Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 31 d'agost de 2022, de la vicepresidenta i presidenta en funcions del Consell Rector de la Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació, per la qual es dona publicitat a les bases de la convocatòria d'un concurs per a la proposta de nomenament de la Direcció d'Administració de la Corporació.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 9420 de 05.09.2022
Número identificador:  2022/7961
Referència Base de Dades:  007726/2022
 

  • Anàlisi documental

    Texto
    Texto Texto2
    Origen de disposició: Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació
    Grup temàtic: Ocupació pública
    Descriptors:
      Temàtics: concursos de trasllats, personal de la Generalitat, Grup A, subgrup A1. Titulació universitària de grau



RESOLUCIÓ de 31 d'agost de 2022, de la vicepresidenta i presidenta en funcions del Consell Rector de la Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació, per la qual es dona publicitat a les bases de la convocatòria d'un concurs per a la proposta de nomenament de la Direcció d'Administració de la Corporació. [2022/7961]

La Llei 6/2016, de 15 de juliol, del servei públic de radiodifusió i televisió d'àmbit autonòmic, de titularitat de la Generalitat, no estableix en l'estructura de la Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació cap lloc de caràcter gerencial per a dirigir-ne l'aparell administratiu.



Aquesta figura és necessària per a coordinar els departaments que formen l'estructura burocràtica del grup empresarial constituït per la Corporació i per la Societat Anònima de Mitjans de Comunicació.

La Llei 6/2016, de 15 de juliol preveu en l'article 12.3 que correspon a la Presidència: «l) Dirigir i coordinar les activitats dels òrgans directius de la Corporació, de conformitat amb les directrius del Consell». I «m) La direcció superior del personal i dels serveis de la Corporació sota les directrius bàsiques que en aquesta matèria establisca el Consell Rector».

D'altra banda, l'article 16.3 disposa que correspon al Consell Rector: «f) L'aprovació de les normes bàsiques reguladores dels procediments de selecció del personal». I «o) Nomenar i, si és el cas, cessar l'equip directiu de primer nivell de la Corporació».

El Decret llei 1/2011, de 30 de setembre, del Consell, de mesures urgents de règim economicofinancer del sector públic empresarial i fundacional, estableix en l'article 19 que l'elecció del personal directiu dels ens del sector públic s'ha de basar en criteris de competència, professionalitat i experiència en l'exercici de llocs de responsabilitat en la gestió pública o privada.

D'altra banda, l'article 3.1 del Decret 95/2016, de 29 de juliol, del Consell, de regulació, limitació i transparència del règim del personal directiu del sector públic instrumental de la Generalitat, disposa que «La idoneïtat de l'elecció de personal que ocupa llocs de caràcter directiu s'ha de basar en criteris de solvència acadèmica, professional, tècnica, científica o artística; experiència en l'exercici de llocs de responsabilitat en la gestió pública o privada; capacitat de lideratge per a planificar, implementar i revisar estratègies, polítiques i programes que facen possible aconseguir per part de l'organització la seua missió i objectius a través d'una gestió amb indicadors; capacitat de comunicació i negociació; la formació en igualtat de gènere; el coneixement d'idiomes, especialment dels cooficials de la Comunitat Valenciana, o altres criteris específics relacionats amb les funcions assignades.»

Per tot això, el Consell Rector de la Corporació, en la sessió celebrada el dia 31 d'agost de 2022, convoca aquest concurs públic d'acord amb les bases següents:



1. Objecte de la convocatòria

L'objecte de la convocatòria és el procés de selecció per a la proposta de nomenament de la Direcció d'Administració de la Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació.



2. Funcions

Sota la dependència de la Presidència del Consell Rector, corresponen a la direcció d'administració les funcions següents:

a) Dirigir i coordinar els departaments de la Corporació encarregats de la gestió econòmica, contractació, recursos humans i assessoria jurídica.

b) Dissenyar els procediments de gestió economicofinancera, jurídica i de recursos humans del grup empresarial.

c) Proposar les millores de gestió del grup empresarial.

d) Totes aquelles funcions que, referides a l'administració del grup empresarial, li siguen encomanades per la Presidència.



3. Règim de contractació i d'incompatibilitats

La persona candidata designada per a ocupar la plaça que es convoca ha de subscriure un contracte d'alta direcció, regulat pel Reial decret 1382/1985, d'1 d'agost, o la normativa que el substituïsca.

La relació laboral quedarà regulada pel que estableix el contracte i la resta de la normativa que hi siga aplicable.

La retribució que ha de percebre és la que s'establisca anualment en les respectives lleis de pressupostos de la Generalitat per als subdirectors generals.

Li seran aplicables directament els preceptes de la Llei 8/2016, de 28 d'octubre, de la Generalitat, d'incompatibilitats i conflictes d'interessos de persones amb càrrecs públics no electes; el Decret 95/2016, de 29 de juliol, del Consell, de regulació, limitació i transparència del règim del personal directiu del sector públic instrumental de la Generalitat; el que es disposa per a personal directiu públic en el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic i el seu desplegament en la normativa autonòmica, com també la resta de legislació vigent en aquesta matèria.

La persona seleccionada haurà d'acreditar, almenys, un nivell B1 de valencià de la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià en el termini de díhuit mesos des de la signatura del contracte. La no acreditació de la possessió d'aquest certificat serà causa de resolució del contracte.



4. Requisits i mèrits dels candidats

a) Requisits

Les persones candidates han de complir els requisits següents:

– Estar en possessió del títol de grau en economia o en administració i direcció d'empreses o equivalent.

Aquest requisit s'ha d'acreditar mitjançant fotocòpia del títol.

– Ser nacional d'un país membre de la Unió Europea. En cas de nacionals de països no membres de la Unió Europea, el nomenament quedarà condicionat a l'obtenció de la residència legal a Espanya.

Aquest requisit s'ha d'acreditar mitjançant fotocòpia del DNI o document equivalent.

– No haver sigut separada per mitjà d'un expedient disciplinari del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial. En el cas de ser nacional d'un altre estat, no trobar-se inhabilitada o en situació equivalent ni haver sigut sotmesa a sanció disciplinària o equivalent que impedisca, en el seu estat, en els mateixos termes, l'accés a l'ocupació pública.

Aquest requisit s'ha d'acreditar mitjançant una declaració responsable.

– Tindre la capacitat funcional per a l'exercici de les tasques.

Aquest requisit s'ha d'acreditar mitjançant una declaració responsable.

– Acreditar almenys dos anys d'experiència en llocs de responsabilitat en l'àmbit de la gestió i/o fiscalització econòmica, contractació del sector públic i de recursos humans.

Caldrà aportar els documents que la persona interessada considere oportuns per a acreditar-ne l'experiència requerida (contractes, certificats d'empresa, o altres documents on es faça constar aquesta). A l'efecte de comprovació de l'experiència requerida haurà d'especificar-se, de la forma més detallada possible, l'activitat exercida, així com el període o períodes continuats en què aquella es va exercir. També caldrà aportar-hi la vida laboral.

b) Mèrits

S'han de valorar els mèrits següents:

– Experiència en el sector públic de la Generalitat Valenciana

Es valorarà l'experiència en l'àmbit de la gestió i/o fiscalització econòmica, contractació i de recursos humans en el sector públic de la Generalitat Valenciana.

Caldrà aportar els documents que la persona interessada considere oportuns per a acreditar-ne l'experiència requerida (contractes, certificats d'empresa, o altres documents on es faça constar aquesta). A l'efecte de comprovació de l'experiència requerida ha d'especificar-se, de la forma més detallada possible, l'activitat exercida, així com el període o períodes continuats en què aquella es va exercir. També caldrà aportar-hi la vida laboral.

Màxim 11 punts.

– Experiència en la resta del sector públic i sector privat

Es valorarà l'experiència en l'àmbit de la gestió i/o fiscalització econòmica, contractació i de recursos humans en la resta del sector públic i en el sector privat.

Caldrà aportar els documents que la persona interessada considere oportuns per acreditar-ne l'experiència requerida (contractes, certificats d'empresa, o altres documents on es faça constar aquesta). A l'efecte de comprovació de l'experiència requerida ha d'especificar-se, de la forma més detallada possible, l'activitat exercida, així com el període o períodes continuats en què aquella es va exercir. També caldrà aportar-hi la vida laboral.

Màxim 9 punts.

– Experiència en ERP

Es valorarà l'experiència en la utilització i/o implantació de programes de gestió (ERP).

Aquest requisit s'ha d'acreditar mitjançant certificats de l'empresa o altres documents que ho acrediten.

Màxim 9 punts.

– Coneixement d'idiomes

Es valorarà el coneixement de les dues llengües oficials de la Comunitat Valenciana, d'altres idiomes oficials de l'Estat i d'idiomes estrangers.

Només es valoren els certificats que s'ajusten al Marc Europeu Comú de Referència (MECR).

Aquest mèrit s'ha d'acreditar mitjançant la còpia dels títols o certificats corresponents.

Màxim 9 punts.

– Altres títols i formació

Es valorarà la possessió d'altres titulacions acadèmiques oficials d'igual o superior nivell a l'exigit per a l'accés.

Així mateix, es valoraran els títols professionals expedits per les administracions públiques relacionats amb les funcions del lloc i altres títols expedits per les universitats i els cursos de formació i perfeccionament rebuts o impartits, relacionats amb la direcció d'empreses o la seua fiscalització i amb les funcions del lloc.

Aquests mèrits s'han d'acreditar mitjançant les còpies dels títols o certificats corresponents.

Màxim 9 punts.

– Capacitat de lideratge i de comunicació i negociació.

Es valorarà l'experiència en la direcció de personal.

Aquest requisit s'ha d'acreditar mitjançant certificats de l'empresa i la vida laboral.

Màxim 9 punts.

– Formació en igualtat de gènere.

Es valorarà la formació acreditada en igualtat de gènere, haver participat en cursos, estudis o investigacions de gènere, haver creat o participat en iniciatives encaminades a afavorir la igualtat d'oportunitats, així com qualsevol experiència professional o projecte que acredite una activitat encaminada a fer complir l'article 26 de la Llei orgànica per a la igualtat efectiva de dones i homes

Aquest mèrit s'ha d'acreditar mitjançant els certificats corresponents.

Màxim 9 punts.



5. Termini de presentació

El termini per a la presentació de les sol·licituds és de 10 dies hàbils a comptar des de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



6. Procediment de selecció

a) Presentació de sol·licituds

Les sol·licituds, conjuntament amb la documentació que acredite el compliment dels requisits, els mèrits i el curriculum vitae han d'adreçar-se a la Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació i presentar-se a la seu (CPP Polígon Accés a Ademús, s/n, 46100 Burjassot (València), en horari de 09.00 a 14.00 hores (planta 8).

La documentació també pot presentar-se en la resta de formes previstes en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Els aclariments poden demanar-se per escrit mitjançant un correu electrònic a dubtesborsa@cvmc.es.

b) Publicació de llista provisional de persones admeses i excloses

Les sol·licituds presentades seran analitzades per la comissió de valoració que ha de comprovar el compliment dels requisits.

La llista provisional de persones admeses i excloses s'ha de publicar en el web de la CVMC.

Les persones excloses disposaran de tres dies hàbils per a esmenar el defecte que haja motivat l'exclusió en la forma prevista en la base 7.1.

c) Publicació de la llista definitiva de persones admeses i excloses

Transcorregut el termini d'esmena, es publicarà la llista definitiva de les persones aspirants admeses i excloses del procés selectiu.

La llista definitiva de persones admeses i excloses es publicarà en el web de la CVMC.

El procés selectiu s'ha de resoldre en el termini màxim de dos mesos des de la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.



7. Desenvolupament del procés de selecció

El procés selectiu es desenvoluparà de la manera següent:

a) Fase de valoració de mèrits

La documentació de les persones admeses serà analitzada en una primera fase d'avaluació de mèrits per la comissió de valoració, la qual ha de seleccionar les propostes que passaran a una segona fase en què es faran entrevistes als tres candidats o candidates preseleccionats millor puntuats.

b) Fase d'entrevista

L'entrevista la farà la comissió de valoració, que ha de comprovar, valorar i determinar en relació amb les funcions del lloc que s'ha d'exercir i segons el seu criteri:

a) L'adequació dels coneixements, experiència i altres requisits exigits.

b) La competència, aptitud, habilitats i capacitats: directives, organitzatives, analítiques, de gestió d'equips humans i de comunicació.



c) L'adequació del perfil de l'aspirant al lloc que s'ha de cobrir.

d) L'interés de la persona candidata per a integrar-se en l'organització i en el compliment del lloc convocat.

En la valoració final els mèrits suposaran un 65 % de la puntuació total, i l'entrevista, un 35 %.

La convocatòria pot declarar-se deserta si la comissió de valoració considera que cap dels candidats o candidates s'adequa als requisits del lloc.

La presentació de la candidatura implica l'acceptació d'aquestes bases.



8. Comissió de valoració

La selecció del candidat o candidata es realitzarà a través d'una comissió de valoració integrada per:

– La presidenta en funcions del Consell Rector, que actuarà com a presidenta de la Comissió.

– Tres membres del Consell Rector.

– El secretari del Consell Rector, que actuarà com a secretari amb veu i vot.

La composició de la comissió serà publicada en el web de la CVMC.

La comissió de valoració ha de proposar al Consell Rector el nomenament del candidat o candidata millor puntuat.

L'acord del Consell Rector serà publicat en el web de la CVMC.





9. Protecció de dades

La presentació de sol·licituds de participació en el present procés selectiu comporta l'autorització per al tractament de dades de caràcter personal en el marc del que es disposa en el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades, i en la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals. La finalitat del tractament de dades personals serà la gestió d'aquest procés selectiu.



De conformitat amb el que estableixen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i 8.3, 14 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, contra aquest acte, que posa fi a la via administrativa, es pot interposar, potestativament, recurs de reposició o bé plantejar directament recurs contenciós administratiu, atenent els terminis i davant dels òrgans que s'indiquen a continuació:

a) El recurs de reposició ha d'interposar-se davant del Consell Rector en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

b) El recurs contenciós administratiu ha de plantejar-se davant del Jutjat Contenciós Administratiu de València en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

Les citacions en els recursos contenciosos administratius que se substancien contra aquesta resolució s'han de fer mitjançant la inserció de l'edicte corresponent en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



Burjassot, 31 d'agost de 2022.– La vicepresidenta i presidenta en funcions del Consell Rector: Mar Iglesias García.

Mapa web