Ficha disposicion

Ficha disposicion





ORDRE 7/2017, de 9 d'agost, de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió de beques de pràctiques professionals en la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8116 de 30.08.2017
Número identificador:  2017/7435
Referència Base de Dades:  007689/2017
 



ORDRE 7/2017, de 9 d'agost, de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió de beques de pràctiques professionals en la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic. [2017/7435]

ÍNDEX



Preàmbul

Capítol I. Disposicions generals

Article 1. Objecte

Article 2. Requisits de les persones sol·licitants

Article 3. Duració de les beques

Article 4. Dotació econòmica

Capítol II. Sol·licituds, tramitació i resolució de les beques

Article 5. Formalització de les sol·licituds, termini de presentació, i acreditació dels requisits

Article 6. Presentació de documentació acreditativa dels mèrits

Article 7. Comissió avaluadora

Article 8. Ordenació i instrucció

Article 9. Procés de selecció

Article 10. Concessió, notificació i publicitat. Termini de resolució del procediment

Article 11. Barem

Article 12. Incompatibilitats

Article 13. Obligacions i drets de les persones beneficiàries

Article 14. Obligacions de l'òrgan concedent

Article 15. Justificació i pagament de les beques

Article 16. Borses de reserva

Capítol III. Incidències, control i supervisió de les beques

Article 17. Renúncia

Article 18. Resolució de la beca concedida

Article 19. Pèrdua del dret al cobrament i reintegrament

Article 20. Pla de control

Article 21. Protecció de dades

Disposicions addicionals

Primera. Clàusula de no incidència pressupostària

Segona. Delegació per a dictar la resolució de concessió de la beca o beques, de cada convocatòria

Tercera. Delegació de les facultats d'interpretació

Disposició final única. Entrada en vigor





PREÀMBUL



La Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, en el marc de la política de la Generalitat dirigida a la millora i especialització professional de joves titulats i titulades, preveu entre les seues actuacions la convocatòria de beques que els facilite la seua especialització, completant la seua formació per mitjà del coneixement pràctic de l'Administració pública valenciana a través de la realització de pràctiques professionals en les seues dependències.

La realització d'aquestes pràctiques professionals ofereix una oportunitat formativa a persones joves titulades i els permet complementar els coneixements adquirits en la formació acadèmica, facilitant-los un valuós instrument per a complementar els coneixements teòrics adquirits en les seues carreres i enriquir-los, per mitjà de la col·laboració amb professionals de l'Administració –dels quals poden aprendre no sols nous coneixements teòrics, sinó també el mode de portar-los a cap per mitjà de la seua participació en les tasques que desenvolupen– afavorint l'adquisició de competències que els preparen per a l'exercici d'activitats professionals, faciliten la seua ocupabilitat i fomenten la seua capacitat d'emprenedoria.

L'aprovació de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic; de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions; de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el reglament de la llei esmentada, i del Reial decret 1493/2011, de 24 d'octubre, pel qual es regulen els termes i condicions d'inclusió en el règim general de la Seguretat Social de les persones que participen en programes de formació, fan necessària l'elaboració i publicació d'aquesta ordre de bases, que es dicta en l'exercici de les competències de la Generalitat, previstes en els articles 49.1 i 53.1 de l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana, ajustant-se a les noves exigències de l'esmentada normativa recent, d'acord amb els principis de necessitat, eficàcia, proporcionalitat, seguretat jurídica, transparència i eficiència.

Les beques a concedir en desplegament de les presents bases reguladores, no estan subjectes a la política de la competència de la Unió Europea en matèria d'ajudes públiques, per tant, no necessiten notificació a la Comissió Europea, per no reunir els requisits de l'article 107.1 del Tractat de funcionament de la Unió Europea; ja que, quant a la qualitat de les persones beneficiàries i de l'objecte de les beques –realització de pràctiques professionals– aquestes accions subvencionables no afecten la competència, ni els intercanvis comercials entre els estats membres, i tampoc afavoreixen determinades empreses o produccions. Amb la percepció de les esmentades beques no hi ha cap avantatge econòmic, ni desenvolupament d'activitat econòmica en el mercat relacionada amb l'oferta de béns i serveis, que permeta la possibilitat de falsejament de la competència en els esmentats intercanvis, als efectes assenyalats en el Decret 147/2007, de 7 de setembre, del Consell, pel qual es regula el procediment de notificació i comunicació a la Comissió Europea dels projectes de la Generalitat dirigits a establir, concedir o modificar subvencions públiques.

Per això, de conformitat amb el Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, pel qual es regula la concessió de beques, i d'acord amb el Decret 176/2016, de 25 de novembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, i amb el que disposen l'article 28, lletra e de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i l'article 165.1 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, una vegada evacuats els informes preceptius, concedida audiència pública, i conforme amb el Consell Jurídic Consultiu,







ORDENE



CAPÍTOL I

Disposicions generals



Article 1. Objecte

1. Aquesta ordre té com a objecte regular les bases que regiran la concessió de beques per a la realització de pràctiques professionals en la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic.

2. La convocatòria d'aquestes beques serà en règim de concurrència competitiva, davall els principis de publicitat, transparència, objectivitat, igualtat i no discriminació. El nombre de beques i modalitat s'especificarà en la convocatòria corresponent.

3. Les convocatòries per a la concessió i desenvolupament de beques s'ajustaran al que disposa la normativa bàsica aplicable en matèria de subvencions, procediment administratiu, administració electrònica i política de competència de la Unió Europea, així com el que estableix el Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, pel qual es regula la concessió de beques. En allò no previst en el Decret 132/2009, haurà d'aplicar-se, amb caràcter supletori i en els supòsits de buit o llacuna legal, la legislació en matèria de subvencions.

4. L'ordre o resolució de la convocatòria de beques serà dictada per la persona titular de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, i s'haurà de publicar en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, de conformitat amb l'esmentat Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, pel qual es regula la concessió de beques.



Article 2. Requisits de les persones sol·licitants

1. Podran sol·licitar les beques, objecte de regulació en aquestes bases, les persones que reunisquen els següents requisits, abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds que determine la convocatòria corresponent:

a) Tindre la nacionalitat espanyola o la condició de nacional d'un estat membre de la Unió Europea. Les persones aspirants que no posseïsquen la nacionalitat espanyola hauran d'acreditar coneixements suficients en alguna de les llengües oficials de la Comunitat Valenciana, aspecte que es verificarà, si és el cas, durant el procés de selecció.

b) No ser major de 35 anys.

c) Estar en possessió d'una de les següents titulacions universitàries, sempre que no hagen transcorregut més de cinc anys des de la finalització dels estudis:

Llicenciatura o grau en Dret

Llicenciatura o grau en Econòmiques

Llicenciatura o grau en Administració i Direcció d'Empresa

Llicenciatura o grau en Gestió i Administració Pública

Llicenciatura o grau en Relacions Laborals i Recursos Humans

Llicenciatura o grau en Finances i Comptabilitat

Llicenciatura o grau en Ciències Polítiques

Llicenciatura o grau en Sociologia

Llicenciatura o grau en Periodisme

Llicenciatura o grau en Comunicació Audiovisual

Llicenciatura o grau en Arquitectura

Llicenciatura o grau en Enginyeria Informàtica

Llicenciatura o grau en Enginyeria en Telecomunicacions

Llicenciatura o grau en Enginyeria Industrial

Llicenciatura o grau en Matemàtiques

Llicenciatura o grau en Estadística, o

Llicenciatura o grau en Informació i Documentació

Grau en Educació Primària o equivalent.

Segons la matèria concreta sobre la qual verse l'objecte de la beca a convocar corresponent, es determinarà –entre les titulacions universitàries abans esmentades– el títol o títols oficials exigits en cada convocatòria, expedit o homologat per les autoritats corresponents.



d) No haver gaudit de beques de pràctiques professionals en la Generalitat per un període igual o superior a 36 mesos.

e) No trobar-se en cap dels supòsits de prohibició per a obtindre la condició de persona beneficiària, establits en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, la qual cosa s'acreditarà per mitjà de la declaració responsable inclosa en el model de sol·licitud, accessible en la seu electrònica de la Generalitat, https://sede.gva.es.

f) No patir malaltia o diversitat funcional que impedisca el compliment de les obligacions inherents a la concessió i el normal desenvolupament de les pràctiques professionals.

2. Cada convocatòria determinarà els requisits que a més han de complir les persones sol·licitants, en funció de l'objecte de la beca.

3. No podran optar a aquestes beques els que, en la data de publicació de la convocatòria, ja estiguen gaudint d'una altra beca de pràctiques professionals en la Generalitat, excepte en els casos següents:

a) Que es concórrega a la mateixa beca que ja s'està gaudint, per haver sigut obtinguda en una convocatòria anterior.

b) Que falten menys de dos mesos per a la finalització de la beca de què ja gaudeixen les persones sol·licitants, en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.



Article 3. Duració de les beques

1. El període de duració de les beques serà el que determine la convocatòria, que com a màxim serà de dotze mesos comptats a partir de la data que s'indique en la resolució de concessió.

2. El període de duració podrà prorrogar-se sense necessitat d'una nova convocatòria, per un període màxim de dotze mesos addicionals, sempre que hi haja la disponibilitat pressupostària corresponent i l'exercici de l'activitat que s'estiga efectuant així ho requerisca o aconselle.





Article 4. Dotació econòmica

1. De conformitat amb l'article 17.1 i la disposició final segona del Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, pel qual es regula la concessió de beques, i la Resolució d'1 de novembre de 2009, del vicepresident segon del Consell i conseller d'Economia, Hisenda i Ocupació, per la qual s'estableix la quantitat inicial de percepció per a les beques sotmeses a l'àmbit d'aplicació del referit decret, cada una de les beques que es concedisca en el marc d'aquesta convocatòria estarà dotada amb mil euros (1.000 €) bruts mensuals. Sobre aquest es practicarà la retenció corresponent a compte de l'Impost sobre la Renda de les Persones Físiques, així com la corresponent cotització a la Seguretat Social, en els termes establits en el Reial decret 1493/2011, de 24 d'octubre, pel qual es regulen els termes i les condicions d'inclusió en el règim general de la Seguretat Social de les persones que participen en programes de formació, en desplegament d'allò que preveu la disposició addicional tercera de la Llei 27/2011, d'1 d'agost, sobre actualització, adequació i modernització del sistema de la Seguretat Social.



2. En cas de pròrroga de les beques, en el segon període la quantia procedent serà la que resulte aplicable, d'acord amb la resolució a què es refereix l'article 17.1 del Decret 132/2009, de 4 de setembre.





CAPÍTOL II

Sol·licituds, tramitació i resolució de les beques



Article 5. Formalització de les sol·licituds, termini de presentació i acreditació dels requisits

1. La convocatòria d'aquestes beques es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, la qual inclourà com a document annex un formulari de la sol·licitud normalitzada i un formulari del currículum. Ambdós documents, sol·licitud i currículum, són obligatoris per a sol·licitar la beca.

2. Les persones aspirants a obtindre una beca presentaran el seu formulari de sol·licitud i el seu formulari de currículum, en el termini que assenyale la convocatòria corresponent:

a) Bé per via telemàtica, segons models normalitzats que estaran accessibles en la seu electrònica de la Generalitat, https://sede.gva.es, buscant el tràmit de sol·licitud de beques, dissenyat a aquest efecte. En omplir el formulari de currículum es detallaran els mèrits adduïts en aquest, per a calcular el resultat de la baremació inicial a partir de la informació aportada en el currículum. Per a poder realitzar la presentació electrònica, la persona sol·licitant haurà de disposar de firma electrònica, per mitjà del certificat reconegut per a la ciutadania emés per l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica, www.accv.es, o del DNI electrònic. Hi ha un correu d'assistència tècnica generalitat_en_red@gva.es destinat a resoldre qualsevol problema tècnic relacionat amb la presentació electrònica de la sol·licitud. La presentació de la sol·licitud en el registre electrònic, es podrà acreditar per mitjà del rebut expedit per aquest de manera automàtica. Es podrà recuperar el justificant de registre, accedint a l'àrea personal, https://www.tramita.gva.es/. Als efectes del còmput de terminis, serà vàlida i produirà efectes jurídics la data d'entrada que es consigne en el rebut expedit pel registre electrònic. La Generalitat garanteix que la data i hora assignada en el rebut és l'hora oficial que estableix el Reial Institut i Observatori de l'Armada. La recepció en dia inhàbil s'entén efectuada el primer dia hàbil següent. Es consideren inhàbils els dies que tinguen la condició de festes oficials a la Comunitat Valenciana.

b) O bé, en el cas que així s'establisca en les convocatòries de beques corresponents, presentaran la seua sol·licitud en qualsevol dels llocs previstos en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, segons els models normalitzats que es publiquen en les esmentades convocatòries com a annex.

3. En el formulari de sol·licitud s'especificarà l'especialitat o la classe de beca a què s'opta. Es presentarà una sol·licitud per cada una de les modalitats de beques en què es desitge participar. En cas de presentació de més d'una sol·licitud –per a una determinada modalitat– únicament es tindrà en compte l'última presentada i s'arxivaran les anteriors.

4. El formulari de sol·licitud incorpora:

a) Una declaració responsable, per mitjà de la qual la persona sol·licitant manifesta, sota la seua responsabilitat, que totes les dades arreplegades en la sol·licitud i en el currículum que adjunta són verídiques, i que es troba en possessió de la documentació que així ho acredita, que queda a disposició de la Generalitat, per a la comprovació, control i inspecció, que s'estimen oportuns. D'acord amb el que disposa la legislació del procediment administratiu comú, la inexactitud, falsedat o omissió, de caràcter essencial, en qualsevol dada o manifestació en l'esmentada declaració responsable, així com la falta d'acreditació dels requisits exigits, determinarà la impossibilitat de continuar en la convocatòria, sense perjuí de la responsabilitat en què incórreguen.

b) Una autorització perquè l'Administració obtinga, directament, l'acreditació del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, previstes en els articles 18 i 19, respectivament, del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, general de subvencions. No obstant això, la persona sol·licitant podrà denegar expressament el consentiment d'aquesta autorització, en aquest supòsit haurà de presentar els certificats que acrediten el compliment d'aqueixes obligacions.

c) Una indicació que les dades de caràcter personal, continguts en aquest, podran ser incloses en un fitxer, per al seu tractament per la persona titular responsable d'aquest, en l'ús de les funcions pròpies que tinga atribuïdes, i en l'àmbit de les seues competències. Al seu torn, s'informa les persones interessades de la possibilitat d'exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició, tot això de conformitat amb el que disposa l'article 5 de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal.

5. La presentació de la sol·licitud per a optar a les ajudes, implicarà l'acceptació per la persona sol·licitant de les bases per les quals es regisca la convocatòria.



Article 6. Presentació de documentació acreditativa dels mèrits

1. A fi de reduir càrregues administratives a les persones interessades, junt amb la sol·licitud i el currículum no s'acompanyarà cap documentació.

2. Quan es faça públic el resultat de la baremació inicial dels mèrits detallats en el currículum, l'òrgan instructor ala vista d'això assenyalarà el nombre de sol·licitants que hauran de presentar la documentació acreditativa dels mencionats mèrits, així com el termini per a això. Si la documentació presentada no reuneix els requisits indicats en la convocatòria, o no són aportats alguns dels documents exigits, es requerirà les persones interessades perquè en el termini màxim improrrogable de 10 dies hàbils esmenen o acompanyen els documents preceptius, amb indicació que si no ho fan així, es considerarà que han desistit de la seua sol·licitud amb una resolució prèvia dictada a aquest efecte, de conformitat amb l'article 68 i concordants de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.



3. Els mèrits no acreditats no seran tinguts en compte als efectes de la seua valoració.

4. Si en qualsevol moment del procés arriba a coneixement de la comissió avaluadora corresponent que alguna de les persones sol·licitants no posseeix la totalitat dels requisits exigits, haurà de requerir-se'n l'acreditació. Si no són acreditats en el termini que s'establisca en el requeriment, les persones requerides quedaran excloses del procés, amb tràmit previ d'audiència i indicació de les inexactituds o falsedats detectades formulades per la persona sol·licitant, sense perjuí de la responsabilitat en què incórrega.

5. Les convocatòries podran establir l'obligatorietat de presentar documentació específica, en aquest cas, s'indicarà expressament la forma en què haurà d'aportar-se.



Article 7. Comissió avaluadora

1. Per a l'examen de les sol·licituds es constituirà una comissió avaluadora, nomenada per l'òrgan convocant en cada convocatòria, entre el personal funcionari de carrera del grup A1 adscrit a l'òrgan convocant, i composta almenys per la presidència i dos vocals, un dels quals exercirà la secretaria, amb veu i vot. La presidència de la Comissió avaluadora correspondrà a la persona titular de la Secretaria General Administrativa o de la subdirecció general competent per raó de la matèria.



2. El funcionament d'aquesta comissió avaluadora s'ajustarà a les previsions de la normativa reguladora del règim jurídic dels òrgans col·legiats, prevista en els articles 15 i següents de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic. Adoptarà els seus acords per majoria simple, alçarà acta de les sessions realitzades i dels acords adoptats, i remetrà la proposta corresponent a l'òrgan competent per a resoldre.

3. Les persones integrants de la comissió avaluadora podran ser assessorades pel personal tècnic o professional que es considere necessari, que podrà assistir-hi amb veu però sense vot.

4. Les comissions avaluadores que es constituïsquen a l'empara d'aquesta ordre, s'ajustaran als principis de composició i presència equilibrada entre dones i homes, establides per la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes.



Article 8. Ordenació i instrucció

1. L'ordenació i instrucció del procediment de concessió correspondrà a la sotssecretaria, a les secretaries autonòmiques, o a les direccions generals que siguen competents per raó de la matèria objecte de la beca de pràctiques professionals, de conformitat amb el que disposa la legislació de procediment administratiu comú.

2. Una vegada finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, aquestes seran examinades per l'òrgan instructor que comprovarà els requisits de les persones sol·licitants i efectuarà, si és el cas, les comprovacions i requeriments que estime convenients, de conformitat amb l'article 68 i concordants de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

3. L'òrgan instructor emetrà un informe en què conste el compliment dels requisits de les persones sol·licitants.

4. Les comunicacions i notificacions durant el procediment seran de forma electrònica, sense perjuí del dret de les persones sol·licitants de l'elecció de la via o canal pel qual volen comunicar-se amb l'Administració.



Article 9. Procés de selecció

1. Dins dels 15 dies hàbils següents a la terminació del termini de presentació de sol·licituds, la comissió avaluadora es reunirà a fi de valorar els mèrits al·legats per les persones sol·licitants, aplicant el barem establit en l'article 11 d'aquesta ordre. La comissió valorarà els mèrits d'acord amb la informació que es desprenga de la sol·licitud, i elaborarà una relació de les persones aspirants, ordenada d'acord amb la puntuació obtinguda en la baremació.

La comissió avaluadora publicarà, en ordre decreixent, el llistat provisional de puntuacions en la seu electrònica o portal institucional de la Generalitat en internet, https://sede.gva.es, i finalitzat el termini de presentació de documentació i esmena si és el cas, previstos en l'article 6.2 d'aquesta ordre, concedirà un nou termini de 10 dies hàbils a les persones interessades per a la formulació d'al·legacions, que es dirigiran a la comissió avaluadora.

2. Les persones aspirants que obtinguen les 15 millors puntuacions en els termes detallats en l'article 11 de la present ordre, seran cridades per a la realització d'una entrevista. L'entrevista, en el cas que així s'establisca en les convocatòries de beques corresponents, podrà realitzar-se per videoconferència o mitjans semblants.

3. Finalitzat el procés selectiu, la comissió avaluadora en el termini de 10 dies hàbils elaborarà una proposta motivada de resolució que contindrà la relació de persones beneficiàries, i una o unes quantes borses de reserva, constituïdes per les persones aspirants que no resulten adjudicatàries de les beques –i prioritzades per ordre decreixent de puntuació– per a cobrir les vacants que puguen produir-se durant el període de vigència d'aquelles. Així mateix, s'inclourà una relació dels i les aspirants les sol·licituds dels quals hagen sigut desestimades, i s'hi indicaran les causes que han motivat la denegació.



Article 10. Concessió, notificació i publicitat. Termini de resolució del procediment

1. Vista la proposta motivada de resolució de concessió, formulada per la Comissió de valoració, l'òrgan competent per a resoldre dictarà la resolució de concessió de les beques. L'esmentada resolució de concessió, que serà motivada de conformitat amb els articles 35, 88, i concordants de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, amb expressió de la convocatòria, del programa i crèdit pressupostari a què s'imputen les beques atorgades, les persones beneficiàries, les quantitats concedides, i la seua finalitat. Així mateix contindrà la borsa de reserva prevista en aquesta ordre, i una relació de les persones aspirants les sol·licituds de les quals han sigut desestimades, en què s'indicaran les causes que han motivat la seua denegació. De conformitat amb la normativa que resulte aplicable a les subvencions i a les beques de pràctiques professionals, la resolució de convocatòria determinarà, si és el cas, les formes addicionals de publicitat de la resolució de concessió de les beques. La publicació de l'esmentada resolució de concessió de les beques, produirà els efectes de notificació a les persones interessades, d'acord amb la normativa reguladora del procediment administratiu comú, i s'inserirà la informació corresponent en la seu electrònica o portal institucional de la Generalitat en internet, https://sede.gva.es.

2. El termini màxim per a dictar i publicar la resolució de concessió serà de sis mesos, comptats des de l'endemà de la data de publicació de la convocatòria, sense perjuí que puga ampliar-se en els termes previstos per la normativa reguladora del procediment administratiu comú. Conclòs aquest termini sense que s'haja dictat i publicat la resolució expressa, les persones interessades podran entendre desestimades les seues sol·licituds per silenci administratiu.

3. Contra la resolució que es dicte, que posa fi a la via administrativa, conforme a l'article 114 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podrà interposar-se, potestativament, recurs de reposició davant de l'òrgan que l'ha dictat, en el termini d'un mes, comptat des de l'endemà de la publicació de la resolució, de conformitat amb l'article 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o recurs contenciós administratiu, davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de la publicació de la resolució, d'acord amb el que disposen els articles 46 i concordants de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. Tot això sense perjuí de la interposició, per part de les persones interessades, de qualsevol altre recurs que estimen pertinent.





Article 11. Barem

1. Els criteris que serviran de base per a l'atorgament de les beques que es convoquen seran els següents, amb la ponderació que s'estableix en aquest article, es fixa que el màxim de puntuació total que pot obtindre serà de 34 punts, dels quals 27 punts corresponen a la puntuació màxima dels apartats a al f, i 7 punts corresponen a la puntuació màxima per l'apartat g, entrevista/prova:

a) Expedient acadèmic: fins a un màxim de 10 punts

La puntuació assignada a l'expedient acadèmic coincidirà amb la «nota mitjana ponderada» i donarà lloc a una valoració entre 5 i 10 punts, d'acord amb l'escala següent:

Nota mitjana 5: 5 punts

Nota mitjana 6: 6 punts

Nota mitjana 7: 7 punts

Nota mitjana 8: 8 punts

Nota mitjana 9: 9 punts

Nota mitjana 10: 10 punts

Quan la ponderació s'haja realitzat amb un sistema de puntuació de 0 a 4, s'aplicarà el que disposa el Reial decret 1267/1994, de 10 de juny, pel qual es modifica el Reial decret 1497/1987, de 27 de novembre, pel qual estableixen directrius generals comunes dels plans d'estudis dels títols universitaris de caràcter oficial, o per la normativa que els substituïsca. No obstant això, es recomana aportar certificació on conste la nota ponderada entre 5 i 10 punts.

b) Altres títols acadèmics oficials que no constituïsquen un requisit per a la concessió de les beques convocades es valoraran amb un màxim de 3 punts, atenent l'escala següent:

–Doctor/a: 2 punts.

–Màster universitari oficial: 0,50 punts.

–Altres llicenciatures o graus: 1 punt.

–Diplomatures o Tècnic/a Superior de Formació Professional, Arts Plàstiques i Disseny, o Tècnic/a Superior d'Esports: 0,50 punts.

c) Coneixements de valencià: fins a un màxim de 2,50 punts

1r. Només es valoraran els certificats expedits o homologats per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, d'acord amb cada nivell superat d'acord amb el Marc Comú Europeu de Referència per a les Llengües i es puntuarà exclusivament el nivell més alt acreditat:



– A1: 0,16 punts

– A2: 0,32 punts

– B1: 0,48 punts

– B2: 0,64 punts

– C1: 0,80 punts

– C2: 1 punt

2n. Les següents especialitats en coneixement de valencià es valoraran, cada una d'elles, amb 0,50 punts addicionals:

Especialitat de Correcció de Textos: 0,50 punts.

Especialitat en Llenguatge als Mitjans de Comunicació: 0,50 punts.

Especialitat en Llenguatge Administratiu: 0,50 punts.

d) Coneixement d'idiomes de la Unió Europea: fins a un màxim de 3,50 punts.

1r. Es valorarà cada nivell superat, dacord amb el Marc Comú Europeu de Referència per a les Llengües, amb 0,20 punts. Només es valoraran els títols expedits per les escoles oficials d'idiomes, universitats, ministeris o qualsevol organisme oficial acreditat. En el cas que el coneixement d'un idioma s'acredite per títol universitari i haja sigut valorat en l'apartat a d'aquest article, no es podrà computar també en aquest apartat. Aquest subapartat 1r i el següent subapartat 2n s'aplicaran de forma excloent, i s'optarà en cada convocatòria per algun dels dos, si és el cas.

2n. En aquelles beques en què, per la seua naturalesa, el coneixement d'un idioma siga un element essencial i així s'acredite, podrà valorar-se fins a 2 punts, d'acord amb l'escala establida en el Marc Normatiu de Referència.

3r. Altres idiomes cooficials de la Unió Europea: de 0 a 1 punt. Només es valoraran els títols expedits per les escoles oficials d'idiomes, universitats, ministeris o organismes oficials acreditats. Es valorarà cada nivell superat amb 0,10 punts.

e) Coneixements addicionals: Fins a un màxim de 6 punts.

1r. Experiència professional relacionada directament amb l'objecte de la beca, fins a 2 punts, es computarà 0,10 per cada mes complet treballat.

2n. Cursos de formació relacionats amb l'objecte de la beca, fins a un màxim de 4 punts, atenent els criteris que s'exposen a continuació. Es valoraran els cursos de formació i perfeccionament de duració igual o superior a 15 hores que hagen sigut cursats o impartits per la persona interessada, d'acord amb l'escala següent:

– De 200 o més hores: 3,00 punts.

– De 100 o més hores: 2,00 punts.

– De 75 o més hores: 1,50 punts.

– De 50 o més hores: 1,00 punts.

– De 25 o més hores: 0,50 punts.

– De 15 o més hores: 0,20 punts.

Els cursos a què haja assistit la persona interessada, o que aquesta haja impartit, hauran de pertànyer a organismes oficials o centres de formació reconeguts, i es valoraran una sola vegada, amb independència d'haver sigut cursat o impartit en successives edicions el mateix curs. En cap cas es puntuaran en el present subapartat, els cursos de valencià i d'idiomes.

f) Altres mèrits: fins a un màxim de 2 punts.

Es concedirà fins a un màxim de 2 punts per als següents mèrits, sempre que no siguen requisit ni es troben inclosos en la resta d'apartats d'aquest article, i es troben degudament acreditats.

1r. La publicació d'articles especialitzats en revistes de reconegut prestigi, d'àmbit autonòmic, nacional o internacional, així com de llibres monogràfics, es valorarà amb un màxim de 0,50 punts, sempre que es tracte d'articles o llibres relacionats amb l'objecte de les beques convocades, es computaran de la manera següent:

Llibres: 0,50 punts.

Capítols de llibres: 0,25 punts.

Articles: 0,10 punts.

2n. El coneixement d'idiomes no comunitaris es valorarà amb un màxim de 0,50 punts, a raó de 0,10 punts per cada nivell superat. A aquest efecte, únicament s'admetrà la seua acreditació per mitjà de títols expedits per l'escola oficial d'idiomes, universitats, ministeris o organismes oficials acreditats.

3r. Els cursos de formació a què haja assistit o haja impartit la persona interessada, que estiguen vinculats a les matèries que constitueixen l'objecte de les titulacions admeses per a concórrer a la convocatòria, així com aquells sobre coneixements d'aplicacions informàtiques d'anàlisi documental o de gestió de bases de dades, podran ser valorades amb un màxim de 0,50 punts i es computaran de la manera següent:

Cursos de 50 o més hores: 0,50 punts.

Cursos de 25 o més hores: 0,25 punts.

Cursos de 15 o més hores: 0,10 punts.

Els cursos a què haja assistit la persona interessada, o que aquesta haja impartit, hauran de pertànyer a organismes oficials o centres de formació reconeguts, i es valoraran una sola vegada, amb independència d'haver sigut cursat o impartit en successives edicions el mateix curs.

g) Entrevista/prova: fins a un màxim de 7 punts.

1r. Les persones sol·licitants que hagen obtingut les 15 millors puntuacions, seran convocades a una entrevista que versarà sobre la seua formació, la seua trajectòria acadèmica i professional i els seus coneixements entorn de les matèries relacionades amb l'objecte de les beques, a què concorren. L'entrevista podrà ser valorada amb un màxim de 7 punts, i el resultat se sumarà a la puntuació obtinguda per a cada aspirant en els apartats anteriors d'aquest barem, a fi d'obtindre, com a resultat, la puntuació final del procés de selecció.

2n. En cas d'empat, es resoldrà a favor de la persona que haja acreditat el reconeixement de l'òrgan competent de tindre una discapacitat, o el de ser víctima de violència de gènere o d'accions terroristes, de conformitat amb la normativa vigent que siga aplicable en cada un dels dits supòsits. En els altres casos d'empat, així com quan persistisca aquest empat en els casos de discapacitat, víctimes de violència de gènere o d'accions terroristes, es considerarà primer el candidat o candidata que obtinga la puntuació major, d'acord amb allò que s'indica a continuació, i per aquest ordre:

En primer lloc, el candidat o la candidata que haja obtingut major puntuació en l'apartat relatiu a l'entrevista.

Si persisteix l'empat, qui haja obtingut major puntuació en l'apartat relatiu a l'expedient acadèmic.

Si persisteix l'empat, qui haja obtingut major puntuació en l'apartat relatiu als coneixements addicionals relacionats amb l'objecte de la beca.

Si persisteix l'empat, qui haja obtingut major puntuació en l'apartat relatiu a coneixements de valencià.

Si persisteix l'empat, qui haja obtingut major puntuació en l'apartat relatiu a coneixement d'idiomes de la Unió Europea.

Si persisteix l'empat, qui haja obtingut major puntuació en l'apartat relatiu a altres mèrits.

Si així i tot persisteix l'empat, es dirimirà per ordre alfabètic de cognoms i nom, començant per la lletra que resulte triada, conforme el resultat del sorteig realitzat anualment en què es fixa l'ordre d'intervencions de les persones aspirants a les proves selectives.



Article 12. Incompatibilitats

1. L'obtenció d'una beca, en el marc de les presents bases, és incompatible amb l'exercici de les activitats pròpies de qualsevol altra beca o ajuda, així com amb la realització de qualsevol altra activitat laboral remunerada que supose concurrència amb l'objecte i la dedicació de la beca obtinguda, o que impedisca el compliment de les obligacions derivades del seu normal desenvolupament.

2. La persona beneficiària ha de comunicar a l'òrgan concedent, tan prompte com es conega, l'obtenció d'altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos, que financen les activitats subvencionades.



Article 13. Obligacions i drets de les persones beneficiàries

1. Les persones beneficiàries de les beques hauran de:

a) Comunicar, si és el cas, l'acceptació de l'ajuda i incorporar-se al departament que se li indique, en el termini que s'indique en la resolució de concessió. La no incorporació injustificada en la data indicada, s'interpretarà com una renúncia a la beca concedida. En aquest cas, es podrà concedir una nova ajuda a la persona que corresponga, segons la regulació de les borses de reserva per a substitucions establides en l'article 16 d'aquesta ordre.

b) Aportar en el termini dels deu dies hàbils següents a la publicació de la resolució de concessió en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, la documentació següent:

L'imprés de domiciliació bancària, degudament omplit i subscrit per la persona beneficiària, en el qual constarà el número de compte on es rebran les transferències mensuals, i que es troba disponible en el portal institucional de la Generalitat en internet, www.gva.es.



La resolució de la Tresoreria General de la Seguretat Social d'assignació de número de Seguretat Social o de número d'afiliació.

c) Renunciar a qualsevol altra beca coetània que gaudisca.

d) Realitzar l'activitat que ha motivat la concessió de la beca durant tot el període de gaudi d'aquesta, d'acord amb les directrius que establisca la persona que exercisca la direcció tècnica, de cada una de les persones beneficiàries de les beques.

e) Estar al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social amb anterioritat a dictar-se la proposta de resolució de concessió de les beques. Per tal de garantir el compliment d'aquesta obligació, la presentació de la sol·licitud per part de les persones interessades, comportarà l'autorització als òrgans gestors de la conselleria per a demanar, per via telemàtica, els oportuns certificats de l'Agència Tributària, de la conselleria competent en matèria d'hisenda, i de la Seguretat Social, en els termes establits en l'article 5.4, lletra b) d'aquesta ordre.

f) Guardar el degut secret i confidencialitat dels assumptes en què intervinga, així com sobre qualsevol informació obtinguda de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, durant el desenvolupament de la beca. Aquesta obligació es mantindrà fins i tot després que el becari concloga la seua vinculació amb l'organisme.

g) Les persones becades no poden publicar cap article, ni remetre cap comunicació a qualsevol entitat o organisme, sobre matèries relacionades amb la seua beca o l'activitat de l'organisme, sense autorització prèvia de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic. En el cas que hi haja autorització, el becari o becària haurà de fer constar expressament en la publicació que l'activitat s'ha realitzat per mitjà d'una beca de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic.

h) Complir les restants obligacions que amb caràcter general s'estableixen en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i la resta de normativa en vigor en matèria de beques i subvencions que siga aplicable, així com les obligacions que es deriven del conjunt de les bases d'aquesta ordre, o de les específiques que s'establisquen en la convocatòria.

2. La condició de becari o becària no genera cap relació laboral, ni administrativa, amb la Generalitat, i les quantitats abonades en cap cas tindran el caràcter de salari o retribució, sinó dajuda econòmica per a les despeses que la beca comporta.

3. Durant el període de gaudi de les beques, la persona beneficiària haurà d'exercir les pràctiques amb un horari màxim de trenta hores setmanals, que es distribuiran de la forma en què s'organitze per part de la direcció tècnica.

4. Quan la persona beneficiària d'una de les beques concedides siga empleat o empleada de la Generalitat, quedarà en la situació administrativa que pertoque, d'acord amb la normativa corresponent en matèria de funció pública.

5. En els supòsits en què per raó de part, adopció o acolliment s'interrompa el període de duració establit per a la beca, la persona interessada continuarà meritant i percebent l'import de la beca atorgada, i recuperarà amb posterioritat el període interromput. Igualment, en casos d'ingrés hospitalari prolongat, es recuperarà amb posterioritat el temps de pràctiques interromput.

6. En acceptar les bases de la present convocatòria, les persones beneficiàries de les beques que puguen concedir-se, cedeixen gratuïtament i de forma indefinida, els resultats que s'obtinguen com a conseqüència del desenvolupament de les activitats exercides en virtut de les dites beques, així com la memòria final que presenten, la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic es reserva el dret a publicar-les i utilitzar-les.



Article 14. Obligacions de l'òrgan concedent

Són obligacions del departament que concedisca les beques per a pràctiques professionals objecte de les presents bases:

1. Proporcionar el suport necessari i facilitar la utilització dels mitjans, instruments i equips que resulten necessaris per a l'exercici normal de l'activitat objecte de les beques de pràctiques professionals.

2. Designar un tutor o una tutora, que coordinarà i orientarà les activitats que han de realitzar les persones becades, assignarà les funcions a realitzar en el curs de les seues pràctiques, farà el seguiment i donarà el suport necessari, resoldrà els dubtes que puguen sorgir, i avaluarà el seu aprofitament.

3. Vetlar pel desenvolupament adequat del programa de formació.

4. Expedir la certificació corresponent d'aptitud i aprofitament a favor del becari o de la becària, després de la finalització del termini de la beca, i després de l'informe favorable del tutor o tutora.



Article 15. Justificació i pagament de les beques

1. L'import de cada beca s'abonarà per mensualitats vençudes, amb l'expedició prèvia per part de la persona titular de la subdirecció general o cap del servei on es desenvolupe la beca d'una certificació que acredite un satisfactori nivell de dedicació i aprofitament, i en la qual es faça constar que s'ha realitzat la pràctica, d'acord amb la finalitat que justifica la concessió de la beca. Si una vegada concedides les beques, algun període de desenvolupament de les pràctiques no es realitza durant un mes complet, i implica una meritació econòmica inferior a la corresponent a un mes natural, la prestació econòmica serà proporcional al període esmentat. En aquests supòsits es garantirà, en tot cas, el dret a l'audiència de la persona interessada.

2. A la finalització del període de duració de les beques, i en el termini màxim de 30 dies, les persones beneficiàries hauran d'entregar una memòria sobre les activitats realitzades i els coneixements adquirits. L'entrega de la memòria i l'informe favorable posterior per part de la direcció tècnica, seran condicions indispensables per al pagament de l'import de l'últim mes del període de duració de les beques.



Article 16. Borses de reserva

1. Es constituirà una borsa de reserva, prioritzada per ordre decreixent de puntuació.

2. Tindran dret a estar incloses en la borsa de reserva aquelles persones aspirants que, després d'haver realitzat l'entrevista prevista en el procés selectiu, hagen sigut avaluades per aquest concepte i no hagen resultat adjudicatàries de les beques.

3. Les persones integrants de la borsa de reserva cobriran, segons l'ordre de prioritat, les vacants que es produïsquen durant el període de gaudi de les ajudes, a causa de renúncies, abandons, incompliment d'obligacions o qualsevol altra incidència. Si la vacant es produeix una vegada transcorreguda la meitat del període de duració de l'ajuda, aquesta podrà declarar-se deserta.

4. La condició d'integrant de la borsa de reserva no generarà en cap moment cap relació laboral amb la Generalitat, ni compromís d'accedir a la condició de becària o becari.





CAPÍTOL III

Incidències, control i supervisió de les beques



Article 17. Renúncia

La renúncia a les beques suposarà la pèrdua de tots els drets inherents a aquestes, i per tant el seu import deixarà de percebre's a partir d'aqueix moment.



Article 18. Resolució de la beca concedida

1. La concurrència d'alguna de les causes previstes en l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, donarà lloc a la resolució de la beca concedida, amb pèrdua total o parcial del dret a cobrar-la.

2. La persona titular de la subdirecció general o cap del servei on es desenvolupe la beca, podrà proposar que es deixe sense efecte la beca concedida, amb audiència prèvia de la persona interessada, en el cas d'incompliment de les seues obligacions per part de la persona beneficiària, i en particular, quan no realitze l'activitat que va motivar la concessió de la beca, o deixe de reunir els requisits necessaris per a ser beneficiària, o quan s'incomplisquen sense causa que ho justifique la resta de condicions establides en la present ordre.



Article 19. Pèrdua del dret al cobrament i reintegrament

1. Es produirà la pèrdua del dret al cobrament, total o parcial, de la beca en el supòsit de concurrència d'alguna de les causes previstes en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

2. Procedirà el reintegrament de la quantitat percebuda i l'exigència de l'interés de demora corresponent, des del moment del pagament de la beca fins a la data en què s'acorde la procedència del reintegrament, d'acord amb el que disposa la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, quan s'incórrega en algun dels casos d'incompatibilitat previstos en l'article 12 d'aquesta ordre.

3. En la tramitació del procediment de reintegrament es garantirà, en tot cas, el dret d'audiència a la persona interessada.

Article 20. Pla de control

De conformitat amb el que estableix l'article 169 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, es durà a terme un pla de control de la realització de l'activitat objecte d'aquestes bases, que consistirà en:



1. La comprovació i control de la documentació acreditativa dels mèrits de les persones que han resultat becades.

2. La realització pel tutor o la tutora d'un programa formatiu de la beca que aprovarà les funcions a realitzar en el curs de les seues pràctiques, segons el que estableix l'article 14, apartat 2), d'aquesta ordre.

3. La memòria de les activitats de formació realitzada per la persona becada, prevista en l'article 15.2 d'aquesta ordre.

4. La certificació d'aptitud i aprofitament, prevista en l'article 14, apartat 4), d'aquesta ordre.



Article 21. Protecció de dades

Les dades personals de totes les persones interessades, arreplegades durant el transcurs del procediment derivat de la convocatòria, seran incloses en un fitxer automatitzat, en els termes i condicions que s'arrepleguen en la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, així com en el Reglament de desplegament de l'esmentada Llei orgànica, aprovat per Reial decret 1720/2007, de 21 de desembre, i en l'Ordre 3/2011, de 8 de novembre, de la Conselleria d'Hisenda i Administració Pública, per la qual es crea un fitxer de dades de caràcter professional denominat Beques Pràctiques Professionals.





DISPOSICIONS ADDICIONALS



Primera. Clàusula de no-incidència pressupostària

L'aprovació de les presents bases no podrà suposar increment de cost econòmic, en el pressupost de la Generalitat. Seran les convocatòries corresponents les que, d'acord amb la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, arreplegaran les línies a què s'imputa el pagament de les beques, així com l'import global màxim destinat a abonar-les.





Segona. Delegació per a dictar la resolució de concessió de la beca o beques de cada convocatòria

Dins de l'àmbit d'aplicació de les presents bases, i en cada una de les convocatòries de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, es delega en la persona titular de la sotssecretaria o en les persones titulars de les secretaries autonòmiques o titulars de les direccions generals que siguen competents per raó de la matèria objecte de la beca, la facultat de dictar la resolució de concessió de beques de pràctiques professionals.





Tercera. Delegació de les facultats d'interpretació

En el marc de cada convocatòria, la persona titular de la sotssecretaria, o la persona titular de les secretaries autonòmiques o de les direccions generals que siguen competents per raó de la matèria objecte de la beca, resoldrà, per delegació de la persona titular de la Conselleria, tant els dubtes com els conflictes que puguen plantejar els becaris i les becàries, en l'exercici de la seua funció, o les unitats administratives que els tutelen. Al mateix temps resoldrà les incidències que es produïsquen durant el període de gaudi de les beques, amb audiència prèvia de la persona interessada. Aquesta delegació no comprendrà matèries pròpies de la competència de l'òrgan de decisió.



DISPOSICIÓ FINAL



Única. Entrada en vigor

Aquesta ordre entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



València, 9 d'agost de 2017



El conseller d'Hisenda i Model Econòmic,

VICENT SOLER I MARCO

Mapa web