Ficha disposicion

Ficha disposicion





Universitat Jaume I. RESOLUCIÓ de 15 de juliol de 2019, del Rectorat, per la qual es convoca concurs públic per a cobrir places de personal laboral docent contractat a temps parcial



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8594 de 18.07.2019
Número identificador:  2019/7249
Referència Base de Dades:  006751/2019
 

  • Anàlisi documental

    Texto
    Texto Texto2
    Origen de disposició: Universitat Jaume I
    Grup temàtic: Ocupació pública
    Descriptors:
      Temàtics: ofertes d'ocupació pública i oposicions, A/A1



RESOLUCIÓ de 15 de juliol de 2019, del Rectorat, per la qual es convoca concurs públic per a cobrir places de personal laboral docent contractat a temps parcial (professorat associat laboral - convocatòria ordinària número 2. Curs acadèmic 2019/20) [2019/7249]

La Universitat Jaume I de Castelló convoca concurs públic per a cobrir places de personal laboral docent contractat de caràcter temporal i a temps parcial per al curs acadèmic 2019/20, que es detallen en l'annex I adjunt, d'acord amb les bases següents.



1. Normes generals

Aquest concurs es regeix pel que disposa la Llei orgànica de modificació de la LOU 4/2007 (a partir d'ara LOMLOU), de 12 d'abril (BOE 13.04.2007), i les disposicions del mateix rang o d'un rang inferior en tot allò que no s'oposen al que es preveu en la llei anterior; pel Decret 174/2002, de 15 d'octubre, de Govern Valencià, sobre règim i retribucions del personal docent i investigador contractat laboral de les universitats públiques valencianes i sobre retribucions addicionals del professorat universitari (DOGV 22.10.2002); els estatuts d'aquesta universitat, la normativa dels concursos de selecció de professorat ajudant, professorat ajudant doctor i professorat associat de la Universitat Jaume I (aprovada en la sessió del Consell de Govern núm. 24 de 24 de maig de 2012, modificat en Consell de Govern núm. 36 de 25.06.2013) i el que es disposa en aquestes bases.





2. Requisits per a accedir a places de professorat associat

2.1. De caràcter general

a) Tindre complits els 16 anys i no superar l'edat màxima de jubilació forçosa.

b) Les persones estrangeres no comunitàries i les que no puguen ser incloses en l'àmbit d'aplicació dels tractats internacionals celebrats per la Unió Europea i ratificats per Espanya, hauran de disposar del permís de residència i de treball abans de la formalització dels corresponents contractes.

c) No patir malaltia ni defecte físic o psíquic que impedisca el desenvolupament de les funcions corresponents a les places convocades.

d) No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni estar inhabilitat per a l'exercici d'ocupacions o càrrecs públics o per a l'accés al cos o escala funcionarial. Les persones aspirants que no tinguen la nacionalitat espanyola hauran d'acreditar igualment no trobar-se inhabilitades o en situació equivalent, ni estar sotmeses a sanció disciplinària o equivalent que impedisca, dins el seu Estat, l'accés a la funció pública.



e) Estar en possessió d'una titulació de llicenciat/da o diplomat amb màster, o de la titulació específica que, si escau, s'indica en els requisits de les places. Els títols acadèmics expedits en altres Estats membres de la Unió Europea han d'estar homologats o, si escau, reconeguts per a l'exercici de l'ocupació de professor o professora d'universitat, d'acord amb l'Ordre ministerial de 23 de gener de 1995 (BOE 28.01.1995). Si la titulació específica exigida com a requisit de les places s'ha obtingut a l'estranger ha d'estar homologada pel Ministeri d'Educació, Cultura i Esport, segons el que disposa el Reial decret 285/2004, de 20 de febrer (BOE 04.03.2004). Reial decret 967/2014, de 21 de novembre, pel qual s'establixen els requisits i el procediment per a l'homologació i declaració d'equivalència a titulació i a nivell acadèmic universitari oficial i per a la convalidació d'estudis estrangers d'educació superior, i el procediment per a determinar la correspondència als nivells del marc espanyol de qualificacions per a l'educació superior dels títols oficials d'arquitecte, enginyer, llicenciat, arquitecte tècnic, enginyer tècnic i diplomat.





f) Serà requisit per a concursar el coneixement, degudament acreditat, de qualsevol de les dues llengües oficials a la Universitat Jaume I. El coneixement de valencià es podrà acreditar mitjançant el certificat de coneixement de nivell C1 de Valencià o equivalent segons la taula d'equivalències de certificats, diplomes, títols i cursos de coneixements aprovada en la sessió número 48, de 26 de juny de 2014, del Consell de Govern de la Universitat Jaume I. El coneixement de castellà es podrà acreditar mitjançant el certificat de coneixement de nivell C1 d'espanyol o equivalent segons la taula d'equivalències de certificats, diplomes, títols i cursos de coneixements aprovada en la sessió número 48, de 26 de juny de 2014, del Consell de Govern de la Universitat Jaume I. A més, s'entendrà que acrediten el coneixement d'espanyol en el nivell C1 aquelles persones que aporten un títol de grau universitari o equivalent de l'Estat espanyol, o de qualsevol Estat on l'espanyol siga llengua oficial. Sense perjudici de la deguda acreditació, quan la comissió de selecció consideren necessari comprovar la competència comunicativa oral i/o escrita de les persones candidates, podrà, amb anterioritat a la publicació de les llistes provisionals de persones admeses i excloses, convocar-les a una entrevista. En aquesta entrevista es podrà obtenir la qualificació d'apte o apta o no apte o no apta, i aquesta última qualificació serà causa d'exclusió del concurs sense possibilitat d'esmena.



g) Haver abonat les taxes establides en aquesta convocatòria o acreditar l'exempció o bonificació del pagament, dins del període de presentació de sol·licituds.

h) Si s'han prestat serveis a la Universitat Jaume I com a professorat associat (*) en els tres cursos anteriors al curs corresponent a la data de la convocatòria, haver obtingut una valoració com a mínim d'apte/acceptable en la seua activitat docent en dos d'aquests cursos. Si l'aspirant disposa d'avaluació de la seua activitat docent a la Universitat Jaume I en menys de tres cursos dins del període indicat, haurà d'haver obtingut una valoració com a mínim d'apte/acceptable en tots ells. Si s'han prestat serveis a la Universitat Jaume I com a professorat associat en més de tres cursos, l'aspirant no ha de tindre un resultat d'insuficient en l'avaluació de l'activitat docent en tres o més cursos acadèmics.



(*) Serà necessari adjuntar certificat d'avaluació docent expedit per l'OPAQ https://www.uji.es/serveis/opaq/base/gestio-qualitat/aval-doc/certificats/

i) Acreditar estar exercint fora de l'àmbit acadèmic universitari, com a especialista de reconeguda competència, relacionat amb el perfil de la plaça, una activitat remunerada laboral, professional o en l'administració pública, per a la qual capacita el títol acadèmic que posseeix la persona interessada.

Aquesta activitat s'ha d'acreditar amb la documentació següent (en tots els casos, només s'admetrà l'informe expedit com a màxim, en el mes anterior a la convocatòria):

– Professional que treballa per compte propi: informe de vida laboral expedit per la Tresoreria General de la Seguretat Social (Règim Especial de Treballadors Autònoms), certificat de situació en el cens d'Activitats Econòmiques de la AEAT, còpia del pagament de l'IAE i les declaracions trimestrals dels pagaments a compte de l'IVA o IRPF.



– Professional que treballa per compte aliè: informe de vida laboral actualitzat expedit per la Tresoreria General de la Seguretat Social.

– Empleats i empleades públics (personal funcionari o laboral): certificat de serveis prestats expedit per les unitats de personal corresponents.

No es pot contractar com a professorat associat el personal docent i investigador funcionari o contractat laboral fix a temps complet en actiu siga quina siga la universitat on presten els seus serveis.

2.2. De caràcter específic

2.2.1. Per a presentar-se a les places amb el requisit d'impartir la docència en valencià és necessari acreditar el coneixement de valencià de nivell C1. Les persones interessades han d'acreditar aquest requisit mitjançant el certificat corresponent de coneixements d'acord amb l'annex II (taula d'equivalències aprovada en la sessió núm. 48, de 26 de juny de 2014, del Consell de Govern d'aquesta universitat).



Per a presentar-se a les places amb el requisit específic de coneixement d'una determinada llengua és necessari acreditar el seu coneixement mitjançant el certificat corresponent de coneixements d'acord amb l'annex II (taula d'equivalències aprovada en la sessió núm. 48, de 26 de juny de 2014, del Consell de Govern d'aquesta universitat).



https://www.uji.es/serveis/slt/base/adf/arxiugral/arxiuacreditacio/ModelsdeprovesGuiesTaules/taulesequiv/

2.2.2. Caldrà estar en possessió de la titulació específica que s'indica com a requisit en la descripció de les places que s'efectua en l'annex I. Les titulacions universitàries estrangeres hauran d'estar degudament homologades o, si escau, disposar de la resolució d'equivalència corresponent. (Vore 2.1.e)

2.2.3. El requisit d'estar exercint activitat professional fora de l'àmbit universitari ha d'acreditar-se tant en el moment de la firma del contracte com durant la vigència d'aquest.

2.2.4. El compliment dels requisits generals i específics estan referits a la data de la finalització del termini de presentació d'instàncies.



3. Termini i forma de presentació de les sol·licituds

Només s'acceptarà com a CV, el model de sol·licitud-currículum oficial que s'assenyala a la convocatòria. https://www.uji.es/serveis/rrhh/base/pdi/impresos/#solicituds

La documentació ha de ser inclosa amb el mateix ordre de la sol·licitud, es deurà enumerar els documents a la sol·licitud i afegir els documents justificatius dins dels mòduls creats a tal efecte per a la presentació telemàtica,

La documentació que no es presente al mòdul corresponent, no serà tinguda en compte per a la valoració dels mèrits.

3.1. Termini de presentació: 10 dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el DOGV, excloent del còmput els dissabtes, diumenges i els declarats festius. Resolució d'1 de febrer de 2019 (DOGV 8474, 29.01.2019), del Rectorat, per la qual es declaren els dies inhàbils per a l'any 2019 a l'efecte del còmput de terminis en els procediments de gestió pròpia.

3.2. S'ha d'utilitzar el model de sol·licitud-currículum i que es podrà trobar en la següent adreça: Professorat associat: https://www.uji.es/serveis/rrhh/base/pdi/impresos/#solicituds

3.3. Les sol·licituds-currículum complimentades junt amb els requisits i els documents acreditatius dels mèrits al·legats s'han de presentar per alguna de les formes següents:

I. Sol·licitud telemàtica

Per a presentar la sol·licitud per via electrònica és necessari posseir un certificat digital de firma electrònica, DNI electrònic o el sistema d'identificació CLAVE. La sol·licitud es formalitzarà en línia a través del procediment telemàtic – Tauler d'Anuncis Oficials – https://www.uji.es/seu/info-adm/tao/ Convocatòries PDI

II. Sol·licitud presencial

Excepcionalment, només quan no siga possible presentar la sol·licitud-currículum de forma telemàtica, podrà presentar-se de manera presencial.

La presentació de sol·licituds en la modalitat presencial es pot efectuar en el Registre General de la Universitat Jaume I, INFOCAMPUS locals 14 i 15 Àgora, av. Vicent Sos Bainat s/n. 12071, http://www.uji.es/serveis/registre/ (adreça per a consultes d'horari d'atenció al públic), o per qualsevol de les formes establides en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Les sol·licituds-currículum que es presenten a través de les oficines de correus hauran de complir el procediment establit en l'article 205.3 del Reglament dels serveis de Correus: es presentaran en sobre obert perquè el personal de correus puga estampar-hi el segell de dates abans de la seua certificació i dirigir-se al Servei de Recursos Humans, Edifici del Rectorat i Serveis Centrals, Campus del Riu Sec, 12071 Castelló. Si no es fa així, es considerarà presentada en la data d'entrada al Registre General d'aquesta universitat.

Les sol·licituds subscrites a l'estranger podran cursar-se, en el termini expressat en la base 3.1, a través de les representacions diplomàtiques o consulars espanyoles corresponents, els quals les remetran a continuació a l'organisme competent.

3.4. En qualsevol cas de presentació, juntament amb la sol·licitud-currículum cal presentar la següent documentació:

– Fotocòpia del document nacional d'identitat o, les persones estrangeres, el document que acredita la identitat i data de naixement, en vigor.

– Fotocòpia del títol acadèmic o resguard d'haver abonat els drets d'expedició. En el cas de títols estrangers, caldrà adjuntar la credencial corresponent d'homologació amb els títols de caràcter oficial de l'Estat espanyol o amb els reconeguts per les autoritats espanyoles segons la normativa vigent en aquesta matèria.

– Fotocòpia de la documentació acreditativa dels requisits exigits en la convocatòria.

– Fotocòpia de la documentació de tots els mèrits al·legats.

– Si s'han prestat serveis amb docència a la Universitat Jaume I, còpia del certificat d'avaluació de l'activitat docent

– Justificant del pagament de la taxa.

3.5. Les persones que opten a més d'un codi de concurs han de presentar una sol·licitud-currículum independent per cadascun d'ells, acompanyada en cada cas de la documentació complementària requerida i abonar la taxa establida per a la participació en cada concurs. En el cas de convocatòria conjunta de places, s'especificaran en una instància totes les places a què es refereix la convocatòria, acompanyada d'una única documentació complementària i un pagament únic de taxes. Es considera que la convocatòria de places és conjunta quan en l'annex I, el dígit referent al «nombre de places» és superior a 1 dins del mateix codi de concurs.

3.6. La Universitat pot requerir en qualsevol moment els originals dels documents presentats, si així ho considera necessari.

3.7. Els mèrits al·legats en la sol·licitud-currículum que no es justifiquen documentalment no es tindran en compte en la resolució del concurs.

3.8. Els documents acreditatius dels requisits presentats en un idioma diferent dels oficials de la Universitat Jaume I s'han de presentar acompanyats de la traducció jurada a qualsevol dels idiomes oficials de l'UJI.



4. Drets d'examen i forma de pagament

4.1. La taxa per a ser admès al procediment de selecció es de 27,07 euros per a les sol·licituds-currículum presentades de manera presencial.



4.2. Forma de pagament per a les sol·licituds presentades de forma presencial mitjançant:

• Si la sol·licitud es presenta de forma presencial el pagament de la taxa s'efectuarà amb ingrés en el compte corrent de la Universitat Jaume I (ES36 Banco Santander, entitat 0049, sucursal 4898, DC 95, núm. de compte 2816129170). Al justificant, que s'ha d'adjuntar a la sol·licitud, ha de constar a més del nom i els cognoms, el número del document nacional d'identitat i el número de la plaça.

• Fent el pagament mitjançant targeta de crèdit/dèbit en el mateix Registre General de la Universitat Jaume I.

4.3. Forma de pagament per a les sol·licituds presentades de forma telemàtica

En el cas que la presentació de la sol·licitud-currículum es realitze per mitjans telemàtics s'aplicarà de forma automàtica una bonificació del 10 % sobre el preu de la taxa a aquestes proves, així la taxa a abonar per la presentació telemàtica es de 24,36 euros, que serà acumulable, si és el cas, amb la bonificació per família nombrosa de categoria general o d'una família monoparental de categoria general.

Només es realitzarà el pagament electrònic si la sol·licitud s'ha presentat telemàticament.

Si la persona interessada no té dret a la bonificació prevista en l'apartat 5.1, el pagament de la taxa es realitzarà mitjançant targeta de crèdit o dèbit, a través de l'enllaç dins del concurs a que es presenta sol·licitud amb import: 24,36 €

En el cas que sí que es tinga dret a la bonificació prevista en l'apartat 5.1, el pagament de la taxa es realitzarà mitjançant targeta de crèdit o dèbit, a través de l'enllaç dins del concurs a que es presenta sol·licitud amb import: 12,18 €

4.4. En cap cas el pagament de les taxes suposa la substitució del tràmit de presentació davant de l'administració pública dins del termini establit i en la forma escaient.

La falta d'abonament de les taxes establides durant el termini de presentació de sol·licituds es considera incompliment no esmenable que provocarà la no admissió en el concurs.

L'exclusió per no complir algun dels requisits de la convocatòria no comporta el dret de devolució de taxes.







5. Bonificacions i exempcions

5.1. Bonificacions: Les persones aspirants que siguen membres d'una família nombrosa de categoria general o d'una família monoparental de categoria general gaudiran d'una bonificació del 50 % de la quota íntegra.

5.2. Exempcions

Estan exempts del pagament de la taxa:

a) Les persones aspirants que siguen membres d'una família nombrosa de categoria especial o d'una família monoparental de categoria especial.

b) Les persones aspirants que siguen víctimes d'actes de violència sobre la dona que acrediten aquesta condició mitjançant qualsevol dels mitjans de prova previstos en els articles 9.1 i 9.2 de la Llei 7/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat, integral contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.

c) Les persones aspirants amb un grau de discapacitat igual o superior al 33 per cent.

d) Les persones aspirants que estiguen en situació d'exclusió social i aquesta s'acredite per l'òrgan competent en matèria de benestar social de l'ajuntament de residència.

Les persones aspirants esmentades en els paràgrafs anteriors, han de fer constar expressament el motiu de la bonificació o l'exempció en l'apartat corresponent de la sol·licitud i han de presentar les certificacions corresponents que acrediten la seua condició (mitjançant certificat de la Conselleria corresponent o òrgan competent), i les víctimes d'actes de violència sobre la dona mitjançant qualsevol dels mitjans de prova que preveu l'article 9.1 i 9.2 de la Llei 7/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat Valenciana, integral contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.



6. Comissions de selecció

6.1. Les comissions de selecció de professorat estan formades per personal funcionari dels cossos docents universitaris d'aquesta universitat, sempre que siga possible. Si no és possible, també poden formar part de les comissions de selecció professorat contractat doctor i, si escau, col·laborador.

6.2. Aquestes comissions, la composició de les quals s'ha de procurar que siga equilibrada entre dones i homes, les presideix el vicerector o vicerectora amb competències en matèria de professorat, i estan integrades a títol individual i no representatiu, a més, per vocals, preferentment d'aquesta universitat, en la proporció següent:

a) Dos vocals designats pel departament entre professorat de l'àrea de coneixement de la plaça.

b) Un o una vocal designat pel Rectorat entre un màxim de tres proposats pel departament entre professorat de la Universitat Jaume I de l'àrea de coneixement de la plaça o afins.

c) Un o una vocal designat pel Rectorat entre un màxim de tres proposats per l'òrgan de representació sindical competent entre professorat de l'àrea de coneixement de la plaça o afins.

Els membres d'aquestes comissions han de tindre competència tècnica suficient per a valorar els mèrits de les candidatures. Per a cada comissió s'han de nomenar tants membres suplents com titulars.



6.3. En les comissions en què hi haja membres de distints cossos docents i categories de professorat actuarà com a secretari o secretària el que pertany al cos docent o categoria de professorat amb menor categoria i dins d'aquesta, el de menys antiguitat. En aquelles comissions en què tots els membres siguen del mateix cos, actuarà com a secretari o secretària el membre de menor antiguitat dins del cos.



6.4. El nomenament com a membre d'una comissió és irrenunciable, excepte quan hi haja una causa justificada que impedisca actuar com a membre d'aquesta. En aquest cas, l'apreciació de la causa al·legada correspon al Rectorat, qui emetrà una resolució en el termini de cinc dies comptadors des de la recepció de la renúncia. A continuació, s'actuarà, si escau, segons el procediment que s'estableix en l'apartat 6.6.



S'entendrà que concorre una de les causes justificades de renúncia quan un professor o professora haja sigut nomenat per a dues o més comissions i acredite que coincideixen en el temps, totalment o parcialment, les actuacions corresponents al període comprès entre la constitució de les comissions i la qualificació dels concursants. En el cas que el professorat afectat al·legue aquesta causa, aquest romandrà en la comissió que s'havia constituït en primer lloc i, si no és possible utilitzar aquest criteri de prioritat, quedarà a la seua decisió lliure l'exercici de l'elecció i les renúncies pertinents.

6.5. Els membres de les comissions hauran d'abstenir-se de participar quan coincidisca en ells alguna circumstància de les previstes en els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

El president o presidenta podrà sol·licitar als membres de la comissió una declaració expressa de no trobar-se en cap de les circumstàncies previstes en els articles esmentats.

6.6. En els casos d'abstenció, de recusació o de causa justificada que impedisquen l'actuació dels membres de la comissió titular, aquests s'han de substituir pels membres suplents respectius. En el cas excepcional que també el membre suplent complirà algun dels supòsits d'impediment citats anteriorment, la Universitat nomenarà un nou membre suplent.

6.7. Les comissions resoldran tots els dubtes que puguen sorgir de l'aplicació d'aquestes normes, així com els que puguen produir-se dels casos no previstos. El procediment d'actuació de les comissions s'ajustarà en tot moment al que estableix la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

La comissió podrà declarar desert el concurs o establir un mínim de puntuació per a poder ser seleccionat.



7. Barems

7.1. El barem genèric aplicable en aquesta convocatòria figura en l'annex II.

Prenent com a referència els criteris generals d'avaluació de l'annex II, els departaments han desenvolupat barems específics per a cada una de les seues àrees de coneixement per tal d'adequar-los a les seues necessitats concretes. A l'adreça següent: https://www.uji.es/serveis/rrhh/base/pdi/barems/especifics/ es publiquen els barems específics aprovats i d'aplicació als concursos d'aquesta convocatòria.

7.2. Els barems han de determinar la classificació dels diversos mèrits particulars en apartats generals, que no podran superar la puntuació màxima establida en els criteris generals d'avaluació. Els mèrits no especificats explícitament en el barem únicament es podran valorar en l'apartat «altres mèrits».



8. Procediment de selecció de les places a concurs

8.1. Llistes provisional i definitiva de persones admeses i excloses

8.1.1. Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, el Servei de Recursos Humans publicarà al tauler d'anuncis oficials de la Universitat http://www.uji.es/seu/info-adm/tao/ la resolució provisional de persones admeses i excloses per cadascuna de les places convocades, així com els membres de la comissió de selecció i es concedirà un termini de 10 dies hàbils per a presentar reclamacions, esmenar les causes d'exclusió, recusar algun membre de la comissió. El mateix termini servirà per a aportar la justificació documental dels mèrits al·legats i numerats en la instància-currículum que no hagen estat acreditats dins del termini de presentació de sol·licituds. La falta d'acreditació en aquest tràmit comportarà la no valoració del mèrit. Aquest termini no permet en cap cas adduir i documentar mèrits que no hagen estat esmentats i numerats en la instància-currículum. Per a admetre documentació en aquest termini, els candidats hauran de fer constar a la instància-currículum, que dit document al·legat ha sigut sol·licitat dins del termini i està pendent de rebre.

8.1.2. Finalitzat aquest termini, i revisades les al·legacions presentades, el Servei de Recursos Humans publicarà al tauler d'anuncis oficials de la Universitat http://www.uji.es/seu/info-adm/tao/ la resolució definitiva de persones admeses i excloses.



9. Valoració dels mèrits

9.1. El procés de selecció consisteix en la valoració dels mèrits al·legats i acreditats de les persones aspirants, i consistirà en l'aplicació dels barems.

9.2. Només es valoraran, d'acord amb el barem, els mèrits al·legats i acreditats de les persones concursants. La concurrència dels dits mèrits haurà d'estar referida a la data de finalització del termini de presentació d'instàncies.

9.3. Les comissions de selecció poden acordar de forma justificada avaluar les candidatures amb millor puntuació mitjançant una entrevista personal. En l'acord de celebració de l'entrevista s'ha de fer públic el seu contingut. La puntuació màxima d'aquesta entrevista és de 20 punts, que s'han de sumar a la resta dels mèrits.



10. Resolució del concurs

10.1. La comissió de selecció emetrà l'acta de proposta de contractació i la dirigirà al Rectorat o vicerectorat en qui delegue. A l'acta s'ha d'adjuntar la puntuació final i desglossada en cada apartat general de cadascuna de les persones valorades, segons els barems aplicats. L'aplicació dels coeficients correctors previstos en els barems ha

d'estar explícitament motivada.

10.2. La comissió de selecció pot considerar la plaça deserta si, segons el seu criteri, cap dels concursants reuneix mèrits suficients per a poder ocupar-la.

10.3. La resolució de provisió de la plaça es publicarà en el tauler d'anuncis oficials de la Universitat http://www.uji.es/seu/info-adm/tao/ juntament amb la puntuació final de les candidatures per ordre de prelació, i s'exposarà fins que finalitze el termini d'interposició de recurs.



També s'enviarà un SMS per a informar de la publicació del resultat final a les persones que hagen facilitat un número de telèfon mòbil i assenyalat la casella a tal efecte a la instància presentada.

Aquesta publicació en el tauler d'anuncis oficials de la Universitat, així com la notificació per SMS, substitueix la notificació personal a les persones interessades i produeix els mateixos efectes.



11. Informació i notificació del procediment

D'acord amb el que preveu l'art. 45.1.b) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, les publicacions detallades en les bases següents així com la informació d'altres actes que se'n deriven que requerisquen publicació, inclosos els recursos en via administrativa, substituiran la notificació personal a les persones interessades i produiran els mateixos efectes. Amb caràcter general, es realitzaran al tauler d'anuncis oficials de la Universitat http://www.uji.es/seu/info-adm/tao/. Aquestes publicacions substituiran la notificació personal a les persones interessades i produiran els mateixos efectes.



12. Recuperació de la documentació presentada (només sol·licitud presencial)

Transcorregut el termini per a la interposició de recurs contra la resolució d'adjudicació de la plaça a concurs, les persones interessades podran sol·licitar la devolució de la documentació adjunta a la instància-currículum presentada.

Hauran de presentar sol·licitud adreçada al Servei de Recursos Humans, fent constar les seues dades així com la data de la convocatòria i número de concurs del qual sol·liciten que es torne la documentació. Aquesta documentació romandrà a l'arxiu del Servei de Recursos Humans durant el període d'un any a comptar des de la data de convocatòria. Transcorregut aquest període d'arxivament, la documentació serà destruïda.



13. Firma del contracte

13.1. Les persones seleccionades per a la provisió de places han de manifestar per escrit en el termini de tres dies hàbils comptadors des de la publicació de la resolució de la comissió de selecció, l'acceptació del contracte que se'n puga derivar.

13.2. El termini per a la firma dels contractes serà, segons corresponga, a continuació de la publicació de la resolució per la qual s'adjudica la plaça o a la data senyalada a la resolució, excepte que s'haja previst una data d'inici distinta en la convocatòria.

13.3. La signatura del contracte per part de la persona seleccionada s'haurà de produir en el termini establit en la notificació que a aquests efectes practicarà el Servei de Recursos Humans (PDI). La formalització del contracte quedarà condicionada a la presentació per part de les persones interessades i comprovació pel Servei de Recursos Humans (PDI) de la total identitat entre els documents originals i les fotocòpies aportades en el procés selectiu relatives al compliment dels requisits.



13.4. Abans de la signatura del contracte hauran de verificar en el departament a què pertany la plaça convocada a concurs, la jornada i l'horari de treball que els correspon, conforme al POD del departament. La contractació serà condicionada a l'autorització de compatibilitat i a l'estricte compliment de l'horari en ambdós llocs.

La persona interessada ha d'al·legar per escrit qualsevol situació que ho impedisca. En cas contrari i si s'esgota el termini sense haver firmat el contracte, la persona interessada perdrà el seu dret.

En cap cas la persona designada pot iniciar les activitats docents sense haver firmat el contracte.

13.5. Quan per causa no imputable a l'administració la persona més valorada per la comissió de selecció no signe el contracte en els terminis establits en aquest article, renuncie a la plaça o trie un altre nomenament incompatible, es contractarà la persona seleccionada següent per ordre de puntuació, sempre que la persona interessada arribe a la puntuació mínima que, si escau, siga exigida per acord de la comissió de contractació per a ocupar la plaça.

No obstant això, amb caràcter extraordinari i per motius justificats documentalment, el Rectorat, a petició de la persona interessada, pot ampliar el termini de firma del contracte quan per motius acreditats siga impossible o dificultós per a la persona interessada la incorporació a la Universitat dins dels terminis establits.



14. Protecció de dades personals

Les dades de caràcter personal aportades per les persones interessades quedaran incloses en un fitxer automatitzat. La Universitat Jaume I es compromet a no fer un ús diferent d'aquell per al qual van ser sol·licitades, d'acord amb la Llei 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades.

La Universitat Jaume I informa sobre la possibilitat d'exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i, si escau, d'oposició, que preveu l'article 5 de la Llei 15/1999. Aquests drets s'han d'exercir, per escrit, davant la Secretaria General de la Universitat. https://ujiapps.uji.es/reg/rest/publicacion/solicitud_generica



15. Accés electrònic i subscripció per a l'enviament de SMS

Es pot accedir a tota la informació de la convocatòria, bases, instàncies i barems a l'adreça: http://www.uji.es/seu/info-adm/tao/

Para subscriure's a l'enviament de SMS cal facilitar un número de telèfon mòbil en la sol·licitud presentada. Amb aquesta subscripció la persona interessada rebrà informació de qualsevol publicació o actualització només referent al concurs en què participa.



16. Funcions, duració, dedicació i retribucions dels contractes

Professorat associat

La finalitat del contracte és el desenvolupament de tasques docents a través dels seus coneixements i experiència professional. El contracte és laboral temporal i a temps parcial, amb el nombre d'hores que s'establisca per a cada plaça en concret. La duració del contracte és anual i es pot renovar per períodes d'igual duració o per curs acadèmic sempre que continuen les necessitats docents així com es continue acreditant l'exercici de l'activitat professional fora de l'àmbit acadèmic universitari.

Pel que fa a l'abonament de pagues extraordinàries s'aplicarà el que disposa l'article 7.2 de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques.

En cas que una persona a qui s'ha adjudicat alguna de les places d'aquesta convocatòria, per interès propi, renuncie al contracte sense haver iniciat l'activitat docent, haurà de reintegrar íntegrament la totalitat de les retribucions percebudes des de la data d'inici del contracte.





17. Recursos

Contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, i de conformitat amb el que es disposa en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i en els articles 8, 45 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, es pot interposar un dels següents recursos:

a) Amb caràcter potestatiu, recurs de reposició davant el mateix òrgan que va dictar l'acte contra el qual es recorre en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la recepció d'aquesta notificació.

La interposició del recurs, excepte en els casos en què una disposició establisca el contrari, no suspèn l'execució de l'acte impugnat, de conformitat amb el que es disposa en l'article 117 de la Llei 39/2015.



Si transcorre un mes des de l'endemà de la interposició del recurs de reposició sense que aquest haja sigut resolt i notificat, es pot entendre que ha sigut desestimat i es pot interposar recurs contenciós administratiu davant del Jutjat Contenciós Administratiu de Castelló, en el termini de sis mesos comptadors des de l'endemà de la desestimació presumpta.



b) Recurs contenciós administratiu davant del Jutjat Contenciós Administratiu de Castelló, dins del termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la recepció de la notificació.



En cas d'optar pel recurs potestatiu de reposició no es pot interposar el recurs contenciós administratiu fins que siga resolt expressament o se n'haja produït la desestimació per silenci administratiu.



Tot açò sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es considere procedent.



Castelló de la Plana, 15 de juliol de 2019.– La rectora, p. d. c. (R 12.06.2018; DOGV 14 de juny), el vicerector d'Ordenació Acadèmica i Professorat: José Joaquín Gual Arnau.



ANNEX II

Barem per al professorat associat



A) Activitat professional extra universitària vinculada a l'àrea de coneixement fins a 35 punts

B) Expedient fins a 20 punts

Expedient acadèmic, altres títols universitaris (diplomatura, llicenciatura, grau, màster, postgrau). Beques FPI i homologades i estades en altres universitats o centres d'investigació estrangers fins a 5 punts

Estudis de tercer cicle (expedient de tercer cicle, treball d'investigació, DEA) fins a 5 punts

Títol de doctor o doctora fins a 10 punts

C) Investigació

(Articles, llibres, capítols de llibre, comunicacions a congressos, participació en projectes d'investigació) fins a 20 punts

D) Docència universitària

(Inclou la valoració de la qualitat de l'ensenyament de la universitat d'origen.) fins a 10 punts

E) Coneixements de valencià

(Acreditació oficial) fins a 5 punts

F) Coneixements d'anglès

(Acreditació oficial) fins a 5 punts

G) Altres mèrits

(Coneixements d'altres llengües d'interès científic, premis, distincions honorífiques, informàtica, innovació educativa, etc.) fins a 5 punts





Coeficients correctors: s'aplica coeficient corrector segons la relació al perfil de la plaça (queden exclosos d'aquesta aplicació els apartats E, F i G). La determinació del coeficient corrector ha d'efectuar-se ponderant l'adequació al perfil de la plaça de cadascun dels apartats de mèrits afectats i de manera justificada.

Regularització de puntuacions: quan una candidatura, en sumar la puntuació corresponent als mèrits particulars dels apartats d'investigació i docència universitària, supere el límit màxim establit per a aquest apartat, s'ha de reduir proporcionalment la puntuació atorgada a la resta de persones que hi participen dins d'aquest apartat general, de manera que a qui obtinga la màxima puntuació li corresponga el límit superior. Aquestes regularitzacions de puntuacions en cap cas s'han d'aplicar dins dels subapartats d'un apartat general.





Baremació llengües: la baremació de mèrits en valencià, anglès i altres llengües s'ha de realitzar tenint en compte les taules d'equivalència de llengües aprovades a la Universitat Jaume I i publicades pel Servei de Llengües i Terminologia

https://www.uji.es/serveis/slt/base/adf/arxiugral/arxiuacreditacio/ModelsdeprovesGuiesTaules/taulesequiv/



Barems específics: els barems específics per departament i àrea es publiquen a la pàgina web

http://ujiapps.uji.es/serveis/rrhh/base/pdi/barems/especifics/

Mapa web