Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 5 de juliol de 2021, de la Direcció General de Personal Docent de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, per la qual es convoca un procediment d'adjudicació de destinació provisional o definitiva per al curs 2021-2022 per al personal funcionari de carrera dels cossos docents de mestres, de catedràtics i professors d'Ensenyament Secundari, de catedràtics i professors d'escoles oficials d'idiomes, de professors tècnics de Formació Professional, de catedràtics i professors de Música i Arts Escèniques, de catedràtics i professors d'Arts Plàstiques i Disseny i de mestres de taller d'Arts Plàstiques i Disseny, que tinga la condició de personal suprimit o desplaçat.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 9122 de 07.07.2021
Número identificador:  2021/7460
Referència Base de Dades:  006743/2021
 

  • Anàlisi documental

    Texto
    Texto Texto2
    Origen de disposició: Conselleria d'Educació, Cultura i Esport
    Grup temàtic: Ocupació pública
    Descriptors:
      Temàtics: concursos de trasllats, cossos docents no universitaris, Grup A, subgrup A1. Titulació universitària de grau



RESOLUCIÓ de 5 de juliol de 2021, de la Direcció General de Personal Docent de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, per la qual es convoca un procediment d'adjudicació de destinació provisional o definitiva per al curs 2021-2022 per al personal funcionari de carrera dels cossos docents de mestres, de catedràtics i professors d'Ensenyament Secundari, de catedràtics i professors d'escoles oficials d'idiomes, de professors tècnics de Formació Professional, de catedràtics i professors de Música i Arts Escèniques, de catedràtics i professors d'Arts Plàstiques i Disseny i de mestres de taller d'Arts Plàstiques i Disseny, que tinga la condició de personal suprimit o desplaçat. [2021/7460]





La Llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre, per la qual es modifica la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, estableix en la disposició addicional sisena la facultat de les comunitats autònomes per a ordenar la funció pública docent en el marc de les seues respectives competències, respectant, en tot cas, les normes bàsiques contingudes en aquesta.

El Decret 108/2012, de 29 de juny, del Consell, regula el procediment de recol·locació i redistribució del personal docent amb destinació definitiva en els centres docents públics no universitaris dependents de la conselleria competent en matèria d'educació.

En el marc d'aquest decret, aquesta convocatòria té la finalitat d'establir un procediment de provisió de llocs de caràcter provisional o definitiu per al personal suprimit o desplaçat que garantisca els drets del personal afectat i, alhora, l'estabilitat de les plantilles dels centres. Per a això, s'ha determinat un procés de sol·licitud telemàtica per a l'adjudicació d'àmbit de localitat, província i comunitat. Aquest procés possibilita una gestió eficient, compta amb les degudes garanties procedimentals per al personal participant i permet agilitar la incorporació del personal als centres educatius amb el temps suficient per a participar en les tasques d'inici del curs escolar.

En la tramitació d'aquesta resolució s'ha complit el que es preveu en l'article 37 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei 7/2007, de 12 d'abril, de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, i en l'article 186 i següents de la Llei 4/2021, de 16 d'abril, de la funció pública valenciana.

Per tot això, i en virtut de les atribucions conferides per l'article 8 del Decret 173/2020, de 30 d'octubre, del Consell, d'aprovació del Reglament, orgànic i funcional de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport (DOGV 8959, 24.11.2020), la Direcció General de Personal Docent acorda convocar un procediment d'adjudicació de destinacions, per al curs 2021-2022, per al personal funcionari de carrera dels cossos docents de mestres, catedràtics i professors d'Ensenyament Secundari, de catedràtics i professors d'escoles oficials d'idiomes, de professors tècnics de Formació Professional, de catedràtics i professors de Música i Arts Escèniques, de catedràtics i professors d'Arts Plàstiques i Disseny i de mestres de taller d'Arts Plàstiques i Disseny, que tinga la condició de personal suprimit o desplaçat, d'acord amb les següents bases:





Primera. Objecte i àmbit d'aplicació

L'objecte d'aquesta resolució és establir el procediment d'adjudicació de destinació provisional o definitiva per al personal funcionari de carrera que ha adquirit la condició de suprimit o desplaçat.

D'acord amb el que s'estableix en el Decret 108/2012, de 29 de juny, del Consell, pel qual es regula la recol·locació i redistribució del personal docent amb destinació definitiva en els centres docents públics no universitaris dependents de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, haurà de participar en aquest procediment el personal funcionari de carrera que estiga en les situacions següents:

a) Que tinga la condició de suprimit.

b) Que haja perdut, de manera provisional, la seua destinació definitiva i haja adquirit la condició de desplaçat.



Segona. Criteris d'ordenació per a l'adjudicació provisional del personal suprimit o desplaçat

El personal participant en aquest procediment tindrà la següent prioritat:

1. Personal funcionari de carrera que tinga la condició de suprimit.



2. Personal funcionari de carrera que tinga la condició de desplaçat.



D'acord amb l'article 6 del Decret 108/2012, de 29 de juny, del Consell, el personal suprimit o desplaçat tindrà preferència per a ser destinat provisionalment a qualsevol dels llocs que hagen de ser proveïts amb caràcter provisional.

El personal suprimit s'ordenarà atenent els següents criteris, que seran d'aplicació successiva:

a) Any més antic de supressió.

b) Pertinença al cos de catedràtics, si és el cas.

c) Major antiguitat en el cos.

d) Any més antic d'ingrés i, dins d'aquest, la major puntuació obtinguda en el procediment selectiu a través del que es va ingressar en el cos.

El personal desplaçat s'ordenarà atenent els següents criteris, que seran d'aplicació successiva:

a) Pertinença al cos de catedràtics, en el seu cas.

b) Major antiguitat en el cos.

c) Any més antic d'ingrés i, dins d'aquest, la major puntuació obtinguda en el procediment selectiu a través del que es va ingressar en el cos.



Tercera. Criteris d'ordenació per a l'adjudicació definitiva

El personal funcionari que haja adquirit, segons el que preveu aquest decret, la condició de suprimit, d'acord amb l'article 6 del Decret 108/2012, de 29 de juny, del Consell, podrà obtindre la recol·locació amb destinació definitiva si hi ha vacant en el centre on ha sigut suprimit i si està en possessió de l'especialitat del lloc o està habilitat per a l'àmbit del lloc corresponent, siga o no de la mateixa especialitat o àmbit per la qual haja perdut amb caràcter definitiu la seua destinació. Aquest dret s'exercirà en concurrència amb el personal suprimit del mateix centre d'anys anteriors. La preferència en la recol·locació estarà determinada per l'any més antic de supressió i, dins d'aquest, pels següents criteris, que s'aplicaran successivament:



En el cas del cos de mestres:

a) Major antiguitat amb destinació definitiva ininterrompuda en el centre.

b) Major temps de serveis efectius com a personal funcionari de carrera en el cos de mestres.

c) L'any més antic d'ingrés i, dins d'aquest, la major puntuació obtinguda en el procediment selectiu a través del qual es va ingressar en el cos.

Per a la resta dels cossos docents:

a) Major nombre d'anys de serveis efectius com a personal funcionari de carrera en el cos corresponent.

b) Major antiguitat amb destinació definitiva ininterrompuda en la plaça.

c) Any més antic d'ingrés en el cos.

d) Pertinença al corresponent cos de catedràtics

e) Major puntuació obtinguda en el procediment selectiu d'ingrés en el cos.



Quarta. Procediment telemàtic d'adjudicació

Participarà en el procediment telemàtic d'adjudicació de destinació definitiva o provisional anual el personal funcionari de carrera que tinga la condició de suprimit o desplaçat.

La presentació de sol·licituds s'efectuarà mitjançant sistema telemàtic, a través de la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport (https://ceice.gva.es/es/web/rrhh-educacion/suprimidos-y-desplazados). No s'admetrà la presentació de la sol·licitud en cap registre físic.

La presentació per mitjans telemàtics de la sol·licitud de participació s'efectuarà per mitjà del codi d'usuari i contrasenya que s'establisquen en l'aplicació.

El personal suprimit o desplaçat podrà seleccionar els llocs oferits per a impartir matèries de les especialitats de les quals siga titular o de les habilitacions transitòries que tinga reconegudes, així com els llocs d'àmbit als quals la seua especialitat estiga vinculada. S'entén per àmbit el lloc per a impartir matèries de més d'una especialitat en el mateix centre.

Si no participa en aquest procediment d'adjudicació, al personal suprimit i desplaçat l'Administració educativa li adjudicarà, d'ofici, una destinació provisional anual, en l'àmbit de la província on radica el centre des del qual va ser suprimit o desplaçat. Si això no fora possible, se li adjudicarà d'ofici un lloc provisional anual en un centre docent públic de la Comunitat Valenciana. No obstant això anterior, l'adjudicació d'ofici no podrà realitzar-se respecte de les habilitacions transitòries que tinga reconegudes la persona interessada.

El termini de presentació de sol·licituds es publicarà en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport.

Si es confirmara en termini i forma més d'una sol·licitud de peticions, només es tindrà en compte l'última confirmada.

Únicament s'admetran a tràmit les sol·licituds confirmades telemàticament fins a les 10 hores del dia assenyalat en la web com a data final del termini de presentació d'instàncies.



Quinta. Publicitat de participants

Amb anterioritat a l'inici de la petició telemàtica de destinacions, es publicarà en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport la relació provisional de persones participants amb l'ordre corresponent.

A partir de l'endemà de la publicació de la relació provisional, s'obrirà un període de dos dies hàbils per a presentar reclamacions telemàtiques a través de l'URL https://ovidoc.edu.gva.es.

Esmenades les deficiències observades i resoltes les reclamacions presentades, es publicarà en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport (http://www.ceice.gva.es), la relació definitiva de participants amb l'ordre corresponent.



Sisena. Publicitat de vacants

Abans de l'inici de la petició telemàtica de destinacions, es publicarà en la pàgina web de la Conselleria la llista de llocs existents en els diferents centres de les localitats pertanyents a l'àmbit de gestió de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport.



Setena. Resolució de l'adjudicació

L'adjudicació de les vacants es realitzarà d'acord amb el que s'estableix en el Decret 108/2012, de 29 de juny, del Consell, pel qual es regula la recol·locació i redistribució del personal docent amb destinació definitiva en els centres docents públics no universitaris dependents de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport.

La Direcció General de Personal Docent publicarà en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport les relacions de participants que hagueren obtingut destinació provisional o definitiva per al curs 2021-2022. Mitjançant aquesta publicació, s'entendrà notificat, amb caràcter general, el personal participant.

La presa de possessió de la nova destinació tindrà lloc amb efectes econòmics i administratius l'1 de setembre de 2021 en els centres on els ha sigut adjudicat la destinació.

Les destinacions adjudicades en la resolució d'aquesta convocatòria seran irrenunciables. No obstant això, la situació del personal suprimit o desplaçat es revisarà abans de l'inici de les activitats escolars.

En el cas que, a conseqüència de la configuració de la plantilla definitiva del centre, sorgira una vacant en el centre de l'especialitat o de les especialitats de les quals siga titular, lloc d'àmbit al qual la seua especialitat estiga vinculada o de les habilitacions transitòries que tinguera reconegudes, la persona afectada podrà retornar al seu centre de destinació sempre que així ho faça constar en l'acta de la reunió que se celebre en el centre educatiu a fi de determinar quin professorat pot resultar afectat per falta d'horari, i quedarà sense efecte la destinació provisional adjudicada.



Huitena. Requisits

Totes les condicions que s'exigeixen en aquesta convocatòria han de complir-se amb anterioritat a l'adjudicació de destinació.

Podrà ser anul·lada la destinació obtinguda per qualsevol participant que no s'haja ajustat a les normes de la convocatòria.



Novena. Tractament i protecció de dades

La Conselleria d'Educació, Cultura i Esport és responsable del tractament de les dades personals recollides en aquest procediment i les tractarà únicament per a gestionar l'adjudicació de destinació provisional o definitiva per al curs 2021-2022 per al personal funcionari de carrera dels cossos docents de mestres, catedràtics i professors d'Ensenyament Secundari, de catedràtics i professors d'escoles oficials d'idiomes, de professors tècnics de Formació Professional, de catedràtics i professors de Música i Arts Escèniques, de catedràtics i professors d'Arts Plàstiques i Disseny i de mestres de taller d'Arts Plàstiques i Disseny, que tinga la condició de personal suprimit o desplaçat, segons aquesta resolució de la Direcció General de Personal Docent. La persona interessada podrà exercir els drets d'accés, rectificació, supressió, oposició, limitació, portabilitat i no ser objecte d'una decisió basada únicament en el tractament automatitzat de les seues dades. La informació detallada sobre el tractament de dades estarà disponible en el registre de tractament de dades publicat en http://www.ceice.gva.es.







DISPOSICIÓ FINAL



Aquesta resolució produirà efectes a partir del dia en què es publique en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



De conformitat amb el que estableixen els articles 112, 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i els articles 8, 14 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, contra aquest acte, que posa fi a la via administrativa, es podrà interposar un recurs potestatiu de reposició, o bé caldrà plantejar directament un recurs contenciós administratiu, en els terminis i davant els òrgans que s'indiquen a continuació:

a) El recurs de reposició ha d'interposar-se davant la directora general de Personal Docent d'aquesta conselleria en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la publicació.

b) El recurs contenciós administratiu ha de plantejar-se davant el Jutjat Contenciós Administratiu de València en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la publicació.



València, 5 de juliol de 2021.– La directora general de Personal Docent: M. Ángeles Herranz Ábalos.

Mapa web