Ficha disposicion

Ficha disposicion





Ajuntament de Xirivella. Bases que regiran el procés de selecció, com a funcionaris o funcionàries en propietat, de deu places de personal no qualificat.



Texto
Texto Texto2
Publicat en:  DOGV núm. 8627 de 04.09.2019
Número identificador:  2019/8302
Referència Base de Dades:  007958/2019
 

  • Anàlisi documental

    Texto
    Texto Texto2
    Origen de disposició: Ajuntament
    Grup temàtic: Ocupació pública
    Descriptors:
      Temàtics: ofertes d'ocupació pública i oposicions, E
      Descriptors toponímics: Xirivella



Bases que regiran el procés de selecció, com a funcionaris o funcionàries en propietat, de deu places de personal no qualificat. [2019/8302]

Mitjançant aquest edicte es fan públiques les bases que regiran en el procés de selecció, com a funcionari en propietat, de deu places de personal no qualificat vacants en la plantilla de l'Ajuntament de Xirivella, aprovades mitjançant Resolució de la Regidoria Delegada de Recursos Humans, Projectes Europeus, Desenvolupament Local i Ocupació, número 1983/2019, de 20 d'agost.



Bases específiques que regiran en el procés de selecció, com a funcionari en propietat, de deu places de personal no qualificat vacants en la plantilla de l'Ajuntament de Xirivella



Disposició preliminar:

D'acord amb la relació de llocs de treball (RLT) d'aquest ajuntament, l'aprovació del pressupost general municipal de l'exercici 2019 i la corresponent normativa del Catàleg de llocs de treball, es fa la convocatòria que regirà el procés de selecció en propietat de les places que a continuació es detallen, pel sistema de concurs oposició, torn lliure, vacants en la plantilla, incloses en l'OOP corresponent a l'exercici 2017, i aprovada per la Resolució de l'Alcaldia núm. 1604/2017, de data 27 de juliol, publicada en el DOGV núm. 8097, de data 2 d'agost de 2017, OEP 2018, aprovada per Resolució 1140/2018, de 18 de juny, publicada en el DOGV 8327, de data 28 de juny; tot això d'acord amb el que disposen les bases generals aprovades per acord plenari, de data 8 d'abril del 2019, publicades en el BOP núm. 79, de data 25 d'abril del 2019, Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, RDL 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció Pública Valenciana, RD 781/86, de 18 d'abril, RD 896/1991 de 7 de juny, pel qual s'estableixen les regles bàsiques i els programes mínims a què han d'ajustar-se el procediment de selecció dels funcionaris de règim local, i altra normativa de desenvolupament.





Sistema de selecció: concurs oposició torn lliure: 10 places de personal no qualificat

Requisits: els establits en les bases general aprovades per acord plenari de data 8 d'abril del 2019, publicades en el BOP número 79, de data 25 d'abril del 2019, i els establits en el perfil dels llocs convocats:





Llocs de treball núm. 94 a, b, f, d, h, anomenats operari d'instal·lacions esportives

Classificació: escala administració general, subescala subalterna, grup NQ (no qualificat)

Naturalesa: funcionarial, lloc no singularitzat

Requisits:

– Perfil lingüístic: B1

– Coneixements mínims: coneixements en manteniment d'electricitat, lampisteria, jardins i ofimàtica a nivell inicial

Condicions del lloc de treball:

Nivell de destinació: 12 d'entrada

Dificultat tècnica: nivell retributiu 2

Condicions de treball

Festivitat: 30%

Nocturnitat: 3%

Treball per torns: 16 hores

Dificultat: moderada i ocasional

Responsabilitat despeses: <300



Lloc de treball núm. 93 b, anomenat ordenança

Classificació: escala administració general, subescala subalterna, grup NQ (no qualificat)

Naturalesa: funcionarial, lloc no singularitzat

Requisits:

Perfil lingüístic: B1

Coneixements mínims: ofimàtica a nivell inicial

Nivell de destinació: 12

Dificultat tècnica: nivell retributiu 2

Condicions singulars:

Jornada partida: lloc 93 b) 240 jornades

Responsabilitat despeses: lloc 93 b) >300<3000



Lloc de treball 96 b), anomenat operari d'instal·lacions municipals



Classificació: escala administració especial, personal d'oficis, personal NQ (no qualificat)

Naturalesa: funcionarial, lloc no singularitzat

Requisits:

Perfil lingüístic: B1

Coneixements mínims: coneixements en manteniment de fusteria, electricitat, lampisteria, pintura, obres, jardins i ofimàtica a nivell inicial



Nivell de destinació: 12

Dificultat tècnica: nivell retributiu 3

Condicions singulars:

Disponibilitat: 15%

Festivitat: 5%

Jornada partida: 96 jornades



Lloc de treball 110 a) i b), anomenats peó d'instal·lacions municipals

Classificació: escala administració especial, personal d'oficis, personal NQ (no qualificat)

Naturalesa: funcionarial, lloc no singularitzat

Requisits:

Perfil lingüístic: A2

Coneixements mínims: coneixements en obres, pintura, jardins, electricitat, lampisteria

Nivell de destinació: 12

Dificultat tècnica: nivell retributiu 1 a) i 2 b)

Condicions singulars:

Dificultat: moderada i freqüent

Disponibilitat: 5%

Festivitat: 3%

Nocturnitat: 3%



Lloc de treball 100, anomenat peó/peona polivalent

Classificació: escala administració especial, personal d'oficis, personal NQ (no qualificat)

Naturalesa: funcionarial, posat no singularitzat

Nomenclàtor:

Requisits:

Perfil lingüístic: A2.

Coneixements mínims: coneixements en manteniment d'obres, pintura, electricitat, lampisteria, jardins

Nivell de destinació: 12

Dificultat tècnica: nivell retributiu 1

Condicions singulars:

Dificultat: moderada i freqüent

Disponibilitat: 5%

Festivitat: 3%

Nocturnitat: 3%



Els requisits s'acreditaran d'acord amb el que estableix la base 12 de les bases generals. En el supòsit del perfil lingüístic, es podrà optar per realitzar l'exercici establit en la fase d'oposició, que serà obligatori i eliminatori. S'hi haurà d'obtindre la qualificació d'apte per a acreditar-lo. Aquest exercici seria previ a la fase de selecció.





Base primera

El termini de presentació d'instàncies serà de 20 dies hàbils a partir de l'endemà de la publicació de l'extracte d'aquestes bases en el Boletín Oficial del Estado.

La taxa de drets d'examen s'aporta i naix de l'obligació de contribuir en el moment en què l'interessat presenta la sol·licitud corresponent per a participar en les proves selectives.

Les instàncies s'acompanyaran del justificant d'haver ingressat els drets d'examen que es fixen en 25 euros, Els subjectes passius hauran de practicar autoliquidació en els impresos habilitats a aquest efecte per l'Ajuntament, i realitzar-ne l'ingrés en qualsevol entitat bancària autoritzada o en la caixa municipal, si està operativa, abans de presentar la sol·licitud d'inscripció corresponent. No se n'admetrà el pagament fora d'aquest termini.

La falta de pagament de la taxa en el termini assenyalat en el paràgraf anterior determinarà la inadmissió de l'aspirant a les proves selectives. Així mateix, s'acompanyarà dels certificats que acrediten el dret a l'exempció o bonificació del pagament, d'acord amb el que estableix l'ordenança fiscal de drets d'examen publicada en la pàgina web de l'Ajuntament.

A la sol·licitud d'inscripció haurà d'adjuntar-se, en tot cas, l'original o la fotocòpia compulsada de l'autoliquidació degudament ingressada.



La devolució de la taxa per drets d'examen serà procedent quan no es realitze el fet imposable d'aquesta per no haver sigut admés al procés selectiu.



Base segona

Fase prèvia: en el cas que no es puga acreditar i s'opte per realitzar la prova pràctica:

De caràcter obligatori e eliminatori, consistirà en la resolució d'exercicis a criteri del tribunal i amb estructura similar als exercicis que la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià realitza per al grau B1 i A2 de valencià. Perquè la prova es considere superada, els aspirants hauran d'obtindre la qualificació d'apte, i es valorarà d'acord amb criteris de valoració similars als establits per la Junta.

Fase oposició:

Desenvolupament de les proves:

a) Prova pràctica:

De caràcter obligatori i eliminatori. La prova pràctica consistirà en la realització de quatre supòsits pràctics, dels proposats pel tribunal, relacionats amb el temari establit en l'annex I, II i III, segons el cas que es tracte, i les funcions assignades en el perfil del lloc de treball, segons el detall següent:

– Exercici pràctic d'ofimàtica a nivell inicial (sistema operatiu Windows 7 o Windows 8 o Windows 10 i consultes bàsiques en internet).

– Exercici pràctic sobre electricitat (manteniment a nivell de peó).



– Exercici pràctic sobre obres (a nivell peó d'obres).

– Exercici pràctic sobre lampisteria (a nivell d'ajudant d'oficial lampista, xicotetes reparacions).

– Exercici pràctic sobre pintura (a nivell d'ajudant d'oficial pintor).



– Exercici pràctic sobre utilització de fotocopiadora (maneig i impressió de cartelleria, tríptics, documents administratius), model Kyocera Tastakalfa 5501 o similars.

– Exercici escrit, qüestionari de 10 preguntes amb respostes curtes sobre el tema 1 de l'annex I, II i III, segons el cas de què es tracte.

Cada exercici es valorarà amb un màxim de 5 punts, i caldrà obtindre un mínim de 2,5 punts en cadascun dels exercicis pràctics obligatoris que es plantegen. Serà necessari, a més, perquè es considere que la prova pràctica s'ha superat, un mínim global de 10 punts, sempre que el mínim de 2,5 s'haja superat en els dos exercicis pràctics obligatoris.



El tribunal n'establirà la duració d'acord amb els casos pràctics que s'hi plantegen.

En el cas que per l'afluència d'aspirants les proves hagen de realitzar-se en diferents torns, els exercicis es plantejaran amb similar nivell de dificultat, i el tribunal en podrà variar l'ordre d'execució, de tal forma que al final tots els aspirants n'hagen realitzat els mateixos en quantitat i similitud.



Exercicis obligatoris:

Llocs 94 a), b), f), d) i h):

– Exercici d'ofimàtica

– Exercici d'obres

Lloc 93 b):

– Exercici ofimàtica

– Exercici utilització fotocopiadora (tríptics i cartelleria)



Lloc 96 b):

– Exercici ofimàtica

– Exercici d'obres



Lloc 110 a) i b); i 100:

– Exercici electricitat

– Exercici obres



La puntuació de l'aspirant serà la mitjana aritmètica de les qualificacions atorgades per cadascun dels membres assistents del tribunal. Si entre les puntuacions atorgades existeix una diferència de 4 o més punts s'exclourà automàticament la màxima i mínima i es tornarà a calcular la mitjana de la resta de qualificacions.

El resultat de la fase d'oposició serà la resultant de la suma del total d'exercicis de la prova pràctica.

Cadascuna de les fases (oposició i concurs) es valorarà de forma independent, i tan sols seran computats en la fase de concurs els mèrits presentats abans de finalitzar el termini de presentació d'instàncies d'aquells aspirants que hagen superat la fase d'oposició. La valoració final del concurs oposició serà la suma de la puntuació obtinguda en cada fase, sense que es puga aprovar un nombre d'aspirants superior al de vacants convocades.



Base tercera. Fase concurs

Es valoraran els mèrits d'acord amb el barem establit en la fase de concurs de les bases generals de l'Ajuntament (base 9.1.2).

La documentació que hauran d'aportar els aspirants per a acreditar el compliment dels requisits exigits en aquesta convocatòria i la relativa als mèrits al·legats en la fase de concurs s'aportarà mitjançant original o fotocòpia compulsada.

Tan sols es valorarà la documentació degudament confrontada pel tribunal, i que haja sigut presentada per l'aspirant abans de la finalització del termini de presentació d'instàncies i que no siga requisit del lloc de treball.



Base quarta. Nomenament

El tribunal realitzarà proposta de nomenament per a cada lloc de treball convocat sobre l'aspirant que haja obtingut major puntuació.





Base cinquena. Destinacions

La primera destinació s'adjudicarà d'acord amb l'opció triada per l'aspirant i que haurà de realitzar en el termini de presentació de la documentació acreditativa per al seu nomenament.

Les qüestions no regulades en aquestes bases específiques es regiran d'acord amb el que disposen les bases generals i la resta de la normativa aplicable.



Base sisena. Borsa de treball

En l'acta última s'inclourà, si correspon, una llista dels aspirants que hagen superat alguna de les proves obligatòries i eliminatòries de la fase d'oposició i no estiguen incloses en la llista d'aprovats, bé perquè no els correspon per ordre de puntuació o bé perquè se'ls haja adjudicat un altre lloc de treball dels convocats i seguint l'ordre de puntuació obtingut en la fase d'oposició. Tindran prioritat els aspirants que hagen superat un nombre major d'exercicis, i dins d'aquests, per la suma de la puntuació total obtinguda en tots els exercicis de la fase de l'oposició i que siguen obligatoris, a l'efecte de constituir tres borses de treball d'acord amb els annexos I, II i III i llocs de treball afectats en cada annex, per a cobrir les necessitats temporals, ja siga per nomenament per millora d'ocupació, si es tracta de personal funcionari de carrera d'aquest ajuntament, com d'interinitat que puguen produir-s'hi.



Quedaran fora de la borsa els aspirants que complisquen amb el que estableix el paràgraf anterior i consten com a no presentats en les convocatòries de realització de proves de caràcter obligatori; així mateix, quedaran fora de la borsa els aspirants que abandonen o renuncien a seguir en el procés de selecció.

La proposta de borses de treball es publicarà, amb la relació d'aprovats, en els mateixos llocs que aquesta. Després de transcórrer cinc dies sense que existisquen reclamacions, s'entendran definitives. Els aspirants inclosos en cadascuna de les borses comptaran amb 5 dies, a partir de l'endemà que aquestes es consideren definitives per a presentar la documentació acreditativa dels requisits necessaris i establits en les bases específiques; així mateix, hauran de deixar-hi constància dels telèfons de contacte a l'efecte de crida per a possibles contractacions. En el supòsit que no s'acredite, quedaran fora de la borsa.

La vigència i funcionament es regirà pel que estableixen les bases generals de les borses de treball d'aquest ajuntament, aprovades per la Resolució núm. 246, de 12 de febrer del 2019, publicades en el DOGV núm. 8505, de data 13 de març de 2019.

Les qüestions no regulades en aquestes bases específiques i bases generals de les borses de treball es regiran pel que disposen les bases generals de selecció d'aquest ajuntament i la normativa aplicable.

Així mateix, es crearan tres borses de reserva amb els aspirants que no figuren en les borses de treball abans esmentades, sense límit d'integrants, i que hagen superat alguna de les proves obligatòries i eliminatòries de la fase d'oposició, amb el mateix abast i contingut que l'establit per a les borses de treball anteriorment regulades.

Esgotada la borsa corresponent per haver contactat amb tots els aspirants i si no n'hi ha cap que accepte la contractació o el nomenament després de la crida de la borsa, podrà contactar-se amb els aspirants de la borsa de reserva en els mateixos termes i condicions que amb els aspirants que conformen cadascuna d'elles.



Així mateix, si existeixen renúncies del personal aspirant en una borsa de treball, de les tres creades, que faça decaure aspirants d'aquesta, passaran per ordre de puntuació tants aspirants de la borsa de reserva corresponent com renúncies de la borsa de treball afectada, fins a completar el màxim de nombre possible de persones integrants en la borsa de què es tracte, fins a un màxim de 60 aspirants.



Base setena. Publicació

Les bases es publicaran en el DOGV i l'extracte en el BOP i en el BOE. En tot el que les bases específiques no establisquen el contrari, les convocatòries de les proves selectives es regiran per les bases generals acordades per l'òrgan plenari de data 8 d'abril del 2019, publicades en el BOP núm. 79, de data 25 d'abril del 2019.

Aquestes bases es troben en les dependències municipals i en la web municipal de l'Ajuntament a la disposició de les persones interessades.





Base huitena. Recursos

Contra aquestes bases es podrà interposar de manera potestativa recurs de reposició, davant del mateix òrgan que les haja dictades, en el termini d'un mes a partir de l'endemà de la recepció de la notificació o recurs contenciós administratiu davant d'un jutjat contenciós administratiu de València, d'acord amb l'article 8 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora d'aqueixa jurisdicció, en el termini de dos mesos, a partir de l'endemà de la recepció de la notificació, i en absència de resolució expressa del recurs de reposició potestatiu, el termini serà de sis mesos a partir de l'endemà que es produïsca l'acte presumpte d'acord amb la seua normativa específica, No obstant això, podrà interposar qualsevol altre recurs que estime pertinent.







ANNEX I

Temari llocs treball núm.110 a) i b); i núm. 100



1) La Llei 9/2003, de 2 d'abril, de la Generalitat, per a la igualtat entre dones i homes: principis rectors de l'acció administrativa. Informes d'impacte de gènere. Igualtat i administració pública.

2) Mesures de prevenció de riscos laborals en els llocs de treball convocats. Nocions elementals de primers auxilis.

3) Manteniment d'instal·lacions de lampisteria i calefacció: sanitaris, aixetes, cisternes, sifons, circuits de calefacció.

4) Activitats bàsiques de manteniment i conservació d'instal·lacions municipals: pintura.

5) Activitats bàsiques de manteniment i conservació d'instal·lacions municipals: fusteria.

6) Activitats bàsiques de manteniment i conservació d'instal·lacions municipals: electricitat i enllumenat públic.

7) Conceptes generals d'edificació. Obrer de vila. Eines. Materials. Pavimentat i enrajolat.

8) Conceptes generals d'urbanització. Voreres. Calçada. Xarxes de sanejament i proveïment.

9) Activitats bàsiques de manteniment i conservació d'instal·lacions municipals: jardineria i sistemes de reg.

10) Eines bàsiques per a la reparació i manteniment: pintura, obra, fusteria, lampisteria, calefacció, electricitat i jardineria.







ANNEX II

Temari (llocs de treball núm. 94 a), b), f), d) i h) i número 96 b)



1) La Llei 9/2003, de 2 d'abril, de la Generalitat, per a la igualtat entre dones i homes: principis rectors de l'acció administrativa. Informes d'impacte de gènere. Igualtat i administració pública.

2) Atenció al ciutadà. Tècniques de comunicació.

3) Eines i materials bàsics per a reparacions i manteniments d'obres, lampisteria, electricitat, obra, fusteria, jardineria i pintura. Ús i manteniment.

4) Instal·lacions d'aigua. Manteniment d'aixetes, canonades i desguassos. Embossos en desguassos. Reparacions més freqüents en l'àrea de lampisteria. Aixetes i cisternes de WC. Manteniment de les instal·lacions elèctriques. Fusibles, lluminàries i endolls.

5) Manteniment de zones verdes. Poda i els seus treballs auxiliars.

6) Mesures de prevenció de riscos laborals en els llocs de treball convocats.

7) Nocions elementals de primers auxilis.

8) Coneixements bàsics d'informàtica. Windows.

9) Manteniment pintura.

10) Maneig de fotocopiadores, manteniment, impressió, cartelleria, tríptics, documents administratius.





ANNEX III

Temari (lloc de treball núm. 93 b)



1) La Llei 9/2003, de 2 d'abril, de la Generalitat, per a la igualtat entre dones i homes: principis rectors de l'acció administrativa. Informes d'impacte de gènere. Igualtat i administració pública.

2) Atenció al ciutadà. Tècniques de comunicació.

3) El manteniment d'edificis: objectius. Manteniment preventiu. Manteniment correctiu.

4) Eines i materials bàsics per a reparacions i manteniments d'obres, lampisteria, electricitat, obra, fusteria, jardineria i pintura.



5) Instal·lacions d'aigua. Manteniment d'aixetes, canonades i desguassos. Embossos en desguassos. Reparacions més freqüents en l'àrea de lampisteria. Aixetes i cisternes de WC.

6) Nocions elementals de primers auxilis.

7) Coneixements bàsics d'informàtica. Windows.

8) Mesures de prevenció de riscos laborals en els llocs de treball convocats.

9) Manteniment de pintura i instal·lacions elèctriques. Fusibles, lluminàries i endolls.

10) Maneig de fotocopiadores, manteniment, impressió, cartelleria, tríptics, documents administratius.



Xirivella, 22 d'agost de 2019.– El regidor de Recursos Humans, Projectes Europeus, Desenvolupament Local i Ocupació: Francisco Roque Navarrete Martínez.

Mapa web