Ficha disposicion

Ficha disposicion





Ajuntament de la Vall d'Uixó. Bases generals de selecció del personal.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 9413 de 26.08.2022
Número identificador:  2022/7713
Referència Base de Dades:  007561/2022
 



Bases generals de selecció del personal. [2022/7713]

L'Alcaldia Presidència de l'Ajuntament de la Vall d'Uixó fa saber que, en data 30 de març de 2022, s'ha aprovat la següent Resolució número 1239/2022:

Vista la proposta de bases generals de selecció del personal al servei de l'Ajuntament de la Vall d'Uixó redactades per la Secretaria General d'aquest ajuntament.

Considerant que l'article 37.1.m del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, estableix que seran objecte de negociació, en el seu àmbit respectiu i en relació amb les competències de cada administració pública i amb l'abast que legalment siga procedent en cada cas, entre altres, les referides als criteris generals en matèria d'accés, carrera, provisió, sistemes de classificació de llocs de treball, i plans i instruments de planificació de recursos humans.



Vist que la proposta ha sigut inclosa en l'ordre del dia de les taules generals de negociació del personal de l'Ajuntament celebrades els dies 24.09.2021, 03.12.2021 i 14.12.2021.

Considerant que, de conformitat amb el que es disposa en l'article 21.1.s de Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, l'Alcaldia és l'òrgan competent per a l'aprovació de les bases generals de selecció de personal, competència que es troba delegada en la tinenta alcaldessa de l'Àrea de Govern, resolc:



Primer

Aprovar les bases generals de selecció del personal al servei de l'Ajuntament de la Vall d'Uixó.



Segon

Publicar les bases en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Tercer

Donar compte de la present resolució al Ple de l'Ajuntament.



Quart

Contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, i de conformitat amb el que disposen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i 8, 45 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, es podran interposar els recursos següents:

a) Amb caràcter potestatiu, recurs de reposició davant del mateix òrgan que ha dictat l'acte objecte de recurs (llevat que es tracte d'un acte dictat per delegació, cas en què la resolució correspondrà a l'òrgan delegant), en el termini d'un mes, a comptar des de l'endemà de la recepció d'aquesta notificació.

La interposició del recurs, excepte en els casos en què una disposició establisca el contrari, no suspendrà l'execució de l'acte impugnat, de conformitat amb el que disposa l'article 117 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.

Si transcorre un mes des de l'endemà de la interposició del recurs de reposició sense que aquest haja sigut resolt, es podrà entendre que ha sigut desestimat i interposar un recurs contenciós administratiu davant del Jutjat Contenciós Administratiu de Castelló, en el termini de sis mesos, a comptar des de l'endemà de la desestimació presumpta.



b) Recurs contenciós administratiu davant del Jutjat Contenciós Administratiu de Castelló, dins del termini de dos mesos comptats des de l'endemà de la recepció d'aquesta notificació.

En cas d'optar pel recurs potestatiu de reposició no es podrà interposar el recurs contenciós administratiu fins que aquell siga resolt expressament o s'haja produït la seua desestimació per silenci administratiu.



Tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que s'estime procedent.







Bases generals de selecció del personal al servei de l'Ajuntament de la Vall d'Uixó



Índex

Preàmbul

1. Objecte

2. Legislació aplicable

3. Requisits de participació

4. Sol·licituds

5. Admissió d'aspirants

6. Tribunals qualificadors

7. Sistemes selectius

8. Desenvolupament de les proves

9. Qualificacions

10. Publicitat de les qualificacions

11. Llista i proposta d'aprovats del tribunal

12. Borsa de treball

13. Presentació de documents

14. Període de pràctiques o cursos selectius

15. Nomenament, presa de possessió i prestació de jurament o promesa

16. Incidències

17. Règim d'impugnacions i d'al·legacions

18. Publicació de les bases

19. Derogació

20. Entrada en vigor



Preàmbul



Les actuals bases generals rectores dels processos selectius per a l'accés a l'ocupació pública de l'Ajuntament de la Vall d'Uixó van ser aprovades per decret de l'Alcaldia número 1.203, de 5 de juny de 2008.



Vist el temps transcorregut s'ha plantejat revisar les bases tenint en compte:

I. La nova normativa vigent aprovada amb posterioritat, entre la qual destaquen el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic; la Llei 4/2021, de 16 d'abril, de la funció pública valenciana; i el Decret 3/2017, de 13 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana.

II. La nova doctrina publicada referent a la selecció de personal (R. Jiménez, C. Mapelli, E. de la Nuez, J. Fondevila, M. Gorriti o C. Ramió), en la qual es planteja la necessitat de nous sistemes selectius que incloguen exercicis de composició (capacitat de relació, coneixements, expressió escrita, esperit crític), redacció de síntesis de documents complexos, preguntes curtes de relació (en lloc de tests), entrevistes, proves psicotècniques o incloure la formació com a part del procés selectiu. O la creació d'òrgans especialitzats i permanents de selecció.



III. L'esborrany de política de personal elaborat per l'Ajuntament de la Vall d'Uixó.

Aquestes bases generals han sigut objecte de negociació conforme al que es disposa en l'article 37.1.c del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, i han sigut sotmeses a la consideració de la Taula General de Negociació de l'Ajuntament en les seues reunions de data 24 de setembre i 3 i 14 de desembre de 2021.



1. Objecte

1.1. Aquestes bases tenen per objecte establir les normes per les quals s'han de regir tots els processos de selecció del personal al servei de l'Ajuntament de la Vall d'Uixó, a excepció del personal pertanyent al cos de la Policia Local que es regirà per la seua normativa corresponent i per aquestes bases amb caràcter supletori. Igualment seran aplicables al personal laboral, amb les adaptacions que corresponguen d'acord amb la legislació específica.

1.2. Les especialitats de cada procés selectiu seran objecte de regulació en les bases específiques que aprove l'Alcaldia o la regidoria delegada, si és el cas, per a regir cada convocatòria (d'ara en avant l'òrgan competent). Prèviament a l'aprovació, les bases seran remeses per correu electrònic als sindicats per raó de transparència i perquè facen arribar d'aquesta manera les al·legacions, si n'hi ha, a les bases específiques remeses.



2. Legislació aplicable

En tot allò que no prevegen aquestes bases i les bases específiques reguladores de cada procés selectiu caldrà ajustar-se al que es preveu en les normes següents, o en les que les substituïsquen:

– Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic (TREBEP).



– Reial decret 896/1991, de 7 de juny, regles bàsiques i programes mínims a què ha d'ajustar-se el procediment de selecció dels funcionaris de l'administració local.

– Llei 4/2021, de 16 d'abril, de la funció pública valenciana (LFPV).

– Decret 3/2017, de 13 de gener, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana.

– Reial decret 364/1995, de 10 de març, Reglament general d'ingrés de personal de l'Administració, provisió de llocs i promoció.



3. Requisits de participació

3.1. Per a poder participar en les proves selectives que es convoquen s'hauran de complir els requisits que per a cada plaça es determinen en les bases específiques de la convocatòria.

3.2. La titulació s'acreditarà mitjançant l'expedició dels títols corresponents per l'autoritat acadèmica competent. Aquesta mateixa autoritat podrà declarar també l'equivalència de títols.

3.3. Els coneixements de valencià requerits seran acreditats per mitjà dels certificats expedits per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, o mitjançant qualsevol altre títol de valencià que puga ser homologat per aquest organisme, d'acord amb el que es disposa en l'Ordre 7/2017, de 2 de març, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, per la qual es regulen els certificats oficials administratius de coneixements de valencià de la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, el personal examinador i l'homologació i la validació d'altres títols i certificats.

3.4. Tots els requisits hauran de complir-se en l'últim dia del termini de presentació de sol·licituds i mantindre's durant tot el procés selectiu. En aquest sentit, es podran efectuar les comprovacions oportunes fins a arribar a la presa de possessió com a personal funcionari o fins a la signatura del contracte laboral.

3.5. De conformitat amb el que s'estableix en l'article 36 del Reial decret legislatiu 1/2013, de 29 de novembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei general de drets de les persones amb discapacitat i de la seua inclusió social, i 25.4 de la Llei 11/2003, de 10 d'abril, de la Generalitat, sobre l'Estatut de Persones amb Discapacitat, les persones amb discapacitat seran admeses en igualtat de condicions que la resta d'aspirants.



4. Sol·licituds

Les sol·licituds de participació i les instruccions per a omplir-les es regularan en les bases específiques de cada procés selectiu.



5. Admissió d'aspirants

5.1. Les convocatòries es publicaran en el Butlletí Oficial de la Província, Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, Boletín Oficial del Estado, en la pàgina web municipal i en les xarxes socials de l'Ajuntament.

5.2. Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, l'òrgan competent publicarà en la pàgina web municipal, en el termini màxim d'un mes, la relació provisional de persones admeses i excloses, indicant en aquest últim cas la causa d'exclusió i concedint un termini de deu dies hàbils comptats a partir de l'endemà la seua publicació perquè es puguen esmenar els defectes que hagen motivat l'exclusió, o realitzar les al·legacions que consideren convenients. Les persones aspirants que, en el termini assenyalat, no esmenen l'exclusió o al·leguen l'omissió, i no justifiquen el seu dret a ser incloses en la relació d'admeses, seran definitivament excloses del procés selectiu.

5.3. Conclòs el termini d'al·legacions i esmenes, i una vegada s'hagen resolt, l'òrgan competent elevarà a definitiva la relació de persones admeses i excloses mitjançant una resolució que es publicarà en el Butlletí Oficial de la Província i en la pàgina web municipal. Aquesta publicació servirà de notificació a l'efecte d'impugnacions i recursos. En la mateixa resolució s'indicarà la data, lloc i hora de començament del primer exercici, que es realitzarà en un termini no inferior a quinze dies hàbils, així com l'ordre de crida de les persones aspirants.



El començament dels restants exercicis s'anunciarà només en la pàgina web de l'Ajuntament.



6. Tribunals qualificadors

6.1. Els tribunals estaran formats per cinc membres titulars designats entre personal funcionari de carrera (quan es tracte de personal laboral podrà haver-hi també personal laboral fix) i cinc suplents, garantint la paritat entre dones i homes, excepte per raons fundades i objectives degudament motivades. Els tribunals poden actuar indistintament amb els seus membres titulars o suplents. La classificació professional dels membres del tribunal haurà de ser igual o superior a la del cos, agrupació professional funcionarial o categoria laboral objecte de la convocatòria i, almenys, més de la meitat dels seus membres hauran de posseir una titulació corresponent a la mateixa àrea de coneixements que l'exigida en la convocatòria, sense que puga estar format majoritàriament per funcionariat pertanyent al mateix cos o escala objecte de la selecció. La designació del tribunal i la seua composició s'efectuarà mitjançant resolució de l'òrgan competent a títol individual i mai en representació o per compte de ningú.

6.2. Els membres del tribunal estan subjectes als supòsits d'abstenció i recusació que preveuen els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, del règim jurídic del sector públic (LRJSP). No podran ser nomenats membres persones col·laboradores o assessores d'aquests que hagen fet tasques de preparació de persones aspirants a proves selectives en els cinc anys anteriors a la publicació d'aquesta convocatòria.



6.3. No podran formar part dels òrgans de selecció el personal d'elecció o de designació política, els funcionaris interins i el personal eventual.

6.4. Amb la convocatòria prèvia de l'òrgan competent, el tribunal es constituirà abans de la realització del primer exercici. Per a la vàlida constitució del tribunal serà necessària l'assistència de la presidència i de la secretaria i de la meitat, com a mínim, dels seus membres, titulars o suplents.

6.5. D'acord amb el que es disposa en l'article 17.3 LRSJP, a partir de la seua constitució el tribunal, per a actuar, requerirà la presència de la majoria dels seus membres, titulars o suplents, incloent-hi la presidència i la secretaria.

6.6. El procediment d'actuació del tribunal s'ajustarà en tot moment al que disposen els articles 15 a 18 LRJSP.

6.7. El tribunal podrà disposar la incorporació als seus treballs d'assessors o assessores especialistes quan les característiques o la dificultat de la prova així ho requerisquen, que col·laboraran amb el tribunal i que tindran veu però no vot.

6.8. Tots els membres del tribunal tindran veu i vot. En cada sessió del tribunal podran participar els membres titulars i, si estan absents, els suplents, encara que no podran substituir-se entre si en la mateixa sessió.

6.9. De cada sessió la secretaria estendrà i signarà una acta on es faran constar les qualificacions dels exercicis, l'avaluació individualitzada dels mèrits de cada aspirant en cas de concurs, i també les incidències i les votacions que es produïsquen.

6.10. Si els membres del tribunal qualificador, una vegada iniciades les proves de l'oposició o les qualificacions dels mèrits del concurs, cessen en els càrrecs en virtut dels quals van ser designats, continuaran exercint les funcions corresponents en els tribunals fins que acabe totalment el procediment selectiu de què es tracte. Si per qualsevol motiu les persones suplents, amb independència de les responsabilitats en què incórreguen, no volen o no poden continuar sent membres del tribunal, impedint la continuació del procés selectiu per falta dels titulars o suplents necessaris, es consideraran vàlides les actuacions anteriors i, després dels tràmits corresponents, es designaran els substituts, i posteriorment es realitzaran les actuacions que falten fins a la terminació de l'esmentat procés selectiu.

6.11. Les resolucions dels tribunals de selecció vinculen l'Ajuntament, que només podrà revisar-les pel procediment establit en els articles 106 i següents de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



6.12. Contra les resolucions i actes dels tribunals de selecció, així com contra els seus actes de tràmit que impedisquen continuar el procediment o produïsquen indefensió, podrà interposar-se un recurs d'alçada davant de l'autoritat que els va nomenar.

6.13. Els membres del tribunal, i també els possibles assessors, percebran les indemnitzacions per raons del servei establides en les bases específiques de cada procés.

6.14. Sempre que això siga possible s'acudirà a òrgans de selecció permanents i especialitzats, tant interns com externs.



7. Sistemes selectius

7.1. Els processos selectius tindran caràcter obert i garantiran la lliure concurrència, sense perjudici del que s'estableix per a la promoció interna i, si és el cas, de les mesures de discriminació positiva previstes legalment.

Els procediments de selecció buscaran les competències i habilitats de les persones aspirants (com ara les que es requereixen per a la cerca d'informació, l'anàlisi de dades, la resolució de problemes, la presentació de resultats o qualssevol tasques anàlogues) i cuidaran especialment la connexió entre el tipus de proves a superar i l'adequació a l'exercici de les tasques dels llocs de treball convocats, i que inclouran, si és el cas, les proves pràctiques que calguen.

Els processos selectius que incloguen, a més de les preceptives proves de capacitat, la valoració de mèrits només podran atorgar a aquesta valoració una puntuació proporcionada que no determinarà, en cap cas, per si mateixa, el resultat del procés selectiu.

Els procediments selectius tindran, amb caràcter general, tres fases:



– Preselecció: realització d'exàmens tipus test o proves psicotècniques.

– Selecció: acreditació dels coneixements necessaris mitjançant la realització d'exercicis de composició (capacitat de relació, coneixements, expressió escrita, esperit crític), la redacció de síntesis de documents complexos, la resolució de casos pràctics o la realització de preguntes curtes de relació (en lloc de tests).

– Formació: superació de cursos de formació o de períodes de pràctiques com a part del procés selectiu.

Els sistemes selectius aplicables a la selecció de personal funcionari de carrera i laboral fix seran els d'oposició, concurs o concurs oposició.



Només en virtut de llei podrà aplicar-se, amb caràcter excepcional, el sistema de concurs a la selecció de personal funcionari de carrera, que consistirà únicament en la valoració de mèrits, conforme al barem prèviament aprovat.

7.2. Les bases específiques de cada convocatòria establiran motivadament el procediment de selecció més adequat en cada cas. Tindrà caràcter ordinari i preferent en la selecció de personal empleat públic el sistema d'oposició.

7.3. Podrà establir-se en les bases específiques la realització d'una entrevista, amb paràmetres prèviament establits, davant del tribunal qualificador, que valore l'experiència, la idoneïtat i l'aptitud de la persona aspirant en relació amb les funcions a desenvolupar.



8. Desenvolupament de les proves

8.1. Les proves no podran començar fins que transcórreguen almenys quinze dies hàbils des de la publicació de la llista definitiva.

8.2. La crida per a la sessió següent d'un mateix exercici haurà de realitzar-se amb un termini mínim d'antelació de vint-i-quatre hores des de l'inici de la sessió anterior, mentre que la convocatòria per a un exercici diferent haurà de respectar un termini mínim de dos dies hàbils. Entre la terminació d'un exercici i el començament del següent no podrà transcórrer un termini superior a quaranta-cinc dies hàbils.

Es podran reduir els terminis indicats en els paràgrafs anteriors si ho proposa el tribunal i ho accepten tots els aspirants o si és sol·licitat per aquests unànimement. Això es farà constar en l'expedient.

8.3. Les persones admeses perdran el dret quan es personen en els llocs de celebració una vegada iniciades les proves o per la inassistència a aquestes, encara que es dega a causes justificades.

No obstant l'anterior, si es tracta de proves orals o altres de caràcter individual i successiu, l'òrgan de selecció podrà apreciar les causes al·legades i admetre la persona aspirant, sempre que les proves no hagen finalitzat i aquesta admissió no menyscabe el principi d'igualtat amb la resta del personal.

Així mateix, si alguna de les persones aspirants no pot completar el procés selectiu a causa d'embaràs de risc o part, degudament acreditat, la seua situació quedarà condicionada a la finalització d'aquest i a la superació de les fases que hagen quedat ajornades, que no es podran demorar més que el temps prudencial determinat per l'informe mèdic, sense menyscabar el dret de la resta de les persones aspirants a una resolució del procés ajustada a temps raonables, la qual cosa haurà de ser valorada per l'òrgan tècnic de selecció, i en tot cas es realitzaran abans de la publicació de la llista d'aspirants que han superat el procés selectiu. La mateixa previsió serà aplicable a les víctimes de violència de gènere quan acrediten degudament que no poden assistir per motius de seguretat.



8.4. L'ordre d'actuació en aquells exercicis que no es puguen realitzar de manera simultània es determinarà pel sorteig públic realitzat per la Generalitat Valenciana amb anterioritat al començament de les proves selectives, i que serà comú a totes les proves dins de la respectiva oferta pública d'ocupació.

8.5. Totes les proves podran realitzar-se indistintament en valencià o castellà, a elecció de la persona aspirant, cosa que comporta al seu torn el dret a rebre en la mateixa llengua els enunciats dels exercicis, excepte en el cas de les proves que hagen de realitzar-se en valencià o en una altra llengua per requerir-se un especial coneixement d'aquesta.



8.6. Per a les persones amb discapacitat que ho sol·liciten, s'establiran les adaptacions i ajustos raonables en temps i mitjans que permeten l'adequada realització de les proves.

8.7. El tribunal, excepte raons que justifiquen el contrari, adoptarà les mesures oportunes per a garantir que els exercicis siguen corregits sense conéixer la identitat de les persones aspirants. En aquest cas el tribunal exclourà les persones opositores en els fulls d'examen de les quals figuren noms, marques o signes que permeten conéixer la identitat de l'autor o autora o que duguen a terme qualsevol actuació de tipus fraudulent durant la realització dels exercicis.

8.8. En qualsevol moment, l'òrgan de selecció pot requerir a les persones aspirants que acrediten la seua identitat.

8.9. Si en qualsevol moment del procés selectiu arriba a coneixement del tribunal que alguna de les persones aspirants no reuneix tots els requisits exigits en la convocatòria, prèvia audiència a la persona interessada, proposarà la seua exclusió a l'Alcaldia indicant-ne els motius.

8.10. Igualment el tribunal podrà excloure del procés a tota persona que altere aquest procés, que copie o que no seguisca les instruccions dels seus membres per al seu correcte desenvolupament.



9. Qualificacions

9.1. Oposició.

Els exercicis obligatoris i eliminatoris que s'establisquen en les diverses bases específiques seran puntuats fins a un màxim de 10 punts. Serà necessari aconseguir un mínim de 5 punts per a aprovar-los.

La qualificació per a cada exercici i aspirant es determinarà per la mitjana resultant de les qualificacions atorgades per cada membre del tribunal, eliminant, en tot cas, les puntuacions màximes i mínimes quan entre aquestes hi haja una diferència igual o superior a 4 punts.



El resultant dels exercicis obligatoris s'obtindrà sumant les puntuacions de cadascun d'ells. Es consideraran aprovades, entre les que han superat les proves, aquelles persones que hagen obtingut major puntuació, en nombre no superior al de vacants convocades. Les persones aprovades accediran, si és el cas, a la realització dels exercicis voluntaris.

En totes les proves selectives per a la provisió en propietat, tant de personal funcionari com laboral, es realitzarà un exercici voluntari i no eliminatori sobre coneixement de valencià.

Si les bases específiques preveuen exercicis voluntaris i no eliminatoris, es puntuaran de 0 a 2 punts cadascun, fins a un màxim de 3 punts.



La qualificació final de l'oposició estarà determinada per la suma de les puntuacions obtingudes en els exercicis obligatoris i voluntaris. Sobre la base d'aquesta es formarà la llista de persones aprovades i la proposta de nomenament.

Si en el desenvolupament dels exercicis, la persona aspirant deixa d'exposar algun tema o és qualificada amb zero punts en algun d'ells, es considerarà que no ha superat la prova corresponent. Així mateix, si el tribunal aprecia deficiències notòries en el desenvolupament de l'exercici podrà convidar-la perquè s'abstinga de continuar.

9.2. Concurs.

En la fase de concurs es tindran en compte els mèrits assenyalats en la corresponent convocatòria, entre els quals figuraran, en tot cas:

a) L'experiència professional.

b) La possessió de titulacions acadèmiques oficials.

c) El coneixement de valencià.

d) El coneixement d'idiomes comunitaris.

e) La formació.

Les bases específiques podran exigir una puntuació mínima per a efectuar la proposta de nomenament.

En la valoració de l'experiència professional els serveis prestats en l'empresa privada s'hauran d'acompanyar d'un resum amb el càlcul realitzat per la persona aspirant i els contractes on conste amb claredat la categoria professional, i del certificat de vida laboral emés per l'Administració de la Seguretat Social competent a fi de poder confrontar-ho.



9.3. Concurs oposició.

Cadascuna de les fases es valorarà independentment i només seran computats en la fase de concurs els mèrits, prèviament avaluats, dels aspirants que hagen superat la fase d'oposició.

La valoració final del concurs oposició serà la suma de la puntuació obtinguda en cada fase, sense que puguen aprovar un nombre d'aspirants superior al de vacants convocades.

En qualsevol cas, la màxima puntuació que, segons la convocatòria, puga obtindre's en la fase de concurs no excedirà mai el 40 % de la puntuació total del concurs oposició.

9.4. En els supòsits d'empat en les qualificacions finals, el tribunal aplicarà les regles següents:

a) Es dirimiran, en primer lloc, a favor de la persona del sexe menys representat en aqueixa àrea.

b) En segon lloc, a favor de les persones amb diversitat funcional.



c) Quan es tracte només d'oposició s'elevarà proposta de nomenament a favor de qui haja obtingut major puntuació en els exercicis pràctics.

d) Si continua l'empat es proposarà la persona de major edat, i en última instància, es resoldrà per sorteig.



10. Publicitat de les qualificacions

Les qualificacions de cada exercici, les puntuacions del concurs i pràctiques o cursos selectius, així com la llista a què fa referència l'apartat 11.2, seran exposats en la pàgina web de l'Ajuntament i, si és el cas, en els altres llocs que assenyalen les lleis.



11. Llista i proposta d'aprovats del tribunal

11.1. Finalitzades les proves selectives, els tribunals faran públics els resultats de les proves en la pàgina web municipal. D'acord amb aquests s'elevarà a l'òrgan competent, a més de l'acta de l'última sessió, la proposta de nomenament dels aspirants aprovats, o si es tracta de personal laboral, la proposta de contractació.

11.2. En l'acta de l'última sessió s'inclourà, si escau, la llista de persones aspirants que, havent superat els exercicis, no hagen sigut incloses en la llista d'aprovades ordenades de major a menor segons la puntuació obtinguda en el concurs oposició o en l'oposició, si és el cas, a l'efecte de ser nomenades funcionàries interines o ser contractades eventualment, per a cobrir provisionalment les vacants que es produïsquen fins a la celebració de les proves selectives de la següent oferta pública d'ocupació.

11.3. Així mateix si, per qualsevol circumstància, alguna persona aspirant aprovada no és nomenada funcionària de carrera o no és autoritzada la seua contractació, podran ser nomenades funcionàries de carrera o contractades, per ordre de puntuació, les que hagen superat els exercicis i no hagen sigut incloses en la proposta de persones aprovades.



11.4. Les convocatòries establiran la conservació de la nota dels exercicis, sempre que aquesta nota supere el 60 % de la qualificació màxima prevista en el corresponent exercici. La validesa d'aquesta mesura serà aplicable a la convocatòria immediata següent, sempre que no haja transcorregut més d'un any des de la publicació de la relació de persones aprovades en el procés selectiu precedent i la publicació de la nova convocatòria. La persona opositora podrà realitzar els exercicis de la següent oposició i, en cas de millora de nota, tindrà dret a quedar-se amb la més alta.

11.5. Els que superen les proves selectives acreditaran els seus coneixements de valencià mitjançant la presentació dels certificats, diplomes o títols que hagen sigut homologats per la Generalitat, o mitjançant la realització d'un exercici específic a aquest efecte. El personal que no puga acreditar aquests coneixements haurà de realitzar els cursos de perfeccionament que a aquest efecte organitze l'administració de la Generalitat i/o l'Ajuntament.

El nivell exigible d'aquests coneixements serà el que consta a continuació, en funció del grup o subgrup al qual accedisca la persona que ha superat les proves selectives corresponents:

a) A1, A2, B: grau mitjà (C1)

b) C1, C2: grau elemental (B1)

c) Agrupacions professionals funcionarials: coneixements orals (A2)

L'esmentada acreditació haurà d'efectuar-se en un termini de no més de dos anys naturals després d'haver-se elevat a l'òrgan competent la proposta de nomenament de la persona o persones aspirants aprovades. D'aquesta manera, la presa de possessió de la persona proposada per a ocupar una plaça quedarà latent (o pausada) fins aquesta acreditació, i ocuparà el lloc de manera immediata com a funcionari en pràctiques.



12. Borsa de treball

12.1. La selecció de personal de la borsa de treball es realitzarà segons el que es preveu en les bases generals reguladores de processos selectius per a la constitució i funcionament de borses de treball temporal d'aquest ajuntament vigents.



13. Presentació de documents

13.1. En el termini de vint dies hàbils, a comptar des de l'endemà de la publicació de la llista de persones aprovades, les persones aspirants proposades pel tribunal presentaran els documents que acrediten els requisits exigits en les bases específiques de cada convocatòria, i els següents:

a) Document nacional d'identitat.

b) Titulació o justificant d'haver pagat els drets d'expedició, sense perjudici de la seua posterior presentació.

c) Certificats, diplomes i títols que, homologats per la Generalitat Valenciana, acrediten els coneixements de valencià.

d) Declaració jurada de no haver sigut separat/ada, mitjançant expedient disciplinari, del servei de qualsevol administració pública, ni trobar-se incapacitat/ada.

e) Certificat mèdic acreditatiu de no patir malaltia o limitació física o psíquica que impedisca, impossibilite o siga incompatible amb l'exercici de les funcions.

f) Les persones aspirants amb grau de discapacitat igual o superior al 33 % que hagen optat pel contingent de reserva han d'acreditar aquesta condició, en cas de no haver-ho fet amb anterioritat.

13.2. Els que tinguen la condició de funcionari públic o contractat en règim laboral per organismes públics estaran exempts de justificar les condicions i els requisits exigits i acreditats quan van obtindre el seu nomenament anterior; per tant, hauran de presentar, únicament, el certificat del ministeri, de la corporació local o de l'organisme públic de què depenguen que justifique la seua condició de funcionari i que compleixen les condicions i requisits assenyalats.

No obstant això, si en la convocatòria s'exigeixen condicions o requisits que no consten en el seu expedient personal, s'hauran d'acreditar en la forma abans indicada.

13.3. La falta de presentació de la documentació dins del termini establit, excepte en els casos de força major, o quan de la presentació dels documents es desprenga l'incompliment dels requisits de la convocatòria o supòsits de falsedat en la declaració, donarà lloc a la invalidesa de les actuacions de la persona aspirant. En aquest sentit, comportarà la nul·litat subsegüent dels actes del tribunal en relació amb aquesta i la impossibilitat d'efectuar el seu nomenament, sense perjudici d'altres responsabilitats en què haja pogut incórrer.

En aquest cas, la proposta es considerarà feta a favor de les persones aspirants, ordenades d'acord amb la puntuació obtinguda, que, havent superat la totalitat de les proves selectives, tinguen cabuda en el nombre de places convocades a conseqüència d'aquesta anul·lació.



14. Període de pràctiques o cursos selectius

14.1. Les persones que hagen superat el procés selectiu, prèvia presentació de la documentació exigida, seran nomenades funcionàries en pràctiques (o laborals), per un període que es determinarà en les bases específiques de cada procés, durant el qual es valorarà la seua capacitat per a l'exercici de les tasques pròpies de la plaça i la seua adaptació al lloc de treball.

Aquestes pràctiques o cursos selectius seran dirigides per un tutor/a funcionari/ària de l'Ajuntament, del departament al qual pertanyerà el nou treballador/a, el qual haurà sigut designat per la persona que ostente la direcció d'aquest departament. En cas que la plaça a ocupar siga precisament la direcció d'un departament, la tutorització serà portada per la direcció de personal o, en defecte d'això, per la direcció d'un departament vinculat al del lloc a ocupar.

Seguint l'esperit de l'art. 60 de l'EBEP no podrà ser tutor/a:

– El personal de confiança.

– El personal interí o contractat.

– El personal que es trobe en millora d'ocupació.

– El personal que es trobe en comissió de servei.

– El personal electe.

De la mateixa manera per a poder exercir o no de tutor/a regiran les causes d'abstenció i recusació que marquen els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre.

La tutorització desenvoluparà les funcions d'acolliment, instrucció i supervisió rutinària de l'acompliment de la nova persona funcionària o laboral.

El tribunal de selecció remetrà al tutor/a un projecte que haurà d'adaptar per a realitzar les pràctiques i on almenys consten:

– Els objectius de les pràctiques.

– Els continguts de les pràctiques.

– L'organització de les pràctiques.

– Els criteris d'avaluació que es consideren necessaris.

Aquest projecte serà conegut també pel funcionari en pràctiques.

En finalitzar les pràctiques el tutor/a remetrà al tribunal un informe en el qual efectuarà una valoració del desenvolupament de les pràctiques i de la valoració dels diferents punts del projecte.

14.2. Així mateix el tribunal requerirà informe de la Junta de Personal, relatiu a les incidències laborals de les quals haja pogut tindre coneixement respecte del funcionari/ària en pràctiques. Finalment el tribunal, previ informe propi, elevarà proposta de nomenament o indicarà que la persona aspirant no ha superat el període de pràctiques o el curs selectiu. En el cas últim es donarà audiència a la persona interessada amb un termini de deu dies hàbils perquè al·legue el que convinga al seu dret, i vistes les al·legacions el tribunal podrà proposar la repetició o desestimar les al·legacions motivadament i elevar proposta de nomenament de funcionari en pràctiques de la següent persona candidata amb millor puntuació. En cas de repetició del període de pràctiques, el tutor/a haurà de ser diferent del que haja tingut en el primer període de pràctiques.

14.3. La qualificació obtinguda en el període de pràctiques o en el curs selectiu serà la d'apte/a o no apte/a.

14.4. Les persones aspirants que no realitzen o, si és el cas, no superen aquesta fase, quan tinga caràcter eliminatori, perdran el seu dret a ser nomenades com a personal funcionari de carrera en la corresponent convocatòria. No obstant això, se'ls reservarà la puntuació obtinguda en l'oposició o concurs oposició per una sola vegada, i podran tornar a ser nomenades personal funcionari o laboral en pràctiques en el curs o període de pràctiques immediatament posterior que es convoque per a l'accés al mateix cos, escala o agrupació professional funcionarial. A aquest efecte, hauran de sol·licitar la seua participació en la corresponent convocatòria.

14.5. Les retribucions del personal funcionari o laboral nomenat en pràctiques seran les pròpies del lloc al qual aspiren.



15. Nomenament, presa de possessió i prestació de jurament o promesa

15.1. Presentada la documentació per les persones interessades i si aquesta és conforme, l'òrgan municipal competent efectuarà el nomenament, com a funcionari/ària de carrera, laboral fix o autoritzarà la contractació en règim laboral de les persones aspirants proposades pel tribunal. El nomenament es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

15.2. Quan les bases específiques de la convocatòria hagen establit un període de pràctiques, un curs selectiu, o tots dos, les persones aspirants proposades pel tribunal seran nomenades funcionàries en pràctiques o contractades temporalment fins a la finalització d'aquestes. El nomenament com a funcionaris de carrera o la contractació per temps indefinit únicament podrà fer-se una vegada superats, amb aprofitament, els períodes de pràctiques i/o els cursos selectius exigits.



15.3. Els nomenaments seran notificats a les persones interessades, que hauran de prendre possessió en el termini d'un mes. En el mateix termini, si escau, hauran d'exercir l'opció prevista en l'article 10 de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques.

Qui, sense causa justificada, no prenga possessió dins del termini assenyalat perdrà tots els drets derivats de la superació de les proves selectives i del subsegüent nomenament.

En l'acte de la presa de possessió o en l'acte de la signatura del contracte s'haurà de prestar jurament o promesa d'acord amb la fórmula prevista legalment.

15.4. Amb caràcter general, l'adjudicació de destins al personal de nou ingrés s'efectuarà d'acord amb les peticions de les persones interessades, entre els llocs vacants i segons l'ordre de puntuació obtingut en el procés selectiu, sempre que reunisquen els requisits determinats per a cada lloc en la relació de llocs de treball. Aquests destins tindran caràcter definitiu. Això no obstant, si l'interés del servei ho aconsella, podrà produir-se la mobilitat del personal entre els esmentats llocs o altres vacants sempre que es reunisquen els requisits per a això i no varien l'horari i les retribucions.

15.5. Les persones aspirants que opten a vacants reservades a persones amb diversitat funcional dins d'una convocatòria ordinària, podran sol·licitar a l'òrgan convocant l'alteració de l'ordre de prelació per motius de dependència personal, dificultats de desplaçament o altres anàlogues, que hauran de ser acreditats. L'òrgan convocant decidirà aquesta alteració quan es trobe degudament justificada, limitant-se a realitzar la mínima modificació necessària en l'ordre de prelació per a possibilitar l'accés a un lloc adequat per a la persona amb diversitat funcional.

15.6. Les persones que hagen superat el procés selectiu s'incorporaran al seu lloc de treball en un termini màxim de sis mesos des de la publicació de la resolució definitiva de persones aprovades.



16. Incidències

Els òrgans de selecció estan facultats per a resoldre els dubtes que es presenten, i prendre els acords necessaris per al bon ordre de l'oposició, en tot el que no estiga previst en les bases.



17. Règim d'impugnacions i d'al·legacions

17.1. Contra les resolucions definitives de l'òrgan competent les persones interessades poden interposar un recurs potestatiu de reposició dins del termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la publicació o notificació, o directament un recurs contenciós administratiu davant dels jutjats contenciosos administratius en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la publicació o notificació, excepte la resolució de nomenament que ho serà davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana.

17.2. Contra els actes de tràmit del tribunal que decidisquen directament o indirectament el fons de l'assumpte, determinen la impossibilitat de continuar el procés selectiu, produïsquen indefensió o perjudici irreparable a drets o interessos legítims, les persones interessades poden interposar un recurs d'alçada davant de l'alcaldia en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la publicació o notificació.

17.3. Contra els actes de tràmit del tribunal, les persones aspirants poden formular al llarg del procés selectiu totes les al·legacions que creguen convenients, que es tindran en compte, si és el cas, al final del procés selectiu.



18. Publicació de les bases

18.1. L'aprovació i text íntegre d'aquestes bases es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i regiran mentre l'Ajuntament no les modifique o derogue.

18.2. Les bases específiques de les convocatòries es publicaran en el Butlletí Oficial de la Província de Castelló, en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. A més, d'acord amb l'article 6.2. del Reial decret 896/1991, de 7 de juny, haurà de publicar-se en el Boletín Oficial del Estado un anunci d'aquestes convocatòries que contindrà: denominació de l'escala, subescala i classe per a l'ingrés en la qual es convoquen les proves selectives; corporació que les convoca; classe i nombre de places, amb indicació de les que es reserven, si és el cas, a promoció interna, així com les que es reserven per a persones amb minusvalidesa, i data i número del butlletí o diari oficial en què s'hagen publicat les bases i la convocatòria.

18.3. Aquestes bases, i les específiques de cada procés selectiu, estaran a la disposició de les persones interessades en les dependències municipals i en la pàgina web municipal.



19. Derogació

Queden derogades les bases generals aprovades per decret de l'Alcaldia número 1.203, de 5 de juny de 2008.



20. Entrada en vigor

Aquestes bases entraran en vigor l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



La Vall d'Uixó, 12 de maig de 2022.– L'alcaldessa: Tania Baños Marcos.

Mapa web