Ficha disposicion

Ficha disposicion





Ajuntament de Tavernes de la Valldigna. Bases específiques per a la contractació laboral indefinida de places de personal laboral, tècnic o técnica de joventut



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 9136 de 27.07.2021
Número identificador:  2021/7869
Referència Base de Dades:  007390/2021
 

  • Anàlisi documental

    Texto
    Texto Texto2
    Origen de disposició: Ajuntament
    Grup temàtic: Ocupació pública
    Descriptors:
      Temàtics: ofertes d'ocupació pública i oposicions, Grup A, subgrup A2. Titulació universitària de grau
      Descriptors toponímics: Tavernes de La Valldigna



Bases específiques per a la contractació laboral indefinida de places de personal laboral, tècnic o técnica de joventut (subgrup A2) incloses en l'oferta pública d'ocupació pel torn de promoció interna (exp. 004-0111/2021). [2021/7869]

Mitjançant Decret 202102461, de 15 de juliol de 2021, de la Regidoria Delegació de Personal s'ha resolt el següent:



«Primer. Aprovar les següents bases específiques i corresponent convocatòria: bases específiques per a la contractació laboral indefinida de places de personal laboral, tècnic de joventut (subgrup a2) incloses en l'oferta pública d'ocupació pel torn de promoció interna (exp. 004-0111/2021).



1. Objecte de la convocatòria

Aquests bases específiques tenen per objecte desenvolupar les previsions fetes en les bases generals que han de regir les convocatòries dels processos per a la selecció de les places incloses en les distintes ofertes d'ocupació pública de l'Ajuntament de Tavernes de la Valldigna, aprovades mitjançant Decret de data 10 de maig de 2005. Aquests bases van ser publicades en el Butlletí Oficial de la Província (BOP) de data 15 de juny de 2005, així com en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) de data 22 de juny de 2005 (exp. 4-053/2005).

Des de l'aprovació, aquests bases han estat modificades per tal d'ajustar-les a les normes legals posteriors i a la casuística i pràctica administrativa adequada en les següents ocasions:



Data decret de modificació Expedient Publicació BOPV Publicació DOGV

25 de juny de 2007 4-053/2007 11 juliol 2007 8 agost 2007

10 de maig de 2010 4-053/2010 27 maig 2010 26 maig 2010

31 d'octubre de 2011 4-084/2011 15 novembre 2011 8 novembre 2011

27 de gener de 2012 4-084/2011 27 febrer 2012 24 febrer 2012

6 de març de 2018 4-063/2018 5 abril 2018 9 abril 2018





Principalment, l'objecte d'aquests bases específiques és regular el procés selectiu per a la contractació laboral indefinida de les places de personal laboral fix, personal tècnic de joventut, subgrup A2, incloses en l'oferta d'ocupació pública d'aquest Ajuntament.

Les característiques de les places actualment incloses en l'OPO de 2020, són les següents:



Denominació: Tècnic de joventut.

Naturalesa: personal laboral fix (continu i dedicació completa 37,5 h/setmanals)

Grup: equiparat al subgrup A2 (art. 76 TRLEBEP).

Escala: administració especial.

Subescala: serveis especials.

Classe: comeses especials.

Categoria: nivell grau o diplomat universitari.

Nombre de vacants: una (1 en OPO 2020; BOPV 22.12.2020).

Torn de selecció: torn de promoció interna.

Procediment de selecció: concurs oposició.



En el supòsit de no cobrir la plaça vacant mitjançant el torn de promoció interna, quedarà anul·lada automàticament aquesta convocatòria i es cobrirà immediatament mitjançant el torn lliure. Donat aquest cas, l'Ajuntament aprovarà les bases corresponents que regulen el procés selectiu i tindrà en compte els criteris generals aprovats mitjançant la negociació prèvia que s'ha dut a terme amb els representants sindicals. De la mateixa manera procedirà l'Ajuntament en cas que es produïsquen noves vacants fins a la finalització del procés selectiu per increment de places vacants de les mateixes característiques.



En compliment del Pla d'igualtat entre homes i dones dels empleats al servei d'aquest ajuntament, es declara aquesta convocatòria infrarepresentada a favor del sexe femení per haver-hi un percentatge inferior de dones en el nombre total del personal tècnic en aquest Ajuntament.



Consegüentment amb això, en cas d'empat en la puntuació final dels aspirants, tindrà preferència la persona del sexe femení. La resta de criteris de desempat establerts en les bases generals seran supletoris d'aquest.

Si escau, es constituirà una borsa de treball seguint les normes i criteris establerts en les bases generals de funcionament i constitució de les borses de treball vigents en el moment de finalització d'aquest procés de selecció.



2. Legislació aplicable

En tot allò no previst en les bases, es d'aplicació el que s'estableix a les bases generals que han de regir les convocatòries de les proves selectives per a la selecció de les places incloses en les distintes ofertes d'ocupació pública de l'Ajuntament de Tavernes de la Valldigna, així com el que estableixen les disposicions esmentades a les referides bases generals i altres normes que hi siguen d'aplicació.



3. Requisits dels aspirants.

Les persones aspirants han de tenir els següents requisits:

– Estar en possessió o estar en condicions d'obtindre'l en la data en què acabe el termini de presentació d'instàncies, de les següents titulacions universitàries de diplomatura, grau o superiors, o equivalent: Educació Social, Treball Social, Psicologia, Pedagogia o Magisteri o equivalents.

També s'acceptarà qualsevol titulació universitària igual o superior que estiga avalada per 3 anys d'experiència en l'àmbit de joventut i formació específica de polítiques integrals de joventut i desenvolupament comunitari. L'equivalència serà aportada per l'aspirant.

Per a acreditar l'experiència en l'àmbit de joventut i la formació específica en polítiques integrals de joventut s'estableixen com a criteris, que hauran de justificar-se degudament amb certificats, contractes i altres documents que seran tinguts en compte per aquest ajuntament:



– Haver treballat en administracions o entitats públiques realitzant funcions de planificació, coordinació, organització i avaluació de programes, activitats i serveis dirigits a població entre 12 i 30 anys.



– Haver treballat en entitats privades realitzant funcions de planificació, coordinació, organització i avaluació de programes, activitats i serveis dirigits a població entre 12 i 30 anys.

– Haver realitzat formació en polítiques integrals de joventut: màsters i cursos de postgrau, títols universitaris o cicles formatius que aborden total o sectorialment les polítiques de joventut i les seues metodologies.

– Haver realitzat el curs de direcció d'activitats de temps lliure infantil i juvenil.

– Estar en possessió del certificat de professionalitat d'informació juvenil i qualssevol altres certificats de professionalitat relacionats amb joventut.

– Haver realitzat activitats de voluntariat de forma continuada en associacions juvenils.

Aquesta experiència mínima de 3 anys, que s'integre amb el requisit de titulació per a accedir a aquest procediment, no computarà després com a mèrit en la fase de concurs.

Els aspirants amb titulacions obtingudes a l'estranger hauran d'acreditar que estan en possessió de la corresponent convalidació o de la credencial que acredite, si escau, l'homologació. Aquest requisit no serà aplicable als aspirants que hagen obtingut el reconeixement de la seua qualificació professional, en l'àmbit de les professions regulades a l'empara de les disposicions de dret comunitari.

En tot cas, els aspirants han d'aportar l'equivalència per mitjà de certificat expedit a aquest efecte per l'administració competent en cada cas.

– Estar ocupant plaça en propietat com a Funcionari de Carrera o laboral fix de l'Ajuntament de Tavernes de la Valldigna i estar enquadrat en el grup professional C, subgrup C1, amb una antiguitat mínima de dos anys com a funcionari de carrera o laboral fix en el grup, subgrup, escala o categoria indicats, en situació de servei actiu o assimilat.

– Tindre complits setze anys i no superar l'edat màxima de jubilació forçosa.

– Tenir la nacionalitat espanyola, sense perjudici del que s'estableix a l'article 57 del text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic (TRLEBEP).

– No patir malaltia, ni estar afectat per limitació física o psíquica incompatible amb l'exercici de les funcions pròpies de les places convocades, o que les impossibilite.

– No haver estat separat, mitjançant expedient disciplinari, del servei de cap administració pública, ni estar inhabilitat per a l'exercici de les funcions públiques, ni estar complint la sanció ferma d'ocupació i sou del seu lloc de treball com empleat públic.

– No haver sigut condemnat per sentència ferma per algun delicte contra la llibertat i indemnitat sexual, conforme al que es disposa en l'article 13.5 de la Llei orgànica 1/1996, de 15 de gener, de protecció jurídica del menor, de modificació parcial del Codi Civil i de la Llei d'enjudiciament civil.



4. Pagament dels drets d'examen.

Qui vulga participar en les proves d'accés ha de sol·licitar-ho mitjançant la instància corresponent, amb el pagament dels drets de participació en el procés selectiu, tot això de conformitat amb l'ordenança fiscal reguladora de la taxa per a la realització de proves selectives d'accés a la funció pública, sense que calga incorporar-hi el justificant de pagament, la qual cosa comprovaran d'ofici els serveis municipals.



El pagament de la taxa de participació en les proves selectives s'ha de fer dins del termini de presentació de sol·licituds. L'aspirant que no pague les taxes, o les pague fora d'eixe termini, serà declarat exclòs de participar en el procés selectiu en les llistes d'aspirants admesos, per entendre que desisteix tàcitament de participar en el procés de selecció.





5. Proves selectives.

El procés selectiu constarà de dues fases: oposició i concurs.

La fase d'oposició serà prèvia a la valoració de la fase de concurs.



A) Oposició.

Els exercicis de la fase d'oposició són els següents:



Primer exercici: (teoricopràctic). De caràcter obligatori i eliminatori.

Aquest exercici consistirà en la superació de 2 proves, una de caràcter teòric i una altra de caràcter pràctic.

La puntuació màxima a obtenir en aquest exercici serà de 45 punts, i serà necessari per a superar-lo una puntuació igual o superior a 22,50 punts, així com haver obtingut la puntuació mínima per a superar cadascuna de les proves en què consisteix l'exercici.

1.A) Prova teòrica: Obligatòria i eliminatòria. Prova tipus test.

Consistirà en una prova de coneixements referida als continguts del programa temari de les bases, a través d'un qüestionari de 50 preguntes tipus test amb 3 respostes alternatives de les quals sols una serà la resposta correcta.

El temps de duració de l'exercici serà determinat pel Tribunal immediatament abans de començar l'exercici segons la dificultat de la prova plantejada.

Les respostes en blanc o incorrectes no penalitzaran ni descomptaran cap puntuació.

La qualificació d'aquest exercici serà de 0 a 15 punts, i caldrà obtenir-ne un mínim de 5,25 punts per superar-lo.



1.B) Prova pràctica: Obligatòria i eliminatòria.

Consistirà en resoldre per escrit o mitjançant treballs pràctics dos supòsits pràctics a triar entre tres supòsits que plantejarà el tribunal immediatament abans del començament de la prova, amb un nivell de dificultat adequat al nivell de les places convocades i relacionat amb les tasques pròpies de la plaça que es convoca i el temari de la convocatòria.



Per a resoldre els supòsits plantejats, s'utilitzarà l'ordinador personal de cada aspirant, amb els programes d'ofimàtica, gestió documental o gestió d'expedients que siguen necessaris. En eixe cas, no es valorarà cap exercici si no està resolt en suport informàtic.

Igualment, en vista de les característiques de l'exercici proposat, els aspirants podran servir-se en aquesta prova dels textos legals, comentaris doctrinals, llibres de consulta, bases de dades legislatives o de jurisprudència o qualssevol altres publicacions en paper o format digital que puguen utilitzar normalment en l'exercici del seu treball.

Aquesta prova serà avaluada entre 0 i 30 punts, i seran eliminats els aspirants que no obtinguen una puntuació mínima de 10,50 punts.



Segon exercici (valencià). De caràcter obligatori i no eliminatori.



Consistirà en la valoració pel tribunal dels coneixements de valencià dels aspirants, relacionats amb les funcions pròpies de la plaça convocada.

La duració serà establida pel tribunal en vista de la dificultat de l'exercici proposat; la dificultat s'adequarà a la categoria i nivell del perfil lingüístic de la plaça que es convoca.

Aquesta prova serà escrita i consistirà en la redacció d'un text proposat pel tribunal qualificador que tindrà relació amb les tasques pròpies de la plaça convocada.

Els exercicis escrits de redacció es valoraran mitjançant els següents criteris:

Valoració gramatical (crèdit de punts: 11,250)

Descomptaran 0,375 punts: errors en accents, dièresis, apostrofacions, contraccions, majúscules, errors de puntuació greus (que afecten la comprensió) o repetitius, etc.

Descomptaran 0,495 punts: Faltes d'ortografia (excepte les valorades en l'apartat anterior), de morfosintaxi i de lèxic.

– Com que hi ha limitació de text, la repetició d'un error comptarà tantes voltes com s'haja produït.

Adequació (crèdit de punts: 3,750)

– Es valorarà que la redacció s'ajuste al que es demana.

– Es valoraran els recursos lingüístics emprats.

– Si en la primera part es perden tots els crèdits, la segona no es valorarà.

– Es penalitzarà superar el màxim de paraules escrites. Es descomptaran 0,03 punts per cada paraula que supere el màxim establert.

Aquest exercici es qualificarà de 0 a 15 punts



B) Concurs:

Una vegada acabada la fase d'oposició, tindrà lloc la valoració de la fase de concurs entre els aspirants que hagen superat la fase d'oposició.



Els mèrits dels aspirants s'han d'enumerar juntament amb la sol·licitud de participació en les proves selectives, i han d'estar referits únicament als mèrits que els aspirants tenen fins a la data de finalització del termini de presentació de sol·licitud de participació en les proves selectives.

Amb independència del que disposen les bases generals que hi siguen aplicables, per no contradir el que determinen aquestes bases específiques, els documents acreditatius dels mèrits de la fase d'oposició els presentaran únicament els aspirants que han superat la fase d'oposició.

A aquest efecte, una vegada finalitzat l'últim exercici eliminatori de la fase d'oposició, juntament amb la publicació de l'anunci de les puntuacions corresponents, als aspirants que continuen en el procediment selectiu per haver superat els exercicis eliminatoris se'ls donarà un termini de 5 dies per a aportar els originals o la còpia compulsada dels mèrits enumerats juntament amb la sol·licitud de participació en les proves selectives. En les dependències del Registre d'aquest Ajuntament es farà l'arreplega, registre, comprovació i compulsa dels mèrits declarats en el moment de presentació de la sol·licitud d'admissió en el procés i participació en les proves selectives.



Sols es valoraran en la fase de concurs els mèrits degudament acreditats que es corresponguen amb els mèrits enumerats juntament amb la sol·licitud abans esmentada, que es presenten dins del termini de 5 dies abans esmentat, tot això sense perjudici de l'esmena o aclariment d'algun mèrit que siga requerida pel tribunal.

Els mèrits que es valoren en la fase de concurs són els següents:

a) Antiguitat: temps de prestació de serveis professionals com a funcionari o contractat laboral en qualsevol administració pública en qualsevol categoria.

b) Experiència en la categoria de la plaça que es convoca: temps de prestació de serveis en places de la mateixa categoria a la de la plaça que es convoca, siga com a interí, comissió de serveis, millora d'ocupació o qualsevol altra forma de provisió. És a dir, places de personal tècnic de joventut, subgrup A2.

c) Experiència en llocs superiors als de la categoria de la plaça que es convoca: temps de prestació de serveis en places de superior categoria a la de la plaça que es convoca, siga com a interí, comissió de serveis, millora d'ocupació o qualsevol altra forma de provisió. És a dir, places de personal tècnic de joventut, subgrup A1.

d) Participació en altres proves selectives a places a les que es promociona: Per la superació de tot o part de processos selectius anteriors, siga en propietat o per a formació d'una borsa de treball de places de la mateixa categoria i naturalesa a la convocada.

e) Titulacions complementàries: es valorarà estar en possessió de les titulacions que s'indiquen seguidament que siguen diferents a les que es presenta com a requisit d'accés. Sols es valorarà la titulació superior acreditada.

f) Coneixements de valencià: únicament seran avaluables els certificats expedits per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, Escola Oficial d'Idiomes, Universitats o altres organismes oficials amb la deguda acreditació de l'equivalència. Sols es valorarà la certificació superior acreditada.

g) Altres mèrits: Es valorarà de forma separada aquest apartat atenent als següents criteris:

1. Treballs per compte propi o alié com a personal tècnic de joventut.

2. Coneixement de llengües o idiomes comunitàries.

3. Diversitat funcional.

h) Cursos: es valorarà l'assistència i/o aprofitament a cursos amb certificat acreditatiu exprés, sempre que tinguen una relació estreta amb les activitats, coneixements i/o experiència pròpies de la plaça convocada, i estiga reflectida de manera expressa la seua duració en hores lectives. Igualment, en compliment del Pla d'Igualtat es valorarà la formació en matèria de gènere i igualtat.



Acreditacions: Per a la valoració dels mèrits referits hauran d'acreditar-se en la forma que a continuació es detalla:

Els apartats a) b) i c), s'acreditarà mitjançant certificat expedit per l'òrgan competent de l'administració on s'hagen prestat els serveis, que es detallarà per mesos complets de serveis prestats.



d) Participació en altres proves selectives a places a les que es promociona: mitjançant certificat expedit per l'òrgan competent de l'administració en el que es facen constar el detall de l'apartat de les bases que regulen els exercicis de la convocatòria, i si fa el cas, el concurs de mèrits, proves selectives realitzades per l'aspirant i puntuació en cada exercici realitzat, així com la naturalesa de les proves selectives per tal d'acreditar si es tracta de proves selectives per a la provisió en propietat o contractació laboral indefinida, o si pel contrari es tracta de proves selectives per tal de formar borses de treball.

e) Titulacions: mitjançant l'aportació d'original o còpia degudament compulsada o electrònica autèntica del títol expedit per l'organisme públic competent.

f) Coneixements de valencià: mitjançant l'aportació de l'original o còpia degudament compulsada o electrònica autèntica del títol expedit per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià o altres organismes oficials, si fa el cas, original o còpia compulsada del títol equivalent, sempre que per part de l'aspirant s'acredite l'equivalència per organisme competent.

g) Altres mèrits: segons el que es determina en els següents numerals:

1. Treball per compte propi o alié com a personal tècnic de joventut: còpia del contracte de treball o altre document acreditatiu, tots dos acompanyats del document de temps i períodes de cotitzacions a la seguretat social en els grups de cotització 01 o 02.

2. Coneixement de llengües comunitàries: els idiomes comunitaris s'acreditaran mitjançant l'aportació de l'original o còpia degudament compulsada o electrònica autèntica del títol expedit per l'escola oficial d'idiomes, universitats o altres organismes oficials, si és el cas, original o còpia compulsada del títol equivalent, sempre que l'aspirant n'acredite l'equivalència per organisme competent.

3. Diversitat funcional: certificat emes per l'organisme competent en el que s'acredite el grau de diversitat funcional.

h) Cursos: la realització de cursos s'acreditarà a través de certificats o diplomes, i es valorarà únicament si van ser organitzats o convocats per universitats, instituts o escoles oficials de formació de funcionaris, i altres entitats o centres docents públics o privats dels prevists en la Llei orgànica 8/1985, de 13 de juliol, reguladora del dret a l'educació, quan hagen sigut homologats pels instituts o escoles oficials de formació de funcionaris o per la universitat, o estiguen inclosos dins del marc dels plans de formació contínua de les administracions públiques. No es podran valorar ni es tindran en compte aquells cursos en què no s'expresse la duració en hores lectives.





6. Programa de temes

Matèries comunes

Tema 1. La Constitució Espanyola de 1978. Principis generals. Drets i deures fonamentals dels espanyols. La seua protecció. El recurs d'empara. El Defensor del Poble. La Corona en la Constitució Espanyola. Les Corts Generals. El Tribunal Constitucional.

Tema 2. El Govern i l'Administració, Relacions entre el Govern i les Corts Generals. El poder judicial. Regulació constitucional de la justícia. El Consell General del Poder Judicial.

Tema 3. Organització territorial de l'Estat. Els Estatuts d'Autonomia. El seu significat. Especial referència a l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana: Principis generals i la seua organització.

Tema 4. Fonts del dret públic. La Llei: concepte, caràcters, classes. Normes del Govern amb força de Llei. El Reglament: les seues classes. Altres fonts del dret administratiu. Els tractats internacionals.



Tema 5. Principis generals del procediment administratiu. Normes reguladores. Fases del procediment administratiu. Terminació del procediment: el règim del silenci administratiu. El desistiment, la renúncia, la caducitat. L'execució forçosa dels actes administratius.



Tema 6. Els recursos administratius. Classes: recurs d'alçada, recurs de reposició i recurs de revisió. El recurs contenciós administratiu.



Tema 7. Règim local espanyol. Principis constitucionals. La Província en el règim local. Organització provincial. Competències.

Tema 8. El Municipi. El terme municipal. La població. L'empadronament. Consideració especial del veí. Informació i participació ciutadana. Organització municipal. Competències. Municipis de gran població.

Tema 9. Personal al servei de l'Administració Local. La funció pública local i la seua organització. Drets i deures dels empleats públics locals. Carrera administrativa i retribucions. Incompatibilitats. Règim disciplinari.

Tema 10. Els contractes en les administracions locals: principis generals i especialitats en relació amb el règim general de la contractació de les administracions públiques. Les atribucions dels òrgans de les Corporacions Locals en matèria de contractació. Extinció dels contractes, garanties i responsabilitat.

Tema 11. Les formes d'activitat de les Entitats Locals. La intervenció administrativa en l'activitat privada. El servei públic en l'esfera local. Les subvencions.

Tema 12. Els Pressupostos Locals: concepte, principis i estructura.





Matèries específiques

Tema 13. Marc normatiu en matèria Joventut. La Llei 15/2017, de 10 de novembre, de la

Generalitat, de Polítiques integrals de joventut. Principis rectors i directrius de les polítiques de joventut. Drets de la joventut. Coresponsabilitat de les administracions públiques en les polítiques de joventut.



Tema 14. L'Institut Valencià de la Joventut. Funcions, estructura i organització. Els Consell de la Joventut de la Comunitat Valenciana. Composició i funcions. Ells consells locals i territorials de joventut. Composició i funcions.

Tema 15. Estratègia valenciana de joventut. Elaboració, execució i seguiment. Avaluació d'impacte. Competències dels Ajuntaments en matèria de joventut. Professionals de la joventut. Recursos i serveis per a la joventut. Xarxes i Escoles. Carnet jove.

Tema 16. Inspecció en matèria de joventut. Infraccions en matèria de joventut. Sancions en matèria de joventut. Responsables i procediments.

Tema 17. La protecció de la infància i l'adolescència. Competència de les entitats locals. Prevenció de la marginació infantil.

Tema 18. Llei orgànica 8/2015, de 22 de juliol, de Modificació del Sistema de Protecció a la Infància i Adolescència. Llei 26/2015, de 28 de juliol, de Modificació del Sistema de Protecció a la Infància i Adolescència. Llei 12/2008, de 3 de juliol, de la Generalitat Valenciana, de Protecció Integral de la Infància i l'Adolescència de la Comunitat Valenciana. Decret 62/2012, de 13 d'abril, del Consell, pel qual es regulen els òrgans territorials de coordinació en l'àmbit de la protecció de les persones menors d'edat a la Comunitat Valenciana.

Tema 19. Desenvolupament i intervenció comunitària: Conceptes fonamentals. Factors estructurals, contextos, àmbits i sectors d'intervenció. Procés d'intervenció comunitària. Desenvolupament de projectes d'intervenció comunitària: Anàlisi d'estructures comunitàries. La participació ciutadana. L'associacionisme i els seus models.

Tema 20. Instruments metodològics per a la planificació de projectes de grup. Necessitats especials amb col·lectius específics. Tècniques i mètodes específics d'animació en el desenvolupament comunitari. Animació juvenil, sociocultural i educació d'adults. Elements d'avaluació.



Tema 21. Recursos de desenvolupament comunitari: Recursos socioeconòmics i comunitaris; recursos etnogràfics i històrics; recursos d'expressió gràfica i de comunicació. Tipologia i característiques. La seua aplicació en el desenvolupament comunitari.

Tema 22. L'animació juvenil com a factor generador de valors socials i culturals: Desenvolupament de projectes d'animació cultural juvenil: Instruments metodològics per a la planificació de projectes de grup.



Tema 23. Tècniques i mètodes específics d'animació juvenil en el camp cultural. Models d'intervenció. La investigació de recursos. Elements d'avaluació. Recursos d'animació cultural juvenil: Les arts escèniques. Les arts plàstiques. Llenguatges i mitjans audiovisuals. Arts literàries. Ciència i tecnologia. Valor sociocultural i el seu ús.

Tema 24. Organització dels recursos d'intervenció: esdeveniments, tallers i altres formes d'acostament juvenil a la cultura i creativitat. Passos previs. Recursos humans. Voluntaris, «amateurs» i professionals. Recursos materials.

Tema 25. Pedagogia de l'oci juvenil i la utilització del temps lliure: Oci juvenil i valors. Valors dominants i valors col·lectius. El tècnic de joventut com a generador de valors i actituds d'aprofitament de l'oci. Desenvolupament de projectes d'oci juvenil i temps lliure: Instruments metodològics per a la planificació de projectes de grup. Necessitats especials en el camp de l'oci amb col·lectius específics.



Tema 26. Tècniques i mètodes específics d'intervenció en el camp de l'oci juvenil i temps lliure. Recursos d'oci juvenil i temps lliure: Festes i jocs. Recursos lúdics i desenvolupament personal. Tipologia i característiques. Valor sociocultural i ús. Centres de recursos lúdics. La ludoteca.

Tema 27. La naturalesa i l'entorn: recurs i objecte d'animació. Activitats en la naturalesa. Activitats esportives i paraesportives. Valor sociocultural i el seu ús. Altres recursos d'oci i temps lliure: tecnologia, vida social, etc.

Tema 28. Organització dels recursos: programes d'activitats i centres de recursos. Passos previs. Recursos humans. Recursos materials.



Tema 29. Animació juvenil i dinàmica de grups: L'animació com a educació no formal: Concepte i evolució del temps lliure. Objectius i modalitats de l'animació juvenil. La pedagogia social com a instrument d'intervenció juvenil. Pedagogia de l'oci. Camps d'intervenció.



Tema 30. Fonaments de psicologia i sociologia aplicats a l'animació juvenil: Desenvolupament evolutiu. Característiques de les diferents etapes en relació amb la participació. Bases de la personalitat. Psicologia del grup. Individu i grup. Grup de pertinença i grup de referència.



Tema 31. Sociologia de l'oci juvenil, temps lliure, turisme i esport. Qualitat de vida i desenvolupament personal. Necessitats personals i socials.

Tema 32. Models d'intervenció i animació juvenil. El projecte com a eix de la intervenció juvenil. Fases i elements del projecte. Intervenció en canvi d'actituds i motivació. Tractament de la diversitat.



Tema 33. El tècnic de joventut com a instrument d'animació juvenil: la figura de l'animador juvenil: models i situacions de treball: Estils d'animador. Aptituds i actituds de l'animador. Dinàmica i dinamització de grups: El grup. «Rols» tipus. Tipus de lideratge. La comunicació en el si del grup. Cooperació i competència en el si del grup.



Tema 34. Tècniques de comunicació. Models i estils de comunicació. Utilització del llenguatge oral i de l'escrit en la pràctica de l'animació. Utilització del llenguatge icònic i del llenguatge audiovisual en la pràctica de l'animació.

Tema 35. Dinamització de grups. L'organització i el repartiment de tasques. Cooperació i confiança en el grup. Estimulació de la creativitat. Mètodes i procediments. Resolució de conflictes individuals i grupals. Anàlisi transaccional. Negociació. Mètodes i procediments. El procés de presa de decisions. Tècniques de recollida de dades. Aplicació de les tècniques d'investigació social al treball amb grups. Sociometria bàsica.



Tema 36. Metodologia de la intervenció social en la joventut. Models i programes d'intervenció social juvenil. Organització dels serveis i empreses d'intervenció juvenil. Models d'intervenció social juvenil: tipus, característiques i processos d'intervenció.

Tema 37. La programació de la intervenció social juvenil: Models; aspectes teòrics i aspectes pràctics. Tipus de planificació; de la planificació normativa a la planificació estratègica. Programació per objectius, programació per necessitats i altres maneres de programar.

Tema 38. L'avaluació de la intervenció social juvenil: Models; aspectes teòrics i aspectes pràctics. Tipus. Relació entre programació i avaluació. Característiques i relació amb els valors socioculturals.



Tema 39. Instruments per a la intervenció social juvenil. L'observació. La recopilació documental. Definició i selecció d'instruments i elements d'avaluació. El procés de presa de decisions. Altres instruments de la intervenció: investigació-acció, aspectes teòrics i el procés d'investigació-acció.

Tema 40. Formació i orientació laboral: Legislació i relacions laborals: Dret laboral: normes fonamentals. La relació laboral. Modalitats de contractació, salaris i incentius Suspensió i extinció del contracte. Seguretat social i altres prestacions.

Tema 41. Orientació i inserció sociolaboral: El mercat laboral. Estructura. Perspectives de l'entorn. El procés de cerca d'ocupació: fonts d'informació, mecanismes d'oferta-demanda, procediments i tècniques. Iniciatives per al treball per compte propi. Tràmits i recursos de constitució de petites empreses.

Tema 42. Recursos d'acte-orientació professional. Anàlisi i avaluació del propi potencial professional i dels interessos personals. La superació d'hàbits socials discriminatoris. Elaboració d'itineraris formatius i/o professionals. La presa de decisions.

Tema 43. Organització de projectes d'intervenció social juvenil: Aplicació de tècniques d'investigació social en l'estudi de l'entorn assignat. Elaboració d'instruments de recollida d'informació. Anàlisi de la informació. Detecció de necessitats i models d'intervenció. Elaboració de la programació. Estudi dels components i coherència interna.



Tema 44. Organització dels recursos d'intervenció social juvenil: recursos humans i materials. Organització d'espais d'oferta de recursos. Gestió econòmic-administrativa dels recursos humans i materials. Generació de recursos no previstos. Adaptacions a situacions específiques: etapa evolutiva, inadaptació social, discapacitat, discriminació.



Tema 45. Dinamització de projectes i activitats d'intervenció social juvenil: Preparació dels materials de l'activitat, segons les seues característiques. Preparació dels espais de l'activitat, segons les seues característiques. Utilització dels mitjans tècnics. Desenvolupament i seguiment de les activitats, segons les seues característiques.

Tema 46. El treball en equip. Model de treball. Dinàmica interna. Intervenció del tècnic. Aplicació de les tècniques de dinamització de grups en l'organització dels recursos. Aplicació de les tècniques de dinamització de grups en el desenvolupament de les activitats.

Tema 47. Aplicació de la legislació en matèria de responsabilitat civil, contractació de professionals i experts i la contractació de mitjans de transport.

Tema 48. Avaluació de projectes d'intervenció: Planificació de l'avaluació. Selecció de tècniques i elaboració d'instruments d'avaluació. Aplicació en el procés d'intervenció de l'avaluació dissenyada. Procediments de «retroalimentació». Estratègies.

Tema 49. Elaboració d'informes d'avaluació de projectes. Persones a les quals es destina. Documentació específica. Models d'informació no formals. Peculiaritats dels àmbits d'intervenció: desenvolupament comunitari, animació cultural i temps lliure.

Tema 50. Atenció a l'usuari i seguretat: Aplicació de les normes d'atenció a l'usuari. Principis ètics de la intervenció: respecte a les persones i als grups. Atenció a la diversitat. Pautes d'intervenció professional del tècnic. Avaluació de la intervenció del tècnic.

Tema 51. La potestat reglamentària de les entitats locals: reglaments i ordenances. Procediment d'elaboració. El reglament orgànic. Els bans.



Tema 52. Les subvencions: Concepte i requisits per al seu atorgament, beneficiaris i les seues obligacions i procediment de concessió.

Tema 53. Llei de Transparència: Règim general i exercici del dret d'accés a la informació pública.

Tema 54. El Reglament Europeu de Protecció de Dades i la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de dades: àmbit d'aplicació, conceptes, principis, drets dels afectats, mesures de seguretat i règim sancionador. Consentiment per al tractament de dades: principis generals, manera de recaptar el consentiment i revocació



Tema 55. La Legislació sobre Prevenció de Riscos Laborals: dret a la protecció enfront dels riscos laborals. Obligacions dels treballadors en matèria de prevenció de riscos. Delegats de Prevenció. Comitè de Seguretat i Salut. Condicions generals de seguretat en els treballs d'oficina, esforç físic, postural i visual.

Tema 56. L'organització municipal de l'ajuntament de Tavernes de la Valldigna. L'organigrama dels seus òrgans unipersonals i col·legiats. Legislació i normativa sobre

Tema 57. El terme municipal de Tavernes de la Valldigna. Característiques físiques generals, límits, partides, camins, vies veïnals. Llista de carrers del nucli urbà de la ciutat i de la platja.

Tema 58. Història del municipi de Tavernes de la Valldigna. Els centres escolars: ubicació. Principals equipaments i infraestructures municipals de caràcter dotacional. Indústria i Sector Terciari. El turisme a Tavernes de la Valldigna. Costums i tradicions. Festes a Tavernes.



Tema 59. Ordenances i reglaments de l'Ajuntament de Tavernes de la Valldigna. Especial referencia als següents:

Reglament orgànic municipal.

Reglament d'actuació preferencial del valencià.

Reglament de participació ciutadana.

Ordenança municipal de transparència, accés a la informació pública i reutilització.

Ordenança reguladora de l'administració electrònica.

Ordenança general per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions de l'Ajuntament de Tavernes de la Valldigna.

Tema 60. Legislació per la igualtat efectiva de dones i homes i per a promoure la conciliació de la vida familiar i laboral de les persones treballadores. Pla d'igualtat per a empleades i empleats de l'Ajuntament.





Segon. Publicar aquests bases en el tauler electrònic d'edictes municipal, en el Butlletí Oficial de la Província de València, Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i la pàgina web de l'Ajuntament de Tavernes de la Valldigna (www.tavernes.es).



Tercer. Igualment, significar que aquest acte, de conformitat amb l'article 52.2 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases del Règim Local, posa fi a la via administrativa.

Contra aquest acte es poden interposar els següents recursos:

– Amb caràcter potestatiu, recurs de reposició o impugnar-lo directament davant la jurisdicció contenciosa administrativa.

En el supòsit que s'interpose el recurs de reposició, s'ha de fer davant de l'òrgan municipal que va dictar l'acte en el termini d'un mes comptador des de l'endemà del dia que va tenir lloc la notificació de l'acte. La interposició impedirà, fins a la resolució expressa o presumpta, la utilització de la via contenciosa administrativa, de conformitat amb la legislació de procediment administratiu. El recurs de reposició caldrà que es resolga i es notifique en el termini d'un mes; en cas contrari, s'entendrà desestimat i quedarà oberta la via contenciosa administrativa.

– En el supòsit que es decidisca interposar el recurs contenciós administratiu directament, es farà davant del Jutjat Contenciós Administratiu de València, en el terminis següents:

– Dos mesos comptats des de l'endemà de la notificació de l'acte administratiu que s'impugna.

– Dos mesos des del dia en què es notifique la resolució del recurs de reposició presentat.

– Sis mesos des del transcurs d'un mes des de la interposició del recurs de reposició sense que es notifique la resolució.

Tot això sense perjudici que es pot exercitar qualsevol altra acció o recurs que s'estime convenient en defensa dels drets dels interessats».

La qual cosa es fa pública per a general coneixement.



Tavernes de la Valldigna, 16 de juliol de 2021.– El cap de l'Activitat de RH i Gestió de Personal: Valentín Vercher Manclús.

Mapa web