Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 30 de juny de 2021, del Rectorat de la Universitat de València, per la qual es convoca concurs d'accés a places de cossos docents universitaris. Convocatoria 156.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 9129 de 16.07.2021
Número identificador:  2021/7450
Referència Base de Dades:  007085/2021
 



RESOLUCIÓ de 30 de juny de 2021, del Rectorat de la Universitat de València, per la qual es convoca concurs d'accés a places de cossos docents universitaris. Convocatoria 156. [2021/7450]

De conformitat amb el que disposa l'article 62 de la Llei orgànica 4/2007, de 12 d'abril, (BOE de 13 d'abril) Per la qual es modifica la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats (BOE de 24 de desembre), el Reial decret 1312/2007, de 5 d'octubre (BOE de 6 d'octubre i el Reial decret 1313/2007, de 5 d'octubre (BOE de 8 d'octubre), que regulen l'acreditació nacional i el règim dels concursos per a l'accés als cossos docents universitaris respectivament i a tenor de l'establert en l'article 3 del Reglament de selecció del personal docent i investigador de la Universitat de València, aprovat pel Consell de Govern de la Universitat de València de data 27 de maig de 2003, redacció modificada per Acord del Consell de Govern de data 23 de desembre de 2008, i posteriors revisions i la resolució del rectorat de 2 de juny de 2020 ratificada per acord del Consell de Govern de 9 de juny de 2020 per la qual s'estableix l'obligatorietat de la relació electrònica amb la Universitat de València en els processos de selecció de personal docent i investigador.



Aquest Rectorat, d'acord amb l'oferta d'ocupació pública per a l'any 2019, relativa a places dels cossos docents universitaris i de professorat contractat doctor de la Universitat de València, publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana de 23 de maig de 2019, amb l'autorització prèvia de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport en compliment de l'article 19, apartat Ú.3.I) i 4, de la Llei 6/2018, de 3 de juliol, de pressupostos generals de l'Estat per a l'any 2018, ha resolt convocar a concurs les places que s'assenyalen en l'annex I de la present resolució, destinades a la incorporació de personal investigador doctor que ha finalitzat el Programa Ramón y Cajal i ha obtingut el certificat I3 (Convocatòria 156 / 2021), dotades en l'estat de despeses del pressupost de la Universitat de València i incloses en la seua vigent relació de llocs de treball, tot això amb subjecció a les següents bases:



Bases de la convocatòria



Primera. Normes generals

1.1. Els concursos es regiran pel que disposa la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats (BOE de 24 de desembre) modificada per la Llei orgànica 4/2007, de 12 d'abril (BOE de 13 d'abril); la Llei 7/2007, de 12 d'abril, de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic (BOE de 13 d'abril); el Reial decret 1312/2007, de 5 d'octubre (BOE de 6 d'octubre) i el Reial decret 1313/2007, de 5 d'octubre (BOE de 8 d'octubre), que regulen l'acreditació nacional i el règim dels concursos per a l'accés als cossos docents universitaris, respectivament; el Decret 128/2004, de 30 de juliol, del Consell de la Generalitat, pel qual s'aproven els Estatuts de la Universitat de València (DOGV 03.08.2004); el Reglament de Selecció del personal docent i investigador de la Universitat de València, aprovat pel Consell de Govern de la Universitat de València de data 27 de maig de 2003 i posteriors modificacions, així com per les bases de la present convocatòria. En allò que no preveuen les disposicions anteriors s'aplicarà el disposat en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (BOE de 2 d'octubre), Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic (BOE de 2 d'octubre) i en la legislació general de funcionaris civils de l'Estat.





Segona. Requisits de les persones candidates

Per a ser admès/esa a cada procés selectiu s'han de reunir els següents requisits que hauran de complir-se en el moment de finalitzar el termini de presentació de sol·licituds i mantenir-se fins al moment de la presa de possessió.

2.1. Requisits generals

a) Posseir la nacionalitat espanyola o d'un estat membre de la Unió Europea o d'aquells estats, als quals, en virtut dels tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya, siga d'aplicació la lliure circulació de treballadors. També podran participar el/la cònjuge, descendents i descendents del/de la cònjuge, dels espanyols i espanyoles i dels nacionals d'altres estats membres de la Unió Europea, sempre que no estiguen separats o separades de dret, menors de 21 anys o majors d'aquesta edat que visquen a les seues expenses. Aquest últim benefici serà igualment d'aplicació a familiars de nacionals d'altres estats quan així es preveja en els tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya. Igualment podran participar els aspirants de nacionalitat estrangera no comunitària quan en l'estat de la seua nacionalitat es reconega als espanyols i espanyoles aptitud legal per a ocupar en la docència universitària posicions anàlogues a les dels funcionaris dels cossos docents universitaris espanyols.



b) No haver arribat a l'edat de jubilació forçosa establida per la legislació vigent en la data de finalització del termini per a la presentació de sol·licituds.

c) Posseir el títol de doctor o doctora.

d) No haver estat separada o separat, mitjançant expedient disciplinari, del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se inhabilitat per a l'exercici d'ocupacions o càrrecs públics o per a l'accés al cos o escala funcionarial. Les persones aspirants, la nacionalitat de les quals no siga l'espanyola, haurien d'acreditar igualment no trobar-se inhabilitades o en situació equivalent, ni haver estat sotmeses a sanció disciplinària o equivalent que impedisca, en el seu estat, en els mateixos termes l'accés a l'ocupació pública.

e) Posseir la capacitat funcional per a l'acompliment de les tasques corresponents a professor o professora d'universitat.

f) Haver abonat els drets d'examen establerts en la present convocatòria o acreditar l'exempció o bonificació del pagament.

2.2. Requisits específics

a) Haver finalitzat el Programa Ramón y Cajal, disposar del certificat I3 i haver obtingut l'acreditació per a l'accés al cos de professors i professores titulars d'universitat conforme a l'establert en els articles 12 i 13 i disposicions addicionals primera, segona i tercera del Reial decret 1312/2007, de 5 d'octubre. En cas d'haver estat acreditat o acreditada després de la modificació introduïda pel Reial decret 415/2015, haurà de ser-ho per la mateixa branca de coneixement a la qual correspon l'àrea de coneixement de la plaça convocada, tot això d'acord amb l'annex 1 del Reial decret 1312/2007.

Es considera que posseeix l'acreditació regulada en el Reial decret 1312/2007, de 5 d'octubre, el professorat habilitat conforme a l'establert en el RD 774/2002, de 26 de juliol, pel qual es regula el sistema d'habilitació nacional per a l'accés a cossos de funcionaris docents universitaris i el règim dels concursos d'accés respectius. S'entendrà que els habilitats i habilitades per al cos de catedràtics i catedràtiques d'escola universitària ho estan per a l'accés al cos de professors i professores titulars d'universitat, conforme a la disposició addicional deu de la Llei orgànica 4/2007, de 12 d'abril, (BOE de 13 d'abril) Per la qual es modifica la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats.



b) Igualment, podrà presentar-se al concurs d'accés el professorat d'universitats d'estats membres de la Unió Europea o d'aquells estats en els quals en virtut de tractats internacionals suscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya siga d'aplicació la lliure circulació de treballadores i treballadors, en els termes que aquesta es troba definida en el Tractat constitutiu de la Comunitat Europea, que hagen arribat a una posició equivalent a la de catedràtic o catedràtica o de professor o professora titular d'universitat, d'acord amb la certificació emesa per l'Agència Nacional d'Avaluació de la Qualitat i Acreditació, a sol·licitud de la persona interessada.

En cap cas s'admetrà la participació en el concurs d'accés quan s'ostente la titularitat d'una plaça d'igual categoria a la convocada, adscrita a la mateixa àrea de coneixement, departament i centre de la Universitat de València.



Tercera. Presentació de sol·licituds.

3.1. Termini de presentació: vint dies a comptar des de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el BOE.

Tots els terminis assenyalats en aquesta convocatòria s'entenen que són hàbils, excloent del còmput els dissabtes, diumenges i els declarats festius.

3.2. Les sol·licituds es presentaran mitjançant el formulari electrònic de la instància general que es troba a l'entorn de tramitació electrònica de la Universitat de València en la segûent adreça electrònica: https://webges.uv.es/uvEntreuWeb/menu.jsp?idtramite=EXPSOLP2U.

En aquest entorn es realitzaran tots els tràmits de presentació d'instàncies i aportació de documents.

3.3. S'utilitzarà, obligatòriament, el model d'instància específic per a la categoria de la plaça que s'inclou en l'annex II d'aquesta convocatòria i que es podrà trobar en la pàgina web del servei de recursos humans PDI: http://www.uv.es/pdi o directament a través del següent enllaç electrònic: https://go.uv.es/m6VS2jE.

La «Guia per a presentar-se a les convocatòries per a la provisió de places de professorat universitari», que conté les instruccions per a l'emplenament del formulari d'instància general així com la manera d'adjuntar la documentació a presentar per la persona sol·licitant, es podrà trobar en la pàgina web del servei de recursos humans PDI: http://www.uv.es/pdi o directament a través del següen enllaç electrònic https://go.uv.es/Hc2Leq7. La instància haurà de ser emplenada seguint les instruccions arreplegades en aquesta guia.

3.4. Juntament amb la instància (annex II), serà presentada la següent documentació:

a) Fotocopia del document nacional d'identitat o passaport. Les persones aspirants que no posseïsquen la nacionalitat espanyola i tinguen dret a participar, haurien de presentar fotocòpia acarada del document que acredite la seua nacionalitat i, si escau, dels documents que acrediten el vincle de parentiu i les circumstàncies de dependència a les quals es refereix la base 2.1.a d'aquesta convocatòria. Així mateix, quan les persones aspirants participen en les proves selectives per la seua condició de cònjuges, a més dels documents assenyalats, haurien de presentar declaració jurada o promesa de no trobar-se separades dels seus respectius cònjuges.

b) Documentació que acredite el compliment dels requisits que assenyala la base segona per a participar en els concursos d'accés, excepte en el cas de títols de doctor / a expedits per la Universitat de València, en què no serà necessari aportar-los.

L'acreditació de la nacionalitat i altres requisits exigits en la convocatòria, es realitzarà mitjançant els documents corresponents, certificats per les autoritats competents del país d'origen, traduïts al castellà, que serà la llengua oficial en la qual tindrà lloc el desenvolupament de les proves.

c) Justificació d'haver efectuat l'ingrés dels drets d'examen (30 euros) en el compte «Drets d'examen-Universitat de València» nombre ES21-0049-6721-65-2010001382 de «Banco Santander».

Estaran exemptes del pagament de la taxa les persones que acrediten una discapacitat en grau igual o superior al 33 %, els membres de famílies nombroses de categoria especial, els membres de famílies monoparentals de categoria especial i les víctimes d'actes de violència sobre la dona.

Les persones aspirants esmentades en el paràgraf anterior ho han de fer constar expressament en l'apartat corresponent de la sol·licitud i hauran de presentar les certificacions corresponents que acrediten la seua condició de discapacitat, de ser membre de família nombrosa o de família monoparental (mitjançant certificat de la Conselleria de Benestar Social o òrgan competent), i les víctimes d'actes de violència sobre la dona mitjançant qualsevol dels mitjans de prova que preveu l'article 9.1 i 9.2 de la Llei 7/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat Valenciana, integral contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.

Gaudiran d'una bonificació del 50 % de la taxa les persones que formen part de famílies nombroses de categoria general i els membres de famílies monoparentals de categoria general.

La falta d'abonament o un abonament inferior a la quantitat indicada com a taxes en el període de presentació de sol·licituds, es considerarà incompliment inesmenable que provocarà la inadmissió al concurs. L'exclusió per no complir algun dels requisits de la convocatòria no comportarà el dret a la devolució de les taxes.

3.5. Les persones que opten a més d'una plaça hauran de presentar una instància independent per a cadascuna d'elles, acompanyada de la documentació complementària.

En el cas de convocatòria conjunta de places, s'especificarà en una única instància totes les places a què es refereix la convocatòria, acompanyada d'una única documentació complementària i un únic pagament de taxes. Es considera que la convocatòria de places és conjunta quan a l'annex 1, el dígit referent al «núm. de places» és superior a 1.

3.6. En el cas que es convoquessin de manera conjunta més de cinc places, s'haurà de reservar la quota legal per a la cobertura amb persones amb discapacitat, sempre que aquestes persones superin els processos selectius i acreditin la discapacitat, així com la compatibilitat amb el desenvolupament de les tasques. Si aquesta quota no fora coberta, acreixerà la resta de les places amb caràcter general.

Les persones amb discapacitats hauran de presentar juntament amb la sol·licitud el certificat del grau de discapacitat expedit per l'òrgan competent.

3.7. En el cas d'incidència tècnica a què es refereix l'article 32.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, que impossibilite el funcionament ordinari de sistema o aplicació que corresponga, i fins que aquella se solucione, la Universitat de València podrà determinar una ampliació dels terminis no vençuts. Tant la incidència tècnica esdevinguda com l'ampliació concreta del termini no vençut s'han de publicar al tauler d'anuncis.

3.8. Els sistemes d'identificació i de signatura admesos per als interessats d'acord amb el contingut dels articles 9 i 10 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, són els recollits en la seu electrònica de la Universitat de València.

3.9. Si alguna de les persones interessades presentara la seua sol·licitud presencialment, l'òrgan convocant la requerirà perquè l'esmene a través de la presentació del formulari electrònic de la instància general que es troba a l'entorn de tramitació electrònica de la Universitat de València, en els termes de l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de manera que la sol·licitud només serà admesa si es presenta mitjançant instància electrònica al canal que indica la convocatòria i dins dels terminis d'aquesta.



Quarta. Admissió d'aspirants

4.1. En el termini màxim de vint dies hàbils des de la finalització del termini de presentació de sol·licituds, el vicerectorat amb competències en matèria de professorat dictarà una resolució declarant aprovada la llista provisional de les persones candidates admeses i excloses.



Aquesta resolució, juntament amb les llistes completes de les persones candidates admeses i excloses, en les quals s'indicaran les causes de l'exclusió, es publicarà en el tauler oficial d'anuncis de la Universitat de València https://webges.uv.es/uvTaeWeb/ i amb caràcter informatiu en la pàgina web del Servei de Recursos Humans PDI: http://www.uv.es/pdi o directament a través del següent enllaç electrònic: https://go.uv.es/m5H0Mxp.

Contra l'esmentada resolució les persones interessades podran presentar reclamació en el termini de deu dies, a contar des de l'endemà a la publicació de l'anunci, o bé resoldre si escau, en el mateix termini, el defecte que haja motivat la seua exclusió.

4.2. En el termini màxim de quinze dies hàbils des de la finalització del termini de reclamacions i resoltes aquestes, el vicerectorat amb competències en matèria de professorat dictarà resolució aprovant la llista definitiva de les persones candidates admeses i excloses, que es publicarà en la forma anteriorment establida. Contra aquesta resolució es podrà interposar recurs de reposició davant la rectora en el termini d'un mes des de l'endemà a la seua publicació en el tauler oficial d'anuncis de la Universitat de València https://webges.uv.es/uvTaeWeb/.

4.3. En les convocatòries en les que només es presente una persona candidata que siga o haja sigut professor/a contractat/da doctor/a, catedràtic/a d'universitat, catedràtic/a d'escola universitària o professor/a titular d'universitat de la mateixa àrea de coneixement, s'eximirà la persona candidata de la realització de la segona part de la primera prova. Aquesta disposició no serà aplicable a qui hagués estat contractat interinament com a professorat contractat doctor.



Cinquena. Comissions de Selecció. Acte de constitució

5.1. La composició de les comissions de selecció és la que figura en l'annex I d'aquesta convocatòria.

5.2. Quant a les substitucions dels membres de la comissió en els supòsits d'abstenció, recusació o renúncia, s'estarà al previst en l'article 5.2 del Reglament de selecció del personal docent i investigador de la Universitat de València.

5.3. Les comissions han de constituir-se en el termini de tres mesos des de l'endemà de la publicació del nomenament dels seus membres efectuat en la present convocatòria. El president o presidenta, prèvia consulta a la resta dels membres, convocarà als titulars i, si escau, als suplents per a procedir a l'acte de constitució de la comissió, amb indicació del lloc i la data.

5.4. La constitució de cada comissió exigirà la presència de tots els seus membres amb veu i vot. Els membres titulars que no concórreguen a l'acte de constitució cessaran i seran substituïts pels seus suplents. En cas que, a més dels titulars, en algun dels suplents concórrega causa d'abstenció, recusació o renúncia es podran substituir entre ells correlativament, els suplents dels vocals primer, segon i tercer.



5.5. Una vegada constituïda la comissió, en cas d'absència, el president o presidenta serà substituït pel membre vocal de major categoria i antiguitat i el secretari o secretària pel professor o professora de menor categoria i antiguitat. Per a la vàlida actuació de la comissió serà necessària la participació, almenys, de tres dels seus membres amb veu i vot. Els membres de la comissió que estiguen absents en alguna actuació cessaran en la seua condició de membres.

5.6. En l'acte de constitució i amb anterioritat a la presentació de les persones candidates, la comissió fixarà i farà públics al lloc indicat per a l'acte de presentació, els criteris específics de valoració del concurs d'accés, que en qualsevol cas han de respectar els criteris establerts en l'annex IV de la present convocatòria. Les proves de selecció tindran el mateix valor. Les comissions no podran establir criteris que donen preferència al resultat obtingut en una d'elles.





Sisena. Acte de presentació

6.1. La Presidència de la comissió convocarà les persones candidates admeses, mitjançant publicació al tauler oficial d'anuncis de la Universitat de València, amb una antelació mínima de quinze dies, per a la realització de l'acte de presentació, amb indicació de la data, hora i lloc. En tot cas, l'acte de presentació de les persones candidates admeses caldrà que se celebre en el termini màxim de cinc dies des de la data de l'acte de constitució de la comissió.

La constitució de la comissió i la presentació de les persones concursants podran tindre lloc en la mateixa data. En l'acte de presentació, que serà públic, les persones candidates lliuraran al president o presidenta de la comissió cinc exemplars del seu historial acadèmic, docent, investigador i de gestió (annex III), així com un exemplar de les publicacions i documents acreditatius dels mèrits i cinc exemplars del projecte docent (guia docent i justificació i incardinació de l'assignatura dins del pla d'estudis).

6.2. En l'acte de presentació la comissió indicarà la data de realització de la primera prova que es refereix la base setena de la present convocatòria. Així mateix, en l'acte de presentació, si escau, es determinarà per sorteig i es farà públic l'ordre d'intervenció de les persones candidates presentades i es fixarà i publicarà el lloc, data i hora d'inici de la primera prova. En tot cas, aquesta prova haurà de començar en un termini màxim de cinc dies des de l'acte de presentació.



6.3. El secretari o secretària de la comissió garantirà que la documentació lliurada per les persones concursants puga ser examinada per totes les candidates i candidats presentats.



Setena. Celebració de les proves

7.1. Els concursos constaran de dues proves.

La primera prova es compon de dues parts:

a) Exposició i defensa del projecte docent, que haurà d'incloure necessàriament almenys el programa d'una assignatura obligatòria o bàsica de grau de l'àrea de coneixement, estructurat en lliçons. En cas que la convocatòria expresse un perfil docent el projecte haurà d'ajustar-se al mateix. El/La concursant disposarà d'un temps màxim d'una hora per a la defensa del projecte i d'una hora més per al debat amb la comissió.

b) Exposició oral i pública de l'organització, metodologia i contingut d'una lliçó del programa o els programes que haja presentat el/la concursant, elegida pel candidat o candidata entre tres seleccionades per sorteig. Es disposarà d'un màxim de dues hores per a la preparació de la lliçó i d'un màxim d'una hora per a fer l'exposició. Seguidament, la comissió debatrà amb el/la concursant durant un màxim d'una hora.



Cadascun dels membres de la comissió emetrà un informe individual motivat sobre el desenvolupament de la primera prova per a cadascuna de les persones concursants i, tot seguit, expressarà el seu vot.

Aquesta prova tindrà caràcter eliminatori per a totes aquelles persones candidates que no obtinguen almenys tres vots favorables.

La segona prova consistirà en l'exposició oral i pública per part de la candidata o candidat del seu currículum, que haurà de fer referència als aspectes docent, investigador, de gestió i del seu projecte investigador. En cas que la convocatòria expresse un perfil investigador, el projecte haurà d'ajustar-se al mateix. La candidata o candidat disposarà d'un màxim de noranta minuts per a realitzar l'exposició. El debat posterior amb els membres de la comissió no podrà ser superior a dues hores.

Les proves es realitzaran a les instal·lacions de la Universitat de València o a través dels mitjans de videoconferència oferts per la universitat, que permeten garantir la identitat i les intervencions de les persones candidates presentades i, en general, que oferisquen idèntiques garanties a les proves realitzades de manera presencial.

7.2. Finalitzades les proves a les quals s'ha fet referència en els apartats anteriors, la comissió o cadascun dels seus membres emetrà un informe final raonat, ajustat als criteris de valoració prèviament acordats per la mateixa, sobre els mèrits i historial de cadascuna de les candidates i candidats presentats i sobre el desenvolupament de cadascuna de les proves.



Vuitena. Proposta de provisió

8.1. A la vista de l'informe o informes, la comissió efectuarà una proposta motivada de provisió, que haurà de ser aprovada per almenys tres vots a favor. La proposta inclourà una relació de totes les persones candidates per ordre de preferència per al seu nomenament, sense que es puga excedir en la proposta el nombre de places convocades. Els vocals que voten en contra de la proposta majoritària haurien de fer constar la motivació del seu vot.

La comissió podrà concloure el concurs amb la proposta de no provisió de la plaça.

8.2. La proposta motivada de la comissió es farà pública en el tauler oficial d'anuncis de la Universitat de València https://webges.uv.es/uvTaeWeb/ en el termini màxim de cinc dies des de la data de finalització de les proves.

8.3. Contra la proposta de la comissió les persones candidates podran presentar una reclamació davant la rectora en els termes disposats en la base 11ª de la present convocatòria.

8.4. La proposta motivada de la comissió romandrà exposada en el tauler oficial d'anuncis de la Universitat de València https://webges.uv.es/uvTaeWeb/, almenys, fins a la finalització del termini per a presentar la reclamació.

8.5. El president o presidenta de la comissió, una vegada efectuada i publicada la proposta de provisió, la remetrà al Rectorat, juntament amb un exemplar de totes les actes i informes. Així mateix, remetrà una certificació del secretari o secretària del centre relativa a la data de publicació en el tauler oficial d'anuncis de la Universitat de València https://webges.uv.es/uvTaeWeb/. Al terme del termini d'exposició, el secretari o secretària del centre remetrà al Rectorat la certificació del període complet d'exposició pública.



Novena. Presentació de documents

9.1. En el termini màxim de vint dies des de la publicació de la proposta de provisió de la plaça, la persona candidata proposada haurà de presentar en el Registre General d'aquesta universitat o per qualssevol dels altres procediments assenyalats en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques els següents documents:

a) Fotocòpia del DNI o document equivalent si és de nacionalitat estrangera.

b) Certificat mèdic oficial de no patir malaltia ni defecte físic o psíquic que incapacite per a l'acompliment de les funcions de professor/a d'universitat.

c) Declaració jurada de no haver estat separat/da de qualsevol de les administracions públiques, o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se inhabilitat/da per a l'exercici d'ocupacions o càrrecs públics o per a l'accés al cos o escala funcionarial. La persona aspirant la nacionalitat de la qual no siga l'espanyola, haurà de presentar declaració jurada o promesa de no trobar-se inhabilitada o en situació equivalent, ni haver estat sotmesa a sanció disciplinària o equivalent que impedisca, en el seu Estat, en els mateixos termes l'accés a l'ocupació pública.

9.2. Els qui tinguen la condició de funcionàries o funcionaris públics de carrera en actiu estaran exempts de justificar tals condicions i requisits, havent de presentar certificació de l'Administració de què depenguen, acreditativa de la seua condició de funcionària o funcionari i de quantes circumstàncies consten en la seua fulla de serveis, excepte en el cas que l'Administració de que depenguen siga la Universitat de València.



Deu. Nomenament

10.1. La rectora nomenarà la persona candidata proposada per la comissió, després que aquesta persona candidata acredite complir els requisits generals per a l'accés a la funció pública establerts en la base anterior. En cas que la persona candidata proposada no presente dins del termini i en la forma escaient la documentació requerida, la rectora declararà desert el concurs.

10.2. Els nomenaments seran publicats en el Boletín Oficial del Estado i en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

10.3. En el termini màxim de vint dies a contar des de l'endemà a la publicació del nomenament en el Boletín Oficial del Estado, la persona candidata proposada haurà de prendre possessió de la plaça, moment en el qual adquirirà la condició de funcionari/ària docent universitari del cos que es tracte.



Onze. Recursos

11.1. Contra la proposta de la comissió les persones candidates podran presentar, en el termini màxim de deu dies, una reclamació davant la rectora de la Universitat de València. Admesa a tràmit la reclamació, se suspendran els nomenaments fins a la seua resolució.

11.2. La reclamació serà valorada per la comissió de reclamacions, que en un termini de tres mesos ratificarà o no la proposta de provisió impugnada.

11.3. La comissió de reclamacions està constituïda per set catedràtics i/o catedràtiques d'universitat, de diverses àrees de coneixement, amb el reconeixement dels períodes mínims d'activitat investigadora, designats pel procediment previst en l'article 12 del Reglament de selecció del personal docent i investigador de la Universitat de València.



11.4. La citada comissió valorarà els aspectes purament procedimentals i verificarà l'efectiu respecte, per part de la comissió de selecció del concurs, de la igualtat de condicions de les persones candidates i dels principis de mèrit i capacitat.

11.5. La resolució de la rectora, amb la proposta prèvia vinculant de la comissió de reclamacions, esgota la via administrativa i serà impugnable directament davant la jurisdicció contenciosa administrativa.



Dotze. Informació respecte a les dades recollides

La Universitat de València Estudi General és l'entitat responsable de les dades facilitades per les persones concursants en aquest procés. Es tractarà la informació facilitada exclusivament per les persones concursants amb els fins objecte de la convocatòria, i si es donara el cas, la posterior gestió del personal de conformitat amb el que disposa la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats. Totes o part de les dades facilitades seran publicats en el tauler oficial de la Universitat de València. Les dades de les persones concursants es conservaran indefinidament per al compliment de les finalitats assenyalades, d'acord amb el que disposa la Llei 3/2005, de 15 de juny, d'arxius de la Generalitat Valenciana.

Les persones concursants tenen dret a sol·licitar al responsable del tractament, l'accés a les seues dades personals, la rectificació i la supressió d'aquestes, la limitació o l'oposició a l'hora tractar-les i la portabilitat, mitjançant escrit acompanyat de còpia d'un document d'identitat i, en el seu cas, documentació acreditativa de la sol·licitud, dirigit a la Delegació de Protecció de Dades a la Universitat de València.



La Universitat de València té habilitada una adreça (lopd@uv.es) Per a qualsevol informació, suggeriment, petició d'exercici de drets i resolució amistosa de controvèrsies en matèria de protecció de dades de caràcter personal, sense perjudici del dret a presentar una reclamació davant l'autoritat de control competent.

Es poden consultar les nostres polítiques de privacitat en http://links.uv.es/qBf2qd6



Tretze. Norma final

Contra la present resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar el recurs potestatiu de reposició davant la rectora de la Universitat de València, en el termini d'un mes, o directament el recurs contenciós administratiu, davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos. Ambdós terminis es computaran des de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria. Si s'optara pel recurs de reposició, no podrà interposar-se el recurs contenciós administratiu en tant no siga resolt expressament o s'haja produït la desestimació presumpta del primer, conforme al previst en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



València, 30 de juny de 2021.– La rectora: María Vicenta Mestre Escrivá.

Mapa web