Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 12 de juliol de 2021, de la Direcció General de Personal Docent, per la qual es convoca un concurs de mèrits per a la selecció i el nomenament de personal funcionari docent, per a cobrir llocs en les unitats especialitzades d'orientació.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 9128 de 15.07.2021
Número identificador:  2021/7684
Referència Base de Dades:  007026/2021
 



RESOLUCIÓ de 12 de juliol de 2021, de la Direcció General de Personal Docent, per la qual es convoca un concurs de mèrits per a la selecció i el nomenament de personal funcionari docent, per a cobrir llocs en les unitats especialitzades d'orientació. [2021/7684]

La Llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre, per la qual es modifica la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, estableix en la seua disposició addicional sisena la facultat de les comunitats autònomes per a ordenar la seua funció pública docent en el marc de les seues competències, respectant, en tot cas, les normes bàsiques contingudes en aquesta, així com les bases del règim estatutari del personal funcionari públic docent constituïdes per les disposicions contingudes en la Llei 30/1984, de 2 d'agost, de mesures per a la reforma de la funció pública, modificada pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic.



En l'article 64 del Reial decret 364/1995, de 10 de març, pel qual s'aprova el Reglament general d'ingrés del personal al servei de l'Administració general de l'Estat i de provisió de llocs de treball i promoció professional del personal funcionari civil de l'Administració general de l'Estat figuren els casos en què podran acordar-se comissions de servei, així com el règim econòmic del personal funcionari en comissió de serveis, i es configura la comissió de serveis com a una forma extraordinària de provisió de llocs de treball.



En l'àmbit competencial de la Comunitat Valenciana, l'article 117 de la Llei 4/2021, de 16 d'abril, de la Generalitat, de la funció pública valenciana, s'estableix que la comissió de serveis és una forma voluntària temporal de provisió de llocs de treball que és procedent quan aquests queden deserts en les convocatòries corresponents, que es troben pendents de la seua provisió definitiva o que estan subjectes a reserva per imperatiu legal, per als quals reglamentàriament es determinarà el procediment per a la seua tramitació i resolució, en el qual s'haurà de complir el principi de publicitat.

En l'àmbit educatiu, el Decret 72/2021, de 21 de maig, del Consell, d'organització de l'orientació educativa i professional, estableix, en el capítol V, la constitució de les unitats especialitzades d'orientació com a unitats interprofessionals que complementen i donen suport a la intervenció que realitzen els equips d'orientació educativa, els departaments d'orientació educativa i professional i les agrupacions d'orientació de zona. Així mateix, determina els àmbits d'especialització, les funcions, el personal integrant i les funcions de direcció i de secretaria-habilitació.



Segons el que disposa l'article 14.2 del decret de referència, la singularitat d'aquestes unitats requereix, entre altres coses, l'establiment d'un procediment específic per a la cobertura dels llocs de treball, mitjançant la convocatòria de comissió de serveis o per adscripció provisional.

Finalment, l'Ordre 23/2021, de 6 de juliol, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, per la qual es determinen els criteris de creació de llocs de professorat especialista d'orientació educativa en els equips d'orientació educativa i per la qual s'ordena la creació de les unitats especialitzades d'orientació, estableix els llocs de treball amb què es configuren inicialment aquestes unitats.

Per tot això, de conformitat amb el que s'ha exposat i fent ús de les funcions que m'atribueix l'article 8 del Decret 173/2020, de 30 d'octubre, del Consell, d'aprovació del Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport (DOGV 8959, 24 de novembre del 2020), resolc:



Primer. Objecte

La present resolució té com a objecte convocar un concurs de mèrits per a la provisió de llocs de treball de les unitats especialitzades d'orientació, d'ara endavant UEO.



Segon. Bases de la convocatòria

Les bases de la present convocatòria són les que s'especifiquen a continuació:

Base primera. Perfil professional

Els perfils professionals requerits per a ocupar els llocs de treball dels àmbits d'intervenció específics apareixen descrits en l'annex II d'aquesta resolució.



Base segona. Requisits de participació

1. Les persones que desitgen participar en aquesta convocatòria hauran de complir els requisits generals següents:

a) Ser funcionaris o funcionàries de carrera en servei actiu durant un mínim de cinc anys i pertànyer, en aquest moment, als cossos i especialitats als quals corresponen els llocs convocats.



b) Acreditar els coneixements de valencià mitjançant la possessió del certificat C1 de la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià (JQCV) o equivalent, d'acord amb l'Ordre 3/2020, de 6 de febrer, de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport.

2. A més, per a ocupar els llocs de treball de cadascun dels àmbits d'especialització, caldrà acreditar els mèrits específics corresponents descrits en l'annex II per als perfils professionals als quals s'opta.



3. Els requisits de participació, així com els mèrits assenyalats en l'annex III d'aquesta resolució que s'al·leguen, hauran d'haver-se adquirit i registrat amb anterioritat a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.



Base tercera. Presentació de sol·licituds i documentació

1. Per a participar en el procés de selecció, les persones aspirants hauran d'emplenar la sol·licitud de participació (annex I), el full d'autobaremació (annex IV), la declaració d'acceptació horària i de mobilitat (annex V), i adjuntar la documentació referida en l'apartat 4 d'aquesta base.

2. Les persones aspirants podran optar a un únic àmbit d'especialització i fins a un màxim de tres llocs de treball de l'àmbit seleccionat i de l'especialitat des de la qual s'opta.

3. Les persones aspirants seguiran les instruccions corresponents per a presentar-les per via telemàtica, utilitzant els formularis específics dissenyats per a aquesta convocatòria, que estaran disponibles en la pàgina web https://ceice.gva.es/va/web/inclusioeducativa. La sol·licitud es podrà recuperar en qualsevol moment del tràmit mentre el procés estiga obert, mitjançant el número de sol·licitud i el correu electrònic utilitzat. En cas que presenten diverses sol·licituds, només es tindrà en compte la última sol·licitud presentada.

4. Una vegada emplenats i signats els formularis referits en el punt 1 d'aquesta base s'haurà d'adjuntar la documentació que acredite els mèrits al·legats.

La documentació que acredita la formació de les persones aspirants que estiga inscrita en el Registre de formació permanent del professorat serà substituïda d'ofici per un extracte d'aquesta expedit per la Subdirecció General de Formació del Professorat.

Els mèrits al·legats no enregistrats en el compte de formació hauran de digitalitzar-se i adjuntar-se en format PDF.

5. L'ús dels mitjans telemàtics per a participar en aquest procediment comporta el consentiment de la persona sol·licitant al tractament de les dades de caràcter personal que siguen necessàries per a la tramitació de la sol·licitud, d'acord amb la normativa vigent.

6. Les persones candidates hauran de triar l'ordre de preferència dels llocs a ocupar, en cas que es presenten a més d'un lloc.

7. Si la persona aspirant no adjunta els annexos referits en aquesta base, incloent-hi el document d'autopresentació, la sol·licitud no serà admesa i no podrà continuar amb la tramitació de la sol·licitud.



Base quarta. Termini de presentació

1. El termini de presentació de les sol·licituds serà de 5 dies hàbils comptats a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

2. La presentació de les sol·licituds i la documentació es farà, exclusivament, a través de la plataforma informàtica habilitada a l'efecte que estarà disponible en la pàgina https://ceice.gva.es/va/web/inclusioeducativa.

3. No es consideraran admeses aquelles sol·licituds o els mèrits presentats fora del termini assenyalat.



Base cinquena. Procediment de selecció

El procés de selecció de les persones que concórreguen a aquests llocs constarà de dues fases:

a) Fase de concurs (valorada de 0 a 20 punts). Aquesta fase constarà dels procediments següents:

1. La comissió tècnica de selecció, la constitució i les funcions de la qual es determinen en la base setena d'aquesta convocatòria, comprovarà que les persones sol·licitants reuneixen els requisits establits en la base segona d'aquesta resolució.

2. La comissió tècnica de selecció aplicarà el barem de mèrits conforme s'estableix en l'annex III d'aquesta convocatòria.

3. El nombre de persones participants que passen a la segona fase equivaldrà al triple de les places oferides per a cada lloc de treball, entre les persones que obtinguen les puntuacions més altes per als llocs als quals opten. En cas d'empat superaran la primera fase totes les persones que obtinguen la mateixa puntuació de tall.

4. La comissió tècnica de selecció, una vegada ordenades les persones candidates per puntuació, publicarà el llistat provisional de persones que passen a la segona fase en la pàgina web https://ceice.gva.es/va/web/inclusioeducativa.

5. En el cas de les persones aspirants excloses, s'indicarà la causa de l'exclusió en la pàgina web https://ceice.gva.es/va/web/inclusioeducativa.

6. Les persones aspirants podran presentar les al·legacions que estimen oportunes contra la relació indicada en el punt 4 d'aquesta base. Aquestes al·legacions hauran de dirigir-se a la comissió tècnica de selecció en el termini de 48 hores comptades a partir de l'endemà de la publicació de la relació, pel mateix procediment telemàtic que el de la presentació de sol·licituds.

7. Una vegada estudiades i resoltes les reclamacions presentades, la comissió tècnica de selecció publicarà la relació definitiva de persones aspirants admeses i excloses amb les puntuacions definitives d'aquesta primera fase, en la pàgina web https://ceice.gva.es/va/web/inclusioeducativa. La publicació de la relació definitiva suposarà la resolució expressa a les reclamacions presentades.

b) Fase de selecció (valorada de 0 a 10 punts)

1. Només podran participar en aquesta fase les persones aspirants que hagen superat la fase anterior.

2. La fase consistirà en una entrevista adaptada als llocs específics que se sol·liciten i que s'indiquen en l'annex II d'aquesta convocatòria.



3. L'entrevista tindrà una durada màxima de 15 minuts, durant els quals la persona aspirant respondrà a qüestions formulades per la comissió tècnica de selecció relatives a la planificació de l'assessorament i la intervenció davant d'una situació pràctica relacionada amb l'àmbit d'especialització i llocs a què opta, amb la finalitat de comprovar que la persona aspirant posseeix el domini de les habilitats tècniques requerides per al lloc de treball específic al qual es presenta, tal com es determinen a l'annex II d'aquesta convocatòria.

4. Quan en la fase de l'entrevista hi haja més de 4 punts de diferència entre les puntuacions atorgades pels membres de la comissió, es descartaran les puntuacions màximes i mínimes atorgades i es calcularà la puntuació mitjana entre les puntuacions restants.

5. Per a la superació de la fase de selecció, les persones participants hauran d'obtindre un mínim de 5 punts en aquesta fase.



Base sisena. Resolució de la convocatòria

1. Finalitzada la fase de selecció, la comissió tècnica de selecció publicarà, en el termini màxim de quinze dies, les llistes provisionals de les persones que han superat les dues fases del procediment i la puntuació final obtinguda. La puntuació final serà la suma de les puntuacions de la fase de concurs i de la fase de selecció. Contra aquesta llista, que es publicarà en la pàgina web de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, es podran interposar, davant de la mateixa comissió tècnica de selecció, i en el termini de 48 hores, comptats a partir de l'endemà de la seua publicació, les al·legacions que s'estimen oportunes. Aquestes reclamacions hauran de presentar-se de manera telemàtica a través de l'enllaç habilitat en la pàgina web https://ceice.gva.es/va/web/inclusioeducativa.

2. En cas d'empat, aquest es resoldrà atenent la major puntuació en la fase de selecció; en cas que continue aquest empat, prevaldrà la major puntuació obtinguda en la fase de concurs amb la suma dels apartats 2 i 3 del barem. Si persistira l'empat, prevaldria la major puntuació obtinguda en l'apartat 1 del barem; si persistirà, així i tot, aquest empat, es dirimiria segons la major puntuació en l'apartat 2 del barem, i així successivament fins que l'empat es resolga.



3. Una vegada resoltes les al·legacions presentades, la comissió tècnica de selecció elevarà la proposta de llista definitiva de les candidatures seleccionades a la Direcció general de Personal Docent, que dictarà la resolució que serà publicada al web de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport. La publicació de la relació definitiva suposarà la resolució expressa a les reclamacions presentades.



Base setena. Comissió tècnica de selecció

1. La comissió tècnica de selecció, nomenada per la Direcció General de Personal Docent, estarà constituïda per les persones següents:



– El cap de Servei d'Inclusió Educativa, que actuarà com a president.

– Un cap o una cap de secció del Servei d'Inclusió Educativa.

– Un tècnic o tècnica designada per la Direcció General d'Inclusió Educativa.

– Una persona designada per la Subdirecció General de Formació del Professorat.

– Un tècnic o tècnica de la Direcció General d'Inclusió Educativa que actuarà com a secretari o secretària.

2. Per cada persona membre de la comissió se'n nomenarà una altra suplent. Per a la constitució i funcionament de la comissió serà imprescindible la presència de, almenys, tres persones integrants.

3. Seran funcions de la comissió tècnica de selecció:

a) Determinar les persones participants que superen les fases de concurs i de selecció, atenent els criteris establits en aquesta resolució.



b) Resoldre les incidències que pogueren sorgir en el procés de la convocatòria.

c) Remetre a la persona titular de la Direcció General de Personal Docent la proposta amb les llistes definitives i la puntuació final obtinguda per les persones participants.

d) Alçar acta de les sessions de deliberació i qualsevol altra reunió que haja de realitzar-se en el desenvolupament de les seues funcions.

4. La composició de la comissió tècnica de selecció es publicarà en la pàgina web https://ceice.gva.es/va/web/inclusioeducativa i estarà subjecta a les causes d'abstenció i recusació establides en els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.



5. La comissió tècnica de selecció comptarà amb el suport d'una comissió assessora de baremació per a la valoració de la fase de concurs designada per la Direcció General de Personal Docent. Les persones que integren aquesta comissió tindran dret, si és procedent, a la indemnització prevista en el Decret 24/1997, d'11 de febrer, sobre indemnitzacions per raó de servei i gratificacions por serveis extraordinaris, modificat pel Decret 64/2011, de 27 de maig, del Consell, i quedaran acollides a l'excepció prevista en l'article 4.4 d'aquest decret.



6. La comissió tècnica de selecció es reunirà, en les diferents fases del procediment, amb les persones representants dels sindicats que conformen la Mesa Sectorial d'Educació amb l'objectiu de facilitar-los la informació sobre el desenvolupament del procediment.



Base huitena. Adjudicació de places

L'obtenció del lloc de treball obtingut a través d'aquest concurs de mèrits suposarà l'acceptació de la destinació per un període mínim d'un curs acadèmic, que podrà ser prorrogada anualment cada curs escolar fins al curs 2024-2025, prèvia avaluació positiva per part de la Direcció General d'Inclusió Educativa, sempre que no se suprimisquen o es modifiquen les places convocades en aquesta resolució.



Base novena. Renúncies

1. Una vegada formulada la proposta de nomenament, no s'admetrà la renúncia a la plaça assignada. La valoració de les situacions excepcionals que pogueren produir-se correspondrà a la persona titular de la Direcció General de Personal Docent.

2. En el cas que les persones seleccionades mitjançat aquest procediment hagueren obtingut un lloc en el procediment ordinari de comissions de serveis, la Direcció General de Personal Docent procedirà a anul·lar d'ofici la concessió del lloc obtingut anteriorment, prèvia autorització de la persona aspirant en la sol·licitud de participació (annex I)





Base desena. Formació inicial de les persones aspirants seleccionades

Les persones aspirants seleccionades per a ocupar una plaça en les unitats especialitzades d'orientació hauran de realitzar la formació inicial obligatòria que a aquest efecte dissenye la Direcció General d'Inclusió Educativa i la Subdirecció General de Formació del Professorat.



Base onzena. Avaluació anual de la funció orientadora

La Direcció General d'Inclusió Educativa establirà els indicadors i els mecanismes d'avaluació mitjançant els quals seran valorades les funcions realitzades per les persones que ocupen les places a les unitats especialitzades d'orientació.



Base dotzena. Absència de candidatures. Noves vacants

Les places que no hagen sigut cobertes per absència de candidatures, o aquelles noves vacants que pogueren produir-se, excepcionalment, una vegada finalitzat el procediment regulat en aquesta resolució, podran proveir-se en comissió de serveis o mitjançant adscripció provisional fins a la convocatòria del següent procediment, a proposta de la Direcció General d'Inclusió Educativa.



Tercer. Producció d'efectes

Aquesta resolució produirà efectes a l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



De conformitat amb el que estableixen els articles 112.1, 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i els articles 10, 14 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, es podrà interposar recurs potestatiu de reposició davant el secretari autonòmic d'Educació i Formació Professional en el termini d'un mes, a comptar des de l'endemà de la publicació, o directament un recurs contenciós administratiu davant el jutjat contenciós competent, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la data de la publicació.





València, 12 de juliol de 2021.– La directora general de Personal Docent: M. Ángeles Herranz Ábalos.

Mapa web