Ficha disposicion

Ficha disposicion





ORDRE 100/2020, de 16 de setembre, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública, per la qual es convoquen proves selectives d'accés al cos superior tècnic de veterinària de l'Administració de la Generalitat, A1-23, sector administració especial, convocatòria 151/18, torn de promoció interna, pel sistema de concurs oposició corresponent a l'oferta d'ocupació pública ordinària de 2018 per a personal de l'Administració de la Generalitat.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8916 de 30.09.2020
Número identificador:  2020/7533
Referència Base de Dades:  007577/2020
 



ORDRE 100/2020, de 16 de setembre, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública, per la qual es convoquen proves selectives d'accés al cos superior tècnic de veterinària de l'Administració de la Generalitat, A1-23, sector administració especial, convocatòria 151/18, torn de promoció interna, pel sistema de concurs oposició corresponent a l'oferta d'ocupació pública ordinària de 2018 per a personal de l'Administració de la Generalitat. [2020/7533]

El Decret 224/2018, de 14 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova l'oferta d'ocupació pública de 2018, per a personal de l'Administració de la Generalitat, conté 1 lloc de treball del cos superior tècnic de veterinària de l'Administració de la Generalitat, A1-23, que hauran de ser convocats per torn de promoció interna, mitjançant procediment ordinari d'ocupació i el sistema de concurs oposició.



De conformitat amb el que s'estableix en el Decret 224/2018, i en exercici de les atribucions conferides per l'article 9.1.i de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana (d'ara en avant LOGFPV), i vista la proposta de la Direcció General de Funció Pública,





ORDENE



Primer

Convocar proves selectives d'accés al cos superior tècnic de veterinària de l'Administració de la Generalitat, A1-23, sector administració especial, torn de promoció interna, pel sistema de concurs oposició i procediment ordinari, per a cobrir 1 lloc de treball.





Segon

Les proves selectives es regiran pel que s'estableix en el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic; en la LOGFPV; en el Decret 3/2017, de 13 de gener o, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana; les altres normes de general i pertinent aplicació; i pel que es disposa en les següents:



Bases de la convocatòria



1. Objecte de la convocatòria

1.1. La present convocatòria té per objecte la selecció de personal, mitjançant el sistema de concurs oposició i procés ordinari, per a cobrir 1 lloc de treball del cos superior tècnic de veterinària de l'Administració de la Generalitat, A1-23, sector administració especial, per al torn de promoció interna en les modalitats: vertical, horitzontal i mixta.



1.2. En el cas que, com a conseqüència de l'execució de l'oferta o ofertes d'ocupació pública en què es fonamenta la publicació de la present ordre, es convocaren per torn de lliure, idèntics llocs als inclosos en aquesta convocatòria, només es podrà concórrer a un dels torns convocats, sent motiu d'exclusió la presentació de sol·licituds a tots dos torns, havent-se d'optar per un d'ells.

Així mateix, les persones que concórreguen pel torn de promoció interna hauran d'optar per una de les modalitats oferides.

1.3. Els llocs de treball que queden sense cobrir pel torn de promoció interna, després de la finalització del present procés selectiu, s'acumularan als llocs convocats per torn lliure corresponents a la mateixa oferta o ofertes.



2. Condicions generals dels aspirants

2.1. Per a l'admissió a aquestes proves selectives, els o les aspirants hauran de reunir, a més de les condicions previstes en l'article 56 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, en relació amb l'article 53 de la LOGFPV, els requisits següents:



2.1.1. Ser personal funcionari de carrera de l'Administració de la Generalitat dels cossos o escales als quals es fa referència en el present apartat per a cadascuna de les modalitats i haver prestat serveis efectius durant almenys dos anys en el cos o escala des del qual s'accedeix, tal com estableix l'article 119 de la LOGFPV.

Les modalitats d'accés a la promoció interna tindran, en cada cas, la procedència següent:

– Modalitat A: promoció interna vertical: prevista per al personal funcionari de carrera que pertanga al cos A2-31 (cos superior tècnic de control analític i seguretat agroalimentària de l'Administració de la Generalitat, de l'annex I de la LOGFPV).

– Modalitat B: promoció interna horitzontal: prevista per al personal funcionari de carrera que pertanga a un altre cos o escala del mateix subgrup de classificació professional (qualsevol subgrup A1 de l'annex I de la LOGFPV, excepte l'A1– 23).

– Modalitat C: promoció interna mixta: prevista per al personal funcionari de carrera que pertanga a un altre cos o escala del subgrup A2 de l'annex I, de la LOGFPV, excepte l'A2-31.

El personal funcionari de carrera que no haja pogut ser integrat en els cossos que estableix l'annex I de la LOGFPV, podrà igualment accedir al subgrup A1-23 mitjançant la promoció interna mixta, si pertany al subgrup A2, o per promoció interna horitzontal, si pertany al subgrup A1.

2.1.2. Estar en possessió del títol de Veterinària, o bé, títol universitari oficial de grau que, d'acord amb els plans d'estudi vigents, habiliten per a exercir les activitats de caràcter professional relacionades amb les funcions assignades al cos, o tindre complides les condicions per a obtenir-lo, abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds, i dispose del certificat que l'acredite.

Les persones aspirants amb titulacions obtingudes a l'estranger hauran d'estar en possessió de la corresponent credencial d'homologació o, si escau, del corresponent certificat d'equivalència. Aquest requisit no serà aplicable als aspirants que hagueren obtingut el reconeixement de la seua qualificació professional, en l'àmbit de les professions regulades, a l'empara de les disposicions de dret de la Unió Europea.



2.2. Les condicions per a l'admissió a les proves, hauran de reunir-se en el moment de finalització del termini de presentació de sol·licituds i mantenir-se durant tot el procés selectiu, fins al moment de la presa de possessió.

2.3. L'Administració podrà requerir, en qualsevol moment els aspirants, a fi que acrediten el compliment dels requisits exigits per a la seua participació, així com la veracitat de qualsevol dels documents que hagen d'aportar en aquest procés selectiu.

Si els requisits no foren acreditats o els documents no foren aportats, en el termini dels 10 dies hàbils següents a la notificació del requeriment, l'aspirant podrà quedar exclòs del procés selectiu.



2.4. No podrà participar en aquest procediment selectiu, el personal que ja tinga la condició de funcionari de carrera del cos objecte de la present convocatòria.



3. Accés de persones amb diversitat funcional

3.1. L'òrgan tècnic de selecció (d'ara en avant OTS), establirà per a les persones amb diversitat funcional que ho requerisquen, i així ho sol·liciten, les adaptacions necessàries per a la realització de les proves. Aquesta petició s'haurà de formular en la sol·licitud de participació en el present procés selectiu, en la forma que s'indica en la base 4.4.

3.2. Si durant el desenvolupament del procés selectiu se susciten dubtes raonables respecte a la compatibilitat funcional d'una persona inicialment admesa, l'OTS podrà recaptar el corresponent dictamen de la comissió d'estudi de la diversitat funcional, en aquest cas, aquella podrà participar condicionalment, i quedarà en suspens la resolució definitiva sobre la seua admissió o exclusió, fins a la recepció d'aquest dictamen.







4. Forma i termini de presentació de sol·licituds

4.1. El termini per a la presentació de sol·licituds serà de 20 dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

4.2. Les sol·licituds es presentaran per via electrònica, d'acord amb el que s'estableix en l'article 14 del Decret 3/2017, a aquest efecte és necessari estar registrat per a l'ús del sistema d'identificació i signatura electrònica Cl@ve, o posseir un certificat digital de signatura electrònica, o DNIe, tal com es recull en l'annex III de la present convocatòria, s'emplenarà a través del formulari habilitat en el portal de l'Administració de la Generalitat http://sede.gva.es (Cercador d'Ocupació Pública, descripció: 151/18, tramitar amb certificat) i es realitzarà el pagament telemàtic de la taxa.

La presentació electrònica requerirà el compliment successiu dels passos següents:

a) L'emplenament i inscripció en línia.

b) El pagament electrònic de la taxa corresponent.

c) El registre electrònic de la sol·licitud.

4.3. No seran admeses i, conseqüentment, quedaran excloses del procés selectiu aquelles persones que havent abonat la taxa no hagen registrat la sol·licitud electrònicament, sense perjudici del que s'indica en l'apartat següent.

Quan per motius tècnics no imputables a les persones interessades a participar en el present procediment selectiu i havent abonat la taxa corresponent de forma telemàtica, no fora possible completar el procés de signatura i registre de la sol·licitud de manera electrònica i, conseqüentment, no figuren en la relació provisional de persones admeses i excloses a la realització de les proves, aquelles hauran d'esmenar la seua sol·licitud en la forma prevista en la base 6.3 d'aquesta convocatòria.



4.4. Les persones aspirants amb diversitat funcional que requerisquen mesures d'adaptació per a la realització de l'exercici, en l'emplenament de la seua sol·licitud hauran d'observar les prescripcions següents:

4.4.1. Indicar en la sol·licitud el tipus de diversitat funcional que posseeixen i assenyalar el que procedisca en cada cas, segons siga: (F) física (P) psíquica (S) sensorial.

4.4.2. Concretar el tipus de mesures que necessiten, i fer constar en l'apartat corresponent de la sol·licitud les que necessita, de les que figuren en aquella i que són les següents:

1. Eliminació de barreres arquitectòniques i taula adaptada a la cadira de rodes.

2. Ampliació del temps de duració de la prova. Per a l'aplicació d'aquesta mesura, els o les aspirants hauran d'acompanyar obligatòriament, certificat expedit per l'òrgan oficial competent que especifique: el diagnòstic i el temps d'ampliació que necessita, expressat en nombre de minuts.

3. Augment de la grandària dels caràcters del qüestionari, per dificultat de visió.

4. Necessitat d'intèrpret, a causa de diversitat funcional auditiva.

5. Sistema braille d'escriptura, o ajuda d'una persona perquè siga invident.

6. Unes altres, i caldrà especificar quines en la casella corresponent.



5. Drets d'examen i forma de pagament

5.1. Els drets d'examen seran de 30 euros.

5.1.2. Bonificacions:

a) La presentació de la sol·licitud de participació en les proves per mitjans telemàtics, tindrà una bonificació del deu per cent de la quota íntegra, que s'aplicarà de forma automàtica en realitzar el pagament, la presentació i registre electrònic de la sol·licitud.

b) Les persones que acrediten formar part d'una família nombrosa de categoria general o d'una família monoparental de categoria general, gaudiran d'una bonificació del cinquanta per cent de la quota íntegra acumulable a la fixada en l'apartat a anterior, per a la qual cosa hauran d'assenyalar l'apartat de Bonificacions de la sol·licitud telemàtica i s'aplicarà de forma automàtica en realitzar el pagament, la presentació i registre electrònic de la sol·licitud.

5.1.3. Exempcions. Estan exempts del pagament de la taxa:

a) Les persones que acrediten un grau de diversitat funcional igual o superior al 33 %. serà d'aplicació automàtica en realitzar el pagament, la presentació i registre electrònic de la sol·licitud i assenyalar l'apartat d'Exempcions de la sol·licitud telemàtica.

b) Les persones que acrediten formar part d'una família nombrosa de categoria especial o d'una família monoparental de categoria especial, serà d'aplicació automàtica en realitzar el pagament, la presentació i el registre electrònic de la sol·licitud i caldrà assenyalar l'apartat d'Exempcions «família nombrosa especial» de la sol·licitud telemàtica.

c) Les dones víctimes d'actes de violència sobre la dona, que acrediten aquesta condició, mitjançant qualsevol dels mitjans de prova previstos en els articles 9.1 i 9.2 de la Llei 7/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat, integral contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, així com, els qui acrediten trobar-se en situació d'exclusió social mitjançant el corresponent document expedit per l'òrgan competent en matèria de benestar social de l'ajuntament de residència. Serà d'aplicació automàtica en realitzar pagament, la presentació i el registre electrònic de la sol·licitud i assenyalar l'apartat Altres de la sol·licitud telemàtica.

5.2. En cap cas, el pagament de la taxa eximirà del tràmit de registre electrònic de la sol·licitud.

La falta de justificació de l'abonament dels drets d'examen o de la presentació dins del termini i en la forma escaient en el registre electrònic corresponent de la sol·licitud, determinarà l'exclusió de l'aspirant.

5.3. Serà procedent la devolució de les taxes per drets d'examen en els supòsits i a través dels procediments contemplats en l'article 1.2-6 de la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de taxes.





6. Admissió dels aspirants

6.1. Els aspirants queden vinculats per les dades que hagen fet constar en les seues sol·licituds, i es podrà únicament demandar la seua modificació mitjançant escrit motivat, dins del termini establit en la base 4.1 per a la presentació de sol·licituds.

6.2. Acabat el termini de presentació de sol·licituds, i prèvia verificació que s'ha realitzat el pagament dels drets d'examen, la Direcció General de Funció Pública dictarà resolució, que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, que contindrà la relació provisional de persones admeses i excloses a la realització de les proves i es distingirà, si escau, entre aquelles que accediren pel contingent de reserva per a persones amb diversitat funcional.

6.3. Els aspirants podran, en cas d'error, exclusió o de no figurar en la relació provisional de persones admeses i excloses, esmenar electrònicament els defectes en què hagen incorregut en la seua sol·licitud, o realitzar les al·legacions que tinguen per convenient en el termini de 10 dies hàbils, comptats a partir del següent al de la publicació de la resolució a què es refereix la base anterior, d'acord amb el que s'estableix en l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

A aquest efecte, hauran de seguir les instruccions que s'indiquen en la resolució per a la qual es publique la relació provisional d'admesos i exclosos. Especialment, aquelles persones aspirants que no hagen pogut completar la presentació i registre de la seua sol·licitud electrònicament per motius tècnics, tal com es preveu en la base 4.3, hauran d'annexar, en tot cas, justificant de l'intent de la presentació i registre de la sol·licitud o la sol·licitud, i el pagament electrònic de la taxa o, si escau, el document que acredite l'aplicació de les bonificacions o exempcions corresponents, tot això, realitzat en el termini previst en la base 4.1 per a la presentació de sol·licituds.

6.4. En tot cas, a fi d'evitar errors i, en el supòsit de produir-se'n, esmenar-los dins del termini i en la forma escaient, els aspirants comprovaran que no figuren inclosos en la relació provisional de persones excloses i, a més, que les seues dades personals, torn elegit i altres circumstàncies consignades en la seua sol·licitud, consten correctament en les relacions de persones admeses.

6.5. Transcorregut el termini anterior, vistes les al·legacions i esmenats els defectes que procedira, es dictarà resolució que elevarà a definitiva la relació de persones admeses i excloses a la realització de les proves, es distingirà, si escau, entre aquelles que accediren pel contingent de reserva per a diversitat funcional i es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

6.6. En la resolució per la qual es faça pública la relació definitiva de persones admeses al present procediment selectiu, s'establiran, amb almenys 15 dies d'antelació, la data, el lloc i l'hora de començament del primer exercici, així com, si escau, l'ordre de crida d'aquelles, que s'iniciarà en la lletra F, conforme el resultat del sorteig celebrat el dia 7 de gener de 2019 (DOGV 8473, 28 de gener).





7. Proves selectives

7.1. Procediment de selecció

El procediment de selecció és el de concurs oposició, i constarà, d'una fase d'oposició de caràcter obligatori i eliminatori, i d'una fase de concurs de caràcter obligatori.

7.2. Desenvolupament dels exercicis de la fase d'oposició

L'oposició constarà de dos exercicis obligatoris i eliminatoris.

Totes les preguntes i qüestions que es plantegen en aquests exercicis, es formularan sobre els temaris de l'annex I que s'indiquen a continuació d'acord amb la distinció següent:

Els aspirants que accedisquen per la modalitat A: promoció interna vertical, hauran d'examinar-se del temari establit en l'annex I (part especial, modalitat A).

Les persones que accedisquen per la modalitat B: promoció interna horitzontal i modalitat C: promoció interna mixta, hauran d'examinar-se del temari establit en l'annex I (part especial, modalitats B i C).



7.2.1. Primer exercici

7.2.1.1. Consistirà a contestar per escrit un qüestionari de 72 preguntes que es formularan sobre el temari que obra en l'annex I, per a cadascuna de les modalitats d'accés.

7.2.1.2. El temps de realització de l'examen serà determinat prèviament per l'OTS i en cap cas serà inferior a 60 segons per pregunta que, en tot cas, es formularan amb quatre respostes alternatives de les quals només una d'aquestes serà la correcta.

7.2.2. Segon exercici

Constarà de dues parts, que es realitzarà en una mateixa sessió, sense que per a la seua resolució els aspirants puguen utilitzar textos legislatius o material de consulta de cap mena:

– Primera part: consistirà a contestar per escrit 10 preguntes teòriques i pràctiques de resposta breu sobre el temari establit en l'annex I, per a cadascuna de les modalitats d'accés. El temps de realització serà determinat prèviament per l'OTS, sense que en cap cas siga inferior a 1 hora i 30 minuts.

– Segona part: consistirà a resoldre per escrit un supòsit pràctic referit a les matèries contingudes en el temari establit en l'annex I per a cadascuna de les modalitats d'accés. El temps de realització serà determinat prèviament per l'OTS, sense que en cap cas siga inferior a 1 hora i 30 minuts.

7.3. Qualificació dels exercicis

La puntuació màxima a obtenir en la fase d'oposició serà de 65 punts, que es distribuiran de la manera següent:

7.3.1. Primer exercici: la qualificació del primer exercici serà de 0 a 30 punts, i caldrà obtenir un mínim de 15 punts per a superar-lo.



El nivell de coneixements mínims exigits per a arribar als 15 punts en l'exercici serà contestar el 50 % de respostes correctes netes. Les contestacions errònies es valoraran negativament amb una penalització equivalent a un terç del valor de cada contestació correcta i les contestacions en blanc ni puntuen ni penalitzen. La fórmula de correcció serà:





Respostes correctes netes = nre. d'encerts – (nre. d'errors/3)



Establides les respostes correctes netes es convertiran en puntuacions finals mitjançant una distribució proporcional.



7.3.2. Segon exercici:

La qualificació del segon exercici serà de 0 a 35 punts, i caldrà obtenir un mínim de 17,5 punts per a superar-lo.

7.3.2.1. La primera part es qualificarà de 0 a 17,5 punts

En aquesta part, es presumirà idèntic valor a totes les preguntes, llevat que l'OTS, en atenció a l'extensió, complexitat i/o dificultat tècnica, establisca diferent puntuació a cadascuna de les qüestions formulades, en aquest cas, ho comunicarà a les persones aspirants, amb caràcter previ a la realització de l'exercici.

7.3.2.2. La segona part es qualificarà de 0 a 17,5 punts

Per a la valoració d'aquest segon exercici, l'OTS tindrà en compte, a més dels coneixements demostrats i les aptituds per a aplicar-los a situacions de la pràctica professional en el seu conjunt, la capacitat analítica, de síntesi, qualitat de l'expressió i la presentació de l'exercici.



7.4. Qualificació final de la fase d'oposició

Per a superar la fase d'oposició serà necessari obtenir un mínim de 32,5 punts, puntuació que estarà determinada per la suma de les puntuacions obtingudes en els dos exercicis.

7.5. Fase de concurs

Només podran participar en la fase de concurs les persones que hagen superat la fase d'oposició. Els mèrits al·legats hauran d'haver sigut obtinguts amb anterioritat a la data de finalització del termini de presentació d'instàncies, i únicament es computaran fins a aquest moment.

La puntuació màxima de la fase de concurs serà de 35 punts que es distribuiran d'acord amb el barem que figura en l'annex II.

7.6. Puntuació final del concurs oposició

La puntuació final del concurs oposició s'obtindrà sumant la puntuació obtinguda en totes dues fases.

A continuació es configuraran les llistes que corresponguen, d'acord amb els llocs oferits en la base 1.1, ordenades per puntuació de major a menor, que s'interrompran quan el nombre de persones hi incloses coincidisca amb el nombre de llocs convocats. Aquestes constituiran les llistes definitives de persones aprovades.

Quan es produïsquen empats, es dirimiran de la manera següent: s'atendrà, en primer lloc, la puntuació més gran obtinguda en la fase d'oposició i, si persisteix l'empat, es dirimirà per la puntuació més gran obtinguda en els diferents apartats del barem del concurs, pel mateix ordre en el qual figuren assenyalats.

En cas de persistir l'empat, si és entre persones de diferent sexe, es dirimirà a favor del sexe femení en cas que estiga infrarepresentat dins del col·lectiu de persones que formen part del cos, escala o agrupació professional, objecte de la present convocatòria en la data de la seua publicació.

Finalment, si encara persisteix l'empat, aquest es dirimirà per ordre alfabètic del primer cognom dels aspirants empatats, i s'iniciarà l'esmentat ordre per la lletra F conforme el resultat del sorteig celebrat el 7 de gener de 2019 (DOGV 8473, 28 de gener).



8. Desenvolupament de les proves selectives

8.1. Convocatòria per a la celebració de les proves

8.1.1. El primer exercici no es realitzarà fins que hagen transcorregut un mínim de 3 mesos a comptar de la data de la publicació de la present convocatòria i es realitzarà en el lloc, data i hora que s'establisca en la resolució per la qual s'aprove i publique, en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, la llista definitiva de persones admeses a la realització de les proves, i caldrà que hi haja un termini no inferior a 15 dies hàbils des de la publicació i la data de realització de la prova.



8.1.2. L'anunci de la celebració del segon exercici, si escau, serà fet públic per l'OTS a través dels mitjans establits en la base 13, d'acord amb el preceptuat en l'article 16.2 del Decret del Consell 3/2017, de 13 de gener, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana.



8.2. Concurrència a les crides per a la realització de les proves



8.2.1. Les persones admeses seran convocades per a la realització de cada exercici en crida única.

8.2.2. Quedaran perduts els drets quan es personen en els llocs de celebració una vegada iniciades les proves o per la inassistència a aquestes, encara que siga per causes justificades.

No obstant això, en el supòsit de concórrer causa de força major, l'OTS podrà apreciar les circumstàncies al·legades i admetre l'aspirant, sempre que es posen de manifest amb la deguda antelació, no haja finalitzat l'exercici corresponent i aquesta admissió no menyscabe el principi d'igualtat.

Especialment, si algú dels aspirants no poguera completar el procés selectiu a causa d'embaràs de risc o part, degudament acreditat, la seua situació quedarà condicionada a la finalització i a la superació de les fases que hagen quedat ajornades, i no es podran demorar aquestes de manera que es menyscabe el dret de la resta dels aspirants a una resolució del procés ajustada a temps raonables, la qual cosa haurà de ser valorada per l'OTS i, en tot cas, la realització d'aquestes tindrà lloc abans de la publicació de la llista d'aspirants que han superat el procés selectiu.

Idèntica previsió resulta d'aplicació a les víctimes de violència de gènere quan acrediten degudament que no poden assistir per motius de seguretat.

8.3. Regles generals per a la realització de les proves

8.3.1. Els o les aspirants hauran d'observar les instruccions de l'OTS o del personal col·laborador durant la celebració de les proves, amb vista a l'adequat desenvolupament d'aquestes.

Qualsevol alteració en el normal desenvolupament de les proves, per part d'un aspirant, quedarà reflectida en l'acta corresponent, i es podrà continuar l'exercici amb caràcter condicional, fins que resolga l'OTS sobre l'incident.

8.3.2. Abans de l'inici de cada exercici, quan s'estime oportú durant el seu desenvolupament, en la recollida després de l'acabament, i sempre que ho considere convenient el personal col·laborador o l'OTS, es comprovarà la identitat dels aspirants mitjançant l'exhibició del DNI, NIE, passaport o permís de conduir emés a Espanya, sense que per a aquest efecte siguen vàlides les fotocòpies compulsades d'aquests documents; així com, si escau, de l'exemplar per a la persona interessada de la sol·licitud d'admissió a les proves.

8.3.3. En totes les proves l'OTS adoptarà les mesures que siguen necessàries per a garantir l'anonimat en la seua valoració, i seran anul·lats tots aquells exercicis en els quals es continguera alguna marca que poguera identificar-ne l'autoria.



9. Llistes d'aprovats i fase de concurs

9.1. En finalitzar cadascun dels exercicis de la fase d'oposició, l'OTS publicarà la relació de persones que han superat la prova amb expressió del seu nom, cognoms, document d'identitat anonimitzat i la puntuació obtinguda distingint, si escau, entre aquelles que accediren pel contingent de reserva per a diversitat funcional. S'entendrà que han superat la fase d'oposició, únicament les persones que hagen obtingut la puntuació mínima exigida per a superar cadascun dels exercicis.



9.2. Una vegada finalitzada la fase d'oposició, l'OTS publicarà les llistes amb la qualificació final de la fase d'oposició a què fa referència la base 7.4, que constituirà la llista de persones que han superat la fase d'oposició per ordre de puntuació i que han de passar a la fase de concurs.

A les persones incloses en les esmentades llistes, se'ls concedirà un termini de 10 dies hàbils perquè presenten, obligatòriament, un currículum acompanyat del full d'autobaremació degudament emplenat i de tots aquells documents acreditatius dels mèrits hi declarats, i previstos en l'annex II, degudament compulsats. Si els mèrits que s'al·leguen ja consten en el registre de personal de la Generalitat, únicament caldrà esmentar-los en el currículum, sense aportar els documents corresponents. Només es valoraran els mèrits al·legats en el currículum i que s'hagen fet constar en el full d'autobaremació.



9.3. Realitzada la valoració dels mèrits, l'OTS publicarà les llistes provisionals de persones que han superat la fase d'oposició amb la puntuació obtinguda en la fase de concurs, i desglossada en els diferents apartats del barem, i se'ls concedirà un termini de 10 dies hàbils perquè formulen les reclamacions que estimen pertinents en relació amb la baremació.

Amb caràcter excepcional i prèvia autorització de la Direcció General de Funció Pública, en aquells processos selectius massius en els quals el nombre de persones que han superat la fase d'oposició i, conseqüentment, hagen d'aportar els mèrits corresponents a la fase de concurs, supere àmpliament el nombre de places convocades, l'OTS, podrà acordar la revisió i valoració dels mèrits d'aquelles persones que, atesa la puntuació final de totes dues fases tinguen possibilitats d'obtindre plaça en el procés selectiu de què es tracte.

9.4. Resoltes les possibles reclamacions, l'OTS, mitjançant anunci, publicarà les llistes definitives amb la puntuació obtinguda en la fase de concurs, desglossada en els diferents apartats del barem, i aquesta publicació servirà de notificació a les persones interessades, així com la relació definitiva de persones aprovades pel seu ordre de puntuació total a què es refereix la base 7.6.

En cap cas l'OTS podrà declarar que han superat el procés selectiu un nombre superior al de llocs de treball convocats, tenint en compte el que es preveu en les bases 1 i 11 de la present convocatòria.





10. Relació definitiva i presentació de documents

10.1. L'OTS elevarà a la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública, per a la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, les relacions definitives de persones aprovades per ordre de puntuació total, perquè en el termini de 20 dies hàbils, comptats des del següent al de la publicació, aporten davant la Direcció General de Funció Pública els documents següents:

a) Fotocòpia del DNI o NIE.

b) Fotocòpia compulsada del títol acadèmic exigible segons el que s'estableix en la base 2.1.2 de la convocatòria o certificat acadèmic que acredite haver realitzat tots els estudis per a l'obtenció del títol. En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger, fotocòpia compulsada de la credencial d'homologació o, si escau, del corresponent certificat d'equivalència. Aquest requisit no serà aplicable als aspirants que hagueren obtingut el reconeixement de la seua qualificació professional, en l'àmbit de les professions regulades, a l'empara de les disposicions de dret de la Unió Europea.

c) Declaració jurada de no haver sigut separada o separat, o haver-se revocat el seu nomenament com a personal funcionari interí, amb caràcter ferm mitjançant procediment disciplinari de cap administració pública o òrgan constitucional o estatutari, ni trobar-se inhabilitada o inhabilitat per sentència ferma per a l'exercici de qualssevol funcions públiques o d'aquelles pròpies del cos, agrupació professional o escala objecte de la convocatòria. En el cas del personal laboral, no trobar-se inhabilitat per sentència ferma o com a conseqüència d'haver sigut acomiadat disciplinàriament de forma procedent per a exercir funcions similars a les pròpies de la categoria professional a la qual es pretén accedir.

Tractant-se de persones nacionals d'altres estats, no trobar-se inhabilitades o en situació equivalent ni haver sigut sotmeses a cap sanció disciplinària o equivalent que impedisca en els mateixos termes en el seu estat l'accés a l'ocupació pública.

d) Certificat mèdic acreditatiu de posseir la capacitat física i psíquica necessària per a l'acompliment de les funcions dels llocs de treball oferits.

e) Els qui superen les proves selectives, acreditaran els seus coneixements de valencià mitjançant la presentació dels certificats, diplomes o títols que hagen sigut homologats per la Generalitat, o mitjançant la realització d'un exercici específic a aquest efecte. El personal que no puga acreditar aquests coneixements haurà de realitzar els cursos de perfeccionament que, a aquest efecte, es realitzaran a través de l'Institut Valencià d'Administració Pública (IVAP) en coordinació amb la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià.

Segons el preceptuat en l'article 20 del Decret 3/2017, del Consell, de 13 de gener, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs i mobilitat del personal de la funció pública valenciana, els qui superen les proves selectives acreditaran els seus coneixements de valencià en el corresponent Grau Mitjà o C1, mitjançant certificat expedit o homologat per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià.

10.2. Les persones que superen les proves selectives i que van sol·licitar una de les exempcions o bonificacions de les establides en la base 5, hauran de presentar, addicionalment, fotocòpia compulsada dels documents acreditatius de la concurrència de tal exempció o bonificació.

10.3. Les persones seleccionades que, dins del termini indicat i excepte casos de força major, no presentaren la documentació acreditativa dels extrems indicats, o que se'n deduïra que manquen d'algun dels requisits exigits, no podran ser nomenades personal de l'administració de la Generalitat, sense perjudici de la responsabilitat en què pogueren haver incorregut per falsedat en les seues sol·licituds de participació.

10.4. No obstant això disposat en els apartats anteriors, d'acord amb el que s'estableix en l'article 28 de la Llei 39/2015, l'òrgan gestor del procés selectiu podrà verificar la realitat de les dades declarades i la veracitat dels documents aportats o, si escau, recaptar-les electrònicament a través de les seues xarxes corporatives, o d'una consulta a les plataformes d'intermediació de dades o altres sistemes electrònics habilitats a l'efecte, especialment les relatives a la condició de personal amb diversitat funcional, família nombrosa, titulació acadèmica, certificat expedit per la JQCV, llevat que la persona interessada manifeste expressament que no presta el seu consentiment, marcant per a això la casella continguda en el formulari de la sol·licitud.





11. Nomenament com a personal funcionari de carrera

Transcorregut el termini de presentació de la documentació es dictarà resolució, que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, i es nomenarà com a personal funcionari de carrera del cos, escala o agrupació professional convocat, prèvia adjudicació d'un lloc de treball d'acord amb la puntuació obtinguda.



Per tal d'assegurar la cobertura de les places convocades, quan es produïsquen renúncies de les persones seleccionades, abans del seu nomenament o presa de possessió, o en el cas que aquestes no compliren els requisits de la base 10 anterior, l'òrgan convocant podrà requerir de l'OTS la relació complementària de les persones que seguisquen a les proposades per al seu possible nomenament com a personal funcionari de carrera.



12. Òrgan tècnic de selecció

12.1. L'OTS designat per a dur a terme el procés selectiu corresponent a la present convocatòria, estarà integrat per cinc persones que ostentaran la titularitat de la presidència, la secretaria i tres vocalies, i hauran de designar-se el mateix nombre de persones suplents.

12.2. La relació nominal de les persones que integren l'OTS serà publicada amb una antelació mínima d'un mes a la data de començament de les proves, mitjançant resolució que es publicarà en la forma prevista en la base 13 i en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

12.3. L'OTS podrà sol·licitar la designació de personal col·laborador de caràcter administratiu o de personal col·laborador de suport tècnic que estime oportuns, per a l'adequada realització de les proves.

12.4. Correspon a l'OTS exercir les funcions relatives a la determinació concreta del contingut de les proves en la fase d'oposició i a la qualificació dels aspirants després de la seua realització, així com baremar els mèrits al·legats per aquelles en la fase de concurs, i en general, adoptar quantes mesures siguen necessàries amb vista al correcte desenvolupament de les proves selectives.

12.5. Les persones integrants de l'OTS, així com el personal col·laborador de suport tècnic, haurà d'abstenir-se i podran ser recusades per les persones interessades quan hi concórreguen circumstàncies de les previstes en els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

Així mateix, hauran d'abstenir-se les persones integrants de l'OTS que hagueren fet tasques de preparació d'aspirants en els cinc anys anteriors a la publicació d'aquesta convocatòria.

12.6. A l'efecte de comunicacions i de qualssevol altra incidència l'OTS tindrà la seu en la Direcció General de Funció Pública, c/ de la Democràcia, 77, torre 4, 46018 València.

12.7. A l'efecte de gratificacions i indemnitzacions, l'OTS i el personal col·laborador a què fa referència l'apartat 3, es regiran pel que es disposa en el Decret 24/1997 d'11 de febrer, del Consell, sobre indemnitzacions per raó del servei i gratificacions per serveis extraordinaris modificat pel Decret 95/2014, de 13 de juny.

12.8. El funcionament de l'OTS s'adaptarà al que s'estableix la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic i altra normativa vigent, amb subjecció, quant al desenvolupament i execució del procediment selectiu, a les resolucions i instruccions dictades per l'òrgan gestor i altres competents en matèria de funció pública, així com els protocols establits a l'efecte de garantir la transparència i l'anonimat en la correcció d'exercicis.



13. Publicitat

Totes les resolucions que siguen dictades per l'òrgan competent, així com els acords i/o notes informatives emesos per l'OTS es publicaran en la seu electrònica de la Generalitat, portal de l'Administració de la Generalitat: http://sede.gva.es (Cercador d'Ocupació Pública, descripció: 151/18) i en la pàgina web de la Direcció General de Funció Pública.



14. Recursos

14.1. La present convocatòria i quants actes administratius es dicten en el desenvolupament del procés selectiu posen fi a la via administrativa. Contra aquests podrà interposar-se, potestativament, recurs de reposició en el termini d'un mes comptat des de l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana davant el mateix òrgan que ha dictat l'acte contra el qual es recorre, d'acord amb el que disposen els articles 123 i 124, de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques o, directament, recurs contenciós administratiu davant els jutjats contenciosos administratius de València, en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, conforme al que s'estableix en els articles 8, 14.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

Tot això sense perjudici que les persones interessades puguen exercitar, si escau, qualsevol altre que estimen procedent.

14.2. Contra els acords i actes de tràmit de l'OTS, si aquests últims decideixen directament o indirectament el fons de l'assumpte, determinen la impossibilitat de continuar el procediment o produeixen indefensió o perjudici irreparable a drets i interessos legítims, podrà interposar-se recurs d'alçada davant de la consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, en el termini d'un mes, a partir de l'endemà de la publicació del corresponent acord segons el que disposen els articles 121 i 122, de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



València, 16 de setembre de 2020



La consellera de Justícia, Interior i Administració Pública,

GABRIELA BRAVO SANESTANISLAO





ANNEX I

Cos superior tècnic de veterinària de l'Administració de la Generalitat, A1-23



TEMARI

(Matèries específiques)



Per als aspirants que accedeixen mitjançant la modalitat:

A) Promoció interna vertical



La Unió Europea i la PAC

1. La política agrària comunitària (PAC): Principis, objectius i instruments. Els sistemes d'intervenció. Les reformes de la PAC. La PAC més enllà del 2020.

2. La política de desenvolupament rural de la Unió Europea. Antecedents i evolució. La programació a Espanya i a la Comunitat Valenciana en el període actual i projectes de futur. Marc nacional de desenvolupament rural. Marc comú de seguiment i avaluació. El Programa de desenvolupament rural (PDR) de la Comunitat Valenciana: estratègies; objectius; prioritats; mesures. Complementarietat amb les mesures finançades amb altres fons. Mecanismes de gestió i control. Avaluació i seguiment.

3. La normativa reguladora dels mercats agrícoles a la Unió Europea. L'organització comuna de mercats dels productes agraris. Principals productes regulats del sector ramader. Mesures de mercat interior: intervenció pública, emmagatzematge privat, règims d'ajuda i disposicions sobre comercialització. Normes aplicables a la comercialització i a la producció. Intercanvis comercials amb tercers països. Mesures excepcionals. Normes sobre la competència.

4. La condicionalitat de la política agrària comunitària (PAC). Requisits legals de gestió. Controls. Normativa d'aplicació a Espanya i a la Comunitat Valenciana.

5. L'estadística agrària. Fonts d'informació. La programació estadística a la Unió Europea, a Espanya i a la Comunitat Valenciana. Principals estadístiques ramaderes de la Comunitat Valenciana. Cens agrari.



Ramaderia i medi ambient

6. La política agrària i el medi ambient. Equilibri ramaderia-medi ambient. Sostenibilitat de la ramaderia. Conservació i preservació dels espais naturals. Xarxa Natura 2000. Llocs d'importància comunitària (LIC), zones especials de conservació (ZEC) i àrees marines protegides. Pla nacional integrat d'energia i clima (PNIEC) 2021-2030.



7. Política agrària i canvi climàtic. Fonts d'emissió de gasos d'efecte d'hivernacle (GEI) en l'agricultura i ramaderia. Magnitud, importància relativa i evolució de les emissions. Els compromisos en matèria de canvi climàtic: mitigació i adaptació. Objectius de reducció d'emissions en 2020 i posteriors. L'Acord de París. Estratègia valenciana de canvi climàtic i energia 2030.

8. Impacte ambiental: estudi, declaració i avaluació. Auditories ambientals. Incidència de les explotacions ramaderes sobre la contaminació ambiental. Gestió de residus ramaders. Purins: possibilitats d'utilització i tractaments alternatius. Zones vulnerables de la Comunitat Valenciana. Normativa aplicable.

9. Ordenació ramadera. Requisits per a l'exercici de l'activitat ramadera. El procés de legalització d'una explotació ramadera: des del projecte a l'entrada del bestiar. Competències dels serveis veterinaris oficials, legislació.



Sectors i la seua regulació

10. El sector porcí. Estructura i característiques. Importància econòmica. Principals produccions. Ordenació de la producció. Problemàtica i perspectiva de futur. Especial referència a la Comunitat Valenciana.



11. El sector avícola. Estructura i característiques. Importància econòmica. Principals produccions. Ordenació de la producció. Problemàtica i perspectiva de futur. Especial referència a la Comunitat Valenciana.



12. El sector boví i el sector oví caprí, estructura i característiques. Importància econòmica. Principals produccions. Problemàtica i perspectiva de futur. Especial referència a la Comunitat Valenciana.



13. Els sectors cunícola, apícola, equí i espècies cinegètiques. Estructura, característiques. Importància econòmica. Principals produccions. Problemàtica i perspectiva de futur. Especial referència a la Comunitat Valenciana.

14. La producció ecològica. Sistemes de certificació i control dels productes ecològics. Normativa. Les produccions ramaderes ecològiques. Especial referència a la Comunitat Valenciana. Pla nacional de control de la producció ecològica.

15. Control oficial del moviment pecuari i d'animals de companyia, aspectes sanitaris i documentals establits segons les espècies animals i la destinació o procedència dels trasllats dins de l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana, Espanya, de la Unió Europea i dels països tercers. Centres de concentració, certàmens i mercats ramaders.



16. La selecció ramadera. Programa nacional de conservació, millora i foment de les races ramaderes. El Catàleg espanyol de races pures. Sistema nacional d'informació de races (ARCA). Races en perill d'extinció: concepte i plans de recuperació. Normativa bàsica reguladora. El Control oficial del rendiment lleter a Espanya.

17. Benestar animal en animals de producció. Benestar animal en el transport i sacrifici. Protecció dels animals utilitzats per a experimentació. El principi de les tres erres.

18. Els animals de companyia. Animals potencialment perillosos: definició i competències administratives. Els nuclis zoològics. El RIVIA. Normativa bàsica i reglaments de desenvolupament, especialment a la Comunitat Valenciana. Protecció dels animals utilitzats per a experimentació. El principi de les tres erres.



La Unió Europea i la política de la seguretat alimentària

19. La Unió Europea i la política de seguretat alimentària. El Llibre blanc de seguretat Alimentària. El Codex Alimentarius. La legislació alimentària: principis generals, principis de transparència, requisits generals de la legislació alimentària. El Reglament (CE) 178/2002, pel qual s'estableixen els principis i els requisits generals de la legislació alimentària, es crea l'Autoritat Europea de Seguretat Alimentària i es fixen procediments relatius a la seguretat alimentària.

20. L'autoritat europea de seguretat alimentària. Les autoritats nacionals. Sistema d'alerta ràpida, gestió de crisi i situacions d'emergència. Xarxes d'alertes nacionals i comunitàries. Organització i funcionament. Sistema d'alerta ràpida per a aliments i pinsos (RASFF). Xarxes d'alerta de pinsos i de sanitat animal en l'àmbit nacional.

21. La higiene dels productes alimentaris. Qüestions generals d'higiene aplicables a la producció primària i a les operacions connexes: àmbit d'aplicació, mesures d'higiene, registres. Guies de pràctiques correctes d'higiene.

22. Risc i factor de risc. Anàlisi del risc: principis, components, conceptes i mètodes d'anàlisis de risc. Principi de precaució. Gestió de riscos i la seua aplicació. Nivells de prevenció. La cadena alimentària com a factor de risc per a la salut pública. Principis bàsics i etapes del Sistema d'anàlisi de perills i punts de control crític (APPCC).



23. El control oficial del risc alimentari. Organització dels controls oficials. Reglament (UE) 2017/625, i els seus reglaments delegats i d'execució. Requisits de les autoritats competents. Activitats, mètodes i tècniques de control oficial. Presa de mostres i anàlisis. Actuacions en cas d'incompliment. Infraccions i sancions. Mesures d'execució comunitàries. Verificació de l'eficàcia del control oficial. Auditories i supervisió del control oficial. Auditories. La Llei 17/2011, de 5 de juliol, de seguretat alimentària i nutrició. Formació: Better Training for Safer Food BTSF.

24. Pla nacional de control oficial de la cadena alimentària i Pla de seguretat alimentària de la Comunitat Valenciana: directrius i elements essencials. Pla d'higiene de la producció primària ramadera. Pla d'higiene de la producció primària agrícola. Pla d'higiene de la pesca extractiva. Pla d'higiene de l'aqüicultura. Pla de qualitat alimentària. Control oficial de les condicions higienicosanitàries de la producció i de la traçabilitat de llet crua de vaca, ovella i cabra.



25. La traçabilitat en la producció ramadera i la seguretat alimentària. Objectius. Els registres en granges. La identificació del bestiar, sistemes d'identificació. Les bases de dades: REGA i RIIA REMO. Els registres en escorxador. Normativa aplicable. Autorització i registre en el transport d'animals vius. Centres de desinfecció de vehicles de transport d'animals.

26. Alimentació animal. Ús d'additius en l'alimentació animal: requisits i condicions per a autorització d'ús. Normativa sobre higiene, seguretat i etiquetatge de pinsos i pinsos medicamentosos. Substàncies indesitjables en l'alimentació animal. Pla de control d'alimentació animal.

27. Els medicaments veterinaris i els pinsos medicamentosos. Concepte i classificació. Normativa aplicable i publicada. Distribució, prescripció i dispensació de medicaments veterinaris i pinsos medicamentosos. La recepta veterinària. L'etiquetatge de medicaments. Resistències antimicrobianes. Mecanismes. Actuacions enfront de les resistències antimicrobianes. Vigilància de prescripcions d'antibiòtics: PRESVET.



28. Pla nacional d'investigació de residus en animals i carns fresques: productes objecte de control, procediments i normativa legal aplicable.

29. Subproductes d'origen animal no destinats a consum humà (SANDACH): normativa d'aplicació. Control, gestió i traçabilitat. Categorització en operadors alimentaris generadors, i transformació en gestors autoritzats. Destinacions i usos possibles.



Sanitat animal

30. Política de sanitat animal a Espanya i a la Unió Europea. Objectius. Llei 8/2003, de sanitat animal. Organització i estructura dels Serveis de Sanitat Animal a Espanya. Funcions de planificació, coordinació i execució.

31. Organització Mundial de Sanitat Animal (OIE). Estructura. Funcions. Codis sanitaris. Llista de malalties aplicació a Espanya i a la Comunitat Valenciana.

32. Epidemiologia veterinària. Evolució de la malaltia en una població. Incidència i prevalença: concepte i mesurament en poblacions animals. La vigilància epidemiològica, el mostreig de poblacions i la significació estadística: conceptes bàsics, tipus de mostreig i grandària de la mostra. Enquesta i investigació epidemiològica: bases, confecció, fonts de dades.

33. Laboratoris de sanitat animal. Els laboratoris de referència. Xarxes de laboratoris oficials. Acreditació de laboratoris i bones pràctiques. Tècniques de diagnòstic laboratorial. Tècniques de mostreig i presa de mostres per a diagnòstic en sanitat animal.

34. Sanitat animal. Programa anual zoosanitari. Agrupacions de defensa sanitària. Regulació normativa. Integració del sector ramader en els plans de control i erradicació.

35. La bioseguretat de les explotacions ramaderes. La desinfecció, la desinsectació, la desratització. Prevenció de vectors i plagues: lluita antivectorial.

36. Principals malalties infectocontagioses del bestiar porcí sotmeses a programes oficials de vigilància i control. Epidemiologia, plans de vigilància, diagnòstic, control i erradicació.

37. Principals malalties infectocontagioses dels ocells sotmesos a programes oficials de vigilància i control. Epidemiologia, diagnòstic, control i erradicació.

38. Principals malalties infectocontagioses del bestiar boví sotmeses a programes oficials de vigilància i control. Epidemiologia, diagnòstic, control i erradicació.

39. Principals malalties infectocontagioses del bestiar oví i caprí sotmeses a programes oficials de vigilància i control. Epidemiologia, diagnòstic, control i erradicació.

40. Principals malalties infectocontagioses de les abelles. Epidemiologia, diagnòstic, control i erradicació. Pla sanitari apícola i altres programes per a la vigilància epidemiològica de les malalties de les abelles.



41. Principals malalties infectocontagioses en cunicultura. Principals malalties infectocontagioses en equins. Epidemiologia, diagnòstic, vigilància i control.



Aqüicultura i pesca

42. Aspectes fonamentals de la política pesquera comuna. L'OCM en el sector de la pesca i l'aqüicultura. El Fons Europeu i Marítim de la Pesca (FEMP), objectius i funcionament.

43. Pesca marítima. Situació actual a la Unió Europea i a la Comunitat Valenciana. Distribució de la flota: modalitats, dimensions i problemàtica. Principals espècies i volums capturats en els ports valencians. Organització del sector: les confraries de pescadors. Actuacions estructurals: plans de gestió i recuperació. Perspectives de futur.



44. Aqüicultura marina i continental. Exigències mediambientals. Exigències d'higiene i benestar animal. Importància econòmica per tipus de producció i distribució. Actuacions estructurals. Perspectives de futur.

45. Principals malalties infectocontagioses en aqüicultura. Epidemiologia, diagnòstic, control i erradicació. Malalties de declaració obligatòria a la UE en aqüicultura, situació actual i normativa legal.







TEMARI

(Matèries específiques)



Per a les persones aspirants que accedeixen mitjançant les modalitats:

B) Promoció interna horitzontal i

C) Promoció interna mixta



Política agrària.

1. L'economia espanyola. Principals indicadors. Dimensions i importància en el context internacional. La població espanyola: estructura, evolució i tendències. L'economia de la Comunitat Valenciana. Posició en el context de l'economia de la UE i Espanya. La població valenciana: estructura, evolució i tendències.

2. Els sectors econòmics. Descripció i principals paràmetres. Indicadors macroeconòmics del sector agrari espanyol i comunitari. Ocupació en el sector agrari. Evolució. El sector agroalimentari: característiques diferencials. Especial referència a la Comunitat Valenciana.



3. L'estadística agrària. Fonts d'informació. La programació estadística a la Unió Europea, a Espanya i a la Comunitat Valenciana. Principals estadístiques ramaderes de la Comunitat Valenciana. Cens agrari.

4. La ramaderia valenciana: trets macroeconòmics bàsics. La producció de branca agrària (PBA): definició, regulació, composició i distribució. La renda agrària: evolució i distribució. La ramaderia valenciana i el sistema agroalimentari valencià. La seua contribució a l'economia.

5. L'organització administrativa agrària. Distribució de competències entre l'Estat i les comunitats autònomes en matèria d'agricultura, pesca, ramaderia i medi ambient, i mecanismes de coordinació. La conselleria competent en agricultura, ramaderia, alimentació i medi ambient. Normativa. Estructura. Competències. Funcions. Organització territorial.

6. Política d'investigació agrària. Investigació i innovació agroalimentària a la Unió Europea, Espanya i a la Comunitat Valenciana. Objectius. Programes. L'Institut Valencià d'Investigacions Agràries (IVIA). Política de formació i de transferència de tecnologia.

7. L'associacionisme agrari i pesquer. Fórmules associatives. Organitzacions interprofessionals en el sector agrari. Associacionisme agrari i pesquer a la Comunitat Valenciana. Cooperativisme valencià: règim jurídic; òrgans de govern. Cooperatives agràries. Les cooperatives de crèdit. Societats agràries de transformació (SAT). Altres figures associatives d'interés en ramaderia. Referència a la Comunitat Valenciana.



8. El pressupost com a instrument de planificació, administració, gestió i coordinació. La subvenció: la seua naturalesa jurídica. Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

9. L'empresa ramadera. Característiques diferencials. Estructura de les explotacions ramaderes a Espanya i a la Comunitat Valenciana. Tipologia i indicadors econòmics.

10. La indústria agroalimentària a Espanya i a la Comunitat Valenciana. Estructura, dimensió sectorial i distribució territorial. Indicadors. Importància econòmica. Perspectiva de futur. El Marc estratègic de la indústria de l'alimentació i begudes a Espanya.



La Unió Europea i la PAC

11. La Unió Europea: antecedents històrics i objectius. Els Tractats fundacionals. Les modificacions. Les ampliacions. Processos de decisió a la Unió Europea: el procediment ordinari. Els centres de decisió de la política agrària.

12. La política agrària comunitària (PAC): principis, objectius i instruments. Els sistemes d'intervenció. Les reformes de la PAC. La PAC més enllà del 2020.

13. La política de cohesió de la Unió Europea. Antecedents i evolució. Naturalesa i classificació de les regions. La política de cohesió en el període actual i projectes de futur. Objectius i instruments. Aplicació de la política regional a Espanya i a la Comunitat Valenciana.



14. La política de desenvolupament rural de la Unió Europea. Antecedents i evolució. La programació a Espanya i a la Comunitat Valenciana en el període actual i projectes de futur. Marc nacional de desenvolupament rural. Marc comú de seguiment i avaluació. El Programa de desenvolupament rural (PDR) de la Comunitat Valenciana: estratègies; objectius; prioritats; mesures. Complementarietat amb les mesures finançades amb altres fons. Mecanismes de gestió i control. Avaluació i seguiment.

15. El finançament de la política agrària comunitària (PAC). Antecedents i evolució. Instruments de finançament de la PAC: FEAGA i FEADER. Els Fons Estructurals i d'Inversió Europeus i el Banc Europeu d'Inversions BEI. La distribució estatal i sectorial de la despesa de la PAC. Referència a la Comunitat Valenciana.

16. La normativa reguladora dels mercats agrícoles a la Unió Europea. L'organització comuna de mercats dels productes agraris: principals productes regulats del sector ramader. Mesures de mercat interior: intervenció pública, emmagatzematge privat, règims d'ajuda i disposicions sobre comercialització. Normes aplicables a la comercialització i a la producció. Intercanvis comercials amb tercers països. Mesures excepcionals. Normes sobre la competència.



17. La gestió i control dels fons de la PAC. Organismes que intervenen. La gestió dels fons de la PAC i les relacions Comissió Europea-estats membres-organismes pagadors. L'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària (AVFGA). El control comunitari de les despeses de la PAC. La liquidació de comptes.

18. La condicionalitat de la política agrària comunitària (PAC). Requisits legals de gestió. Controls. Normativa d'aplicació a Espanya i a la Comunitat Valenciana.

19. Les normes generals sobre la competència aplicables a la PAC. Disposicions generals a les empreses. Les ajudes atorgades pels estats membres i les comunitats autònomes. Les directrius comunitàries sobre ajudes estatals al sector agrari. Les ajudes de minimis.





Ramaderia i medi ambient

20. La política agrària i el medi ambient. Equilibri ramaderia-medi ambient. Sostenibilitat de la ramaderia. Conservació i preservació dels espais naturals. Xarxa Natura 2000. Llocs d'importància comunitària (LIC), zones especials de conservació (ZEC) i àrees marines protegides. Pla nacional integrat d'energia i clima (PNIEC) 2021-2030.



21. Política agrària i canvi climàtic. Fonts d'emissió de gasos d'efecte d'hivernacle (GEI) en la ramaderia. Magnitud, importància relativa i evolució de les emissions. Els compromisos en matèria de canvi climàtic: mitigació i adaptació. Objectius de reducció d'emissions en 2020 i posteriors. L'Acord de París. Estratègia valenciana de canvi climàtic i energia 2030.

22. Impacte ambiental: estudi, declaració i avaluació. Auditories ambientals. Incidència de les explotacions ramaderes sobre la contaminació ambiental. Gestió de residus ramaders. Purins: possibilitats d'utilització i tractaments alternatius. Zones vulnerables de la Comunitat Valenciana. Normativa aplicable.

23. Ordenació ramadera. Requisits per a l'exercici de l'activitat ramadera. El procés de legalització d'una explotació ramadera: des del projecte a l'entrada del bestiar. Competències dels serveis veterinaris oficials, legislació.



Sectors i la seua regulació

24. El sector porcí. Estructura i característiques. Importància econòmica. Principals produccions. Ordenació de la producció. Problemàtica i perspectiva de futur. Especial referència a la Comunitat Valenciana.



25. El sector avícola. Estructura i característiques. Importància econòmica. Principals produccions. Ordenació de la producció. Problemàtica i perspectiva de futur. Especial referència a la Comunitat Valenciana.



26. El sector boví. Estructura i característiques. Importància econòmica. Principals produccions. Problemàtica i perspectiva de futur. Especial referència a la Comunitat Valenciana.

27. El sector oví i caprí. Estructura, característiques. Importància econòmica. Principals produccions. Problemàtica i perspectiva de futur. Especial referència a la Comunitat Valenciana.

28. Els sectors cunícola, apícola, equí i espècies cinegètiques. Estructura, característiques. Importància econòmica. Principals produccions. Problemàtica i perspectiva de futur. Especial referència a la Comunitat Valenciana.

29. La producció ecològica. Sistemes de certificació i control dels productes ecològics. Normativa. Les produccions ramaderes ecològiques. Especial referència a la Comunitat Valenciana. Pla nacional de control de la producció ecològica.

30. Control oficial del moviment pecuari i d'animals de companyia, aspectes sanitaris i documentals establits segons les espècies animals i la destinació o procedència dels trasllats dins de l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana, Espanya, de la Unió Europea i dels països tercers. Centres de concentració, certàmens i mercats ramaders.



31. La selecció ramadera. Programa nacional de conservació, millora i foment de les races ramaderes. El Catàleg espanyol de races pures. Sistema nacional d'informació de races (ARCA). Races en perill d'extinció: concepte i plans de recuperació. Normativa bàsica reguladora. El control oficial del rendiment lleter a Espanya.

32. Benestar animal en animals de producció. Benestar animal en el transport i sacrifici. Protecció dels animals utilitzats per a experimentació. El principi de les tres erres.

33. Els animals de companyia. Animals potencialment perillosos: definició i competències administratives. Els nuclis zoològics. El RIVIA. Normativa bàsica i reglaments de desenvolupament, especialment a la Comunitat Valenciana. Protecció dels animals utilitzats per a experimentació. El principi de les tres erres.



La Unió Europea i la política de la seguretat alimentària

34. La Unió Europea i la política de seguretat alimentària. El Llibre blanc de Seguretat Alimentària. El Còdex Alimentarius. La legislació alimentària: principis generals, principis de transparència, requisits generals de la legislació alimentària. Reglament (CE) 178/2002, pel qual s'estableixen els principis i els requisits generals de la legislació alimentària, es crea l'autoritat europea de seguretat alimentària i es fixen procediments relatius a la seguretat alimentària.



35. L'autoritat europea de seguretat alimentària. Les autoritats nacionals. Sistema d'alerta ràpida, gestió de crisi i situacions d'emergència. Xarxes d'alertes nacionals i comunitàries. Organització i funcionament. Sistema d'alerta ràpida per a aliments i pinsos (RASFF). Xarxes d'alerta de pinsos i de sanitat animal en l'àmbit nacional.

36. La higiene dels productes alimentaris. Qüestions generals d'higiene aplicables a la producció primària i a les operacions connexes: àmbit d'aplicació, mesures d'higiene, registres. Guies de pràctiques correctes d'higiene.

37. Risc i factor de risc. Anàlisi del risc: principis, components, conceptes i mètodes d'anàlisis de risc. Principi de precaució. Gestió de riscos i la seua aplicació. Nivells de prevenció. La cadena alimentària com a factor de risc per a la salut pública. Principis bàsics i etapes del Sistema d'Anàlisi de Perills i Punts de Control Crític (APPCC).



38. El control oficial del risc alimentari. Organització dels controls oficials. Reglament (UE) 2017/625 i els seus reglaments delegats i d'execució. Requisits de les autoritats competents. Activitats, mètodes i tècniques de control oficial. Presa de mostres i anàlisis. Actuacions en cas d'incompliment. Infraccions i sancions. Mesures d'execució comunitàries. Verificació de l'eficàcia del control oficial. Auditories i supervisió del control oficial. Auditories. La Llei 17/2011, de 5 de juliol, de seguretat alimentària i nutrició. Formació: Better Training for Safer Food (BTSF).

39. Pla nacional de control oficial de la cadena alimentària i Pla de seguretat alimentària de la Comunitat Valenciana: directrius i elements essencials. Pla d'higiene de la producció primària ramadera. Pla d'higiene de la pesca extractiva. Pla d'higiene de l'aqüicultura. Pla de qualitat alimentària. Control oficial de les condicions higienicosanitàries de la producció i de la traçabilitat de llet crua de vaca, ovella i cabra.



40. La traçabilitat en la producció ramadera i la seguretat alimentària. Objectius. Els registres en granges. La identificació del bestiar, sistemes d'identificació. Les bases de dades: REGA i RIIA REMO. Els registres en escorxador. Normativa aplicable. Autorització i registre en el transport d'animals vius. Centres de desinfecció de vehicles de transport d'animals.

41. Alimentació animal. Ús d'additius en l'alimentació animal: requisits i condicions per a autorització d'ús. Normativa sobre higiene, seguretat i etiquetatge de pinsos i pinsos medicamentosos. Substàncies indesitjables en l'alimentació animal. Pla de control d'alimentació animal.

42. Els medicaments veterinaris i els pinsos medicamentosos. Concepte i classificació. Normativa aplicable i publicada. Distribució, prescripció i dispensació de medicaments veterinaris i pinsos medicamentosos. La recepta veterinària. L'etiquetatge de medicaments. Resistències antimicrobianes. Mecanismes. Actuacions enfront de les resistències antimicrobianes. Vigilància de prescripcions d'antibiòtics: PRESVET.



43. Pla nacional d'investigació de residus en animals i carns fresques: productes objecte de control, procediments i normativa legal aplicable.

44. Subproductes d'origen animal no destinats a consum humà (SANDACH): normativa d'aplicació. Control, gestió i traçabilitat. Categorització en operadors alimentaris generadors, i transformació en gestors autoritzats. Destinacions i usos possibles.



Sanitat animal

45. Política de sanitat animal a Espanya i a la Unió Europea. Objectius. Llei 8/2003, de sanitat animal. Organització i estructura dels serveis de sanitat animal a Espanya. Funcions de planificació, coordinació i execució.

46. Organització Mundial de Sanitat Animal (OIE). Estructura. Funcions. Codis sanitaris. Llista de malalties Aplicació a Espanya i a la Comunitat Valenciana.

47. Epidemiologia veterinària. Evolució de la malaltia en una població. Incidència i prevalença: concepte i mesurament en poblacions animals. La vigilància epidemiològica, el mostreig de poblacions i la significació estadística: conceptes bàsics, tipus de mostreig i grandària de la mostra. Enquesta i investigació epidemiològica: bases, confecció, fonts de dades.

48. Laboratoris de sanitat animal. Els laboratoris de referència. Xarxes de laboratoris oficials. Acreditació de laboratoris i bones pràctiques. Tècniques de diagnòstic laboratorial. Tècniques de mostreig i presa de mostres per a diagnòstic en sanitat animal.

49. Sanitat animal. Programa anual zoosanitari. Agrupacions de defensa sanitària. Regulació normativa. Integració del sector ramader en els plans de control i eradicació.

50. La bioseguretat de les explotacions ramaderes. La desinfecció, la desinsectació, la desratització. Prevenció de vectors i plagues: lluita antivectorial.

51. Principals malalties infectocontagioses del bestiar porcí sotmeses a programes oficials de vigilància i control. Epidemiologia, plans de vigilància, diagnòstic, control i erradicació.

52. Principals malalties infectocontagioses dels ocells sotmesos a programes oficials de vigilància i control. Epidemiologia, diagnòstic, control i erradicació.

53. Principals malalties infectocontagioses del bestiar boví sotmeses a programes oficials de vigilància i control. Epidemiologia, diagnòstic, control i erradicació.

54. Principals malalties infectocontagioses del bestiar oví i caprí sotmeses a programes oficials de vigilància i control. Epidemiologia, diagnòstic, control i erradicació.

55. Principals malalties infectocontagioses de les abelles. Epidemiologia, diagnòstic, control i erradicació. Pla sanitari apícola i altres programes per a la vigilància epidemiològica de les malalties de les abelles.



56. Principals malalties infectocontagioses en cunicultura. Principals malalties infectocontagioses en equins. Epidemiologia, diagnòstic, vigilància i control.



Aqüicultura i pesca

57. Aspectes fonamentals de la política pesquera comuna. L'OCM en el sector de la pesca i l'aqüicultura. El Fons Europeu i Marítim de la Pesca (FEMP), objectius i funcionament.

58. Pesca marítima. Situació actual a la Unió Europea i a la Comunitat Valenciana. Distribució de la flota: modalitats, dimensions i problemàtica. Principals espècies i volums capturats en els ports valencians. Actuacions estructurals: plans de gestió i recuperació. Perspectives de futur.

59. Aqüicultura marina i continental. Exigències mediambientals. Exigències d'higiene i benestar animal. Importància econòmica per tipus de producció i distribució. Actuacions estructurals. Perspectives de futur.

60. Principals malalties infectocontagioses en aqüicultura. Epidemiologia, diagnòstic, control i erradicació. Malalties de declaració obligatòria a la UE en aqüicultura, situació actual i normativa legal.







ANNEX II

Barem fase concurs



En la fase de concurs a què es refereix la base 7.5 de la present convocatòria, la valoració dels mèrits s'efectuarà d'acord amb el barem següent:



A) Experiència professional: màxim 20 punts

1. Es valorarà l'experiència professional de les persones que accedeixen pel torn de promoció interna, d'acord amb el barem següent:

1) Experiència en llocs de treball de naturalesa funcionarial en l'Administració de la Generalitat i en altres administracions públiques que siguen d'igual grup/subgrup de titulació i amb funcions corresponents a les del cos, escala o agrupació professional funcionarial convocada: 0.15 punts per mes treballat.

2) Experiència en llocs de treball de l'Administració de la Generalitat o d'altres administracions públiques, que siguen diferents dels previstos en l'apartat anterior: 0.12 punts per mes treballat.

3) Experiència en llocs de treball del sector públic instrumental de la Generalitat que siguen d'igual grup/subgrup de titulació i amb funcions corresponents a les del cos, escala o agrupació professional funcionarial convocada: 0.05 punts per mes treballat.

4) Experiència en llocs de treball del sector privat i del sector públic instrumental dependent d'administracions públiques diferents de la Generalitat, que siguen d'igual grup/subgrup de titulació i amb funcions corresponents a les del cos, escala o agrupació professional funcionarial convocada: 0.03 punts per mes treballat.

En cap cas es valorarà l'experiència professional obtinguda en l'acompliment de llocs de treball reservats a personal eventual.

2. L'experiència professional s'acreditarà, si escau, mitjançant la presentació dels documents següents:

1. Els treballs per a administracions públiques s'acreditaran sempre mitjançant certificat oficial de l'òrgan competent.

2. La resta dels treballs per compte d'altri, mitjançant el contracte de treball en el qual s'especifique la categoria convocada i el certificat o vida laboral que acredite haver cotitzat a la Seguretat Social durant tot el temps que s'al·legue en el grup de cotització corresponent a la categoria de les places convocades.

3. Per al supòsit de professionals i autònoms, llicència fiscal o IAE on s'acrediten els epígrafs corresponents a la categoria convocada, així com certificat o vida laboral que acredite haver cotitzat a la Seguretat Social durant tot el temps que s'al·legue. Quan siga procedent, i en substitució d'aquests documents, s'aportarà certificat oficial que acredite haver cotitzat en el règim especial o en la mutualitat corresponent.



En cap cas, la puntuació màxima a aconseguir, per experiència, podrà superar els 20 punts.



B) Altres mèrits: màxim 15 punts

1. Valencià: màxim 6 punts

El coneixement del valencià es valorarà fins a un màxim de 6 punts, prèvia acreditació d'estar en possessió del corresponent certificat expedit o homologat per la Junta Qualificadora de Coneixements del Valencià, conformement a l'escala següent:

– Coneixement Oral o A2: 1,00 punt

– Grau Elemental o B1: 2,00 punts

– Nivell B2: 3,00 punts

– Grau Mitjà o C1: 4,00 punts

– Grau Mitjà o C1: més Llenguatge Administratiu o Llenguatge en els Mitjans de Comunicació: 5 punts

– Grau Superior o C2: 6,00 punts

La valoració del coneixement del valencià s'efectuarà puntuant exclusivament el nivell més alt obtingut.

2. Idiomes comunitaris: màxim 6 punts

Es valorarà el coneixement de llengües oficials de la Unió Europea, diferents de la llengua espanyola segons els nivells especificats, i s'acreditarà documentalment mitjançant títols, diplomes i certificats expedits per les escoles oficials d'idiomes, per les universitats espanyoles que seguisquen el model d'acreditació d'exàmens de l'Associació de Centres de Llengües d'Educació Superior (ACLES), així com tots aquells indicats en l'annex del Decret 61/2013, de 17 de maig, del Consell, pel qual s'estableix un sistema de reconeixement de la competència en llengües estrangeres en la Comunitat Valenciana, tenint en compte les seues modificacions posteriors per ordre de la conselleria competent en matèria d'educació.

El coneixement de cada idioma comunitari es valorarà fins a un màxim de 3 punts, puntuant per curs o la seua equivalència si es tracta de cicles de l'escola oficial d'idiomes, o de nivells o certificats segons el Marc Europeu Comú de Referència (nivell bàsic, nivell intermedi i nivell avançat), conformement a l'escala que es detalla en la taula adjunta al present punt.

La valoració del coneixement de l'idioma comunitari s'efectuarà puntuant exclusivament el nivell més alt obtingut en cadascun dels idiomes comunitaris.

Les equivalències entre els ensenyaments regulats pel Reial decret 967/1988, de 2 de setembre, i les regulades pels reials decrets 944/2003 i 1629/2006, de 29 de desembre (Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig) i per la disposició final primera del Decret 138/2014, de 29 d'agost (Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre), són les que es detallen en la taula adjunta al present punt.



3. Titulació acadèmica: màxim 6 punts

Es valorarà 3 punts, per la possessió de cada títol acadèmic oficial, igual o superior a l'exigit en la convocatòria per a l'accés, exclòs aquest, fins a un màxim de 6 punts.



4. Formació complementària: màxim 6 punts

4.1. Cursos de formació:

Es valoraran els cursos de formació i perfeccionament, el contingut de què estiga relacionat amb les funcions de les places que es convoquen, de duració igual o superior a 15 hores, que hagen sigut cursats per l'aspirant i que hagen sigut convocats o homologats per qualsevol centre o organisme públic de formació, d'acord amb l'escala següent:



De 100 o més hores: 0,25 punts

De 75 o més hores: 0,20 punts

De 50 o més hores: 0,15 punts

De 25 o més hores: 0,10 punts

De 15 o més hores, 0,05 punts

En cap cas es puntuaran els pertanyents a una carrera universitària, cursos de doctorat i els dels diferents instituts de les universitats quan formen part del pla d'estudis del centre, ni els cursos derivats de processos selectius, promoció interna, plans d'ocupació, adaptació del règim jurídic a la naturalesa dels llocs que s'ocupen ni cursos d'idiomes.



4.2. Màsters universitaris:

Es valoraran els màsters universitaris oficials o propis de cada universitat no inclosos en l'apartat titulació, conformement a l'escala següent:

Per màster de menys de 90 crèdits: 1 punt

Per màster de 90 o més crèdits: 2 punts

La formació complementària es valorarà fins a un màxim de 6 punts.

En cap cas la puntuació màxima a aconseguir per altres mèrits podrà superar els 15 punts.





ANNEX III

Sistemes d'identificació i signatura



Cl@ve (Sistema de signatura recomanat)

Es tracta d'una plataforma comuna per a la identificació, autenticació i signatura electrònica, un sistema interoperable i horitzontal que evita a les administracions públiques implementar i gestionar els seus sistemes d'identificació i signatura, i als ciutadans utilitzar mètodes d'identificació diferents per a relacionar-se electrònicament amb l'Administració.

Cl@ve permanent: orientada a accessos habituals, i a l'ús de la signatura en el núvol. Per a usar el sistema únicament es necessita haver obtingut prèviament la credencial electrònica d'identificació mitjançant algun dels procediments previstos. Per a això hauràs de registrar-te en el sistema bé de forma presencial, en alguna de les oficines de registre adherides al sistema, o bé per internet, utilitzant un certificat electrònic reconegut.

Més informació: www.clave.gob.es



Certificat ACCV: certificats en suport programari:

Els certificats qualificats de Ciutadà en suport programari emés per l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica (ACCV) es proporcionen en el navegador web. Permeten signar i xifrar missatges de correu electrònic segur, la identificació d'usuaris davant serveis telemàtics i la signatura electrònica i el xifrat de documents en tota mena d'aplicacions. Alguns exemples d'ús són la seu electrònica de l'Agència Tributària, la seu electrònica de la Seguretat Social, la seu electrònica del Cadastre, la seu electrònica de la Generalitat, etc.



Més informació: https://www.accv.es/ciudadanos/



DNIe:

Tal com recull la Declaració de pràctiques de certificació del DNI, els certificats electrònics podran utilitzar-se:

Com a mitjà d'autenticació de la identitat, el Certificat d'Autenticació (Digital Signature) assegura al titular, en la comunicació electrònica, acreditar la seua identitat davant de qualsevol.

Com a mitjà de signatura electrònica de documents, mitjançant la utilització del Certificat de Signatura (non Repudition), el receptor d'un missatge signat electrònicament pot verificar l'autenticitat d'aquesta signatura, i d'aquesta forma podrà demostrar la identitat del signant sense que aquest puga repudiar-lo.

Com a mitjà de certificació d'integritat d'un document, permet comprovar que el document no ha sigut modificat per cap agent extern a la comunicació.

Més informació: https://www.dnielectronico.es/PortalDNie/

Mapa web