Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 18 de juny de 2021, de la Presidència del Consorci Hospital General Universitari de València



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 9127 de 14.07.2021
Número identificador:  2021/7488
Referència Base de Dades:  006993/2021
 



RESOLUCIÓ de 18 de juny de 2021, de la Presidència del Consorci Hospital General Universitari de València (CHGUV), mitjançant la qual s'aproven les bases generals que han de regir els processos selectius d'ingrés o accés de personal al CHGUV. [2021/7488]

El Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic, estableix en els títols IV i V els principis ordenadors dels processos d'accés a l'ocupació pública, els requisits generals, els sistemes aplicables a aquest efecte, l'organització i les funcions dels òrgans de selecció; així com els criteris d'ordenació de l'activitat professional en la qual figura la planificació dels recursos, els quals han d'orientar-se a la consecució d'una Administració pública més eficient tant en la utilització dels recursos com en la prestació dels serveis, objectius que, en l'àmbit del Consorci Hospital General Universitari de València (d'ara endavant, CHGUV), es materialitzen en els fins mateixos de l'entitat dirigida a la ciutadania i dedicada, específicament, a la protecció, promoció i prevenció de la salut i a la prestació del servei públic a la protecció del qual es destina.



En el marc de la norma bàsica citada i en desenvolupament del que es preveu en l'article 19 de l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana, la Llei valenciana de funció pública, subjecta als consorcis adscrits a la Generalitat a les seues prescripcions i puntualitza els aspectes esmentats dins del seu àmbit d'aplicació.

Els Estatuts del Consorci Hospital General Universitari de València, en regular la selecció del personal de nou ingrés incideixen de manera expressa en els principis d'igualtat, mèrit, capacitat i publicitat que hauran de regir a aquest efecte.

Així mateix, en l'àmbit del CHGUV, el Pla d'ordenació de recursos humans aprovat per Acord del Consell de Govern d'aquesta entitat el 17 d'abril de 2012 (DOGV 6761, 25.04.2012) va donar lloc a l'adopció de la Resolució de 23 de maig de 2013, de la Presidència del Consorci Hospital General Universitari de València, per la qual s'aprovaven les bases generals que havien de regir els processos selectius d'ingrés o accés de personal al CHGUV (DOGV 7038, 04.06.2013).



La finalitat de les esmentades bases generals, més enllà d'homogeneïtzar els processos selectius i simplificar els seus tràmits, pretén «...unificar –amb vocació de permanència en el temps– els criteris de gestió dels òrgans i comissions de selecció, i dotar tots els processos de major claredat, transparència i publicitat, i contribuir a una major seguretat jurídica. Tot això d'acord amb els irrenunciables principis de legalitat, eficiència i periodicitat que han d'ordenar els processos de selecció de personal en les administracions públiques».

La coordinació entre els diferents operadors implicats, el mateix procediment administratiu de gestió dels futurs processos selectius d'accés a l'ocupació pública en aquesta entitat, a fi d'homogeneïtzar-los amb els processos de la resta d'institucions sanitàries públiques, així com amb la finalitat d'adaptar-se als canvis jurídics que hi ha hagut en aquest àmbit, s'ha considerat oportú publicar mitjançant la present resolució unes noves bases generals, i redundar en qualsevol cas en una major eficiència, en unes majors garanties i, en conseqüència, en una major seguretat jurídica per a totes les parts implicades.



L'esmentat estatut bàsic, en l'article 37.1 disposa la preceptiva negociació, entre altres matèries, de les relatives a les normes que fixen els criteris generals sobre les ofertes d'ocupació pública i l'accés a aquesta ocupació, així com dels instruments de planificació de recursos humans. El compliment d'aquesta obligació es va produir el 4 de maig de 2021, en el si de la Comissió de Personal, regulada en l'article 8 del V Conveni Col·lectiu del CHGUV.

Per tot el que s'ha exposat, la presidència del CHGUV en exercici de les competències delegades de les quals disposa, en virtut de l'apartat 1.2 de l'Acord del Consell de Govern i del president del Consell, de 12 de desembre de 2003, pel qual es deleguen atribucions en matèria de personal, de contractació administrativa i de gestió econòmica en diversos òrgans del CHGUV, respecte de la competència del Consell de Govern prevista en l'article 13.1.h dels seus estatuts, resol:

Aprovar les bases generals que han de regir, d'ara endavant, els processos selectius d'accés o ingrés de personal al CHGUV derivats de les corresponents ofertes d'ocupació pública i incorporar-les en l'annex d'aquesta resolució.

Aquesta resolució entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Contra aquesta disposició que esgota la via administrativa, les persones interessades podran interposar potestativament recurs de reposició davant aquest mateix òrgan, en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la seua publicació, segons el que estableixen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o, directament, recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos comptats de la mateixa manera que l'indicat, davant l'òrgan competent de la jurisdicció contenciosa administrativa, depenent de la naturalesa jurídica de les places que es convoquen, de conformitat amb el que estableixen els articles 8, 10, 25 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Tot això sense perjudici de la interposició de qualsevol altre recurs que s'estime convenient.



València, 18 de juny de 2021.– La presidenta del CHGUV i consellera de Sanitat Universal i Salut Pública: Ana Barceló Chico.







ANNEX

Bases generals reguladores dels processos selectius d'accés de personal al Consorci Hospital General Universitari de València (CHGUV)



Índex

1. Objecte

2. Normativa aplicable

3. Principi d'igualtat de tracte

4. Contingut mínim de les convocatòries i les bases específiques

4.1. Programes o temaris específics

4.2. Barems específics de mèrits

5. Requisits generals de les persones candidates

5.1. Nacionalitat

5.2. Edat

5.3. Titulació

5.4. Coneixements de valencià

5.5. Capacitat

5.6. Habilitació

5.7. Persones amb diversitat funcional

5.8. Persones que hi accedeixen per promoció interna

5.9. Taxes

6. Gestió administrativa de la convocatòria

6.1. Emplenament i presentació de sol·licituds

6.2. Terminis de presentació de sol·licituds de participació en els processos selectius i còmput d'aquests

6.3. Taxes o drets d'examen

6.4. Elecció de la llengua oficial en què es desitja realitzar la fase d'oposició

6.5. Admissió de persones aspirants

6.6. Persones amb diversitat funcional

6.7. Verificació de requisits

7. Gestió del procés selectiu

7.1. Calendari d'actuacions

7.2. Terminis entre proves

7.3. Convocatòria i ordre d'actuació

8. Organització i desenvolupament de les proves selectives

8.1. Fase d'oposició

8.1.1. Revisió i impugnació de proves o exercicis

8.2. Fase de concurs

8.2.1. Requisits generals dels mèrits computables en la fase de concurs

8.2.2. Mèrits valorables, normes per al seu còmput i acreditació d'aquests

8.2.2.1. Serveis prestats

8.2.2.2. Formació

8.2.2.3. Altres activitats

8.2.2.4. Coneixements del valencià

9. Superació del procés selectiu i proposta de la comissió de selecció

9.1. Documentació prèvia

9.2. Reconeixement mèdic específic previ

9.3. Acumulació de places

9.4. Acreditació del coneixement del valencià

10. Llengües oficials a la Comunitat Valenciana

11. Comissions de selecció

12. Presentació de sol·licituds i documents. Seu de l'òrgan de gestió i de les comissions de selecció

13. Resolució de les convocatòries

14. Àmbit geograficofuncional de les places

15. Vinculació

16. Recursos

16.1. Contra les convocatòries i bases específiques

16.2. Contra els acords o resolucions de l'òrgan de gestió o de les comissions de selecció

17. Publicitat d'actes i acords

18. Pàgina web corporativa

19. Protecció de dades de caràcter personal

20. Habilitació de desenvolupament

Disposició derogatòria



1. Objecte

L'objecte d'aquesta resolució és l'establiment de les bases generals o comunes que regiran els processos selectius per a l'accés o ingrés, per qualsevol sistema dels previstos legalment, a places del CHGUV d'acord amb el que prevegen les seues ofertes d'ocupació pública i les seues bases específiques. S'entendran inclosos en els al·ludits processos selectius d'accés els de promoció interna en qualsevol de les seues modalitats: vertical (canvi de grup de titulació) o horitzontal (canvi de grup professional o funcional dins del mateix grup de titulació).



Queden expressament exclosos de l'àmbit d'aplicació d'aquestes bases generals, i se subjecten, per tant, al seu règim jurídic específic: els processos de provisió, per concurs o lliure designació; la selecció temporal de personal; i els processos selectius per a la provisió de places assistencials vinculades a altres de cossos docents universitaris en els termes regulats per l'article 105 de la Llei 14/1986, de 25 d'abril, general de sanitat.



2. Normativa aplicable

A les presents bases generals, així com als processos selectius convocats d'acord amb aquestes, s'aplicarà el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic, la normativa relativa a l'ordenació i planificació en matèria de sanitat, i la d'ordenació de les professions sanitàries pel que fa als grups professionals inclosos en el seu àmbit d'aplicació; així com el que es preveu en la normativa reguladora de la funció pública valenciana.



3. Principi d'igualtat de tracte

Tant les ofertes d'ocupació pública del CHGUV, que hauran d'anar acompanyades d'un informe d'impacte per raó de gènere, com les seues respectives convocatòries d'accés observaran el principi d'igualtat de tracte entre dones i homes, d'acord amb el que estableixen l'article 14 de la Constitució Espanyola; la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes, i la Llei 9/2003, de 2 d'abril, de la Generalitat, per a la igualtat entre dones i homes. Tot això de conformitat amb el que es preveu a aquest efecte en el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic, així com en el I Pla d'igualtat del CHGUV i en la norma valenciana que en matèria de funció pública el desenvolupa.

En aquest context, de conformitat amb l'objectiu 2 del I Pla d'igualtat del CHGUV, a fi d'erradicar la pervivència de qualsevol mena de discriminació i, especialment, a fi d'eliminar qualsevol reducte de segregació professional, tant en l'accés a l'ocupació pública, com en la posterior promoció professional, les convocatòries de proves selectives per a l'accés a l'ocupació pública en el corresponent grup professional o plaça assenyalaran si hi ha infrarepresentació d'algun dels dos sexes.





4. Contingut mínim de les convocatòries i les bases específiques

1. En els termes que establisquen les ofertes d'ocupació pública es publicaran per resolució de la presidència del CHGUV les convocatòries específiques de places autoritzades per aquelles, que se subjectaran a les previsions d'aquestes bases generals i concretaran els aspectes següents:

– Descripció i nombre de places, amb detall dels torns o modalitats d'accés, en el seu cas.

– Naturalesa jurídica de la relació d'ocupació derivada de la superació del procés selectiu.

– Sistema d'accés.

– Estructura detallada de les fases del procés selectiu, nombre i contingut dels exercicis, caràcter eliminatori, les seues característiques bàsiques i puntuacions o regles específiques d'aplicació.

– Programa selectiu i barem de mèrits.

– Fase de concurs i la seua estructura, si escau.

– Titulacions acadèmiques, especialitats o acreditacions quan siga procedent.

– Requisits específics, en el seu cas.

– Model de sol·licitud i documentació requerida.

– Termini de presentació de sol·licituds.

– Import de la taxa per drets d'examen i entitats financeres col·laboradores.

– Termini en el qual han de presentar els documents que acrediten els mèrits al·legats en la fase de concurs, si és el cas.

– Període de prova o de formació del qual es faça dependre l'adquisició de la condició d'empleat públic o empleada pública, en el seu cas.



2. Per raons d'eficiència, les convocatòries específiques podran regular de manera conjunta els processos i les característiques de diversos grups professionals.

4.1. Programes o temaris específics

1. Els programes o temaris corresponents a cada grup professional o especialitat es publicaran en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, bé annexos a les convocatòries corresponents, bé amb antelació a aquestes de manera independent mitjançant resolució de la presidència del CHGUV.

2. Els temes o àrees de coneixement comuns a diversos grups professionals o especialitats es podran publicar de manera conjunta.

3. Els programes s'estructuraran, almenys, en blocs de coneixements generals o comuns bàsics i en blocs específics o propis de la categoria, professió o especialitat que es convoque.

4.2. Barems específics de mèrits

Els barems de valoració de mèrits, en els casos en què les convocatòries preveren una fase de concurs, es publicaran en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana annexos a aquelles o de manera independent mitjançant resolució de la presidència del CHGUV. En aquest cas podran, per raons d'eficiència, referir-se a diversos grups professionals o agregats d'aquests.



5. Requisits generals de les persones candidates

Per a ser admeses a la realització dels processos selectius, les persones aspirants hauran de posseir en el dia de finalització del termini de presentació de sol·licituds, i mantindre fins al moment de la presa de possessió, a més dels que establisquen les corresponents convocatòries específiques, els requisits de participació següents:

5.1. Nacionalitat

1. Podran participar en els processos selectius regits per aquestes bases:

a) Les persones amb nacionalitat espanyola.

b) Les persones nacionals d'altres estats membres de la Unió Europea.

c) Els/les cònjuges de les persones amb nacionalitat espanyola o de qualsevol altre estat membre de la Unió Europea, qualsevol que siga la seua nacionalitat sempre que no estiguen divorciades o separades de dret. Les mateixes condicions seran aplicables a les persones descendents que foren menors de 21 anys o majors d'aquesta edat que siguen dependents.

d) Les persones incloses en l'àmbit d'aplicació dels tractats internacionals celebrats per la Unió Europea i ratificats per Espanya en els quals siga aplicable la lliure circulació de treballadors.

e) Les persones nacionals d'estats no membres de la Unió Europea amb residència legal a Espanya podran accedir a les administracions públiques, com a personal laboral, en igualtat de condicions que els espanyols.

2. Les persones aspirants no residents a Espanya incloses en l'apartat a, així com les persones estrangeres esmentades en els apartats b, c, d i e hauran d'adjuntar a la seua sol·licitud, la documentació que acredite les condicions que s'al·leguen.

3. En el cas d'aspirants de nacionalitat i llengua diferent de l'espanyola, hauran d'acreditar coneixement suficient del castellà, mitjançant diploma d'espanyol com a llengua estrangera nivell B2 expedit per l'òrgan competent.

Queden exemptes d'aquesta acreditació les persones que acrediten estar en possessió d'una titulació acadèmica espanyola homologable, expedida per l'òrgan oficial competent en el territori espanyol.

5.2. Edat

Es requereix tindre compliments setze anys d'edat i no excedir de la que puga establir-se per llei.

5.3. Titulació

Es requereix estar en possessió o en condicions d'obtindre el títol o especialitat exigits per a l'ingrés en cada grup de titulació i en cada grup professional o plaça, d'acord amb les bases específiques de cada convocatòria, i d'haver abonat en el seu cas les taxes per a la seua expedició dins del termini de presentació de sol·licituds. En el cas de titulacions o especialitats obtingudes a l'estranger s'haurà d'estar en possessió de la convalidació o credencial corresponent que acredite la seua homologació, de conformitat amb el que es disposa en l'RD 967/2014, de 21 de novembre, i altra normativa que es puga aplicar.



5.4. Coneixements de valencià

Sense perjudici del que es preveu en la base general 9.4, en compliment del que exigeix l'article 16 de la Llei 4/1983, de 23 de novembre, d'ús i ensenyament del valencià, les persones aspirants hauran de posseir un nivell de coneixements de valencià suficient que els permeten atendre amb normalitat el servei públic que se'ls puga encomanar.



5.5. Capacitat

No patir malaltia ni limitació física o psíquica incompatible amb l'exercici de les funcions corresponents, així com tindre la capacitat funcional necessària, la qual s'acreditarà una vegada superat el procés selectiu mitjançant reconeixement mèdic realitzat pel Servei de Prevenció de Riscos Laborals del CHGUV. Quedarà supeditada la presa de possessió al compliment d'aquest requisit.



5.6. Habilitació

1. No haver sigut separat mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol Administració pública o servei públic de l'estat espanyol o de qualsevol altre estat, o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni haver sigut objecte d'inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, ni per a l'accés a l'ocupació pública, amb independència de la relació jurídica d'ocupació, ni per a l'exercici de funcions similars a les exercides com a personal laboral de les quals s'haja sigut objecte de separació o inhabilitació.

2. No haver sigut condemnat per sentència ferma per algun delicte contra la llibertat i indemnitat sexual, que inclou l'agressió i abús sexual, assetjament sexual, exhibicionisme i provocació sexual, prostitució i explotació sexual i corrupció de menors, així com per tràfic d'éssers humans, segons determina l'article 13 de la Llei orgànica 1/1996, de 15 de gener, de protecció jurídica del menor, de modificació parcial del Codi Civil i de la llei d'enjudiciament civil.

5.7. Persones amb diversitat funcional

Les persones aspirants que es presenten pel contingent de reserva per a persones amb diversitat funcional, en els casos en què es preveja, hauran d'acreditar el reconeixement d'un grau de discapacitat igual o superior al 33 per cent mitjançant document emés per l'òrgan competent en aquesta matèria i formular aquesta opció de manera expressa en la sol·licitud.

Aquesta documentació acreditativa ha de trobar-se vigent a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.

5.8. Persones que hi accedeixen per promoció interna

Les persones aspirants que es presenten pel torn de promoció interna hauran de tindre la condició de personal fix del CHGUV i haver prestat almenys un any de serveis efectius en aquesta entitat en la categoria, grup o subgrup de pertinença, i hauran de manifestar l'opció corresponent expressament en la sol·licitud.

En el cas que la persona aspirant no complisca els requisits per a participar per aquest torn l'últim dia del termini de presentació de sol·licituds, la seua sol·licitud es traslladarà automàticament al torn lliure.

Els qui hagen aprovat pel torn de promoció interna tindran preferència per a l'elecció de places sobre els qui procedisquen del torn lliure.



5.9. Taxes

Haver abonat l'import de les taxes corresponents als drets de participació en els processos selectius, en el cas de no estar-ne exempts.





6. Gestió administrativa de la convocatòria

6.1. Emplenament i presentació de sol·licituds

Els models oficials de sol·licituds de participació en cada procés selectiu es publicaran i emplenaran a través de la pàgina web corporativa del CHGUV, d'acord amb les instruccions informatives corresponents que es trobaran disponibles en aquesta pàgina i d'acord amb el que establisquen les bases específiques.

6.2. Terminis de presentació de sol·licituds de participació en els processos selectius i còmput d'aquests

1. El termini de presentació de sol·licituds de participació i de la documentació pertinent serà com a mínim d'un mes, comptador des de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

2. Els terminis dels actes administratius o de gestió de cada convocatòria comptaran a partir de l'endemà de la publicació oficial del corresponent acord o resolució.

6.3. Taxes o drets d'examen

1. L'import de la taxa per drets d'examen, així com l'entitat o entitats bancàries habilitades per a rebre els ingressos, s'indicaran en cada convocatòria.

2. Les persones amb diversitat funcional igual o superior al 33 per cent, així com els/les membres de famílies nombroses de categoria especial, així com els de família monoparental de categoria especial i les víctimes d`actes de violència, estan exemptes del pagament dels drets d'examen; mentre que les persones integrants de famílies nombroses de categoria general, així com les de família monoparental de categoria general tindran una bonificació del 50 per cent de la taxa.

3. Les persones exemptes del pagament de la taxa per raons de diversitat funcional, família nombrosa, monoparental, víctimes d'actes de violència o qualsevol de les causes previstes, així com les persones beneficiàries d'alguna bonificació sobre aquest pagament, hauran de presentar certificat acreditatiu de la concurrència d'aquesta causa vàlidament emés per l'Administració o organisme competent a aquest efecte.

4. Procedirà la devolució de les taxes per drets d'examen únicament en els supòsits i procediments previstos en l'article 1.2.6 de la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de taxes. En conseqüència, no procedirà la devolució dels drets d'examen en els supòsits d'exclusió o no presentació per causa imputable a la persona aspirant.



5. La falta de justificació de l'abonament dels drets d'examen determinarà l'exclusió de la persona aspirant.

L'impagament de la taxa dins del termini de sol·licituds, excepte els casos d'exempció esmentats, suposarà l'exclusió del procés selectiu, i serà únicament corregible un eventual error en l'import ingressat quan aquesta esmena es realitze dins del termini per a reclamar contra la resolució per la qual aprova la relació provisional de persones admeses i excloses prevista en la base general 6.4.

6. La liquidació de la taxa es realitzarà en la forma que preveja la convocatòria específica corresponent.

6.4. Elecció de la llengua oficial en què es desitja realitzar la fase d'oposició

Les persones aspirants hauran d'emplenar en el model de sol·licitud la llengua oficial en la qual desitgen realitzar les proves corresponents a la fase d'oposició.

Si no emplenen aquest apartat, s'entendrà que opten per realitzar les proves en castellà.

6.5. Admissió de persones aspirants

1. Transcorregut el termini de presentació de sol·licituds, l'òrgan de gestió publicarà resolució comprensiva de la relació de persones admeses i excloses provisionalment en cada convocatòria específica, detallant nom i cognoms, número de DNI/NIE pseudonimitzat, torn o modalitat d'accés i, en el seu cas, causa d'exclusió.

2. Quan les persones candidates no emplenen les opcions destinades a triar el torn d'accés seran d'ofici assignades al torn general d'accés lliure.

3. Les persones aspirants podran, en cas d'error, exclusió o de no figurar en la relació provisional de persones admeses i excloses, esmenar els defectes en què hagen incorregut en la seua sol·licitud, o realitzar les al·legacions que tinguen per convenient en el termini de 10 dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la publicació de la resolució assenyalada en l'apartat 6.4.1, d'acord amb el que estableix l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

A aquest efecte, hauran de seguir les instruccions que s'indiquen en la resolució per la qual es publique la relació provisional d'admesos i exclosos.

4. Examinades i resoltes les reclamacions i, si escau, esmenats els defectes, la Direcció de Recursos Humans publicarà resolució comprensiva de la relació definitiva de persones admeses i excloses, detallant-ne novament nom i cognoms, número de DNI/NIE pseudonimitzat, torn o modalitat d'accés i, en el seu cas, causa d'exclusió.



5. Les persones candidates hauran de comprovar la seua correcta inclusió tant en les relacions provisionals com definitives de persones admeses i excloses en els processos selectius i, a més, que les seues dades personals i altres circumstàncies consignades en la seua sol·licitud, consten correctament en les relacions de persones admeses.

6. Cadascuna de les relacions nominals d'aspirants esmentades inclourà les dades de participació desagregades per sexe, haurà de ser publicada i desagregar per sexes la dada numèrica.

6.6. Persones amb diversitat funcional

1. Les persones candidates amb diversitat funcional podran indicar en el model de sol·licitud les adaptacions o ajustos de temps, d'accés i de mitjans en la realització dels exercicis selectius, que no podran desvirtuar el caràcter d'aquests.

2. Les persones amb diversitat funcional que sol·liciten qualsevol adaptació de temps addicional, de mitjans o de condicions d'accés, hauran d'adjuntar a la sol·licitud el dictamen tècnic facultatiu emés per l'òrgan tècnic competent de qualificació del grau de discapacitat, on consten de manera fefaent les discapacitats que han donat origen al grau de discapacitat reconegut, perquè l'òrgan competent puga valorar l'adequació de l'adaptació sol·licitada.

6.7. Verificació de requisits

En qualsevol moment del procés tant l'òrgan de gestió com les comissions de selecció podran requerir les persones candidates perquè acrediten de manera fefaent els requisits exigibles o altres circumstàncies al·legades. Si es constata l'existència d'inexactituds o falsedats en els punts esmentats, l'òrgan de gestió mitjançant resolució motivada exclourà als qui resulten imputables aquestes circumstàncies del procés, sense perjudici de les responsabilitats de qualsevol ordre que foren exigibles.



7. Gestió del procés selectiu

La gestió dels processos selectius s'ajustarà al que s'estableix en aquest apartat i, en el seu cas, a les particularitats derivades de l'estructura específica de cada convocatòria.

7.1. Calendari d'actuacions

1. La Direcció de Recursos Humans publicarà, en coordinació amb les comissions de selecció, el calendari i lloc de realització de les diferents proves, així com de les diferents fases selectives.

2. La data de la primera prova de cada convocatòria s'haurà de fer pública, almenys amb una antelació de 15 dies hàbils a la seua realització.

7.2. Terminis entre proves

Des de la total conclusió d'un exercici o prova, entenent per això la publicació dels seus resultats definitius, fins al començament del següent haurà de transcórrer un termini mínim de 72 hores i màxim de dos mesos, llevat que, per raons d'eficiència i economia, mitjançant acord de l'òrgan de gestió, es preveja la realització de les diferents proves en el mateix dia.

7.3. Convocatòria i ordre d'actuació

1. Per a la realització de cada exercici les persones candidates seran convocades en crida única, i seran excloses del procés aquelles que no hi compareguen o ho facen una vegada iniciades les proves. Així mateix, seran excloses aquelles persones que no acrediten la seua identitat mitjançant l'exhibició del seu DNI o equivalent per a nacionals d'altres estats, passaport o permís de conduir, sense que siguen admissibles les còpies dels esmentats documents i tenint en compte que es podrà requerir les persones interessades la presentació de la còpia de la seua sol·licitud de participació.

2. En cas de pèrdua o sostracció dels documents d'acreditació de la identitat de les persones aspirants, els certificats policials que facen constar aquestes circumstàncies hauran de contindre la fotografia corresponent.

3. L'ordre d'intervenció de les persones aspirants en les diferents fases dels processos selectius es realitzarà per ordre alfabètic de cognoms, a partir de la lletra que s'obtinga per sorteig d'acord amb la resolució de l'òrgan competent de l'Administració del Consell de l'any de cada convocatòria, i es mantindrà fins a l'acabament.



8. Organització i desenvolupament de les proves selectives

El procés selectiu es desenvoluparà d'acord amb el que es preveu en les convocatòries específiques.

8.1. Fase d'oposició

1. Les comissions de selecció adoptaran les mesures necessàries per a garantir la confidencialitat del procés i l'anonimat de les proves. Els exercicis que contingueren marques o indicis que permeten, fins i tot indirectament, identificar la seua autoria seran anul·lats. Així mateix, durant el desenvolupament de les diferents fases i proves, es disposarà de tot el que siga necessari per al seu adequat desenvolupament, per al manteniment de l'ordre i de la igualtat d'oportunitats, de la correcta identificació de les persones candidates i de la prohibició de l'ús d'instruments de telecomunicació o comunicació electrònica.

2. Durant la realització de les proves, per al desenvolupament adequat, les persones concurrents hauran d'observar, en tot moment, les instruccions tant de la comissió de selecció com del personal col·laborador o delegat d'aquesta. Qualsevol alteració es reflectirà en l'acta corresponent a la sessió, tenint present que la comissió de selecció podrà acordar la continuació d'un exercici per part d'un o una aspirant amb caràcter condicional si l'incident requerira un estudi i acord posterior de la comissió.

3. Després de la realització de cada exercici, les comissions publicaran una relació comprensiva de totes les persones participants amb expressió de les puntuacions obtingudes. En el supòsit en què l'òrgan de gestió acorde la realització de tots els exercicis de la fase d'oposició en el mateix dia, s'entendrà que participen en el segon exercici exclusivament els qui n'hagen superat el primer.

8.1.1. Revisió i impugnació de proves o exercicis

1. Sense perjudici dels recursos ordinaris, les persones candidates podran impugnar el contingut dels diferents exercicis en el termini de deu dies des de l'endemà de la seua realització.

2. Les reclamacions interposades hauran d'especificar els motius de la impugnació, així com detallar i adjuntar la documentació o bibliografia justificativa.

8.2. Fase de concurs

1. El concurs consisteix en l'avaluació de la competència, idoneïtat i aptitud per a l'exercici de les corresponents funcions de les persones concurrents, mitjançant la valoració dels aspectes més significatius dels seus currículums d'acord amb el barem aprovat amb aquesta finalitat.

2. Quan la convocatòria preveja la valoració de mèrits en alguna de les seues fases, selectives o no, només es tindran en compte aquells obtinguts fins al dia de publicació de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. En el cas de noves obertures de termini, els mèrits seran valorats prenent com a referència la primera publicació.

3. Finalitzada la fase prèvia d'oposició, la publicació de les relacions nominals amb la puntuació total obtinguda, obrirà el termini de 10 dies hàbils per a la presentació de la documentació acreditativa dels mèrits valorables, per part de les persones que hagen superat aquesta fase.

4. La comissió de selecció realitzarà la valoració dels mèrits d'acord amb el que es preveu en la convocatòria específica i en aquestes bases.

5. Finalitzada la valoració, es farà pública una avaluació provisional detallada que podrà ser objecte d'al·legacions durant un termini de deu dies hàbils.

6. Finalitzat aquest termini, la comissió farà pública la valoració detallada i definitiva dels mèrits.

7. En cap cas la puntuació de la fase de concurs podrà ser aplicada per a superar exercicis de la fase d'oposició, ni un mèrit podrà ser computat en més d'un apartat o subapartat del barem d'aplicació.



8.2.1. Requisits generals dels mèrits computables en la fase de concurs.

1. Sense perjudici del que puga establir-se en cada convocatòria específica, es valoraran els mèrits següents:

– Serveis prestats.

– Formació:

· Formació especialitzada, si escau

· Titulacions acadèmiques

· Doctorat

· Màsters universitaris oficials

· Altres títols universitaris

· Altres activitats formatives

– Altres activitats: docents, científiques i investigadores, coneixements d'idiomes de la Unió Europea.

– Coneixements del valencià.

2. Per a ser valorats en els termes fixats per les convocatòries específiques, els mèrits es presentaran juntament amb una relació detallada d'aquests i s'ordenaran i numeraran en la mateixa forma en què figuren en el barem d'aplicació.

3. Quant als mèrits que es pretenguen fer valdre s'haurà d'indicar si es troben en poder de l'Administració convocant, presentant declaració responsable.

La falta d'aportació de la documentació referida en el termini que s'indique a aquest efecte, si és necessària, o la constatació per part de l'administració, atesa la documentació aportada, de l'existència de falsedats o incoherències en els mèrits al·legats suposarà l'exclusió dels mèrits afectats en la valoració del concurs, sense perjudici de les responsabilitats penals, civils o administratives que pertocaren.



4. Quan l'idioma original de la documentació aportada o esmentada, d'acord amb la Llei reguladora del procediment administratiu comú de les administracions públiques, siga diferent del castellà o del valencià, s'haurà d'adjuntar, juntament amb aquesta, la traducció jurada literal del contingut d'aquesta documentació. A més, la documentació pública d'un altre estat haurà d'estar degudament legalitzada o postil·lada, segons el cas. No es valorarà la documentació aportada que incomplisca el que es preveu en aquest apartat.

5. En el cas de certificats o titulacions emeses a l'estranger s'haurà d'aportar la credencial d'homologació corresponent o la seua convalidació.

8.2.2. Mèrits valorables, normes per al seu còmput i acreditació d'aquests

8.2.2.1. Serveis prestats

1. S'entenen inclosos en l'apartat serveis prestats valorables, els següents:

a) Serveis prestats en institucions sanitàries públiques del Sistema Nacional de Salut gestionades directament o indirectament a través de consorcis o mitjançant contractes de gestió de servei públic per concessió, d'acord amb el que s'estableix en la Llei 15/1997, de 25 abril, sobre habilitació de noves formes de gestió del Sistema Nacional de Salut; en les conselleries i ministeri amb competències en matèria de sanitat, i en institucions sanitàries públiques de països de la Unió Europea i de països de l'Espai Econòmic Europeu. Respecte dels serveis prestats en Institucions Sanitàries Públiques del Regne Unit, s'estarà al que estableixen els acords subscrits corresponents.

b) Serveis prestats com a personal sanitari, en el cos militar de sanitat en centres sanitaris i hospitals militars dependents del Ministeri de Defensa de l'Estat espanyol.

c) Serveis prestats com a personal sanitari d'institucions penitenciàries espanyoles.

d) Serveis prestats en fundacions per a la investigació adscrites a establiments del Sistema Nacional de Salut, sempre que quede acreditada relació contractual, funcionarial o estatutària de prestació de serveis, que els serveis s'hagen exercit en la mateixa categoria professional i, en el seu cas, especialitat en la qual participa i que la plaça exercida tinga igual contingut funcional.

e) Serveis prestats com a personal sanitari, en institucions públiques de caràcter sociosanitari dependents de l'Administració del Consell, la titularitat de les quals pertanga a la Generalitat Valenciana i siguen directament gestionades per aquesta.

f) Serveis prestats com a personal sanitari en entitats concertades que atenguen pacients de la sanitat pública de la Generalitat Valenciana a través de contractes previstos en la normativa vigent en matèria de contractació administrativa i accions concertades gestionades d'acord amb la Llei 7/2017, de 30 de març, de la Generalitat, sobre acció concertada per a la prestació de serveis a les persones en l'àmbit sanitari.



g) Serveis prestats com a personal sanitari que preste serveis en les mútues col·laboradores amb la Seguretat Social i en els centres sanitaris que en depenguen.

h) Serveis en qualsevol altre àmbit sempre que una norma de rang superior així ho establisca.

2. En aquest apartat es computarà el temps, a més a més de la situació de servei actiu, en serveis especials, en excedències per cura de familiars emparades per la normativa vigent, així com en reduccions de jornada i en altres situacions protegides per la llei, i es valorarà en la categoria/especialitat exercida quan es va accedir a la situació.



3. S'estableix una puntuació complementària en la valoració del temps treballat en les places que, segons els criteris establits, es determine que són de difícil cobertura, entenent per tal aquelles en les quals hi ha dificultats de provisió, ateses les seues circumstàncies especials o geogràfiques.

La qualificació d'una plaça de difícil cobertura es realitzarà per resolució de la direcció general competent en matèria de recursos humans.

4. Els serveis prestats coincidents en el temps seran excloents entre si, i es computaran aquells als quals corresponga major puntuació.



5. Al personal nomenat per a atenció continuada/guàrdies, per cada 130 hores de guàrdia de presència física se li computarà un mes de treball o la part que corresponga proporcionalment. Si dins d'un mes natural s'hagueren realitzat més de 130 hores, solament podrà valorar-se un mes, sense que l'excés d'hores efectuat durant aquell puga ser aplicat. En cap cas seran valorables les guàrdies localitzades.



6. Els serveis prestats com a personal de substitució en places corresponents a les categories de metge/metgessa SAMU, infermer/infermera SAMU i tècnic/tècnica d'Emergències Sanitàries, es computaran per cada 130 hores un mes treballat, sense que l'excés d'hores efectuat durant aquell puga ser aplicat.

7. Els serveis prestats en mobilitat funcional voluntària (millora d'ocupació) es computaran en la categoria efectivament exercida.



8. Es considerarà treball desenvolupat en la mateixa categoria i/o especialitat, el corresponent al lloc de treball d'origen quan des d'aquest s'accedisca a places de cap de servei o assimilats.

9. Els serveis en institucions sanitàries públiques del Sistema Nacional de Salut, gestionades directament o indirectament, i en les institucions sanitàries públiques de països de la Unió Europea o de l'Espai Econòmic Europeu podran ser valorats tant si han sigut prestats en la mateixa categoria com en diferent categoria. En la resta, únicament seran valorats els prestats en la mateixa categoria i, en el seu cas, especialitat, en la qual es participa i sempre que quede acreditat que la plaça exercida té igual contingut funcional.

10. Al personal amb nomenament a temps parcial, qualsevol que siga el nombre d'hores realitzades, se li computaran els serveis prestats com a realitzats a jornada completa.

11. La forma d'acreditació dels mèrits de serveis prestats, es realitzarà de la manera següent:

a) Els serveis prestats en institucions sanitàries públiques serà acreditat mitjançant certificat emés pel titular de la direcció o gerència del centre, per qui exercisca la competència per a això, directament o per delegació, en la qual haurà de constar la referència a la norma que acredita la competència de qui subscriu el certificat i la categoria/especialitat, tipus de vincle, règim jurídic i data d'inici i fi de cadascuna de les vinculacions.

b) Si els serveis han sigut exercits en institucions sanitàries públiques de països de la Unió Europea o de l'Espai Econòmic Europeu, en el certificat, a més, haurà de constar expressament la naturalesa jurídica de la institució i la seua integració en el sistema sanitari públic de l'Estat respectiu.

c) La resta de serveis prestats seran acreditats per la presentació de l'informe de vida laboral emés pel ministeri competent en matèria de treball i seguretat social, a més del certificat emés per qui tinga la competència per a acreditar aquests serveis, en el qual haurà de constar la categoria/especialitat, el contingut funcional dels llocs de treball exercits, tipus de vincle, règim jurídic i data d'inici i fi dels serveis.



d) En el cas de serveis prestats com a personal sanitari en entitats concertades que atenguen pacients de la sanitat pública de la Generalitat Valenciana, a més del que s'ha assenyalat en l'apartat anterior, els certificats de l'empresa hauran d'indicar les dates en les quals aquesta va tindre aqueix caràcter.

8.2.2.2. Formació

1. S'entén inclosa en aquest apartat de formació, la següent:

a) Formació especialitzada via residència: aquest mèrit, que únicament serà valorat en la fase de concurs dels processos de selecció de personal amb caràcter definitiu a través del concurs oposició, valorarà el període de formació especialitzada en ciències de la salut, mitjançant el sistema de residència, o la via excepcional d'obtenció de l'especialitat per a infermers/infermeres que hagen obtingut la de la categoria que es corresponga amb la formació requerida per a la participació en el procés selectiu de què es tracte. Atés que un mèrit no podrà ser puntuat per més d'un apartat o subapartat, els anys de realització de la formació especialitzada en ciències de la salut, mitjançant el sistema de residència, en cap cas podran ser valorats en cap altre apartat del barem.



b) Titulacions acadèmiques oficials diferents, del mateix nivell o superior a aquella requerida per a l'accés a la categoria objecte de la convocatòria i de la seua mateixa classificació (sanitari o de gestió i serveis), i/o altres especialitats sanitàries diferents del mateix nivell o superior nivell a la requerida per a exercir la categoria i, si escau, especialitat a la qual s'opta.

c) Doctorat sempre que s'haja obtingut en matèria relacionada amb la categoria objecte de la convocatòria i de la seua mateixa classificació (sanitari o de gestió i serveis). Així mateix, es valorarà haver completat els plans de promoció de la investigació, desenvolupament experimental i la innovació aprovats per l'Institut de Salut Carles III, el ministeri competent en matèria de sanitat o l'Agència Nacional d'Investigació, a través dels contractes Río Hortega, Juan Rodés, Sara Borrell i/o Miguel Servet.

d) Màsters universitaris oficials relacionats amb la categoria objecte de la convocatòria i de la seua mateixa classificació (sanitari o de gestió i serveis).

e) Ensenyaments universitaris conduents a l'obtenció d'altres títols diferents dels títols oficials regulats per la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats, la càrrega lectiva dels quals siga igual a 60 crèdits o superior i de la seua mateixa classificació (sanitari o de gestió i serveis).

f) Activitats formatives rebudes o impartides el contingut de les quals estiga directament relacionat amb la categoria en virtut de la qual es participa en el procés de selecció, i aquelles considerades com a genèriques per a totes les professions, entenent com a tals, exclusivament, les activitats formatives següents: informàtica, investigació, qualitat, estadística, prevenció de riscos laborals, igualtat de gènere, ordenació, planificació i gestió sanitària.

2. Seran valorades les activitats formatives, sempre que hagen sigut convocades, gestionades o homologades per:

a) Ministeri competent en matèria de sanitat, incloent l'Institut de Salut Carles III.

b) Ministeri competent en matèria d'administracions públiques.

c) Escola Valenciana d'Estudis de la Salut i equivalents d'altres comunitats autònomes.

d) Institut Valencià d'Administració Pública o equivalents.

e) Universitats públiques i privades.

f) Tots aquells realitzats en centres de formació de personal empleat públic, organitzacions sindicals o altres promotors, dins del marc dels acords de formació per a l'ocupació de les administracions públiques vigents en el moment de realització dels cursos.



g) A més, es valoraran les activitats formatives convocades, gestionades o homologades per entitats públiques amb competència en matèria de formació professional per a l'ocupació.

3. En cap cas es puntuaran en el present article els cursos de valencià i d'idiomes, ni els cursos pertanyents a una carrera universitària, cursos i màsters de doctorat, llevat que, respecte d'aquests últims, no s'haja obtingut el títol de doctor/a, i els diferents instituts de les universitats quan formen part del pla d'estudis del centre, ni els cursos derivats de processos selectius, promoció interna, plans d'ocupació i adaptació del règim jurídic a la naturalesa de les places que s'ocupen.



4. Respecte dels cursos rebuts, seran susceptibles de valoració les successives edicions d'un mateix curs, quan entre una edició i una altra hagen transcorregut més de 2 anys. En la resta dels casos no seran valorats.

5. Quan la documentació acreditativa d'un curs o màster universitari oficial especifique la seua duració en crèdits sense la correspondència del nombre d'hores, mancant certificació de l'entitat corresponent, la determinació del nombre d'hores, a l'efecte dels barems regulats en aquesta ordre, es farà amb l'equivalència següent:

a) Respecte dels cursos anteriors al 19 de setembre de 2003, data d'entrada en vigor del Reial decret 1125/2003, de 5 de setembre, pel qual s'estableix el sistema europeu de crèdits i el sistema de qualificacions en les titulacions universitàries de caràcter oficial i validesa en tot el territori nacional, s'entendrà cada crèdit com a equivalent a 10 hores.



b) Respecte dels cursos posteriors a aqueixa data, s'entendrà cada crèdit com a equivalent a 25 hores, o l'assignació crèdit-hora que establisca la normativa vigent en la matèria, en la data de realització d'aquests.

6. La forma d'acreditació dels mèrits de formació, es realitzarà de la manera següent:

a) Les titulacions acadèmiques oficials s'acreditaran amb el títol expedit per l'autoritat acadèmica competent. En el supòsit de titulacions obtingudes fora d'Espanya, s'haurà d'aportar la credencial de reconeixement, homologació o validació, segons siga procedent, de la titulació, expedida pel ministeri competent en matèria d'educació espanyol.



b) La formació especialitzada s'acreditarà amb el títol d'especialista en ciències de la salut expedit pel ministeri competent o pels òrgans competents de qualsevol altre país sempre que s'adjunte el reconeixement i/o homologació emés pel ministeri esmentat. Els que estiguen en condicions d'obtindre's a la data de la convocatòria es considerarà equivalent la documentació justificativa del pagament de taxa o el certificat expedit per la comissió de docència d'avaluació final positiu del període de formació especialitzada en ciències de la salut mitjançant el sistema de residència.

c) El doctorat s'acreditarà amb l'aportació del títol de doctor, amb l'esment cum laude en el seu cas. Si en aquest no s'indica la matèria objecte del doctorat, s'haurà d'aportar certificat acreditatiu d'aquest aspecte.

La superació de l'avaluació dels programes d'investigació sanitària Río Hortega, Juan Rodés, Sara Borrell i/o Miguel Servet, s'acreditaran mitjançant certificats expedits per l'Institut de Salut Carles III, el ministeri amb competència en matèria de sanitat o l'Agència Espanyola d'Investigació.

d) En el cas de màsters universitaris i títols universitaris diferents dels oficials, el certificat, expedit per l'òrgan competent de la Universitat (rector, vicerector o secretari general) haurà de contindre la càrrega lectiva assignada a aquesta activitat formativa.

e) La participació en cursos inclosos en un pla de formació s'acreditarà amb els certificats de participació com a docent o superació com a discent, d'aquestes activitats en les quals haurà de constar: el nom de l'activitat formativa; l'organisme o entitat que va convocar/va impartir aquesta activitat; les dates de realització; el nombre de crèdits/hores de l'activitat; nombre de crèdits/hores impartides en el cas de docència i la comissió nacional o autonòmica de formació contínua que les acredita, amb el logotip d'aquesta i el número d'expedient.



8.2.2.3. Altres activitats

1. En aquest apartat de mèrits es valoraran les activitats següents:



a) Activitats de tutorització i docència relacionades amb la formació sanitària especialitzada en ciències de la salut mitjançant el sistema de residència.

b) Les activitats com a professor associat/professora associada i/o com a docent de pràctiques, en ciències de la salut en departaments de salut amb conveni específic amb la universitat i amb programa de docència pregraduada o en els estudis universitaris o activitats de formació corresponents a l'àrea de coneixement exigit per a l'accés a la categoria professional.

c) La participació en comissions clíniques acreditades en institucions sanitàries públiques.

d) La realització de treballs científics i/o tècnics que hagen sigut publicats en llibres o revistes, aquestes de reconegut prestigi en l'àmbit de la respectiva categoria a la qual es concursa, apreciats per la comissió de valoració o tribunal. Els treballs només podran ser valorats una vegada, de tal manera que, en cas de coincidir en el mateix candidat la coautoria d'un llibre amb l'autoria d'algun dels seus capítols es valorarà únicament el treball de major valor. En cap cas diversos capítols d'un mateix llibre podran valorar-se per damunt del valor del mateix llibre.



e) El coneixement de llengües oficials dels estats de la Unió Europea diferents del castellà i valencià.

f) Per al torn de promoció interna, la participació en els òrgans col·legiats de selecció i provisió i/o en el col·legi de selecció i provisió del CHGUV.

g) Altres activitats que es consideren rellevants, sempre que estiguen directament relacionades amb la categoria i no estiga prevista la seua valoració en altres apartats. Es valorarà en aquest apartat el gaudi de beques d'estudi i/o investigació, presentació de ponències, pòsters, comunicacions, resums i similars en congressos científics relacionats amb la categoria.

2. La forma d'acreditació dels mèrits d'altres activitats, es realitzarà de la manera següent:

a) Les activitats de tutorització i docència relacionades amb la formació sanitària especialitzada en ciències de la salut mitjançant el sistema de residència, s'acreditaran mitjançant certificat expedit per la comissió de docència corresponent.

b) La formació acadèmica impartida s'acreditarà mitjançant certificat del respectiu centre acadèmic o universitat, en el qual es farà constar expressament el càrrec docent, tipus de vinculació, departament o àrea de coneixement en la qual es va impartir la docència, dates d'inici i fi de la vinculació i data d'impartició i hores/crèdits impartits, signada per qui tinga aqueixa competència.

c) La docència de pràctiques s'acreditarà mitjançant certificat del respectiu centre acadèmic o universitat, que haurà d'incloure les dades assenyalades en l'apartat anterior o, en el seu cas, certificat de la gerència/direcció del departament/centre de treball, on conste clarament i expressament l'objecte de l'activitat, la participació de la persona interessada, les dates d'inici i fi de l'activitat i hores/crèdits impartits.



d) La participació en comissions clíniques en institucions sanitàries públiques s'acreditarà amb el certificat expedit per la gerència de la institució o direcció d'aquestes, amb indicació de la seua data d'inici i fi.



e) Les publicacions s'acreditaran amb la fotocòpia del full on conste el títol del llibre i/o, en el seu cas, dels capítols que es presenten a valoració, en què consten: autoria, editorial, ISBN, ISSN o depòsit legal, lloc i data de publicació i índex de l'obra. Si l'edició és en format electrònic, es presentarà certificat o còpia impresa autenticada per l'editorial o organisme públic amb competències en gestió i arxiu de publicacions, en què consten: autoria, edició, any, URL, data de publicació i data de consulta i accés.

f) El coneixement d'idiomes comunitaris diferents del castellà i valencià s'acreditarà mitjançant títols, diplomes i certificats expedits per les escoles oficials d'idiomes, per les universitats de l'Espai Europeu d'Educació Superior o per les establides en el Decret 61/2013, de 17 de maig, del Consell, pel qual s'estableix un sistema de reconeixement de la competència en llengües estrangeres a la Comunitat Valenciana, o normativa vigent d'aplicació.

g) La resta de mèrits valorables en aquest apartat s'acreditarà mitjançant el certificat corresponent expedit per l'entitat o centre responsable d'aquesta, on conste clarament i expressament l'objecte de l'activitat, la participació de la persona interessada i la duració, en el seu cas.



8.2.2.4. Coneixements de valencià

1. La valoració de coneixements de valencià es correspondrà amb els certificats de nivell obtinguts en la data límit de presentació de mèrits i expedits per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià o amb els del nivell al qual s'homologue o revalide, segons el que es preveu en la normativa en vigor.

2. La valoració d'aquest mèrit s'efectuarà puntuant exclusivament el nivell més alt obtingut.



9. Superació del procés selectiu i proposta de la comissió de selecció

1. Simultàniament a la publicació definitiva de les puntuacions obtingudes en l'última prova o fase del procés, la comissió seleccionadora publicarà una relació de persones candidates, detallada d'acord amb les diferents proves, fases i modalitats o torns d'accés, ordenada de major a menor puntuació fins a fer-la coincidir amb el nombre de places convocades, que constituirà la proposta de persones que han superat la convocatòria a l'òrgan competent per a resoldre-la.



2. No podrà declarar-se que ha superat el procés selectiu un nombre de persones major del de places convocades. No obstant això, en el cas de renúncies o exclusions produïdes abans del nomenament o presa de possessió, l'òrgan de gestió podrà requerir a les comissions de selecció una relació complementària a fi de proveir la totalitat de les places. Tot això de conformitat amb el que es disposa en l'article 61.8 del RDL 5/5015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic.

9.1. Documentació prèvia

1. La Direcció de Recursos Humans, d'acord amb la proposta de la comissió requerirà les persones candidates seleccionades perquè aporten en el termini d'un mes, la documentació acreditativa, almenys, dels requisits exigibles que es detallen a continuació:

a) DNI o document equivalent per als nacionals d'altres estats.



b) Títol acadèmic i de l'especialitat, exigibles segons la convocatòria o certificat acadèmic que acredite haver realitzat tots els estudis dirigits a l'obtenció d'aquells en què es faça constar l'abonament de les taxes corresponents a aquest efecte. En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger, fotocòpia compulsada de la credencial que acredite l'homologació que corresponga.

c) Certificat acreditatiu d'estar en possessió del certificat expedit per l'autoritat competent o homologat per aquesta del nivell de coneixements de valencià suficient que permeta atendre amb normalitat el servei públic que se'ls puga encomanar.

d) Declaració responsable de no haver sigut separat o separada, mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni tindre inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, ni per a l'accés a l'ocupació pública, amb independència de la relació jurídica d'ocupació, ni per a l'exercici de funcions similars a les exercides com a personal laboral de les quals s'haja sigut objecte de separació o inhabilitació. En el cas de les persones estrangeres, la declaració responsable farà constar el fet de no trobar-se en situació d'inhabilitació o equivalent ni haver sigut objecte de sanció disciplinària o anàloga que impedisca, d'acord amb la seua normativa estatal i en els mateixos termes, l'accés a l'ocupació pública.

e) Certificat negatiu del Registre Central de delinqüents sexuals, que acredite no haver sigut condemnat per sentència ferma per algun delicte contra la llibertat i indemnitat sexual, que inclou l'agressió i abús sexual, assetjament sexual, exhibicionisme i provocació sexual, prostitució i explotació sexual i corrupció de menors, així com per tràfic d'éssers humans.

Les persones aspirants d'origen estranger o que tinguen una altra nacionalitat, a més hauran d'aportar un certificat negatiu d'antecedents penals del seu país d'origen o d'on és nacional, traduït i legalitzat d'acord amb els convenis internacionals existents, respecte dels delictes als quals es refereix el paràgraf anterior.

2. Les persones seleccionades que, dins del termini indicat, excepte casos de força major degudament acreditats i així apreciats per l'òrgan de gestió, no presenten la documentació acreditativa, o si d'aquesta es deduïra que no tenen algun dels requisits exigits, no seran nomenades empleades públiques del CHGUV, sense perjudici de la responsabilitat en què pogueren haver incorregut per falsedat en les seues sol·licituds de participació o en la documentació aportada fins al moment.



9.2. Reconeixement mèdic específic previ

La convocatòria podrà establir que el requisit d'estar en possessió de les capacitats i aptituds físiques o psíquiques que siguen necessàries per a l'exercici de les corresponents funcions o tasques siga comprovat directament pel Servei de Prevenció de Riscos Laborals.



9.3. Acumulació de places

Les places dels torns de promoció interna, així com les reservades a persones amb discapacitat que no siguen cobertes s'acumularan a les del torn lliure, llevat que la convocatòria específica en dispose el contrari.



9.4. Acreditació del coneixement de valencià

En compliment del que s'estableix en l'article 16 de la Llei 4/1983, de 23 de novembre, d'ús i ensenyament del valencià, els qui superen les proves selectives acreditaran els seus coneixements de valencià mitjançant la presentació de certificats, diplomes o títols expedits o homologats per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià.



Els qui no puguen acreditar aquests coneixements hauran d'assistir als cursos o proves específics que es convoquen a aquest efecte.



10. Llengües oficials de la Comunitat Valenciana

D'acord amb el que es disposa en l'article 6 de l'Estatut d'Autonomia i en la Llei 4/1983, de 23 de novembre, d'ús i ensenyament del valencià, així com en el 15 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, les persones aspirants, les que puguen resultar interessades i les posseïdores d'interessos legítims, tenen dret a utilitzar al llarg dels procediments selectius qualsevol de les llengües oficials de la Comunitat Valenciana.





11. Comissions de selecció

1. L'execució dels procediments selectius i l'avaluació de les proves i, si escau, mèrits de cada aspirant, serà encomanada a òrgans col·legiats de caràcter tècnic, que actuaran sotmesos a les normes reguladores del procediment administratiu comú i de règim jurídic del sector públic (especialment quant a les causes d'abstenció i recusació); així com al que es preveu sobre aquest tema en el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic i al que especifique la normativa reguladora de la funció pública valenciana.



2. Les comissions les integraran els membres següents amb veu i vot: un president o presidenta, un secretari o secretària i un nombre de vocals que garantisca una composició imparella del ple de l'òrgan; així com per altres tantes persones suplents de les anteriors.

3. Les persones integrants de les comissions de selecció seran nomenades per resolució de la presidència del CHGUV, que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana amb una antelació mínima d'un mes respecte de l'inici de les proves selectives, i en la composició es tindrà en compte sempre el principi de presència equilibrada de dones i homes, sempre que amb això no es contravinguen els principis de professionalitat i especialització dels seus membres.

4. Els membres de l'òrgan de selecció hauran de pertànyer al grup o, en el seu cas, subgrup de classificació professional al qual corresponga una titulació d'igual nivell o superior nivell acadèmic a l'exigit en la respectiva convocatòria i, almenys, més de la meitat dels seus membres haurà de posseir una titulació corresponent a la mateixa àrea de coneixements que l'exigida en la convocatòria.

5. El personal d'elecció o de designació política, el personal funcionari interí, el personal laboral no fix i el personal eventual no podrà formar part dels òrgans de selecció. Tampoc podran formar part d'aquests òrgans les persones que hagen exercit activitat de preparació d'aspirants per a l'ingrés en l'ocupació pública o hagueren col·laborat durant aqueix període amb centres de preparació d'oposicions en els últims cinc anys.

6. La pertinença als òrgans de selecció serà sempre a títol individual. No es pot exercir aquesta en representació o per compte de ningú.



7. Les persones que integren les comissions de selecció hauran de guardar confidencialitat dels assumptes i les dades que es tracten en les seues sessions en totes les matèries que no siguen objecte de publicació oficial i en aquelles que, encara que ho siguen, no s'hagueren publicat encara pels mitjans establits en la convocatòria.

8. Són funcions de les comissions de selecció, entre altres, les següents:

a) Gestionar i portar a terme el procés selectiu que s'establisca en cada convocatòria, fixar amb autonomia i independència funcional els seus criteris d'actuació d'acord amb les bases generals i amb les específiques de cada convocatòria, així com verificar el seu compliment.

b) Sol·licitar assessorament tècnic quan siga necessari.

c) Dissenyar, proposar, confeccionar i avaluar les diferents proves i exercicis.

d) Adoptar les decisions necessàries d'acord amb les bases generals i amb la restant normativa aplicable.

e) Garantir la confidencialitat i l'anonimat de les proves, a més de la igualtat d'oportunitats entre les persones aspirants.

9. Les comissions podran tindre assessorament tècnic o especialitzat per a la realització de totes o algunes proves. Les persones que hagen d'exercir aquestes funcions seran nomenades per l'òrgan gestor, i els seran aplicables els mateixos requisits i condicions que a les persones integrants de les comissions. Els assessors i assessores col·laboraran amb l'òrgan de selecció exclusivament en l'exercici de les seues especialitats tècniques.

Les persones designades com a assessores hauran de guardar confidencialitat dels assumptes i les dades que es tracten en les seues sessions en totes les matèries que no siguen objecte de publicació oficial i en aquelles que, encara que ho siguen, no s'hagueren publicat encara pels mitjans establits en la convocatòria.



12. Presentació de sol·licituds i documents i seus de l'òrgan de gestió de les ofertes d'ocupació pública, i de les comissions de selecció específiques

1. Les sol·licituds, documentació, escrits d'esmena i totes les comunicacions que es dirigisquen als òrgans referits es presentaran en la forma i pels mitjans previstos en la Llei de procediment administratiu comú de les administracions públiques.

2. La Direcció de Recursos Humans del CHGUV és l'òrgan de gestió de les convocatòries, així com de suport logístic i assessorament tècnic a les comissions, i en el seu mateix domicili tenen la seua seu la totalitat de comissions de selecció que es constituïsquen.



13. Resolució de les convocatòries

1. L'òrgan competent del CHGUV dictarà resolució, d'acord amb la proposta de la respectiva comissió de selecció, en la qual nomenarà empleats públics/empleades públiques, una vegada hagen acreditat els requisits exigibles, en el règim jurídic que procedisca d'acord amb els Estatuts del CHGUV, les bases generals i la respectiva convocatòria, i establirà els terminis per a la formalització dels corresponents contractes de treball o preses de possessió.

2. No obstant l'anterior, l'efectivitat dels nomenaments que es realitzen pot quedar condicionada bé a la superació d'un període de prova o bé d'un període formatiu específic, segons es dispose en la respectiva convocatòria.

3. Les persones que de forma no justificada, segons el parer de l'òrgan de gestió, no formalitzen la corresponent presa de possessió en el termini fixat per a això, mitjançant resolució motivada es declararà que han perdut els drets derivats de la seua participació en la convocatòria.





14. Àmbit geograficofuncional de les places

En el marc de l'ordenació sanitària de la Comunitat Valenciana, totes les places objecte de l'oferta d'ocupació pública del CHGUV tindran la consideració de places funcionals del Departament de Salut de València – Hospital General o el que en el futur corresponga, i implicaran l'obligació de prestació de serveis en aquest àmbit funcional i geogràfic, en les condicions singulars de les institucions sanitàries.





15. Vinculació

Aquestes bases generals i les específiques de cada convocatòria vinculen el CHGUV a les comissions de selecció i a les persones que participen en els processos de selecció.



16. Recursos

16.1. Contra les convocatòries i bases específiques

Contra les convocatòries i bases específiques, les persones interessades podran interposar potestativament recurs de reposició davant aquest mateix òrgan, en el termini d'un mes, comptador des de l'endemà de la seua publicació o, directament, recurs contenciós administratiu, en el termini de dos mesos, comptadors de la mateixa manera, davant el jutjat contenciós administratiu competent o davant la sala del TSJ, depenent de la naturalesa jurídica de les places convocades, de conformitat amb el que estableixen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú; així com els articles 8, 10, 25 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. Tot això sense perjudici de la interposició de qualsevol altre recurs que s'estime convenient.

16.2. Contra els acords o resolucions de l'òrgan de gestió o de les comissions de selecció

Contra els acords i resolucions de l'òrgan de gestió o de les comissions, les persones interessades podran interposar recurs d'alçada davant la presidència del CHGUV en el termini d'un mes, comptador a partir de l'endemà de la publicació del corresponent acord o acte, de conformitat amb els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.





17. Publicitat d'actes i acords

1. Amb l'excepció de la resolució per la qual s'aproven aquestes bases generals, les que aproven les corresponents bases i convocatòries específiques, així com les que posen fi a cadascuna d'aquelles en què es nomenen les persones seleccionades, que es publicaran totes aquestes en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV), la resta de resolucions i acords de l'òrgan de gestió o de les comissions de selecció es publicaran amb caràcter oficial, d'acord amb el que estableix l'article 45.1.b de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, mitjançant la seua inserció en el tauler d'anuncis de la Direcció de Recursos Humans del CHGUV i en la pàgina web corporativa.

2. La publicació de les relacions definitives en les diferents fases del procés servirà de notificació a totes les persones interessades, i així es resoldran les al·legacions o impugnacions presentades i s'obrirà el termini per a la formalització de tots els recursos i reclamacions que es consideren oportuns.



18. Pàgina web corporativa

Les presents bases generals, els programes corresponents als processos selectius i els barems de mèrits aplicables, així com la restant informació rellevant d'aquests processos, com ara les seues resolucions i acords i, especialment, els formularis o models de sol·licituds juntament amb les seues instruccions d'emplenament s'allotjaran i mantindran actualitzats en l'adreça web següent: http://chguv.san.gva.es/empleopublico

19. Protecció de dades de caràcter personal

Les dades de caràcter personal que consten en cadascun dels procediments selectius que es convoquen seran incloses en un fitxer del qual serà responsable la Direcció Gerència d'aquesta entitat, fent ús de les funcions pròpies que té atribuïdes i en l'àmbit de les seues competències. Referent a això, les persones interessades podran exercir els drets d'accés, rectificació, supressió, limitació del tractament, portabilitat i oposició, d'acord amb el que estableixen els articles 13 a 18 de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals. Tot això de conformitat amb el que estableix el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades





20. Habilitació de desenvolupament

Es faculta la Direcció de Recursos Humans del CHGUV, com a òrgan de gestió dels processos selectius, perquè adopte els acords, resolucions o instruccions necessàries per a l'aplicació d'aquestes bases generals i de les bases específiques, així com per a l'adequada ordenació i desenvolupament dels processos selectius, especialment pel que fa a la seua planificació i coordinació.



DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA



Queden expressament derogades les anteriors bases generals reguladores dels processos selectius d'ingrés o accés de personal al CHGUV aprovades mitjançant Resolució de 23 de maig de 2013, de la presidència del Consorci Hospital General Universitari de València (DOGV 7038, 04.06.2013).

Mapa web