Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 18 d'agost de 2022, de la Direcció General de Modernització i Relacions amb l'Administració de justícia, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública, per la qual es convoca a concurs de trasllat les places vacants entre funcionaris i funcionàries dels cossos i escales de gestió processal i administrativa, tramitació processal i administrativa i auxili judicial de l'Administració de justícia en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 9419 de 03.09.2022
Número identificador:  2022/7867
Referència Base de Dades:  007719/2022
 



RESOLUCIÓ de 18 d'agost de 2022, de la Direcció General de Modernització i Relacions amb l'Administració de justícia, de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública, per la qual es convoca a concurs de trasllat les places vacants entre funcionaris i funcionàries dels cossos i escales de gestió processal i administrativa, tramitació processal i administrativa i auxili judicial de l'Administració de justícia en l'àmbit de la Comunitat Valenciana. [2022/7867]



Vist que estan vacants en l'Administració de justícia els llocs de treball genèrics dels cossos i escales de gestió processal i administrativa, tramitació processal i administrativa i d'auxili judicial, dotats pressupostàriament, en l'àmbit territorial gestionat per la Comunitat Valenciana, pertoca la seua convocatòria en concurs de trasllat, de conformitat amb el que s'estableix en el títol VIII de la Llei 19/2003, de 23 de desembre, que modifica la Llei orgànica 6/1985, d'1 de juliol, del poder judicial, i en l'article 43 i següents, i disposició derogatòria única del Reglament d'ingrés, provisió de llocs de treball i promoció professional del personal funcionari al servei de l'Administració de justícia aprovat per Reial decret 1451/2005, de 7 de desembre.



Per tot això, la Direcció General de Modernització i Relacions amb l'Administració de justícia, fent ús de les atribucions conferides per l'article 9.2 del Decret 172,/2020, de 30 d'octubre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública, ha disposat convocar concurs per a la provisió dels llocs que s'assenyalen en l'annex I, conformement a les següents bases.



Primera. Llocs que es poden sol·licitar

1. Els funcionaris participants podran sol·licitar qualsevol de les places incloses en l'annex I, sempre que complisquen les condicions generals exigides i els requisits determinats en aquesta convocatòria en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds i els mantinguen tots fins a la resolució definitiva del concurs, sense cap limitació per raó de la localitat de destinació.

2. Aquestes vacants s'identificaran pel número d'ordre de l'òrgan judicial. Amb la sola sol·licitud del número d'ordre d'un òrgan judicial s'entenen sol·licitades totes les places vacants anunciades per a aqueix número d'ordre del cos existents en aquest òrgan, i així mateix totes les seues possibles resultes, en aquells casos en els quals s'anuncien.

La denominació del lloc de gestió processal i administrativa de l'IML d'Alacant, de conformitat amb el que es disposa en l'RLT publicada en el BOE núm. 268, de 8 de novembre de 2001, serà la de secretari general.

3. També podran sol·licitar les places que queden vacants a conseqüència de la resolució del present concurs, que s'incorporaran en concepte de resultes a les vacants oferides, llevat que estiguen ocupades per funcionaris titulars adscrits provisionalment; que es pretenguen amortitzar en virtut de projecte de modificació de la plantilla orgànica, redistribució o reordenació d'efectius; o quan la dotació assignada a un òrgan judicial es trobe sobredotada per un o més funcionaris titulars, en els casos dels quals no es generarà cap resulta corresponent a les places del cos de què es tracte. Tampoc produirà resultes el funcionari que estiga ocupant una plaça com a adscrit provisional que participe en aquest concurs i obtinga una plaça amb caràcter definitiu. Podran sol·licitar-se intercalades vacants i resultes.

Les places que s'anuncien únicament en qualitat de possibles resultes han d'identificar-se igualment pel número d'ordre de l'òrgan judicial. Amb la sola sol·licitud del número d'ordre d'un òrgan judicial s'entenen sol·licitades totes les possibles resultes que puguen produir-se per a aquest número d'ordre del cos corresponent.

No tenen la consideració de resultes aquelles places que deixen desertes els participants en altres concursos simultanis a aquest.

A fi que els possibles sol·licitants puguen exercir el dret que se'ls reconeix de sol·licitar les resultes produïdes per la resolució del concurs, des de la data de publicació d'aquesta resolució i durant el període de presentació de sol·licituds, s'exposarà en la pàgina web del Ministeri de Justícia (www.mjusticia.gob.es) i en la pàgina web de la Direcció General de Modernització i Relacions amb l'Administració de justícia:



(https://cjusticia.gva.es/va/web/justicia/concursos-de-traslados) la relació d'òrgans judicials, fiscals i serveis de l'Administració de justícia de la mateixa naturalesa que els convocats que poden sol·licitar-se amb indicació del número d'ordre d'aquests òrgans.

Els funcionaris participants hauran d'assegurar-se que els números d'ordre de convocatòria que especifiquen en la seua instància corresponen als publicats per a aquest concurs, tant en l'annex I com en les resultes, a fi d'evitar que s'indiquen altres codis corresponents a altres concursos.

4. Les sigles VSM que apareixen en determinades places signifiquen que aquests òrgans judicials compatibilitzaran les seues funcions corresponents a l'ordre civil i penal amb la matèria relativa a la violència sobre la dona, segons l'Acord de 22 de juny de 2005, del Ple del Consell General del Poder Judicial (BOE 28.06.2005). La resta de sigles que figuren en la columna Denominació i ATP signifiquen el següent: AV (assistència a la víctima); CP (centre penitenciari); DE (dedicació especial); GU (guàrdies); HE (horari especial); ML (medicina legal).

5. En aquest concurs general anual i a resultes, el nombre màxim d'òrgans judicials que es podrà sol·licitar entre places vacants i resultes no podrà superar els 200 números d'ordre, entenent que cada número d'ordre comprén totes les vacants anunciades i possibles resultes, si escau, de l'òrgan judicial de què es tracte. S'estableix aquest límit d'acord amb la facultat que permet l'article 42 del Reial decret 1451/2005, de 7 de desembre, a fi d'agilitar el concurs atesa la participació massiva de funcionaris i tractar-se d'un concurs general que afecta els tres cossos o escales, i en virtut del que disposa l'Acord marc subscrit entre el Ministeri de Justícia i les comunitats autònomes que han rebut el traspàs de competències de mitjans personals i materials.



6. No s'admetrà cap modificació a la sol·licitud de destinació formulada una vegada transcorregut el termini de presentació d'instàncies. Tampoc s'admetrà, una vegada resolt el concurs definitivament, la renúncia a la destinació obtinguda, per cap motiu al·legat, ni tampoc pel fet d'haver-se equivocat el concursant a l'hora d'emplenar els números d'ordre de la instància, per la qual cosa els funcionaris que participen en el concurs hauran d'assegurar-se que tots els números d'ordre de convocatòria que sol·liciten es corresponen exactament amb les denominacions dels òrgans judicials oferits.

7. Podrà admetre's la renúncia a la participació en el concurs, tenint com a termini l'últim dia de presentació d'al·legacions a la resolució provisional, en aquells casos justificats com cal.

8. Excepcionalment podran eliminar-se alguna de les places anunciades com a vacants o resultes, en el cas que es produïra de forma sobrevinguda alguna circumstància que obligara a això.

9. En el cas que es produïsca una separació de jurisdiccions en algun partit judicial de l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana les places afectades per aquesta separació, anunciades en l'annex I de la present convocatòria, i les seues respectives resultes, s'entendran referides als òrgans judicials amb la nova denominació.



Segona. Llocs vacants exclosos del concurs

1. La Direcció General de Modernització i Relacions amb l'Administració de justícia acorda excloure del present concurs de trasllats, per diferents raons organitzatives que es relacionen a continuació, els llocs de treball vacants següents:

a) Vacants i resultes en òrgans sobredotats que es troben pendents d'amortització, de conformitat amb el que es disposa en l'ordre de 19 de febrer de 2013, del ministre de Justícia, per la qual es modifica la plantilla orgànica dels cossos de gestió processal i administrativa, tramitació processal i administrativa i auxili judicial d'òrgans judicials i fiscals corresponents a l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana, i aquells que compten amb plantilles superiors a les assignades a unitats judicials del mateix ordre, com són els llocs d'auxili judicial dels òrgans judicials socials amb seu a la ciutat de València i els llocs del cos de tramitació processal i administrativa dels Jutjats de Menors núm. 3 de València i número 4 d'Alacant.



Per idèntic motiu s'exclouen les vacants dels cossos de gestió processal i administrativa i de tramitació processal i administrativa dels Jutjats Penals números 15, 17 i 18 de València. Així mateix, queden excloses les resultes del cos de gestió processal i administrativa en el Jutjat Penal número 17 de València i del cos de tramitació processal i administrativa en els Jutjats Penals números 15 i 18 de València.



b) Vacants i resultes en llocs qualificats com a singularitzats en les corresponents relacions de llocs de treball reservades a concurs específic.

c) Vacants reservades en virtud dels informes de l'Institut Valencià de Seguretat i Salut en el treball.

d) Vacants del cos de gestió processal i administrativa reservades a lletrats substituts en situació d'excedència per incompatibilitat en el sector públic amb dret a reserva d'un lloc en el mateix municipi on servien abans del seu nomenament com a lletrats substituts.



e) Vacants del cos de tramitació dels serveis comuns d'assumptes generals de Castelló, Alacant, Elx i dos a la ciutat de València, davant de la possibilitat de reordenar el personal funcionari destinat en aquests òrgans judicials per trobar-se pendent el concurs específic derivat de l'execució de la sentència 30/2021 del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana.

f) Vacants i resultes del cos d'auxili judicial dels Jutjats Socials de la ciutat de València que en l'actualitat compten amb dos llocs de treball, a fi de procedir a una futura reordenació d'aquests. Queda exceptuat en aquest apartat el Jutjat Social núm. 3 de València d'Executòries



g) Places desertes que després de la seua no adjudicació en anteriors concursos de trasllats queden reservades a futures ofertes d'ocupació pública i al procés d'estabilització derivat de la Llei 20/21, de 28 de desembre de 2021, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública.



Tercera. Requisits i condicions generals de participació

1. Podran prendre part en el present concurs i sol·licitar les vacants d'òrgans judicials dels cossos o escales de gestió processal i administrativa, tramitació processal i administrativa i auxili judicial de l'Administració de justícia els funcionaris pertanyents a aquests cossos o escales, qualsevol que siga la seua situació administrativa, excepte els que, havent obtingut destinació en anteriors concursos, no hagen pres possessió de la destinació que els va ser adjudicada; els declarats suspensos en ferm, mentre dure la suspensió i els sancionats amb trasllat forçós, fins que transcórrega un o tres anys, per a destinació en la mateixa localitat en la qual se'ls va imposar la sanció, si es tracta de falta greu o molt greu, respectivament. En aquest cas es computaran els terminis, de conformitat amb el que es preveu en l'article 43.2.c del Reial decret 1451/2005, de 7 de desembre.



Els funcionaris en situació de servei actiu hauran de mantindre aquesta situació fins a la resolució definitiva del concurs. Aquells que es troben en les situacions de serveis especials o excedència voluntària per cura de familiars, en el supòsit de reingressar al lloc de treball reservat, no seran exclosos de la participació en el concurs. Tampoc seran exclosos els funcionaris en actiu que passen a la situació de serveis especials o excedència voluntària per cura de familiars.



En cas que els funcionaris que es troben en les situacions d'actiu, serveis especials o excedència voluntària per cura de familiars passen, durant el procés de resolució del concurs, a les situacions d'excedència voluntària per prestació de serveis en el sector públic, excedència voluntària per interés particular, excedència voluntària per agrupació familiar o suspensió definitiva, seran exclosos de la participació en el concurs.



Si un funcionari en situació d'excedència voluntària per estar prestant serveis com a lletrat substitut participa en el concurs sol·licitant el reingrés i, al llarg del procés del concurs, se l'adscriu provisionalment en el cos de gestió, no es considerarà que es modifica la seua situació administrativa als efectes establits en la base primera, punt 1. Tampoc seria exclòs per motiu de canvi de situació administrativa el funcionari adscrit provisional en el cos de gestió, procedent de la situació d'excedència voluntària per prestar serveis com a Lletrat substitut, si, una vegada transcorregut el termini de presentació d'instàncies, torna a ser nomenat com a Lletrat substitut.



2. Els funcionaris dels cossos o escales de gestió, tramitació i auxili només podran participar per al mateix cos o escala en el qual estan en actiu, si en la data de finalització del termini de presentació d'instàncies ha transcorregut un període de dos anys des que es va dictar la resolució per la qual es va convocar el concurs de trasllat en el qual el personal funcionari va obtindre la seua última destinació definitiva en el cos o escala des del qual participa, o la resolució en la qual se li va adjudicar destinació definitiva, si es tracta de funcionaris de nou ingrés. Per al còmput dels anys es considerarà com a primer any l'any natural en què es van dictar les resolucions de què es tracte, amb independència de la seua data, i com segon any, l'any natural següent (article 46.1 del Reial decret 1451/2005, de 7 de desembre).

3. Els funcionaris reingressats al servei actiu mitjançant adscripció provisional (article 68.c del Reial decret 1451/2005, de 7 de desembre), obligats a participar en els concursos d'acord amb la normativa vigent, estaran exclosos de la limitació temporal prevista en l'apartat 2 d'aquesta base. Estaran obligats a sol·licitar totes les places vacants i possibles resultes anunciades corresponents al seu cos o escala de la província on es troben adscrits. En cas de no participar en el primer concurs convocat amb posterioritat a l'adscripció provisional, passaran a la situació d'excedència voluntària per interés particular. En el cas que, tot i existir places a la província d'adscripció, no sol·licite tots els llocs de treball o sol·licite llocs de treball d'una altra província, i no obtinga destinació, l'òrgan competent de la comunitat autònoma transferida o de l'àmbit del ministeri en el qual estiguen adscrits li adjudicarà, amb caràcter definitiu, una plaça en l'àmbit de la província en la qual estiga adscrit provisional i, en defecte d'això, en l'àmbit de la comunitat autònoma.





En el cas de no obtindre destinació definitiva i que s'haguera cobert el lloc de treball que ocupava provisionalment, se l'adscriurà de nou de manera provisional a un lloc de treball vacant de qualsevol oficina judicial o centre de destinació situat a la província o en l'àrea territorial en la qual s'hagueren agrupat les vacants a l'efecte de concurs. Si no obté destinació definitiva en el següent concurs, se li adjudicarà de manera definitiva qualsevol dels llocs de treball que resulten vacants en aquest concurs en qualsevol àmbit territorial (article 69 del Reial decret 1451/2005, de 7 de desembre). Hauran d'aportar, juntament amb la instància, una fotocòpia del document F1R pel qual se'ls va adscriure provisionalment a la plaça en la qual es troben exercint actualment les seues funcions.

4. Els funcionaris que es troben en la situació d'excedència voluntària establida en l'article 506.d de la Llei orgànica 19/2003, de 23 de desembre, que modifica la Llei orgànica 6/1985, d'1 de juliol, del poder judicial (excedència per prestació de serveis en el sector públic), no tindran cap restricció temporal per a reingressar en el cos en el qual figuren en aquesta situació.

Els funcionaris que es troben en les situacions d'excedència voluntària establides en l'article 506 lletres e i f de la Llei orgànica 19/2003, de 23 de desembre, que modifica la Llei orgànica 6/1985, d'1 de juliol, del poder judicial (excedència per interés particular i per agrupació familiar), només podran participar en el concurs si en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds han transcorregut dos anys com a mínim des que van ser declarats en aquesta situació.



5. Els funcionaris en situació d'excedència per a la cura de familiars a l'empara del que disposa l'article 509 de la Llei orgànica 6/1985, d'1 de juliol, del poder judicial, modificada per la Llei orgànica 19/2003, de 23 de desembre, només podran concursar si han transcorregut els dos anys establits en l'article 46.1 del Reial decret 1451/2005, de 7 de desembre.

6. Els suspensos definitius que es troben adscrits amb caràcter provisional (article 68.e del Reial decret 1451/2005, de 7 de desembre) hauran de participar en aquest concurs a fi d'obtindre un lloc de treball definitiu. En cas de no participar en aquest concurs o no obtindre el lloc de treball sol·licitat, se'ls destinarà, si escau, amb caràcter definitiu a qualsevol dels no adjudicats als altres concursants dins de l'àmbit territorial corresponent on es troben adscrits.

7. El personal funcionari del cos de gestió processal i administrativa que es troben adscrits provisionals per haver cessat com a lletrats substituts, gaudiran de dret preferent per a ocupar, la primera vegada que s'anuncien a concurs, llocs de treball genèrics en la localitat on es troben adscrits, segons el que s'estableix en l'article 70.3 del Reial decret 1451/2005, de 7 de desembre, i no perdran la preferència si, una vegada transcorregut el termini de presentació d'instàncies, torna a ser nomenat Lletrat substitut. Si no poden arribar a ocupar aquests llocs de treball per concórrer-hi amb altres funcionaris també amb dret preferent, continuaran en situació d'adscripció provisional fins que se'ls puga adjudicar lloc de treball definitiu en virtut de la seua participació en els successius concursos i sol·licitud en aquests de totes les places vacants en la localitat d'adscripció.



En cas de no demanar la preferència indicada, no participar en el concurs o no sol·licitar totes les places vacants de l'annex I de la localitat en la qual es troben adscrits, encara que no haja sigut anunciada la plaça en la qual es troben adscrits provisionals, de la qual cosa es deriva la no obtenció de lloc de treball, l'òrgan competent de la comunitat autònoma transferida o de l'àmbit del ministeri en el qual estiguen adscrits els destinarà, amb caràcter definitiu, a qualsevol dels llocs no adjudicats.

Si aquesta adscripció provisional s'ha efectuat dins del termini de presentació d'instàncies, no tenen obligació de concursar.

8. El personal funcionari que haja renunciat a un lloc de treball obtingut per concurs específic (article 68.a del Reial decret 1451/2005, de 7 de desembre), i se li haja atribuït l'exercici provisional d'un lloc de treball, gaudirà de dret preferent per a ocupar, la primera vegada que s'anuncie a concurs, un lloc de treball genèric en la mateixa localitat on servia quan es va produir el seu cessament, per a la qual cosa haurà de sol·licitar tots els llocs de treball que es convoquen en aquesta localitat, segons el que estableix l'article 54 del Reial decret 1451/2005, de 7 de desembre. En cas de no participar en el present concurs, se li adjudicarà, amb caràcter definitiu, qualsevol dels llocs no adjudicats.



El funcionari que haja renunciat o que haja sigut destituït d'un lloc de treball obtingut per lliure designació (articles 62 i 68.a del Reial decret 1451/2005, de 7 de desembre) i se li haja atribuït l'exercici provisional d'un lloc de treball, gaudirà de dret preferent per a ocupar, la primera vegada que s'anuncie a concurs, un lloc de treball genèric en la mateixa localitat on servia quan es va produir el seu cessament, per a la qual cosa haurà de sol·licitar tots els llocs de treball que es convoquen en aquesta localitat. En cas de no participar en el present concurs o no obtindre cap de les destinacions sol·licitades, se li adjudicarà, amb caràcter definitiu, qualsevol dels llocs no adjudicats.

9. Regulació del dret de preferència a la localitat indicats en els punts 7 i 8 de la present base:

9.1. La preferència estén els seus efectes a tots els números d'ordre vacants d'una localitat determinada, però això no implica que s'haja d'adjudicar el primer número d'ordre de preferència que sol·licite en la seua instància l'interessat, sinó que la norma estableix que el concursant amb aquest dret obtinga destinació en qualsevol número d'ordre anunciat com a vacant en una localitat determinada, amb les especificacions que s'indicaran en els punts següents, per la qual cosa, per a exercir aquest dret hauran de sol·licitar obligatòriament tots els números d'ordre de convocatòria vacants de l'annex I que s'oferisquen en la localitat per a la qual s'exerceix la preferència i agrupar aquestes peticions en els primers números d'ordre de preferència de la sol·licitud, i ordenar la resta dels números d'ordre de convocatòria demanats sense preferència a continuació, entre els quals també es podran sol·licitar voluntàriament la resta de números d'ordre de convocatòria a resultes de la localitat per a la qual s'exerceix la preferència. Igualment, hauran de sol·licitar-ho en la instància, especificant la localitat de la destinació on es troben adscrits en l'apartat P-1, i aportar el document acreditatiu d'aquesta preferència (adscripció provisional), segons el que s'estableix en la base cinquena, punt 7.

9.2. Si no obté destinació amb la seua puntuació en algun dels números d'ordre de convocatòria sol·licitats en la localitat per a la qual s'ha exercit la preferència i no existeixen altres funcionaris també amb preferència per a la mateixa localitat i amb major puntuació, se li adjudicarà aquell número d'ordre d'aquesta localitat de l'annex I que haja obtingut el concursant amb menor puntuació. En cas d'empat entre diversos concursants es dirimirà pel número d'escalafó, i perdrà aquest el dret a obtindre destinació en aqueix número d'ordre, però podrà optar als següents de la seua sol·licitud de participació.

9.3. No es tindrà en compte la preferència si no compleix els següents requisits: sol·licitar tots els números d'ordre de convocatòria vacants de l'annex I de la localitat de què es tracte en els primers llocs de preferència de la sol·licitud; fer constar expressament en l'apartat P-1 del model d'instància la localitat per a la qual desitja acollir-se a la preferència; i aportar el document al·ludit en el punt 9.1.

10. El funcionari rehabilitat adscrit provisionalment a què es refereix l'article 68.f i l'apartat 2 de l'article 72 del Reial decret 1451/2005, de 7 de desembre, haurà de participar en el primer concurs de trasllat que es convoque, a fi d'obtindre un lloc de treball. En cas de no participar en aquest concurs o no obtindre el lloc de treball sol·licitat, se'l destinarà, si escau, amb caràcter definitiu, a qualsevol dels no adjudicats als altres concursants en qualsevol àmbit territorial.



11. El funcionari el lloc de treball del qual li haja sigut adjudicat de manera forçosa, per motiu de reordenació d'efectius prevista en l'article 52 del Reglament orgànic dels cossos d'oficials, auxiliars i agents de l'Administració de justícia, aprovat per Reial decret 249/96, de 16 de febrer, podrà participar en els concursos de trasllats, encara quan no haja transcorregut el termini establit legalment. Al seu torn, tindrà dret preferent, per una sola vegada, per a obtindre un altre lloc del mateix centre de treball (article 51 Reial decret 249/96, de 16 de febrer) en ocasió de concurs ordinari en què s'oferisca i prenent part en aquest.



Per a poder exercir aquest dret, haurà d'ajustar-se a les especificacions següents:

Sol·licitar en els primers llocs d'ordre de preferència de la sol·licitud aquells llocs de treball pertanyents al centre de treball per al qual desitja acollir-se a la preferència esmentada.

Indicar en el model d'instància marcat com V-3, en l'apartat P-2, el centre de treball i localitat per a la qual desitja acollir-se a la preferència.



Aportar document acreditatiu del seu nomenament amb caràcter forçós per al centre de treball i localitat indicats en l'apartat P-2.



En cas que no se seguisquen les instruccions especificades en els tres paràgrafs anteriors, perdrà, per al present concurs, el dret preferent que li reconeix l'article 52.c esmentat.

12. El funcionari el lloc de treball del qual li haja sigut adjudicat mitjançant un procés de reassignació forçosa previst en l'article 67 del Reial decret 1451/2005, de 7 de desembre, podrà participar en els concursos de trasllats, encara que no haja transcorregut el termini legalment establit en l'article 46.1 del mateix reglament. Al seu torn, tindrà dret preferent per a obtindre un lloc de treball en el seu centre de destinació d'origen en el primer concurs de llocs genèrics en què s'oferisquen places d'aquest centre.

Per a poder exercir aquest dret, haurà d'ajustar-se a les especificacions següents:

Sol·licitar en els primers llocs d'ordre de preferència de la sol·licitud aquells llocs de treball pertanyents al centre de destinació per al qual desitja acollir-se a la preferència esmentada.

Indicar en el model d'instància marcat com V-3, en l'apartat P-2, el centre de treball i localitat per a la qual desitja acollir-se a la preferència.



Aportar el document acreditatiu del seu nomenament per reassignació forçosa per al centre de destinació i localitat indicats en l'apartat P-2.

En cas que no se seguisquen les instruccions especificades en els tres paràgrafs anteriors, perdrà, per al present concurs, el dret preferent que li reconeix l'article 67 esmentat.

13. Els funcionaris que estiguen exercint un lloc singularitzat per concurs específic o per lliure designació podran participar en el present concurs sempre que hagen exercit el lloc esmentat almenys durant un any, comptat des de la data de la seua presa de possessió (article 54 o 62 del Reial decret 1451/2005, de 7 de desembre).

14. Com que són irrenunciables les destinacions obtingudes a instàncies del personal funcionari, en cas d'obtindre destinació el reingressat al servei mitjançant concurs de trasllat, quedarà automàticament en excedència en el cos en el qual es trobava en actiu. No obstant això, aquells funcionaris que hagen obtingut un lloc de treball per concurs específic podran renunciar a aquest, si abans de la finalització del termini de presa de possessió, han obtingut una destinació definitiva en el present concurs. L'interessat quedarà obligat a comunicar-ho a l'òrgan convocant. En cas d'incomplir aquest deure de comunicació, el funcionari haurà de prendre possessió en la primera de les destinacions adjudicades, segons el que estableix l'article 53 del Reial decret 1451/2005, de 7 de desembre.

Si el concurs específic es resol amb anterioritat a la resolució definitiva del concurs o ordinari, inclòs també el transcurs del termini possessori d'aquell, el funcionari afectat haurà de prendre possessió de la destinació obtinguda en el concurs específic, i no tindrà ja opció per al concurs ordinari. Si el concurs específic es resol amb posterioritat al concurs ordinari, i ha transcorregut el termini possessori d'aquest, perdrà l'opció per al concurs específic.



Quarta. Barems

La valoració de mèrits per a l'adjudicació dels llocs de treball es farà d'acord amb el barem establit per a valorar l'antiguitat (article 48.1.a del Reial decret 1451/2005, de 7 de desembre) i el coneixement de la llengua oficial pròpia de les comunitats autònomes, segons el que s'estableix en l'apartat b del mateix article.

1. Antiguitat. Pels serveis efectius prestats com a funcionari de carrera en el cos o escala per al qual participa, s'atorgarà dos punts per cada any complet de serveis, i es computaran proporcionalment els períodes inferiors (0,00555556 per dia). A aquest efecte, els mesos es consideraran de trenta dies i fins a un màxim de 60 punts.

2. Coneixement oral i escrit de la llengua oficial pròpia de les comunitats autònomes. En les places situades en les comunitats autònomes que tinguen llengua oficial pròpia, el coneixement oral i escrit d'aquesta, degudament acreditat per mitjà de certificació oficial de la comunitat autònoma, o homologació del títol aportat i del nivell al qual corresponga el títol, suposa el reconeixement a aquests sols efectes de fins a dotze punts, segons el nivell de coneixements acreditat en els termes següents:



1. Certificat de grau elemental (B1): quatre punts

2. Certificat de grau mitjà (C1): huit punts

3. Certificat de grau superior (C2): dotze punts

L'aportació de documents acreditatius del coneixement d'idioma es realitzarà en els casos previstos en el punt 3.6 del Manual de l'Assistent d'Inscripció.

Els mèrits es valoraran a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds. Aquests certificats no seran acumulatius, per la qual cosa, en cas que el concursant posseïsca títols de diversos nivells, només es valorarà el superior.



Cinquena. Models i terminis de presentació de sol·licituds

El model de la sol·licitud d'inscripció és l'annex II que apareix publicat en aquesta resolució, el qual no té validesa per a la seua presentació excepte com a dada informativa dels apartats que conté, ja que es confeccionarà i presentarà exclusivament pels mitjans indicats en el punt 7 d'aquesta base.

1. Annex II. Requadre V-1: Els funcionaris destinats definitivament en llocs de treball dels cossos i escales de gestió, tramitació i auxili, així com els que es troben en situació de serveis especials i excedents per cura de familiars que tinguen reservat el seu lloc de treball, radicats en el territori nacional, sense competències transferides, emplenaran la seua sol·licitud assenyalant el requadre V-1 de l'annex II, amb tots els apartats que se li exigisquen, i es presentarà en el termini comprés entre el dia 5 i el dia 16 de setembre de 2022, ambdós inclusivament, segons el mecanisme indicat en el punt 7 d'aquesta base.



2. Annex II. Requadre V-2: Els funcionaris destinats en llocs de treball d'altres cossos i escales de l'Administració de justícia o d'altres administracions que es troben en excedència de l'article 506. d de la Llei orgànica 19/2003, de 23 de desembre, que modifica la Llei orgànica 6/1985, d'1 de juliol, del poder judicial, en els cossos i escales de gestió, tramitació o auxili, que desitgen sol·licitar places oferides en el present concurs, emplenaran la seua sol·licitud, assenyalant el requadre V-2 de l'annex II, amb tots els apartats que se li exigisquen, que es presentarà en el termini comprés entre el dia 5 i el dia 16 de setembre de 2022, ambdós inclusivament, segons el mecanisme indicat en el punt 7 d'aquesta base.

3. Annex II. Requadre V-3: Els sol·licitants que es troben en qualsevol de les situacions següents:

– Excedència voluntària per agrupació familiar o per interés particular.

– Adscripció provisional per haver reingressat des de la situació de suspensió definitiva.

– Adscripció provisional per haver reingressat en haver sigut rehabilitats.

– Adscripció provisional per haver reingressat al servei actiu que no tinguen reserva de lloc de treball.

– Adscripció provisional per cessament o renúncia d'un lloc obtingut per lliure designació o per haver renunciat a un lloc obtingut per concurs específic.

– Adscripció provisional per haver reingressat en haver cessat com a lletrats substituts.

– Funcionaris incursos en reordenació d'efectius de l'article 52.c del Reial decret 249/96, de 16 de febrer, o en reassignació forçosa de l'article 67 del Reial decret 1451/2005, de 7-12.

Emplenaran la seua sol·licitud, i assenyalaran el requadre V-3 de l'annex II, emplenant tots els apartats que se li exigisquen, i la presentaran en el termini comprés entre el dia 5 i el dia 16 de setembre de 2022, segons el mecanisme indicat en el punt 7 d'aquesta base.

4. Els funcionaris en situació d'excedència voluntària per interés particular adjuntaran a la seua sol·licitud la documentació acreditativa del seu pas a aquesta situació, i la declaració jurada de no haver sigut separats de qualsevol de les administracions públiques, ambdues en un mateix document en format PDF.

Els funcionaris en situació d'excedència voluntària per prestació de serveis en el sector públic segons l'article 506 d de la Llei orgànica del poder judicial, hauran d'adjuntar a la seua sol·licitud de participació en el concurs una declaració de no trobar-se en situació de suspensió ferma de funcions.

5. La sol·licitud per a prendre part en aquest concurs serà única per a cada funcionari participant, encara que se sol·liciten places radicades en el territori de les comunitats autònomes amb competències transferides que, per tant, figuren en les convocatòries que simultàniament a aquesta realitzen els governs autònoms i es publiquen, així mateix, en els butlletins oficials de les comunitats autònomes respectives.

De la mateixa manera, mitjançant una única instància, hauran d'optar per participar des del cos en què el funcionari es trobe en actiu, o reingressar al servei actiu en un altre cos del qual formen part com a excedents. En cas que presenten dues instàncies sol·licitant destinacions en dos cossos/escales diferents, seran anul·lades les dues sol·licituds, i quedarà, per tant, el funcionari exclòs de la participació en el concurs.



6. Si algú desitja rectificar una instància ja presentada, podrà emplenar i presentar una nova sol·licitud, per al mateix cos/escala en el qual participava, abans de la finalització del termini de presentació d'instàncies, la qual anul·larà automàticament l'entregada anteriorment, segons s'indica en el punt 7 d'aquesta base.

Una vegada finalitzat el termini de presentació d'instàncies, podrà renunciar a la participació en el concurs abans de la finalització del termini d'al·legacions a la resolució provisional, segons el que s'indica en la base primera, punt 7.

7. Mecanisme de confecció i presentació de les sol·licituds.

A) Confecció de les sol·licituds

Totes les sol·licituds dels models V1, V2 I V3 es confeccionaran de manera telemàtica a través de l'assistent d'inscripció.

Tots els funcionaris que participen en el present concurs de trasllats entre funcionaris dels cossos de gestió, tramitació i auxili, a escala nacional, hauran d'emplenar la sol·licitud per mitjans telemàtics entrant en la pàgina web del Ministeri de Justícia, en l'adreça següent:



www.mjusticia.gob.es/ciudadanía/empleo-público/concursos-traslados/Concurso de traslados ordinario Gestión, Tramitación y Auxilio 2022.

Una vegada que hagen entrat en aquesta pàgina, faran clic en l'enllaç que hi apareix amb el nom «GTA Concurs de trasllats», entraran en l'Assistent d'Inscripció i el sistema els guiarà en la confecció de la sol·licitud seguint les instruccions que se'ls anirà indicant. Per a fer-ho, hauran de consultar el Manual de l'Assistent d'Inscripció Web publicat en aquesta pàgina i, si tenen cap dubte, poden cridar al telèfon d'Atenció a l'Usuari 913904605.

Amb això s'aconseguirà l'objectiu d'evitar errors en la transcripció dels codis, ja que les dades gravades pel concursant quedaran automàticament emmagatzemades en el sistema informàtic.

Els concursants, prèviament a l'entrada en l'Assistent d'Inscripció, hauran d'identificar-se electrònicament per algun dels sistemes que ofereix la plataforma Cl@ve:

– DNI electrònic

– Certificat digital

– Cl@ve Pin 24 h

– Cl@ve permanent

B) Presentació de les sol·licituds

El present sistema de presentació es basa en els articles 10.1, 10.2.c i 36.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Tots els concursants d'àmbit nacional amb model d'instància V1, V2 o V3, gravaran i presentaran les sol·licituds d'acord amb les instruccions descrites en el Manual de l'Assistent d'Inscripció.



Tindran en compte bàsicament el següent:

– No es presentarà cap instància de participació en el concurs en format paper.

– L'ús de l'Assistent d'Inscripció ja no és només per a confeccionar la instància, sinó que és un procés d'inscripció complet, és a dir, que una vegada gravada i confirmada la instància en aquest assistent, dins del termini establit, ja estarà presentada en el departament corresponent del Ministeri de Justícia.

– Si algun dels sol·licitants vol modificar una instància ja confirmada, dins del termini de presentació de sol·licituds, podrà tornar a generar i confirmar una nova a través de l'Assistent d'Inscripció.



– Dins del període d'inscripció, es poden generar i confirmar tantes instàncies com es desitge, tenint en compte que només tindrà validesa en el concurs l'última instància presentada, és a dir, que una vegada gravada i confirmada la primera instància, cada nova acció realitzada (nova instància gravada i confirmada, o renúncia a la participació en el concurs) anul·larà l'acció realitzada anteriorment, per la qual cosa quedarà activa únicament l'última.

– Es pot presentar, juntament amb la instància, els documents necessaris en els casos en què es requerisca.

– Seran rebutjades aquelles sol·licituds que no s'hagen confeccionat telemàticament amb aquest Assistent d'Inscripció.

C) Renúncies

Durant el termini de presentació d'instàncies, els participants podran presentar totes les instàncies que creguen oportú, així com renunciar a la participació en concurs. Únicament es mantindrà, com ja s'ha indicat en el punt B, l'última acció realitzada.

Una vegada finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, podran renunciar a la participació en el concurs, segons s'indica en la base primera punt 7, però no es podrà realitzar a través de l'Assistent d'Inscripció, perquè ja estarà tancat a modificacions, per la qual cosa enviaran signat i escanejat l'annex IV (model d'al·legacions), juntament amb la documentació justificativa d'aquesta renúncia, a través del correu electrònic

concursos.admonjusticia@mjusticia.es

En enviar el correu electrònic, indicaran en l'apartat «Assumpte»: RENÚNCIA, en un únic fitxer, el qual tindrà la denominació del nom, cognoms, NIF i model d'instància de l'interessat (Exemple: «Luis Pérez Pérez 00000000K V1»).



Sisena. Peticions condicionades

En el cas que estiguen interessats en les vacants que s'anuncien per a un mateix municipi, partit judicial o província dos funcionaris del mateix o diferent cos/escala, podran condicionar la seua petició al fet que els dos obtinguen destinació en el mateix municipi, partit judicial o província; en cas contrari, s'entenen desistides les peticions condicionades efectuades pels dos. Els funcionaris que s'acullen a aquesta petició condicionada, hauran de concretar-ho en la seua instància en l'apartat C, especificant el nom i cognoms i NIF de la persona amb qui condiciona i adjuntar fotocòpia de la sol·licitud de l'altre funcionari. Si algun dels concursants no ho indica en l'apartat C, quedaran anul·lades les dues instàncies.

Pel fet d'emplenar l'apartat C de la instància, s'entén que s'acullen a la petició condicionada prevista en l'article 48.2 del Reglament d'ingrés i provisió de llocs de treball en tots els números d'ordre sol·licitats.





Setena. Tramitació

El Ministeri de Justícia efectuarà la baremació en funció a les bases de dades d'antiguitat i idioma que consten en aquestes dependències i a les dades que figuren en les sol·licituds, per a la qual cosa podrà sol·licitar informació complementària a les comunitats autònomes amb competències transferides, si és necessari.



Huitena. Adjudicacions

1. L'ordre de prioritat per a l'adjudicació dels llocs de treball vindrà donat per la puntuació total obtinguda segons els barems establits en la base quarta d'aquesta convocatòria.

2. En cas d'empat en la puntuació total, inclòs l'idioma, per a dirimir-lo s'acudirà a la major antiguitat en el cos de què es tracte i, si persisteix l'empat, al número d'ordre obtingut en el procés selectiu d'accés a aquest cos.



Novena. Resolució provisional

1. La present convocatòria es resoldrà provisionalment de manera coordinada amb els òrgans competents de les comunitats autònomes amb competències transferides, de manera que es publiquen simultàniament en el Boletín Oficial del Estado i en les pàgines web del Ministeri de Justícia i en les pàgines de les comunitats autònomes esmentades.



2. La resolució provisional posarà a la disposició dels interessats en la pàgina web del Ministeri de Justícia (www.mjusticia.gob.es) i en les de les comunitats autònomes amb competències transferides els annexos III de tots els participants, la relació d'exclosos amb les causes d'exclusió i la relació en ordre alfabètic de les adjudicacions.



L'annex III és la sol·licitud del concursant, amb expressió de les seues dades personals, de la seua situació administrativa, i el número d'ordre i la denominació de les destinacions gravades en l'Assistent d'Inscripció amb la preferència desitjada per l'interessat, i constarà, a més, amb la informació relativa al barem dels mèrits, la destinació provisionalment adjudicada, si escau, i els números d'ordre rebutjats i la seua causa. Aquest annex III serà visible únicament per a cada interessat, però no per a la resta de concursants, en virtut del dret fonamental de les persones físiques a la protecció de dades personals, emparat per l'article 18.4 de la Constitució Espanyola, i desenvolupat per la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, en la qual s'assenyala l'obligació de guardar el deure de confidencialitat en el tractament de les dades personals de les persones físiques.

3. Contra la resolució provisional, l'annex III i la relació d'exclosos, caldrà formular al·legacions des de la data que en aquest s'indique i durant el termini que igualment s'establisca, per a això hauran d'aportar en aquest termini l'annex IV i exposar-ne els motius, signat i escanejat, i la prova documental oportuna, d'acord amb el que estableix l'article 73 de la Llei del procediment administratiu comú de les administracions públiques, a través del correu electrònic

concursos.admonjusticia@mjusticia.es, indicant en l'apartat «Assumpte»: cognoms, nom i NIF. Tant l'annex IV com la documentació, s'enviaran en un únic fitxer amb el títol dels seus cognoms, nom, NIF i model d'instància.

En cas de no fer la reclamació en el termini establit, s'entendrà que mostra la seua conformitat i acceptació de les dades contingudes, de la seua baremació i la destinació adjudicada provisionalment.

Aquestes al·legacions seran comprovades, es resoldrà el que siga procedent en dret i el resultat serà reflectit en la resolució definitiva del concurs, per la qual cosa no serà notificat personalment als interessats.

Com que es tracta d'un concurs a resultes, les destinacions provisionalment adjudicades poden patir modificacions en la resolució definitiva, a conseqüència de les correccions que hagen pogut produir-se en la gestió de les instàncies. En qualsevol cas, les destinacions assignades provisionalment no suposen expectativa de dret respecte a la resolució definitiva del concurs.



Desena. Resolució definitiva i termini possessori

1. Una vegada resoltes les al·legacions, la present convocatòria es resoldrà definitivament, de manera coordinada amb els òrgans competents de les comunitats autònomes amb competències transferides.

2. Les resolucions del concurs podran separar-se per cossos, a fi que els cessaments dels funcionaris concursants puguen ser escalonats en el temps, si l'Administració considera que la seua acumulació en una mateixa data puga ser perjudicial per al servei públic.

3. Si no s'aconsegueix la simultaneïtat de publicació de la resolució amb els butlletins oficials de les comunitats autònomes, els terminis es computaran des de l'endemà de la publicació en el Boletín Oficial del Estado.

4. El termini de presa de possessió serà de tres dies hàbils, si no implica canvi de localitat del funcionari; huit dies hàbils, si implica canvi de localitat dins de la comunitat autònoma, i vint dies hàbils, si implica canvi de comunitat autònoma, amb excepció de la Comunitat Autònoma de Canàries, Comunitat Autònoma de les Illes Balears, Ciutat de Ceuta i Ciutat de Melilla, en què serà d'un mes, tant si el lloc de treball a les illes o a les ciutats és el d'origen com si és el de destinació.



Aquest termini de presa de possessió començarà a comptar-se a partir del dia hàbil següent al del cessament, que haurà d'efectuar-se en les dates que s'indiquen en la resolució definitiva del concurs.

5. El còmput dels terminis possessoris s'iniciarà quan finalitzen les vacances, els permisos o llicències que es troben gaudint els funcionaris, llevat que, per circumstàncies excepcionals degudament motivades, se suspenga o revoque el gaudi d'aquests.





Onzena. Caràcter de les destinacions adjudicades

1. Els trasllats que es deriven de la resolució del present concurs tindran la consideració de voluntaris als efectes previstos en el Reial decret 462/2002, de 24 de maig, sobre indemnitzacions per raó del servei.



2. Les destinacions adjudicades en la resolució definitiva seran irrenunciables.



Dotzena. Limitació per a concursar

Aquells funcionaris que obtinguen destinació definitiva en el present concurs, no podran participar en un altre concurs de trasllats per al mateix cos o escala fins que no transcórreguen els terminis establits en l'article 529.3 de la Llei orgànica 19/2003, de 23 de desembre, que modifica la Llei orgànica 6/1985, d'1 de juliol, del poder judicial, i article 46.1 del Reial decret 1451/2005, de 7 de desembre.



Tretzena. Recursos

Contra aquesta resolució podrà interposar-se un recurs potestatiu de reposició davant de la Direcció General de Modernització i Relacions amb l'Administració de Justícia, en el termini d'un mes, segons el que s'estableix en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o un recurs contenciós administratiu davant dels jutjats contenciosos administratius de València, en el termini de dos mesos, segons el que disposa l'article 9 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, a comptar des de l'endemà de ser publicada en el Boletín Oficial del Estado.



València, 18 d'agost de 2022.– La directora general de Modernització i Relacions amb l'Administració de Justícia, (p.d.f., R 12.07.2022), la secretària autonòmica de Justícia i Administració Pública: Gemma Isabel Fajardo García.

Mapa web