Ficha disposicion

Ficha disposicion





RESOLUCIÓ de 31 de juliol de 2018, del conseller d'Hisenda i Model Econòmic, per la qual es dicten instruccions i es disposa la publicació del III Acord de la Comissió de Diàleg Social del Sector Públic Instrumental de la Generalitat relatiu a criteris generals d'aplicació a la constitució i funcionament de les borses d'ocupació temporal en el sector públic instrumental de la Generalitat.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8364 de 20.08.2018
Número identificador:  2018/7801
Referència Base de Dades:  007937/2018
 



RESOLUCIÓ de 31 de juliol de 2018, del conseller d'Hisenda i Model Econòmic, per la qual es dicten instruccions i es disposa la publicació del III Acord de la Comissió de Diàleg Social del Sector Públic Instrumental de la Generalitat relatiu a criteris generals d'aplicació a la constitució i funcionament de les borses d'ocupació temporal en el sector públic instrumental de la Generalitat. [2018/7801]

L'article 4.1 del Decret llei 1/2011, de 30 de setembre, del Consell, de mesures urgents de règim economicofinancer del sector públic empresarial i fundacional, estableix la possibilitat que la conselleria competent en matèria d'Hisenda dicte instruccions d'obligat compliment, amb caràcter particular o general, per als ens del sector públic instrumental, sobre organització i polítiques de personal.



Així mateix, la disposició addicional vintena.5 de la Llei 22/2017, de 29 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2018 estableix que: «La conselleria competent en matèria de sector públic es podran establir bases o criteris d'actuacions comunes en els processos selectius, amb la finalitat de fer efectiva l'aplicació dels principis d'igualtat, publicitat, mèrit i capacitat...»

A l'empara dels preceptes citats, i de conformitat amb el Decret 176/2016, de 25 de novembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic es dicten les següents instruccions, el contingut de les quals és el resultat de l'estudi i debat realitzat sobre la matèria en el si de la Comissió de Diàleg Social del Sector Públic Instrumental i aprovat com a acord de la referida comissió, el contingut de la qual es fa propi com a instruccions que figuren com a annex a la present resolució.

Es dóna compliment, així mateix, al que s'estableix en el punt del III Acord de 6 de juliol de 2018, de la Comissió de Diàleg Social del Sector Públic Instrumental de la Generalitat relatiu a criteris generals d'aplicació a la constitució i funcionament de les borses d'ocupació temporal en el Sector Públic Instrumental de la Generalitat.



València, 31 de juliol de 2018.– El conseller d'Hisenda i Model Econòmic: Vicent Soler i Marco.







ANNEX

Instruccions relatives a criteris generals en matèria de constitució i funcionament de les borses d'ocupació temporal en el Sector Públic Instrumental de la Generalitat



III ACORD DE LA COMISSIÓ DE DIÀLEG SOCIAL DEL SECTOR PÚBLIC INSTRUMENTAL DE LA GENERALITAT RELATIU A CRITERIS GENERALS D'APLICACIÓ A LA CONSTITUCIÓ I FUNCIONAMENT DE LES BORSES D'OCUPACIÓ TEMPORAL EN EL SECTOR PÚBLIC INSTRUMENTAL DE LA GENERALITAT



D'acord amb la Resolució de 17 de febrer de 2017, de la directora general del Sector Públic, Model Econòmic i Patrimoni, per la qual es disposa la publicació de l'acord de creació de la Comissió de Diàleg Social del Sector Públic Instrumental de la Generalitat, correspon a aquesta comissió entre altres funcions, la d'«estudi, debat i elaboració de criteris i recomanacions, si escau, sobre les qüestions de caràcter col·lectiu que puguen sorgir en els ens del sector públic instrumental en el seu conjunt, sense perjudici de la seua posterior negociació i aprovació en els àmbits respectius.»

D'altra banda, l'article 4 del Decret llei 1/2011, de 30 de setembre, del Consell, de mesures urgents de règim economicofinancer del Sector Públic Empresarial i Fundacional, estableix, així mateix, la possibilitat que la conselleria competent en matèria d'hisenda dicte instruccions d'obligat compliment, amb caràcter particular o general, per als ens del Sector Públic Instrumental (d'ara endavant, SPI) entre altres matèries, sobre organització i polítiques de personal.

Així mateix, l'apartat cinqué de la disposició addicional vintena de la Llei 22/2017, de 29 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2018, estableix que: « La conselleria competent en matèria de sector públic podrà establir les bases o els criteris d'actuacions comunes en els processos selectius, amb la finalitat de fer efectiva l'aplicació dels principis d'igualtat, publicitat, mèrit i capacitat...»



En aquest sentit, en matèria de gestió de recursos humans i contractació temporal, les «borses d'ocupació» constitueixen excel·lents instruments d'organització configurats com a relació prioritzada de persones candidates per a la contractació en determinats supòsits de personal laboral amb caràcter temporal, la selecció del qual, així mateix, s'ha de realitzar en compliment dels principis constitucionals d'igualtat, mèrit, capacitat i publicitat.

Vista la necessitat d'avançar en el desenvolupament d'uns criteris comuns que permeten en aquest exercici 2018 i posteriors la selecció del dit personal, així com la constitució de les seues borses, mentre no hi haja regulació legal expressa, i en l'exercici de les seues funcions, aquesta comissió



Acorda



Primer. Principis generals de selecció del personal i de constitució de les borses d'ocupació temporal

1. En el marc de què establisca el conveni col·lectiu o normativa d'aplicació de cada entitat, les entitats del SPI de la Generalitat hauran de procedir a la selecció de personal laboral per a la provisió temporal de llocs de treball d'acord amb els principis constitucionals d'igualtat, mèrit, capacitat i publicitat, així com amb els principis de celeritat i eficàcia.

2. Les borses d'ocupació temporal es constituiran per les entitats del SPI conformement a principis d'especialització i territorialitat, per grup i/o categoria professional, sense perjudici que diverses borses puguen agrupar-se bé per grups i/o categories afins o bé quan concórreguen circumstàncies excepcionals que aconsellen la seua constitució en una mateixa borsa i es podran, així mateix, organitzar territorialment quan això resulte convenient per les característiques del servei.

Tot això a falta de conveni col·lectiu o normativa d'aplicació a cada entitat, amb la sol·licitud negociada prèvia amb els representants legals dels treballadors per part de l'entitat i, a més, per als supòsits d'agrupació de borses, acord per part de la comissió de seguiment prevista en l'apartat dotze d'aquest acord.

Aquesta sol·licitud es realitzarà per conducte de la direcció general amb competència en matèria de sector públic a la referida comissió, que haurà de resoldre en l'improrrogable termini de 15 dies naturals.

3. En tot cas, aquest personal haurà de tindre els requisits generals de titulació i les altres condicions exigides per a participar en les proves selectives d'accés al corresponent grup professional del lloc a cobrir.





Segon. Llocs a proveir mitjançant borses d'ocupació temporal

1. Amb les persones integrants de les borses d'ocupació es podran realitzar contractes laborals de durada determinada en els supòsits i amb les condicions establides en la normativa i conveni col·lectiu d'aplicació a cada entitat.

2. En el marc del que establisca el conveni col·lectiu o normativa d'aplicació de cada entitat, la selecció de personal laboral temporal del SPI de la Generalitat es realitzarà mitjançant la constitució de borsa d'ocupació temporal per a la provisió temporal d'aquells llocs de treball que es troben en alguna de les circumstàncies següents:



a) Llocs temporalment vacants que no hagen pogut proveir-se de forma immediata i definitiva per personal laboral fix propi de l'entitat.



b) Llocs que necessiten la substitució transitòria de la persona titular o ocupant d'aquest pel temps previst de durada de la substitució.



c) Llocs per a l'execució de programes de caràcter temporal i de durada determinada en el temps per un termini màxim de 3 anys, sense perjudici de les possibles excepcions que per a personal laboral investigador, programes específics o qualssevol altres, establisca la normativa de vigent aplicació.

d) Llocs per a l'acumulació de tasques amb caràcter excepcional o circumstancial, per un termini màxim de sis mesos dins d'un període de dotze, sense perjudici de la seua possible ampliació a díhuit mesos d'acord amb el que es preveu en el text refós de la Llei de l'Estatut dels Treballadors, aprovat per Reial decret legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre (d'ara endavant, ET).

3. En el marc del que establisca el conveni col·lectiu o normativa d'aplicació de cada entitat, la identificació del lloc o llocs a cobrir mitjançant aquestes borses s'efectuarà, per als epígrafs a) i b), en els termes establits en l'apartat cinqué en relació amb l'onzé del II Acord de la Comissió de Diàleg Social del Sector Públic Instrumental de la Generalitat relatiu a criteris generals d'aplicació a les ofertes d'ocupació pública i les seues convocatòries en el SPI de la Generalitat.



Sense perjudici del que establisca el conveni col·lectiu d'aplicació, en la mesura que siga possible, serà d'aplicació preferent, per als llocs referits en els epígrafs a) i b), la modalitat contractual d'interinitat establida en l'apartat c del vigent article 15.1 de l'ET i la seua normativa de desenvolupament o posterior que la substituïsca.

4. A falta de regulació expressa per conveni col·lectiu o normativa d'aplicació de cada entitat, la identificació del lloc o llocs a cobrir mitjançant aquestes borses s'efectuarà, per als epígrafs c) i d), en els termes en què s'acorde prèviament amb la representació legal de les treballadores i els treballadors d'aqueixa entitat.

Sense perjudici del que establisca el conveni col·lectiu d'aplicació, en la mesura que siga possible, serà d'aplicació preferent, per als llocs referits en els epígrafs c) i d), les modalitats contractuals establides en els apartats a) i b) respectivament del vigent article 15.1 de l'ET i la seua normativa de desenvolupament o posterior que la substituïsca.

5. En tot cas i en relació amb els supòsits esmentats, s'haurà de respectar la durada màxima prevista en la legislació laboral per a cada modalitat de contracte laboral que resulte d'aplicació per a la cobertura temporal dels referits llocs.



Tercer. Tipus de borses d'ocupació

1. En el marc de què establisca el conveni col·lectiu o normativa d'aplicació de cada entitat, les persones candidates per a la cobertura de llocs com a personal laboral temporal provindran de les borses següents:



a) Les borses d'ocupació resultants dels processos de selecció convocats en el desenvolupament de l'oferta d'ocupació pública i de les quals formarà part el personal que havent participat en les proves selectives d'accés al grup i/o categoria professional de què es tracte, haja aprovat algun exercici, segons l'ordre de prioritat que s'obtinga per la puntuació total aconseguida, per la suma obtinguda en les diferents proves i fases del procés selectiu i amb preferència d'aquells que hagen aprovat major nombre d'exercicis.

Aquestes borses seran les ordinàries i prioritàries amb relació a les previstes en els epígrafs b) i c) d'aquest apartat.

b) En absència de les borses previstes en l'epígraf a) d'aquest apartat, les borses resultants d'una convocatòria pública, específica i extraordinària convocada per l'òrgan competent de l'entitat, amb l'acord previ de la comissió de seguiment d'aquest acord, mitjançant la realització de proves selectives i de baremació de mèrits i experiència en els mateixos termes previstos per als processos de selecció de personal laboral fix en els apartats seté a nové del referit II Acord d'aquesta comissió relatiu a criteris generals d'aplicació a les ofertes d'ocupació pública i les seues convocatòries en el Sector Públic Instrumental de la Generalitat.

No obstant això, i en relació amb el referit apartat nové, la distribució del 40 % de la nota final d'accés al lloc, relativa a la fase de concurs de mèrits es distribuirà de la forma següent:

– un 20 % d'aquesta correspondrà a mèrits relacionats amb la formació de les i els aspirants, d'acord amb el que es determine en la convocatòria.

– un 20 % d'aquesta correspondrà a mèrits relacionats amb l'experiència de les i els aspirants, d'acord amb el que es determine en la convocatòria.

c) En absència de les borses previstes en els epígrafs a) i b) d'aquest apartat, per raons d'urgència, en funció del perfil dels llocs, amb la sol·licitud i l'acord previs de la comissió de seguiment d'aquest acord, podran constituir-se borses d'ocupació temporal exclusivament pel sistema de baremació de mèrits, tenint en compte que en el supòsit d'acudir a aquest últim procediment, s'haurà d'haver convocat prèviament una nova borsa que incloga proves selectives i que haurà de resoldre's en el termini d'un any des de la convocatòria de la d'urgència, a la qual anul·larà.

La puntuació final d'accés al lloc per a aquest tipus de borses es distribuirà de la forma següent:

– un 60 % d'aquesta correspondrà a mèrits relacionats amb la formació de les i els aspirants d'acord amb el que es determine en la convocatòria.

– un 40 % d'aquesta correspondrà a mèrits relacionats amb l'experiència de les i els aspirants d'acord amb el que es determine en la convocatòria.

2. El cessament dels aspirants seleccionats en les borses previstes en els epígrafs b) i c) no implicarà la seua integració en les borses previstes en l'epígraf a).

3. La constitució de qualsevol nova borsa en el si d'una entitat anul·larà la que hi havia anteriorment per al mateix grup i/o categoria professional.

4. Es constituiran borses específiques de personal amb diversitat funcional de caràcter intel·lectual per a la cobertura de llocs reservats per a ser exercits preferentment per persones amb aquest tipus de diversitat funcional. Es regiran per unes bases diferenciades i adaptades a les seues circumstàncies.

5. En el cas que el conveni col·lectiu d'aplicació a l'entitat preveja la mobilitat funcional per a la realització de funcions superiors amb caràcter temporal (millora d'ocupació segons la terminologia utilitzada pel II conveni col·lectiu del personal laboral al servei de l'Administració autonòmica), una vegada identificats i autoritzats els llocs a cobrir, aquests s'oferiran prioritàriament al personal laboral fix de la mateixa entitat sempre que el personal esmentat, tenint tots els requisits exigits per al lloc, forme part de la borsa d'ocupació temporal corresponent.



L'exercici temporal d'aquestes funcions no podrà suposar consolidació de grup o retribucions.

A aquest efecte, d'acord amb el conveni col·lectiu d'aplicació, o en defecte d'això, per acord entre l'entitat i el treballador, es prendran les cauteles imprescindibles per a evitar reclamacions de grup professional en els termes establits en la Llei 36/2011, de 10 d'octubre, reguladora de la jurisdicció social o normativa posterior que la substituïsca.





Quart. Funcionament de les borses d'ocupació temporal

1. En les borses derivades d'una oferta d'ocupació pública, en absència de regulació expressa en conveni col·lectiu o normativa d'aplicació per a cada entitat, les crides es realitzaran respectant l'ordre de prelació establit en l'apartat tercer 1. a) d'aquest acord.



2. En les borses previstes en l'apartat tercer 1.b) i c) d'aquest acord, en absència de regulació expressa en conveni col·lectiu o normativa d'aplicació per a cada entitat, l'ordre de prelació s'obtindrà en els termes previstos per als processos de selecció de personal laboral fix en l'apartat deu de l'esmentat II Acord d'aquesta comissió.





Cinqué. Contingut de convocatòria de borsa d'ocupació temporal

Sense perjudici del que establisca el conveni col·lectiu d'aplicació a cada entitat, l'acte que aprove la convocatòria de borsa d'ocupació temporal tindrà com a mínim el contingut següent:

a) Grups professionals als quals està referida la convocatòria. Excepcionalment, podrà fer-se indicació dels llocs de treball concrets.



b) Requisits exigits per a formar part de la borsa d'ocupació temporal en els termes previstos en l'apartat segon i tercer d'aquest acord.

c) Procediment de constitució i ordre de prelació en la formació de la borsa.

d) Barem de mèrits i forma d'acreditar-los.

e) Model d'instància i termini per a la presentació d'aquesta.

f) Àmbit territorial de la borsa.

g) Normes addicionals de funcionament i efectes sobre l'anteriorment en vigor, si escau.

h) Règim d'impugnació de la convocatòria de la borsa.

Sisé. Gestió dels nomenaments de personal temporal

1. Cada nomenament suposarà la realització d'un contracte laboral que s'efectuarà en relació amb un sol lloc de treball.

2. En el cas que finalitze la vigència del contracte sense completar el període d'un any de serveis, el personal podrà obtenir altre o altres successius fins a completar aquest període. Finalitzada la vigència del contracte i una vegada aconseguit o superat el període esmentat d'un any, no es podrà obtenir nou contracte fins que no s'haja esgotat la llista i, si escau, li corresponguera novament per torn.

Tot això amb les limitacions temporals establides en l'Estatut dels Treballadors o legislació de desenvolupament en el marc de la relació laboral que uneix a cada persona treballadora amb la seua entitat.

3. Els responsables en matèria de contractació de personal hauran d'observar la màxima diligència quant a l'observació dels límits de durada dels contractes, de conformitat amb la disposició addicional quinze de l'ET, i incorrerien en responsabilitat la gerència i la persona que amb la seua actuació done lloc a la conversió d'un contracte temporal en indefinit, de conformitat amb el que disposen les disposicions contingudes en el títol VIII de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat.

La condició d'indefinit no fix solament pot aconseguir-se per sentència ferma, sense que en cap cas l'entitat ocupadora puga reconéixer-la per si mateixa.



Seté. Situacions en les borses d'ocupació

Les persones integrants de les borses que es constituïsquen estaran en qualsevol de les situacions següents:

1. Actiu: quan la persona aspirant haja pres possessió en el lloc oferit a través d'aqueixa borsa. No podrà rebre en aquesta situació cap oferta per a exercir un lloc de la mateixa borsa.

2. Disponible: quan la persona aspirant es trobe en la borsa a l'espera de rebre qualsevol oferta de nomenament temporal.

3. No disponible voluntari: el personal integrant de la borsa o borses a les quals pertanga podrà desactivar-se voluntàriament en qualsevol d'aquestes per un període no inferior a 3 mesos, i no li seran oferits llocs mentre mantinga aquesta situació. L'activació es produirà al mes següent de l'entrada de la sol·licitud.

4. Disponible amb penalització: procedirà la penalització del personal integrant de la borsa en els supòsits següents:

a) Per renúncia al nomenament acceptat abans de prendre possessió en el lloc.

b) La falta d'acreditació de la renúncia justificada dins de termini de l'oferta.

c) L'incompliment del termini per a acreditar la desaparició de la causa justificada quan siga procedent l'activació a instàncies de la persona interessada.

d) Quan havent-se intentat la seua localització de forma fefaent que permeta comprovar que aquests intents s'han efectuat dins del termini i en la forma escaient, aquesta no fóra possible o no responga a l'oferta en el termini sense causa justificada.

e) La falta de presentació de la documentació requerida per al nomenament i presa de possessió en el termini.

f) Per sanció disciplinària de suspensió de funcions superior a sis mesos.

g) La presentació de la sol·licitud d'activació en la borsa transcorreguts més dels 10 dies de termini de presentació o del cessament.

La situació de disponible amb penalització suposarà per a la persona penalitzada que no se li puga oferir un nomenament en aqueixa borsa, excepte situacions excepcionals en les quals s'esgote íntegrament la borsa, durant un període de temps que serà de tres mesos la primera vegada que es produïsca la situació, sis mesos la segona i un any a partir de la tercera vegada.

Quan es produïsca una d'aquestes situacions i a partir de la publicació mensual d'aquesta en la pàgina web de l'entitat, la persona interessada disposarà de 10 dies hàbils per a presentar al·legacions en defensa dels seus interessos.



Huité. Renúncies a la crida. Causes justificades

1. La no-acceptació d'una crida sense causa justificada o la renúncia a aquesta una vegada s'haja pres possessió del lloc a cobrir, suposarà la penalització corresponent en la borsa de treball.

2. Serà considerada justificació suficient per a renunciar al lloc de treball que se li oferisca, sense perdre l'ordre de la borsa corresponent, les causes següents:

a) La incapacitat temporal derivada de malaltia comuna, accident no laboral, accident de treball, malaltia professional i risc d'embaràs durant el temps que dure aquesta.

b) Quan el lloc es trobe a més de 50 km de distància del municipi en el qual resideix la persona renunciant, excepte quan l'aspirant residisca fóra de la Comunitat Valenciana o quan, residint-hi, estiguera inscrit en la borsa per a tot el territori de la Comunitat Valenciana i el lloc que se li oferisca es trobe en una província diferent de la del municipi on tinga la residència.

c) Quan el lloc oferit tinga una jornada igual o inferior al 50 % respecte de l'ordinària.

d) En cas de maternitat, si la renúncia de la mare es produeix entre el seté mes d'embaràs i la setzena setmana posterior al part o dihuitena si el part és múltiple.

e) En els supòsits de conciliació de la vida familiar i laboral, en els termes establits en l'article 130 de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana.

f) Tindre la condició de víctima de violència de gènere o víctima de terrorisme o el personal amb un grau de discapacitat reconeguda incompatible amb el lloc oferit.

g) Per defunció d'un familiar de primer o segon grau de consanguinitat o afinitat, amb el límit temporal de fins a 5 dies hàbils i per hospitalització, accident o malaltia greu de familiar amb els mateixos graus de parentiu, amb el límit del dia hàbil següent a l'acabament de la situació.

h) Per adopció o acolliment si la renúncia es produeix dins de les setze setmanes posteriors a la resolució judicial o administrativa. En el cas que l'adopció o acolliment siga múltiple, el termini per a la renúncia serà de díhuit setmanes.

i) Per matrimoni o inscripció com a parella de fet en el Registre Civil, si la renúncia es produeix dins dels 15 dies naturals següents o anteriors a la celebració o inscripció en el citat Registre.

j) Per privació de llibertat fins que no es dicte sentència ferma condemnatòria.

k) Per estar laboralment en actiu, ja siga en l'àmbit públic o privat.



l) Per estar exercint càrrec públic o estar declarat en serveis especials.

m) En el cas de personal fix, quan al lloc oferit per «mobilitat funcional» li corresponguen unes retribucions inferiors a l'exèrcit, sempre que l'interessat renuncie per escrit a ser cridat en endavant per a llocs amb aqueixes retribucions.

3. Qui al·legue els motius de renúncia justificada exposats en els punts anteriors, presentarà la documentació justificativa corresponent en el termini de dos dies hàbils.

Així mateix, haurà d'acreditar l'extinció del motiu de renúncia en un termini màxim de 10 dies hàbils comptats des de l'extinció.

4. Comunicada la fi de la causa justificada passarà a la situació de disponible al mes següent de la comunicació.



Nové. Baixa automàtica de la borsa d'ocupació

Es produirà la baixa automàtica en la borsa d'ocupació en els supòsits següents:

a) Per jubilació, sempre que no prolongue la seua permanència en el servei actiu en els termes previstos en la normativa vigent.

b) Per falsedat o falta inicial o sobrevinguda d'algun dels requisits exigits o de les circumstàncies al·legades per a la seua inclusió en la borsa.

c) Per renúncia per tercera vegada injustificadament a la vacant oferida.



Deu. Publicitat de les borses d'ocupació temporal

1. Qualsevol convocatòria de la borsa d'ocupació temporal es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i en el portal de transparència de cadascun dels ens afectats per aquesta.

2. Qualsevol borsa constituïda a l'empara del present acord és oficial, tindrà caràcter públic, serà actualitzada amb una periodicitat mínima mensual i es trobarà accessible a través de la pàgina web de l'entitat.



Onze. Comissió de seguiment de les borses d'ocupació temporal



1. A falta de normativa o conveni col·lectiu d'aplicació, es constituirà en cada entitat una comissió de seguiment de les borses d'ocupació temporal encarregada del seguiment de la constitució i funcionament d'aquestes borses mitjançant composició paritària amb representants de l'entitat i representants legals de les treballadores i els treballadors de la respectiva entitat.

2. A falta de normativa o conveni col·lectiu d'aplicació, les funcions de la comissió de seguiment seran, almenys, les següents:



a) Comprovar i avaluar els mèrits del personal aspirant en els processos de constitució de les borses.

b) Sol·licitar, en cas que així es justifique com a necessari, el certificat de capacitats a l'efecte de demanda d'ocupació.

Tot això sense perjudici de totes aquelles altres funcions que s'estimen necessàries per acord dels membres de la referida comissió.



Dotze. Comissió de seguiment del present acord

1. Es constitueix una comissió de seguiment del present acord de composició paritària amb representants de l'Administració de la Generalitat i de les organitzacions sindicals membres de la Comissió de Diàleg Social del SPI.

2. La persona titular de la conselleria competent en matèria de sector públic nomenarà els membres de la comissió de seguiment que han d'actuar en representació de l'Administració i a proposta de les organitzacions sindicals, els qui hagen d'actuar en nom d'aquestes, tots aquests amb els respectius suplents, i designarà entre la representació de l'Administració els qui han d'exercir les funcions de presidència i secretaria.



3. Les funcions de la comissió de seguiment seran, almenys, les següents:

a) Resoldre totes les qüestions i consultes que es plantegen en el marc del present acord.

b) Conéixer periòdicament, per relació emesa pel responsable de cada entitat que haja constituït borsa d'ocupació temporal, la constitució i l'estat de les referides borses, així com dels llocs adjudicats, incloent-hi la denominació del lloc, data d'inici i cessament dels nomenaments o contractes.

c) Proposar les mesures que estime oportunes per a la formació i gestió de les borses, així com la creació de comissions delegades de la comissió de seguiment específiques per a borses determinades. Aquestes comissions delegades hauran de sotmetre's en la seua actuació als criteris establits per la comissió de seguiment.

Tot això sense perjudici de totes aquelles altres funcions que s'estimen necessàries per acord dels membres de la referida comissió.

4. Correspon a la presidència de la comissió la facultat de convocar les seues reunions, que tindran una periodicitat mínima mensual i fixar l'ordre del dia, per pròpia iniciativa o a proposta de qualsevol dels seus membres. La presidència exercirà el vot diriment en cas d'empat.



5. A l'efecte de presentació de documentació i tots els altres que es deriven del present acord, la comissió de seguiment tindrà fixat el seu domicili en la seu de la direcció general competent en matèria de sector públic.



Tretze. Situacions transitòries i entrada en vigor de l'acord



1. El present acord entrarà en vigor a partir de l'endemà a la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

2. La vigència de qualssevol borses que es troben en funcionament expirarà en el termini de 6 mesos a partir de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana d'aquest acord.



Catorze. Publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana



El present acord serà objecte de publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

Mapa web