



RESOLUCIÓ de 2 de juliol de 2018, de la Direcció General del Servei Valencià d'Ocupació i Formació (SERVEF), per la qual es convoca per a la seua constitució una borsa d'ocupació temporal en aplicació del Decret 220/2017, de 29 de desembre, del Consell, pel qual es regula la borsa d'ocupació temporal de personal expert docent i s'aproven les bases del procediment de selecció i nomenament per a la realització d'accions formatives en les quals participe el SERVEF, per a les famílies professionals d'Electricitat i Electrònica, Fabricació Mecànica, Instal·lació i Manteniment. [2018/6523]

Atenent la necessitat d'executar les accions de formació professional per a l'ocupació programades amb caràcter plurianual pel Servei Valencià d'Ocupació i Formació (SERVEF), és necessari proveir temporalment llocs de treball de l'Administració de la Generalitat, adscrits al SERVEF, de personal expert docent de caràcter temporal.



El Decret de 220/2017, de 29 de desembre, del Consell, pel qual es regula la borsa d'ocupació temporal de personal expert docent i s'aproven les bases del procediment de selecció i nomenament per a la realització d'accions formatives en les quals participe el SERVEF (DOGV 8227, 05.02.2018), disposa en el seu article 1 que aquesta té per objecte regular la borsa d'ocupació temporal de personal expert docent de carter temporal adscrit al SERVEF.

La lletra b de l'apartat 1 de l'article 5 de l'esmentat decret, en relació amb la seua disposició final segona, estableix que correspon convocar els procediments per a la incorporació a la borsa de personal expert docent a la Direcció General del SERVEF, a proposta de la direcció general competent en matèria de formació professional per a l'ocupació, mitjançant resolució.

D'altra banda, les lletres a i b de l'apartat 2 del precepte anteriorment esmentat assenyalen que són funcions de l'òrgan de selecció, entre unes altres, comprovar el compliment dels requisits que s'establisquen en cada convocatòria per a ser personal formador, i també valorar els mèrits aportats d'acord amb el barem establit en les respectives convocatòries.

En virtut d'això i fent ús de les facultats que en matèria de formació professional té conferides la Direcció General del SERVEF, i de conformitat amb el que s'estableix en la lletra f de l'apartat 1 de l'article 14 del Decret 194/2013, de 20 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'organització i règim jurídic del Servei Valencià d'Ocupació i Formació, conforme el Consell Valencià de Formació Professional, resolc:



Primer. Convocatòria de la borsa d'ocupació temporal

1. Convocar la constitució de la borsa d'ocupació temporal per al nomenament de personal funcionari interí del subgrup A2 o del grup B, personal expert docent de caràcter temporal de la Generalitat adscrit al SERVEF, a fi que, quan les necessitats del servei ho requerisquen amb motiu de l'execució de les accions formatives programades, puguen proveir-se provisionalment llocs de treball classificats per a la seua provisió per l'esmentat personal, de conformitat amb el que estableix el Decret 220/2017, de 29 de desembre, del Consell, anteriorment esmentat, regulador de l'expressada matèria.

2. La borsa que es convoca ho serà per a la provisió temporal de llocs d'experts docents en l'àmbit de les famílies professionals d'Electricitat i Electrònica, Fabricació Mecànica i Instal·lació i Manteniment, per a les àrees professionals i especialitats que es detallen en l'annex I d'aquesta resolució, sempre que aquestes es troben d'alta en el catàleg d'especialitats publicat pel Servei Públic d'Ocupació Estatal i per a la seua impartició bé en la modalitat presencial o bé en la modalitat teleformació.



Segon. Requisits per a la incorporació en la borsa

1. Per a formar part de la borsa es necessari reunir els requisits de caràcter general i específics establits en l'article 7 de l'esmentat Decret 220/2017, de 29 de desembre, del Consell, i els exigits en els respectius reials decrets pels quals es regeixen cadascun dels certificats de professionalitat i mòduls formatius que els componen, tal com s'assenyala en l'annex I d'aquesta convocatòria, i també els determinats en el Reial decret 34/2008, de 18 de gener, pel qual es regulen els certificats de professionalitat, i en l'Ordre ESS/1897/2013, de 10 d'octubre, que el desplega.

D'acord amb el que es preveu en la Llei 10/2010, de 9 de juliol, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana, no es podrà incorporar a la borsa qui no estiga en possessió de la titulació suficient per a accedir als subgrups A2 o al grup B, i també qualsevol altre requisit amb què estiga classificat el lloc de treball.

2. Els requisits exigits per a cada certificat de professionalitat hauran de complir-se en el moment de presentació de la sol·licitud, en els termes previstos en l'article 9 de l'esmentat Decret 220/2017, de 29 de desembre, i podran ser requerits per a la verificació del manteniment de les condicions tingudes en compte per a la seua inclusió en la borsa, amb caràcter previ al seu nomenament.





Tercer. Barem de mèrits

Les persones aspirants seran ordenades prenent en consideració la puntuació atorgada d'acord amb els mèrits i valoració que s'estableix en l'article 11 de l'esmentat Decret 220/2017, de 29 de desembre.



A l'efecte de poder ser incorporats a la borsa, les persones aspirants hauran d'obtindre un mínim de 2 punts, sense que en cap cas puga superar-se la puntuació màxima de 100 punts per la suma dels apartats 1.a Experiència i 1.b Formació.



Quart. Acreditació dels mèrits

L'acreditació dels mèrits es realitzarà en els termes establits en els articles 9 i 11 del decret anteriorment esmentat.



Cinqué. Sol·licituds d'incorporació a la borsa i procediment de constitució

1. Les persones aspirants hauran de presentar la sol·licitud de incorporació a la borsa, el full d'autobaremació i la documentació acreditativa del compliment dels requisits a què es refereix el resolc segon, i també dels mèrits al·legats, en el termini de un mes comptat des de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, mitjançant enviament telemàtic a través del formulari disponible en la seu electrònica de la Generalitat situada en la pàgina web http://www.gva.es, o en la web del SERVEF http://www.servef.gva.es, dirigida a la persona titular de la direcció general amb competències en matèria de formació professional per a l'ocupació.



Així mateix, hauran d'indicar en la seua sol·licitud d'incorporació a la borsa la província o les províncies en les quals estigueren interessats a obtindre destinació, i no s'admetran posteriors canvis o ampliacions de província mentre no s'òbriga un termini d'actualització de la borsa.

Igualment, hauran d'especificar per a cada especialitat formativa si sol·liciten la seua incorporació a la borsa en la modalitat presencial o teleformació, o ambdues.

A l'efecte de l'aplicació del límit establit en l'apartat 2 de l'article 13 del Decret 220/2017, consistent que els aspirants únicament podran ser incorporats a un màxim de 10 especialitats completes, quan el nombre de sol·licituds formulades per aquells supere aquesta xifra, l'ordre d'incorporació a cadascuna d'aquestes, fins a aconseguir aquest número màxim, estarà determinat per l'òrgan de selecció, que baremarà les sol·licituds i publicarà les llistes definitives, d'acord amb l'ordre establit en l'annex I d'aquesta convocatòria, de tal forma que començarà per la família professional de Fabricació Mecànica, i una vegada publicades les llistes definitives de totes les especialitats en aquesta contingudes, passarà a la següent, i procedirà d'aquesta forma fins a esgotar totes les especialitats convocades, per a les famílies d'Electricitat i Electrònica i Instal·lació i Manteniment per aquest ordre.



Tot això, sense perjudici de les possibles modificacions que per circumstàncies sobrevingudes puguen produir-se sobre aquest tema per a atendre a les necessitats i prioritats que s'assenyalen a través de la programació anual de les accions formatives corresponents.

Una vegada que les persones aspirants hagen sigut incorporades a les 10 especialitats completes a què es refereix el paràgraf anterior, quedaran automàticament excloses en les següents sol·licituds que es baremen.

La renúncia a formar part de la borsa en alguna d'aquelles 10 especialitats en les quals hagen sigut incorporades no suposarà el dret a què siguen novament baremats o incorporats a les borses de les especialitats en les quals se'ls hi haja exclòs per aquesta causa, sense perjudici que es puga formular nova sol·licitud quan es convoque una nova borsa per a aquelles especialitats o s'actualitzen mèrits.

La documentació acreditativa del compliment dels requisits exigits en cada cas haurà de ser digitalitzada, classificada i ordenada, i s'acompanyarà com a arxius annexos a la sol·licitud, excepte que aquesta ja estiguera en poder de qualsevol administració, en aquest cas, s'assenyalarà la data, el número d'expedient i l'òrgan davant el qual es va presentar.

2. Els mèrits que no consten i que no s'acrediten de la manera establida en el resolc quart no es valoraran; les titulacions acadèmiques i els mèrits al·legats hauran de complir-se a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds d'inscripció en borsa.

3. En tot cas, la presentació de la sol·licitud suposarà l'autorització per a la gestió automatitzada de les dades personals al SERVEF i, si escau, la seua cessió a les entitats beneficiàries, als efectes establits en aquesta resolució.

4. Les persones candidates a incorporar-se a les borses de personal expert docent estaran obligades a comunicar a la direcció general que tinga competències en matèria de formació professional per a l'ocupació, qualsevol canvi que afecte les dades personals incloses en la seua sol·licitud (adreça postal, telèfon, adreça electrònica), per a la necessària localització i enviament de comunicacions a la persona interessada.

5. El personal expert docent podrà estar inclòs en la borsa en un màxim de 10 especialitats completes, sempre que complisquen els requisits d'accés a aquestes. A aquests efectes, no es computaran les especialitats parcials (mòduls) en les quals estiguen inclosos.

6. Registrada la sol·licitud, l'òrgan de selecció procedirà al seu examen i analitzarà la documentació aportada per les persones sol·licitants, d'acord amb el procediment establit a aquest efecte en l'article 12 de l'esmentat Decret 220/2017, de 29 de desembre.



7. Les persones sol·licitants es responsabilitzen expressament de la documentació aportada. En cas de falsedat o manipulació en algun document, perdran els drets a la participació en aquest procés de valoració, amb independència de la responsabilitat a què pertoque en dret.



L'òrgan de selecció aplicarà, si escau, les puntuacions corresponents d'acord amb el barem establit.



Sisé. Obligació de relacionar-se electrònicament

Per raó del col·lectiu al qual va dirigida aquesta resolució, les persones interessades a ser incorporades a aquesta borsa estaran obligades a relacionar-se amb l'Administració a través de mitjans electrònics.



Igualment, el procediment establit a aquest efecte se substanciarà, en tot cas, per mitjans electrònics.

L'Administració es reserva el dret a requerir en qualsevol moment del desenvolupament del procés la justificació de la documentació que considere necessària.



Seté. Òrgan de selecció

De conformitat amb el que s'assenyala en l'article 5 de l'esmentat Decret 220/2017, de 29 de desembre, del Consell, es designen com a membres de l'òrgan de selecció les persones següents:



Titulars

Presidència:

Rosa López Pérez, subdirectora general de Formació Professional per a l'Ocupació.

Vocals:

Vicente Fco. Sarrión Montoro, cap del Servei de Centres de Formació Professional per a l'Ocupació de la Direcció General d'Ocupació i Formació.

Lourdes Pérez Soler, cap de la Secció de Centres SERVEF de Formació de la Direcció General d'Ocupació i Formació.

Rafael Navarro Quilis, director del Centre Integrat de Formació Professional de Catarroja (València).

Juana Sáez Carrillo, cap d'estudis del Centre SERVEF de Formació d'Ontinyent (València).

M. Dolores Barrón Cervera, cap del Servei de Recursos Humans del SERVEF.

El vocal representant de la Direcció General de la Funció Pública, designat per la esmentada Direcció General.

Suplents

Presidència:

Josep Lluís Blasco i Furió, cap del Servei d'Ordenació de la Formació Professional de la Direcció General d'Ocupació i Formació.

Vocals:

Lorena Pozo Llácer, tècnica mitjana adscrita a la Secció de Centres SERVEF de Formació de la Direcció General d'Ocupació i Formació.

Asunción Álvarez Gayán, tècnica adscrita a la Secció de Centres SERVEF de Formació de la Direcció General d'Ocupació i Formació.



Pere Bernat Bacete, director del Centre SERVEF de Formació d'Ontinyent (València).

Carmen Moncho Barreres, cap d'estudis del Centre SERVEF de Formació de Gandia (València).

Beatriz Castell Esteve, tècnica d'assessorament en matèria d'ocupació i formació adscrita al Servei de Recursos Humans del SERVEF.



El vocal representant de la Direcció General de la Funció Pública, designat per la esmentada direcció general.



Huité. Àmbit territorial de la borsa

L'àmbit territorial d'aquesta borsa d'ocupació és de caràcter provincial i la provisió de llocs amb caràcter temporal s'efectuarà segons el que es preveu en l'article 19 i concordants de l'esmentat Decret 220/2017, de 29 de desembre.



Nové. Normes de funcionament

1. Aquesta borsa s'ajustarà en el seu funcionament al que es disposa en el Decret 220/2017, de 29 de desembre, del Consell, anteriorment esmentat, i també als criteris que, si escau, determine la Comissió de Seguiment d'Ocupació Temporal.

2. El personal que es trobe inclòs en aquesta borsa, serà cridat sempre que no hi haja personal propi disponible.

3. L'ordre de prelació en la formació de la borsa per a cada especialitat, modalitat d'impartició i província, s'obtindrà de la suma de la puntuació obtinguda d'acord amb el barem de mèrits que s'expressa en l'article 11 de l'esmentat Decret 220/2017, de 29 de desembre, del Consell, pel qual es regula la borsa d'ocupació temporal de personal expert docent de caràcter temporal.

En tot cas, tindran prioritat en la selecció els qui puguen impartir especialitats completes.

En cas d'igualtat de puntuació per a l'establiment de l'ordre de prelació en la borsa, es procedirà de la forma prevista en l'apartat 3 i següents de l'article 17 del decret anteriorment esmentat.



Deu. Funcions del personal expert docent

El personal expert docent del SERVEF realitzarà, en l'àmbit de la formació professional per a l'ocupació, les funcions següents:

a) Programar, impartir, tutoritzar i avaluar accions formatives incloses en la programació dels centres de formació del SERVEF, bé en la modalitat presencial bé en la modalitat de teleformació.

b) Elaborar i/o supervisar l'elaboració de materials i recursos didàctics per a la formació.

c) Vigilar que els espais en els quals es desenvolupa la formació mantinguen les seues instal·lacions i equipament a punt de ser utilitzats.

d) Assessorar sobre la compra de material, equipament i maquinària necessària per al desenvolupament de les accions formatives.

e) Col·laborar en la selecció de l'alumnat.

f) Interaccionar amb empreses de la seua especialitat amb les quals es puga acordar la realització de pràctiques professionals no laborals.

g) Informar i/o assessorar l'alumnat sobre els itineraris formatius i les eixides professionals que ofereix el mercat laboral en la seua especialitat.

h) Impulsar, de forma permanent, la qualitat de la formació i l'actualització didàctica.

i) Qualsevol altra inherent a la condició de formador.

Contra aquest acte, que posa fi ala via administrativa, podrà interposar-se recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana davant els jutjats de l'ordre contenciós administratiu, d'acord amb el que s'estableix en els articles 8 i 46.1 de la Llei 28/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, o, potestativament, recurs de reposició davant aquest mateix òrgan en el termini d'un mes comptat en els termes exposats, d'acord amb el que s'assenyala en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Tot això, sense perjudici que puga interposar-se qualsevol altre recurs dels previstos en la legislació vigent.



Les citacions a termini en els recursos contenciosos administratius que puguen substanciar contra aquesta resolució es realitzaran mitjançant la inserció del corresponent edicte en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

Aquesta resolució produirà els seus efectes des de l'endemà d'haver sigut publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 2 de juliol de 2018.– El director general del SERVEF: Enric Nomdedéu i Biosca.

Mapa web