Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 25 de juny de 2019, de la Direcció General de Justícia, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública, per la qual es convoca a concurs de trasllat places vacants entre funcionaris dels cossos i escales de gestió processal i administrativa, tramitació processal i administrativa i auxili judicial de l'Administració de justícia.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8594 de 18.07.2019
Número identificador:  2019/7165
Referència Base de Dades:  006747/2019
 



RESOLUCIÓ de 25 de juny de 2019, de la Direcció General de Justícia, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública, per la qual es convoca a concurs de trasllat places vacants entre funcionaris dels cossos i escales de gestió processal i administrativa, tramitació processal i administrativa i auxili judicial de l'Administració de justícia. [2019/7165]



Vacants en l'Administració de justícia llocs de treball genèrics dels cossos i escales de gestió processal i administrativa, tramitació processal i administrativa i d'auxili judicial, dotats pressupostàriament, en l'àmbit territorial gestionat per la Comunitat Valenciana, n'escau la convocatòria en concurs de trasllat, de conformitat amb el que s'estableix en el títol VIII de la Llei 19/2003, de 23 de desembre, que modifica la Llei orgànica 6/1985, d'1 de juliol, del poder judicial; i en l'article 43 i següents i disposició derogatòria única del Reglament d'ingrés, provisió de llocs de treball i promoció professional del personal funcionari al servei de l'Administració de Justícia, aprovat per Reial decret 1.451/2005, de 7 de desembre.

Per tot això, la Direcció General de Justícia, en ús de les atribucions conferides per l'article 9.2.a) del Decret 87/2017, de 7 de juliol, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, ha disposat convocar concurs per a la provisió dels llocs que s'indiquen en annex I, conformement a les bases següents:





Primera. Llocs que es poden sol·licitar

1. Els funcionaris participants podran sol·licitar qualsevol de les places incloses en l'annex I, sempre que reunisquen les condicions generals exigides i els requisits determinats en aquesta convocatòria en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds, i els mantinguen tots fins a la resolució definitiva del concurs, sense cap limitació per raó de la localitat de destinació.

2. Aquestes vacants s'identificaran pel número d'ordre de l'òrgan judicial. Amb la sola sol·licitud del número d'ordre d'un òrgan judicial, s'entenen sol·licitades totes les places vacants anunciades per a aqueix número d'ordre del cos existents en aquest òrgan, i així mateix totes les seues possibles resultes, en aquells casos en què s'anuncien.

La denominació del lloc de Gestió processal i administrativa de l'IML d'Alacant, de conformitat amb el que es disposa en la RLT publicada en el BOE núm. 268 de 8 de novembre de 2001, serà la de secretari general.

3. També podran sol·licitar les places que queden vacants com a conseqüència de la resolució del present concurs, que s'incorporaran en concepte de resultes a les vacants oferides, llevat que estiguen ocupades per funcionaris titulars adscrits provisionalment; que es pretenguen amortitzar en virtut de projecte de modificació de la plantilla orgànica, redistribució o reordenació d'efectius; o quan la dotació assignada a un òrgan judicial es trobe sobredotada per un o més funcionaris titulars, i en aquests casos no es generarà cap resulta corresponent a les places del cos de què es tracte. Tampoc produirà resulta el funcionari que estiga ocupant una plaça com a adscrit provisional, que participe en aquest concurs i obtinga una plaça amb caràcter definitiu. Podran sol·licitar-se intercalades vacants i resultes.

Les places que s'anuncien únicament en qualitat de possibles resultes han d'identificar-se igualment pel número d'ordre de l'òrgan judicial. Amb la sola sol·licitud del número d'ordre d'un òrgan judicial, s'entenen sol·licitades totes les possibles resultes que pogueren produir-se per a aqueix número d'ordre del cos corresponent.

No tenen la consideració de resultes aquelles places que deixen desertes els participants en altres concursos simultanis a aquest.

A fi que els possibles sol·licitants puguen exercir el dret que se'ls reconeix de sol·licitar les resultes produïdes per la resolució del concurs, des de la data de publicació d'aquesta resolució i durant el període de presentació de sol·licituds, s'exposarà en la pàgina web del Ministeri de Justícia www.mjusticia.gob.es, en la seu de la Direcció General de Justícia, en la seua pàgina web http://www.justiciai.gva.es/web/justicia/concurso-de-traslados i en les seus de les direccions territorials, la relació d'òrgans judicials, fiscals i serveis de l'Administració de justícia de la mateixa naturalesa que els convocats, que poden sol·licitar-se amb indicació del número d'ordre d'aquests òrgans.

Els funcionaris participants hauran d'assegurar-se que els números d'ordre de convocatòria, que especifiquen en la seua instància, corresponen als publicats per a aquest concurs, tant en l'annex I com en les resultes, a fi d'evitar que s'indiquen altres codis corresponents a altres concursos.

4. Les sigles VSM que apareixen en determinades places signifiquen que aquests òrgans judicials compatibilitzaran les seues funcions, corresponents a l'ordre civil i penal, amb la matèria relativa a la violència sobre la dona, segons Acord de 22 de juny de 2005, del Ple del Consell General del Poder Judicial (BOE 28.6.2005). La resta de sigles que figuren en la columna Denominació i ATP signifiquen el següent: AV (assistència a la víctima); CP (centre penitenciari); DE (dedicació especial); GU (guàrdies); HE (horari especial); ML (medicina legal).

5. En aquest concurs general anual i a resultes, el nombre màxim d'òrgans judicials que es podrà sol·licitar entre places vacants i resultes, no podrà superar els 200 números d'ordre, entenent que cada número d'ordre comprén totes les vacants anunciades i possibles resultes, si escau, de l'òrgan judicial de què es tracte. S'estableix aquest límit d'acord amb la facultat que permet l'article 42 del Reial decret 1.451/2005, de 7 de desembre, a fi d'agilitar el concurs donada la participació massiva de funcionaris, i tractar-se d'un concurs general que afecta els tres cossos o escales, i en virtut del que es disposa en l'acord marc subscrit entre el Ministeri de Justícia i les comunitats autònomes que han rebut el traspàs de competències de mitjans personals i materials.

6. No s'admetrà cap modificació a la sol·licitud de destinació formulada, una vegada transcorregut el termini de presentació d'instàncies. Tampoc no s'admetrà, una vegada resolt el concurs definitivament, la renúncia a la destinació obtinguda, per cap motiu al·legat, ni tampoc pel fet d'haver-se equivocat el concursant a l'hora d'emplenar els números d'ordre de la instància, per la qual cosa els funcionaris que participen en el concurs, hauran d'assegurar-se que tots els números d'ordre de convocatòria que sol·liciten es corresponen exactament amb les denominacions dels òrgans judicials oferits.

7. Podrà admetre's la renúncia a la participació en el concurs, tenint com a termini fins a l'últim dia de presentació d'al·legacions a la resolució provisional, en aquells casos degudament justificats.

8. Excepcionalment, podran eliminar-se alguna de les places anunciades com a vacants o resultes, en el cas que es produïra de forma sobrevinguda alguna circumstància que obligara a això.

9. En el cas que es produïsca una separació de jurisdiccions en algun partit judicial de l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana, les places afectades per aquesta separació, anunciades en l'annex I de la present convocatòria, i les seues respectives resultes, s'entendran referides als òrgans judicials amb la nova denominació.



Segona. Requisits i condicions generals de participació

1. Podran prendre part en el present concurs i sol·licitar les vacants d'òrgans judicials Dels cossos o escales de gestió processal i administrativa, tramitació processal i administrativa i auxili judicial de l'Administració de justícia els Funcionaris pertanyents a aquests cossos o escales, qualsevol que siga la seua situació administrativa, excepte els que, havent obtingut destinació en anteriors concursos, no hagen pres possessió de la destinació que els va ser adjudicat; els declarats suspensos en ferm, mentre dure la suspensió i els sancionats amb trasllat forçós, fins que transcórrega un o tres anys, per a destinació en la mateixa localitat en la qual se'ls va imposar la sanció, si es tracta de falta greu o molt greu, respectivament, computant-se els terminis, en aquest cas, de conformitat amb el que es preveu en l'article 43.2.c del RD 1.451/2005, de 7 de desembre.

Els funcionaris en situació de servei actiu hauran de mantindre aquesta situació fins a la resolució definitiva del concurs. Aquells que es troben en les situacions de serveis especials o excedència voluntària per cura de familiars, en el supòsit de reingressar al lloc de treball reservat, no seran exclosos de la participació en el concurs. Tampoc no seran exclosos els funcionaris en actiu que passen a la situació de serveis especials o excedència voluntària per cura de familiars.

En cas que els funcionaris que es troben en les situacions d'actiu, serveis especials o excedència voluntària per cura de familiars passaren, durant el procés de resolució del concurs, a les situacions d'excedència voluntària per prestació de serveis en el sector públic, excedència voluntària per interés particular, excedència voluntària per agrupació familiar o suspensió definitiva, seran exclosos de la participació en el concurs.



Si un funcionari en situació d'excedència voluntària per estar prestant serveis com a lletrat substitut participa en el concurs sol·licitant el reingrés i, al llarg del procés del concurs, se li adscriu provisionalment en el cos de gestió, no es considerarà que es modifica la seua situació administrativa als efectes previstos en la base primera, punt 1. Tampoc no seria exclòs per motiu de canvi de situació administrativa el funcionari adscrit provisional en el cos de gestió, provinent de la situació d'excedència voluntària per prestar serveis com a lletrat substitut, si una vegada transcorregut el termini de presentació d'instàncies, torna a ser nomenat com a lletrat substitut.



2. Els Funcionaris dels cossos o escales de gestió, tramitació i auxili només podran participar per al mateix cos o escala en el qual estan en actiu, si en la data de finalització del termini de presentació d'instàncies ha transcorregut un període de dos anys des que es va dictar la resolució per la qual es va convocar el concurs de trasllat, en la qual el funcionari va obtindre la seua última destinació definitiva en el cos o escala des del qual participa, o la resolució en la qual se li va adjudicar destinació definitiva, si es tracta de funcionaris de nou ingrés. Per al còmput dels anys es considerarà com a primer any, l'any natural en què es van dictar les resolucions de què es tracte, amb independència de la seua data, i com a segon any, l'any natural següent (art. 46.1 del Reial decret 1.451/2005, de 7 de desembre).

3. Els funcionaris reingressats al servei actiu mitjançant adscripció provisional (article 68.c del Reial decret 1.451/2005, de 7 de desembre), obligats a participar en els concursos d'acord amb la normativa vigent, estaran exclosos de la limitació temporal prevista en l'apartat 2 d'aquesta base. Estaran obligats a sol·licitar totes les places vacants i possibles resultes anunciades corresponents al seu cos o escala de la província on es troben adscrits. En cas de no participar en el primer concurs convocat amb posterioritat a l'adscripció provisional, passaran a la situació d'excedència voluntària per interès particular. En el cas que, existint places a la província d'adscripció, no sol·licitara tots els llocs de treball o sol·licitara llocs de treball d'una altra província, i no obtinguera destinació, se li adjudicarà per l'òrgan competent de La comunitat autònoma transferida o de l'àmbit del ministeri en el qual estigueren adscrits, amb caràcter definitiu, una plaça en l'àmbit de la província en la qual estiguera adscrit provisional i, en defecte d'això, en l'àmbit de la comunitat autònoma.



En el cas de no obtindre destinació definitiva i que s'haguera cobert el lloc de treball que ocupava provisionalment, se l'adscriurà de nou de forma provisional a un lloc de treball vacant de qualsevol oficina judicial o centre de destinació, situada a la província o en l'àrea territorial en la qual s'hagueren agrupat les vacants a efecte de concurs. Si no obtinguera destinació definitiva en el concurs següent, se li adjudicarà de forma definitiva qualsevol dels llocs de treball que resulten vacants en aquest concurs, en qualsevol àmbit territorial (art. 69 del Reial decret 1.451/2005, de 7 de desembre). Hauran d'aportar, juntament amb la seua instància, fotocòpia del document F1R, pel qual se'ls va adscriure provisionalment a la plaça en la qual es troben exercint actualment les seues funcions.

4. Els funcionaris que es troben en la situació d'excedència voluntària establida en l'art. 506.d) de la Llei orgànica 19/2003, de 23 de desembre, que modifica la Llei orgànica 6/1985, d'1 de juliol, Del poder judicial (excedència per prestació de serveis en el sector públic), no tindran cap restricció temporal per a reingressar en el cos en el qual figuren en aquesta situació.

Els funcionaris que es troben en les situacions d'excedència voluntària establides en l'art. 506, lletres e) i f) de la Llei orgànica 19/2003, de 23 de desembre, que modifica la Llei orgànica 6/1985, d'1 de juliol, del poder judicial (excedència per interès particular i per agrupació familiar), només podran participar en el concurs si, en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds, han transcorregut 2 anys com a mínim des que van ser declarats en tal situació.

5. Els funcionaris en situació d'excedència per a la cura de familiars a l'empara del que es disposa en l'article 509 de la Llei orgànica 6/1985, d'1 de juliol, del poder judicial, modificada per la Llei orgànica 19/2003, de 23 de desembre, només podran concursar si han transcorregut els dos anys establits en l'art. 46.1 del RD 1.451/2005, de 7 de desembre.

6. Els suspensos definitius que es troben adscrits amb caràcter provisional (article 68.e del Reial decret 1.451/2005, de 7 de desembre), hauran de participar en aquest concurs a fi d'obtindre un lloc de treball definitiu. En cas de no participar en aquest concurs o no obtindre el lloc de treball sol·licitat, se'ls destinarà, si escau, amb caràcter definitiu a qualsevol dels no adjudicats als altres concursants, dins de l'àmbit territorial corresponent on es troben adscrits.



7. Els Funcionaris del cos de gestió processal i administrativa que es troben adscrits provisionals per haver cessat com a lletrats substituts, gaudiran de dret preferent per a ocupar, la primera vegada que s'anuncien a concurs, llocs de treball genèrics en la localitat on es troben adscrits, segons el que s'estableix en l'art. 70.3 del RD 1.451/2005, de 7 de desembre, no perdent la preferència si, una vegada transcorregut el termini de presentació d'instàncies, torna a ser nomenat com a lletrat substitut. Si no pogueren arribar a ocupar tals llocs de treball per concórrer-hi amb altres funcionaris també amb dret preferent a què els foren adjudicats, continuaran en situació d'adscripció provisional fins que se'ls puga adjudicar lloc de treball definitiu, en virtut de la seua participació en els successius concursos, i sol·licitud en aquells de totes les places vacants en la localitat d'adscripció.



De no demanar la preferència indicada, no participar en el concurs o no sol·licitar totes les places vacants de l'annex I de la localitat en la qual es troben adscrits, encara quan no haja sigut anunciada la plaça en la qual es troben adscrits provisionals, derivant-se'n la no-obtenció de lloc de treball, se'ls destinarà, per l'òrgan competent de la comunitat autònoma transferida o de l'àmbit del ministeri en el qual estigueren adscrits, amb caràcter definitiu a qualsevol dels llocs no adjudicats.



Si aquesta adscripció provisional s'ha efectuat dins del termini de presentació d'instàncies, no tenen obligació de concursar.

8. El funcionari que haguera renunciat a un lloc de treball obtingut per concurs específic (article 68.a del Reial decret 1.451/2005, de 7 de desembre), havent-se-li atribuït l'acompliment provisional d'un lloc de treball, gaudirà de dret preferent per a ocupar, la primera vegada que s'anuncie a concurs, un lloc de treball genèric en la mateixa localitat on servia quan es va produir el seu cessament, havent de sol·licitar tots els llocs de treball que es convoquen en aquesta localitat, segons el que s'estableix en l'article 54 del Reial decret 1.451/2005, de 7 de desembre. En cas de no participar en el present concurs, se li adjudicarà amb caràcter definitiu qualsevol dels llocs no adjudicats.



El funcionari que haguera renunciat o que haguera sigut destituït d'un lloc de treball obtingut per lliure designació (articles 62 i 68.a del Reial decret 1.451/2005, de 7 de desembre), havent-se-li atribuït l'acompliment provisional d'un lloc de treball, gaudirà de dret preferent per a ocupar, la primera vegada que s'anuncie a concurs, un lloc de treball genèric en la mateixa localitat on servia quan es va produir el seu cessament, havent de sol·licitar tots els llocs de treball que es convoquen en aquesta localitat. En cas de no participar en el present concurs o no obtindre cap de les destinacions sol·licitades, se li adjudicarà amb caràcter definitiu qualsevol dels llocs no adjudicats.

9. Regulació del dret de preferència a la localitat indicats en els punts 7 i 8 de la present base:

9.1. La preferència estén els seus efectes a tots els números d'ordre vacants d'una localitat determinada, però això no implica que s'haja d'adjudicar el primer número d'ordre de preferència que sol·licite en la seua instància l'interessat, sinó que la norma estableix que el concursant amb aquest dret obtinga destinació en qualsevol número d'ordre, anunciat com a vacant en una localitat determinada, amb les especificacions que s'indicaran en els punts següents, per la qual cosa, per a exercir aquest dret, hauran de sol·licitar obligatòriament tots els números d'ordre de convocatòria vacants de l'annex I, que s'oferisquen en la localitat per a la qual s'exerceix la preferència, i agrupar aquestes peticions en els primers números d'ordre de preferència de la sol·licitud, ordenant la resta dels números d'ordre de convocatòria, demanats sense preferència a continuació, entre els quals també es podran sol·licitar voluntàriament la resta de números d'ordre de convocatòria a resultes de la localitat per a la qual s'exerceix la preferència. Igualment hauran de sol·licitar-ho en la seua instància, especificant la localitat de la destinació on es troben adscrits en l'apartat P-1, aportant fotocòpies compulsades dels documents acreditatius d'aquesta preferència (adscripció provisional, acta de possessió).

9.2. Si no obtinguera destinació amb la seua puntuació en algun dels números d'ordre de convocatòria sol·licitats, en la localitat per a la qual s'ha exercit la preferència, i no existiren altres funcionaris també amb preferència per a la mateixa localitat i amb major puntuació, se li adjudicarà aquell número d'ordre d'aquesta localitat de l'annex I que haguera obtingut el concursant amb menor puntuació, dirimint-se en cas d'empat entre diversos concursants pel número d'escalafó, perdent aquest el dret a obtindre destinació en aqueix número d'ordre, però podent optar als següents de la seua sol·licitud de participació.

9.3. No es tindrà en compte la preferència si no compleix amb els requisits següents: sol·licitar tots els números d'ordre de convocatòria vacants de l'annex I de la localitat de què es tracte, en els primers llocs de preferència de la sol·licitud; fer constar expressament en l'apartat P-1 del model d'instància la localitat per a la qual desitja acollir-se a la preferència; i aportar fotocòpies compulsades dels documents al·ludits en el punt 9.1.

10. El funcionari rehabilitat adscrit provisionalment a què es refereix l'article 68.f i l'apartat 2 de l'article 72 del Reial decret 1.451/2005, de 7 de desembre, haurà de participar en el primer concurs de trasllat que es convoque, a fi d'obtindre un lloc de treball. En cas de no participar en aquest concurs o no obtindre el lloc de treball sol·licitat, se'l destinarà, si escau, amb caràcter definitiu a qualsevol dels no adjudicats als altres concursants en qualsevol àmbit territorial.



11. El funcionari el lloc de treball del qual li haja sigut adjudicat de forma forçosa, per motiu de reordenació d'efectius prevista en l'art. 52 del Reglament orgànic dels cossos d'oficials, auxiliars i agents de l'Administració de justícia, aprovat per Reial decret 249/96, de 16 de febrer, podrà participar en els concursos de trasllats, encara quan no haguera transcorregut el termini legalment establit. Al seu torn, tindrà dret preferent, per una sola vegada, per a obtindre un altre lloc del mateix centre de treball (art. 51, RD 249/96, de 16 de febrer), en ocasió de concurs ordinari en què s'oferisca i prenent-hi part.



Per a poder exercir aquest dret haurà d'ajustar-se a les especificacions següents:

Sol·licitar en els primers llocs d'ordre de preferència de la sol·licitud aquells llocs de treball pertanyents al centre de treball per al qual desitja acollir-se a la citada preferència.

Indicar en el model d'instància marcat com a V-3, en l'apartat P-2, el centre de treball i localitat per a la qual desitja acollir-se a la preferència.

Aportar fotocòpia compulsada del seu nomenament amb caràcter forçós per al centre de treball i localitat indicats en l'apartat P-2.



En cas que no se seguiren les instruccions especificades en els tres paràgrafs anteriors perdrà, per al present concurs, el dret preferent que li reconeix el citat art. 52.c).

12. El funcionari el lloc de treball del qual li haja sigut adjudicat mitjançant un procés de reassignació forçosa previst en l'article 67 del Reial decret 1.451/2005, de 7 de desembre, podrà participar en els concursos de trasllats, encara quan no haguera transcorregut el termini legalment establit en l'art. 46.1 del mateix Reglament. Al seu torn, tindrà dret preferent per a obtindre un lloc de treball en el seu centre de destinació d'origen, en el primer concurs de llocs genèrics en què s'oferisquen places d'aquest centre.

Per a poder exercir aquest dret haurà d'ajustar-se a les especificacions següents:

Sol·licitar, en els primers llocs d'ordre de preferència de la sol·licitud, aquells llocs de treball pertanyents al centre de destinació per al qual desitja acollir-se a la citada preferència.

Indicar en el model d'instància marcat com V-3, en l'apartat P-2, el centre de treball i localitat per a la qual desitja acollir-se a la preferència.

Aportar fotocòpia compulsada del seu nomenament per reassignació forçosa per al centre de destinació i localitat indicats en l'apartat P-2.



En cas que no se seguiren les instruccions especificades en els tres paràgrafs anteriors perdrà, per al present concurs, el dret preferent que li reconeix el citat art. 67.

13. Els funcionaris que estiguen exercint un lloc singularitzat per concurs específic o per lliure designació podran participar en el present concurs, sempre que hagen exercit el citat lloc almenys durant un any, comptat des de la data de la presa de possessió (article 54 o 62 del Reial decret 1.451/2005, de 7 de desembre).

14. En resultar irrenunciables les destinacions obtingudes a instàncies del funcionari, en cas d'obtindre destinació, el reingressat al servei mitjançant concurs de trasllat quedarà, automàticament, en excedència en el cos en el qual es trobava en actiu. No obstant això, aquells funcionaris que hagueren obtingut un lloc de treball per concurs específic podran renunciar a aquest, si abans de la finalització del termini de presa de possessió, hagueren obtingut una destinació definitiva en el present concurs, quedant obligat l'interessat a comunicar-ho a l'òrgan convocant. D'incomplir aquest deure de comunicació, el funcionari haurà de prendre'n possessió en la primera de les destinacions adjudicades, segons el que s'estableix en l'art. 53 del RD 1.451/2005, de 7 de desembre.

Si el concurs específic es resol amb anterioritat a la resolució definitiva del concurs ordinari, preveient-se també el transcurs del termini possessori d'aquell, el funcionari afectat haurà de prendre possessió de la destinació obtinguda en el concurs específic, no tenint ja opció per al concurs ordinari. Si el concurs específic es resol amb posterioritat al concurs ordinari, havent transcorregut el seu termini possessori, perdrà l'opció per al concurs específic.



Tercera. Barems

La valoració de mèrits per a l'adjudicació dels llocs de treball es farà d'acord amb el barem establit per a valorar l'antiguitat (art. 48.1.a del RD 1.451/2005, de 7 de desembre), i el coneixement de la llengua oficial pròpia de les comunitats autònomes, segons el que s'estableix en l'apartat b del mateix article.

1. Antiguitat. Pels serveis efectius prestats com a funcionari de carrera en el cos o escala per al qual participa, s'atorgarà dos punts per cada any complet de serveis, computant-se proporcionalment els períodes inferiors (0,00555556 per dia). A l'efecte, els mesos es consideraran de trenta dies i fins a un màxim de 60 punts.

2. Coneixement oral i escrit de la llengua oficial pròpia de les comunitats autònomes. En les places situades en les comunitats autònomes que tinguen llengua oficial pròpia, el seu coneixement oral i escrit, degudament acreditat per mitjà de certificació oficial de la comunitat autònoma, o homologació del títol aportat i del nivell al qual corresponga el títol, suposa el reconeixement a aquests sols efectes de fins a dotze punts, segons el nivell de coneixements acreditat en els termes següents:



1. Certificat de grau elemental (B1): quatre punts.

2. Certificat de grau mitjà (C1): huit punts.

3. Certificat de grau superior (C2): dotze punts.

Els documents que s'aporten, acreditatius d'aquests coneixements d'idioma, hauran de ser fotocòpies compulsades, no valorant-se els que no complisquen aquest requisit.

L'aportació de documents acreditatius del coneixement d'idioma es realitzarà en els casos previstos en el punt 2.6 del Manual de l'Assistent d'Inscripció.

Els mèrits es valoraran a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds. Aquests certificats no seran acumulatius, per la qual cosa, en cas que el concursant posseïsca títols de diversos nivells, només se'n valorarà el superior.



Quarta. Models i terminis de presentació de sol·licituds

El model de la sol·licitud d'inscripció és l'annex II que apareix publicat en aquesta resolució, el qual no té validesa per a la seua presentació, excepte com a dada informativa dels apartats que conté, ja que es confeccionarà i presentarà exclusivament pels mitjans indicats en el punt 7 de la present base.

1. Annex II. Requadre V-1: Els funcionaris destinats definitivament en llocs de Treball dels cossos i escales de gestió, tramitació i auxili, així com els qui es troben en situació de serveis especials i excedents per cura de familiars que tinguen reservat el seu lloc de treball, radicats en el territori nacional, sense competències transferides, emplenaran la seua sol·licitud assenyalant el requadre V-1 de l'annex II, emplenant tots els apartats que se li exigisquen, presentant-la en el termini comprés entre el 19 de juliol i el 9 d'agost de 2019, tots dos inclusivament, segons el mecanisme indicat en el punt 7 de la present base.



2. Annex II. Requadre V-2: Els funcionaris destinats en llocs de treball d'altres cossos i escales de l'administració de justícia o d'altres administracions, que es troben en excedència de l'art. 506.d) de la Llei orgànica 19/2003, de 23 de desembre, que modifica la Llei orgànica 6/1985, d'1 de juliol, Del poder judicial, en els cossos i escales de gestió, tramitació o auxili, que desitgen sol·licitar places oferides en el present concurs, emplenaran la seua sol·licitud, assenyalant el requadre V-2 de l'annex II, emplenant tots els apartats que se li exigisquen, presentant-la en el termini de 9 dies hàbils següents a la publicació de la present convocatòria en el Boletín Oficial del Estado, segons el mecanisme indicat en el punt 7 de la present base.

3. Annex II. Requadre V-3: Els sol·licitants que es troben en qualsevol de les següents situacions:

– Els excedents voluntaris per agrupació familiar o per interés particular.

– Els adscrits provisionals per haver reingressat des de la situació de suspensió definitiva.

– Els adscrits provisionals per haver reingressat en haver estat rehabilitats.

– Els participants amb adscripció provisional per haver reingressat al servei actiu que no tinguen reserva de lloc de treball.

– Els adscrits provisionals per cessament o renúncia d'un lloc obtingut per lliure designació, o per haver renunciat a un lloc obtingut per concurs específic.

– Els adscrits provisionals per haver reingressat en haver cessat com a lletrats substituts.

– Els incursos en reordenació d'efectius de l'art. 52.c) del RD 249/96, de 16 de febrer, o en reassignació forçosa de l'art. 67 del RD 1.451/2005, de 7-12.

Emplenaran la seua sol·licitud, assenyalant el requadre V-3 de l'annex II, emplenant tots els apartats que se li exigisquen, presentant-la en el termini de 9 dies hàbils següents a la publicació de la present convocatòria en el Boletín Oficial del Estado, segons el mecanisme indicat en el punt 7 de la present base.

4. Els excedents voluntaris per interès particular acompanyaran a la seua sol·licitud, declaració de no haver estat separats de qualsevol de les Administracions Públiques.

Els excedents voluntaris per prestació de serveis en el sector públic segons l'art. 506.d) de la Llei orgànica del poder judicial, hauran d'acompanyar a la seua sol·licitud de participació en el concurs, una declaració de no trobar-se en situació de suspensió ferma de funcions.

5. La sol·licitud per a prendre part en aquest concurs serà única per a cada funcionari participant, encara que se sol·liciten places radicades en el territori de Les comunitats autònomes amb competències transferides que, per tant, figuren en les convocatòries que, simultàniament a aquesta, es realitzen pels governs autònoms i es publiquen, així mateix, en els butlletins oficials de les comunitats autònomes respectives.

De la mateixa manera, mitjançant una única instància, hauran d'optar per participar des del cos en què el funcionari es trobe en actiu, o reingressar al servei actiu en un altre cos del qual formen part com a excedents. En cas de presentar dues instàncies sol·licitant destinacions en dos Cossos/Escales diferents, seran anul·lades les dues sol·licituds, quedant, per tant, el funcionari exclòs de la participació en el concurs.



6. Si algú desitja rectificar una instància ja presentada, podrà emplenar i presentar una nova sol·licitud, per al mateix Cos/Escala en el qual participava, abans de la finalització del termini de presentació d'instàncies, la qual anul·larà automàticament l'entregada anteriorment.

Una vegada finalitzat el termini de presentació d'instàncies, podrà renunciar a la participació en el concurs abans de la finalització del termini d'al·legacions a la resolució provisional, segons s'indica en la base primera, punt 7.





7. Mecanisme de confecció i presentació de les sol·licituds

A) Confecció de les sol·licituds.

Totes les sol·licituds dels models V1, V2 i V3 es confeccionaran de forma telemàtica a través de l'assistent d'inscripció.

Tots els funcionaris que participen en el present concurs de trasllats entre funcionaris dels cossos de gestió, tramitació i auxili, a nivell nacional, hauran d'emplenar la sol·licitud per mitjans telemàtics entrant en la pàgina web del Ministeri de Justícia, en l'adreça següent:



www.mjusticia.gob.es/ciudadanos/empleo públic/ Concursos de trasllats/concurs de trasllats ordinari gestió, tramitació i auxili 2019.



Una vegada que hagen entrat en aquesta pàgina, premeran en l'enllaç que apareix en la mateixa amb el nom G.T.A. Concurs de trasllat, i el sistema els guiarà en la confecció de la sol·licitud, seguint les instruccions que se'ls anirà indicant. També poden consultar el Manual de L'assistent d'inscripció web publicat en aquesta pàgina i, si tenen cap dubte, poden cridar al telèfon d'atenció a l'usuari: 913904605.



Amb això s'aconseguirà l'objectiu d'evitar errors en la transcripció dels codis, ja que les dades gravades pel concursant quedaran automàticament emmagatzemades en el sistema informàtic.

Els concursants hauran de presentar el model d'instància en l'imprés definitiu generat per l'assistent d'inscripció telemàtic, no l'esborrany subjecte a canvis, ja que aquest no tindria validesa.

La presentació de la instància es realitzarà segons l'apartat B del present punt.

Si algun dels sol·licitants volgués modificar una sol·licitud ja confirmada, dins del termini de presentació de sol·licituds, podrà tornar a generar i confirmar una nova sol·licitud a través de l'assistent, havent de presentar-la segons l'apartat B del present punt al·ludit.

Seran rebutjades aquelles sol·licituds que no s'hagen confeccionat telemàticament amb aquest assistent d'inscripció.



B) Presentació de les sol·licituds.

El present sistema de presentació es basa en els articles 10.1, 10.2.c) i 36.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. A més, s'acararà que les dades de la instància escanejada coincidisquen amb les dades gravades telemàticament per mitjà de l'assistent d'inscripció, de manera que coincidisquen totes dues. Si no es presenta la instància, encara havent gravat les peticions en l'assistent correctament, es considerarà que no desitja participar en el concurs.

B.1) En relació amb tots els concursants d'àmbit nacional amb model d'instància V1, V2 o V3 (excepte els que presenten model d'instància V1 en situació d'excedència per cura de familiars o serveis especials; o model d'instància V3 en situació d'excedència voluntària per interès particular i excedència voluntària per agrupació familiar; o que no puguen usar el seu correu electrònic corporatiu personal per circumstàncies justificades), presentaran les sol·licituds d'acord amb les instruccions següents:

Aquest apartat és relatiu als concursants que hagen confeccionat la instància amb els models V1, V2 i V3, amb les excepcions indicades, els quals, una vegada confeccionat l'imprès definitiu generat per l'assistent d'inscripció, hauran d'imprimir-lo i signar-lo manualment.



Una vegada signada, acompanyaran a aquesta instància la documentació que siga necessària, segons les bases de la convocatòria.

La instància i la documentació, si escau, seran escanejades pel funcionari concursant en un únic fitxer (totes les pàgines en un sol fitxer, no un fitxer per pàgina) al qual titularan amb el nom corresponent als seus cognoms, nom, NIF i model d'instància (V1, V2 o V3), en lletres majúscules (exemple: AP1_AP2_nom_NIF_model d'instància).



Enviaran aquest fitxer, únicament a través del seu correu electrònic corporatiu personal (no a través del seu correu electrònic privat), a l'adreça següent: concursos.admonjusticia@mjusticia.es

En l'encapçalament de la pàgina d'enviament del correu electrònic, en l'apartat Assumpte hauran d'especificar: «sol·licitud concurs 2019».

En el text del missatge hauran d'indicar la següent informació, i en l'ordre en què s'indica:

Cognoms:

Nom:

NIF:

Model d'instància:

Cos per al qual participa:

Concurs: ordinari, gestió, tramitació i auxili 2019.

En l'apartat Model d'instància indicaran V1, V2 o V3.

En l'apartat Cos per al qual participa indicaran gestió, tramitació o auxili.

Es prendrà com la data i hora d'entrada la marcada en l'encapçalament del missatge rebut i, en cas d'enviar successives instàncies, es considerarà vàlida la sol·licitud que tinga la data d'entrada dins del termini amb data posterior, quedant anul·lada, per tant, la sol·licitud que tinga la data d'entrada anterior.

B.2) Concursants d'àmbit nacional que presenten model d'instància V1 en situació d'excedència per cura de familiars o serveis especials; o model d'instància V3 en situació d'excedència voluntària per interés particular i excedència voluntària per agrupació familiar, o aquells que, per circumstàncies justificades, no puguen fer ús del correu electrònic corporatiu personal de l'òrgan judicial en el qual estiguen destinats.



El present apartat es refereix als funcionaris concursants següents:



I. Els sol·licitants del Model V1 que es troben en qualsevol de les següents situacions:

– Excedència per cura de familiars.

– Serveis especials.

II. Els sol·licitants del Model V3 que es troben en qualsevol de les situacions següents:

– Els excedents voluntaris per agrupació familiar o per interès particular.

– Els excedents voluntaris per interès particular.

III. Els sol·licitants que confeccionen models V1, V2 o V3, i que no puguen presentar la instància a través del correu electrònic corporatiu personal, segons l'apartat B anterior, per circumstàncies justificades (vacances, permisos, llicències o impossibilitat del seu ús per motius aliens a l'interessat).

En relació amb aquests concursants, una vegada confeccionat l'imprés definitiu generat per l'assistent d'inscripció, hauran d'imprimir-lo i signar-lo manualment.

Una vegada signada, acompanyaran a aquesta instància la documentació que siga necessària, segons les bases de la convocatòria.

Presentaran la seua sol·licitud en el Registre General del Ministeri de Justícia (carrer Bolsa, 8. 28012 Madrid), dirigida a l'adreça següent:

Ministeri de Justícia – Subdirecció General de mitjans personals al servei de l'Administració. de Justícia – Secció Concursos – c/ San Bernardo, 21, 28015 Madrid.

Aquestes sol·licituds podran remetre's també segons el que es preveu en l'art. 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. A efectes informatius, s'indica que existeix una relació d'oficines de registre de l'Administració General de l'Estat actualitzada, en la pàgina www.administracion.gob.es/encuentra la teua oficina/Oficines de Registre, la qual poden consultar a l'efecte de la presentació de la instància de participació en el concurs.

Les que es presenten en les oficines de correus s'enviaran en qualsevol de les dues modalitats següents:

a) Per correu ordinari, en aquest cas haurà de tindre entrada en el Registre General del Ministeri de Justícia, Gerències Territorials o Departaments de Justícia de les Comunitats Autònomes amb competències transferides corresponents, abans de la data de finalització del termini de presentació d'instàncies.

b) Per correu certificat, en aquest supòsit es presentaran en les oficines de correus en sobre obert per a ser datades i segellades pel funcionari de correus, abans de ser remeses. Els participants en el concurs hauran d'enviar la instància que continga el segell de l'oficina de correus, sense que puga admetre's, passat el termini de presentació d'instàncies, aquella que no complisca aquest requisit, encara que posteriorment es poguera acreditar tal extrem.



C) Renúncies.

Segons el que s'estableix en la base primera, punt 7 de la present convocatòria, aquells concursants que desitgen renunciar a la participació en concurs comunicaran aquesta circumstància, dins del període establit en aquesta base, si es troba en els casos de l'apartat B.1 anterior, a través del correu electrònic concursos.admonjusticia@mjusticia.es, indicant en l'apartat Assumpte: renúncia, i en el text del missatge les mateixes dades que les indicades en aquest apartat, havent de remetre el model que s'adjunta en la present Resolució com a annex IV, exposant els motius, i actuant per al seu enviament de la mateixa manera i amb el mateix format que en l'apartat B.1, és a dir, imprimir-lo i signar-lo, escanejar l'annex IV i documentació, si escau, en un únic fitxer amb el títol dels seus cognoms, nom, NIF i model d'instància, i enviar-lo al correu electrònic adés anteriorment, adjuntant el fitxer; o bé, si es troba en els casos de l'apartat B.2, s'actuarà per al seu enviament, d'acord amb el que s'hi indica, o mitjançant fax, dirigit a l'atenció de Concursos-Despatx 220, als números 913902394 / 913904304 / 913904250 / 913902076.



Cinquena. Peticions condicionades

En cas d'estar interessats en les vacants que s'anuncien per a un mateix municipi, partit judicial o província, dos funcionaris del mateix o diferent Cos/Escala, podran condicionar la seua petició al fet que tots dos obtinguen destinació en el mateix municipi, partit judicial o província, entenent-se en cas contrari desistides les peticions condicionades efectuades per tots dos. Els funcionaris que s'acullen a aquesta petició condicionada, hauran de concretar-ho en la seua instància en l'apartat C, especificant el nom i cognoms i NIF de la persona amb qui condiciona, i acompanyar fotocòpia de la sol·licitud de l'altre funcionari. Si algun dels concursants no ho indicara en l'apartat C, quedaran anul·lades totes dues instàncies.

Pel fet d'emplenar l'apartat C de la instància, s'entén que s'acullen a la petició condicionada prevista en l'article 48.2 del Reglament d'Ingrés i Provisió de Llocs de treball en tots els números d'ordre sol·licitats.



Sisena. Tramitació

Pel Ministeri de Justícia s'efectuarà la baremació en funció a les bases de dades d'antiguitat i idioma que hi ha en aquestes dependències, i a les dades que figuren en les sol·licituds, podent sol·licitar informació complementària a les comunitats autònomes amb competències transferides, si fora necessari.



Setena. Adjudicacions

1. L'ordre de prioritat per a l'adjudicació dels llocs de treball vindrà donat per la puntuació total obtinguda segons els barems establits en la base tercera d'aquesta convocatòria.

2. En cas d'empat en la puntuació total, inclòs l'idioma, s'acudirà per a dirimir-lo a la major antiguitat en el cos de què es tracte i, si persistix l'empat, al número d'ordre obtingut en el procés selectiu d'accés a aquest cos.



Huitena. Resolució provisional

1. La present convocatòria es resoldrà provisionalment de forma coordinada amb els òrgans competents de les comunitats autònomes amb competències transferides, de manera que es publiquen simultàniament en el Boletín Oficial del Estado, en les pàgines web del Ministeri de Justícia i en les pàgines de les comunitats autònomes esmentades.



2. La resolució provisional posarà a la disposició dels interessats en la pàgina web del Ministeri de Justícia www.mjusticia.gob.es i en les de les comunitats autònomes amb competències transferides, els annexos III de tots els participants, la relació d'exclosos amb les causes d'exclusió i la relació en ordre alfabètic de les adjudicacions.



L'annex III és la sol·licitud del concursant, amb expressió de les seues dades personals, de la seua situació administrativa, i el número d'ordre i la denominació de les destinacions gravades en l'Assistent d'inscripció, amb la preferència desitjada per l'interessat, tot constant-hi, a més, la informació relativa al barem dels mèrits, la destinació provisionalment adjudicada, si escau, i els números d'ordre rebutjats i la seua causa.

3. Contra la resolució provisional, l'annex III i la relació d'exclosos, caldrà formular al·legacions des de la data que s'hi indique, i durant el termini que igualment s'establisca, per a això hauran d'aportar en aquest termini la prova documental oportuna d'acord amb el que s'estableix en l'article 73 de la Llei del procediment administratiu comú de les administracions públiques, si es troba en els casos de l'Apartat B.1 anterior, a través del correu electrònic concursos.admonjusticia@mjusticia.es, indicant en l'apartat Assumpte: al·legacions, i en el text del missatge les mateixes dades que les indicades en aquest apartat, havent de remetre el model que s'adjunta en la present resolució com a annex IV, exposant els motius, i actuant per al seu enviament de la mateixa manera i amb el mateix format que en l'apartat B.1, és a dir, imprimir-lo i signar-lo, escanejar l'annex IV i documentació, si escau, en un únic fitxer amb el títol dels seus cognoms, nom, NIF i model d'instància, i enviar-lo al correu electrònic adés indicat, tot adjuntant el fitxer; o bé, si es troba en els casos de l'Apartat B.2, s'actuarà per al seu enviament, d'acord amb el que indica aquest, o mitjançant fax, dirigit a l'atenció de «Concursos-Despatx 220», als números 913902394 / 913904304 / 913904250 / 913902076.



En cas de no reclamar-se en el termini establit, s'entendrà que mostra la seua conformitat i acceptació de les dades contingudes, de la seua baremació i la destinació provisionalment adjudicada.

Aquestes al·legacions seran comprovades, es resoldrà el que escaiga en dret, i el resultat serà reflectit en la resolució definitiva del concurs, per la qual cosa no serà notificat personalment als interessats.

En tractar-se d'un concurs a resultes, les destinacions provisionalment adjudicades poden patir modificacions en la resolució definitiva, com a conseqüència de les correccions que hagueren pogut produir-se en la gestió de les instàncies. En qualsevol cas, les destinacions assignades provisionalment no suposen expectativa de dret respecte a la resolució definitiva del concurs



Novena. Resolució definitiva i termini possessori

1. Una vegada resoltes les al·legacions, la present convocatòria es resoldrà definitivament, de forma coordinada amb els òrgans competents de les Comunitats autònomes amb competències transferides.

2. Les resolucions del concurs podran separar-se per cossos, a fi que els cessaments dels funcionaris concursants puguen ser escalonats en el temps, si l'administració considera que la seua acumulació en una mateixa data poguera ser perjudicial per al servei públic.

3. Si no s'aconseguira la simultaneïtat de publicació de la resolució amb els butlletins oficials de les comunitats autònomes, els terminis es computaran des de l'endemà de la publicació en el Boletín Oficial del Estado.

4. El termini de presa de possessió serà de tres dies hàbils, si no implica canvi de localitat del funcionari; huit dies hàbils, si implica canvi de localitat dins de la comunitat autònoma; i vint dies hàbils, si implica canvi de comunitat autònoma, amb excepció de la Comunitat Autònoma de Canàries, Comunitat Autònoma de les Illes Balears, ciutat de Ceuta i ciutat de Melilla, en què serà d'un mes, tant si el lloc de treball a les illes o a les ciutats és el d'origen com si és el de destinació.



Aquest termini de presa de possessió començarà a comptar-se a partir de l'endemà del cessament, que haurà d'efectuar-se en les dates que s'indiquen en la resolució definitiva del concurs.

5. El còmput dels terminis possessoris s'iniciarà quan finalitzen les vacances, els permisos o llicències que es troben gaudint els funcionaris, llevat que, per circumstàncies excepcionals degudament motivades, se'n suspenga o revoque el gaudi.



Deu. Caràcter de les destinacions adjudicades

1. Els trasllats que es deriven de la resolució del present concurs tindran la consideració de voluntaris als efectes previstos en el Reial decret 462/2002, de 24 de maig, sobre indemnitzacions per raó del servei.



2. Les destinacions adjudicades en la resolució definitiva seran irrenunciables.



Onze. Limitació per a concursar

Aquells funcionaris que obtinguen destinació definitiva en el present concurs, no podran participar en un altre concurs de trasllats per al mateix cos o escala, fins que no transcórreguen els terminis establits en l'article 529.3 de la Llei orgànica 19/2003, de 23 de desembre, que modifica la Llei orgànica 6/1985, d'1 de juliol, del poder judicial, i article 46.1 del Reial decret 1.451/2005, de 7 de desembre.



Dotze. Recursos

Contra la present resolució podrà interposar-se recurs potestatiu de reposició davant la Direcció General de Justícia, en el termini d'un mes, segons el que s'estableix en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o recurs contenciós administratiu davant els jutjats contenciosos administratius de València, en el termini de dos mesos, segons el que es disposa en l'art. 9 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa; a comptar des de l'endemà de la publicació en el Boletín Oficial del Estado.





València, 25 de juny de 2019.– La directora general de Justícia: Verónica López Ramón.

Mapa web