Ficha disposicion

Ficha disposicion





Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública. RESOLUCIÓ de 28 de juliol de 2020, de la Direcció General de Modernització i Relacions amb l'Administració de Justícia, per la qual es convoquen a concurs de trasllat places vacants entre funcionaris i funcionàries dels cossos i escales de gestió processal i administrativa, tramitació processal i administrativa i auxili judicial, de l'Administració de justícia.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8895 de 01.09.2020
Número identificador:  2020/6803
Referència Base de Dades:  006721/2020
 



RESOLUCIÓ de 28 de juliol de 2020, de la Direcció General de Modernització i Relacions amb l'Administració de Justícia, per la qual es convoquen a concurs de trasllat places vacants entre funcionaris i funcionàries dels cossos i escales de gestió processal i administrativa, tramitació processal i administrativa i auxili judicial, de l'Administració de justícia. [2020/6803]



Atés que hi ha vacants en l'Administració de justícia llocs de treball genèrics dels cossos i escales de gestió processal i administrativa, tramitació processal i administrativa i d'auxili judicial, dotats pressupostàriament, en l'àmbit territorial gestionat per la Comunitat Valenciana, n'escau la convocatòria en concurs de trasllat, de conformitat amb el que s'estableix en el títol VIII de la Llei 19/2003, de 23 de desembre, que modifica la Llei orgànica 6/1985, d'1 de juliol, del poder judicial, i en l'article 43 i següents i disposició derogatòria única del Reglament d'ingrés, provisió de llocs de treball i promoció professional del personal funcionari al servei de l'administració de Justícia aprovat per Reial decret 1451/2005, de 7 de desembre.

Per tot això, la Direcció General de Modernització i Relacions amb l'Administració de Justícia, en ús de les atribucions conferides per l'article 9.2.a del Decret 87/2017, de 7 de juliol, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, ha disposat convocar concurs per a la provisió dels llocs que s'assenyalen en l'annex I, conformement a les bases següents:



Primera. Llocs que es poden sol·licitar

1. Els funcionaris participants podran sol·licitar qualsevol de les places incloses en l'annex I, sempre que reunisquen les condicions generals exigides i els requisits determinats en aquesta convocatòria en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds i els mantinguen tots fins a la resolució definitiva del concurs, sense cap limitació per raó de la localitat de destinació.

2. Aquestes vacants s'identificaran pel número d'ordre de l'òrgan judicial. Amb la sola sol·licitud del número d'ordre d'un òrgan judicial s'entenen sol·licitades totes les places vacants anunciades per a aqueix número d'ordre del cos existents en aquest òrgan, i així mateix totes les seues possibles resultes, en aquells casos en els quals s'anuncien.

La denominació del lloc de Gestió Processal i Administrativa de l'IML d'Alacant, de conformitat amb el que es disposa en la RLT publicada en el BOE número 268 de 8 de novembre de 2001, serà la de secretari/ària general.

3. També podran sol·licitar les places que queden vacants com a conseqüència de la resolució del present concurs, que s'incorporaran en concepte de resultes a les vacants oferides, llevat que estiguen ocupades per funcionaris titulars adscrits provisionalment; que es pretenguen amortitzar en virtut de projecte de modificació de la plantilla orgànica, redistribució o reordenació d'efectius; o quan la dotació assignada a un òrgan judicial es trobe sobredotada per un o més funcionaris titulars, i en aquests no es generarà cap resulta corresponent a les places del cos de què es tracte. Tampoc no produirà resulta el funcionari que estiga ocupant una plaça adscrita provisional, que participe en aquest concurs i obtinga una plaça amb caràcter definitiu. Podran sol·licitar-se intercalades vacants i resultes.

Les places que s'anuncien únicament en qualitat de possibles resultes han d'identificar-se igualment pel número d'ordre de l'òrgan judicial. Amb la sola sol·licitud del número d'ordre d'un òrgan judicial s'entenen sol·licitades totes les possibles resultes que pogueren produir-se per a aqueix número d'ordre del cos corresponent.

No tenen la consideració de resultes aquelles places que deixen desertes els participants en altres concursos simultanis a aquest.

A fi que els possibles sol·licitants puguen exercir el dret que se'ls reconeix de sol·licitar les resultes produïdes per la resolució del concurs, des de la data de publicació d'aquesta resolució i durant el període de presentació de sol·licituds, s'exposarà en la pàgina web del Ministeri de Justícia (www.mjusticia.gob.es) i en la pàgina web de la Direcció General de Modernització i Relacions amb l'Administració de Justícia (http://www.justicia.gva.es/va/web/justicia/concursos-de-traslados), la relació d'òrgans judicials, fiscals i serveis de l'administració de Justícia de la mateixa naturalesa que els convocats que poden sol·licitar-se amb indicació del número d'ordre d'aquests òrgans.



Els funcionaris participants hauran d'assegurar-se que els números d'ordre de convocatòria que especifiquen en la seua instància corresponen als publicats per a aquest concurs, tant en l'annex I com en les resultes, a fi d'evitar que s'indiquen altres codis corresponents a altres concursos.

4. Les sigles VSM que apareixen en determinades places signifiquen que aquests òrgans judicials compatibilitzaran les seues funcions corresponents a l'ordre civil i penal amb la matèria relativa a la violència sobre la dona, segons Acord de 22 de juny de 2005, del Ple del Consell General del Poder Judicial (BOE 28.06.2005). La resta de sigles que figuren en la columna Denominació i ATP signifiquen el següent: AV (assistència a la víctima); CP (centre penitenciari); DE (dedicació especial); GU (guàrdies); HE (horari especial); ML (medicina legal).

5. En aquest concurs general anual i a resultes, el nombre màxim d'òrgans judicials que es podrà sol·licitar entre places vacants i resultes, no podrà superar els 200 números d'ordre, entenent que cada número d'ordre comprén totes les vacants anunciades i possibles resultes, en el seu cas, de l'òrgan judicial de què es tracte. Aquest límit s'estableix d'acord amb la facultat que permet l'article 42 del Reial decret 1451/2005, de 7 de desembre, a fi d'agilitar el concurs donada la participació massiva de funcionaris i tractar-se d'un concurs general que afecta els tres cossos o escales i en virtut del que es disposa en l'Acord marc subscrit entre el Ministeri de Justícia i les comunitats autònomes que han rebut el traspàs de competències de mitjans personals i materials.



6. No s'admetrà cap modificació a la sol·licitud de destinació formulada una vegada transcorregut el termini de presentació d'instàncies. Tampoc no s'admetrà, una vegada resolt el concurs definitivament, la renúncia a la destinació obtinguda, per cap motiu al·legat, ni tampoc pel fet d'haver-se equivocat el concursant a l'hora d'emplenar els números d'ordre de la instància, per la qual cosa, els funcionaris que participen en el concurs, hauran d'assegurar-se que tots els números d'ordre de convocatòria que sol·liciten es corresponen exactament amb les denominacions dels òrgans judicials oferits.

7. Podrà admetre's la renúncia a la participació en el concurs, tenint com a termini fins a l'últim dia de presentació d'al·legacions a la resolució provisional, en aquells casos degudament justificats.

8. Excepcionalment podran eliminar-se alguna de les places anunciades com a vacants o resultes, en el cas que es produïra de forma sobrevinguda alguna circumstància que obligara a això.

9. En el cas que es produïsca una separació de jurisdiccions en algun partit judicial de l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana, les places afectades per aquesta separació, anunciades en l'annex I de la present convocatòria, i les seues respectives resultes, s'entendran referides als òrgans judicials amb la nova denominació.



Segona. Requisits i condicions generals de participació

1. Podran prendre part en el present concurs i sol·licitar les vacants d'òrgans judicials dels cossos o escales de gestió processal i administrativa, tramitació processal i administrativa i auxili judicial de l'Administració de justícia els funcionaris pertanyents a aquests cossos o escales, qualsevol que en siga la situació administrativa, excepte els qui, havent obtingut destinació en anteriors concursos, no hagen pres possessió de la destinació que els va ser adjudicada; els declarats suspensos en ferm, mentre dure la suspensió i els sancionats amb trasllat forçós, fins que transcórrega un o tres anys, per a destinació en la mateixa localitat en la qual se'ls va imposar la sanció, si es tracta de falta greu o molt greu, respectivament, computant-se els terminis, en aquest cas, de conformitat amb el que es preveu en l'article 43.2.c de l'RD 1.451/2005, de 7 de desembre.

Els funcionaris en situació de servei actiu hauran de mantindre aquesta situació fins a la resolució definitiva del concurs. Aquells que es troben en les situacions de serveis especials o excedència voluntària per cura de familiars, en el supòsit de reingressar al lloc de treball reservat, no seran exclosos de la participació en el concurs. Tampoc seran exclosos els funcionaris en actiu que passen a la situació de serveis especials o excedència voluntària per cura de familiars.

En cas que els funcionaris que es troben en les situacions d'actiu, serveis especials o excedència voluntària per cura de familiars passaren, durant el procés de resolució del concurs, a les situacions d'excedència voluntària per prestació de serveis en el sector públic, excedència voluntària per interés particular, excedència voluntària per agrupació familiar o suspensió definitiva, seran exclosos de la participació en el concurs.



Si un funcionari en situació d'excedència voluntària per estar prestant serveis com a lletrat/ada substitut/a participa en el concurs sol·licitant el reingrés i, al llarg del procés del concurs, se li adscriu provisionalment en el cos de gestió, no es considerarà que es modifica la seua situació administrativa als efectes previstos en la base primera, punt 1. Tampoc seria exclòs per motiu de canvi de situació administrativa el funcionari adscrit provisional en el cos de gestió, provinent de la situació d'excedència voluntària per prestar serveis com a lletrat/ada substitut/a si, una vegada transcorregut el termini de presentació d'instàncies, torna a ser nomenat com a lletrat/ada substitut/a.



2. Els funcionaris dels cossos o escales de gestió, tramitació i auxili només podran participar per al mateix cos o escala en el qual estan en actiu, si en la data de finalització del termini de presentació d'instàncies ha transcorregut un període de dos anys des que es va dictar la resolució, per la qual es va convocar el concurs de trasllat en el qual el funcionari va obtindre la seua última destinació definitiva en el cos o escala des del qual participa, o la resolució en la qual se li va adjudicar destinació definitiva, si es tracta de funcionaris de nou ingrés. Per al còmput dels anys es considerarà com a primer any l'any natural en què es van dictar les resolucions de què es tracte, amb independència de la seua data i com segon any, l'any natural següent (art. 46.1 del Reial decret 1451/2005, de 7 de desembre).

3. Els funcionaris reingressats al servei actiu mitjançant adscripció provisional (article 68.c del Reial decret 1451/2005, de 7 de desembre), obligats a participar en els concursos d'acord amb la normativa vigent, estaran exclosos de la limitació temporal prevista en l'apartat 2 d'aquesta base. Estaran obligats a sol·licitar totes les places vacants i possibles resultes anunciades corresponents al seu cos o escala de la província on es troben adscrits. Si no participen en el primer concurs convocat amb posterioritat a l'adscripció provisional, passaran a la situació d'excedència voluntària per interés particular. En el cas que, existint places a la província d'adscripció, no sol·licitara tots els llocs de treball o sol·licitara llocs de treball d'una altra província, i no obtinguera destinació, se li adjudicarà per l'òrgan competent de la comunitat autònoma transferida o de l'àmbit del ministeri en el qual estigueren adscrits, amb caràcter definitiu, una plaça en l'àmbit de la província en la qual estiguera adscrit provisional i, en defecte d'això, en l'àmbit de la comunitat autònoma.



En el cas de no obtindre destinació definitiva i que s'haguera cobert el lloc de treball que ocupava provisionalment, se l'adscriurà de nou de manera provisional a un lloc de treball vacant de qualsevol oficina judicial o centre de destinació situada a la província o en l'àrea territorial en la qual s'hagueren agrupat les vacants a efecte de concurs. Si no obtinguera destinació definitiva en el concurs següent, se li adjudicarà de manera definitiva qualsevol dels llocs de treball que resulten vacants en aquest concurs en qualsevol àmbit territorial (art. 69 del Reial decret 1451/2005, de 7 de desembre). Hauran d'aportar, juntament amb la seua instància, fotocòpia del document F1R, pel qual se'ls va adscriure provisionalment a la plaça en la qual es troben exercint actualment les seues funcions.

4. Els funcionaris que es troben en la situació d'excedència voluntària establida en l'article 506.d de la Llei orgànica 19/2003, de 23 de desembre, que modifica la Llei orgànica 6/1985, d'1 de juliol, del poder judicial (excedència per prestació de serveis en el sector públic), no tindran cap restricció temporal per a reingressar en el cos en el qual figuren en aquesta situació.

Els funcionaris que es troben en les situacions d'excedència voluntària establides en l'article 506 lletres e i f de la Llei orgànica 19/2003, de 23 de desembre, que modifica la Llei orgànica 6/1985, d'1 de juliol, del poder judicial (excedència per interés particular i per agrupació familiar), només podran participar en el concurs si en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds han transcorregut 2 anys com a mínim des que van ser declarats en tal situació.

5. Els funcionaris en situació d'excedència per a la cura de familiars a l'empara del que es disposa en l'article 509 de la Llei orgànica 6/1985, d'1 de juliol, del poder judicial, modificada per la Llei orgànica 19/2003, de 23 de desembre, només podran concursar si han transcorregut els dos anys establits en l'article 46.1 de l'RD 1451/2005, de 7 de desembre.

6. Els suspensos definitius que es troben adscrits amb caràcter provisional (article 68.e del Reial decret 1451/2005, de 7 de desembre) hauran de participar en aquest concurs a fi d'obtindre un lloc de treball definitiu. En cas de no participar en aquest concurs o no obtindre el lloc de treball sol·licitat, se'ls destinarà, en el seu cas, amb caràcter definitiu a qualsevol dels no adjudicats als altres concursants dins de l'àmbit territorial corresponent on es troben adscrits.



7. Els funcionaris del cos de gestió processal i administrativa que es troben adscrits provisionals per haver cessat com a lletrats substituts, gaudiran de dret preferent per a ocupar, la primera vegada que s'anuncien a concurs, llocs de treball genèrics en la localitat on es troben adscrits, segons el que s'estableix en l'article 70.3 de l'RD 1451/2005, de 7 de desembre, no perdent la preferència si, una vegada transcorregut el termini de presentació d'instàncies, torna a ser nomenat com a lletrat/ada substitut/a. Si no pogueren arribar a ocupar tals llocs de treball per concórrer-hi amb altres funcionaris també amb dret preferent als qui els foren adjudicats, continuaran en situació d'adscripció provisional fins que se'ls puga adjudicar lloc de treball definitiu, en virtut de la seua participació en els successius concursos i sol·licitud en ells de totes les places vacants en la localitat d'adscripció.



Si no es demana la preferència indicada, no es participa en el concurs o no se sol·liciten totes les places vacants de l'annex I de la localitat en la qual es troben adscrits, encara quan no haja sigut anunciada la plaça en la qual es troben adscrits provisionals, derivant-se d'això la no obtenció de lloc de treball, se'ls destinarà, per l'òrgan competent de la comunitat autònoma transferida o de l'àmbit del ministeri en el qual estigueren adscrits amb caràcter definitiu, a qualsevol dels llocs no adjudicats.



Si aquesta adscripció provisional s'ha efectuat dins del termini de presentació d'instàncies, no tenen obligació de concursar.

8. El funcionari que haguera renunciat a un lloc de treball obtingut per concurs específic (article 68.a del Reial decret 1451/2005, de 7 de desembre), havent-se-li atribuït l'acompliment provisional d'un lloc de treball, gaudirà de dret preferent per a ocupar, la primera vegada que s'anuncie a concurs, un lloc de treball genèric en la mateixa localitat on servia quan es va produir el seu cessament, havent de sol·licitar tots els llocs de treball que es convoquen en aquesta localitat, segons el que s'estableix en l'article 54 del Reial decret 1451/2005, de 7 de desembre. Si no participen en el present concurs se li adjudicarà amb caràcter definitiu qualsevol dels llocs no adjudicats.



El funcionari que haguera renunciat o que haguera sigut destituït d'un lloc de treball obtingut per lliure designació (articles 62 i 68.a) del Reial decret .451/2005, de 7 de desembre), havent-se-li atribuït l'acompliment provisional d'un lloc de treball, gaudirà de dret preferent per a ocupar, la primera vegada que s'anuncie a concurs, un lloc de treball genèric en la mateixa localitat on servia quan es va produir el seu cessament, havent de sol·licitar tots els llocs de treball que es convoquen en aquesta localitat. Si no participen en el present concurs o no obtindre cap de les destinacions sol·licitades, se li adjudicarà amb caràcter definitiu qualsevol dels llocs no adjudicats.

9. Regulació del dret de preferència a la localitat indicat en els punts 7 i 8 de la present base:

9.1. La preferència estén els seus efectes a tots els números d'ordre vacants d'una localitat determinada, però això no implica que s'haja d'adjudicar el primer número d'ordre de preferència que sol·licite en la seua instància l'interessat, sinó que la norma estableix que el concursant amb aquest dret obtinga destinació en qualsevol número d'ordre anunciat com a vacant en una localitat determinada, amb les especificacions que s'indicaran en els punts següents, per la qual cosa, per a exercir aquest dret, hauran de sol·licitar obligatòriament tots els números d'ordre de convocatòria vacants de l'annex I que s'oferisquen en la localitat per a la qual s'exerceix la preferència, i agrupar aquestes peticions en els primers números d'ordre de preferència de la sol·licitud, ordenant la resta dels números d'ordre de convocatòria demanats sense preferència a continuació, entre els quals també es podran sol·licitar voluntàriament la resta de números d'ordre de convocatòria a resultes de la localitat per a la qual s'exerceix la preferència. Igualment hauran de sol·licitar-ho en la seua instància, especificant la localitat de la destinació on es troben adscrits en l'apartat P-1, aportant fotocòpies compulsades dels documents acreditatius d'aquesta preferència (adscripció provisional, acta de possessió).

9.2. Si no obtinguera destinació amb la seua puntuació en algun dels números d'ordre de convocatòria sol·licitats en la localitat per a la qual s'ha exercit la preferència i no existiren altres funcionaris també amb preferència per a la mateixa localitat i amb major puntuació, se li adjudicarà aquell número d'ordre d'aquesta localitat de l'annex I que haguera obtingut el concursant amb menor puntuació, dirimint-se en cas d'empat entre diversos concursants pel número d'escalafó, perdent aquest el dret a obtindre destinació en aqueix número d'ordre, però podent optar als següents de la seua sol·licitud de participació.

9.3. No es tindrà en compte la preferència si no compleix amb els següents requisits: sol·licitar tots els números d'ordre de convocatòria vacants de l'annex I de la localitat de què es tracte en els primers llocs de preferència de la sol·licitud; fer constar expressament en l'apartat P-1 del model d'instància la localitat per a la qual desitja acollir-se a la preferència; i aportar fotocòpies compulsades dels documents al·ludits en el punt 9.1.

10. El funcionari rehabilitat adscrit provisionalment a què es refereix l'article 68.f i l'apartat 2 de l'article 72 del Reial decret 1451/2005, de 7 de desembre, haurà de participar en el primer concurs de trasllat que es convoque, a fi d'obtindre un lloc de treball. Si no participen en aquest concurs o no obtindre el lloc de treball sol·licitat, se'l destinarà, en el seu cas, amb caràcter definitiu a qualsevol dels no adjudicats als altres concursants en qualsevol àmbit territorial.



11. El funcionari el lloc de treball del qual li haja sigut adjudicat de manera forçosa, per motiu de reordenació d'efectius prevista en l'article 52 del Reglament orgànic dels cossos d'oficials, auxiliars i agents de l'Administració de justícia, aprovat per Reial decret 249/96, de 16 de febrer, podrà participar en els concursos de trasllats, encara quan no haguera transcorregut el termini legalment establit. Al seu torn, tindrà dret preferent, per una sola vegada, per a obtindre un altre lloc del centre de treball mateix (art. 51 de l'RD 249/96, de 16 de febrer) en ocasió de concurs ordinari en què s'oferisca i prenent part en aquest.



Per a poder exercir aquest dret haurà d'ajustar-se a les especificacions següents:

Sol·licitar en els primers llocs d'ordre de preferència de la sol·licitud aquells llocs de treball pertanyents al centre de treball per al qual desitja acollir-se a l'esmentada preferència.

Indicar en el model d'instància marcat com V-3, en l'apartat P-2, el centre de treball i localitat per a la qual desitja acollir-se a la preferència.



Aportar fotocòpia compulsada del seu nomenament amb caràcter forçós per al centre de treball i localitat indicats en l'apartat P-2.

En cas que no se seguiren les instruccions especificades en els tres paràgrafs anteriors perdrà, per al present concurs, el dret preferent que li reconeix l'esmentat article 52.c.

12. El funcionari el lloc de treball del qual li haja sigut adjudicat mitjançant un procés de reassignació forçosa previst en l'article 67 del Reial decret 1451/2005, de 7 de desembre, podrà participar en els concursos de trasllats, encara quan no haguera transcorregut el termini legalment establit en l'article 46.1 del mateix Reglament. Al seu torn, tindrà dret preferent per a obtindre un lloc de treball en el seu centre de destinació d'origen en el primer concurs de llocs genèrics en què s'oferisquen places d'aquest centre.

Per a poder exercir aquest dret haurà d'ajustar-se a les especificacions següents:

Sol·licitar en els primers llocs d'ordre de preferència de la sol·licitud aquells llocs de treball pertanyents al centre de destinació per al qual desitja acollir-se a l'esmentada preferència.

Indicar en el model d'instància marcat com V-3, en l'apartat P-2, el centre de treball i localitat per a la qual desitja acollir-se a la preferència.



Aportar fotocòpia compulsada del seu nomenament per reassignació forçosa per al centre de destinació i localitat, indicats en l'apartat P-2.



En cas que no se seguiren les instruccions especificades en els tres paràgrafs anteriors perdrà, per al present concurs, el dret preferent que li reconeix l'esmentat article 67.

13. Els funcionaris que estiguen exercint un lloc singularitzat per concurs específic o per lliure designació podran participar en el present concurs sempre que hagen exercit l'esmentat lloc almenys durant un any, comptat des de la data de la seua presa de possessió (article 54 o 62 del Reial decret 1451/2005, de 7 de desembre).

14. En resultar irrenunciables les destinacions obtingudes a instàncies del funcionari, en cas d'obtindre destinació el reingressat al servei mitjançant concurs de trasllat, quedarà automàticament en excedència en el cos en el qual es trobava en actiu. No obstant això, aquells funcionaris que hagueren obtingut un lloc de treball per concurs específic hi podran renunciar, si abans de la finalització del termini de presa de possessió hagueren obtingut una destinació definitiva en el present concurs, quedant obligat la persona interessada a comunicar-ho a l'òrgan convocant. En cas d'incomplir aquest deure de comunicació, el funcionari haurà de prendre possessió en el primer de les destinacions adjudicades, segons el que s'estableix en l'article 53 de l'RD 1451/2005, de 7 de desembre.

Si el concurs específic es resol amb anterioritat a la resolució definitiva del concurs ordinari, preveient-se també el transcurs del termini possessori d'aquell, el funcionari afectat haurà de prendre possessió de la destinació obtinguda en el concurs específic, no tenint ja opció per al concurs ordinari. Si el concurs específic es resol amb posterioritat al concurs ordinari, havent transcorregut el termini possessori d'aquest, perdrà l'opció per al concurs específic.



Tercera. Barems

La valoració de mèrits per a l'adjudicació dels llocs de treball es farà d'acord amb el barem establit per a valorar l'antiguitat (art. 48.1.a de l'RD 1451/2005, de 7 de desembre) i el coneixement de la llengua oficial pròpia de les comunitats autònomes, segons el que s'estableix en l'apartat b del mateix article.

1. Antiguitat. Pels serveis efectius prestats com a funcionari de carrera en el cos o escala per al qual participa s'atorgarà dos punts per cada any complet de serveis, computant-se proporcionalment els períodes inferiors (0,00555556 per dia). A l'efecte els mesos es consideraran de trenta dies i fins a un màxim de 60 punts.

2. Coneixement oral i escrit de la llengua oficial pròpia de les comunitats autònomes. En les places situades en les comunitats autònomes que tinguen llengua oficial pròpia, el coneixement oral i escrit d'aquesta, degudament acreditat per mitjà de certificació oficial de la comunitat autònoma, o homologació del títol aportat i del nivell al qual corresponga el títol, suposa el reconeixement a aquests sols efectes de fins a dotze punts segons el nivell de coneixements acreditat en els termes següents:



– Certificat de grau elemental (B1): quatre punts

– Certificat de grau mitjà (C1): huit punts

– Certificat de grau superior (C2): dotze punts

L'aportació de documents acreditatius del coneixement d'idioma es realitzarà en els casos previstos en el punt 3.6 del Manual de l'assistent d'inscripció.

Els mèrits es valoraran a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds. Aquests certificats no seran acumulatius, per la qual cosa, en cas que el concursant posseïsca títols de diversos nivells, només se'n valorarà el superior.



Quarta. Models i terminis de presentació de sol·licituds

El model de la sol·licitud d'inscripció és l'annex II que apareix publicat en aquesta resolució, el qual no té validesa per a la seua presentació excepte com a dada informativa dels apartats que conté, ja que es confeccionarà i presentarà exclusivament pels mitjans indicats en el punt 7 de la present base.

1. Annex II. Requadre V-1: els funcionaris destinats definitivament en llocs de treball dels cossos i escales de gestió, tramitació i auxili, així com els que es troben en situació de serveis especials i excedents per cura de familiars que tinguen reservat el seu lloc de treball, radicats en el territori nacional, sense competències transferides, emplenaran la seua sol·licitud assenyalant el requadre V-1 de l'annex II, emplenant tots els apartats que se li exigisquen, presentant-la en el termini comprés entre les 00.00 hores del dia 2 de setembre i les 24.00 hores del dia 15 de setembre de 2020, segons el mecanisme indicat en el punt 7 de la present base.

2. Annex II. Requadre V-2: els funcionaris destinats en llocs de treball d'altres cossos i escales de l'Administració de justícia o d'altres administracions que es troben en excedència de l'article 506.d de la Llei orgànica 19/2003, de 23 de desembre, que modifica la Llei orgànica 6/1985, d'1 de juliol, del poder judicial, en els cossos i escales de gestió, tramitació o auxili, que desitgen sol·licitar places oferides en el present concurs, emplenaran la seua sol·licitud, assenyalant el requadre V-2 de l'annex II, emplenant tots els apartats que se li exigisquen, presentant-la en el termini comprés entre les 00.00 hores del dia 2 de setembre i les 24.00 hores del dia 15 de setembre de 2020, segons el mecanisme indicat en el punt 7 de la present base.

3. Annex II. Requadre V-3: els sol·licitants que es troben en qualsevol de les situacions següents:

– Els excedents voluntaris per agrupació familiar o per interés particular.

– Els adscrits provisionals per haver reingressat des de la situació de suspensió definitiva.

– Els adscrits provisionals per haver reingressat en haver sigut rehabilitats.

– Els participants amb adscripció provisional per haver reingressat al servei actiu que no tinguen reserva de lloc de treball.

– Els adscrits provisionals per cessament o renúncia d'un lloc obtingut per lliure designació o per haver renunciat a un lloc obtingut per concurs específic.

– Els adscrits provisionals per haver reingressat en haver cessat com a lletrats substituts.

– Els incursos en reordenació d'efectius de l'article 52.c de l'RD 249/96, de 16 de febrer, o en reassignació forçosa de l'article 67 de l'RD 1451/2005, de 7 de desembre.

Emplenaran la seua sol·licitud, assenyalant el requadre V-3 de l'annex II, emplenant tots els apartats que se li exigisquen, presentant-la en el termini comprés entre les 00.00 hores del dia 2 de setembre i les 24.00 hores del dia 15 de setembre de 2020, segons el mecanisme indicat en el punt 7 de la present base.

4. Els excedents voluntaris per interés particular acompanyaran a la seua sol·licitud la documentació acreditativa de la seua passada a aquesta situació, i la declaració jurada de no haver sigut separats de qualsevol de les administracions públiques, totes dues en un mateix document en format PDF.

Els excedents voluntaris per prestació de serveis en el sector públic segons l'article 506.d de la Llei orgànica del poder judicial, hauran d'acompanyar a la seua sol·licitud de participació en el concurs una declaració de no trobar-se en situació de suspensió ferma de funcions.



5. La sol·licitud per a prendre part en aquest concurs serà única per a cada funcionari participant, encara que se sol·liciten places radicades en el territori de les comunitats autònomes amb competències transferides que, per tant, figuren en les convocatòries que simultàniament a aquesta es realitzen pels governs autònoms i es publiquen, així mateix, en els diaris oficials de les comunitats autònomes respectives.

De la mateixa manera mitjançant una única instància, hauran d'optar per participar des del cos en què el funcionari es trobe en actiu, o reingressar al servei actiu en un altre cos del qual formen part com a excedents. En cas de presentar dues instàncies sol·licitant destinacions en dos cossos/escales diferents, seran anul·lades les dues sol·licituds, quedant, per tant, el funcionari exclòs de la participació en el concurs.



6. Si algú desitja rectificar una instància ja presentada, podrà emplenar i presentar una nova sol·licitud, per al mateix cos/escala en el qual participava, abans de la finalització del termini de presentació d'instàncies, la qual anul·larà automàticament l'entregada anteriorment.

Una vegada finalitzat el termini de presentació d'instàncies, podrà renunciar a la participació en el concurs abans de la finalització del termini d'al·legacions a la resolució provisional, segons s'indica en la base primera, punt 7.

7. Mecanisme de confecció i presentació de les sol·licituds.

A) Confecció de les sol·licituds.

Totes les sol·licituds dels models V1, V2 i V3 es confeccionaran de manera telemàtica a través de l'assistent d'inscripció.

Tots els funcionaris que participen en el present concurs de trasllats entre funcionaris dels cossos de gestió, tramitació i auxili, a nivell nacional, hauran d'emplenar la sol·licitud per mitjans telemàtics entrant en la pàgina web del Ministeri de Justícia, en l'adreça següent: www.mjusticia.gob.es/ciudadanos/empleo públic/ Concursos de trasllats/CONCURS DE TRASLLATS ORDINARI, GESTIÓ, TRAMITACIÓ I AUXILI 2020.

Una vegada que hagen entrat en aquesta pàgina premeran en l'enllaç que hi apareix amb el nom «GTA concurs de trasllats», i el sistema els guiarà en la confecció de la sol·licitud seguint les instruccions que vos anirà indicant. També poden consultar el Manual de l'assistent d'inscripció web publicat en aquesta pàgina, i si tenen cap dubte poden cridar al telèfon d'Atenció a l'usuari 913904605.



Amb això s'aconseguirà l'objectiu d'evitar errors en la transcripció dels codis, ja que les dades gravades pel concursant quedaran automàticament emmagatzemats en el sistema informàtic.

Els concursants prèviament a l'entrada en l'assistent d'inscripció hauran d'identificar-se electrònicament per algun dels sistemes que ofereix la plataforma Cl@ve:

– DNI electrònic

– Certificat digital.

– Cl@ve Pin 24 h.

– Cl@ve permanent.



B) Presentació de les sol·licituds.

El present sistema de presentació es basa en els articles 10.1, 10.2.c i 36.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Tots els concursants d'àmbit nacional amb model d'instància V1, V2 o V3, gravaran i presentaran les sol·licituds d'acord amb les instruccions descrites en el Manual de l'assistent d'inscripció.

Tindran en compte bàsicament el següent:

– No es presentarà cap instància de participació en el concurs en format paper.

– L'ús de l'assistent d'inscripció ja no és només per a confeccionar la instància, sinó que és un procés d'inscripció complet, és a dir, que una vegada gravada i confirmada la instància en aquest assistent, dins del termini establit, ja estarà presentada en el departament corresponent del Ministeri de Justícia.

– Si algun dels sol·licitants volguera modificar una instància ja confirmada, dins del termini de presentació de sol·licituds, podrà tornar a generar i confirmar una nova a través de l'assistent d'inscripció.



– Dins del període d'inscripció, es poden generar i confirmar tantes instàncies com es desitge, tenint en compte que només tindrà validesa en el concurs l'última instància presentada, és a dir, que una vegada gravada i confirmada la primera instància, cada nova acció realitzada (nova instància gravada i confirmada, o renúncia a la participació en el concurs), anul·larà l'acció realitzada anteriorment, per la qual cosa quedarà activa únicament l'última.

– Es pot presentar, juntament amb la instància, els documents necessaris en els casos en els quals es requerisca.

– Seran rebutjades aquelles sol·licituds que no s'hagen confeccionat telemàticament amb aquest assistent d'inscripció.



C) Renúncies.

Durant el termini de presentació d'instàncies, els participants podran presentar quantes instàncies creguen oportú, així com renunciar a la participació en concurs, mantenint-se únicament, com ja s'ha indicat en el punt B, l'última acció realitzada.

Una vegada finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, podran renunciar a la participació en el concurs, segons s'indica en la base primera punt 7, però no es podrà realitzar a través de l'assistent d'inscripció, perquè ja estarà tancat a modificacions, per la qual cosa enviaran signat i escanejat l'annex IV (Model d'al·legacions), juntament amb la documentació justificativa d'aquesta renúncia, a través del correu electrònic: concursos.admonjusticia@mjusticia.es.

En enviar el correu electrònic, indicaran en l'apartat «Assumpte»: RENÚNCIA, en un únic fitxer, el qual tindrà la denominació del nom, cognoms, NIF i model d'instància de la persona interessada.



Cinquena. Peticions condicionades

En cas d'estar interessats en les vacants que s'anuncien per a un mateix municipi, partit judicial o província, dos funcionaris del mateix o diferent cos/escala, podran condicionar la seua petició al fet que tots dos obtinguen destinació en el mateix municipi, partit judicial o província, entenent-se en cas contrari desistides les peticions condicionades efectuades per tots dos. Els funcionaris que s'acullen a aquesta petició condicionada hauran de concretar-ho en la seua instància en l'apartat C, especificant el nom i cognoms i NIF de la persona amb qui condiciona i acompanyar fotocòpia de la sol·licitud de l'altre funcionari. Si algun dels concursants no ho indicara en l'apartat C, quedaran anul·lades totes dues instàncies.

Pel fet d'emplenar l'apartat C de la instància s'entén que s'acullen a la petició condicionada prevista en l'article 48.2 del Reglament d'ingrés i provisió de llocs de treball en tots els números d'ordre sol·licitats.





Sisena. Tramitació

Pel Ministeri de Justícia s'efectuarà la baremació en funció a les bases de dades d'antiguitat i idioma que consten en aquestes dependències i a les dades que figuren en les sol·licituds, podent sol·licitar informació complementària a les comunitats autònomes amb competències transferides, si fos necessari.



Setena. Adjudicacions

1. L'ordre de prioritat per a l'adjudicació dels llocs de treball vindrà dau per la puntuació total obtinguda segons els barems establits en la base tercera d'aquesta convocatòria.

2. En cas d'empat en la puntuació total, inclòs l'idioma, s'acudirà per a dirimir-lo a la major antiguitat en el cos de què es tracte i, de persistir l'empat, al número d'ordre obtingut en el procés selectiu d'accés a aquest cos.



Huitena. Resolució provisional

1. La present convocatòria es resoldrà provisionalment de manera coordinada amb els òrgans competents de les comunitats autònomes amb competències transferides, de manera que es publiquen simultàniament en el Boletín Oficial del Estado i en les pàgines web del Ministeri de Justícia i en les pàgines de les comunitats autònomes esmentades.



2. La resolució provisional posarà a la disposició dels interessats en la pàgina web del Ministeri de Justícia (www.mjusticia.gob.es) i en les de les comunitats autònomes amb competències transferides els annexos III de tots els participants, la relació d'exclosos amb les causes d'exclusió i la relació en ordre alfabètic de les adjudicacions.



L'annex III és la sol·licitud del concursant, amb expressió de les seues dades personals, de la seua situació administrativa, i el número d'ordre i la denominació de les destinacions gravades en l'assistent d'inscripció, amb la preferència desitjada per l'interessat, constant-hi, a més, amb la informació relativa al barem dels mèrits, la destinació provisionalment adjudicada, si escau, i els números d'ordre rebutjats i la seua causa.

3. Contra la resolució provisional, l'annex III i la relació d'exclosos, caldrà formular al·legacions des de la data que s'hi indique i durant el termini que igualment s'establisca, per a això hauran d'aportar en aquest termini l'annex IV exposant els motius, signat i escanejat, i la prova documental oportuna, d'acord amb el que s'estableix en l'article 73 de la Llei de procediment administratiu comú de les administracions públiques, a través del correu electrònic concursos.admonjusticia@mjusticia.es, indicant en l'apartat «Assumpte»: Cognoms, Nom i NIF. Tant l'annex IV com la documentació s'enviaran en un únic fitxer amb el títol dels seus cognoms, nom, NIF i model d'instància.



Si no es reclama en el termini establit, s'entendrà que mostra la seua conformitat i acceptació de les dades contingudes, de la seua baremació i la destinació provisionalment adjudicada.

Aquestes al·legacions seran comprovades, es resoldrà el que pertoque en dret, i el resultat serà reflectit en la resolució definitiva del concurs, per la qual cosa no serà notificat personalment a les persones interessades.

En tractar-se d'un concurs a resultes, les destinacions provisionalment adjudicades poden patir modificacions en la resolució definitiva, com a conseqüència de les correccions que hagueren pogut produir-se en la gestió de les instàncies. En qualsevol cas, les destinacions assignades provisionalment no suposen expectativa de dret respecte a la resolució definitiva del concurs



Novena. Resolució definitiva i termini possessori

1. Una vegada resoltes les al·legacions, la present convocatòria es resoldrà definitivament, de manera coordinada amb els òrgans competents de les comunitats autònomes amb competències transferides.

2. Les resolucions del concurs podran separar-se per cossos, a fi que els cessaments dels funcionaris concursants puguen ser escalonats en el temps, si l'administració considera que la seua acumulació en una mateixa data poguera ser perjudicial per al servei públic.

3. Si no s'aconseguira la simultaneïtat de publicació de la resolució amb els diaris oficials de les comunitats autònomes, els terminis es computaran des de l'endemà de la publicació en el Boletín Oficial del Estado.

4. El termini de presa de possessió serà de tres dies hàbils si no implica canvi de localitat del funcionari; huit dies hàbils si implica canvi de localitat dins de la comunitat autònoma; i vint dies hàbils si implica canvi de comunitat autònoma, amb excepció de la Comunitat Autònoma de Canàries, Comunitat Autònoma de les Illes Balears, Ciutat de Ceuta i Ciutat de Melilla, en què serà d'un mes, tant si el lloc de treball a les illes o a les ciutats és el d'origen com si és el de destinació.



Aquest termini de presa de possessió començarà a explicar-se a partir del dia hàbil següent al del cessament, que haurà d'efectuar-se en les dates que s'indiquen en la resolució definitiva del concurs.

5. El còmput dels terminis possessoris s'iniciarà quan finalitzen les vacances, els permisos o llicències que es troben gaudint els funcionaris, llevat que, per circumstàncies excepcionals degudament motivades, se'n suspenga o revoque el gaudi.



Deu. Caràcter de les destinacions adjudicades

1. Els trasllats que es deriven de la resolució del present concurs tindran la consideració de voluntaris als efectes previstos en el Reial decret 462/2002, de 24 de maig, sobre indemnitzacions per raó del servei.



2. Les destinacions adjudicades en la resolució definitiva seran irrenunciables.



Onze. Limitació per a concursar

Aquells funcionaris que obtinguen destinació definitiva en el present concurs, no podran participar en un altre concurs de trasllats per al mateix cos o escala, fins que no transcórreguen els terminis establits en l'article 529.3 de la Llei orgànica 19/2003, de 23 de desembre, que modifica la Llei orgànica 6/1985, d'1 de juliol, del poder judicial, i article 46.1 del Reial decret 1451/2005, de 7 de desembre.



Dotze. Recursos

Contra la present resolució podrà interposar-se recurs potestatiu de reposició davant de la Direcció General de Justícia, en el termini d'un mes, segons el que s'estableix en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; o bé, recurs contenciós administratiu davant dels jutjats contenciosos administratius de València, en el termini de dos mesos, segons el que es disposa en l'article 9 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, a comptar des de l'endemà de la publicació en el Boletín Oficial del Estado.



València, 28 de juliol de 2020.– La directora general de Modernització i Relacions amb l'Administració de Justícia, p. s. (R 01.06.2020), el director general de Reformes Democràtiques i Accés a la Justícia: José García Añon.

Mapa web